õõõ hát még nem nagyon hallottam róla nagyobb bajt ...igen török ..mondta is az egyik sofõr...üzemeltetési tapasztalatot még nem nagyon hallottam / érdeklõdtem... de azt tom hogy tavasszal jöttek ezek a szériák a Budapest-Gyulai Pest-Orosházai részhez
Hát nem pont ilyen...elõvárosi meg van 2 ami Orosházától Pestre , Gyulától Pestig megy annak hátul van az ajtaja....de annyit tok mondani hogy piszok kényelmetlen az ülés 1-2óra ülés múlva...az elõvárosin meg 3ajtó van asszem... még nem vok nagyon jártas a buszokba.......
http://www.korosvolan.hu/index02.html <-Na ez a 313-as amúgy az e havi Camion Truckban pont a Kõrös Volán buszait mutatják be.
Ha olyan motor van benne mint az Sü 363-asokban akkor megy mint a meszes :D . Ilyen is van a Kõrösnél? mert ami Debrecenbe jár az Sü 313-as csak legelöl és leghátul 1-1 egyszárnyú ajtóval az is ritka szép gép.
Szevasztok ! Én is buszosnak készülõdök bár nem ennek kezdtem hanem traktorosnak , csak látom hogy milyen szar lesz a traktorosoknak a jövõje ezért átváltok buszosra ! :) A Körös volánnál fogok lenni sztem mert itt a környéken csak az van...Egy Man Lion's Classic-ot szeretnék vezetni de lehet hogy egy ikarusra fognak ültetni csak...tehát már itt leszek :)
Mi a véleményetek errõl a buszról ?
Hát nem tudom.Ha 100 órát se menne el hiba nélkül,az kicsit égés lenne.A többire meg sok mindent nem tudok hozzáfüzni,igy hirtelen.
Elnézést,hogy konkrétan nem válaszolok vissza senkinek,hanem igy naturban irok. Az én véleményem a kialakult eszmecseréhez a következõ: Tény hogy europában a ZF/Voith váltók terjedtek el,de az is igaz,hogy Amerikában az Allison váltok terjedtek el.Én nem mondanám egyikre se hogy rossz.De ha már szóba került az Ikarus és BKV,azt se felejtsük el,hogy a PRAGA tipusú automata váltók hány év szolgálatot teljesítettek.Én pécsen utaztam még olyan 260-sal amibe az õs 2 fokozatú prága váltó volt.Az hogy melyikkel mennyi gond van,attol is függ milyen álapotban van a motor,adagoló,stb,ja igen és hogy használják a soförök.Én szerintem a Credo fõegységei nagyon jók,ahhoz a konstrukcióhoz!Mert lehet egy más fajta buszba nem lenne jó.Én Credo összes termékében a hely hiányt látom.Jó nincsenek olyan nagy kerékjárati ivek,de attól még helyet nem nyertek,mert maga a váz,meg karcsubb.A 412-eseknek meg egyertélmû gyermekbetegségei vannak,sajnos ebbe az eladási adatok is közre játszanak.
A 412-eseknél sokkal inkább a vázszerkezettel vannak gondok (oké a kigyulladások -részben- konstrukciós hibából adódtak). A zf/voith váltok meg immár 21 éve vannak jelen Bp-n és azóta is mûködnek (persze pár buszban volt váltócsere, de ez kb. az állomány 15%-át érinti). Az Allison váltóról még egy apró adalék: az elsõ generációs Ik415-ösökben ilyen volt, de ugye mára már ki lettek cserélve (természetesen most is a bkv-s példányokról van szó).
Az allisont nem nézném le, váltóik inkább amerikában elterjedtek, ahol ZF-nek vagy a Voithnak kissebb a presztízse.A kühne saját fejlesztés, a dana is bevált már a SOR-nál (ahonnan a licensz van) Jó, persze biztos pár évvel korábban kell majd lecserélni/felújítani bizonyos alkatrészeket. De a 412-esekbõl már jól tudjuk hogy a jóminõségü komponenseket jó is kell beépíteni mert különben... A logika nekem azt mondja hogy a kisseb kerekeknek köszönhetõen szélesebb is az utastér, és a busz is könnyebb, így kevesebbet fogyaszt. Ami így a képekbõl/adatokból lejön és viszonylag nagyobb hátránya a credonak hogy kicsik az ajtajai.
Asszem az 5 fokozatú zf van bennük. Nem vagyok buszgyártó cég, de a Credo-ban ugye allison váltó, dana, ill. kühne tengely van. Namármost a nagy európai buszgyárók (Merci, Volvo, Man, de még az Ikarus is) zf/voith egységeket használ(t). Ez azért biztos jelent valamit...
Hát nemtudom, igaz egyik típussal sem utaztam,de nekem a credo valahogy szimpatikusabb. Nmehinném hogy a credo fõegységei silányabbak lennének, ráadásul a 6fokozatú allison váltót Magyarországon gyártják asszem. Tényleg az alfabuszok váltója hány gangos? a honlapon csak annyit ír hogy autómata :S
Nagyon remélem, hogy nem... Akkor már inkább a Localo, az legalább minõségibb fõegységekbõl van összerakva (Zf+Volvo cuccok). Viszont az Arc-t azt szivesen kipróbálnám egy hasonló teszt alkalmával. :)
Hol találok jellegrajzokat a buszokról? Fõleg olyat keresek amin rajta van a méret is!
