Már megint alaposan félreértettél. Ez nálad valami hobbi lehet. Arról van szó, hogy ha a DX külön szálon fut, akkor az OS külön procira fogja tenni. Ha nem így lenne, senki sem használna WinNT-t szervereken. Tehát, abból, hogy nincs külön procin a DX következik, hogy nem külön szálon fut (vagy iszonyat szarul van megírva a játék). Erre mondtzam, hogy jobban átgondolva valóban jogos, hogy a DX nem külön szál, mert túl sok macera, és 1 procin semmi elõnye nem lenne.
Nem-e? Az egyik sorban még azt írod, hogy a DirectX nem igazán tud külön szálon futni, a másikban meg már - azon felvetéseimre, hogy "Ott is külön szál (sõt független program) a hangkártya drivere, a DirectX, a videokártya driver, és még sokminden a rendszerbõl, a gyorsulás mégis csak 0.5%..." és "Lehet, hogy valami miatt egy magra kerülnek ma ezek mind. (Egy szálnak számítanak talán?)" - meg azt, hogy hacsak nem tiltják meg a kernelnek, át fogja rakni ezeket (mert ezekrõl van szó) a másik procira/magra.
Szerintem neked csak az a lényeg, hogy mindenáron ellentmondj, talán nem is követed, mirõl is van szó.
A Mercury blade szervere két Cellnek fog otthont adni, amelyek kombinált elméleti csúcsteljesítménye eléri akár a 400 gigaflopsot is, azaz 400 milliárd lebegõpontos mûveletet -- áll a cég közleményében. Az érték a Cell korábban megismert képességei alapján egyszeres pontosságú, azaz 32 bites számokkal való mûveletekre érvényes, a számítástechnika világában szélesebb körben használt kétszeres pontosságú, 64 bites számítások terén ez a mutató körülbelül nyolcadára, tehát nagyjából 50 gigaflopsra esik vissza.
Ez azonban még mindig lenyûgözõen magas, hiszen egy 2,4 GHz-es kétmagos Opteron chip 9,6, egy 3,2 gigahertzen üzemelõ, szintén kétmagos Pentium Extreme Edition 12,8 gigaflopsra képes legfeljebb elméletben, de a hamarosan megjelenõ 2,1 GHz-es IBM Power5+ is maximum 16,8 gigaflops kipréselésére alkalmas.
Arra gondolsz, hogy a DX futhat-e külön szálon? Futhat, de miután átgondoltam, rájöttem, hogy 1 procin nem éri meg külön szálra tenni, mert túl sok ponton kommunikál a játék többi részével.
"Ó, dehogynem! DirectX egymaga megeszik állítólag 20-30%-ot. Grafkártya-driver ki tudja, mennyit. Hangkártya-driver is megehet vagy 10%-ot, kártyától függõen."
A DX nem tud könnyen külön szálon futni, mert túl sok erõforrást oszt meg a kód többi részével (pl. modellek). A hang már igen, de nincs rá garancia, hogy minden játéknál így is van (nálunk pl. igen).
"Lehet, hogy valami miatt egy magra kerülnek ma ezek mind."
Hacsak nem tiltják meg külön a kernelnek, át fogja rakni a thread-eket másik procira.
Olvasni nem tudó, de kötekedni mindíg kész barátunk újra feltûnt...
"Mert ugye a Cell az igen..."
Nem, viszont minden PS3-ban az lesz.
"Lehet úgy hogy a több magot nem 1 programra használják el? Esetleg többre? Jé, hogy mik vannak..."
Látom, mondatértelmezés még mindig nem megy... Tök értelmetlen a kérdésed, mert itt arról volt szó, hogy nem látott a srác asztalon még több procis gépet, alaplapot. [Pedig már évekkel ezelõtt volt, és volt is jópár embernek, így született is pár program, amik ki tudták használni. {De pl. a játékkészítõk hanyagolták a kérdést, mert ahhoz túl kevés embernek volt.}]
"a dual-mag még nem tekinthetõ mainstream-nek" Mert ugye a Cell az igen...
"már vannak olyan programok (nemsok), amik kapásból kihasználják a dual-core-t, pont te írtad, hogy még nem láttál ilyet, és az ismerõseid között sincs egy darab sem. Akkor most hogy is van ez?" Lehet úgy hogy a több magot nem 1 programra használják el? Esetleg többre? Jé, hogy mik vannak...
Ó, dehogynem! DirectX egymaga megeszik állítólag 20-30%-ot. Grafkártya-driver ki tudja, mennyit. Hangkártya-driver is megehet vagy 10%-ot, kártyától függõen.
"Vagy bevárják egymást (ez esetben nem sok értelme van a külön szálnak)."
Lehet, hogy valami miatt egy magra kerülnek ma ezek mind. (Egy szálnak számítanak talán?)
"Miért tenné a már terhelt procira?"
Mert pl. az elején még nem terhelõdik (nem indult még be az adott taszk)?
"Ott is külön szál (sõt független program) a hangkártya drivere, a DirectX, a videokártya driver, és még sokminden a rendszerbõl, a gyorsulás mégis csak 0.5%..."
Valszeg nem esznek sokat. Vagy bevárják egymást (ez esetben nem sok értelme van a külön szálnak).
"De egymástól független programok elhelyezése véletlenszerû, jobb esetben az OS a kevésbé terhelt magot/procit preferálja."
Miért tenné a már terhelt procira? Nézd meg a teszteket (csúcsjáték vs. zip).
"Jé, ez érdekes. Amikor nemrég írtam neked, hogy már rég óta vannak dual-procis alaplapok, ezért már vannak olyan programok (nemsok), amik kapásból kihasználják a dual-core-t, pont te írtad, hogy még nem láttál ilyet, és az ismerõseid között sincs egy darab sem. Akkor most hogy is van ez?"
