jaja, majd beszélek vele, csak már offline. mellesleg ma is fogunk még Streamelni, ugy 8 után-körül, meg majd nyomjuk szombattol hétföig is, ha esetleg érdekel titeket,
twitch.tv/boros1004 negativ-pozitiv, jöhet minden :D
Még a recovery keyért is pénzt kérnek. Hihetetlen :D
Mai stream közben találtunk egy magyar srácot, nem ismer senkit a régiek közül, kb 10 éve játszott keveset, és most kb 1 éve visszatért ö is.
Amúgy az ötletem az, hogy mi lenne ha szerveznénk mondjuk évszakonta vagy félévente egy-egy hentet, amikor többeknek jó. Péntek délután vagy este. Vagy szombaton vagy vasárnap délután.. vagy ilyesmi. Kell szavazás, hogy kit mennyire érdekel, mennyi idő lenne, mi lenne a küldetés és persze ki mikor ér rá.
Latom zajlik az elet itten :P felebredtek az emberek :) majd a tel folyaman en is benevezek egy kis jatekra ha hazakerulok de addig is lehetetlen barmit is csinalni :) sok utazas versenyek rossz internet kapcsolat keves ido stb ugy hogy addig is porosodik a jatek a gepen :))
Na igen. már vehetsz mountot ingame ezzel a tibia gold coinnal vagy mivel de még mindig nicnsen normális quest tracking.így mindig megkell nyitni külön a questes ablakot ha látni akarod hogy haladsz egy taskal pl.. pedig van elég holt tér, föleg széles monitoron. Utoljára szerkesztette: Jani Hun, 2015.08.17. 19:14:26
nekem is nagyon hiányzik a játék de nincsen kivel menni :(
Pont rossz irányba halad az egész. Néhány napja írtam, hogy azzal fogják megölni a játékot, hogy nincs player utánpótlás, mert a free része a játéknak nem működik, nem vonzó. Ha pedig nincs sok frees, aki szereti a tibiát, akkor nem lesz prémis se. Erre még jobban lerontják a free élményt egy ilyen idegesítő reklámmal. Szerintem már kezdik érezni, hogy valami baj van, csak nem a betegséget kezelik, hanem a tünetet azzal, hogy bedobnak néhány új mountot, prémi kedvezményt, vagy idegesítő reklámokat. Csak az a baj, hogy ezzel talán egyenesbe lesz hozva 1-1 hónap bevétele, de ha továbbra se lesznek új játékosok, akkor nem lesz kinek prémit, meg mountot eladni. Komolyan át kéne gondolni a stratégiát. De mióta játszok, sose volt itt semmi átgondolva... Utoljára szerkesztette: rroolli, 2015.08.17. 16:14:15
Sziasztok, megint ránk jött a nosztalgia, és barátommal befizetünk egy havi premit a héten. egyböl egy 24 órás streammel fogjuk kezdeni kb szerda este, ö lvl 70 és 100 a cél, lesz vouncher is, majd linkelek twitchet ha érdekel :D
amugy ami alul volt téma ez a premium features ablak. hát, a cip szépen lassan telegórja ilyen fölösleges hülyeségekkel a klienst. engem nagyon zavar. De persze premivel az is eltünik... Utoljára szerkesztette: Jani Hun, 2015.08.17. 09:12:29
Minden MMORPG előbb vagy utóbb bekövetkező rákfenéje és halála.
14:10 Windek Imurendin [3]: CH3AP TIB1A GO0OLD only at linkamit.nemnyitunk.meg/Secura --- check out new WORLDTRADE service at linkamit.nemnyitunk.meg/worldtrade
Meg amikor játszottam, már akkor is panaszkodtak, hogy egyes szervereken képtelenség megcsinálni a world questeket, mert nincs annyi ember. És az elég rosszul esik valakinek, aki mondjuk gyűjti a különböző itemeket, hogy nem kapja meg, mert a szervere elbukja a lightbearert, ember hiányban. Meg a devovorgát, meg a taskokat. Vagy ha netán büntetést is kapnak.
Akinek még sose volt prémije, az vehet 10 naposat 2.95 € -ért. Augusztus 14--ig dupla xp és skill.
Más: Megnéztem hányan vannak online. 4120 ember összesen. Van, amelyik szerveren 8 ember, van, amelyiken senki. 50 alatti létszámból elég sok van. Anticán vannak a legtöbben, Secura a második, 154 fővel. Securának 1051 volt a rekordja. Az összes szerveren együtt pedig 64028 fő volt a legtöbb, 2009-ben. Csak hogy legyen mihez hasonlítani.
