Igen, nekem is rengeteg ötletem van és simán fellehet használni meglévõ pályákat is vagy mások által letölthetõvé tett pályákat, néhol egy kis átalakítással, hogy illeszkedjen a játékmenetéhez.
A sztorinak nem kell túl bonyolultnak lennie, ahhoz hogy élvezetes legyen a játék. Remek példa a COD akárhányadik része. Szimplán izgalmas és változatos helyzeteket kell teremteni, jó scriptekkel fûszerezni. 1001 egyszerûen megvalósítható ötletem van csak annyira nem értek hozzá, h egyedül megcsináljam.
Pl. ott volt az Alien Woods féle kontroll mod. Tele volt saját modellekkel, pályákkal, még inventorit is programoztak bele. Le a kalappal a munkájuk elõtt, de szerintem túlbonyolították és több energiát feccöltek a részletekre, környezetre, mint magára a játékmenetre. Nem is lett belõle semmi... sajnos.
Én úgy gondolom, h kellõ hozzáértéssel és jó ötletekkel, töredék annyi energiából lehet készíteni egy élvezetes játékot, mint átgondolatlanul.
Írd meg, mit tettél le és milyen prop-ként?Nem lehet minden tárgyat akármilyen propként letenni, mert a compiler törli a pályáról, ha hibázol.Mikor kiválasztod a modellt, nézd meg jobboldalon az "Info" fülnél, melyik típusú propok-nál van kipipálva az ablak!!!
1.Ha a prop-physic is ki van pipálva, akkor csak prop_physic-ként rakhatod le!(Ilyenek pl. a bútorok nagy része, autóroncsok, ládák zöme, melyek elmozdíthatók, ezért prop_physic-ek!!!) 2.Ha a prop_physic nincs, de a static igen(és esetleg a dynamic), akkor lehet prop_static-ként lerakni.(pl. csövek, lámpatestek, stb.Ezek nem mozgathatók, statikusak) 3.A prop_dynamic-oknak általában saját animációjuk van, ezeket szintén a modellválasztóban, a "Sequence" vagy az Activity" fülnél nézheted meg. Prop_dynamic pl. a Havesuit(Gordon védõruhája) tartószekrénye, ami nyílik, záródik, vagy csak éppen készenlétben van(Idle).
FONTOS!!!!Ha valamit egyszer már a térképeden valamilyen típusú prop-ként letettél, késõbb, a pálya másik részén is CSAK UGYANILYEN prop-ként használhatsz, különben törlõdik a páyláról a compiler lefuttatása után!!!
Komoly gondom támadt, hátha erre téved valaki, aki segíteni tud:
Volt egy hibátlanul mûködõ, többször letesztelt pályám, amit a napokban bõvítettem újabb szobákkal.Munka közben idõnként leteszteltem a pályát és ha minden ok. volt, készítettem egy biztonsági másolatot.
Tegnap a régi pályarészen csináltam néhány kábelt(move_rop és keyframe_rope entityk-kel), letettem pár prop_physic-et, töröltem néhány decal textúrát, szóval semmi rendkívülit nem csináltam.
Lefuttattam a compilert, betöltötte a HL2-t, megjelent a konzol is, majd mikor a pályámat töltötte volna, Windows hibaüzenettel lefagyott az egész.A hibaüzenet az volt, hogy
"HL2.exe alkalmazáshiba, mivel az egyik memóriacím egy másik memóriacímen lévõ mûveletre hivatkozott, és az ott szereplõ READ utasítás nem hajtható végre"
Most jön a csavar: ha a hibás pályán "lekordonozom" az új területet, vagyis csak ezt alakíttatom át a compilerrel, semmi gond, minden mûködik. Ugyanígy gond nélkül fut kordon nélkül is(!) a kb. 2 hetes biztonsági másolat is.
Vagyis: - nem lehet Windows hiba, mert akkor egyik pálya se futna. - nem lehet az új terület hibája, mert akkor nem futna a kordon módban illetve nem futna a biztonsági mentésem se, amin már ott van az új terület
Félek, hogy valami bagatell hiba lesz az oka.Van valakinek tippje?
