Elég hihetetlennek tûnik, az 1órás száguldozás közben sehol egy olyan kanyar amit nem lehet 190-el bevenni? milyen jól jött volna neki egy mblast.exe, seperc alatt lekapcsolta volna a mozgó trágyadombját.
Csatlakozom az "überkacsa hír"-t kiáltók táborához. Nem müködött a fék... Hmmm, talán ha a pedált megtaposta volna. Szvsz ma a Priuson kívül nagyon kevés autóban van e-fék (a pedált nyomva jelet ad, hogy mennyire szeretne lassulni, az ISA(D) meg energiavisszatermeléssel fékez 5km/h-ig lassít, üzemi féknek használják.) Egyébként ott is bizonyára 2 független rendszer van a fékezésre. Az említett francia kocsiban aligha volt ilyen e-fék... Ha meg hidraulikus, akkor fognia kell. (van 2 ftlen kör)
A kártyát (ha Laguna) ki lehet húzni, van a start/stop gomb is, ezekre tuti leáll. Persze a fék- és a kormányszervo nem fog segíteni, ill. a fék csak 2-3 pumpálásig, meg a kormányzár is (mint említettétek) bekattanhat.
Az említett mágnes meg érdekes, hogy mit szolgálhat az utastérben. A "fék" egyébként mit jelenthet a cikkben? A gépjármûveken fékrendszer van. Tán a pedál lenne? Oda minek tennének állandó mágnest, milyen jelet ad az a sebességrõl... Talán a féktárcsák környékén vmi jeladóra gondoltak? 190-nél bajos lenne kinyúlni addig... Nem fog kiderülni.
Mi a vélemény arról a lehetséges prózai okról, hogy ugye éppen elõzött, vagyis gázt adott. Tf, hogy padlógázt, és a szõnyegbe beakadt a gázpedál. Ezután gyorsulni próbál a kocsi....
És a kártya nem szedhetõ ki? Ugyanakkor a gyújtás a gombbal megszakítható (szerintem), tehát most azon nem illik vitázni, hogy kulcsos-s vagy sem. Amúgyis, mi az, hogy sebességellenörzõ rendszer? Ha a tempomatra gondol, akkor az nem így mûködik.
"sebesség-ellenõrzõ chip és a fék között található mágnest" Mi ez bazzeg, sínfék?:D Ugyanmár.
Azért mondjuk én nem kockáztatnám meg 190-nél kivenni a kulcsot, bár csak erõs kormányelfordításnál szokott lezárni a kormányzár, de ha mégis akkor a szopás. Egyébként az autót akármikor meg tudod állítani fékkel akár hogy is dolgozik a motor. Ha üresbe rakom elméletileg szétforoghatná magát a motor, de az injektoros autók minegyikében korlátozva van a fordulatszám, tehát nem lenne baja, de ha mégis akkor sem hiszem hogy meditálna az ember ha tele lenne a gatyája.
Szerintem a hír totál kamu. Egyébként jobban hangzott volna ha 20 méterrel áll meg a kapu elõtt.
Huhh.. Tehát elég egy apró mûszaki hiba (kis kontakthiba, szoftvehiba, stb.), és irányíthatatlanná válhat az autó?
Nekünk renault lagunánk van és avval is voltak kezdetben elektronikai broblémák de szerencsére csak a erékdefekt jelzõvel egyszer elektronoka nélkül mentünk se sebesség se fordulatszám se semmi:)
Hát, lehet, hogy kacsa, de akkor pár lap, és/vagy sofõr (ha létezik) súlyos pénzeket fog fizetni a Renault-nak.
Annyit azért igen, hogy a Renault-fõnök igen valószínûtlennek tartja a történetet (de azért alaposan megvizsgálják a kocsit).
Meg ilyen kis különbségek, hogy õk azt írják, hogy egy díjszedõ kaputól sikerült megállnia 20 km-re, amin nem biztos, hogy csak úgy keresztül tudott volna hajtani.
szerintem ez akkora kacsa mint egy haz! "probalt fekezni, de hasztalanul" ja persze, az auto meg visszavaltott kettesbe, hogy tartani tudja a sebesseget, ugye? "Kis idõ múlva mögötte volt a rendor", aham, nyilvan szerencses volt, hogy "epp" arra jartak a rendorok, hogy ilyen gyorsan odaertek... "Végül egy óra elteltével sikerült " ehh, persze, csak ugy magatol megjavul, vagy nyomott egy resetet? Masreszt szinte(sicc!) sokkos allapotban egy oraig 190-nel menni nyilvan megvalosithato... "Diquiedt" nyilvan veletlen, hogy google csak ennel a tortenetnel talal ilyen nevet... "autót végül 20 kilométerre egy autópálya-építkezéstõl" hat persze, akar egy jo kis hollywoodi film. aztan csokoloztak a naplementeben a feleseggel.
hat en el tudom kepzelni, hogy voltak olyan barmok es annyira elektronikus lett, hogy meg a slusszkulcsot is hiaba szedi ki...
Ha leállítja a motort, akkor mi van? Gyanús nekem ez a hír...
Na igen. Mióta elektronika van a francia autókban azóta megbízhatattlanok! Mikor veszik már észre a franciák, hogy nem tudnak megbízható elektronikát gyártani?!?
Mondjuk azt nem igazán vágom, hogy fékkel miért nem tudta megállítani az autót.
Milyen kocsiban van ilyen? Gondolom full automata váltós.