Akkor desktop-ról volt szó, én meg most meg szerverekrõl beszéltem (az NT kernel ugyanaz mindkettõnél).
"Természetesen, ha nincs rá pénzed, nem kell venni. De vannak, akik eddig is ennyiért, vagy még többért vettek procit. Tehát van rá kereslet. Én csak ennyit mondok. Nem azt mondom, hogy mindenkinek feltétlen vennie kell."
Aha. Csak ezt már megint tök feleslegesen írtad le, mert én sem mondtam olyat, hogy senki sem veszi (pl. az SLI-re is van kereslet). Csak a lényeg, hogy nem tömegesen veszik. Azaz (és ezen megy itt ez a felesleges vita): a dual-mag még nem tekinthetõ mainstream-nek. És ez így lesz még jó egy évig.
"""Többnyire viszont jobb a dualcora. Az is elég ha csak valami kisebb taszk külön szálon fut a játékban, ilyen pedig van (nálunk pl. a hangrendszer)." Már ha az OS épp odateszi.""
Na figyu. Menj, és nézd meg a tomsos teszteket. Ott is külön szál (sõt független program) a hangkártya drivere, a DirectX, a videokártya driver, és még sokminden a rendszerbõl, a gyorsulás mégis csak 0.5%...
Amúgy mint már írtam, a mai játékok sem egyszálúak (pl. párhuzamosan kell figyelni a user inputot, és közben mindenféle mást csinálni, stb.), de ha ezeknek a szálaknak egy ponton be kell várniuk egymást, akkor nem gyorsít a dolog semmit.
Az minimális elvárás egy OS-tõl, hogy ha egy adott program indít egy másik szálat, és nem írja elõ kimondottan, hogy ugyanazon a magon/procin fusson, azt a rendszer a másik magon/procin futtatja. De egymástól független programok elhelyezése véletlenszerû, jobb esetben az OS a kevésbé terhelt magot/procit preferálja. De ez is csak akkor mûködik, ha aktív használatban vannak ezek, különben 0 idõt esznek.
"Az NT kernel kezdettõl fogva többprocis gépekhez készült. Én 2 és 4 procis gépen is láttam futni."
Jé, ez érdekes. Amikor nemrég írtam neked, hogy már rég óta vannak dual-procis alaplapok, ezért már vannak olyan programok (nemsok), amik kapásból kihasználják a dual-core-t, pont te írtad, hogy még nem láttál ilyet, és az ismerõseid között sincs egy darab sem. Akkor most hogy is van ez?
"Mindíg jön ki újabb valamibõl. Ilyen alapon soha nem érdemes vásárolni, mert 1-2 hónap, és máris van jobb."
Aha, csak itt nem is 1-2 hónapról van szó, hanem fél-egy évrõl.
"Hát ez az, hogy még a 3800+ (2000MHz) is 105e, miközben egy neki megfelelõ 3200+ (A64) csak 35e. Kösz, a 4400+ (2200MHz) meg 160e. Miközben a neki megfelelõ 3500+ ~45e."
Természetesen, ha nincs rá pénzed, nem kell venni. De vannak, akik eddig is ennyiért, vagy még többért vettek procit. Tehát van rá kereslet. Én csak ennyit mondok. Nem azt mondom, hogy mindenkinek feltétlen vennie kell.
"Egy szóval sem mondtam, hogy a többszálas programok nem fognak gyorsulni, mert nem osztja el az OS a magok között."
Elõzmény:
""Többnyire viszont jobb a dualcora. Az is elég ha csak valami kisebb taszk külön szálon fut a játékban, ilyen pedig van (nálunk pl. a hangrendszer)." Már ha az OS épp odateszi."
"Majd kiderül, elég intelligens-e ehhez a Windows. A fentiek alapján nem olyan biztos."
Az NT kernel kezdettõl fogva többprocis gépekhez készült. Én 2 és 4 procis gépen is láttam futni.
"De még ha meglenne mondjuk az 5%, akkor sem éri meg a többszörös árat (70-200eFt-tal többet) a legtöbb játékosnak."
A legtöbbnek nem. De lesz aki megveszi.
"Fõleg, hogy jövõre, amikor tényleg jönnek majd a kétmagos konfigot is kihasználni tudó játékok [elõször még nem túl sok], akkor már rég újabb foglalat lesz a piacon, és persze gyorsabb procik"
Mindíg jön ki újabb valamibõl. Ilyen alapon soha nem érdemes vásárolni, mert 1-2 hónap, és máris van jobb.
"Hát ez az, hogy még a 3800+ (2000MHz) is 105e, miközben egy neki megfelelõ 3200+ (A64) csak 35e. Kösz, a 4400+ (2200MHz) meg 160e. Miközben a neki megfelelõ 3500+ ~45e."
Természetesen, ha nincs rá pénzed, nem kell venni. De vannak, akik eddig is ennyiért, vagy még többért vettek procit. Tehát van rá kereslet. Én csak ennyit mondok. Nem azt mondom, hogy mindenkinek feltétlen vennie kell.
"Egy szóval sem mondtam, hogy a többszálas programok nem fognak gyorsulni, mert nem osztja el az OS a magok között."
Elõzmény:
""Többnyire viszont jobb a dualcora. Az is elég ha csak valami kisebb taszk külön szálon fut a játékban, ilyen pedig van (nálunk pl. a hangrendszer)." Már ha az OS épp odateszi."
"Majd kiderül, elég intelligens-e ehhez a Windows. A fentiek alapján nem olyan biztos."
Az NT kernel kezdettõl fogva többprocis gépekhez készült. Én 2 és 4 procis gépen is láttam futni.
