Na, akkor hétvégén majd letesztelem, mert az utóbbi hetekben (kb. a Battleye beüzemelésétől kezdve) meglehetősen kriminális volt - folyamatos kick-ek, hatalmas laggok.
Megjelent a Tibia kliensben a "General options" menüben egy olyan lehetőség, hogy "Optimise Connection Stability". Azt írják a fórumon, hogy tényleg használ. Pl. kevésbé akadozik a sétálás (futás) még akkor is, ha Európából játszanak Észak-Amerikai szerveren.
Mikor 1-2 hétig játszottam, akkor még english chatre se írtak. Amúgy ahogy írtam (tibia.com-os fórumról idézve), a hunt helyek 99%-ánál a kutya se jár, azt 2-3 területet akarja mindenki használni, mert a többihez képest brutális xp/h és loot szerezhető. Én yalaharon voltam és farmine-en, mindkét sziget hullaház volt. Gondolom ezek már erősen retro helynek számítanak 2017-ben. Az összes dl/frost hegyet tudtam egyszerre huntolni, ilyenről anno nem is álmodtam. A resp viszont sokkal lassabb, gondlom azért, mert kevesen vannak online.
Amikor Roshamuul még új volt, elmentünk 3-an a Guzzlemaw Valley-ba, én voltam kb. 190, Jocoka és Nagy Krapekk már 300-hoz közelítettek (éppen hogy működött a shared xp). Kb fél óráig tudtunk huntolni, aztán megjelentek ilyen 5-600-as szintűek és ránk lureoltak vagy 20 lényt. Van olyan, hogy Sight of a surrender, ami juggernautnak az erősebb változata. Szerintem még most is az a legerősebb nem-boss lény Tibiában. Olyanból is hoztak többet. Mondták is a többiek, hogy jó a loot azon a helyen, csak nem lehet huntolni, mert pk-znak.
Annyira annyira azért nem vészes a helyzet, habár az tény, hogy Thais-on (és talán Yalahar-on, esetleg Edronon) kívül tényleg kevés embert lehet látni. Az English Chat-be is olyan 20 ember írogat, szóval a neveiket már nagyjából ismerem :)
Pug wholikes woof-ot meg a "woof!"-os megnyilvánulásain kívül nem nagyon ismertem, ezek után nincs túl jó véleményem róla. Az persze tény, hogy pár hónapja egy lvl8-as borzolta a kedélyeket azzal, hogy dragon set-tet akart szerezni (köztük pl. legs-et is) ingyen, mert nincs pénze - és hiába magyaráztam el neki, hogy ez kb. lehetetlen, még tovább próbálkozott :) Szóval azért vannak érdekes dolgok.
Nincs ilyen szintű dominando, a legtöbb hely levéllel van ellátva. #123708 Csak a szokásos my spawn, i was here first blabla szokott még menni, de komolyabb hunt helyeken levél van, és/vagy respectel a 200+osok 80%-a
Pont most tapasztaltam egy hasonlót. runagyártás közbe olvasgattam az english chatet és egy srác ráirt egy másikra (régi játékos Pug wholikes woof) aki egy hihetetlenül bunkó troll. és kb 20 percen keresztül oltotta az uj (lvl8as) srácot aki egy kis segitséget kért, majd ráexiváztak 3man(lvl 300+osok) és venoreba szivatták folyamatosan. a srác annyit kért hogy egy jobb armort adjon már neki valaki mer nemérti mér ütnek belé ennyit. már 30 perce b*ogatják hogy mérnem megy huntolni mindneki a nullárol indult blabla szokásos. Utoljára szerkesztette: Jani Hun, 2017.11.17. 15:22:36
Az exiva korlátozás oka az, hogy a non-pvp világokon megjelent egy új fogalom: "Dominando" A fórumokon gyakran találkozni ezzel a szóval, egy jelenségnek a neve. Arra utal, hogy a szerveren van egy legerősebb guild, amelyik sajátjának mondja azt a kb. 3 hunt helyet, ami kiugróan magas xp/h és lootal rendelkezik. (Ezek Oramond dungeon, Ferumbras' ascension quest és Roshamuul prision). Ezek a hunt helyek a többi játékos számára érinthetetlenek. Ha az ember hajlandó fizetni ennek a guildnek, akkor megengedik, hogy huntoljon, de akkor is csak úgy, ha ők nincsenek ott. Ezért az engedélyért kb. annyi pénzt kérnek, hogy éppen egy kicsivel olcsóbb legyen, mint ha world transferrel átmenne az ember másik szerverre. Ezzel együtt is elég drága. Ha igaz amit írnak, akkor kb. 4-5kk lehet a tarifa gp-ben, de van, amikor egyenesen tibia coint kérnek, kb 8000 forint értékben.
Ha az ember nem kér engedélyt, nem fizet nekik, akkor "hunted" lesz, ami azt jelenti, hogy folyamatosan figyelik, hogy mikor van online és (exiva segítségével) megkeresik és lure-olnak rá 10-15 lényt.
