Ma reggel még dolgoztam, mikor elindultam haza akkor jelentették be, hogy leállt a Malév. Btw én nem malévos vagyok hanem Aeroplex-es, remélem a cégünket nem kezdik el nyirbálni majd.
A mai sok (Malévval kapcsolatos) negatív hírt ellensúlyozandó egy kis videó arról, ami valószínûleg a legközelebb áll a valódi, gépek nélküli repülés élményéhez...
Õ lesz az ezek szerint, csak meglepett hogy a dicsõséges magyar légierõ repülõit felmerik engedni a levegõbe ...
Sziasztok ! Halgattam most az élõ LHBP approachot, és megütötte a fülem egy "Hungarian Airforce 012" név, mi lehet õ? Rákerestem Google-n ott nincs semmi róla, és ugye a flightradar24.com minden gépet nem mutat(szinte csak a nagy kereskedelmi járatokat)pontosabb adatokat innen nem nyertem , most adták át szolnoknak az irányítását. Elõre is köszönöm .
Amikor mentünk mentesítésre vagy éppen jöttünk haza a megjavított géppel. Berepülésen még nem voltam, nem is nagyon akaródzik mert nem szívesen tapasztalnám meg az inflight shutdown-t, ha nem muszáj :P
És ez történik, amikor a mélyrepülés nem sikerül túlságosan jól:
Ennek a Spitfire-nek szerencséje volt, a fa légcsavartollak végei letörtek, de még így is le tudott szállni
Ennek a P-47 fém lapátjai voltak, amelyek sikeresen hátrahajlottak, ám õ is le tudta tenni a gépet
Ez még érdekesebb, egy fa koronájával találkozott ez a P-47-es, de utána még majdnem 200km-et repült a reptérig, és szállt le - hiába a P-47-es iszonyú masszív egy szörny volt...
EMAS. Az a cucc a kifutó végén (ha van), ami a túlfutó gépet megfogja azáltal, hogy összeroppan és szétporlad a gép tömegétõl. No, a kínaiak is tesztelték a saját verziójukat (ami azért lehet érdekes, mert a jelenlegi egyetlen gyártó (Zodiac) egy téglát 1000 US$-os áron kínált...).
Az elgondolás jó csak az a baj vele, hogy a hajtómûindítás után a taxizás arra volt pont jó, hogy a hajtómûolaj nagyjából üzemi hõmérsékletre felmelegedjen. Ezek után majd az lesz, hogy megáll a gép a pálya végén és bõgeti a motort 5 percig amíg bemelegszik? Mi van ha nem mûködik az APU és így nem tud hajtómûvet indítani földi segítség nélkül?
Ez mar par hetes... nameg azota annyi tortent, hogy a lengyel hatosag emberei felmentek a gepre, (amikor ala lett tamasztva) megneztek a kapitany hata mogotti biztositektablat, az also sorban levo bal szelso biztositekot visszanyomtak, ekkor a tartalek rendszer gyonyoruen kitolta a futot.
Én úgy tudom, hogy a Kossuth bukta a Jar (Part)-66-os minõsítését, ergo nem ad semmilyen szakszolgálati engedélyt, így jelenleg hazánkban nincs olyan középiskolai szintû képzés ami használható repülõs papírt adna. Nem véletlen, hogy mindent az alapokról kell megtanulnia a végzõsöknek a típustanfolyamokon az Aerok-ban. A kisgépes képzést én nem ismerem, errõl nem tudok nyilatkozni, de azt tudom, hogy a Kossuth-os végzõk nagy része az ACE-hoz vagy a Lufthansa Technik-hez kerül, lássuk be azért ezek olyan cégek ahol modern technikát tanulhat az ember és nagy repülõkön dolgozhat.
Ugy tudom, a Kossuth nem csak A1, B1, B2-es szaxot ad, hanem B3-ast is, ha kervenyezed. (Nameg a tanmuhelyben nem Tu-154-es van, hanem 21-es, Mi8, Mi4(jo ezek nem B3-ak, de a tobbi igen), meg PZL, Piper Tomahawk, Ancsa, meg en emlekszem valami novemberes lajstromu ketmotorosra, ami szinten ott figyelt. Es igaz, az itthoni kisgepes uzembentartok kore leszukult, de azert van, aki ebbe a szektorba megy, es nem csak az ACE/LHTB buvkor letezik. (Bar akik most oda jarnak, ugy tudom gyakszira oda szoktak menni.) A korabbi munkahelyemen (kisgepes) is volt par fiatal Kossuthos arc. Igaz ok bedolgoztak Ferihegyre is. Ja es azert kellenek az alapok, mert a nagyobb madaron is van 1-2 elektromechanikus meg barometrikus standby muszer... persze kicsiben is kezdenek megjelenni az Air Data Computerek (ld. a G1000, G600, Avidyne, Aspen, stb.), de meg annyira nem elterjedtek.
És ha nem csinálod meg azt a sulit, akkor szerinted, hogy lehet kikerülni ferihegyre az ACE-hoz vagy a Lufihoz? Csak bekopogtatsz, hogy szeretnék jönni röpüllõt szerelni? Mert más lehetõség szerintem nincs az országban, csak a kossuth.
A pénzrõl, ami szükséges lenne ahhoz, hogy legalább egy generációval fejlettebb technikát oktassanak, szerintem ne is beszéljünk. Az oktatók is abban a tudásban járnak, amikor mégcsak tu-154/134, meg il-18 (MiG-21, stb) volt. Ezen sem ártana változtatni. Csak minden a pénzen múlik, ami jelenleg nincs.
Aki nem repülhet, vagy nem szeretne repülni, de szeretné szerelni õket/mellettük lenni, azt hogy lehet megoldani manapság szerinted? Tudtommal jelenleg sem az ACE-hoz, sem a Lufthansa-hoz nincs felvétel (az elbocsájtott állományról ne is beszéljünk), a magyar szerelõi kontraktorok pedig általában ismerõsöket, ismerõsök ismerõseit alkalmazzák. Protekció nélkül el vagy veszve, hiába vagy marha ügyes.
Csak annyit tudok mondani, hogy elszomorító ami magyarországon van jelenleg a karbantartói állomány oktatásával kapcsolatban.