EuroSport nem ad még összefoglalót se ahogy elnézem :(
Május 6-án és 7-én (azaz holnap és holnapután) két napos hivatalos teszt lesz Oscherslebenben. 11 autó vesz részt a teszten, biztosan ott lesz a Russian Bears (Lada), N.Technology (Honda), a 3 BMW-s gyári csapat, a SEAT és a Chevrolet is természetesen.
jaja,nem nagy ördöngõség azt megcsinálni,aztán ha úgy sem javul,állítanak a hátsó futómû öszetartásán,itt úgyse fognak elkopni a gumik 20 kör alatt
Az mar mas kerdes, en csak arra az allitasodra irtam, hogy: "a CW érték minél kisebb annál jobb";) Persze hogy jobb, csak minden relativ;) Nem mindegy, hogy az "ertekbol" a sebesseg fugvenyeben leszorito ero lesz vagy csak "legellenallas":)))
fékezésbe azok nagyon durvák az egy utcaihoz képest, most meg nem mondom de mikor közvetítések vannak akkor is raknak ki ilyen gragfikát h mekkora g terhelés van, akkor 5-6g simán van. Utcai autónál az 1 az már csúcsnak számít, asszem a valamilyik Porschénél mértek 1-nél egy kicsivel többet. Amúgy 7-9m/s2 körül szokott lenni.
Éppen ezért az a mérvadó, ha más WTCC autókhoz viszonyítunk, és az alapján formálunk véleményt. Tényleges számokat persze nem nagyon lehet elcsípni. Ami tény, hogy az az érték annyi, és ez jobb, mint a Lacetti cw-je. Aki tudja a többi WTCC autónak az értékét, az bátran írja be. :)
300-nál ha kicsi ez az érték elrepül az autó:) utcán nem számít,ott legyen minnél kisebb,de versenyen ez nem lehet kicsi a nagy sebességû kanyarok miatt,és maúgy ez a légellenállási tényezõ négyzetes öszefüggésben van a sebességel
Meg egy kis adalek;) Szamokat nem tudok, most nincs kedvem utana nezni;) Egy F1-es auto >300km/h-nal, gazelvetelnel (fekezes nelkul!) jobban lassul mint egy utcai auto 100km/h-rol padlofekkel;DDDD
Azert nem mindegy, hogy milyen autonal magas vagy alacsony:) Mar 10-20 eve az utcai autoknal 0.3 alatt "lehet" az ertek. Sot mar az 50-es evekben is volt 0.3 alatt...:) Azert egy bizonyos sebesseg felett leszorito ero is kell, az meg nem megy maskepp;) Nezz utana egy F1-es autonak, tuti hogy 1.0 korul van;))))
Köszi ezeket az infókat, mindig jó új dolgokat tanulni. Utánanéztem a cw értéknek, a WTCC-s Ladának 0.34-et mértek. Nem vagyok nagy autómágus, nem tudom, hogy ez jó-e, avagy nem. :)
Igen Én. Ott mindent Én szerkeztek, nem csak a híreket:)
Nem tudom a wtcc kasztninak mennyi a légellenálása azt még nem olvastam sehol. Az utcainak 0,29-es cw értéke van. Amúgy a Ladánál még ott a másik nagy elõny: az életnagyságú szélcsatorna ami van a gyárnak, tehát nem 1:2-es vagy 1:4-es modelleken kell kísérletezni, vagy méregdrágán különbözõ cégekét bérelni az életnagyságú autóhoz. Sok európai autógyár megirigyelné:)
Valóban korábbi interjú volt, még a valós teszt elõtti, így a felvetésed jogos és helytálló. Mivel az a cikk amirõl fordítottam tartalmazta ezt az idézetet, így én is fontosnak tartottam megemlíteni.
Ezek viszont jó hírek, amiket leírtál. Ennyire konkrétan én sem ismertem a tényeket, amiket elõzõleg tudtam a modellrõl az az, hogy jobb aerodinamamikai tényezõket mértek nála a szélcsatornában, mint a Lacettinél (ami eddig a legáramvonalasabb aut volt a WTCC-ben, legalábbis papíron), valamint ahogy említetted korábban a 280-300 LE-t (ami itt a "sablon") hozza a 2 literes Opel motor, ami hajtja a gépet. Remélem ha az elején nem is dobbantanak nagyot, de folyamatosan fejlõdik a Lada.
Egy kérdés hozzád: A Ladarevolution oldalon te szerkeszted a híreket, amik megjelennek?
Ez lényeges: "mondta Jaap van Lagen egy KORÁBBI interjúban"
Amibõl Én idéztem azt a Zandvoort-i teszt után mondta.
Amúgy a teszten az derült ki h alapjaiban jó az autó. Motorerõvel és erõátvitellel nincs probléma. A fékerõelosztással voltak gonjaik ami miatt kicsúszott az eslõ nap Shapovalov a pályáról. Ezt a hibát fékhenger módosításával akarják megoldani. (szerintem a most begyûjtött rengeteg telemetriai adat után ez már nem lesz nagy feladat) A másik felmerülû problémájuk az volt h a hátsó kerekek tapadása nem volt megfelelõ ezért az autó hátulja a kelleténél többet csúszkált, ami persze idõveszteség. Ezt meg majd megoldják valahogy 2 hét alatt :)
Ezen kívül nem volt problémájuk. Az ilyen gondokat meg csak minnél több teszt és edzsés és versenykör megtétele utáni fejlesztéssel lehet kiküszöbölni, minden új csapatnak ez a legnehezebb, remélhetõleg gyorsan megbírkóznak a feladattal.
Két hét múlva sokminden kiderül majd, ki tudja lehet azért nem közölték a köridõket mert altatják a mezõnyt :) Azért ne feledjük h a benzines mezõnyben a Ladának van a legnyomatékosabb motorja és ráadásul a legalacsonyabb fordulaton adja ezt le :) (lásd.: fiawtcc.com)
Sajnos nem úgy néz ki! :( Van Lagen mást is mondott, itt elolvashatod a részleteket!
uh,ez rohadt jól néz ki,remélem hamar felfejlõdnek a nagyok szintjére!
A Holland pilóta (Jaan van Lagen) a teszt utáni nyilatkozatának egy részlete: "We're only at the beginning of the project, so we can still make a lot of progress. The Lada 110 WTCC really surprised me. We had very good lap times. I have a lot of confidence in the future. Perhaps we can get into the top three of the privateers at the end of the season."
Nagyon helyes!! Én nagyon várom már! Az stcc a sok szempontból jobb mint a Wtcc. Pl a sok automárka miatt is..
Igaz az Stcc-ben nem gyári mercedes, Opel stb van.. De a lényegen nem változtat ott van! És ez a lényeg!
Hetek óta senki nem írt ide, valóban hatalmas off volt amúgy! Egyébként a WTCC-vel kapcsolatos oldalakon is megjelnõ hírrõl van szó. De ha van vmi témád a rendes versenysorozattal kapcsolatban epekedve várom....
Ez igaz, bár ez a rendes versenysorozat topikja, a játéké a játékok topicban van ;)
A Simbin a WTCC után most egy újabb túraautós szériáról készít egy szimulátor játékot, most az STCC-t dolgozzák fel, biztosan nagyon klassz lesz ez is. Az STCC sorozat jellegzetessége közé tartozik, hogy itt a többi TC-hez képest van boxkiállás is. A 2008-as STCC bajnokságra ezek az autók neveztek, így lesz majd választék a játékban is azért bõven (gondolom): BMW 320si, Volvo C30, Honda Accord Euro R, Seat León, Audi A4, Alfa Romeo 156, Peugeot 308, Chevrolet Lacetti, Mercedes C200, Volvo S60, BMW 320i
Tegnap volt a valenciai teszt elsõ napja, az N.Technology ahogy ígérték el is jöttek, a Lada egyenlõre még nincs itt, pedig úgy emlékeztem, hogy õk is a teszten már szerepelnek, de lehet csak a 3. versenyre jönnek. Akit érdekel, bõvebben itt olvashat a tesztrõl:Valencia, 1.tesztnap
izlések és pofonok:) nem egy új kasztni az tény, 1996-ban kezdték gyártani a szériát.
Mad kiderül! Nekem nagyon nem tetszik az autó! Szerintem nagyon ronda, ennél még talán az is jobb lett volna a 2107-el indulnának! De ez az én véleméynem nem is akarok senkit bántani akinek esetleg tetszik az autó..
Én a Hondát várom Thompsonnal! Remélem lesz esélye!
Jó Én se gyõzelemre gondoltam, de azért jó lenne ha szereznének pár meglepõ izgalmas helyzetet, még ha nem is tartósan de összejönne nekik valami, izgalmasabb lenne a nézõk számára is a verseny.
Ha bejönnének a feltöltött benzinesek akkor ott eséje nem lenne a dieseleknek. Szerintem súlynövelés vagy köbcenti csökkentéses szabály lesz a dieselek részére. Az a leglogikusabb.
Hát azért a Ladának nem lesz egyszerû. A Chevy és a BMW is ennyi paci, mégsincs sok esélyük a Diesel ellen.Ráadásul még ez lesz a "tanuló" évük Wtcc-ben.
Valahogy ugy gondolom hogy nem igazságos az erõviszony. Ha megengedett a TURBOs Diesel motor engedni kellene a TURBOS benzinest is.. Hiszen ezt teljesen egyértelmü hogy egy szívó motor, amelynek a nyomatéka is kisebb semmit nem tud kezdeni egy Turbós nagyobb nyomatékos motorral. Még akkor sem, ha ez 80 kilóval több sulyt eredményez.
Igaz az FIA most ezt a kérdést vitatja, hiszen a BMW is addig vár amig kialakul hogy mi lesz engedélyezett. Csak közbe nehogy ez a nagy Seat fölény a sportág hátrányára váljon!
A mostani mezõnyben hány lóerõs gépek vannak? Jó tudom nem kötik a gyárak a nézõk orrára, de úgy kb. mennyi? (bár a dieselnél jobb lenne nyomatékról beszélni:)
francia autót ellenségemnek sem...najó annak talán:D olyan kurva szar az elektronika volt meganunkban,hogy alami borzasztó,az hogy nem ismeri fel a kártyát,amit hozzá szántak szerintem nevetséges,és nem a kártya volt a rosz,mert kinyitni ki lehetett a kocsit
Igen a franciák hülyék..szokták mondani, pedig csak igyekeznek belevinni egy csavart. Én nem akarok francia autót, de sajnálnám ha kiveszne belöllük ez a törekvés. bratyómmal úgy szoktuk mondani, hogy a franciák mindig 'borzasak'...van-van valami frizura, de elfeküdték. :)
franciák hülyék,aszem rfactor topikban volt egy rönyó espace vagy valami ilyesmi valami burtál motorral,és a váltó nem pillangó,nem h,nem szekvenciális ne,idióta franciák gombal oldják meg,amihez egyik kézzel félig el kell engedni kormányt,kb mintha MOMO-n az egyik gombot használnám váltásra,szánalmas:D,akkor inkább már szekvenciális
Hallgass apádra :)) Egyébként igen, elõretolod lefele vált, magadfelé húzva fel :)...ez célszerû. A pillangó már más tészta, ott simán elképzelhetõ kavarás...pláne elképzelhetõ francia autóknál. Pillangó váltónál gyakorlatilag mindegy melyik oldalon vált felfelé..még az is elképzelhetõ hogy megfordítható a program egyéni ízlés szerint.
ugye a szekvenciális váltó úgy mûködik a kocsikba,hogy ha hátrahúzom akkor vált fel,ha elõre tolom akkor vált visza?mert apám erõsködik:D jah és pillangóvákltó meg jobb oldalon vált fel bal oldalon meg le(ennél meg valami francia csodával példálózott..)