Ez nem egyszeri eset, 1-2 szerveren, hanem évek óta tartó mindennapos gyakorlat, kb. az összes szerveren (talán Pacera a kivétel, ahol elég erős volt a közösség és közösen léptek fel ellene). Sokak szerint emiatt van, hogy bizonyos emberek szélsőségesen magas szinteket tudnak elérni, a többiek viszont panaszkodnak.
Erre reagált úgy a Cipsoft, hogy a non-pvp szerverek koncepciójába nem illeszkedik bele ez a fajta power abuse. Ezért ha a fenti okok miatt letiltják majd magukról az emberek az exivát, akkor elég nehéz lesz majd megtalálni őket lure-olási célból. Talán olyan körülményes lesz ez a "hunted" dolog, hogy inkább hagyják is a fenébe ezt a dominando marhaságot. Vagy majd kiderül...
A PVP szervereken viszont nem változik semmi. Gondolom azzal úgy vannak, hogy aki pvp-re ment, az vállalta, hogy néha megölhetik, akár ok nélkül is.
Le lehet majd tiltani másokat arról, hogy "exivázzanak".
Lehet olyat, hogy: -Mindenki exivázhat -Senki se exivázhat .......senki se, kivéve a guildtársak .......senki se, kivéve a partiban levők .......senki se, kivéve a VIP listán levők .......senki se, kivéve az alábbi emberek (felsorolás) .......senki se, kivéve az alábbi guildek tagjai (felsorolás)
A fenti "whitelisteket" egyszerre is lehet használni.
Ha háborúban áll 2 guild, akkor ellenségek között az exiva letiltás nem működik.
Alapból úgy lesz beállítva, hogy csak party és guildtagok tudnak exivázni.
Ha olyat exivázol, aki ezt blokkolja, akkor is levonja a manát.
Ha téged exiváznak, akkor villan egyet az ikonja Utoljára szerkesztette: rroolli, 2017.11.16. 15:39:30
Nekem amúgy az tetszik, hogy látni lehet a lények "páncélját", vagyis arm-jét. Eddig nem lehetett pontosan tudni, hogy mennyivel nehezebb megütni egy dragont egy dwarf guardnál pl.
Erősebb lényeknél lassabban jönnek az új információk, viszont amikor egyszer kigyűlik, akkor több charm pontot adnak. Szerintem azért adott 1000 charm pontot, hogy hamar ki lehessen próbálni a dolgokat. Eredetiben úgy láttam, hogy elég lassan gyűlik össze 1-1 bónuszra való.
Amúgy azt tudtad, hogy teszt szerveren minden városban van pénz osztó npc?
Na, megnéztem ezt a teszt szervert magamnak (eddig még sose voltam), érdekes élmény a földön általam sose látott pajzsokat meg helmeteket szanaszét látni :)
A lényegre térve: elnéztem a dragonokhoz. Az Alt + klikk valóban kiloot-olja az adott hullát, habár az is volt egy 10 perc, mire rájöttem, hol van eldugva ez a funkció (vagy csak én nem találtam meg a gombját). Az se segített, hogy a chat-ben Shift + klikk-et írtak, amire nekem nem történt semmi. A lootolás tényleg simán ment, ha nincs elég cap-od, azt is jelzi program:
Ha pár lényt megölsz, akkor valóban elkezd töltődni információkkal az enciklopédia - én 29 dragont öltem meg, de kb. 15-től már tele volt. Érdekes viszont, hogy bizonyos itemeket pl. woi nem írja, gondolom azokat csak a kilootolással láthatod.
Ha nem ölsz eleget, akkor alig látsz valamit - például furcsa módon 16 DL után is még alig látok valamit:
Ha betelik a sárga csík, akkor kapsz 1000 (más lényeknél gondolom kevesebb/több) charm pontot, amikkel lehet beállítani különböző charm-okat. Én a dragonra adtam egyet, ami jég sebzést növeli elvileg, a gyakorlatban nem sokat tapasztaltam belőle, gondolom hosszú távon érzékeli az ember a pénztárcáján a hatását:
Na, akkor majd este megnézem, hogy milyen ez a folyamatos loot :)
Nekem egy nagyon régi (2006-os) e-mail címem van megadva, és hiába adok meg újat, valamiért nem változik meg (már próbáltam, elvileg 30 napos átfutási idő van, de utána se történik semmi).
"The private test of the winter update has started!
-Tutors -senators -fansite representatives -focus group members -former closed beta testers -selected long-time players
have been invited. The character backup for the public test server was taken on November 02. Therefore, you will have to use your account name and password that were valid on this date to access the test server. Check the test website www.test.tibia.com for further information!"
Nekem nem küldtek semmit.
"Invitation for the Tibia Winter Update 2017 Testserver"
Más i kapott ilyen emailt? :)
Ja, van újrasorsolás, csak 3k darabja, nekem meg kevés a pénzem. :P
A vagyonokról meg annyit, hogy bírom, hogy olyanokat írogatnak a lvl 300as srácok az English Chat-be, hogy "Na, ez is jó hunt volt, jött 30kk profit" én meg csak nézek :D
A prey bónusznál valahogy úgy láttam, hogy mindig kidob gyengébb lényeket is, meg erőseket is. Ha csak hülyeségeket ad ki, akkor meg nyomogatja az ember az újrasorsolás gombot, ami olyan, mint ha félkarú rablót játszana. Vagy fel lehet oldani igazi pénzért a 3. prey bónuszt is, akkor egy kicsit nagyobb az esély a sikerre.