Úgy értem abban a videóban ilyen béna lefelé nyíló ajtó van. Nekem hagyományos ajtó kell majd, de az gondolom nehezebb.
Na próbálkoztam és sikerült rendes ajtót csinálni. Egy dolgot nem tudtam belõni: kinyitom faszán az ajtót de vissza becsukni nem tudom. Azt hogy kell beállítani?
Úgy értettem, ne magától záródjon be, hanem ha rányomok, záródjon vissza. Még valami: nem tudom valahogy az ajtót szélesíteni, hogy szélesebb legyen? Elõre is köszi!
Nem tudok olyanról, hogy neked kellene nyitnod is és zárnod is az ajtót.Ez játék közben nagyon babrás lenne. Az ajtót nem lehet átméretezni, ha modellt használsz, csak akkor, ha te magad csinálsz ajtót egy brush-ból.Akkor viszont bármekkora lehet.De ez már bonyolultabb dolog.
Már beugrott, hisz én is használtam.Az info_lighting nem a szöveg fényerejéhez jó, hanem a prop-ok megvilágítását lehet vele szabályozni, a light_origin-jük helyét változtatni.Javaslom, mielõtt rákérdezel egy elemre, keress rá a Valve Developer Community-n.Szinte mindenre találsz választ!
Üdv néktek ! Lehet hallottatok már róla, lesz saxxy awards amiben tf2 es moviet kell csinálni source filmmakerben. Sajnos nem értek a mappingoláshoz, és kétlem, hogy beleférne az idõmbe a source sdk megtanulása. Nem lenne kedve valakinek besegíteni? Aki ért hozzá annak max 5-6 órás meló. Egy szobát kéne megcsinálni, aminek csak eleve a fele látszódjon, nem állna sok részbõl, meg egy raktárból ami szintén kevés dologból állna. Lenne kedve valakinek megcsinálni? : ) A videó leírásában fel lenne tüntetve hogy ki csinálta a 'map'-ot. Pontos tervrajzot majd rajzolok, ha érdekel valakit :)
Sajnos a TF2 mapok-hoz végképp nem értek, HL és HL2 mapokat 1998 óta csinálok, de az teljesen más.Sajnos én is idõhiányban szenvedek.A fiam már próbálgatta a filmmaker-t, hát azért egy mutatósabb vidihez nagyon sokat kell pepecselni.Õ se kezdõ már, elég sok animációs programmal dolgozott, de ez a SFM sem a kezdõknek készült.Sajnos nem tudok magyar linket, ahol körbekérdezhetnél, de sok sikert kívánok!Amúgy a filmmakerben otthon vagy?
valamennyire igen, kisebb jeleneteket gyakorlásképp csináltam, de amit elgondoltam kis vidit ahhoz 2(!) külön kameraállást használnék csak, és amint mondtam egy félszobát kéne csak megcsinálni és egy üresebb raktár helyiséget. Nem tudom miben különbözne a hl mapoktól, igazából a szobából látszódna egy fal, két fotel (amiben két karakter ül majd) egy asztal amin van robi meg lámpa és hátul egy könyvespolc. Amire a legtöbb idõt szándékozok fordítani az a karakterek mimikája lenne, azzal annyit még nem is foglalkoztam. Ha esetleg meggondolnád magad, csak szólj :)
Sajnos nem mindig értem meg az angol szöveget. Nem sikerült a feliratot megcsinálni még fordítóval sem, de majd rájövök... Azt hol tudom belõni, hogy pl. egy láda ne legyen törhetõ? Amúgy köszi a segítségeket, eddig is sokat segítettél!
Biztos jó is lesz :) Én holnap szerintem neki is állok a sajátomnak. gyorsan leszippantom sdk base 2007 et vagy mit és remélhetõleg hétvégén végzek (az is lehet hogy csak a fél szobát kell megcsinálnom)
A láda egy modell vagy Te kreáltad?Van egy rovat, ahol be lehet írni, mekkora sebzésértéknél kisebbre ne reagáljon.Ide beírsz egy nagy számot(pl. 1000) és kész.Otthon pontosabban is meg tudom nézni, ha nem sikerül, csak akkor írj!