"De még ha meglenne mondjuk az 5%, akkor sem éri meg a többszörös árat (70-200eFt-tal többet) a legtöbb játékosnak."
A legtöbbnek nem. De lesz aki megveszi.
"Fõleg, hogy jövõre, amikor tényleg jönnek majd a kétmagos konfigot is kihasználni tudó játékok [elõször még nem túl sok], akkor már rég újabb foglalat lesz a piacon, és persze gyorsabb procik"
Mindíg jön ki újabb valamibõl. Ilyen alapon soha nem érdemes vásárolni, mert 1-2 hónap, és máris van jobb.
Te tényleg ilyen nehezen értesz meg dolgokat, vagy csak megjátszod? :/
"Nem mindegy. De 4000+-os procit szerintem nem sokan vesznek. Pár százalékkal gyorsebb a kistesóinál, de sokkal drágább. Egy dualcore proci esetén viszont tényleg dupla teljesítményt kapsz a pénzedért. Aki meg 4000+-ost vett, annak szeritnem a 250e sem sok. De mondom, és a 4400+-ra szavazok."
Hát ez az, hogy még a 3800+ (2000MHz) is 105e, miközben egy neki megfelelõ 3200+ (A64) csak 35e. Kösz, a 4400+ (2200MHz) meg 160e. Miközben a neki megfelelõ 3500+ ~45e.
Apropó, "Egy dualcore proci esetén viszont tényleg dupla teljesítményt kapsz a pénzedért." - ma csak néhány programban, és 0 játékban.
"Nem errõl volt szó. Azt mondtad, hogy a win nem tudja a megfelelõ procira tenni a szálakat. Erre mondtem és, hogy ott vannak a többszálas tesztek. Persze azok nem játékok."
Ne kavarj már megint. Egy szóval sem mondtam, hogy a többszálas programok nem fognak gyorsulni, mert nem osztja el az OS a magok között. Te azt írtad, hogy az egymagra írt játékoknak is érezhetõen gyorsabbnak kell lenniük, mert néhány dolog átkerül a másik magra, de a valóság 0.5% gyorsulás ilyenkor (ez amúgy engem is meglep). Errõl van szó.
Mert miért is? A hangkártya driver egyedül is meg tud enni 5%-ot, a DirectX-rõl, videokártya driverrõl, stb. nem is beszélve. Szal elméletileg lehetne akár több is.
"Viszont nem csak a max. FPS számít, hanem az is, hogy ha a játék mellett nem fut egy halom más taszk is, akkor egyenletesebben, kevesebb akadással futhat."
Majd kiderül, elég intelligens-e ehhez a Windows. A fentiek alapján nem olyan biztos.
"Szóval a 2 teszt közül kiválasztod azt, amelyik az adott kérdésrõl nem mond semmit, és nagy mellénnyel mutogatod."
Mi van? Te linkelted be! Én csak figyelmeztettelek, hogy a 3200+ nem párja a 4800+-nak.
"Én erre mondtam, hogy lényegtelen, hogy a HWSW mit ír, amikor a másik tesztben ott a válasz. Szóval nem értem, hogy mitõl kellett volna megtévesztõdnöm."
Pontosan. Ott a válasz, hogy a mai játékok 0.5%-ot gyorsulnak.
(De még ha meglenne mondjuk az 5%, akkor sem éri meg a többszörös árat (70-200eFt-tal többet) a legtöbb játékosnak. Fõleg, hogy jövõre, amikor tényleg jönnek majd a kétmagos konfigot is kihasználni tudó játékok [elõször még nem túl sok], akkor már rég újabb foglalat lesz a piacon, és persze gyorsabb procik - olcsóbban. [Már bocs a boltosoktól, hogy rontom az üzletet. Mondjuk a megszállottabbakat úgysem tudom lebeszélni, a többiek meg amúgy sem vesznek még.])
"Szal aki most vesz, az annyira el van ereszte anyagilag, hogy mindegy neki, hogy 125e vagy 250e? Ha így van, ez megintcsak erõsen a kisebbség."
Nem mindegy. De 4000+-os procit szerintem nem sokan vesznek. Pár százalékkal gyorsebb a kistesóinál, de sokkal drágább. Egy dualcore proci esetén viszont tényleg dupla teljesítményt kapsz a pénzedért. Aki meg 4000+-ost vett, annak szeritnem a 250e sem sok. De mondom, és a 4400+-ra szavazok. És még mindeíg lehet Intel-t venni, azok jóval olcsóbbak (és sajnos jóval gyengébbek is). Szóval a lényeg az, hogy akinek 3000+ - 3500+ körüli proija volt, annak jó a 4400+, aki meg 4000+-t vett, annak meg valószínûleg nem drága a 4800+ sem.
"Itt még mindíg az egymagra írt (attól még lehet többszálas, de nem teljesítménynövelõ módon) játékokról van szó."
Nem errõl volt szó. Azt mondtad, hogy a win nem tudja a megfelelõ procira tenni a szálakat. Erre mondtem és, hogy ott vannak a többszálas tesztek. Persze azok nem játékok.
"Azoknak is 5-10-15%-kal gyorsabban kellett volna futniuk a te elméleti fejtegetésednek megfelelõen. De mégsem tették."
Nem mondtam ilyet. Egyszálas játékneál normálissan max. 5% jöhetne szóba. Viszont nem csak a max. FPS számít, hanem az is, hogy ha a játék mellett nem fut egy halom más taszk is, akkor egyenletesebben, kevesebb akadással futhat.
"Idézem magam: "Ne tévesszen meg, hogy a hwsw-n 3200+-szal hasonlították össze, aminek alacsonyabb az órajele, nem 4000+-szal!" (Mint már írtam, gondolkodj is mielõtt írsz.)"