Nem haragszom.
Viszont ha valakinek vannak méretadatai ikarus 280-ról, az jól jönne. Nem általános méretek kellenek, hanem a csukó mérete, ablakok mérete, ajtók, ilyenek. Mert a jellegrajz, amit találtam, az minden, csak nem mérethelyes.
Megtaláltam ezt a topikot is. Kicsit nézelõdtem, látom már megfordultak a modeljeim képei itt. Most is dolgozom egy buszon (ill. többön, de ezt ne mondjátok el senkinek :P). Ez egy igen különleges busz, bár igaz, a kissebb testvéreit már többen elkészítették, ezt még tudtommal nem.
Mikor behozták a 24m-es volvokat, csak tátottam a szám, hogy duplacsuklós busz... azt hittem, valami montázs. Erre a múlt héten beszélgetünk öcsémmel, és mondja, hogy õ úgy tudja, az ikarus is csinált már duplacsukós buszt. Elég furán néztem rá, mígnem vasárnap találtam némi infót az Ikarus 293-ról. Errõl a buszról is volt már szó itt. Szal, ez készül most nálam. :
Nagyon sok jó designer,és mérnök dolgozott az Ikarusnál,és igy meglehet,hogy azokból jelenleg az ARC foglalkoztat párat. Egyébként az egyik nagy designerük elkészíti az Ikarus gyár történetét 3 részben,az elsõ kötet már rendelhetõ,ha érdekelnek részletek irj.
Én a második és a harmadik ajtót egy "fél ablaknyival" elõrébb raknám. Ez inkább csak afféle szõrszálhaszogatás de sztem arányosabb lenne :) esetleg meg lehetne oldani négyesajtóval is, mint ahogy az az ARC-nál van. Bár másrészrõl remélem levédették a dolgot!
De igen volt Miskolcon próbázni.Az ajtók azért kerültek oda ahova,mert a jármûvet végülis két buszból vágták össze.De szerintem nincs baj az ajtó elrendezéssel.Te hogy képzeled milyen lenne az ideális ajtó kiosztás?
Az ellenõrzések ellen én se vagyok!Elvileg a városi buszok is ugy készülnek,hogy az elsõ ajtón szállnak fel az utasok,a többin pedig szállnak le,és igy cserélõdik az utastér.Ez elvi szinten szép is,de az emberi magatartás nem ilyen,ha ilyen lenne,akkor nem kéne agyon matricázni,táblázni a buszt a beszállás rendjérõl.Ha pedig a soför csak az elsõ ajtót nyitja ki,hogy felszálljanak az uatsok,akkor meg szép magyar beszéddel illetik a sofört azok akik fent,lent vannak.Utasszámlálást lehet készíteni ugyis,hogy felszáll két ember és striguláz.Minket is küldtek utasszámlálásra,forgalomszámlálásra.
Nem csúnyák az uj connectok,legalábbis a képek amik láttam róla jó. Hát igen a PK Rt. sincs azért az anyagi helyzet csúcsán,és nem csodálkozok,ha elmaradnak a beszerzések.
Pontosan Bár engem az érdekelne hogy az új conectok milyenek lesznek. Viszont még egy kicsit vékonyodhat az oldalam mert a Dunántúli naplóban ma az volt a vezércikk hogy 2007-ben nem vesz több új buszt a PK zRT (elvileg december körül jöttek volna)
Igen de lett egy kis "kiugrószerüség", majd arról is rakok be képet. Egyedül a KGR és a kék-fehér festésü merciket nem alakították, meg persze a citarokat. Raktak még az ajtókra matricákat.
Ezért aztán sok értelme volt akkor kialakítani,amikor megvették.Persze,hogy nem tartják be a soförök,sose érnének egyik megállóból a másikba.Akkor eltüntek a válaszfalak az elsõ ajtóknál?
Az ám, bevezették hogy csak az elsõ ajtón lehet felszállni (kb szeptember óta) Igaz szinte semmelyik sofõr nem tartja be Sõt enek kapcsán laza 30 milkából átalakították a legtöbb merci vezetõfülkéjét, és átprogramozták az ajtóvezérlést (mint az a képen is látható.
Értem,köszi az infót. Bár ha a BKV-t annyira érdekelte volna a tipus,akkor meghonosította volna a gyártásakor.De mindenképp örvendetes,ha muzeumba kerül.Sajna a BKV nagyon sok régi buszt vágott szét.
Csak 1 284-es volt. De már nem közlekednek az ex. pécsi buszok. A 284-es maradt Bp-n, a 280-asok Fehérvárra mentek. A 284-es azért maradt Bp-n, mert a bkv érdeklõdik iránta. Természetesen nem forgalomba akarják helyezni, hanem Szentendrén állítanák ki a múzeumban. :)
Én ugy tudom mintha a pécsi 284-esek is most pesten futnának. Esetleg infója vkinek ezzel kapcsolatban?
Igen, ezt elfelejtettem írni, hogy az egyik dunaújvárosi. :) De az majd megy haza, õ át sem lett fényezve kékre, csak matricázva lett. Szóval ne aggódj, nem fog itt ragadni (elméletileg). :)