A marketen lehet olyat csinálni, hogy a tárgyaknak az ikonját "megnézed" és akkor kiírja a szokásos paramétereket. Lehet, hogy ez működik cyclopediában is. Mondjuk az igazi az lenne, ha táblázatban mutatná a tárgyakat mindenféle paraméterek szerint rangsorolva (mint wikin).
Az imbue-t egyszer kipróbáltam, nagyon durván fel lehet vele turbózni magunkat. De nagyon drága is. Azoknak jó, akiknek sok pénzük van, mert akkor határ a csillagos ég. A mana leech talán vissza tudja hozni az árát, de abból azt hiszem csak egyet lehet használni.
Érdekes lesz. Elvileg a teszt szerverek már elindultak, lehet, hogy ha nyilvános lesz, én is belenézek, hogy milyen, és akkor majd beszámolok róla :)
Mondjuk én még ezt a Prey rendszert se nagyon használom (mindig tök hülye lényeket sorsol ki, a 9 közül 5-öt nem is láttam, a maradék 4 meg vagy rotworm-kaliber, vagy valami nagyon ritka dolog, amivel sose találkozom).
Meg van még ez az imbigue rendszer, ezt se látom át rendesen, de ez a Cyclopédiás dolog egészen jónak tűnik. (Itemek esetében néha szoktam használni, bár csak a súlyát meg az árát írja ki, az arm-ot például nem.)
Valamiért nem mutatja mindig a képet. A lényeg, hogy amit néhány hónapja terveztek, az már készen áll a bevezetésre:
Sokan még nem látták (én se), de már létezik egy beépített lexikon a játékba, amit úgy hívnak, hogy Cyclopedia. Ebbe még csak itemek vannak, de ki fog egészülni lényekkel is. Alapból semmit nem lehet látni a lényekből, csak a fajoknak a sziluettjét. Amikor megölünk egy lényt (pl. egy rat-ot), akkor a cyclopediában megjelenik a képe, a neve és a nehézségi foka. Ugyanitt látszik, hogy mennyit kell még megölni belőle, hogy további infókat kapjunk róla. Következőnek feloldhatjuk az alapinfókat, pl. hp, sebesség, armor (!!), gyakori lootok. Ha ez megvolt, akkor feloldhatjuk, hogy milyen ritka lootjai vannak, hogyan bírja a különböző elemeket és hogy mely városok közelében élnek. Legutoljára pedig a nagyon ritka lootokról kaphatunk infót.
Akárhányszor feloldunk egy újabb adag infót, "Charm point-okat" kapunk (magyarul: bűbáj pont). Ha elég sok charm point-unk van, akkor vehetünk belőle "Charm-okat". Ezek különféle bónuszok, amiket rátehetünk valamelyik lényre. 16 féle charm van, amik extra sebzést, extra lootot, vagy extra védelmet adnak az adott lénnyel szemben.
Pl. ha elég sok charm pointom gyűlt össze, akkor vehetek egy olyan charmot, ami megnöveli az esélyét a sikeres nyúzásnak. Aztán ha mondjuk nagyon sokat ölök behemothokat, akkor rátehetem ezt a charmot a behére és örülhetek, hogy egy kicsit jobban fogja adni a behemoth fangot.
Egy lényre csak 1 charm tehető és értelemszerűen csak az adott lényen van hatása. Összesen 6 charmot lehet használni (6 különböző lényen), freesen pedig csak kettőt.
A felhasznált charmokat át lehet tenni másik lényre, de ez a művelet gp-be kerül.
(Korábban charm helyett még shardokat mondtak, amiket lootolni lehetett volna és azokat használva lehetett volna shard pointokat kapni. Ráadásul minden lény más-más shardokat dobott volna és pl. a dragonos shardokat nem lehetett volna felhasználni destroyeres bónuszhoz. Szerintem ez olyan bonyolult volt, hogy még ők se értették és helyette lett a fenti, egyszerűbb verzió)
Nem tudom, kit mennyire ráz meg vagy sem, de úgy tűnik, a pár éve magyarok által látogatott Aurera szervert összevonták másik kettővel, amik viszont retro PvP világok voltak, így amikor felébredtem a templomban, a bejáratnál hullahegyek fogadtak, és kettő lvl 80-as járőrözött, nehogy valami alacsony szintű élve megússza az utat a depóba. Első alkalommal megöltek néhány méterre a biztonságos protection zone-tól, de másodszorra már sikeresen odajutottam (érdekes módon a táskámat otthagyták - ezek szerint a benne lévő 400 gp nem kellett nekik :) )
Én sokszor vagyok esténként online, szóval társaságod lenne :) (Meg Joker is fent van mostanság egészen sokat, bár őt a régiek nem nagyon ismerhetik, mert 3-4 éve játszik.)