Szóval a 2 teszt közül kiválasztod azt, amelyik az adott kérdésrõl nem mond semmit, és nagy mellénnyel mutogatod. Én erre mondtam, hogy lényegtelen, hogy a HWSW mit ír, amikor a másik tesztben ott a válasz. Szóval nem értem, hogy mitõl kellett volna megtévesztõdnöm.
Egy szóval sem mondtam, hogy a hazai piacra gondolok. Kint sem viszik az Alienware-es cuccokat, mint a cukrot. (Persze még mindíg többen, mint itthon, de most ez nem számít.)
"Aki most vész dualcore procit, az szerintem nem spórol ennyire."
Szal aki most vesz, az annyira el van ereszte anyagilag, hogy mindegy neki, hogy 125e vagy 250e? Ha így van, ez megintcsak erõsen a kisebbség.
"Mert fõleg egyszálú progikkal tesztelik. De vannak multitask tesztek is, és ott erõsen látszik a dualcore teljesítménye."
Bakker, ha nem mondod, hülyén halok meg. Itt még mindíg az egymagra írt (attól még lehet többszálas, de nem teljesítménynövelõ módon) játékokról van szó. Azoknak is 5-10-15%-kal gyorsabban kellett volna futniuk a te elméleti fejtegetésednek megfelelõen. De mégsem tették.
"A TomsHardware-en 4000+ vs. 4800+ tesztek vannak."
Így legyen ötösöm a lottón, hogy ezt is összekevered. :/ Itt meg a hwsw-s tesztrõl volt szó. Idézem magam: "Ne tévesszen meg, hogy a hwsw-n 3200+-szal hasonlították össze, aminek alacsonyabb az órajele, nem 4000+-szal!" (Mint már írtam, gondolkodj is mielõtt írsz.)
"Hanem, azt próbáltam kifejezni, hogy eleve nagyon drágák, plusz ugyanazért az órajelért drasztikusan többet kell fizetni, így a legtöbben inkább alábbadják órajelben."
Aki most vész dualcore procit, az szerintem nem spórol ennyire. Nekem 3000+ van, még a 754-esek közül. Ennél egy 4400+ egyik magja is jóval erõsebb.
"Akkor miért csak 0.5% a gyorsulás a toms-os tesztekben? Talán Win98-at futtatnak?"
Mert fõleg egyszálú progikkal tesztelik. De vannak multitask tesztek is, és ott erõsen látszik a dualcore teljesítménye.
"Te gondolkodsz is néha, vagy csak írsz? Mikor felel meg a 3200+ a 4800+-nak?"
"Te azt mondtad, hogy a 2 magosak 1 szálon lassabbak."
Nem egészen. Hanem, azt próbáltam kifejezni, hogy eleve nagyon drágák, plusz ugyanazért az órajelért drasztikusan többet kell fizetni, így a legtöbben inkább alábbadják órajelben.
"Mint mondtam, legrosszabb esetben. Általában jobb a 2 magos, már ma is."
Kérdés megéri-e. Nekem pl. még bõven nem.
"Vannak akik simán fizetnek +100K-t egy VGA-ra, csak hogy kicsit több FPS-t hozzanak ki."
Kevesen.
"Oda teszi, hacsak nem valami õskövület OS-t használsz."
Akkor miért csak 0.5% a gyorsulás a toms-os tesztekben? Talán Win98-at futtatnak?
"Nézd meg azt, amikor több taszkot futtatnak egyszerre."
Az egy dolog. Attól még egy adott (egymagos procira írt) játék nem lesz gyorsabb.
"A neki megfelelõ 2 magossal hasonlították össze. Tehát korrekt a teszt."
Te gondolkodsz is néha, vagy csak írsz? Mikor felel meg a 3200+ a 4800+-nak?
"Sok más is van, ami futhat játék közben. Ez olyasmi, mint a multitasking volt anno. DOS alatt ritkán hiányzott, de elég volt egyszer kipróbálni, és máris kvázi létszükségletté vált."
Szerintem nálam ezt nem tudja jobban más, jópár évig Amigán dolgoztam.
Amúgy ne szokj hozzá nagyon a játék közbeni videózáshoz, mert ha jönnek a két/több magra optimizált játékok, azok mellett már nem lesz erre lehetõséged, fullra fogják terhelni az egész procit.
"Khm, a dualos 4800+ br. 265e. Miközben az órajelben megegyezõ egymagos 4000+ br. 111e. Tehát nem hogy 100e-et, hanem 150e-et kell ráfizetni, amiért MA 5% gyorsulást kapsz, és majd csak jövõre valamikor látod a többit. (A játékokról van szó.)
Ha alacsonyab órajelû párosokat nézünk, akkor arányaiban még nagyobb lesz a különbség (pl. 30e vs. 120e)."
Nézted az FX-ek árait is? Szerinted azokat nem veszik?
Szerintem egy 4400+ jó vétel (persze nettó nagyker áron). A mostani gépem mindenestõl kb. nettó 400K volt. Ebbõl 30K volt a proci. Szóval arányaiban nem vészes a 120-150 ezres proci. A monitoromat is 160K-ért vettem. Persze egy átlag magyar júzernek ez sok, de nyugaton egyáltalán nem. Ha neked lenne igazad, az Alienware cég nem létezhetne (milliós játékgépeket is árulnak).
"OK, de ilyet alig lehet kapni (most pl. sehol sem látok). Külföldön sincs belõle túlkítánlat. És még a 4400+ is 150e, ez meg vagy 200."
Mindegyik 2 magosnak megvan az 1 magos megfelelõje. Ugyanakkora órajel, és cache méret. Te azt mondtad, hogy a 2 magosak 1 szálon lassabbak. Ezt cáfoltam adatokkal és tesztekkel is. Példának a értelem szerûen a legerõsebb procikat hoztam fel mindkét oldalon.
