Srácok, ha valaki rendelkezik már felhasznált AirFrance repülõjeggyel vagy tud ilyet szerezni, gondoljon rám légyszi és dobjon egy pm-et! Köszönöm! ;-)
LeMansi rajt elõtt
Amúgy általában igaz a mondás: amelyik gép szép az jól is repül.
A természet sem szereti a torz vagy absztrakt formákat, elég csak megnézni a repülõképes madarakat.
"A Ryanair egy ultralowcost légitársaság, O'Leary még az anyját is eladná 3 euróért ha kéne valakinek. Nekem baromira unszimpatikus ez a fajta felfogás amit õk mutatnak be, szégyen a repülésre nézve."
Nem értem miért is szégyen? Üzlet.
A szemétszállítás is szégyen a transzportvállalatokat tekintve? Vagy az ultralowcost coachingservice?
"A személyzet szól az ottani ramp agent-nek vagy officer-nek, hogy készen állnak a beszállításra és akkor indulnak csak az utasok."
Már miért a BUD határozza meg, hogy mikor kell kimenni? A személyzet szól az ottani ramp agent-nek vagy officer-nek, hogy készen állnak a beszállításra és akkor indulnak csak az utasok.
Ha õk hamarabb kirendelik az utasokat minthogy készen lennének az csakis az õ hibájuk.
A Ryanair egy ultralowcost légitársaság, O'Leary még az anyját is eladná 3 euróért ha kéne valakinek. Nekem baromira unszimpatikus ez a fajta felfogás amit õk mutatnak be, szégyen a repülésre nézve.
Nézd, a ryanair ott farag költséget ahol tud. Ezért low cost és ezért a majdnem legolcsóbb.
Aki buszozni akar az utazzon easyjettel vagy wizzair-el és fizessen kicsit többet. De a Ryanair mindenhol sétáltat. Münchenben is, Londonban is, Mindenhol. De Budapesten kívül sehol nem terelik ki az embereket a placcra addig amíg a gépbe nem lehet beszállni. Azt pedig, hogy mikor tereleik ki az embereket, nem a Ranair választja meg tudtommal, hanem A BUD.
Úgyhogy ágálhatsz amennyit akarsz, hogy ez nem a BUD hibája, de eddig nekem a legrosszabb repülõs tapasztalataim mindig a BUD-al voltak (pl az 1-es terminálon röhej volt, hogy 20 métert buszoztunk és a 40 fokban nyáron a légkondícionálatlan buszba bezavartak minket, és ott álltunk 25 percet a BUSZBAN. Hát akkor már a szabad levegõ ha lehet... ez pl easyjet volt)
Én már végignéztem pár beszállítást a 9 éves pályafutásom alatt Ferihegyen, amikor egy 800-asba akar 160-180 ember beszállni az minden csak nem gyors. Az simán megvan akár 15 perc is amíg mindenki bepréseli magát és leül. Mivel a Ryanair minimális fordulóidõkkel számol akkor akár meg az is megeshet, hogy kirendelik az utasokat úgy, hogy a gépen még fent dolgoznak a takarítók meg a catering-esek. Erre is láttam már példát.
A busz nem csak azért jó mert nem kell sétálni hanem nem ázol bõrig vagy fagysz csontig. Ez csak simán egy parasztság amit a Ryanair mûvel. Teljesen mindegy, hogy 5 vagy 15 percig kell állnod az esõben, bunkóság és kész.
Remélem mihamarabb elûzik innen õket vagy felgyújtják a repülõjüket. Most még istenes, de mi lesz majd télen, vízszintes hóesésben vagy -10 fok hidegben?
Tuti pilótahiba. Olvastam valahol hogy 10.000 lábról kért ereszkedést 6000-re mikor ott 6XXX magas hegyek vannak
Akkor nem zavarta õket a zaj, amikor elkezdték kialakítani a lakóparkot és szarér-hugyér megvették a telkeket a város szélén egy repülõtér mellett, ami zajos...??? Ugyanez megy Tökölön, Budaörsön, stb.
Los Angeles, Van Nuys.... itt miért nem zavar senkit a nagygépes forgalom? Lehet, hogy zavar, de az nem költözik oda...
Nem tudom elképzelni,hogy reggeltõl estig ment ott a repkedés. Be kellene tiltatniuk akkor ott az autó,busz forgalmat is. Vegyen õ is full elektromos autót az halk...
Megbszhatják a nénikéjüket. Az a lakópark 2002-ben még nem is létezett! Rokonom lakik az utcában, és meg kell mondjam, az M0-ás zaját 0-24 órában zavaróbbnak találom. A faszinak meg biztosan lézeres távolságmérõ van a szemébe építve. (bár tényleg láttam már ott alacsonyan gépet repülni)
1961. augusztus 6-án a Malév Douglas DC-3 típusú repülõgépe (HA-TSA) városnézõ-sétajárat közben dugóhúzóba került, és Zuglóban, az Erzsébet királyné és a Lumumba (Róna) utca keresztezõdésénél lezuhant. Huszonhárom utas, a négy fõnyi személyzet és három járókelõ meghalt. Az eset után Budapesten leállították a sétarepüléseket. (A szemtanúk szerint a 3 "járókelõ" valójában három kisgyerek volt, akik az egyik ház udvarán játszottak. A Róna u. 224 falán emléktáblát helyeztek el.)
1962. november 23-án a Párizs melletti Le Bourget repülõtér megközelítésekor a Malév egyik Iljusin Il–18 típusú repülõgépe (HA-MOD) Roissy-en-France falu közelében átesés miatt lezuhant, a nyolc fõs személyzet és a tizenhárom utas meghalt.
1969. november 19-én az egyik Tupoljev Tu–134 típusú repülõgép Isztambulban a vizes pályán túlfutott és súlyos balesetet szenvedett.