A nyári update óta a prémiseknek dupla mana jár a depókban, és a suol point is visszatöltődik (feltéve, ha 6 napon keresztül minden nap belépnek a játékba), ezért már megéri soft boots-al rúnát gyártani: 4 óra alatt kb. 8k profitot lehet vele csinálni, és a mlvl is nagyon gyorsan megy vele, így most ebbe fogtam bele :)
Játék szempontjából jó, mert most nagyon sok olyan helyet találnál, ahol nincs senki. Pl. régen Yalahar tömve volt emberrel, most bármelyik quartert választhatod, mind üres. És délelőtt voltam, hanem este, amikor a legtöbben voltak online.
1-2 nagyon kapós hunt hely van, amiknél várólista van, vagy pk-val akarnak elkergetni, de azokat nem is ismerem.
Miért vannak kevesebben? Egyrészt sok bottert töröltek, de szerintem inkább az a baj, hogy egy ideje már nem jönnek új játékosok. Valamikor 2007 körül volt csúcson a "népesség", aztán stagnált 2-3 évig. Kb mikor abbahagytuk, 2011 körül, azóta folyamatosan fogynak az emberek. Tehát kb. 6 éve csökken az online létszám, így most globálba kb. negyedannyian vannak online, mint régen és ez securára is igaz. Sok szerver teljesen kihalt úgy, hogy játszhatatlan lett, ilyenkor fogtak 4 kihalt szervert, összevonták és lett belőle 1 normális. Aztán azok is kihaltak és megint össze kellett vonni párat...
Most úgy látom, hogy cipsoftot ez nem zavarja, sőt nekik az lenne a legjobb, ha minél kevesebb szerver lenne, viszont akik játszanak azok rengeteg tibia coint vennének... És van egy pár függő, aki nagyon sokat költ, mert így tud magának gyorsan szinteket, vagy magic levelt csinálni, vagy még több outfitet, bónuszt és ritkaságot vásárolni. Az időt/türelmet, szerencsét, kitartást, ki lehet váltani pénzzel.
Régen azért jártam a bányába, mert ott nem volt senki, egy év múlva tömegek voltak ott is.. Most ez miért változott meg? Mikor volt az a fordulat, hogy minden tömve (szerintem akkor tömeg volt, amikor abba hagytam/tuk) és mi változott meg?
Tisztára megérné visszatérni egy-egy hétre.. :)
Thais depóba érdemes ellátogatni, ott mindig van élet, a többi város valóban nagyrészt kihalt már...
Szerintem a 100 alattiak kb. 80%-a inaktív, vagy kis karakter offline train-ben.
Én most elég sokat vagyok online (főleg afk), és a game chat-ben tényleg általában a 200 körüliek írogatnak, szóval ez a 183-as tényleg reális mint átlag. Persze néha beszól egy-egy 100 alatti (de az is általában kis karakter), vagy egy 400 feletti. Utoljára szerkesztette: TZson, 2017.10.26. 20:31:32
A szintek közti eloszlás: (alul a 100 alattiak, felette a 100-200 szintűek, aztán 200-300, és így tovább...)
Érdekes, hogy több a 2XX szintű, mint a 1XX. És több a 4XX szintű, mint a 3XX.
Egészséges rendszerben nagyobb szinten egyre kevesebben kellene, hogy legyenek (mivel a nagyobb szint elérése nehezebb), de itt ez nem látszik. Ha a 400-asok többen vannak, mint a 300-asok, az csak azért lehet, mert az a bizonyos réteg még nem fejezte be a játékot, a többiek viszont igen. Arra viszont nem gondoltam, hogy ilyen sokan lesznek 100 alatt.
Nem játszok. Megpróbáltam szeptemberben. Ellátogattam 1-2 nosztalgikus helyre, huntoltam kicsit grim reapert, dl-t, aztán meguntam 2-3 nap alatt. Alig volt online valaki egész securán.
Nem sokára a backpackeket is lehet tuningolni azzal, hogy ideiglenesen megnöveljék a viselőjük CAP-ját. Meg az "Umbral" fegyvereket tovább tuningolni... De azokat alapból nem értem.
A kislánnyal eléggé össze volt nőve Taj annak idején. Ahogy nézem ő sem nagyon aktív egy jó ideje :)
19:52 Priestess of Cthulhu [136]: ktora odsiadka z kolei? ;-) 19:52 Berselius from the North [68]: nem értem, mit beszélsz 19:53 Priestess of Cthulhu [136]: oo pannon guardians! 19:53 Berselius from the North [68]: nem beszélek lengyelül, bocsi 19:53 Priestess of Cthulhu [136]: Does Tajpej log any time? 19:53 Berselius from the North [68]: he retired in like 2009 so not really 19:54 Berselius from the North [68]: but the original guild got disbanded in 2011, this is the third reincanation :) 19:54 Priestess of Cthulhu [136]: hmm. I'm pretty sure I aw him posting on securan boards lately 19:54 Priestess of Cthulhu [136]: though he would also bother to log :p
Tajpan-t a nyugdíjazása után majd' 10 évvel is emlegetik :)
Jól emlékszem arra, hogy régen a mango 0 HP-t töltött vissza?