""Mint fent láttuk, nem elõnytelen. Legrosszabb esetben is legalább ugyanazt a teljesítményt kapod." Aham, több mint 100eFt-tal többért."
Mint mondtam, legrosszabb esetben. Általában jobb a 2 magos, már ma is. Vannak akik simán fizetnek +100K-t egy VGA-ra, csak hogy kicsit több FPS-t hozzanak ki.
"Már ha az OS épp odateszi."
Oda teszi, hacsak nem valami õskövület OS-t használsz.
"Az emberek többségének nem éri meg 100+eFt-ot, pontosabban ennyivel többet kiadni 5% gyorsulásért (ebben az esetben, azaz egymagos játékok kétmagos gépen)."
Nem csak ennyi az elõny. Nem csak 1 darab játék fut egy gépen.
"Mellesleg a tomsos tesztekben inkább ilyen 0.5% gyorsulások vannak, ilyen esetben megintcsak."
Nézd meg azt, amikor több taszkot futtatnak egyszerre.
"Ne tévesszen meg, hogy a hwsw-n 3200+-szal hasonlították össze, aminek alacsonyabb az órajele, nem 4000+-szal!"
A neki megfelelõ 2 magossal hasonlították össze. Tehát korrekt a teszt.
""Ha meg valami komolyabb fut a játék mellett, akkor tuti jól jön a két mag. Én pl. TV-t vagy filmet nézek játék mellett, ha bírja a gép." Ezzel azért kicsit kilógsz a sorból (és sok elszórni való pénzed van)."
Sok más is van, ami futhat játék közben. Ez olyasmi, mint a multitasking volt anno. DOS alatt ritkán hiányzott, de elég volt egyszer kipróbálni, és máris kvázi létszükségletté vált.
Khm, a dualos 4800+ br. 265e. Miközben az órajelben megegyezõ egymagos 4000+ br. 111e. Tehát nem hogy 100e-et, hanem 150e-et kell ráfizetni, amiért MA 5% gyorsulást kapsz, és majd csak jövõre valamikor látod a többit. (A játékokról van szó.)
Ha alacsonyab órajelû párosokat nézünk, akkor arányaiban még nagyobb lesz a különbség (pl. 30e vs. 120e).
Tanulj meg olvasni! "5% gyorsulásért (ebben az esetben, azaz egymagos játékok kétmagos gépen)". Mivel per pillanat ez a helyzet.
Persze, majd jövõre lassan elkezdenek szállingózni a dual-magot jól kihasználni tudó játékok (és persze egyéb programokból is több lesz). És idõvel a dual-magosok árai is ésszerûbb árszintre kerülnek. Itt a lényeg a jövõre, lassacskán, idõvel, stb. szavak.
re Igen multkor valakivel ezen akadtunk össze mondtam olcsobb a IntelD820, D830, D840 Mint az Mint az AMD X2, Pár tesztet megnéztem öszintén mondom én intel párti vagyok de ez a D8xx es fogyaztás már erõs hajtva akár 200watt fõli is emelkedhet.( ez melett meg kevés alkalmazásba veri csak meg az AMD X2 õt az egyik az ár:)
Nézd meg pl. itt! Az összes a64 x2 kapható, és nem csak az árlistába kiírt fake adat.
+100 rongyért dupla teljesítményt kapsz. Egyszerre kettõt futtathatsz abból amibõl addig csak egyet. Nameg a cache is 2*1 mega, míg a mezeiben 1*0.5 mega.
Az OS oda fogja tenni. A win nt vonal kezdetektõl támogatta a több procit (a dual mag is ez), unix, linux meg pláne.
"5% gyorsulásért" VAzz, te tudod mit jelent a dual mag? Nem azt hogy 2szer akkora mhz-n fog futni, aztán dupla fps-t kapsz a játékban! Ha 2 autót veszel, akkor az is 2szer olyan gyorsan fogsz száguldozni az autópályán? LOÁL!
"Az AMD-nél ez nem igaz. A 4000+ 2.4 GHz-es 1MB cache-sel, a 4800+ meg pont ugyanez, csak 2x."
OK, de ilyet alig lehet kapni (most pl. sehol sem látok). Külföldön sincs belõle túlkítánlat. És még a 4400+ is 150e, ez meg vagy 200.
"Mint fent láttuk, nem elõnytelen. Legrosszabb esetben is legalább ugyanazt a teljesítményt kapod."
Aham, több mint 100eFt-tal többért.
"Többnyire viszont jobb a dualcora. Az is elég ha csak valami kisebb taszk külön szálon fut a játékban, ilyen pedig van (nálunk pl. a hangrendszer)."
Már ha az OS épp odateszi. Az emberek többségének nem éri meg 100+eFt-ot, pontosabban ennyivel többet kiadni 5% gyorsulásért (ebben az esetben, azaz egymagos játékok kétmagos gépen). Mellesleg a tomsos tesztekben inkább ilyen 0.5% gyorsulások vannak, ilyen esetben megintcsak. Ne tévesszen meg, hogy a hwsw-n 3200+-szal hasonlították össze, aminek alacsonyabb az órajele, nem 4000+-szal!
"Ha meg valami komolyabb fut a játék mellett, akkor tuti jól jön a két mag. Én pl. TV-t vagy filmet nézek játék mellett, ha bírja a gép."
Ezzel azért kicsit kilógsz a sorból (és sok elszórni való pénzed van).
"Egyébként a teszteket kell nézni. Van is ilyen összehasonlítás:"
(Természetesen már láttam õket. Egyszer magam linkeltem neked a tomsosat. :) )
"Azért nem csak játékra vesz az ember gépet."
