Azt szeretném megkérdezni hogy honnan lehet megszerezni a COH eredetibe kéne mind a 3 esetleg ha tudtok online boltot pls linkeljetek legjobb lenne vmi 3 az 1 be csomag vagy vmi nem tudom van e ilyen?
hello nekem van egy kis gondom a company of heroes -al jatekban kb 10 perc mulva elö jön hogy relic problem meg hogy kuldjem el nekik mi a hiba mit tegyek elkuldtem es nem segit a jatek eredeti a segitseget elöre is köszönöm.
...no meg semmit nem ér s vetes grenek ellen. És akkor még a táposabb storm vagy kch meg sem lett említve.
Én két M3-at nem gyártanék, inkább WSC-bõl MG és sniper és mortar. Illetve akna minden fontosabb ponthoz. Mikróigényesebb, de figyeld meg, hatásosabb.
Callio marha messze van amúgy is, rengeteg CP és MP.
Szia! Nekem általában, ha csapatban játszunk az HMG szokott beválni, de abból is legalább vagy 3. Jól elhelyezve nem sétálnak át rajtuk úgy, mint ha csak 1 lenne. És ott van még az M3 Halftruck-ra megvásárolható quad ágyú ami igen szépen eszi a gyalogosokat. Távol kell tartani õket, szép messzirõl had osszák. Ebbõl is jobb ha legalább 2 van. Nem mellesleg reinfolhatsz is mellettük.
Igaz, köszi. Nyilván a karbantartások miatt hezitált, most már jó.
Viszont lenne egy kérdésem: USA-val Wehrmacht ellen játszva mit lehet tenni a wehr infantryblob ellen? 3-4 Grenadier, Elite armorra vetezve? Sajnos a vetezett BAR-os, gránátos Riflemanjaim nem bírnak velük. Mi az USA fegyvere a blob oszlatásra?
Ugyebár fordított helyzetben könnyû dolgom lenne, a Wehrmachtnak számos fegyvere van a tömegoszlatásra. Kezdetben lehet Pumával és Nebellel dolgozni, késõbb jöhetnek a komolyabb blob oszlató eszközök, mint a Walking Stuka és az Ostwind.
Viszont USA-nál nemigen tudok ilyen bloboszlató cuccról, talán az egy Calliope lenne hatásos, de az ugyebár doktrína egység, és én nem játszom armor doktrínát.
Mi van mostanában a COH-al? Elvileg ugye betett CD nélkül lehetne játszani. Ehhez képest minden tetves indításkor CD-t kér, sokszor nem enged bejelentkezni, ledobál a relic szerverrõl satöbbi.
Egyébként eszméletlen hogy mennyire visszalépés a COHO után. Nincs 3v3 és 4v4 automatch, a legtutibb COHO ranked mapek nincsenek benne a ranked listában, így rankedolni se lehet rajtuk. A szarabbnál szarabb ranked mapok közül kettõt lehet kikapcsolni. Az online rendszer, chatszobák, hasonlók is egy vicc a COHO-hoz képest. Remélem ezeket a funkciókat beépítik majd a COH2-be.
Sokan a COHO csõdbemenetele után a Relic bírtatására azért vettek COH-ot, hogy folytathassák a játékot. Nyilván sokan nem vették volna meg, ha elõre tudják, hogy az alap COH kábé a töredékét tudja online játék terén, mint a COHO, és csak éppen a kedvenc meccseiket nem fogják tudni játszani vele(pl: ranked az új 4v4 mapokon stb).
Hali.Köszi CAC.Nekem is hasonló a problémám,de valszeg a karbantartás elhúzódása miatt lehet,mert volt az utóbbi 2 napban--remélem-,és akkor is ezt írta ki,szóval türelem:)
Sziasztok! Próbálok belépni a COH-ban a profilomba, és ezt az üzenetet kapom: "This profile is currently busy, please try again shortly."
Mi ez? Hogy lehetne foglalt a profilom, amikor csak az enyém?
Szia!
Régebben minden adás után feltettem ide. Aztán rájöttem, hogy felesleges a meccseknek külön aloldalt szerkeszteni, mert a procaster oldalán ott vannak archivban. Ezt a honlapról is el tudod érni. Kattints az élõ közvetités videó lejátszó ablakára, ami elvisz a procaster oldalán lévõ CoH szekcióhoz. A videó lejátszó ablak alatt megtalálod a Latest videos részt, ahol ott lesznek a korábbi adások.
Hali.Hol lehet utólag visszanézni a szerdánként esedékes közvetítéseket?Mert a youtube-on csak hónapokkal korábbiak vannak.Köszi.
Barátom, Te jártál már a magyar fansite-on? A bannerban van a linkje,csak mert páran játszanak még vele...
Hello,
ha valaki szokott még vele játszani, az legyen már oly kedves és vegyen fel steam-en, aztán játszhatnánk, mert nem sok COH-os ismerõsöm van. köszi. steam id: bakerhun
Mivel senki sem szólt rám, hogy már megint tévedtem, ezért magamnak kell korrigálnom a hibám. Tehát (PE esetében, de az árfolyam WM-ra is igaz):
- 480/60 (manpower/fuel) a kezdõ ára a Pz. IV E-nek (alapegység), erre jön még 50 muniért a kötényezés - 500/80 az F2/F8 verzió (SE - 2.54-ig(?), Luft dok), amire szintén 50 muni az oldalvédelem - 550/100 a H változat (PzJ dok), ami már eleve kötényes (idegõrlõ kivárni, amíg összegyûlik rá az anyag..., itt csak 25%-kal lehet gyorsítani a Pz IV-k elõállítását, 1 CP-ért, míg a WM szekció a költségeken is spórolhat a Blitz dokkal, 2 CP-ért) (A 2.54-ben még 25-25 muni és a fejlesztés idejére helybe topi kéne a 25 munis HE és 50-75(?) munis páncéltörõ gránát késõbbi használatának lehetõségéért, amit az újabb verziókban már eltöröltek és alapból használhatók az opciók, ha van rá keret.)
... A FJ és GJ 600 manpower-es (6 pop cap - v2.54) egység, ami 15-20 másodperccel a ledobása után, miután felvette a két csomagját - ha a "akadályba" dobja õket az egyén, akkor matathat az egérkurzorral, mire meglesznek...), már teljesen felszerelt. 1 + 2 CP után már képezhetõ az egyik, +2 CP a másik (szabadon választott a sorrend, bár a nekik +1 vetet adó fícsõr, 2* +2 CP-ért az FJ ágán van), ill. 2 CP a Pz. IV F2/F8.
A videókon néha kissé pazarlóan áldozzák be az egységeket az ifjak - az én mértékemmel mérve - , még ha értékes idõt nyernek is ezzel. (A Blitz-ben minden egység vetezõdhet (úgy tudom, hogy 5 a max. - nekem ennyit sikerül elérnem), ill. a lõfegyvereiket is squad szinten kell, hogy megvegyék - nincs minden rifle-re egységes BAR 90 muniért (csak a gránát és a sticky fejlesztés hat minden egységre), hanem rajonként ennyiért kell rájuk fejleszteni, ahogy az Assault PG is csupaszon (98k) kezd, majd kap 2 db, 50 munis opciót a G43-ra és az MP44-re...)
- piszok gyorsak lettek az egységek! (Nálam még percekkel elõre kellett tervezni, hogy kitartsanak a fronton a csapatok a Pz. IV legyártásától a beérkezéséig, míg itt, szinte szárnyal és "azonnal" ott van a pálya túlvégében! - a szabályzat tiltotta a motor indokolatlan túlterhelését, amit, saját érdekükben, hogy ne robbanjon le úton-útfélen, be is tartottak a kezelõik, tehát a max. sebesség az eléggé elméleti jellegû volt...) - a Hegyivadászok és az Ejtõernyõsvadászok még mindig nagyon jól használhatóak PE-nél (Az FJ (FG42 + Pz.Schr.), szvsz, fõleg a Brit BrenC, Stuart és a Kenguru ellenében, azért korábban kell, hogy jöjjön a Gebirgsjäger-nél (G43 + MG34/42).) - az 550/60 -> 390/45 ár csökkentett (mass production), "szoknyátlan" Pz. IV E/F1 a v2.54-ben már 2 bazooka találattól megmakkant (szembõl kapva max. 3), míg itt a 4. után is vígan lövöldözik, pedig nem vetes (Átestek volna a ló túloldalára a Fiúk?!)
