Fiuk, ha megremeg kezemben E dus neduvel telt pohar S a ven Kaszas gepem szarnyanal Mar vegoramra var, Ne sirjatok, elrendelem mar reg A tort, mit ertem uljetek, S ha megis elmennek kozuletek, Fiuk! Ne sírjatok. Repuljetek!
Bandicsek, Zoli, jo leszallast az egi leszallopalyan.
En nem veszek ossze.:o)
Sztem a McCready témáról ennyi elég is, asszem mostmár mindenki érti, használni is tudja, örüljünk neki, és ne vesszünk össze egy ilyen hüyleségen.
Írta valaki hogy bonyolult?? Max az lehet a gond, hogy a drága volt klubomban ezt senki nem magyarázta el, oktatáson sem...
Vaze, azert azt is meg lehet erteni elsore, ha rendesen elmagyarazzak... nekem nem volt semmi bajom a megertesevel... mi benne bonyolult?
Végre már valaki rájött, direkt azt vártam ki lesz az elsõ aki ezt beírja:D Köszi Brian!!!:) Tehát: magát a tárcsát tekergetni ha hiszed ha nem eddig is tudtam, hiszen nincs benne semmi mûvészet...:) Ami nekem újdonság volt, az az egésznek a matematikai levezetése. Tehát eddig tudtam, hogyan mûködik, mostmár azt is tudom, miért úgy mûködik:) Ugye érted???:D
azért Baluxx nem vagyok benne biztos h Te érted...mert én sem értem, bár igaz hogy nem szántam rá közel sem elég idõt... mert tekergetni a tárcsát és azzal a sebességgel repülni ahova a variótû mutat valóban nem nagy tudomány de ha felütitek a teljesítménykönyvet hamar rá fogtok jönni hogy több tíz oldalon keresztül a matekját ecseteli a szerzõ, valszeg nem értelmetlenül...
A magyar Condor oldalon találsz az elméleti anyagok közt egy pár hasznos dolgot. Fojamatosan bövül, és minden repüléselméletel kapcsolatos anyagot felszeretnénk tölteni.Most már fent van a termikelés,az optimális körözési sebesség és forduló sugár megválasztása, a McCreday elmélet, a gazdaságos sebesség megválasztása, egy kis müszertan, stb. Itt a link: http://vo101.pumasqn.hu/CONDOR/Index-C.html
Volt mar pelda ra nem egyszer eloben is, hogy valaki a lejto orvenyes reszere kerult, oszt' magassagot vesztett, lejjebb meg a fak miatt volt orvenyles, igy szepen feszket rakott a fak tetejen...
Én is leérettségiztem, immár másodjára:DD Össze se lehet hasonlítani a tavalyival, most sokkal nagyobb esélyem van arra hogy bekerüljek a hajózóra... Pontot még nem tudok mondani, 26-án már igen:) De körülbelül 455 körül lesz. Nem tudom elég lesz-e, a tavalyi rendszerben elég lett volna...
mikor elindítod a játékot megnézed hogy merrõl fúj a szél...iránytû alapján belövöd a hegygerinc helyzetét és a szélfelõli oldalára mész...de legtöbbször akkora szél kell hozzá hogy a rátartásból simán érzed még a condorban is hogy merrõl fúj...akkor van lejtõ, ha a gerinc merõleges nagyjából a szélirányra...a szél felõli oldal emel, a másik merül..ennnyi
amúgy leérettségiztem:))))) végre vége, mindennel kész vagyok:))) van 432 pontom:D KIRÁÁÁÁLY!!!!!:D
Sziasztok!
Köszönöm szépen a válaszokat, ezt sokat kell majd gyakorolni! :) Lenne egy másik kérdésem is, de lehet h ez baromság.. :)
Kipróbáltam a lejtõzés is, ez sokkal jobban megy! :) De ugye ha átkerülök a hegy másik oldalára, akkor ugye elég durván kezd merülni, gondolom ott leáramlás van.
No, és a kérdésem az, honnan lehet megállapítani, hogy a hely melyik oldala az, ahol az emelõ áramlatok találhatóak?
Köszönöm a válaszokat: Papa01
Persze, írtam is, hogy a termik szélességétõl függ.
Viszont vedd hozza, hogy szuk termiknel pedig pont donteni kell, amennyire a csovon kifer... (igaz, nem 0,5 m-ben, mert ott mar sz@rnak a pofon...) nekem is volt mar olyanom, hogy majdnem fuggolegesen alltak a szarnyak, es csak ugy tudtam emelkedni...:) Szoval ez a helyzettol fugg. Ha lavortermik, akkor abban lehet szep nagy katolikus spiralokat nyomni, de ha kitapogattad, es latszik, hogy nincs olyan nagy, akkor bizony dogozni koll...:)
Nem is beszélve arról a hatásról, hogy nagy bedöntésnél a magassági és az oldalkormány szerepe felcserélõdik, de ez könnyen belátható.
Ez a termik szélességétõl függ. A nagy bedöntést kerülni kell, mert akkor már lecsökken a felhajtóerõ függõleges komponense, azaz megnõ a merülési sebesség, amibõl egy gyenge szûk termik már nem biztos hogy emelést tud csinálni:) Tehát konkrét válasz nincs erre a kérdésre, minen termik máshogy kívánja meg:) Akkora bedöntést válassz, amivel már benne tudsz maradni az emelésben teljes körön, de azért a szárny ne legyen függõleges:)
Ez egy elég komplec kérdés, de megpróbálok rá válaszolni:)
Ha belemész a termikbe, és a variométer elkezd felfelé indulni, ne döntsd be a gépet fordulóba rögtön, várj 2-3 másodpercet, hogy teljes körön benne légy a termikben. Ha azonnal bedöntöd, amint belemész, egy 180 fokos foruló után rögtön ki is mész belõle. Ha bedöntötted, tartsd az egyenletes bedöntést, azaz próbálj meg szabályos köröket leírni. Az elsõ egy-két kör alatt ne csinálj semmit, csak figyeld a variométert. Nagy valószínûséggel nem fogod rögtön a közepét megtalálni, ezért kell a mûszert figyelni. Egy-két kör után a maximális emelés irányában ki kell tágítani a kört, azaz kiveszed fordulóból, utazol kb fél-egy másodpercet ebben az irányban, majd az új körön ismét egyenletesen körözni, és figyelni a variót. Akkor találtad meg a termik magját (pontosabban az általad leírt kör középpontja akkor egyezik meg a termik magjával:)), ha a teljes körön kb ugyanazt mutatja a variométer.
Ha már megtaláltad a közepét, akkor igyekezz minél kisebb sebeséggel repülni (az adott bedöntéshez képest), mert így kisebb sugarú körön tudsz repülni, közelebb tudsz maradni a maghoz. Persze kerüld a lebillenést, tehát a sebességet tartsd az átesési sebesség felett. Figyelni kell a csúszásmentes manõverekre is, ha közben csúszol, garantáltan jobban merül. És a helyesbítésnél a kormánymozdulatok határozottak legyenek, de ne durvák. Ha tágításnál sokat tökölsz, akkor átesel a ló (a mag) túloldalára:)
Kb ennyi ami elsõre eszembe jutott, ha valami még nem világos, kérdezd meg nyugodtan, válaszolunk:)
Hogyan kell jól termikelni Condor-ben? Adnátok néhány gyakolati tanácsot? :) Köszönöm!
Papa01
Az idõjárásra is bejött, de most másra gondolok:DD
Na, bejött a jóslatom??? (Akiknek szól, azok tudják)
Hétvégén is lehetne ilyen. De már most látszik, hogy hétvégén megint sz*r lesz... Pedig végre elkezdõdött a nyári szünetem, tudnék menni szombaton és vasárnap is mostmár...
hát nincs rossz idõ, az biztos :)
na akkor újra
Itt Pesten a koli ablakából egész szép tornyok látszódnak
és kb hét perc múlva:
NA végül repült valaki?
oké,oké csak azért lett volna fontos, hogy valaki reagáljon, mert ma visszajöttem pestre. Egyébként maradtam volna, ha lett volna üzem. Majd legközelebb!
Hol van még a kedd? Ma még csak hétfõ van! Ha reggel szépet mutat az ég, lehet, hogy összehozunk valamit. Tele volt a napom, nem volt idõm ma szervezkedni.
Örömmel közlöm, hogy ma átestem a tûzkeresztségen - felvittek. Már nem csak a szimulátorból ismerem a repülést. Motoros vitorlázóval szálltunk fel, Kaposújlakról, és ezúton is köszönöm Karcsi úrnak ezt a leírhatatlan, és általatok már sokszor átélt élményt. Aztán meg is kaptam a botot meg a pedált, ami meg aztán végképp fantasztikus volt. :DDDDDD Megy ez! Nem is nagyon tudok most összeszedetten leírni mindent, összességében azt kaptam az elsõ kisgépes/vitorlázó repülésemtõl, amit vártam, sõt, még többet.
A tegnapi szutyi idõhöz képest ma meglepõen magas volt felhõalap, viszonylag napos idõ lett délutánra, ezért 1300-ra föltekerve lesiklottunk/tam kb 200-ra és vagy egy órát tekeregtünk Kaposvár környékén.
Hát, ez remek dolog ez a repülés. :D
Duplázni fogok, de nem a fizika érettségim lett 86%, hanem csak az írásbeli, tehát ezzel még nem lehet számolni.
jójó, persze tudom én, csak sacc volt amúgy duplázással számoltam, mivel nem tudom a többi érettségi eredményed ezért ez az egyetlen módszer amivel számolhattam:)
Olyan meg nincs, hogy elõre megmondják, mennyi lesz a minimum, azt majd az dönti el hogy kinek hány pontja lett.
Szerinte rosszul számoltál, 455-460 között lesz valahol.
hát ahogy számoltam akkor 448 pontod van...nem aztmondták h 460 lesz minimum?
Matek közép, fizika emelt, plusz két nyelvvizsga. Tehát maximális többletpontom van, az érettségi százalékok fognak dönteni.
mind2 emelt?
Én jelentkeztem megint, épp ma voltam megnézni a fizika írásbelim eredményét, 86%-os lett. A szóbelivel még lehet rajta javítani, 90% környékére. A matekom még õsszel 98% lett, úgyhogy reménykedek...
egyébként végül ki jelentkezett nyíregyre? nekem 432pontom lett szal esélytelen lett volna, nem gáz h nem írtam be:D
Akkor hajrá, de ezért képes vagy feladni a repülést?:)
Ennyire:) Tegnap csináltam egy kis sétarepülést a kenderesi reptér környékén Pirattal:) Múltkor a gyakorlók alatt nem nagyon volt idõm nézelõdni, de most minden irányban szétnéztem, mi merre van. Megnéztem többek között a Horthy-kastélyt is:) Arrafelé nem volt koszorútávos idõ, de egy-két órát többen is tudtunk repülni. Mostmár egyre biztosabb, hogy mi is részt veszünk majd a falunapon, sétarepültetéssel. Szolnokon már olyan régótacsináltunk minden évben repülõnapot, hogy aki akarta, már mind kipróbálta, úgyhogy évrõl évre sajnos egyre kevesebb utas volt. Kenderesen viszonylag új dolognak számít egy ilyen repülõnap, úgyhogy lesz érdeklõdõ az biztos:) Ezt onnan tudom, hogy mesélték, hogy régen, amikor még minden évben elöntötte a Tisza a szolnoki repteret, akkor néhányszor áttelepültek Kenderesre, és az ottani repnapokon mindig hatalmas tömeg volt:) Reméljük idén is így lesz:) Ha tudok pontos idõpontot mondani, majd szólok:)
Idén is megrendezésre került, az immáron 18. miskolci repülõtéri gyermeknap. Egész napos programok a gyerekeknek a földön, és a bátrak ki is próbálhatták a sétarepülést. Erre a célra hadrendbe állítottunk egy AN-2-est (Darazsac Bandibácsi jóvoltából), egy 206-os Cessnát, egy Wilgát, egy Apolló Fox-ot, és egy motoros sárkányt is. az ancsa 16-kört a Wilga 41-et(!), a Cessna 33-at nyomott, mindenki hullafáradt volt, de hatalmas élmény volt, fõleg Bandibá búcsúja az Ancsával...nem volt gyenge.
Ejjj, de jó kis hétvége volt!!!
8 hónap után ma végre repültem két gyakorlót Pirattal!!! Ahogy egy tanult kollégám mondaná: ez már hiányzott, mint fõdnek a ganyé:DDD
Repulhetsz a TMA-ban transzponder nelkul, csak az erre kijelolt "SG" jelu legterekben. Egy 40 eves Piratba szerinted Fahegyen transzpondert tesznek? Egy ilyen cucc arabol 2 gep is kijon... Az S moduakra ez foleg igaz, mert hamarosan ugyis kotelezo lesz az osszes sz@rt lecserelni S modura... szerintem nem sokkal tobb, mint a C mod, ugyhogy tuti, hogy valaki megint jol jart...
és az mikorra várható? azért ha sikerül ilyen képet készíteni akkor küldjem el? amúgy mindegy hogy a szélén van mert elvileg északra ott a TMA, abba a legtöbb vitorlával transzponder híján úgysem lehet belemenni:)
Nekem is mérföldkõ volt a tegnapi nap, már ami a nagyvasat jelenti:) Nálunk miskolcon, kb 10 éve nem csõröljük a nagyvasat, tegnap kibróbáltam, és nem szaggattam kötelet:))
Tényleg, én még nem is mertem elrepülni a scenery széléig. (Elég vicces mondjuk, hogy van neki olyan.;) ) Féltem, hogy leesek, vagy nekivitorlázok a díszletfalnak, mint Trueman a showban.
Kerestem Kenderest a gugliörszön, de szánalmasan silány a felbontás. CSak a vitéz Nagybányai (most akkor nem kenderesi?) kormányzóék családi kastélyáról vannak Panoramio-s képek.
Breznai Jani azt kérte hogy ha lehet minnél nagyobb felbontású, lehetõleg függõleges irányból készült kép kellene. Miskolc azért nem került bele sajnos, mert az nagyon a scenery szélén van Talán majd a 2es verzióba.
milyen képek kellenek? mert Miskolcról is küldenénk...hihetetlen hogy Magyarország egyik legrégebbi reptere ami még ma is a nagyobbak közé tartozik egyszerûen lemaradt a sceneryrõl:(((
jah, egyébként ma sikerült megrepülni a NagyIS-t:))
Ha kérhetnék töletek olyat hogy egy pár fénykép a reptérrõl és a környékérõl, azt nagyon megköszöném. Mert akkor bele tudnánk rakni a Hungary scenerybe a Kenderesi repülõteret is.
Hm. Tehat akkor Szandan mar csak a HSE meg a Tiszavidek maradt? Es kik koltoztek a Nagyhangarba? "Hangarjani" jott veletek, vagy maradt ott?
Hivatalosan nem volt avató, csak ilyen elsõ üzemnap:) De úgy tudom, a közeljövõben tervezünk egy városi nappal egybekötött reptéravatót, sétarepüléssel.
Így van, mi most összefogtunk a csapattal és kicsit helyrepofoztuk (használhatóvá tettük), és átköltöztettük a teljes klubot gépparkostul szerszámostul mindenestül:) A szolnoki reptér használati jogát ugyanis megvonta tõlünk a honvédség, a reptér üzemeltetõje. Abba inkább ne menjünk bele, hogy miért... Autóval 30-35 perces út, tehát nem tart sokkal tovább, mint amikor még biciklivel jártam ki a szolnoki reptérre:)
Dehogynem:) Csak tudod, amikor meg mukodott az RNA (kesobb MEM RSZ), akkor ott hoztak letre egy un. helyi bazist. (Uza., alkatresz, meg nagyjavitasok elvegzese, hogy ne kelljen mindig Budaorsre vinni a gepeket) Csak ugyebar az RSZ megszunt, a repter meg az enyeszete lett, mert senki sem uzemeltette (ha jol tudom).
Avató? Ez azt jelenti, hogy eleddig nem is mûködött ott repülõtér?
Ma megtartottuk az idei elsõ üzemnapunkat a kenderesi repülõtéren. Otthonos kis repülõtér, és végre a katonai légtér se zavar minket:) A szél mondjuk erõs volt, de nyitó üzemnapnak és reptéravatónak nem volt rossz:)
"...pl. mûszeres kiképzés" Benne van, hogy például:)
Azert tegyuk hozza, hogy IFR van VMC-ben akkor is, amikor pl. egy nagygep gyun be leszallni Ferihugyon CAVOK mellett. Tehat nem csak a muszerkikepzesnel van ez...