Itt most az átlagjátékosi többségrõl beszélünk, nem egy kisebbségrõl, aki mellette mindenféle mást is csinál (nem webezésre, stb. gondolok) - alapvetõen nem az utóbbinak készítik a játékokat.
Nem dez nem errõl van szó valójában nem értek ezekhez én keeskedõ vok de sog 2 magos processzor talált már gazdára nálam és nem egy forgalmas helyen vagyok "vidék" szal nem értettem a 2 magos elterjedés elméletet ennyi:(
"Azt felejted el, hogy a dual-core procik órajele alacsonyabb a szokásosnál"
Az AMD-nél ez nem igaz. A 4000+ 2.4 GHz-es 1MB cache-sel, a 4800+ meg pont ugyanez, csak 2x. Amit nem tud utolérni, az az FX. De annak az ára meg elég irreális.
"Így a mai, és közeljövõben megjelenõ játékok számára elõnytelen ilyet venni..."
Mint fent láttuk, nem elõnytelen. Legrosszabb esetben is legalább ugyanazt a teljesítményt kapod. Többnyire viszont jobb a dualcora. Az is elég ha csak valami kisebb taszk külön szálon fut a játékban, ilyen pedig van (nálunk pl. a hangrendszer).
És még mindíg ott van, hogy a víruskeresõ, a tûzfal, az ICQ/IRC, stb. mind-mind eszik egy kis procit. Ha meg valami komolyabb fut a játék mellett, akkor tuti jól jön a két mag. Én pl. TV-t vagy filmet nézek játék mellett, ha bírja a gép.
Azt felejted el, hogy a dual-core procik órajele alacsonyabb a szokásosnál (a hõtermelés visszafogása miatt). Így a mai, és közeljövõben megjelenõ játékok számára elõnytelen ilyet venni... Akkor fognak sokan ilyet venni, ha több lesz az általánosan játszott játékok közül a dual-core-ra optimizált. Nos, ez még odébb van.
"GeForce 7800-at is vesznek. Pedig az is 150K pénz, és semmi sem tudja kihajtani."
Dehogynem. Azért van pár játék, aminek jót tesz. Fõleg nagyobb felbontásban, ami egyre megszokottabb.
"Sõt, vesznek SLI-t is, meg duál 7800-at is. Ráadásul azt sem lehet mondani, hogy semmi haszna."
Naná, pár jéték csak ezekkel megy 100fps fölé (vannak, akiknek ez alapkövetelmény).
"Ha meg valaki szokot videót tömörítgetni, vagy vágni, akkor egyértelmû a dolog, mert ezek a progik már régóta képesek több procin futni (némelyik akár klaszterben is)."
Van még más is, de itt most a játékokról, játékosokról volt szó.
"Aztán majd mindenki rohan a boltba 100-200 ezres procikért... (BTW, alig változott az ára hónapok alatt.)"
Néhányan biztos vesznek. Egyébként nem is olyan drágák, fõleg az Intel-ek. Az AMD meg azért drága, mert egyrészt annyira jó a cucc, hogy megteheti, másrészt meg nincs még kapacitása eleget gyártani (de hamarosan lesz), így hiába csökkentené az árakat, nem tudna többet eladni. Eredetileg az A64-ek is ilyesmi árban voltak, aztán mégis gyorsan lement az áruk. De egy FX vagy EE még most is ott van.
"Azért a játékosoknak is csak egy része tud ennyit erre áldozni."
Az pont elég. Õk majd csinálnak relámot a játéknak.
"A meglévõ (és sok helyen alkalmazott) motorok átírása dual-/multi-core-ra nem 2 nap lesz."
Persze, hogy nem. De aki NextGen konzolra is akar fejleszteni, annak úgyis meg kell tennie. Meg egyébként is elõbb-utóbb elkerülhetetlen lesz, és akkor már miért ne kezdenék most, hogy elõnybe kerüljenek a konkurenciával szemben.
"Még a hardcore játékosok sem szeretnek olyanra kiadni 100 ezreket, aminek jelen pillanatban szinte semmi haszna (majd valamikor jövõre lesz, amikor megjelennek az erre fejlesztett játékok - az a néhány, egyelõre)."
GeForce 7800-at is vesznek. Pedig az is 150K pénz, és semmi sem tudja kihajtani. Sõt, vesznek SLI-t is, meg duál 7800-at is. Ráadásul azt sem lehet mondani, hogy semmi haszna. Még akkor is ki van értelme, ha a játékok nem is használják még ki. Ugyanis elég sokminden fut egy PC-n egyidõben, és ha a sok kis proci igényû taszk átkerül a másik magra, már az is jó pár százalék plusz teljesítmény. Ráadásul ha a játék egyedül fut az egyik magon, akkor minimális a taszkváltások száma, ami önmagában jelentõs teljesítménynövekedést jelenthet. És megvan ugyanaz az elõny, ami a HT-nél is volt, hogy ha egy béna progi high priority-n lefogja az egyik procit, akkor ott a másik, ami futtatja a GUI-t, és képes vagy továbbra is hozzáférni a gépedhez. Ha meg valaki szokot videót tömörítgetni, vagy vágni, akkor egyértelmû a dolog, mert ezek a progik már régóta képesek több procin futni (némelyik akár klaszterben is).
""Azt meg mégkönnyebb megoldani, hogy egymagos gépen ne fussanak az extrák." Ez biztos nagyon rokonszenves lesz a felhasználóknak... Aki pl. most adott ki 100+ ezret a legjobb videokártyára, erre jön az üzenet, hogy "kend a hajadra! - Ha akarsz valamit, költs el még 1-2x ennyit."..."
