Max a tisztavatárkor elhúz pár gripen,de más nem hiszem, akkor már nyomatták volna a reklámokat róla.
Mürepülést,meg ha jól tudom Vári Gyula is csinál Jak-52-essel és láttam reklámot L-29-es delfinnel is olyan 2-300k környékén egy félórás menet. olcsóbban meg itt . Vagy akár Lehet Veres Zoltán is , nem hiszem, hogy csak a tévémüsoroknak szokott repkedni .
Augusztus 20-án lesz valami repkedés a fővárosban?
Más. Kis hazánkban van lehetőség utasként valódi műrepülésre felmenni valahol? Nem az 2G-ig húzható kisgépekre gondolok, hanem kétüléses sportgépekre, ahol tényleg megtapasztalhatom a komolyabb G erőket és a teljesítményt is.
facebookon lehet bizonyos cikkekre, meg úgy általában üzenni, de értelme nem sok van. az index mindig mindent jobban tud bárkinél.
Teljesen jogosnak tartom a levélíró kifogásait, mert aki ennyire felkészületlen, ne írjon cikkeket, ne készítsen hozzá illusztrációt. Ráadásul utána mint valami ócska fórumtroll, elkezdi epés kommentekkel beidézni a levélíró szavait. Nem bírom az ilyen kivagyi lúzerbalf...szokat (így szépen egybeírva). Gondolom nem véletlenül nem lehet kommentelni cikkeket az indexen, páran biztos beanyáztak volna a tisztelt Szűcs Gyulának.
Ok, hogy automatikus azt én is tudom. A kérdés számomra az, hogy mekkora túlnyomás van adott magasságon a külsőhöz képest. Ez F-15-ön ilyen porfil szerint van a kabin nyomás szabályozva.
A nyomásszabályozás automatikus a nagy utasszállító gépeken, a Pressure Controller-ek, folyamatosan dolgoznak a magasságnak megfelelően. A személyzet csak beállítja előre a repülési magasságot meg a LFE-t, a többit a vezérlő dolgozza ki.
Nyílván tökéletesen nem lehet szűrni semmit, bár nagyobb részecskék nem tudnak bejutni a kondicionált levegőrendszerbe, de pl füst vagy hasonló szagok bármikor átmennek. A 2010-ben kitört izlandi vulkán hamuja sem tudott bejutni, de a szűrük előtt mindent el tudott tömíteni. Utoljára szerkesztette: Fenrir, 2014.08.08. 06:50:59
Természetesen nem az apszolut értelembe vett hermetikusságot, hogy amit egyszer beleteszel az onnan nem jön ki semmi. Ezt egy körfolyamatnak kell tekinteni, ami a hajtómü által beszivott levegőt szürőkön keresztül bevezetik az utastérbe ( és igen bekerülhet olyan anyag amit a szürők nem fognak meg ) és a megadott értéken tartják a belső tér klimáját és nyomását, az elhasznált levegő meg távozik.
Ugyan ez van kicsibe az autónál is ha használod a klimát, olyankor te is felhúzod az ablakot ("hermetikusan" lezárod) az utasteret, hogy hatékonyabb legyen , de ugye ami bejön levegő azt ki is kell vezeti a rendszer mert különben megnőne a nyomás a kocsiba és vagy beszakad a dobhártyád vagy kitörik az üveg.
Pusztán fizikailag és elméleti szinten. Egy jelenlegi utasszállító belső légterébe bekerülhet e a légkörben található szennyeződés akármilyen kicsi is? A hermetikust így értettem. De már ebbe is kezdek belezavarodni, mit is kell érteni alatta, A tökéletesen elzártat? Vagy hogy is van ez? Mit is jelent a hermetikusan elzárt? Definíció szerint a tökéletes zártság. Repülésben mikortól alkalmazzák ezt a szót? TTudom, idióta kérdéseim vannak. Bocsi :)
Nyilván nem belső rendszerből,mert azt akkor minden alkalommal után kell tölteni, a külső levegőből nyerik ki és rendszerint a hajtőmü kompresszorfokozatától elvezetett meleg levegőt használják fel a fütésre és különbözö hőcserélőkön és szürökön keresztül jut az utastérbe.A hermetikusság akkor is megmarad mivel zsilip vagy visszacsapószelepek gondoskodnak, hogy aminek bennt kell maradni az bennt legyen ami távozik az is szabályozott körülmények között és helyen.
A decompresszó is azért veszélyes mert, olyan helyen és olyan mértékü nyomáskülönbség következik be amit nem tudnak már szabályozni. Utoljára szerkesztette: repvez, 2014.08.07. 22:59:55
Nem tökéletesen hermetikusan, de azért elég jól. Nagy magasságban, ha blackout van - pl. mert elfolyt az összes keró - akkor szépen lassan, de elkezd csökkeni a nyomás. Nagy magassában 2000 méternek tengerszintnek megfelelő nyomást tartanak, de hogy ezt 2000 métertől tartják vagy hol lövik be, azt nem tudom. Egy-két vadászgépnél ismerem, hogy milyen nyomásprofil van a külső nyomás függvényében.