Valami ilyesmi. Itt már elég jól kihasználja az ember a nagy monitort:
A képen bal oldalon nyitva van egy csomó "analyzer", ezeket még nem tudtam kipróbálni. A chat ablak felett látszik a cooldown bar (kicsi ikonok), afelett pedig az ikonsor. Minden ikon egy hotkey és működik gombnyomásra, vagy kattintásra is. Lehet ruhát/fegyvert is hotkeyre/ikonsorra rakni, akkor kattintásra átöltözik a karakter. Pl. ha crossbow van nálam, akkor rákattintok az ikonsoron az assassin starra, meg a shieldre és kész. Visszafele csak egy kattintás, mert a crossbow felvételekor automatikusan kidobja a másik kezéből a shieldet. Lőszert is lehet cserélni egy kattintással, mindig bedobja a megfelelő slotba és kiegészíti 100-ra. Vagy arra is jó, hogy ritkán használt rúnákat tesz ki az ember, vagy kötelet, ásót, stb. Így akkor is használhatók ezek a dolgok, ha meg sincs nyitva a bp. Középen a zöld/kék csíkok meg a "HUD", amit ki lehet kapcsolni. Ezek közül a funkciók közül sok már volt flashben is, csak senki sem használta.
Az még érdekes, bár nem klienstől függ, hogy nem kell már pénzt hordani magunknál... Az összes npc bankszámláról veszi le a pénzt.
A 11-es kliens már nem a 10-esnek az újabb verziója, hanem egy teljesen újraírt kliens. Van benne wasd irányítás, akár 4 oszlopban nyithatók panelek, (akár) középen karikába látható a hp/mana, a hotkey beállítás is más. Kb olyan, mint a flash kliens, csak külsőre jobban hasonlít a régire.
Néhány hete már secura is védve van BattlEye-al, ami azt jelenti, hogy nincsenek botok. Viszont emiatt már a flash kliens nem működik securán. Az új, 11-es kliensből van Windows, Linux és Mac verzió is.
Szerintem a tibia 11 volt az első, ami multiplatform volt, ez tavaly áprilisban jött ki.
A lényeg, hogy régen megvettél egy játékot, játszottál vele, jó volt, ennyi. Erre jött az új koncepció, hogy ingyen letöltöd a játékot, de hamar rájössz, hogy sokkal mókásabb lenne, ha 1-1 dollárt ráköltenél (micro-payment). Aztán megint 1 dollárt, és megint és így tovább. A játéknak sosincs vége, de újra és újra pénzt költesz rá, mert úgy nem kell annyit várnod a következő szintre. A lényeg a lényegben, hogy a játékosok kb. 1%, a kemény függők tartják el az egész céget. Ezek nem tudják, hogy hol a határ, heti szinten tízezreket költenek el. A többi 99% alig vesz valamit.
Valami ilyesmi lesz a Tibiából is. Nem tudom, hogy sok igényes, értelmes játékos van-e még, de így tuti le fog lépni a maradék is. Pedig ők is megvették a prémiumot, mindenki megvette a prémiumot, de az már "semmi", ha nem veszel Tibia Coint, nem vagy senki...
Előzmény: mivel könnyen lehet az igazi pénzért vásárolt tibia coinokat játékbeli dolgokká váltani, divat lett a wastelős hardcore huntolás mellett magic levelt trainingelni úgy, hogy egy helyben állva issza az ember a potikat és nyomja a spelleket. Ennek a legolcsóbb változata, ha nem a boltban vesz manát, hanem tibia coinért lehet kapni potion casc-ot, amivel 1000 vialt lehet feltölteni. Kb. 4500 coin (50ezer huf) értékű manából fel lehet húzni 0-ról 90-re a magic levelt! Ezért van az, hogy 1,5 hónapos, zárt szervereken már 90 felett van a rekord mlvl.
Mivel a druidok, sorcok tudnak péznért magic levelt vásárolni (potion->mana->mlvl), kitalálták, hogy az igazságosság miatt a lovagok és palák is fognak majd tudni jó pénzért intenzíven skilleket növelni Ezt úgy kell elképzelni, mint a magic level "traininget", csak mana helyett a hp-t áldozza be az ember egy kis skill növekedésért és mana helyett hp potionokat iszik. Lesznek skill növelő "spellek", amiket elsütve csökken egy kicsit a hp és nő a skill. Ha a hp leesik 30% alá, akkor nem működik a spell.
Tehát ha ez az újítás elkészül, akkor a lovagok/palák is meg tudják majd csinálni, hogy vesznek 4500 tibia coinért health potionokat és depoban állva felnyomják 10-ről 110-re a skilljüket.
És ezt hívják most úgy, hogy "training."
Egy kapcsolódó videó kommentjei között volt egy érdekes hozzászólás, jól összefoglalta azt a bizonyos különbséget: "Lure-olás, kötéllel felhúzás, fáklyázás a sötétben, izgalmas raidek, trade-elés, stb. Csak néhány azokból a dolgokból, amik izgalmassá és igazi kihívássá tették a Tibiát. Ellentétben azzal az üres, fantáziátlan tucatjátékkal, amivé vált."
//Másik megközelítés, hogy nem elég, hogy a szintek elszálltak és hozzárontották a világot is, hanem úgy tűnik, mint ha minden izgalmas, egyedi vonást problémaként azonosítottak volna és likvidálták. Így maradt a tökéletes kiszámíthatóság. Pl. amikor GS-t lehetett lurolni, a gyalogúthoz, azt fel lehet fogni problémaként is, mert nem esik jól, amikor út közben letámadják a 15-ös karakterünket. Másrészről viszont nagyon is izgalmassá teszi az átkelést 2 város között és erősíti a közösséget. Az emberek mindig feltalálják magukat... Lett egy SGA, ahol felváltva őrizték a háromszöget, meg barátok kísérték át egymást, csoportosan indultak el. Volt, hogy én is úgy indultam el, hogy followoltam valakit és ha ráugrik valami, akkor majd gyors visszafutok... Ez is egy színárnyalattal több a játékba a sok közül. Ezeket a színeket mind eltüntették. Kiiktattak mindent, ami kicsit is kényelmetlen lehet. Nem kell kp-t hordani a vásárláshoz, 100 rúna befér 1 slotba, még kevesebb a death penalty, low-levelek nem buknak semmit pvp halálban, nem kell chatelni/utazni a tradeléshez, nem kell többet trénelni, és sorolhatnánk. Téltől már lootolni se kell. De akkor ha mindent kiiktatnak, akkor mitől lenne különlegesebb a Tibia, mint bármely másik tucat játék? Még maradt benne 1-2 egyedi dolog, pl. hogy felülnézetben kell tereptárgyakat kerülgetve futkározva huntolni, de szerintem ez is csak azért maradt így, mert ezt nem tudják elrontani (ahhoz 3D-síteni kéne..)
Most találtam, Dev onica is elérte az 1000-es szintet, csak ő élőben közvetítette. Kissé kiábrándító a dolog, de a maga nemében vicces is :D
(Maga a videó elég unalmas, érdemes belepörgetni.)
És mennyivel jobb lehetett... Ugyanez a betegsége minden max szint nélküli multiplayernek. A játék valamikor ki volt találva úgy, hogy 8-20 az kis szintű, 20-40 közepes, 50+ már highlevel. (vagy javítsatok ki, én nem voltam ott) Ezzel a gondolattal a fejben tették le az alapokat, így "komponálták meg" az egész világot, szívvel, lélekkel. És egy nagyon jó MMORPG sült ki belőle. Aztán beleestek ugyanabba a hibába, mint mások is, hogy bizonyos idő után felborul a kezdeti egyensúly, a sok régi karakter kinőtte a játékot. Erre válaszul azt lépik, hogy "tágítják" a világot, betesznek olyan területeket, amik miatt a 100 már nem is nagy szint, a 200 válik ideálissá. Aztán a 300, stb. Közbe azt se tudják, hogy kéne balance-olni a kasztokat: itt is belenyúlnak kicsit, ott is belenyúlnak, egyre bonyolultabbá téve a játékot. Régen egy nadrágnak volt arm-je, meg súlya és kész. Most már bónuszok vannak bónusz hátán, ilyen modifier, olyan modifier, millió paraméter, használhatod is, meg nem is dolgok (cooldownos spellek, charge-olható itemek), stb. Mindig valamit beletoldottak a játékba, aztán egy nagy katyvasz lett az egész.
Ez pont olyan, mint ha a 37-es cipőből akarnék 38-ast csinálni, aztán a 38-asból 39-est, stb. Toldozzák, foldozzák, de az tuti, hogy olyan, mint amilyen eredetileg volt soha nem lesz már. Mindig egyre rosszabb, ha egy dolgot megoldanak, keletkezik belőle 2 másik probléma. Meg a másik, ha már a metaforáknál tartunk, hogy a 39-es cipőbe nem szívesen lép bele a 37-es lábú ember. Tehát egy olyan világba, ami át lett szabva 300-400-asoknak, hogyan érezné jól magát egy frissen indult level 8-as? Felégették a hidat.
Nekem ebből az jön le, hogy amikor 1998-2000-ben alakítgatták a játékot, akkor még egyáltalán nem tervezték, hogy 20 évig fog működni a dolog. Ha ezt tudták volna, lehet, hogy belőttek volna egy level maximumot. Akkor is tudnának cipék pénzt keresni, csak folyamatos update-elés helyett toborozni kéne újakat. Az "öregek" meg legalább ki tudnák próbálni az összes kasztot, bejárni az egész világot, aktív közösségi életet élni, akár több szerveren is. Aztán egyszer, több év múlva, az egész játékot a-tól z-ig átélve, új barátokat szerezve szépen nyugdíjba vonulnának. Nem ez a lényege egy online játéknak? Ez egy szép befejezés szerintem. Persze aki marad, az marad, lehet közösségi életet élni, pénzt gyűjteni, rúnát gyártani, questet szervezni, stb. Egy csomóan amúgy is ezt csinálták. Nem jobb lett volna, mint hogy 1-2 hunt helyen (mikor mi a sláger) darálni a végtelenségig, aztán úgy abbahagyni a játékot, hogy kb. semmit nem láttak belőle?