Nem arról van szó, hogy rosszabbak lennének a játékok. 1 magon azt kapod, amit eddig is, de ha van mégegy mellette, akkor kapsz pár extra fícsört mellé (pl. jobb fizikát, plusz effekteket, több egységet).
Még egy nem túl tudományos érv: - Én mindenképp veszek dualcore procit. - Játékmotort fejlesztek. - A következtetést az olvasó fantáziájára bízom.
"A meglévõ (és sok helyen alkalmazott) motorok átírása dual-/multi-core-ra nem 2 nap lesz." Miért kéne minden rég nem használt motort átírni dual magra? Már jóhogy nem a C64-es gamékat is... Majd jön az unreal engine3, meg hasonlók, aztán jól lesz támogatva.
Inkább olyan üzenet jöjjön hogy vegyek még 1 magot a procimba, minthogy "bocs, ezt majd csak 5 év múlva a következõ generációban tudod használni".
"A fejlesztõk vagy nem fejlesztenek két verziót a progiból, vagy ha igen akkor még szarabb lesz a kód minõsége PC-n, mert nem jut idõ a tesztelésre, optimalizálásra." Aha, persze... Konzolon hol is ér véget a Fable? A játék felénél? Ennyire tellett? Deszar...
"Akár most is. A játékoknál érdemes kihasználni az aktuális legerõsebb vasat"
Aztán majd mindenki rohan a boltba 100-200 ezres procikért... (BTW, alig változott az ára hónapok alatt.)
Azért a játékosoknak is csak egy része tud ennyit erre áldozni.
"ha nem jelent sok plusz munkát"
A meglévõ (és sok helyen alkalmazott) motorok átírása dual-/multi-core-ra nem 2 nap lesz.
"mivel általában a játékgépekben terjednek el leggyorsabban a csúcs procik."
Még a hardcore játékosok sem szeretnek olyanra kiadni 100 ezreket, aminek jelen pillanatban szinte semmi haszna (majd valamikor jövõre lesz, amikor megjelennek az erre fejlesztett játékok - az a néhány, egyelõre).
"Azt meg mégkönnyebb megoldani, hogy egymagos gépen ne fussanak az extrák."
Ez biztos nagyon rokonszenves lesz a felhasználóknak... Aki pl. most adott ki 100+ ezret a legjobb videokártyára, erre jön az üzenet, hogy "kend a hajadra! - Ha akarsz valamit, költs el még 1-2x ennyit."...
Erm, bocs, az félrement. :) Kedves ismerõsünknek küldtem a #92-re. (Ott szerepelt a 10. lemez. Amikor max. 2. Bár érdekes lenne, ha nem férnek bele 50 gigába. :P)
"Mikor lesz PC-n annyira elterjedve a 2 mag hogy megérje rá fejleszteni?"
Akár most is. A játékoknál érdemes kihasználni az aktuális legerõsebb vasat, ha nem jelent sok plusz munkát, mivel általában a játékgépekben terjednek el leggyorsabban a csúcs procik. Jelen esetben a plusz fícsör kihasználása egy jól megtervezett játék esetén nem túl nagy erõfeszítéssel megoldható, viszont a hatás lehengerlõ lehet (tehát nagy reklámértéke van akkor is, ha az átlag júzer 2GHz-es cerkán nyomul). Azt meg mégkönnyebb megoldani, hogy egymagos gépen ne fussanak az extrák.
"Addig tök pízkidobás a fejlesztõknek PC-n a többmagot kihasználó progit eröltetni. Aki monnyuk PS3-ra vagy x360-ra fejleszt az tudja, hogy minden júzer gépében ott figyel a több mag, pécén meg talán."
A NextGen konzolok is segítik a PC-s dualcore terjedését. Ha egy fejlesztõ PC-re és konzolra is fejleszt, akkor a konzol miatt úgyis multicore környezetre kell felkészítenie a kódjait, tehát a PC-s dualcore support minimális erõfeszítéssel megoldható.
"A fejlesztõk vagy nem fejlesztenek két verziót a progiból, vagy ha igen akkor még szarabb lesz a kód minõsége PC-n, mert nem jut idõ a tesztelésre, optimalizálásra."
Nem kell 2 verzió, csak jól kell megírni a progit.
Nem kell feltétlen tökéletesen kihasználni mindkét magot. Elsõ körben az is sokat jelenthet, ha pár proci igényesebb taszk átkerül a 2. magra, és így a játék simábban, akadásmentesen megy. És van pár olyan feladat, ami paraméterezhetõ, hogy mennyi procit egyen, tehát könnyen fel lehet tunningolni, ha van egy facér 2. mag.
"Látom nem vagy otthon dual proci (mag) témában... nekem egy BP6 - VP6-tal a hátam mögött szerintem több a tapasztalatom. 4db program használta ki a dual core-t és azok sem hajtották ki 100%-ra mindkettõt. A két (4 stb) proci sosem arra volt hivatott hogy EGY alkalmazás sebességét növeljék."
Hiába van bármijen tapasztalatod, láthatóan kevés. 2 perc alatt írok neked olyan progit, ami kihajt akárhány magot (és értelmes feladattal). De van is már néhány ilyen, pl. némelyik tömörítõ. A játékok meg még nem használják ki, de ez hamarosan meg fog változni. Ha más nem is, a mi játékaink biztosan.
Hát vers a Cell procikat pont az ilyen kis szánalmas senkiháziknak gyártják majd mit te vagy aki azt élvezi hogy ül a junoszty TV elött és nyomkodja a PS3 Gamepadot :) és KB itt befejezõdött a technikai tudománya:D
Jövõ héttõl VERS hozzászolásai megtekinthetõk a: szánalmas.hu-n:)
Úristen, te ezt a baromságot komolyan is gondolod? Minden vektorproci ugyanazt tudja? Netán az ezerkettes lada is ugyanaz mint egy bmw? LOÁL vagy, gyerek!