Fizikában nagyjából képben vagyok. Páratartalom, oxigénszint és hőmérséklet esés is van olyan magasságon nyilván. Ezeket tudom. Csak azzal nem vagyok képben, hogy egy utasszállító a külső levegőt használja a levegőcserére avagy valamiféle belső rendszer teszi ezt? Előbbi esetben nem hermetikus a szó szigorú értelmében.
Hermetikusan zárt az utastér, de mivel 180 ember lélegzik bennt a törzsben ezért a levegőt cserélni is kell és a megfelelő hömérsékletet és páratartalmat fenntartani, plusz ezmellett még az állandó nyomást is szabályozni kell a magasságváltozások függvényében. Mert nem állithatnak be akkora tulnyomást már lennt a földön mint ami 10k magasan kell, mert vagy az emberek sérülnek vagy a törzs nem birná.
Nagyon egyszerű kérdésem lenne, mert nem tiszta a dolog. Egy 10km magasan lévő repülőgépről van szó. Egyik helyen azt olvasom, hogy hermetikusan zárt az utastér, másik helyen pedig azt, hogy kompresszorokkal szabályozzák a belső nyomást, ergo nekem az jön le, hogy mégsem hermetikus, ha folyamatosan szabályozni kell a nyomást. Valaki szakavatott felhomályosítana ebben a kérdésben? :) Köszi előre is a válaszokat.
Az RC-135-nek miért kellett svéd légtérbe menekülnie, ha nemzetközi légtérben volt? Ha bekapcsolták a kalinyingrádi Sz-400 célkövető radarját az már ok arra, hogy elhagyja a helyszínt? Nem inkább még jobb ok arra, hogy ott maradjon és adatokat gyűjtsön?
Tiszteletreméltó, hogy nagyon sok régi gépet röpképesen tartanak. Viggen, Draken, Hunter, B-17, na és persze a Vulcan, aminek ez volt a hattyúdala.... :(
Mekkora idõbeli elkülönítés van elõírva? Egyáltalán távolságot vagy idõt definiálnak ilyen esetben?
Near miss in BCN, A340 Argentina / 767 UT Air. Explanation from a BCN ATCO : Airport was about to change from night configuration to day configuration. At night, runway 02 is used for landing and 07R for take-off, while during the day 25L becomes the take-off runway and 25R is used for landing (unless winds favor runways 07L/R). Two of the three ground Air Traffic Controllers work in a smaller Tower located near the main Terminal (frequencies 121.65 and 122.225) while the other ground frequency (121.7), delivery and the two tower frequencies (118.1 and 119.1) are located in the main Tower. 121.65 (122.225 not used at night) cleared the Aerolineas Argentinas A340 to cross runway 02, which he thought was not active as he expected the airport to be in day configuration. Meanwhile, the UT Air Boeing 767 was cleared to land on the same runway by Tower (118.1). Crossing the active runway usually requires some coordination between the two towers but this is not necessary in night configuration.
Õket nem érdekli ez. Ha az extrém sportokat ûzõk bármelyike is azon gondolkodna, hogy meg is halhat, akkor nem létezne az extrém sport. Ahogy ez a pilóta is valószínûleg nem elõször csinálta ezt, hanem már vagy 100x begyakorolta, ahogy a siklóernyõsök, a snowboard-osok, a pörgõforgó motor/kerékpár akrobaták, stb, stb is. Az összes extrém sportág arról szól, hogy egyetlen mozdulat vagy külsõ tényezõ választ el a haláltól. Ezért hívjuk extrémnek.
A halálfélelem egyébként is a legrosszabb dolog ami történhet egy emberrel. Semmi mást nem szül csak pánikot. Az meg tényleg megöl. Le kell küzdeni.
A kivitel tényleg profi , de a pilóta szerintem akkor lesz igazán profi, ha ezt nem túl gyakran csinálja! Ha ugyanis csak egyszer is hibázik, akkor meghal, és még jó, ha néhány nézõt nem visz magával a sötétbe. Hibázni viszont elõbb-utóbb fog, mivel ember és nem isten, legföljebb annak képzeli magát! Tipikusan olyan manõver, amiben nincs semennyi biztonsági tartalék, tehát amit hiba esetén szerintem nem lehet túlélni.
Én is. A napokban halt meg egy volt alezredes aki helikopteres volt. Lehet, hogy az õ temetérésre gyakoroltak áthúzást, ahogy anno az elsõ 29-es szpk-éra. Ez csak tipp. A Honvédelem Napja már lement, arra nem gyakorolhatnak.
Elõbb láttam két Gripent Bp. felett, mennyire gyakori, hogy itt repkednek? (Máskor is hallottam már gyanús repülõgépzajt, ami származhatott vadászgéptõl)
Sajat tapasztalaton kivüli informacioval nem tudom alatamasztani. Vagy elhiszed vagy nem, de ha nincs felhö, az ''eg'' magatol nem dörög.