Ezt legfeljebb egy másik játékba tudnák már csak megvalósítani. De nem fogják... Még toldozgatják egy darabig ezt a széttuningolt Tibiát, még egy pár bőrt lehúznak arról a pár emberről, aki még játszik (online létszám alapján kb. 90%-al csökkent a játékosok száma 10 év alatt). Egyre idegesítőbb reklámokkal verik ki a szemünket, már a kliensben is villog, hogy vegyél prémit, meg vegyél coint. Az se számít, ha a pénzes extrákkal tönkre vágják a játékot, csak az a lényeg, hogy a kevesebb ügyfél miatt többet kell értékesíteni. Aztán majd szépen bezárják az egészet. Még attól se lepődnék meg, ha már csak néhány évvel kalkulálnának, csökkenő árbevétel mellett. De azon se lepődnék meg, ha a saját fingjukat szagolnák pezsgős pohárból és azt hinnék, hogy rajzolnak még mountot eladásra és minden rendben lesz. (csak ki fogja megvenni?) Utoljára szerkesztette: rroolli, 2017.09.14. 11:09:38
Lehet, hogy pont a dömpingben érkeztem, de a legeslegelső karakteremet Azurára csináltam. Nem tudtam, hogy melyik szerver milyen, csak hasraütésre választottam. És bazi nagy élet volt rookgaardon. Wasp hegytől a trollokig minden frees helyet campelt valaki. Még az 1x medve respet is. Kb csak snaket tudtam ölni. És összefutottam még level 1-esen egy magyarral, aki megszólított, mert benne volt a nevemben, hogy "hun". (ennek mennyi az esélye? :D) Pörgött a rookgaard-trade channel is, afk emberek álltak a shop előtt, szóval komoly élet volt. Utána átmentünk Titaniára és ott is detto ugyanez volt. Mainlanden is látszott, hogy tele van low-levellel, mert egy viszonylag eldugott helyen huntoltam (kis amazon hegy, 6-8 respel) és ott is 10 percenként valaki megjelent. A városok közti utakon meg rendes forgalom volt. Kaz belső bányában egy járaton belül kb. 5 ember cirkált nonstop. Ez volt 2007 végén. Utána 1-2 év múlva, mikor benéztem rookra, már nem volt ott senki. De egyszerűen nem értem, hogy az a rengeteg ember, akik akkor indultak neki, majdnem mind egyszerre, azok honnan jöttek? És hova lettek? Mint ha elvágták volna az utánpótlást.
Igen sajnos ez regen elofordult, pvp s szerveren kis lvlt mar alig látni, ez az egyik nagy hibaja a cypsoftnak, panaszkodnak h nemeri meg, elhagyatott világok, de azért szinte semmi erőfeszítést nem láttam a részükről, hogy ujj embereket csalogassanak a jatekba, azért is ernek el az emberek 500 lvlt en idombe, amikor kezdtem 300 lvl ritkaság volt Itt most ionan szerencsére jo huildom van utoljára embertől 63 lvl be haltam
Elég hamar befejeztem a pvp-t. Már az se esett jól, amikor egy 13-as sorcerer megtámadta a 20-as knightomat és alig ismerve a játékot azt hittem, hogy simán lenyomom. (azért mégis csak majdnem feleannyi szintű volt, mint én) Csak hogy alig tudtam ütni a karddal, aztán mikor sárga lett, egy exura grannal fullra visszatöltötte a hp-ját. Az én kardom csak puffogott rajta, ő viszont szép stabilan gyalult a wandjával. Aztán gyakorlatilag majdnem minden nap megölt valaki. A vége az volt, hogy desert questre elmentem idegenekkel, majd a reward room után megöltek a "társaim" és elvették a 10k-mat. Úgyhogy jöttem securára. Onnantól már "csak" kickektől haltam :D Utoljára szerkesztette: rroolli, 2017.09.13. 17:03:54
Én titanián kezdtem (rövid azura után) és már az is Iona :D Van ott egy 30-as lovagom, de az offline trainingnek köszönhetően már 90 körül lehet a sword fightingja :D
Nem vagy indiszkrét, ismerni nem ismerhettek régóta tibiazom, de anno novan keztem, sot most is ott játszom csak mar iona a neve. Securan sose játszottam, sot talan eddig 2 magyarral találkoztam a tibiaban :D
Ez egy szerencsés hunt volt, láthatod másfél óra alatt (session) lootoltam 377k bolti értékben cuccot(loot) és 100k értékben ment el runa és poti meg life ring(supplies) tehát 276k-t profitoltam (balance). Ez egy szerencsésebb kör volt, az átlag 180-200k ennyi idö alatt.
Emellé még rájön az 1kk-1.2kk xp/óra és semmi kockázat vagy nehézség nincs itt huntolni, futsz és gfb-t tolsz, ennyi.. Igaz ahogy irtam korábban is, sorba állás van.