Remélem, tényleg jó lesz.Most pl. napokig újra kellett építenem a pálya egy részét, mert egy tök ismeretlen hiba miatt nem tudtam futtatni.Sehol nem találtam választ a hibára, még jó, hogy "csak" 2 heti munkám veszett kárba és volt másik mentésem is.Ez egyébként alapszabály!Minimum 2 mentésed legyen a pályáról(nekem most 3 van+amit már le is játszottam élesben) Ha elvi segítség kell a szobádhoz, abban benne vagyok, de nekem nincs a TF2-höz bekonfigurálva a Hammer-em, na az se lesz piskóta, készülj fel!
Az attól függ.Láttam egy srác tutorial videóit a Youtube-on, na az úgy vágja a témát, hogy mindig vissza kellett játszanom, mit is mutatott?És a pályaépítési módszerek is különbözõek.Van aki dev_textúrákkal dolgozik és elõször felépíti a pálya geometriáját, majd csak utána textúráz, aztán bevilágít és végül elhelyezi a részleteket.Én általában nodraw textúrával dolgozom mindenhol, utána feltextúrázom a falakat azon az oldalon, ami látszani fog, a többi maradhat nodraw.Még jobb is így, mert ugye a nodraw textúrával a gép a számoláskor nem kalkulál. Ezután alapfények(light), majd kordonnal megnézem, milyen?Módosítás után fényforrások elhelyezése, alapfények törlése, entity-k lerakása, újabb kordonos próba.Ez általában többször is, mert semmi nem mûködik elsõre úgy, ahogy elképzeltük. Ha minden ok, ellenfelek elhelyezése és újabb próba kordonnal vagy anélkül az elejérõl.Na és engem itt ért a meglepetés, mert ami kordonnal ment, az a teljes pályán el sem akart indulni. Kordon azt jelenti(mivel újonc vagy a témában), hogy le lehet "keríteni" egy virtuális kordonnal a pályád egy részét az egésztõl, ha csak azt a részterületet szeretnéd tesztelni.Így nem kell "keresztül küzdened" magad az elejétõl az összes ellenfélen át az új területig, hogy tesztelhesd.
Le tudnád írni, hogy kell fejezet címet készíteni, nem jöttem rá abból a linkbõl, amit küldtél. A map-om elejére szeretnék egy sima fejezetcímet. Köszi!
Ha tudsz nekem küldeni egy email címet, átküldenék Neked egy 56 kb-os .wmf fájlt, ami egy tesztszobám, ahol ezt meg tudnád nézni a szerkesztõdben.Két entity a lényeg: egy logic_auto, ami a pálya megjelenésekor arra utasítja a másik entity-t, a game_text-et, hogy írja ki a szöveget.Minden paramétert ott találsz és variálhatod õket kedved szerint. A példa azt írja ki némi késleltetéssel, hogy "Testroom".
Mégse jött össze az égbolt... az egyik textúrával jó volt, utána egy borongósabbat akartam, de az meg elmosódik. Pedig nem lyukas a mapom. Mi lehet a gond? A másik gondom meg az, hogy mostanában minden alkalommal amikor szerkesztem a mapot "a hammer.exe mûködése leállt."
Küldd át a hibás égboltos .wmf-et, majd megnézem, mi a gond. És elnézést, de egy jó tanács: nagyon kapkodsz, mindent kipróbálsz, aztán érthetõ módon nem megy. Az alapokkal légy elõször tisztában és szép lassan próbálgasd az újabb, nehezebb dolgokat. Én minden újat egy tesztszobában próbálok ki, hogy ne vágja agyon a készülõ map-omat. Legalább 100 tutorialt olvastam illetve néztem meg és most is a Könyvjelzõk között figyel kb. 20 link, ahol utánanézhetek dolgoknak.Szóval türelem, türelem, türelem!Félre ne értsd, nem kioktatni akarlak, csak a nagyobb kudarcoktól megkímélheted Magad, ha nem sietsz annyira!