Hallucinálsz? A te nyilvánvaló baromságaiddal nem akar leállni vitatkozni éppeszû ember, én is itthagylak magadra gyp-zni, én értelmes emberekkel kezdtem itt eszmecserébe, nem egy ilyen elvakult kölyökkel. Ez már nem érdekel(sz).
Bocs, de te meg a topikot követhetnéd kicsit közelebbrõl, akkor látnád, hogy nem én beszéltem emulációról. A Physx egy (vektor)proci, így a kód portolható Cellre is (és még értelmes sebességgel fut is rajta, másként nem csinálnák).
Most itt a baromkodással elérheted, hogy már nincs kedve az embernek folytatni veled a vitát. De: késõbb te fogsz szembesülni a valósággal. Aztán majd elhallgatsz, cserebogár.
"Értsd már meg, hogy a Physx chip lényegében egy vektorproci, ami kb. 1db SPE-nek felel meg a Cellben" Értsd meg azt hogy nem! Ennyi erõvel a cell is csak 1 proci, meg a 286 is csak egy proci, szal simán leemulálja.
nem tudom, mi a célotok, de tudtommal DEZ kíséri a Cell-t nagyon közelrõl, úgyhogy nem hinném, hogy mellé beszélne, viszont azt sem tudom, hogy miért akadtatok fel az emuláción, elvégre az emulációk legtöbb esetben csak demo dumának felelnek meg és a valós életben nem sok értelme van a dolognak, meghiszem, hogy mind a Cell-nek, úgy a Physx-nek is megvan a saját piaca, sõt azt is eltudom képzelni, hogy Cell alapu media accelerator kártyák is megjelenhetnek a PC-hez idõvel. Mindenesetre a Cell hosszútávú fejlesztés, már elég régen elkezdték és igazi hatalmak állnak mögötte, ezért nem tudom elképzelni, hogy ne legyen sikeres, ha pedig sikeres lesz (biztos) akkor a milliárdos PC piac is akar majd belõlle, és persze sem az IBM sem a Toshiba sem a SONY és a többi IT cég sem fog lemondani ekkora kereseti és alkalmazási lehetõségrõl... go figure...
"hogy használhassa a grafikus motort, vagyis az API-t."
1. API nem= grafikus motor. (API = Application Programming Interface.) 2. Nem csak az API-t. Értsd már meg, hogy a Physx chip lényegében egy vektorproci, ami kb. 1db SPE-nek felel meg a Cellben, így az utóbbin szoftveresen for futni az egész. Ez le volt írva feketén-fehéren.
Tök jó, hogy alapfogalmakat keversz, de azért okoskodsz, meg leszólsz másokat.
Csak egy kérdés: Mikor lesz PC-n annyira elterjedve a 2 mag hogy megérje rá fejleszteni? Én akkorra jósolom amikor a tecsóban is duálmagos 64 bites cerkával árulják a vasat. VAgy is hiába lesz Csúcs Csaba gépében ammónia hûtésû 4 magos P4kvatró már jövõre, ha csak 4 év múlva jelenik meg az elsõ progi ami kihazsnálja.
Addig tök pízkidobás a fejlesztõknek PC-n a többmagot kihasználó progit eröltetni. Aki monnyuk PS3-ra vagy x360-ra fejleszt az tudja, hogy minden júzer gépében ott figyel a több mag, pécén meg talán.
A fejlesztõk vagy nem fejlesztenek két verziót a progiból, vagy ha igen akkor még szarabb lesz a kód minõsége PC-n, mert nem jut idõ a tesztelésre, optimalizálásra. (Amellett hogy még jó pár évig az x86 cpu-k a kanzolos cpuk-mögött lesznek teljesítményben, ebbe sajnos bele kell nyugodni)
Lefordítsam neked? Mert úgy látom nem érted azt se amit belinkeltél. Ebben melyik részt vélted úgy hogy a ps3 leemulálja a physx-et? Elárulom, ez arról szól, amit eddig is mondtam: a sony lepaktált az ageiával hogy használhassa a grafikus motort, vagyis az API-t. Ez egy szoftveres cucc, API-ja van a windowsnak is, akkor az meg leemulálja a physx-et meg a ps3-at is? :D Ilyen grafikus motort egy 286-oson is lehet futtatni, az említett 0.0000000000000000001 fps sebességgel. Ennek köze nincs semmilyen emuláláshoz. Csak azt hogy használhatja az API-t.
Szoftveresen lehet dircetx9-es effekteket csinálni egy 286-ossal is, lesz vagy 0.0000000000000000000001 fps, de meg lehet csinálni, akkor elmondható hogy a 286-os leemulálja a directx9-es videokártyákat?
A vita abból indult ki hogy dez szerint a ps3 leemulálja a physx-et, fordítva meg lehetetlen. Nyilván saját tesztadatokkal alátámasztotta az "érveit". :D
Már most is csak videonak, textúrának kell ennyi hely, ha 9999999999999999999*99999999999999999999-es textúrákkal telepakolod a lemezt, egy 800 gigás iomega hololemez is kevés lesz neki.
Te igen, én igen, dez nem. Szerinte a ps3 mindent megesz reggelire, még a seti@home-ot is leemulálja. :)
Legalább annyi játék használ 100 gigát, mint 3 vektorprocit. Nem a kereken 100 giga a lényeg, hanem hogy olyat hozol fel példának ami nincs a pc-ben, én meg olyat ami a ps3-ban nincs, hogy hasonlóan fair összehasonlítást kapjunk. Hamár vektorproci, akkor a physx-et kellene hozzámérni!