szoval ha van 2 órád és tudsz huntolni nyugodtan 2 hét alatt megvan 1 hónap premi ára lényegében, ha marketen veszel tibia coint. és 2 hétig elvagy, vagy szeded a többi hónapra a pénzt. Igaz egy idö után biztos nagyon monotonná válna ugyanott huntolni folyamatosan midnen nap. Utoljára szerkesztette: Jani Hun, 2017.09.12. 19:04:37
Ezt a 6 hónapos korlátot se tudtam, mert wiki nem írta. A game guide-ban viszont tényleg benne van. Csak kártyás és paypalos (meg valami boku, boacompra) fizetési módok esetén van 6 hónap "pihenő", azaz 6 hónapig nem lehet átadni másnak a coinokat. Átutalás esetén ilyen nincs. (gondolom félnek, hogy valaki elpattintja a coint más accountra, majd utána valahogy visszavonatja a kártyás tranzakciót)
Egyébként az alapgondolat jó volt, mert a tibia coin elődjénél, a premium scrolloknál tényleg volt egy csomó korlát, még banki átutalásosnál is. Legjobb esetben is max. 6 scrollt lehetett bevinni/eladni a játékba 30 nap alatt. De nem is ez volt az igazi visszatartó erő, hanem hogy csak akkor tudtál eladni egy 30 napos prémit, ha egyet magadon is elhasználtál. Így a minimum gp vásárlás effektíve 6000 forintjába került az embernek és azért kapott kb 1kk-t. Azt a pénzt akkoriban már belátható időn belül meg lehetett keresni "manuálisan" is, meg nem is mindenki dobál ki az ablakon 6000 forintokat.
Ehhez képest most 2800 forint a minimum vásárlási egység, ami már jóval "emészthetőbb" és ezért a kicsiért is majd' 3kk-t adnak. Na ez a durva.
nana, ha banki átutalással veszel akkor 1-2 nap mire elérkezik oda a pénz és máris aktivizálódik a coin
Néhány hete beleszálltam pár ilyen vitába tibia.com-on. Én speciel nem tudtam kipróbálni soha a 2004-2007-es tibiát, akármennyire is szerettem volna, de biztos vagyok benne, hogy 1000-szer jobb volt, mint a későbbi verziók. Velem ellentétben a "community" hangos többsége üdvözli azt a rengeteg könnyítést, ami az évek során felgyülemlett a játékba és inkább még többet követelnek. Tervben van pl. a quick-loot funkció, hogy egy kattintással lehessen lootolni lényeket és automatikusan szelektálja a gép, hogy melyik item melyik bp-be megy. Ez is nagy sikert aratott, sőt nagyon sokan inkább azt szeretnék, hogy X sugarú körben tudjanak lootolni, hotkey-el. Ilyen 500-800-as szintű karakterekkel írogatnak, hogy milyen szuper irányba fejlődik a tibia és ötletelnek, hogy hogyan lehetne még kényelmesebb és könnyebb. Én meg arról írtam proposalt, hogy szerintem tök gáz, hogy a tibia világában a legtöbb tartalom kb. 0-70-es szintig érdekes (mainlandre gondolok) és ezt az időszakot néhány nap alatt "skippelni" lehet, utána jön a darálás ugyanazon a mainstream hunt helyen 150-től level 1000-ig.
Amikor elkezdtem 2007-ben, akkor azért még sok veterán, harcedzett emberrel találkozhattam a régi időkből és ha nem is volt annyira kemény az élet, mint azt megelőzően, de azért élvezhető volt a játék, meg ami a legfontosabb, a társaság se volt rossz. Most meg vesz a hülyegyerek master carddal 10e forintnyi tibia coint, teljesen "officially", aztán marketen eladja és kap érte 5kk gp-t. Onnantól elég, ha az arcát görgeti oda-vissza a billentyűzeten, akkor is fölrántja magát akárhányszázas szintre és nem kell taktika, nem kell gondolkodás, nem kell semmi. Nem kommunikálnak egymással az emberek, nincs már jelentősége a kézügyességnek, meg a tapasztalatnak se. Rengeteg hunt hely van és nem kell spórolni, mert a poti és a rúna pont annyiba kerül, mint 10 éve, csak mindenki csilliárdos. Kb. 3 hotkey-el el lehet intézni az egész játékot.
Azért néha elkap a kedv, hogy belépjek és kipróbáljam az újdonságokat, de tiszta olyan, mint ha single player lenne. Alig van valaki online.
Mi volt ez a kilopós dolog? Kíváncsi lennék rá. Volt olyan, hogy valaki felnyomott blacklistre, de ott teljes mértékben ártatlan voltam, ez fix, bármit is láttál Kroggal. Utoljára szerkesztette: Noodlee, 2017.09.09. 18:04:38
Egy postman quest is micsoda izgalom volt régen. Félni kellett a lure-olt gs-ektől, és hányszor szelte át az ember a Bermuda-háromszöget csak azért, hogy küldhessen csomagokat... :D
Sok jópofa emlék beugrott.
Shaman, Arcor, Hokuszpok, Krog, Ram, Catti, Bebbye, Firilio, Huma, Zak, Shiwo, Husosfagyi, Heu, Xillanian Thalassa, micsoda erős csapat volt ez! Mikor magyar trikolor outfitben vonatoztunk át quest miatt egy környéken, akkor igenis megnéztek minket a newbiek, és még csapódtak hozzánk Lost Prince-ek, Beedok, Teiranok, Omniik, Nionderek.
Arcor képes volt csak azért utani gran hurral bemenni a depóba, hogy a low levelek ámuljanak, hogy ez micsoda high level lehet, hogy ilyen gyors! :D
Kár, hogy elvesztek a régi képeim, amikor figyelmeztetés nélkül megszűnt a honlapszolgáltató, amit használtam. :(