Securán amúgy nem kevés ez a 154 fő, délelőtt. Van egy pár szerver, ahol "normális" létszám van, a többi viszont kihalt. Szerintem ez a "népvándorlás" miatt lehet, mert a legtöbben olyan helyen szeretnek játszani, ahol vannak emberek. Elég rossz, ha egy szerveren olyan kevesen vannak, hogy nincs aki poi, inq, stb questeket szervezzen és a lootot se lehet eladni. Utoljára szerkesztette: rroolli, 2015.08.13. 10:47:32
Nem tudtam írni, mert elfelejtettem a jelszómat. :) De mit is szerettem volna írni? :)
Na ez az. Az egész úgy van kitalálva, optimalizálva, hogy prémisen (úgy ahogy) működjön. A frees állapot meg is szűnhetne, mert egy nagy katyvasz az egész. Pl vannak dragonok, de mivel öli őket egy mage? Vagy vannak dl-ek, warlockok, de hol és hogyan fejlődik a frees olyan szintre, hogy ezeket megölje? Egy valamikor működő "világról" van szó, amit a prémis updatek elbarmoltak.
Amikor kezdtem még lehetett free accountként sorccal is játszani. Annyi hátránya volt, hogy rúnákat kellett gyártani és egy kicsit időigényesebb volt összegyűjteni megfelelő mennyiséget. Most ki megy el heavy magic missile-el vadászni? :D Freeként még rúnát gyártni sem lehet a soul lassú visszatöltődése miatt.
Nem is értem, hogy jutott el egyáltalán ideáig a játék. A marketinghez egyértelműen nem értenek. A játék fejlesztéséhez szintén nem értenek. Megírták flashben a játékot. Ennél nagyobb hülyeséget elképzelni nem tudok. Akkora erőforrás igénye van ilyen alap grafikával is, hogy nincs is értelme szenvedni vele. A frissítések. Egyetlen egy olyan frissítésre nem emlékszem, amire azt mondtam volna, hogy hű ez mekkora újdonság és mennyire tetszik. Lehet túl negatív vagyok de számomra most is az volt az igazi játékélmény, amikor még nem voltak rodok, a mana cipő stb.
Én is ugy kezdtem el a játékot, hogy soha nem veszek prémet de masd muszály lett, híbe hóba most is be be lépek de annyira már nem köt le, mondjuk az időm is kevés, de lehet h télen még pár hónapra befizetek :D
Értem én azt az üzletpolitikát, hogy minél kevesebb ember legyen, aki minél többet fizet. Mert akkor lehet összevonni a szervereket, nem kell annyi ügyfélszolgálatos, kevesebb költség lesz, több bevétellel. Na de ha nincs player utánpótlás, akkor fogyás lesz. És szerintem lesz egy olyan kritikus létszám, amitől lefele láncreakcióként hagyják majd abba a játékot a mostani prémi fizetők. Ha nem változik semmi, ha nem toboroznak új embereket, ha nem lesz vonzó az újak számára a játék és nem frissül a közösség, akkor én úgy saccolom, hogy 3 év múlva fele ennyi szerver lesz.
Szerintem régen se volt alkalmas a tibia arra, hogy megfogja az átlag fiatalokat. Már 2004-ben is inkább csilivili 3d játékok voltak a "menők", már akkor is elavult volt. Gondoljunk bele, hogy hány évig volt 1. itt SG-n a tibia topik. Meg hány évig terjesztettük minden fele, hogy a Tibia jó játék, próbálja ki mindenki bátran, fizetni nem kell érte, van magyar közösség, stb. Szerintem ha a Tibia korának megfelelően nézett volna ki, vagy legalább megközelítené ezt a szintet, akkor a legtöbben minimum kipróbálták volna. De inkább csak megnézték a screenshotokat és röhögtek egyet magukban. Magyarok közül szinte senki sem regisztrált, évente 1-2 de az majdnem 0.
Viszont aki mégis kipróbálta valami oknál fogva, az élvezni tudta a frees világot. Hiszen volt egy nagy létszámú (többségi) frees közösség, akikhez kicsit reálisabban tudta magát mérni az ember, akikkel együtt lehetett játszani, tradelni, vagy netán "háborúzni". Akár hónapokig is lehetett freesen játszani úgy, hogy élvezhető volt. Közben pedig megszereti az ember a tibiát olyan szinten, hogy teljesen itt ragad. És amint lesz rá lehetősége, prémiumot vesz és még többet játszik, mert még több lehetősége lesz: rengeteg felfedezni való.