Köszi a tanácsot, igazából az építés megy, az ajtók mennek, a tárgyak elhelyezése is megy, most az égbolt van soron nálam (a szöveg kiíratást és a fényeket késõbbre hagyom). Az igaz, hogy sietek, nem is értem, hogy miért... Egyébként nem hl mapot csinálok, hanem egy bemutató mapot, amit a munkahelyemrõl mintázok (parkoló, folyosó, irodák, stb.).
Írtad korábban, hogy nodraw textúrákat csinálsz, az a textúrák között a tools/toolsnodraw?
Igen, az a sárga.Minden olyan felületen meghagyom, amit a játékos nem láthat, tehát a falak külsõ oldala illetve minden egymáshoz tapadó, nem látszó felület.Sok processzorteljesítményt lehet vele spórolni.Csak vigyázni kell, nehogy olyan helyen maradjon meg, ami leak-et(lyukat) okoz.Vagy ha pl. a pályán ottfelejt az ember egy ilyennel bevont falat, akkor játék közben az ember nekimegy egy láthatatlan falnak...:) Jártam már így, trigger helyett nodraw-al vontam be a brusht, aztán csodálkoztam, hogy a trigger nem mûködik, én meg nekimentem valaminek...
Na megoldottam: átraktam a tárgyakat a black mesából. Ez a gamebanana egy fos.
Még egy technikai kérdés: A Black Mesából átraktam pár tárgyat a hammerba, mûködnek is, de a textúrák nem. Amikor ki kell választani a textúrát látom õket szépen, de amikor rárakom a falra akkor ilyen pixeles lila-fekete kockás. Mi lehet a gond? (sign textúrákról van szó) Köszi!
Nem értek annyira ehhez, de nekem ez akkor szokott lenni, ha bebugol és ha újraindítom, akkor megszûnik.
Gamebanan-án, Source SDK-hoz vannak, de úgy tudom átlehet egy progival konvertálni Hammer-be is.
Amúgy google-ban rákeresel, h "Hammer editor prefabs modells stb..." akkor csak találsz vmit.
Hello! Karácsony óta nem csinálom, plusz amikor letöröltem a Black Mesa-t, eltûntek az abból átvett tárgyak, pedig bemásoltam mindent az ep2 mappájába...legalábbis azt hittem. Majd egyszer folytatom... A logo-t photoshoppal dobtam össze, a lamdba jelet a google-ból kukáztam valahonnan. :)
Folytatódik a mapom, nemsokára valami képeket is dobok fel :)
Egy-két kép:
Szia! Nagyon tetszik az eddigi munkád, csak így tovább! Saját modellek készítésével nem próbálkoztál még? Mert jelenleg én azt tanulgatom, csak épp Left 4 Dead 2-höz. :) Egy fahordót már sikerült csinálnom google sketchup-al. :D
Szét megyek a buzi hammer-tõl, nem mûködik a víz textúra, mert lyukat írt a pályán. Betömtem az összes lyukat, utána egy info decal-nál volt lyuk, most meg egy prop static-nál... Tud erre valaki valami okosat?
Na. Értettem eddig is, hogy mi az a lyuk, de aztán nagy nehezen rájöttem, hogy üveg textúrák sem lehetnek a map szélén... Befoltoztam mindet és most jó! Megkönnyebbültem!
Hú nézheti ezt még vajon valaki??? :D Ilyen problémám van a mapommal, hogy a széle felé haladva hiányzik a map egy része játék közben is. A map akkora lehet csak amekkora ez a kör a képen?:
Ugye veled leveleztünk nagyon régen? Képzeld, egyszerűen nem tudom bekonfigurálni a szerkesztőt, pedig korábban gond nélkül be tudtam állítani Episode 2-re. Folyton hibaüzenetet kapok. Ráadásul elvesztek a félkész pályáim adatai, fogalmam sincs, hogyan? Most kizárólag a Half life 2 mappán belül található Hammer.exe-t tudom elindítani és használni. Letöltöttem a sima Source SDK-t, plusz a Source base 2013 single player-t, de képtelen vagyok Episode 2 beállításokkal dolgozni. Még ha sikerül is elindítanom a szerkesztőt, a Hammernél kusza ablakok jelennek meg, vagy konvertálás után hibaüzenetet kapok. Neked működik még a szerkesztőd? Ennek tűntek el a fájljai: