Egy darabig még tudtam követni Baluxx posztjában a rövidítéseket, aztán lassan kezdett csetes szlengre váltani... ROTFL ;) De komolyan nagyon köszönöm a felvilágosítást - és nem kiokítást!
Mégegy kiegészítés:)
Az IFR repülésnek is két fajtája van:
Aktuális IFR: tényleges mûszeres repülés (amikor csak mûszerek alapján tudsz repülni, azaz IMC körülmények között) Szimulált IFR: VMC körülmények állnak fenn, de te IFR-t repülsz (pl. mûszeres kiképzés)
Csak egy kis kiegészítés, hogy a fogalmak tiszták legyenek mindenki számára:
VFR: látvarepülés VMC: látvarepülést lehetõvé tevõ meteorológiai körülények IFR: mûszer szerinti repülés IMC: mûszeres repülést igénylõ meteorológiai körülmények
Egyreszt alapvetoen versenyen VFR-t repulsz, felhoben meg mar IMC korulmenyek vannak, igaz VMC-ben lehet IFR szerint repulni, de IMC-ben nem lehet VFR szerint. Masreszt amikor a Condorban nyomod, akkor gondolom versenyszeruen csinalod. Versenyen se illik felhozni, mert sokan vagytok aztan kellemetlen, ha talalkoztok (mivel IMC-ben nem tudod a VFR szerinti elkuloniteseket alkalmazni, mondvan halvany lila fingod sincs, hogy hol vannak a tobbiek, amikor meg meglatod, keso) ezert FPL benyujtasi koteles a vitorlazo felhorepules. (Ertelemszeruen, ha nem felhot repulsz, hanem egy sima tavot, ahhoz nem kell alapertelmezeskent FPL-t benyujtani, bar ha erint ellenorzott legteret, akkor persze illik.)
A felhoben igazan a zivifelhoben lehet emelkedni, pontosabban, amikor meg tornyosodik, mert akkor jo nagy benne a felaramlas. Ugyanis a kondenzacios szintnel nem szunik meg a felaramlas, egeszen a konvekcioig, a felho tetejeig tart. De persze ehhez olyan gep is kell (szilardsagi meretezes, hatasos feklap, megfelelo muszerek). Regen, amig nem szerveztek itthon hullamtaborokat Pipishegyen, sokan zivifelhoben repultek ki a 3000 meteres meg 5000 meteres relativ magassagot. Ugy is lehet, csak "kicsit" neccesebb dolog. De ketsegtelenul szep lehet. (Bovebb informacioert olvasd el a teljesitmenyrepulok konyvet.)
Ez pontosan így is van - én csak humorizáltam zavaromban, mintegy palástolandó ezt a kínos tárgyi tévedést. A hullám az hullám, a felhõ az felhõ.
Utánanézhetnék, hogy pontosan mi is az a felhõrepülés, hogy okosabbnak tûnjek itt a fórumon, de nem teszem, inkább megkérdezem: mi az a felhõrepülés, és mit eszik, és mért lehet vele magasra menni (és miért ad büntetõpontot a Condor, ha beletermikelek egy felhõbe)?
Amit Toto linkelt, arra írtad, hogy "Rohadék hullámrepülõk." Én erre írtam a felhõrepülést. Nyilvánvalóan amit te küldtél az a hullám.
Áááá, biztos nem... nem is látok felhõt a képen... khmm. A maszkból meg az irgalmatlan magasságból gondoltam, egyébiránt.
Ha valaki IMEX minõségben akarja megnézni, akkor azt innen lehet letölteni http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/musicandvideo/hdvideo/contentshowcase.aspx
Stormchasers (IMAX) 1080p
Zacsi baze, feldobtad a napom:o).
Mar csak offlajnba kene. (Mindig elhalasszak elolem az antikvariumbol...)
Tudnátok ajánlani a vitrolázó repülésrõl anyagokat, lehetõleg a neten? Nagyon érdekel a dolog! Kár hogy csak 14éves vok, ha befejezem tanulmányaim elsõ fizetéseimbõl biztos, hogy egy vitrolázót veszek!
A Plane packba mennyi repülõ van? Én is úgy fogom!
Már nem aktulális asz elõbbi kérdés. Látom letölteni is lehet,ha kifizetem
Már sokat keresgettem, de sehol nincs fenn. Inkább vmikor a közeljövõben megveszem. Apropó melyik boltban lehet kapni?
nem, semmilyen patchet ne telepíts...ez így van kitalálva és jól is van így...aki nem veszi meg az ne akarjon a program legalapabb funkcióitól többet...nem fog menni semmilyen patchel, ne erõlködj!
Condorhoz honnan lehet letölteni az patch 7-et? Sehol sem találom. Nagyon megköszönném!
Ebben igazad van. De nem is Astiral ötórázott. Sõt a koszorúra is Piratal ment.Csak közben meg lett az Astir tipusa is.
Ennek erejevel tanulhat hosszu Jantarral is a delikvens...:o) Amugy az otora se mindegy, hogy Gobeval bekkeli ki az ember, vagy mondjuk Astirral. A Gobeval meg kell szenvedni minden centiert. Az Astir meg a fingban is fent marad. A kisebb teljesitmenyu gep meg megedzi az embert, raszoktatja az igenyesebb reptechnikara es amikor egy nagyobb tavot akar repulni, akkor a korabbi "gyengebb" technikabol jott "reptechnikai orokseg" ott fog lecsapodni.
Véleményem szerint az 50km-es távrepülésben nem az a lényeg hogy mennyiszer kell megálni tekerni.Repülje azt Gobéval vagy ASH 25-el, egy siklásból vagy izzadva, mindegy. Hiszen az öt óra alatt bebizonyította hogy képes fent maradni. A lényeg, hogy repüljön,(és ne ott ahol minden bokrot füszálat termiket ismer) tájékozodjon, felelõs döntést tudjon hozni, hogy haza tér e,vagy leszál. Terepen vagy idegen reptéren. Egyébként ma megrepülte a "Nagymedve" Fahegy-Úrhida-Fahegy 117km-es hurok.Nagy Gratula! Ma bizti fájni fog a valaga :)
Vaze, hallottam ilyenrol, hogy beleepitik az otoraba a tavot... hogy helyizik 2-3 orat, aztan elzavarjak. Jaja, csak az a helyzet, hogy ilyenkor farad az ember. Az otora vegen meg inkabb jobb, ha repterre szall vissza az ember, mint hogy inkabb terepre... ilyen esetben meghatvanyozodhat a rossz dontesek szama, ami meg csak jobb esetben is gepseruleshez vezethet.
Az 50 km-en meg miert kene emelni? Ja igen, tudom, tolunk nyugatabbra ez a dolog mar csak formalitas. ASH-25-ossel kezd a delikvens, az fennmarad a fingban is, felcsavar 1200-ig, es siklik egyet. Vagy loggerral hazamegy. Arrafele nem tudjak milyen az hogy "csorlesbol Gobeval"...vagy legalabbis olyan 30 eve vegetert az ilyesmi.
Igazából szerintem nem azzal van a baj, hogy megrepüli-e elõtte az ötórát, vagy nem (azért mondjuk szerintem is meg kellene), meg van, aki úgy repüli a távot, hogy az ötórát is beleépíti. A baj inkább az, hogy az ezüstkoszorú táv-feltételét már rég meg kellett volna változtatni. Amikor ezt bevezették, akkor még elég sok ideig az 50 km-es táv a leghosszabb távnak is legalább a tizede volt. Most meg már van 2000-es FAI diploma is. A sárkányosoknak is 50 km az ezüstkoszorú, csak az a különbség, hogy õk kicsit kevesebbet siklanak.. Azt is inkább hátszélben, ha lehet. Szóval náluk most kb olyan a koszorú, mint itt volt 60-65 éve. Egyébként ezt érdemes meglesni!
Lehet tavra menni 5 ora nelkul, a FAI sportkodex (ami alapjan a koszorudat adjak) es a tematika ket kulon dolog. Tavhoz semmi mas nem kell, mint hogy a manus meg a gep papirjai rendben legyenek, meg legyen a delikvensnel egy sajtpapir, hogy o tavon van. (Tavparancs.) 5 ora hianyaban csak a D vizsgadat nem adja ki a FAI (es rajta kivul az MRSZ), attol szakszod meg lehet. A tematika igaz, hogy csak a dugogyakorlatnal enged, de akkor meg hogy van az, hogy a szakszorendelet (5/2001 KoViM) szerint a szakszonak nem feltetele a D vizsga, csak a vontathatoi az elofeltetel, az otora alol mentesseget kap, aki repult 2 db egyeduli egyoras feladatot, amibol az egyik legalabb 60 perc, meg 3 db haromoras feladatot, amibol egyik legalabb 180 perc... a tematika meg a VII/6-nal nem irja effektive, hogy muszaj az otora utan, hanem ha a terepreszallos gyakorlat megvolt, akkor mehet. Szoval ossze-vissza van minden.
Bar en azt mondom, hogy akinek meg nem jott ossze a koszoru, az ne ugraljon szakszoert.
Nincs 5órája, és úgy ment távra? Nem vagyok benne biztos, hogy így hivatalos lesz a távja, ugyanis a tematika szerint a sorrendet nem lehet megváltoztatni. Van kivétel, de azt írja az adott résznél.
nálunk ma született egy koszorútáv...érdekes, mert egyrész Piráttal( ami még relatíve oké) de állítólag egyszer csavart ki egyszer a reptéren meg egyszer 10km-el arrébb aztán 1 siklásból 1000m-en odaért...jah, és nincs 5 órája sem...szal vicces...szóval örülök én hogy halad, de nemigaz hogy nemtudna leötórázni már ennyi ideje amikor közben többen megrepülték...
Utóbbi egy kezdõ távrepülõnél szerintem célszerûbb, mert a reptér 25 km-es körzetében tud maradni, így bármi történik (pl. bejön egy zivatar), haza tud menni, és nem terepen fogja szétáztatni a Piratot
Ezt kicsit félreértelmezted, az új szabályok szerint valóban hazarepülhez ha van logere, de egy 50 km-es egyenes szakasznak lennie kell benne. Úgyis megoldhatja, hogy tényleg elmegy 50 km-re, aztán visszajön, de úgyis, hogy elmegy egyik irányban 25 km-t, megfordul, elmegy a másik irányba is 25 km-t (a reptértõl), és hazamegy.
Piratal megy. De ugy tudom hogy a FAI szabályok szerint semmi más nem elfogadott, csak ha tud igazolni egy 50km-es egyens vonalú repülést.Ha van logger akkor vissza jöhet, de az 50km-es szárnak meg kell lenni.
Astirral... ugyamma'! Csorlesbol Gobeval vagy Pirattal. Igy elveszik az egesz lenyege... meg olyan folyosoi pletykakat hallottam innen onnan, hogy 50 km-es hurok a koszorutav. Tehat a delikvens loggerral kimegy 25 km-t a reptertol, megkeruli a fordulopontot oszt' gyun vissza. A mai gepeket elnezve meg csak a Gobe meg a Ka-7 nem jon vissza 1 siklasbol, ugyhogy ez mar igy csak formasag... gondoljatok bele: delikvens beleul a nagy IS-be, vagy a Piratba, vagy az Astirba, felcsavar 1000-ig, siklik, a fordulopont elott megint csavar egyet, oszt hazagyun. Es a terepreszallas? Es a jokedvu szallitokocsizas hazafele notaszoval? Es az ott a terepen majd a repteren torteno elp...csazas? Mi lesz igy?
Egy Discus BWL (asszem B) és egy Club Astir II. Ezzel a Club Astirral menne távra a "nagy medve":) Bár ezt a nevet még nem hallottam rá:) Egyébként Paszkál a sapka nem nyomot jobban, mint maga az ülés?
Képbe vagyok Jakilag, kösz! :) Én általánosságban beszéltem, hogy lehet próbálkozni futónyitogatással, nem konkrétan a Jakról - a típust csak úgy kevertem ide hogy ilyennel volt laposdugós élménye a Zolinak. :) Ámbátor - ha jól emlékszem ama bizonyos cikkre -, Jak52 futónyitási irány ide vagy oda, mégis kipróbálták ezt a lehetõséget is a Vézéék.
Na. VeZe a Szabo Csabival ment el laposdugozni, o meg testsuly tekinteteben erosen ott van, a maga 120 kilojaval:) Clidey: Jaknal nem egeszseges a futonyitas, mert a fofutok (amik a nehezebbek) hatrafele nyilnak ki, igy egy jo nagy felmeteres karon meg pluszba hatrebb megy a sulypont, ami nem egeszseges). Piratrol nem tudok nyilatkozni, Jantarrol se, pedig mindketto all a hangarban mifelenk. Lanti: a repulonek nem szabad orrneheznek se farokneheznek lennie, van egy adott elso-hatso sulypontkorlat, amit nem illik tullepni. Ugyanis: - elso sulyponthatar atlepesekor, amikor baromi orrnehez a repulo, akkor egyreszt a kiegyensulyozashoz nagyobb allasszog kell, a vizszintes vezersik terhelese megno, mivel allandoan huzni kell a botot, megno az atesesi sebi (ld. a polardiagram eltolodasa), nagyobb lesz a statikus hosszstabilitasod, es nagyobb kormanyerok kellenek a mozgatashoz. - ha meg a hatso sulyponthatart atleped, akkor meg csokken a kormanyero, sokkal konnyebb tulrantani, ugyebar megno a lapos dugo veszelye, leszallaskor meg nehez a siklopalyat tartani, mert a gep allandoan emelni akarja az orrat. (Plusz motorosoknal meg a hatotav es a repido is csokkenni fog mindket esetben.)
Amugy laposdugo eseteben mondtam, hogy Eric Muller a mervado, o irta meg ,hogy mivel kell probalkozni egy laposbol valo kivetelkor.
Joystick: nem vagyok szagerto, de ez nekem erosen olyan, mint a jo oreg Daciak. Tudjatok: megvetted a Daciat, es abbol kellett autot csinalni. Apamnak volt egy ismerose, a csepeli Merkur-teleptol ket saroknyira nyitott egy Dacia szervizt. Na, erre szoktak mondani, hogy o jol jart a szocializmussal...:D Megvette ugyebar az egyszeri autovasarlo a Daciat, beinditotta, es rendszerint a ket saroknyira levo szervizig birta:)
Paszkál hallottam, hogy leötóráztál! Gratulálok! Kár, hogy nem üthettelek:)
Lezáró teg hiánya az elõzõ posztnál, admin kérlek javítsd!
Csak hogy nehogy túlpörögjetek a dugóhúzóban, oldalnám a hangulatot. Az alábbi kép emo botkormányom törvényszéki boncolása közben készült. Öngyilkos lett...
Az öngyilkosság okai még tisztázatlanok, de a fotó elemzése közelebb visz minket egy életunt joystick lelkivilágának megértéséhez.
1. A fekete drótok láthatóan a levegõben végzõdnek. Ezek az X tengely potenciométerét a nyáklappal összekötõ vezetékek, és egészen egyszerûen lepattantak a nyáklapról. Valószínûleg a potenciométer manuális kalibrálása (tekergetése) közben/miatt.
2. A tökéletes rögzítés tökéletes hiánya. Négybõl két helyre jutott csavar - de legalább fele annyi lett a nyáklap kasznihoz illesztésének az költsége.
3. Az X-tengely potenciométere. Botkormányunk nyugtalanságának fõ szítója: sosem tudott egy helyben marani. Elengedett állapotban is ide-oda rángtak a csûrõlapátok.
Érdemes megfigyelni a távoli kelet szorgos munkásainak keze nyomán megjelent HÕRE OLVADÓ MÛANYAG FORRASZTÁSRA, melyet a már elavult forrasztóón helyett használnak (ragasztópisztly). A technológiai újítás folyományaként rendkívüli módon lecsökkent az elõállítás ára, de egyre több öngyilkos joy jelent meg a piacon. Óhatatlan veszteségek.
4. Egyéb, hasonlóan jól fixált kábelek.
5. A nyolcas gomb nyáklapi csatlakozópontja. Nyolcas gomb pedig nem létezik.
Szóval így járt, szegény szegény, emocionálisan hiperérzékeny, önmagát kínai termékként identitifikáló, és ezért az életben csúnyán alulteljesítõ botkormányom.
Ne vegyetek ilyet. :D
Juhé, úgy látom belepörögtetek ebbe a dugó-témába! :DDDD
Ez igaz addig a pillanatig, míg ki nem jött dugóból. Onnantól meg már nem nyom semmi az ülésbe, és mivel elõre vagy borulva (kikötve), nem vagyok meggyõzõdve róla, hogy a bot nincs nyomott helyzetben (különben hogy férne el pl a góbéban), akkor meg jön a negatív gé, és lehet viszed a dekket.:-)))
"Igen persze, hisz beleépülve egy szép zõd gyepbe eléggé nehezünkre esik csûrni" Ez már csak okozat,"megnyugtató" végeredménye a magassági nem kielégítõ mûködésének. :-D
"ha nagyon elöl van, akkor egy idõ után az a kormányozhatóság rovására megy"
Igen persze, hisz beleépülve egy szép zõd gyepbe eléggé nehezünkre esik csûrni, mer' a törött karunk minduntalan beleakad az állkapcsunkon átfúródott sípcsontunkba... :P
Ez repülésmechanikai követelmény, hogy a súlypont a gép semleges pontja elött legyen, és minnél inkább elõrébb van, annál stabilabban viselkedik a gép. (csak ugye ha nagyon elöl van, akkor egy idõ után az a kormányozhatóság rovására megy)
Úgy emlékszem náluk az volt a gond, hogy a nehezebbik ült be hátra, ez egyik feltétele a laposdugó kialakulásának:) Úgy oldották meg, hogy mindketten elõremásztak amennyire csak lehetett.
Igen tévedsz, Totobácsi :) Ha ráborulsz a mûszerfalra, valamelyest elõrébb kerül a súlypont, ergo orrnehezebb lesz kicsivel a bringa, így némivel megnõ az esélyed arra hogy ki tudd venni a veszélyes szityuésünbõl. :) Ugyanezért is nyitogatják-csukogatják a futót. :) A dekken meg már azért sem kenõdsz fel, mert egy dugóban az esetek döntõ többségében pozitív terhelés lép fel, tehát diffundálsz belefele az ülésbe. :))))
Én is pont azért írtam, mert már láttam olyan légiüzemeltetési utasítást amiben az szerepel, hogy dugóból kivételnél koppig ellene lépni ellene csûrni.
???? És a müszerfalra borúlásból hogy veszed ki? Ha ki vagy kötve, 2mp-en belül hanyat fekszel a dekken, nem? Nincs az az lsten aki onnan hasra huzná. Vagy most én tévedek?