Még mindig megvan az a jellemvonása a Tibiának, hogy külsőre nem vonzó, sőt a legtöbb érdeklődő számára taszító ezzel a grafikával. De ha valaki mégis kipróbálja... na itt a baj. Nem élvezetes, hiszen ha valaki friss regisztrálóként kezd, azt fogja látni, hogy kihalt minden. Szinte senkivel nem fog találkozni a frees, low-level hunt helyeken. A frees városokban is csak néhány 300-as fog elrohanni, meg 1-2 kockázós bot lesz a depóban. A playerek, akikkel összefut, 99%-ban valami highlevelnek a másodkarakterei. A frees világ kihalt. Sőt, az egész low-level világ kihalt. Így hiába jut el valaki arra a döntésre, hogy ad egy esélyt a tibiának, nehezen tudom elképzelni, hogy ebben a formában, új játékosként meg fogja szeretni.
Én adtam neki egy esélyt anno. Frees voltam, nem terveztem prémit venni. De akkor még tényleg sokan voltak rookgaardon, sok hasonló szintűvel találkoztam. Magyarok közül is voltak nálam kicsit kisebbek, kicsit nagyobbak. Volt sok frees, akikkel együtt tudtunk agyalni, hogy hol kéne huntolni, mit kéne felfedezni, stb. Még a "versenyszellem" is meg volt, hogy nézzük, hogy ki mekkora szintű és próbáljuk megelőzni a másikat. Ezt mind freesen.... És aztán amint lehetőségem adódott, prémit is vettem. De állítom, hogy ha ma történt volna mindez, ha ma adtam volna egy esélyt a tibiának és felraktam volna, biztos, hogy pár óránál tovább nem játszottam volna össz-vissz.
na igen sajnos ez van. :( elmentek a profitorientált irányba (ami valahol érthető is) és onnan elkezdett hanyatlani a játék. Addig amíg csak egy jó szórakozásként fogták fel a dolgot minden rendben volt. Természetesen azt se szabad elfelejteni hogy a mai fiatalok ingerküszöbje is jóval magasabbra került mint a régebbi generációknak. Így már elég nehéz a mai átlagfiatalt megfogni egy nem 3d csilivili játékkal amiben nem fröcsög a vér és igazán nincsenek nagy különbségek a kinézetben stb stb. Szóval bárki bármit mond lassan teljesen le fog hanyatlani a tibia világa. Ha viszont átdolgoznák a mai kor követelményeinek megfelelőre akkor meg már nem a régi tibia lenne amit az "öregek" megszerettek. 22es csapdája. :(
Proposal-on olvastam ezeket az "idézeteket" az egyik topikban:
Years ago, when the servers where full, most of the players were like 12-18 years old. People with no money, but it was full of people. Most of those people are the PACC's tibians right now because they (we) developed a certain love for this game and will always come back (and pay, because now we have money). But what about the new players? I haven't seen new teenagers whom in the future are going to buy premium because they fall i love with the game. by Arkarian Nydus
Not much new people start to play tibia and stays for long. It's because Free Account is demo version of tibia which is simply not good enough. Also Free Account Players are needed so the worlds get more populated and more people will want to buy pacc and play for long. by Ryialm
Teljesen egyetértek velük. Hasonlót írtam ide is, amikor a tutorialról volt szó, meg amikor a fizetős mountok és outfitek bejöttek.
Régen tele voltak a szerverek, tömeg volt, főleg a frees városokban. Mert a tömeget frees gyerekek alkották, akiknek nem volt pénzük, vagy nem tudtak prémiumot vásárolni. De ezekből a gyerekekből vált ki a mai prémium fizető bázis, hiszen anno megszerették a játékot és azóta is itt ragadtak. De ma már alig játszanak freesek, alig van új regisztráló. A szerverek kihaltak, többszöri összevonás ellenére is. Ha kikopnak a mai prémifizetők és nem lesz ember, akkor hiába a sok fizetős mount. Ki az, aki ma belecsöppen a tibiába, itt ragad és 5 év múlva is hűséges prémi fizető lesz? Mert nagyon úgy néz ki, hogy már csak az "öregek" maradtak bent.