Lehet, hogy mégis maradnom kellene a CoH-ra még nyomokban emlékeztetõ v2.54-nél?! :S
Gyanítom, hogy szépen növekszik majd a verziószám, ahogy (remélhetõleg) javítják a hibákat. A 'Battle of Halbe' pálya, vajh, játszható-e már, mert a v2.54-emben még nem igazán lehet befejezni?!
Helló! Kéne egy kis segítség.
Tudna nekem valamelyikõtök linkelni egy mód manager progit a coh-hoz, hogy ne kelljen szarakodni a modok telepítésével? Neten kerestem, de semmi értelmeset nem találtam...
Relic Online név van beírva a tagok profiljába, jóformán bárkinél láthatod. COHO-ban is úgy volt a tagfelvétel hogy : /add friend. Ha kitöltöd Te is a profilodnál, felvehet bárki a Fansite-ról.
Én is innen rendeltem néhány hete, de az online játékhoz nem kell az Anthology, a 2K-val olcsóbb Tales of Valor is bõven megteszi, bár az most éppen nincs náluk raktáron. Viszont a láthatóan Google fordítóval magyarosított termékleírásuk nem kicsit gáz. :D
tapasztalataim szerint hiánycikk volt mostanság a játék kis hazánkban, ha valakinek esetleg kedves szottyanna eredetire, még van raktáron: http://www.supergamer.hu/company-of-heroes-anthology-games-for-windows-p-4689.html
Hali van egy kis gondom az Eastern Fronttal. Updateltem 1.4-re és skirmish közben egyszer csak kilép a játékból és egy cras üzenetet kapok. már többször újratelepítettem. mitõl következik be a hiba?
Mindenkinek van RO neve is, szerintem a Fansiteról senki sem utasít vissza, ha felveszed friendbe.
Tényleg, akkor viszont tényleg gáz a BP szoba, ha 20-ból 20 nem válaszol.
Ha játszik valaki, akkor nem lesz bent a chat-ben. ;) A többivel egyetértek. Vagy cseréljetek profilt itt, de ami még jobb, menjetek fansite-ra, ott a fórumban ott a RO profil neve...szóval akár kérdezés nélkül is tudtok barátocskákat verbuválni. :)
Javaslom nektek a magyar Fansite mihamarabbi felkeresését, fenn a link a bannerben. A BP szobában lévõ max 20 emberbõl 19 biztos játszik, egy meg nem mer válaszolni. A BP szoba nem GR Fansite szoba, ahol a 150 emberbõl 10 biztosan beszélget.
Bgabor nekem is feltûnt h nem hajnaldoak semmit reagálni a Budapest szobában az emberek. Egy magyar van fent nekem friendben a többi holland.... Azok legalább reagálnak az embernek.
Ha gondolod vegyél fel friendbe, ugyan ezen a néven futok ott is.
igen hiányzik a 3v3 meg a 4v4 party xD.
Amúgy a játékban hogyan lehet friendekre szert tenni?
Nézegettem a budapest chat szobát, hát kommunikálásra alkalmatlan, senki nem ír vissza, az üzenetek nincsenek idõkódozva stb. Invelni se lehet 3v3 4v4 partyba az embereket.
Az egész online kezelõfelület valami hihetetlenül fapados így a COHO után, lövésem sincs, hogy találok egy szem online emberkét csapattársnak.
Az meg külön nevetséges, hogy egyrészt a játék nem tud 3v3 és 4v4-ben automatcheket összerakni, illetve hogy a legnépszerûbb COHO pályák (Steel Pact, Refinery) nem kerültek be az automatch listájába.
Mikor megvettem a játékot nem gondoltam hogy a COHOban megszokott legalapvetõbb featureök is hiányozni fognak. Miért nem bõvítették ki egy kicsit a lehetõségeket a legutóbbi patchben? Elvégre több mint fél évet dolgoztak rajta!
Flak-ra gondoltam xD. De akkor ez unfair, mivel a britnel a bünker és embernek számit mint minden védelmi épülete xS. De azokat meg lehet semmisiteni, no mindegy, köszönöm a választ x)
PE-nél nincs PAK 38, de a lényeg, hogy õk egy egység, "kiküldeni a unitokat, és megsemmisíteni az egységet nem lehet úgy, mint az épületeknél a delete gomb.
Köszönöm. Még egy apró kérdés, mivel elárulták nekem hogy dupla delete gombal semisitem meg a bunkerokat brittel.... És a Panzer Elitel a Pak 38-asbol és a Pak 88-ból hogy küldölm ki a legénységet vagy semisitem meg a lõ állást?
Még egy kérdés mert nem kaptam választ xD. Ha megy a játék és rám irnak suttogásban.....Hogy válaszolok?
Ez valóban szép! Hhmm, lehet, hogy az Inf HT használható lesz végre a szállításon és reinforce-on kívül másra is?! Mégis csak kellett az erõsítés a PE eredendõ agresszivitásának visszaállításához.
Tessék, Kotomicuki, ez nem holmi brit base rape, hanem a térkép másik végén lévõ US base rape.
Ha patch-t felteszed is lehet lanozni, haverral. Ha esetleg virágbolti verziód van, akkor is. Ha nem, akkor meg egyértelmû, hogy megéri feltenni. Egyébként a hibát, a videokártyád drivere okozhatja. Próbáld meg frissíteni. Esetleg teljesen eltávolítani, majd újra felrakni a legfrissebbet. Esetleg a géped karbantartása is segíthet, erre ajánlom a CCleaner nevû programot!
Hali,Olyan problémám lenne,hogy a TOV feltétele után,a patchek nélkül,nincs egerem,egyszerûen nem látni a mutatót,de ha mozgatom akkor érzékeli a gép,és reagál is rá.Mi lehet a hiba?Patchelni semmiképp nem akarom,mert lanozni akarok haverral.
Igen, ezen 2-rõl - hhmm, sorry, megint pontatlan voltam! Nem mondom, ötleteket, addig "elképzelhetetlen" dolgokat is láthat az ember a "nagyok" küzdelmeiben - mégiscsak érdekesebbek, mint pl. 2, lvl 2-s összetûzése, ahol szinte csak hibák vannak még, ez igaz - , de azután, amikor ezeket szeretném én is megcsinálni, jövök rá, hogy a látvány mögött sokkal több van, mint amit a képességeim kivitelezni engednének - most még, de reményeim szerint ez változni fog...
Te most a Seph éjjel streamrõl beszélsz? Végül megfejtettem. Bár ez nemcsak a honlapra linkelt volt, mert a 2v2 egy másik video. Legszívesebben csak level 15 fölött hallgatnék magyar profi castokat, egyelõre egyik sem valósult meg.
Van Youtube-os csatornám -HUNFifus néven- , ott is nézz körül replay kommentekben.
OK! Köszönöm, feltétlenül kipróbálom a programot, meg szemezgetek a replay-k között!
Fifus: Ha idõben kapott volna támogatást (ATG from USA, Long range mortal pit a sövény mögé, tesó a HQ felõli sövényszélre és eléjük/közéjük árokba a Bren-ek, PIAT-ok egy "Lütyõ-vel" - és/vagy) Seph nest-je... , de így is kellõ figyelmet vonzott és erõt kötött le - az ellenértékét azért bevasalták érte a Tengely-erõkön. :) Poénos volt látni, amikor kattintott az ágyújára a fejlesztés elõtt és után: szépen megnõtt a hatótávja - de ha agresszíven elõrehozza a 2 Marder-t és a PAK-ot a német oldal - nem csak pontra/ért megy (egyáltalán, hátrányba voltak és eközben túl passzívak maradtak) és ezért dobja oda, egyenként, szinte fedezet nélkül (keine Pz.S.) az AC-it - , akkor a HQ-jának és a lövegének is annyi... :O Pz.Sch. hiánya a PG-knél, amikor BrenC./Stuart szaladgál a pályán; könnyû gépek erõltetése, amikor Front-HQ-ja van a pálya "közepén"... :( Mire számítottak, mire vártak még a 2 bunkerük mögé húzódva a tengely-erõk? :S (Persze, a pálya szélérõl, utólag mindig okosabb az ember...)
A Pz. IV a bázisra meccs is jó volt - eddig nem tartottam oly nagyra ezt a gépet, de ezek szerint, HA szerencsés az egyén, akkor lehet ezt is használni vmire.
Köszönöm a videókat - nézem is át újra a gyorsbillentyûs cikket a Fansite-on!
... [A YouTube-n lévõ Bren-s videók egyikén nagyot röhögtem: a 2 jómunkásember, a lövészgödörbõl próbál meg kilõni vele, az elsõ tárral még semmi gond, de utána...(tárak a homokban) és persze mosolyognak mindehhez, mint a jóllakott óvodások - elképzeltem, ahogy a brit õrmesterük reagált volna erre, éles helyzetben, a szokásos, rendíthetetlen hidegvérrel: "Uraim! Ha ez vicc volt, akkor ha-ha, ha nem, akkor piha!" (Angoltanáromtól orozva). Az FG 42 meg valóban büntet, nem csak a videókon mutat jól - pl. a Grenoble környéki Maquisard-ok a repterüket nem tudták visszavenni miattuk, pedig hazai terepen és túlerõben voltak az ezt is használó Fallschirmjäger-k ellenében!]
Uj vagyok lehet alma kérdést fogok fel teni, de minden alma piros és szeretik xD. Tehát nem lesz utálatos x)
Nos az oroszokat nagyon hianyolom és látam videokat benne. Meg vetem 1 hete a COH-ot a 2 kiegel együtt.
Azt szeretném meg kérdezni az oroszokkal lehet jatszani hivatalosan is vagy mod kell rá? és ha igen, hogy mukszik az a mod.... és mik a hátrányai?
Elõre is köszönöm a segitséget, még a campányokat nyomom xD De alig várom a multi részét xD
tisztelettel: Maldruk
Terészetesen a 2.602-re felpeccselt játékkal a legfrissebb replayeket is le tudod tölteni és megnézni.
ITT van egy oldal, ahol közzéteszik az érdekesebb replayeket az emberek, a keresõ segítségével bármilyen verzióval készült replayt letölthesz, így még akár a mostani verzióddal is tudsz replayt nézni.
Annyi a dolgot hogy kikeresel a keresõvel egy jó replayt, letöltöd, és a letöltött .rec kiterjesztésû filet bemásolod a Dokumentumok\My Games\Company of Heroes\Playback mappába. Ezután indítva a játékot a Multiplayer/Game History fül\Recorded games résznél már látod is a letöltött replayeket, és indíthatod is a lejátszásukat.
Már hogyne lenne lehetõséged emberek ellen játszani. Én is nemrég tettem szert eredeti Tales of Valorra, nem volt az olyan régen amikor még én is virágbolti verzióval voltam kénytelen játszani.
Annyi a dolgod hogy felpeccseled a játékot a legutóbbi, 2.602 es verzióra, szerzel egy hozzá tartozó 2.602-es cracket a netrõl. Ezekután letöltöd és feltelepíted a Tunngle nevû programot. Mielõtt elindítanád a COH-ot, elindítod a Tunnglet, és belépsz a Company of Heroes:Tales of Valor szobába. Ez a program virtuálisan összeköti az õt futató játékosok gépeit, így LAN módban látják egymást a játékprogramok a gépeiken. Emiatt aztán miután elindítottad a COH-ot, a multiplayer menüben látni fogod a mások által indított(hostolt) játékokat, és bármelyikbe becsatlakozhatsz, vagy akár te is hostolhatsz játékot a saját szájízed szerint. Mindjárt nem kell gépi ellenfelek ellen játszanod. Plusz a Tunngle-val játszhatsz még bármilyen más játékot "LANban" más Tunngleözõkkel, a Tunngle többezer játékot támogat, csak be kell lépni benne az azott játék szobájábam és kész is. Van akik Call of Dutyt tolnak így, mások Tales of Valoroznak. Remélem tudtam segíteni, és remélem nem köveznek meg érte itt a fórumban, de szerintem segíteni egy másik embernek mindíg elõrébbvaló mint holmi warez-ellenes politika.
További változások ki tudja mikor lesznek, tán soha többé. De PE gyalogsága egyáltalán nem gyenge a mostani peccsben. Sûrûn látok 6-7 PG-t sasszézni a mapokon, simán tartják még M8 ellen is az iramot egy darabig. Az a baj, hogy olyan verzióval játszhatsz, amivel én soha nem is játszottam. Így olyan, mintha két különbözõ játékról beszélgetnénk, hagyjuk is.
Fifus, Bgabor: Profi vs. profi harcában elfogadom, hogy ritkább a stabilan tartott/tartható pozíció - egyáltalán, az objektum építésre nem jutna idõ az adott helyen - , de az én szintemen ez gyakrabban megesik. Mivel multit nem tudtam játszani, a gépi ellenfeleknek meg ez a mániája: fix védelem + mobil védelem és abból kontrák vezetve, ezért kicsit más a stratégiám mint humán ellenfeleké.
A replay-k, az eltérõ verziók miatt, a virágbolti CoH-ommal e téren nem nagyon ugrálhatok, nem a legjobb lehetõség számomra. A videók megnézése már könnyebben kivitelezhetõ, ha "normális" net közelébe juthatok. De ezek után is az a gondom, hogy hiába szeretném "jól" kivitelezni az adott feladatot, ha nem tudok olyan gyors és pontos lenni, ami ahhoz szükséges volna, hogy elmozdulhassak a kezdõ szintrõl - túl sokáig maradtam meg a körökre osztottak világában, vagy csak túl öreg vagyok én már ehhez, de a gyakorlás, az valóban hiányzik! :(
A videók nézése közben találkozom, elég gyakran - nyilván nem TOP játékosok harcáról van szó, akikkel amúgy se találkozhatnék a virtuális harcmezõn szemtõl-szembe és a "mutatványaikat" talán sohasem tudom majd reprodukálni - érzem másoknál is az itt felvetett problémám mindkét oldalát: fix objektumok támogatásának igénybevétele helyett csapatokkal próbál meg 10-20 percig egyazon területet tartani, miközben hatalmas veszteségek érik az egységeit; vagy egy-két épített védelmi álláson, az iszonyatos veszteségek ellenére sem tud keresztüljutni az egyén. Az idõt is beleszámítva már nem biztos, hogy a mortal elégséges az ütközet állásának megfordításához: a legtöbbször, ha már van empla, akkor hátrányban vagyok. A Marderek (és minden PE könnyû jármû) mellé is kell (v. nagyon ajánlott a) fedezet - ami a (közel)támadó csapatok (lét)számát csökkenti, azaz a támadás erejét és lehetséges sikerességégének esélyeit csökkenti - , néha nem is kevés (a mikrózás kivitelezésének hiánya itt is exponenciálisan növel(ne)) és ezzel már ott tartok, hogy a gyalogság, az ütközet végéig megmaradó fejlesztései mégsem olyan drágák, mint 2-3x (hiába/elért eredmény nélkül) újragyártani a jármûparkot - ha majd tudok elégségesen mikrózni, akkor ez változhat, addig viszont, az én szintemen, a gyalogsági frontális tömegtámadások a bejövõsebbek (legalábbis több eredményt tudtam velük felmutatni, mint a könnyû gépekkel).
Brittel (USA-l és WM-l is) emplát építek minden olyan helyre, amit feltétlenül tartani szeretnék (pl. cuting point), belekalkulálva az esetleges elvesztését az 1-2 (vagy több) gyalogos egység (+ gépek, ha vannak) leamortizálódásával szembeállítva (amik az empla helyet ott védtek volna): az empla még mindig olcsóbb. Ezzel nem azt mondom, hogy csak és kizárólag fix építmények legyenek, de egy egészséges szintig nagyon megkönnyítik - számomra legalábbis, a jó helyre rakva - az életemet: addig is nyomulhatnak máshol a mobil erõk (persze ez pálya és helyzet függõ). Az fix állások is igényelnek fedezetet (egy mobil tûzoltócsapat, hogy többet tudjanak védeni - a tömegtámadás az empla halála, azt meg nehéz egyszerre több ponton is kivitelezni), de a felszámolásuk is adhat értékes félperceket, amit máshol kamatoztatni tudok - ha tudok. Egy zsíros nyersanyag-, vagy VP-pont tartása (mapcontrol részét képezi), az ellenféltõl való elzárása bõven megérhet ennyit: az emlpa nem menekül el - nem veszik el a hazafutás és a frontra való újbóli kijövetel (vagy a hosszú, frontvonaltól távoli javítás) ideje - , de javítani lehet, ha tisztázódott a helyzet és túlélte a harcot. Azonkívül megosztja a figyelmet és a támadó tûzerejét - ha van fedezete - , amit megint csak illene kihasználni: kontra.
USA és brit építhet ágyút - az utóbbi, fõleg kisebb pályákon mindenhova "elérhet"... - , amit ha jó helyre telepít, akkor bizony már érdemes azt megvédeni. Itt sem biztos, hogy közvetlenül mellé kell bökni a pit-eket: lehet nagyobb területet is lefedni velük, úgy már a felvonulást és csoportosítást is gátolni tudják, miközben a löveg (+ mortal pit) is fedezi õket. Ha ezeket csak mobil erõkkel védem, akkor esélyes, hogy a kontrára nem marad bevethetõ egység. De ha az emplákra utazott és eközben lett felõrölve az ellenfél, akkor maradhat annyi tartalék, ami pár pont behúzásához és tartásához, amíg az emplák újratelepülnek, elégséges. Persze ez utóbbi esetben már eleve esélyes a gyõzelem, de mivel vesztettem már nem egyszer, nyerõ pozícióból, ezért inkább a biztosra utazok a folyamatos nyomás alatt tartás mellett (mint az óriáskígyó: lassan, de halálosan biztosan :)) ) - az emlpa egy esetleges sikeres visszajövetelt is megfoghat (ezt ugyan ritkábban, de szintén a saját bõrömön tapasztaltam meg), amikor a mobil erõ még javában regenerálódik.
Ha pedig eltekintek az erõdítéstõl és a mobil dolgokra koncentrálok, akkor megint csak a fejlesztett gyalogságban tapasztaltam meg (+ketten) az ehhez szükséges és biztos erõt: Marder helyett inkább megpróbálom kihúzni a Hetzer-ig, ha sikerül, mert nálam ott kezdõdik a többször is használatos PE gép, ami már eredményt is tud néha felmutatni, addig meg ki is kéne tartani vhogy. Az SC/AC, fél-egyperces királyságáért nem biztos, hogy megéri a beléfeccölt anyagot, legalábbis, amíg ilyen gyatrán mikrózok. Zártabb pályán, egy korán és megfelelõ helyre telepített empla is sokat segíthet: pl. ahol nem volna ház az USA/WM HMG-nek, csak a jóféle pozíció...
Ahogy azt már többször leírtátok Ti és mások is nekem: gyakoroljak és nézzek visszajátszásokat, mert az lenne az egyetlen módja a fejlõdésnek. De addig is, ha tehetitek, akkor jelezzétek itt, ha netalántán további változtatásokat (gyengítéseket) eszközölnének a PE gyalogságon, köszönöm!
Azt meg tudja valaki mondani nekem, hogy az automatch funkciónál a 2v2, 3v3 stb után az 'AT' mit jelent? Olyan meccseket nem is enged indítani.
Sziasztok !!! Segítségek kérek !! Asztali gépemen XP fut , ott tökéletesen mûködik a Company of Heroes játék ! De viszont a Laptopomon Win7 van sikerült feltelepítenem a játékot , de viszont nincs kurzorom a játékban (ami szerintem kihagyhatatlan eme játékból)! Tudtok nekem segíteni benne ???Mit cvsináljak ? Próbáltam futtatni XP2-3 módban is , de semmi !minden ugyan olyan nem változott
Én azt javasolnám, nézegess replayokat profi játékosoktól. Azt fogod találni, hogy a profik közül senki nem épít védelmi cuccokat, max egyet-egyet, a profi brit playerek egyáltalán nem építenek emplákat. Profik alapból nem építenek fix védelmi vonalat (ez a kezdõk mániája), mert pontosan tudják hogy azokat mennyire könnyû megkerülni, és lerombolni. Lévén hogy az egész játéknak a map control a lényege, ami nélkül veszítesz, ezért semmire se mész vele ha a térkép egy részét uralod mert teleépítetted védelmi cuccokkal. Aki ebben a játékban defenzívára rendezkedik be, azt egy profi gyorsan elszigeteli és kinyírja. Az egész térképet pedig nem tudod beépíteni. De sokra nem is mennél vele, mert például a WM százféle módon tudja messzirõl szétrombolni az emplákat és védelmi állásokat.
Értem amit mondasz, mégis arra kérlek számold össze, mennyi anyagot, és milyet költesz az upgradelt vetes, 4 fõs PG-kre, és mennyi lenne, ha simán egy-két Marderral szednéd ki az MG-nestet. Mortarba vetett hited ne lankadjon: továbbra is az egyetlen elég korai eszköz, amivel ki lehet szedni bármilyen brit emplát messzirõl. PG AT gránáttal ettõl függetlenül kell, de nem szükséges a 4 fõs fejlesztés és a vet. Mikrózásodon javíts és hálás nemzet lesz PE.
A válasznál fogyott el a havi 50 MB-om, így kicsit késtem vele, sorry:
(VP- és nyersanyagpont köré épített brit emplákkal és a sleppjükkel szeretnék vmit kezdeni, a kezdõ bázisa másodlagos - ha odáig eljutok már nincs sok problémám abban a játékban, ált.)
"Mint mondtam nem a nest érdekel elsõsorban (de ha egyszer - ált. csak - rajta keresztül lehet bemenni oda - a 40mm-shez már nagyobb erõ szükséges), hanem amik mögötte vannak: pl. az ágyúja, a 17 fontos ATG - hogy a gépek is bejöhessenek irtani - , meg a HQ-ja. Az AT nade erõsítésének örülök, mert õk jöttek másodiknak: amíg "töltötték" a PzSchr.-t, addig dobálóztak a fiúk - ha éppen volt muni rá. De ezeket is kézbesíteni kéne vhogy, hogy érjen is vmit ez a lehetõség...
A Mortar-ral kacsázhatok percekig, ezzel ezen az egy helyen lekötve a figyelmemet, meg az eredményre váró haderõmet is - közben ellep(het)ik az ángliusok az egész pályát... :( Ezért kellet egy, a Mortal HT(k)-nál gyorsabb megoldás után néznem. Igazad van, ez sem mindenható, de ha adottak rá a feltételek, akkor az aknavetõzgetésnél gyorsabb, biztosabb eredményt produkál, még ha annál kockázatosabb is. Gondolom a humán ellenfél sem nézi ölbe tett kézzel, ahogy hullik az "áldás" a bázis(kezdeményé)ra(/e), a lerohanásra meg nem biztos, hogy fel tud készülni - ha esetleg a pálya másik oldalán szemlélõdik/akciózik (a Humán, mert a gép(i), mintha mindenütt ott volna), mert õ a jelenlétünkrõl csak a legutolsó pillanatokban szerez tudomást, ha szerencsénk van (HMG-nest elvesztése, utána meg már bent is vagyunk a fiúkkal - tüzérséget csak nem hív a még meglévõ sajátjaira...). Az aknák elõtte, mondjuk, elég hatásosak a legénységünk ellenében, de a kockázatot vállalni kell, ha már "gg"-be hajlik részünkrõl a játékmenet. Ha vannak gyalogosai beásva, akkor a M. HT gyújtógránátjaival indul a mulatság, ezt meg a PG-k flame gránátja követi - az MG-nest felszámolása után. Ha esetleg kevés az elsõ négyes és még látok lehetõséget a rombolásra, mert nem érkezik komolyabb felmentõ sereg, akkor a maradék (ide már jó a nem vet 3-s PG is) a második hullámban fut be, amikor már az elsõknek szaladniuk kell az életükért - ez esetben, mivel nem tudok gyorsan parancsokat osztani, nem a rájuk várakozó, a M. HT-t fedezõ, Inf. HT-z futnak feltöltésre, hanem a saját bázisra, hogy az ellenféllel tudjak "törõdni".
A "bázis" lehet egy VP is, aminek a "kitakarítása" és elfoglalása feltétlenül szükséges a gyõzelemhez, ne csak a kiinduló állások, a HQ által amúgy is magukra hagyott géppuskafészkeire gondolj - az 500 pont nálam hamarabb el szokott fogyni, mert nem tudok még mindent gyorsan átnézni, parancsokat kiadni, így gyakrabban kerültem kényszerhelyzetbe/idõszûkébe, mint Ti a multiban.
Meglehet, hogy multiban, mire idáig jutna a techellés, addigra már javában a játékvégi összesítõ táblázatot nézi a játékos (1 vs. 1 pályákon fõként), de a "bázisfoglalós", gépi ellenfeleknél - nekem mindenképpen, már csak a "bénaságom" miatt is - tovább tart a játék(menet). Ehhez a mókához meg a vet 3-s ÉS techhelt gyalogság szükségeltetik, amihez idõ és nyersanyag is kell - a vetezõdés a harcokban, ha nem vesznek oda az egységek, azért könnyebben összejöhet, mint a fejlesztések ellenértéke (de mint mondtam, az épületekbõl kihozható PE-jármûvekért nem rajongok annyira, hogy velük töltsem fel a seregem a limitig, így ált. marad a gyalogosok fejlesztéseire is nyersanyag - bár, a gyalogsági harcmodor erõltetése meg pont a Hetzer elõl veszi el a manpower-t, a veszteségek pótlása miatt). A papírvékony páncélzatú, drága jármûvek helyett meg inkább PzS.-l + At nade-l (+ Teller-l) darálom a Stuart-os és Cromwell-es jármûparkot, mert így legalább az olajam nem veszik el fölöslegesen (Marder, AT HT), marad a gyalogsági fejlesztésekre, amiket jobban ki tudok használni, mint jármûveket mikrózni, állandó jelleggel. A vetes és tápolt PE gyalogságot hasznosabbnak ítélem, mint a PE-s jármûparkot (ami eleve csak kényszer- és végszükség-megoldásokból áll - ellentétben az USA és Brit egységek zömével, ugye), bár tudom, hogy (önállóan) nem mindenhatóak õk sem. (Ennyibõl jobb, számomra a Blitz'-mod, mert ott csak a nyersanyag (és a CP) korlátozza a valósághûbben paraméterezett egység-választékot - meg ritkán az MP-limit is.)
PS: Remélem hamarosan lesznek újabb közvetítések, amiket ugyan nem tudok élõben nézni, de nagyon hasznos és élvezetes idõtöltés az utólagos megnézésük a magamfajta kezdõ számára (is). :)"
A másik ötletem a 88-asok lettek volna, de azokkal túl sok a gyakorlati probléma ahhoz, hogy már telepített állások közelében lehessen felhúzni õket. (Meg emlékeim szerint a bázisunktól elvágott területünkre nem is építkezhetünk, pedig "hátulról" könnyebb lehetett volna ez is. Esetleg, a pótlásként bejövõ HQ-k útjába tenni belõlük 1-2-t... :) ) Ha viszont védeni kell a VP-t és nem tüzérdoktrínára ment a brit (ekkor már a mortal-pit-ek is veszélyesek a hatótávjuk miatt), akkor elsõ osztályú egységekké vál(hat)nak (camo Ketten/FJ/Goliath sasol nekik; a legénységük pótlása 135 MP, ha az ágyú nem pusztul el, ez meg 4 fõs PG-knél már nem tétel), nyíltabb terepen, támogatással - csak idáig is el kéne jutni vhogy...
Továbbra se értem mit szeretnél az ellenfél bázisán lévõ MG nesttel.
A játék nagy részében Mortar HT és AT nade áll rendelkezésedre, a Mortar HT megfelelõ használata biztosítja számodra, hogy kitessékeld britet pozíciójából, de természetesen nem mindenható. NINCS mindenható egység a COHban. Emplák felszámolása akkor is Mortarral és AT gránáttal történik.
Britet elõször felderítjük gyalogossal, estleg camozott kettennel, aztán mehet az ellenszer. Aki beleáll egy 17 fontos elé Hetzerrel, az magára vessen, ha kimúlik, erre való a gyalogságnál lévõ AT nade, illetve a ház mögül, illetve általában messzire ható Mortar.
És ez peccs független, de mint írtam, az AT nade most hatékonyabb lett.
A Mortár HT-t nem minden esetben tûri meg az ellenfél annyi ideig ténykedni, amennyi a munkájának elvégzéséhez kell - önállóan pláne, akkor meg már akciózhatna a kíséret is, hátha elterelik a Mortar-ról a figyelmet... AT nade-t is el kell juttatni a céljához, és ha közben van egy MG-nest?! :) Nem önállóan, csak a rókalyukakra mennék, hanem - fõként briteknél - a mellette, mögötte megbúvó ágyú, 17-fontos, 40mm-s és a HQ volna a legfõbb célpont, úgymond a legnagyobb problémám - vhogy ki kell tessékelni õkelmét a pozíciójából, és ehhez ritkán van kéznél három Hummel, ami a legideálisabb választás volna erre a feladatra. A 17-fontos egy lövéssel leszedi a páncélozott célpontokat, tapasztalataim szerint csak a Hetzer, Párduc, Vadászpárduc és Hegyitigris éli túl az elsõ találatait (a PzIV vagy-vagy, de mire fordulna, már kapja a 2. "dezinterálót" a nyakába, ami 100%, hogy elviszi; a Hetzer 3-4 találat után múlik ki, ha végig szembõl kapja õket; Párducjavítással meg nem szeretném fölöslegesen tölteni az idõt és ehhez lekötni jópár egységet), így mindenképpen gyalogsággal kell indítani, mert eléggé gyorsan ismétel és nagy a lõtávja, ha sasolnak neki. Természetesen ezen eseményeket megelõzi a közelben lévõ mobil erejének a szétzúzása, leamortizálása, visszaszorítása - mondjuk egy kontrából indítva - , így már csak a fix építmények és a védõ gyalogság, beásott páncélosai maradnak, mint leküzdendõ ellenfelek - és amíg segítséget nem kap, addig kell(ene) rombolni, a lehetõ legrövidebb idõ alatt. A Mortar sebzése, találati %-ka miatt, nekem legalábbis, nem a legjobb, meg nem is a leggyorsabb eljárás (önmagában), és ha az idõ már ellenem dolgozik, akkor olyan sok választásom nincs...
Ja, igen, NEM az 500/1000 VP-s játékformát preferáltam, ahhoz nem vagyok még kellõen hozzáedzõdve - gyorsbill. kezelés, térképismeret (foglalási sorrend, megindulás, stb.) hiánya. Azon hajlamos voltam túlpörgetni magamat, így inkább a könnyedebb, kevésbé hajat õszítõ és hullató variánsnál maradtam, ami toleránsabb a harctéren elmélázni és tanakodni hajlamos egyéniségemmel szemben. :)
A Stuart kartácsával én is csak végszükség esetén rohamozok szembe, de az MG-nest az más, sokkal emészthetõbb a vetes, kis csapatban egymást is erõsítõ PE gyalogság részére - természetesen a megfelelõ fejlesztések után, mert ezek nélkül olyanok, mint a mezei Rifle-k BAR és gránát nélkül. :D
...
CAC: Igen, driver gond is lehet, de ezen, mint írtam a kiadó is segíthetne (a többiek megteszik, csak a Relic nem?), ha akarna/tudna. Erre meg simán ráhúzható az elsõ, kritikát kapott megnyilvánulásom 2. része az "erre már nem mard kapacitás"-sal. Nekem warez, de aki kérdezte, neki - vélhetõleg, a leírtak alapján - hivatalos verziója van és mégis jelentkezik nála a hiba, ahogy nálad is jelentkezett anno... De tényleg elment a "vita" az "Én apukám úgyis erõsebb!" irányba, így szerintem is hagyjuk. Remélem, hogy morphologu már javában játszik! Peace! :)
bgabor: (Lehetek én is olyan/annyira ... , mint TE - nem bántólag, csak az érzékeltetés céljából?!) Én meg csak azt nem értem, hogy ha olyan sokan és ennyire jól tudják a hiba okát, akkor õk miért nem adtak eddig egzakt választ arra és miért csak az én mondandómba kötnek bele?! Nem lehet, hogy a "pongyola megfogalmazása" és EZÉRT nem teljesen korrekt volta miatt, mégis csak van benne vmi?!
Hhmm, de ebben mégis csak CAC-nak van igaza: #7905 elsõ fele...
Továbbra sem értem, miért mennél frontálisan gyalogosokkal- akármilyen nagy veten is- MG nest felé. Említetted a Mortar HT-t, az bõven elég emplát kiszedni, illetve AT nade-n javítottak, azt kell használni.
Szerintem mire neked 4 PG-d- shrekkel és MP44-gyel- vet3-as lesz, nem holmi MG nest lesz a legnagyobb problémád.
Nos, Neked is hasonló jókat! Végigolvastam, s mivel utcazene fesztiválról jövök, biztos nem tudom teljes mértékben értelmezni, lereagálni, ezért elõre is elnézést!
Egy dolgot tisztázzunk kérlek: Neked eredetiben/legfrissebb patch-hel, jogtiszta windows-zal van meg a CoH?
Ezért kérdezem: "DE: nálam is v2.301 és ToV alatt is a textúraminõség visszavétele javított a játék stabilitásán" Feltételezem, hogy jogtiszta verziók esetén a friss patch verziószámát tüntetted volna fel.
"Most vessünk egy pillantást morphologu kolléga aláírására, amiben az szerepel, hogy AMD/ATI HD 5770 VGA-ja van, ami, tudtommal, DX 11 kompatibilis, ergo, neki már nem kéne visszavennie a textúrarészletességet csak azért, mert nem tudja a kártyája a minimum DX 10(.1)-t. AZAZ: marad a szoftver/op.rendszer hiba (ami, ugye, nem létezhetne :) ), vagy az adott paraméterezés melletti adat-hiány."
Nemigen értetted meg, amit írtam. Idézném: "Konkrétan arról van szó, hogy ha ultra textúrákat állítasz be, akkor az már a dx10-es utasításkészletet fog használni. És ez bizonyos kártyák esetében fagyást okoz." Tehát nem arról van szó, hogy dx9-et, 10-et, 11-et ismerõ kártyák esetén, hanem bizonyos kártyáknál, HA ultra textúrát, kvázi dx10-es utasításcsomagot használsz. Nekem egyébként hd5850-nem van, ami szintén dx11-es (elnézést, hogy nem változtatom az aláírásomat), és ezen is elõjött ez a jelenség. A régi hd3870-nél nem (igaz ez nem is bírta volna fullHD-ben a maxos grafikai részletességet).
Amit tudni kell, hogy minimális (szemmel néha nem is látható) minõségjavulást okoz egy dx9-dx10, vagy épp dx10-dx11 váltás (tudtommal a CoH, nem is támogatja a dx11-et). Az elõremutató fícsörök viszont hatalmas számítási teljesítményt rónak a vga-ra, de ez alapesetben csak fps esést okoz. Nem tudom miért, de sajna a 10-es verziószámú dx néha lefagyasztja a játékot. De ez csak bizonyos 'együttállások' esetén jelentkezik. Tehát nem mondható az, hogy minden dx10-es hívás esetén merevre fagy minden konfig. Sõt! Ez a ritkább eset. Természetesen egy fórumon ezek publicitást kapnak, de csak azért figyel fel erre az ember, mert a 100-ból a maradék 9x esetben nem fogja a user azzal kezdeni a postot, hogy: Béla vagyok, 32 éves, dx10 vga használó, és nem fagy a CoHom.
Sry, mindenkitõl, aki inkább a magáról a játékról beszélne, de szerintem hasznos, ha tisztázunk pár felületes értesülést, tévinformációt.
Úgy érzem, hogy két(? - inkább csak egy lesz az...), de mégis csak egyazon multi által bitorolt malomban õrlünk. Nem kívánom folytatni ezen, szerintem meddõ vitát, ezért, a többiek örömére is, utoljára szolnék hozzá ezen témához, mármint a CoH-fagyás témájához (nagggyon gonoszkodó smile):
Ugyan nem tudjuk, mert nem írta meg és azóta sem ad életjelet magáról morphologu fórumtárs, aki az eredeti, bár már oly sokak által feltett kérdést felvetette, hogy Õt melyik CoH verzióval érte ez a baleset, de azt olvastam ki a hozzászólásából, hogy már telepített patch-eket a játékára (a Steam-es letöltés amúgy is erõltetné azt).
Ha ezen verzió még az általad is említett v2.1 elõtti, akkor van esély a programkód-driver-oprendszer összeakadásra, de lehet a szûk keresztmetszet is - innen ezt nem tudjuk meg. Ha már v2.2, vagy ez utáni (OF, ToV) a verziója akkor, az általad vázoltak szerint, már nem szabadna szoftveres hibának lennie az összeborulásnak, azaz marad a hardveres szûk keresztmetszet verzió - ha jól tudta a mod-készítõ skac.
DE: nálam is v2.301 és ToV alatt is a textúraminõség visszavétele javított a játék stabilitásán, ami, leírásod alapján joggal érthetõ is, hiszen csak DX 9.0c kompatibilis VGA-m van (nV 7900 GTO), még ha eredendõen nem indtok vele maximumon semmit sem, mert a "leadott" teljesítménye, még 1024*768-ban sem, teszi már erre mindig alkalmassá. Most vessünk egy pillantást morphologu kolléga aláírására, amiben az szerepel, hogy AMD/ATI HD 5770 VGA-ja van, ami, tudtommal, DX 11 kompatibilis, ergo, neki már nem kéne visszavennie a textúrarészletességet csak azért, mert nem tudja a kártyája a minimum DX 10(.1)-t. AZAZ: marad a szoftver/op.rendszer hiba (ami, ugye, nem létezhetne :) ), vagy az adott paraméterezés melletti adat-hiány.
Ha a boldog eredeti-tulajdonos visszajelezne, hogy a grafikai butítással megoldódott a helyzete, akkor az utóbbi, vagyis a játékmotor nem megfelelõ adatellása okozta - vélhetõleg és szerintem - a hibát. Ha ezzel sem oldódott meg a probléma, akkor marad a szoftveres hipotézis, amibe - ismét csak szerintem - beleférhet a CoH-motor hiba, de uú lehet user-oldali (op.rendszer&TSAi) is. Nos, "Az ilyen, hardveres-Op.rendszeres problémákra már nem marad kapacitás..."
Kötekedés - ez átugorható: "Tehát innét kezdve már csak ballance változtatások voltak, de nem azért amiért te írtad (nem maradt rá kapacitás), hanem mert már nem volt rá szükség." - a hiba mégis jelentkezik, többeknél, azaz vagy a CoH, vagy a W hibás (még mindig). Ha megkérdeznénk a picipuha képviselõjét, akkor gyanítom, hogy a CoH-ra terelné a gyanút, még akkor is, ha ez megalapozatlan volna, amit mi, megfelelõ tudás és idõ hiányában nehezen tudnánk eldönteni (a fejlesztõknek - egyik oldalon se - hiszek, hiszen annyi mindent ígértek már...) [A fórumtárs nem számolt be arról, hogy a gépe más esetekben is produkálna fagyást/kilépést, így, vélhetõleg a szoftveroldal Nála rendben van - már amennyire ez egy M$ termékrõl elmondható.]
"Amit írtál az angol fórumról az is elég izé... Minden hw órajelen üzemel. Olyan, hogy "(be)szûkülések az információáramlásban" léteznek, de ettõl nem fagy semmi, csak lassul. Nem lesz 120 fps-ed, csak 32." - igen, egy "csõlátású" FPS(first person shuter)-ben ez nagyjából így van, de ott pl. nem rombolhatók a pályaelemek ilyen arányban, nincs ennyi paraméterrel megáldva egyik egység sem, stb. De ebben az RTS-ben ez már másként van! Az elõzõ példában a VGA számol fõként, hiszen ott a grafikán volna a hangsúly (élmény, ugyan már, talán a Stalker-eknél!), míg a CoH-ban csak az hogy 2*2 egység találkozik és tüzet nyit egymásra, már ez több számolást ad CPU-nak, mint egy "normális" FPS-ben 2*5 egység hadakozása és pályarombolása - Na, vajh, miért is ilyen "eccerüek" az FPS-k?! - , ami azért ott ritka, ellentétben a kedvencünkkel... A VGA-memória megtalálható a RAM-ban is - amit bizony mindig aktualizál a rendszer, legalábbis megpróbálja. A CPU és az alaplapon található komponensek közti adatforgalmazási képesség meg nem sokat fejlõdött az utóbbi idõben (nem lett akkora ütemben növelve a CPU lábszáma, mint ahogy megkapta az egyre újabb feladatokat, nem nõtt jelentõsen az adatbusz(ok)nak se a frekvenciája, se a szélessége), míg a VGA-memóriák mérete, és sebessége(!!!) elég nagyot ugrott az elmúlt pár évben, a CoH kiadása óta... A CoH-ban sok adat keletkezik és mozog, valós idõben, amikkel szemben vannak kritériumai a motornak: multit 2-3 f/s-l nem egy élvezet játszani, ha ez egyszer egy REAL Time Strategy. A motor a kiakadással "jelzi" a problémáját az user felé, ami nem egy elegáns megoldás, még ha a Relic, anno megtette a védekezést ez ellen: minimum hardverkövetelmény. Arról, hogy nem volt ennyire elõrelátó a játékmotorja megírásakor, mármint a technika fejlõdik majdan és mindez nem egyszerre következik be a komponenseknél és emiatt okoz anomáliákat a játékban, már nem az user felelõs. "Az ilyen, hardveres-Op.rendszeres problémákra már nem marad kapacitás..." (:D) Tehát ezért, és ezt kellene javítania a Relic-nek. Még ha ez, a fejlesztéskor még megfelelõ elképzelésre épített játékmotor, nagyobb léptékû átalakításával járna is.
"A vga visszavétele is elég pongyolán lett megfogalmazva. Konkrétan arról van szó, hogy ha ultra textúrákat állítasz be, akkor az már a dx10-es utasításkészletet fog használni. És ez bizonyos kártyák esetében fagyást okoz. Ez egyértelmûen driver hiba, mert ua vga, dx9-es használata hibátlan játékélményt eredményez." - e miatt, ha már mást nem tehet a fejlesztõ, nem kéne minimum kooperálnia az AMD/ATI és az nV (a "kékeket" se nagyon csípem, ezért most kihagynám õket) VGA-drivert (nemjól)író csapatával? Vagy ettõl zengenie a fórumoknak - már ha a Relic lelkiismerete tiszta és a terméke hibamentes...?
... - gratulálok, és szívbõl irigyellek miatta! ;) :)
"Mintha említetted volna a Blitz mod-ot is. Na egyetlen dolgot fogadtam meg az évek során, soha semmilyen modot nem rakok többé fel, mert ha valami, azok aztán rendesen megcsinálják hátulról szegény játékot." - ilyesmit én nem tapasztaltam, a textúrák minõségének visszavétele után, elõtte még igen!
Köszönöm, hogy végigolvastad, CAC, és bocsánatodat kérem a nem éppen szûkszavú és pongyola megfogalmazásomért! :) Kellemes és sikeres játékot kívánok, mindenkinek! :))
Ok, köszönöm, de ebbõl még nem tudom, hogy az utóbbi PzS. "balanszírozások" (olvasatomban: gyengítések) hogyan hatottak az általam egyedüliként ismert és alkalmazott harcmodorra - fõként Britek, de a létszám-limitbe bele nem számító(? - ezen lehet, hogy csiszoltak azóta vmit?), 270(?) MP-s USA fészek ellen is. (A PE eddig is a "menekülés a gyõzelembe" nép volt - szerintem - , de ha még mindig csak elvesznek belõle... Mivel nem vok jó játékos - nincsenek Koreai felmenõim :)) - ezért nem tudok a gyakorlatban is úgy kombinálni, mint ahogy azt esetleg én is elgondolnám. A szûk egységválasztékban, ellentétben a britekkel, legalábbis meglátásom szerintem, nincsenek olyan kezdeti és középszakasz tájéki, masszív(abb) és mindenes egységek (Stuart - AC, Cromwell - Marder), amikkel ez az eleve Pe-re rákényszerített harcmodor sikeresen kivitelezhetõ volna, ill. minden sikeres akcióhoz (újbóli "lendületbe" jövetelhez) olyan méretû, kombinált erõk kellenek, amiket nehéz egy helyre koncentrálni, anélkül, hogy a fél-, egész pályát ne kéne emiatt feladni, ami már önmagában jelentheti a véget, az akció sikeressége ellenére is. Mintha a készítõk szándékosan(?) felcserélték volna a két frakció (Brit és PE) harcmodorához legjobban illõ egységeket: A Britekkel csak akkor voltam igazán sikeres, ha a setét énemet vettem elõ és direkt a legaljasabb módon játszottam, mindig az ellenfélnek legjobban ártó keresztbetevés által vezéreltetve - ide egy HMG-pit, az egyedüli kerülési ponthoz meg egy-két akna, ezzel két nyersanyagpont máris biztosítva van. Ehhez a PE szurka-piszka egységrepertoárja jobban illene, még ha a (szerintem bármelyik) nép sikerességét ez tönkre is tenné. Míg PE-vel a nyílt sisakos, folyamatosan nyomuló harcmodorához nagyon hiányoznak a "tartósabb", nem egyszer, vagy egyszer sem, használatos egységek. A végjáték 2 Párducáig - amik ellen addigra minden kész a másik oldalon - el is kéne vegetálni vhogy, ami nem éppen a tapasztalatlan játékosok sajátja. PS: CAC intelmeit megfogadva: ezt egy messze nem pro játékos írta, ezért, eredendõen, fenntartásokkal kezelendõ a játékkal még csak most ismerkedõk részérõl, a szakik meg csak vissza tudják tartani a röhögésüket. ;) :)) )
Az a gép, amin játszani tudnék, az nincs nálam, nincs se eredeti CoH-om, se olyan gyors és nem limitált internetem, ami a multihoz (egyáltalán, a játék Steam-s letöltéséhez) kellene. :( A Blitz' csak azért fogta meg a fantáziámat, mert a valósághoz közelebb álló egység-tulajdonságok vannak benne, nincs lekorlátozva a játékos választható egységek és épületek terén sem, ha van CP és nyersanyag, szabadabban alkalmazhatom, vagy válthatom a taktikai elképzeléseimet és találhatok ehhez megfelelõ egységet is. Igaz, hogy sokkal nagyobb és kaotikusabb mészárlás a vanillához képest (3 vs. 3, 1 vs. 1), de egy "tudatlan" játékosnak, amilyen én is vok, ez még nem feltétlenül hátrány - ebben sikerült már felállnom, és a végén ebbõl gyõznünk, a bázisomra való beszorításom után, igaz, ehhez a "társaknak" is nagy áldozatot kellett hozniuk, ami az alapjátékban nem lett volna lehetséges (nem VP-s játékmenetnél). Természetesen, ha elhárulnak a fent leírt akadályok, akkor feltétlenül beszállok az alap multijába! :)
Nos, szerintem nem értettelek annyira félre: "...a patch-ek a játék belsõ, ide-oda (ki)egyensúlyozásért lennének elsõsorban kiadva..." "Az ilyen, hardveres-Op.rendszeres problémákra már nem marad kapacitás..."
Szerintem guglizz rá a korábbi patchekre, és látni fogod, hogy a release notes-okban, hogy rengeteg ilyen hibát javítottak korábban, majd 1.7-2.1 környékétõl már nem volt jellemzõ. Tehát innét kezdve már csak ballance változtatások voltak, de nem azért amiért te írtad (nem maradt rá kapacitás), hanem mert már nem volt rá szükség.
Amit írtál az angol fórumról az is elég izé... Minden hw órajelen üzemel. Olyan, hogy "(be)szûkülések az információáramlásban" léteznek, de ettõl nem fagy semmi, csak lassul. Nem lesz 120 fps-ed, csak 32.
A vga visszavétele is elég pongyolán lett megfogalmazva. Konkrétan arról van szó, hogy ha ultra textúrákat állítasz be, akkor az már a dx10-es utasításkészletet fog használni. És ez bizonyos kártyák esetében fagyást okoz. Ez egyértelmûen driver hiba, mert ua vga, dx9-es használata hibátlan játékélményt eredményez.
Nekem kb 4 éve van eredeti CoH-om. Egyedül ezzel a dx10-es dologgal szívtam, de pár nap alatt rájöttem a hibára. Eredeti játék, friss driverek és oprendszer mellett nincs gond a CoH-hal hidd el.
Mintha említetted volna a Blitz mod-ot is. Na egyetlen dolgot fogadtam meg az évek során, soha semmilyen modot nem rakok többé fel, mert ha valami, azok aztán rendesen megcsinálják hátulról szegény játékot.
Én már írtam a 4 PG a bázison kérdésedre választ. #7884 Tudsz jönni multira? És még mindig a Blitz érdekel?
Asszem megint félreolvasható voltam, vagy csak CAC kelt fel bal lábbal...?! :(
'szal a mondandóm lényege, ha még egyszer átfutnád, CAC, megköszönném, az volt, hogy a játékegyensúlyt próbálják meg belõni a patch-ekeben, de mivel még mindig nem jó - sose lesz az, de ez így van "jól" :D - , ezért kell újra és újra ennek nekifutniuk. Igen, az égetõ problémák mellett, minden kiadó tesz publikus, vagy rejtett anti-warez dolgokat a játékuk javításába (nem menjen az elõzõ töréssel a frissített játék - mert, ha tényleg csak az adatfájlokat piszkálnák meg, akkor nem kellene minden egyes verzióhoz külön programkód crack, ugye...). A k.k. T. "felhasználó" biztos, hogy szembesül vele, bár aki eredetivel "kényszerül" játszani, azt ezek a bajok, szerencsére (még), nem érintik. :)
Azt ugye nem kell(ene) bizonygatnom, hogy a picipuha operációs rendszernek csúfolt bug-halmazai messze állnak a tökéletestõl - önhibából (hozzá nemértés, megbántott alkalmazott), vagy "kérésre" (az a sok hárombetûs, hivatásos terroristaszervezet és akik mögöttük állnak), bár ez most, ebbõl a szempontból, lényegtelen - , így minden rájuk, bármelyik szinten építõ alkalmazás, driver, stb. sem lehet hibamentes (önmagában még igen, de onnantól, hogy kapcsolatba lép a nem-hibamentes systemcore-rutinokkal, onnantól már problémák keletkezhetnek). Azt azért halkan hozzáfûzném, hogy ha hibáról beszélhetünk a CoH esetében, akkor ez a fagyásos hiba a leggyakoribb, legáltalánosabb jelenség (ezen a fórumon is) és nem warez-jogtiszta függõ!
Hogy miért kell a grafikai részletességet visszavenni ahhoz, hogy javuljon a játék stabilitása (egyáltalán betöltse a pályát, az el is induljon és lehetõleg ne fagyjon ki tíz perc után), errõl egy Blitzkrieg-mod "support" oldalon olvastam, még régebben, miután nekem is ilyen problémám volt a "kõkorszaki" gépemmel, ahol egy nálam, ez ügyben bizonyára többet tudó - az alkotókhoz igen közelálló - egyén ezt levezette. Amit megértettem belõle - az angolom távolról sem perfekt, de fordítót nem használok: egyes hardverkörnyezetekben keletkezhetnek olyan (be)szûkülések az információáramlásban (minden a legjobb, legújabb - az eladó szerint - , csak legalább az egyik lényeges eleme a gépednek nem bír megfelelõ "áteresztõképességgel"), ami miatt a játék motorja nem kaphatja meg, kellõ idõben a megfelelõ információ(ka)t - és ekkor "Õ", nemes egyszerûséggel felteszi a kezét... - ; ezen segíthet, ha a(z oda-vissza szállított) grafikai információk mennyiségét csökkentjük az egyes beállítások butításával. Persze, ha más ezt jobban tudja, akkor kérem, ne tartsa azt magában! :) PS: Nekem ez bevált, azóta nem fagyok! :) (Ezen mûvelet más játékprogramnál is segíthet: ugyan csak 'Frame Per Sec' javítást ért alatta az átlag-user, de a lényeg ott is ue. A CoH motorja viszonylag sok információt kell, hogy számítson, valós idõben, ha ezen kritikus adatok nincsenek meg a kellõ idõben, a kellõ helyen, akkor bukta és fagyás/összeomlás van. A Relic annyit segíthetne ezen, hogy a játék motorját olyan irányba alakítja át, hogy kevesebb esély legyen ilyen adattorlódásra/adathalmozódásokra. De legalább azt megoldhatná, hogy jelezze ezen problémáját a játékos felé a program, ne csak "kiakadjon" és ne a fórumokat kelljen ezért, állandó jelleggel teleírni, mivel egyik felhasználótól sem várható el, hogy hardver-szoftver-guru legyen. Lehet megkövezni... :D )
Ezek után le kell írnom - hátha...: Ha valaki netán magára nézve sértõnek találta azon hozzászólásom [közötti] részét, akkor Tõle bocsánatot kérek! Nem bántó jelleggel írtam, csak mintegy magyarázatként a "patch-ínségre".
... Természetesen várom még a megerõsítést, vagy cáfolatot a '2 db, dupla PzSchreck-s egység (inkább PE, mint WM) vs. géppuskafészkek (USA, Brit) szembõl, a legújabb patch-ben' ügyében, köszönöm! :)) (Még mindig nincs nálam a "nagy" gép, így ezt, miközben gyakran internet-"hiánnyal" is küzdök, nem tudom saját kezûleg leellenõrizni, de ettõl függetlenül érdekelne a dolog. :(( )
[Hhmm, az villant át az agyamon - t'om, most gonosz (és tudatlan?) vagyok :)) - , hogy a v2.301 -> v2.601 AI "butítása" (gépi ellenfél ellen játszva ez nagyon szembetûnõ volt számomra, a Blitz'-mod is megsínylette az alapjáték mellett) egy anti-warez húzás lehetett (arra azért nem gondolnék, hogy javítani szerettek volna, de ilyen csúnyán mellényúltak...), hiszen a "jogtiszták", zömében csak multiznak a CoH-al, így ott ez lényegtelen, a scriptelt kampányokban ezt meg még lehet korrigálni, azaz, nem annyira feltûnõ, mint a tisztán AI irányította ellenfelek ellenében. Reklamálni meg nem lehet warez-zal a kiadónál, ugye?! :D ]
Igen, ez mondjuk félre érthetõ volt, mert "nettó" tényleg hamarabb megvan átírni a lua fájlokat, de rengeteg teszt elõzi meg, hogy az adott változtatás valóban a balanszot szolgálja e, s ha igen, esetleg més egyensúlytalanságot nem von e maga után.
Viszont, amit én írtam, azzal arra szerettem volna rávilágítani, hogy egy némileg kiegyensúlyozatlan játékot könnyebben átengednek a quality-sek, mint egy rendszeresen fagyót.
Nem vettem egyébként személyeskedésnek a kommented. Az "oltás" pedig azért következett be, mert egy új látogatónak, egy réginek tûnõ valótlanságokat írt (ráadásul ex cathedra), s nem szerettem volna, ha ezeket a téves kinyilatkoztatásokat tényeknek véve állt volna tovább a kérdezõ.
Nem akartam személyeskedni, de szegény srácot úgy leoltottad :) Igen, a reprodukálni szót kerestem, kösz.
Egyébként meg pont ugyanazt az érvelést futtattam, mint te, mármint, hogy rohadtul nem fognak 5 év után is azzal szórakozni, hogy hw gyártó driver implenetációs problémákkal foglalkozzanak (nem is lenne dolguk).
A rifleman-es válaszomat szerintem félreértetted, azt mondtam, hogy a rifleman-t fogják hamarabb kijavítani, mert az gyorsabb! ennyi, ezzel szerintem te is egyetértesz.
"Bocs, de te sem tûnsz olyan embernek, aki nagyon ért a fejlesztéshez." Erre a helyedben nem fogadnék komolyabb összeggel.
"...nem tudják duplikálni a hibát, mert az õ környezetük nem olyan, mint a felhasználóé..." A szó -amit keresel- reprodukálni. A duplikálni mást jelent. Erre mondjuk egyébként sincs szükségük, hisz oprendszer, kernel alá fejlesztenek, nem a hw driverei alá. S mivel jelenleg a windows platformról beszélünk, és ha a user oprendszere benne van a kompatibilitási listába, akkor nem lesz eltérés Gipsz Jakab és Villám Géza platformja között.
A különbözõ grafikai utasításkészletek, kiterjesztések is ugyanazok. elhiheted. Remélem nem gondolod azt, hogy 2 felhasználó, 2 különféle (egymással nem kompatibilis) directX (pl) 10-zel rendelkezik. Vagy épp más nála az OpenGL API, mert ez ugye lehetetlen.
Az, hogy a felhasználónak milyen hw konfigja van, mennyire naprakész driverekkel, mennyi vírussal és egyéb szarral, nem a fejlesztõ hibája...úgymond egyéni szoc probléma. Vagy te úgy gondolod, hogy egy 5 évvel ezelõtt kiadott játéknál a fejlesztõ brigád, majd percenként figyeli, hogy jött e ki bármilyen új hardver, s ha igen, okoz e bármilyen problémát? Mindezt persze a világ végeztéig ingyen és bérmentve?
Hát lópikulát. Az adott új hw gyártójának kell megfelelõ meghajtóprogrammól, firmware-rõl gondoskodnia, mely tökéletes kommunikációt biztosít a hw és oprendszer között. A Relicnek meg az a feladata, hogy megfelelõ kommunikáció legyen a játék és az API valamint az oprendszer között.
A rifleman-es válaszadásod meg gondold át még egyszer. Gondolom sok olyan játékkal játszol, ami kifagy 5 percenként, de te boldog vagy, mert pont olyan piros a színe a Mário sipkájának, mint amilyennek szerinted lennie kell.