1971. augusztus 28-án az egyik Iljusin Il–18V típusú repülõgép (HA-MOC) Koppenhága közelében a tengerbe zuhant, csak hárman élték túl a szerencsétlenséget. A gép pilótája Szentgyörgyi Dezsõ volt, a második világháború legeredményesebb magyar ásza.
1971. szeptember 16-án az egyik Tupoljev Tu–134A típusú repülõgép (HA-LBD) Kijev/Boriszpol (ma: Boriszpil) mellett katasztrófát szenvedett, 41 utas és a személyzet életét vesztette.
1975. január 15-én Ferihegyen lezuhant a Malév egyik Iljusin Il–18-as repülõgépe (HA-MOH). A gép kilenc fõs személyzete életét vesztette.
1975. szeptember 30. – Bejrút partjai elõtt lezuhant a Malév 240-es járata (egy Tupoljev Tu–154) (HA-LCI) a fedélzetén 50 utassal és 10 fõs személyzettel. (Egyes információk szerint a gépet lelõtték; roncsai a mai napig is a tengerben nyugszanak.)
1977. szeptember 21. – a Malév egyik Tupoljev Tu–134 típusú repülõgépe (HA-LBC) Bukarest/Urziceni leszállás közben katasztrófát szenvedett, a nyolctagú személyzet, valamint 24 utas az életét vesztette.
1981. október 21. – az egyik Tupoljev Tu–154B típusú repülõgép (HA-LCF) a prágai repülõtéren leszállás közben kettétört.
2000. július 4. – A Malév egyik Tupoljev Tu-154 típusú repülõgépe (HA-LCR) behúzott futóval ért földet Szaloniki, Görögország repterén. A személyzet hibás megközelítés miatt idõzavarba került, így elmaradt az ellenõrzõlista (check-list) felolvasásának befejezése és a futónyitás. Az átstartolást rádiófigyelmeztetésre kezdték meg. A gép így is közel 400 métert csúszott a pályán, de még nem lépett mûködésbe az ún. hasraszálló rendszer, amely egyébként ilyenkor leállítja a hajtómûveket is. A sérült gép második leszállási kísérlete a fékszárnyak sérülése ellenére sikeres volt. Személyi sérülés nem történt, de a repülõgépben kb. 2 millió $ kár keletkezett, így a gépet a Malév a Szaloniki repülõtérnek ajándékozta; azon a helyi reptéri tûzoltóság gyakorlatozik.
Hol zuhantak le Malév gépek?
Nagyi leszállása. A videón egy számítógépes szimuláció látható, illetve néhány részlet a rádióforgalmazásból.
#12564 737 est húztak le, 767 nek nemtudom mi lett/volt a baja. #12577 Van ennél lejjebb ? Mondjuk hozzanak magukkal létrát a géphez dönteni és bemászni a letolható ablakokon ?! Ez vicc mostmár... #12581 Fapad ?! az még kényelmes :D Nemtudom hányan vagytok pestiek de járkál itt "hannoveri" Düwag tw6000-res villamos na annak az ülései a legalsó szint, tisztítható ami nem hátrány nade kérem...
Hozzá akartam az elején tenni, hogy nem flameindításnak szánom, gondoltam azért csak elég felnõtt a topiclátogatói kör, nincs rá szükség...
Azzal kezdtem, hogy ha egészségügyileg alkalmas rá. Látás, hallás, helyzetfelismerés, ezeket lehet szûrni, és amennyiben nem felelnek meg az elvárásoknak, nyilván pilótaengedéllyel sem rendelkezett volna. Továbbá ismét, ezek sem korfüggõek, nem csak idõs embernek rossz a látása, hallása, helyzetfelismerése.
Nyilván még az életedben nem látott senki jó egészségnek örvendõ és szellemileg friss idõs embert, de az elõítéletek azok már megvannak...
Hibás az a gondolkodásmód, hogy nem az számít, hogy alkalmas-e rá, hanem az, hogy ilyen korban sokan nem alkalmasak, tehát akkor esélyt sem szabad neki adni, hogy esetleg bizonyítson...
ja, és a valószínûségben sincs eltérés, ugye? egyebekrõl nem is beszélve, mint például a helyzetfelismerés, romló látás, hallás. még egy 80 éves vezetõ mögé sem szívesen ülnék be, pláne nem pilóta mögé.
Ez teljesen igaz, csak a valószínûség nagyobb egy 80 évesnél mint egy 30 évesnél. Ha meri hadd vezessen, csak másokat ne veszélyeztessen. Bár ezt a repülgépvezetésnél elég nehéz elérni. Mindenesetre gratula az öreglánynak.
Azért ha egészségügyileg alkalmas rá, akkor mégis miért lenne önmagában a kor kizáró ok? Egy 30 éves is kaphat agyvérzést, vagy szívrohamot, szóval akkor innentõl kezdve senki se repüljön, mert bárki meghallhat a botkormány mögött?
Az Ospreynek? Persze hogy repülés közben állítható. Ettõl lesz gyors kis repülõ :) A földön állva nem is tudná teljesen vízszintbe fordítani, mert a lapátok belevernének a földbe.
Repülés közben is állítható a hajtómû szögének az állása vagy csak álló helyzetben?
Fejlõdünk. Szerintem hamarosan a Ferihegyi gyorsforgalmi út lesz a Ferihegyi repülõtérnek legnagyobb konkurense:
A Ryanair-szerû cégeknél igen. Nem használják sem az utasbeszállító kaput, sem a buszt mert pénzbe kerül. Lehet, hogy még a wc is fizetõs a gépen, ott ül a vécés néni az utolsó sorban és szedi az 1 eurot.