//még én is úgy kezdtem játszani, hogy "biztos nem fogok fizetni". De meg volt az illúzió, hogy freesen is lehet elérni jó eredményeket, hiszen egy 40-50-es szint is jó célnak tűnt. Ma már úgy megcsúszott felfele az átlag szint és annyira prémium orientált lett a játék, hogy freesen alig van valami mozgástér, konkrétan értelmetlen a játék. Utoljára szerkesztette: rroolli, 2015.07.30. 18:50:18
Megláttam egy hüllőről egy képet és tibiázhatnékom támadt. :) Jó kis lizard gyakás. :)
Régen is lehetett pénzt venni. Ha felment az ember a brazil, vagy a lengyel vaterára (igaz ez minket nem érintett). Elég volt egyszer megismerni egy "gp dílert", aztán akárhányszor, akármennyit lehetett venni, a megbeszélt áron. Vagy akár ismerős, guildtárs is adhatott gp-t azért cserébe, hogy az accountjára fizessünk prémit. Szerintem a legtöbben ezért használták a más accountra való prémifizetés funkciót. A gp vásárlás sose volt tiltott dolog, sose szerepelt a tibia rules-ban. Viszont mivel nem CIP-en keresztül ment a biznisz, így teljesen kontrollálhatatlan és átláthatatlan volt a folyamat. A scrollok óta viszont biztonságosabb, egyszerűbb az üzlet és még az is korlátozható, hogy hány scrollt adhat el egy játékos.
Ma már könnyebben lehet pénzhez jutni, attól függetlenül, hogy régen se volt túl nehéz. De mivel most mindenki tele van lével, így nem olyan nagy az előnye se. Relatíve, a többiekhez képest. Régen, amikor többet ért a pénz és egy fokkal bonyolultabb volt hozzájutni, akkor kevesebben huntoltak "wastelve" - inkább bevállalták a lassabb fejlődést a profitért. Akkoriban, ha vett az ember 2kk-t, bevásárolt rúnából, potiból, assassin starból és elkezdett durvulni, akkor gyorsan és könnyen lehetett törni felfele. Most már ugyanez a "nem számít a pénz" hozzáállás éppen ahhoz (se) elég, hogy ne maradjunk le. Ebből a szempontból nem lett könnyebb.
Az eq-t illetően, régen saját magam is összeszedtem annyi lóvét 70-es szintig, hogy megvehettem magamnak az mpa-t 300k-ért, golden legset 70k-ért, mms-t 100k-ért, demon helmetet 100k-ért, soft bootst 300k-ért, boh-ot 30k-ért, aol-t 50k-ért. Ez összesen nincs 1kk. Most meg kb 5kk egy jó szett. Vagy ha a legjobbat nézzük, akkor 10kk felett. Nem hogy 70-es szintig, de 200-as szintig is nehéz ennyit megkeresni. Pláne, hogy nagy a kísértés, hogy wasteljen az ember, mert a többiek is ezt csinálják.
Én úgy érzem, hogy sok területen könnyítettek a játékon. Például az xp veszteség csökkentésével, az új hunt helyekkel, a training szobrokkal, stb. A cooldown-al nehezítettek kicsit. De mivel mindenkit érintenek ezek a könnyítések, így egyáltalán nem lett könnyebb "jónak" lenni a játékban. Pl én most a karakteremmel minimum 300-tól felfele érezném magam nagynak. De inkább az is csak olyan jó-közepes. És ezt a szintet még 200-ról indulva is nehéz elérni. Mikor kezdtem, akkor a 100-as is álom szint volt, pedig már akkor is (2008-ban) voltak, akik néhány hét alatt elérték wastelve.
A durva serpentes példára azt tudom mondani, hogy a serpent már rég nem durva. A démon se. Viszont ott van Roshamuul, meg a Sight of a Surrender-ek. Ott 3-an voltunk csapatban 200-250 körül és majdnem meghaltunk. Sőt, én meg is haltam, a többiek elfutottak. Egy mmorpg-ben, ahol végtelenítve van a maximális szint, elkerülhetetlen, hogy azok a lények, amik régen durvák voltak, egyszer már nem lesznek azok. Ezért vannak helyette újak, amik még a level 600-asokat is megfingatják.
Én a prémi scrollra (bevitt real pénz), hotkeyekre ilyenekre gondolok. Mert szerintem nem normális, hogy egy 150-es pala végigrohan ilyen durva serpentes helyeken stb. Régen azért csapat kellett mindenhova.
A legjobb szettet se olyan nehéz összeszedni (kivéve azt a pár fegyvert ami 50 millióba kerül) mert behozol 5 premi scrollt ugye rendes pénzért eladod, majd megveszed a szettet, szóval lehet ezen is könnyíteni, szerintem a régi idökhőz képest a premi scroll miatt könnyült elég rendesen a játék mert ha szánsz rá egy kis pénzt akkor lehet waste-elni a potikat, runákat és fejlödsz nagyon gyorsan. Persze ez beállítottság kérdése, ismerősöm a premiscrollból szerzett pénzét inkább outfit cuccokra költi, pocok, iron ore stb:P
Pont azt akartam írni a közepén járva az olvasásnak, hogy: amikor a level 100-as volt a legnagyobb karakter, akkor nem volt könnyű, mert nem voltak kemény lények. :)
Hát, most már beírom, mert nem akarom kitörölni. :D
Hogy határozzuk meg egy ilyen játéknál, hogy könnyű-e? Azoknál, amiket végig lehet játszani (utolsó pálya után "the end"), van mihez viszonyítani, hogy hány napig tartott, hányszor kellett egy pályát újra kezdeni, stb. Egy MMORPG-nél lehet viszonyítási alap az is, hogy mennyi erőfeszítésbe kerül elérni a maximális szintet. Ha gyorsan ki lehet "maxolni" egy karaktert, akkor könnyű a játék, ha nem, akkor nehéz.
Tibiánál nincs maximális szint, ezért nem tudnám megmondani objektíven a nehézségét. Ha valaki azt nézi, hogy milyen gyorsan lehet felhúzni egy karaktert olyan szintre, hogy dragonozzon, akkor könnyű. Ha az a cél, hogy 100-as legyen, akkor is könnyű. Ha fel akarsz kerülni a toplistára, akkor már nem könnyű. Ha egy knight setet szeretnél, akkor könnyű. Ha golden helmetre gyűjtesz, akkor nehéz. Régen nehéz volt elérni a 100-as szintet, de azzal a szinttel már toplistán voltál. Tehát régen nehéz volt toplistára kerülni. Most is nehéz. A cél általában az, hogy a lehető legjobb helyed legyen a toplistán, a legjobb cuccokat birtokold és a legerősebb lényeket öld meg. Ezeket most is nehéz elérni, csak magasabb szint kell a toplistához, más cuccok lettek a legjobbak és más lények lettek az erősek. Hogy ez jó, vagy rossz, az más kérdés. Utoljára szerkesztette: rroolli, 2015.07.14. 12:08:33
Én annyira már nem találtam könnyűnek az utlsó belépés óta.
Valaki követ olyan infókat, hogy pl hányas szintű a legmagasabb játékos?
Ez jó. Most már azoknak is el tudják adni az extra szolgáltatásokat, akiknek pénzük nincs, csak gp-jük. És azok fizetik meg, akiknek pénzük van, de gp-jük nincs. Cip meg örül a haszonnak. Win-win :)
Extra Services
Tibia Coin Ez is érdekes lesz. Ha valaki ismeri a guild wars 2-t vagy silkroad-ot ismerős lesz, ilyen ingame currency, lehet venni majd tibia goldért és belehet váltani premire, transferre pénzes mountokra utfitekre stb. Igy még értéktelenebb lesz a gold hizsen ezt belehet vinni majd a játékba ugy mint a scrollt, remélem ennek a mennyiséét is korlátozni fogják.
A saját gyártmány csillogni fog
jé, tesz különbséget? vagy egyszerűen lesznek újak, amik gyengék és csak azokat lehet venni
Gyengébbek lesznek az npc-nél kapható rúnák, mint amiket player készít.
Vaingloryval játszik közületek valaki?
Na elkezdődött a nyári szezon barátommal, mától van premink, egyenlőre csak segitek neki fejlödni, siózom, ha esetlen érdekel majd titeket egy kis élő tibia adás, valószinüleg minden nap este 9 után fogjuk tolni, ha van itt érdeklődő akkor majd megnézhettek minket, ott lenn a ikálásba lesz a twitch link, ha esetleg valaki fogja nyomni a közeljövőbe szoljon mindneképp!:D
Áh, csak lolozgatunk mostmár, de azt is csak poénbol twitchelem pár ismerösnek :D, nyáron gondolkoztunk tibiát twitchelni, mert szoktak donate-elni ingame pénzt, vagy premi scrollt és nah, hátha, de nemtudom mi lesz belőle egyelőre.
Am Catti, nemtudom hogy ismerik e egyáltalán a fórumot, anno is nagyon zárkózottak voltak