Jaja! De már lassan fél éve a felújítóban van :) 415-ösök közül is van ami makulátlan tiszta, szinte már enni lehet a mûszerfalról. Gyönyörû állapotú 260-ason is nyergeltem már de a számaikra nem emléxem.
Számomra az derült ki belõle,hogy maga a konstrukció nem rossz,csak mivel a BKV nem honosította meg ezt a tipus párt,a gyermek betegségei megmaradtak a tipusnak.
A válasz nagyon egyszerû. Az EAG már 70-es évek elején külön gyárrá vált az Ikaruson belül. Székesfehérváron gyártották,azokat szériákat elsõsorban,amik ma is látható utjainkkon.Mátyásföldön mindig is az egyedi igényeket elégítették ki. Pontosabb adatokért utána kell majd néznem a könyvemben. Miután eladták a székesfehérvári üzemet,az Irisbusnak,hát enyhén fogalmazva is elindult a cég a lejtõn.De majd talán most vissza kapja a hirnevét.Hungarian Bus teljesen független önálló autóbusz gyár.
Ezekszerint a 10-06-ot hajtod. :) Vele már régen utaztam (mivel elég ritkán járok 5/78-assal -tudtommal azé a két vonalé a gép- ). A "mi" (40-es) 412-eseink közül a 02-63, meg a 10-34 jön be. 260-assal soha nem szoktál lenni (ha igen, akkor nyilatkozhatnál a 12-08, 12-78, 13-00-ról, mert azok a kedvenceim :) )? (aki nem érti a számokat, ezek rendszámok=BPI/O-XXX, az I=1, az O=0)
Nekem az igényeimet kielégíti. Mondjuk a 2 prototípus közül a 2. lett a nevemre íratva amit elfelejtettek visszaküldeni átalakításra a tesztidõszak után. Így a fûtés a 415-öshöz hasonlóan fektetve a lábam közé fújja a meleg levegõt. A többinél már felállítva az oldalablak felé fújja a levegõt. Így az ülés hátrébb kerülhetett és nem zavaró annyira mint az enyémben. Az enyémre nem volt elegendõ idõ a bekábelezésre így a cég csinálta. Mely munka azért finoman szólva is hagy maga után némi kívánnivalót. A többi leszállítására is olyan kevés idõt hagytak, hogy elfelejtették beletenni a legtöbb hõ- és vízszigetelést. (3 leégett busz... nc.) A fejem fölül csorog a víz a nyakamba a fok-gyem-en keresztül. A váz már 3 éves korában el kezdett repedezni szinte az összesnél az ablakok sarkaiban. A többi hibára nem tudom azt mondani, hogy nem a cég "profitorientáltsága" miatt olyan amilyen. A szintezõk ennyi idõs korukra mindegyiknél problémát okozott. Nagyon sok az elektromos hiba. Az ajtó becsípõdésgátlói minimális ideig üzemeltek. Csak nyûg volt a cég számára. A volvóknál is hasonló helyzet volt a terheléstiltással. De azért elgondolkodtató, hogy az Ikarus tönkretételében is szerepet játszó Volvo a terhelésgátlókat kiszerelte a garanciát viszont meghagyta. Ezen a cégen keresztül akkor lehet a legtöbb (önkormányzati/állami) pénzt elsíbolni ha a buszok szarok és minden más minimális költséggel vannak fenntartva.
Szóval a 412 tetszik, de a 415-ben nagyobb a fülke és rendesen kilátni belõle. Abban viszont nem állítható a kormány ami azért napi 9 óra munkánál már zavaró. Szóval vannak olyan dolgok amiket még fejleszteni kellett volna vagy más megoldást alkalmazni.
aha értem.De van egy újj széria.Kerek lámpás,kék üléses.Kikéne deríteni hogy az milyen....csont újj,bemutatták Csepelen
Az ikarus mostani helyzetével kapcsolatban lenne kérdésem: Eddig két honlapt találtam (itt a forumon is) és mind2 az Ikarusnak mondja magát: http://www.ikarusbus.co.hu/HTML/hu/udvozlet.htm és http://www.hungarianbus.hu/index_elemei/page0003.htm NA akkor most hogy is van a micsoda?
"Jó, persze minden technikának lehet baja." Ez teljes mértékben igaz,csak az nem mindegy hogy ez hány éves busszal történik.Az is igaz,hogy csesznek a szervizekben,megjavítani bmit is normálisan,tisztelet a kivételnek.Általában addig hajtatják a buszokat amig meg nem áll teljesen,és akkor talán megjavítatják normálisan.Sajnos a pénz körül forog itt minden. Én ugy tudom,hogy azIkarusnak csak a székesfehérvári üzeme került Irisbus kézre,az EAG nem.Szerencsére Széles Gábor vissza vette az Irisbustól a gyárat,és Hungarian Bus néven busz gyártásba kezdett. Ugy meg nehéz bmilyen tipus gyermekbetegségeit leküzdeni,ha nincs kinek eladni.
Én 412-est vezetek. Alapból útálják sokan mert a jobb tükröt nem látni az egyik oszloptól. A fordulóköre majdnem annyi mint a 435-ös csuklósnak. Nem lett valami hejde kis darab.
Jó, persze minden technikának lehet baja. :) De ez az ajtós dolog igaz, mert a nálunk közlekedõ egyik Citaro-nak is hasonló a baja (igaz megjavítani már luxus lenne)... Ha én leírnám mennyi buszt látok lerobbanva egy nap (és azok közt van 260/280-as is). :))
Nem érdekes, az Ikarus mindig elõrébb járt a többi gyárnál (némi túlzással). A 412-es is jó lenne, ha lett volna ideje kiforrani (meg nem kapkodták volna el a gyártásukat, igaz a 412.c-k már jobbak egy fokkal), meg az igazi gyenge pontjuk a vázszerkezet, ami nem bírja a szar utakat és felújatani sem lehet õket, mert annyira sokba kerülne. Lásd Ik415-ös széria, '87-88-ban már nagyobb számban (30db) érkeztek Bp-re, azok még nem voltak az igaziak, sok gyerekbetegséggel kûzdöttek, napjainkban meg egy teljesen megbízható típussá váltak.
A Volvo egy 2004(de lehet, hogy már 2003-ban)-es kiírt tendert nyert meg, akkor már sajnos sehol nem volt az Ikarus. Irisbus (az Ikarus jogutódja) Agora meg hál' Istennek nem lett több, azzal az egyel is szenved a cég.
Hát a connecto tényleg ratyi, nyáron azárt kell fûteni nehogy leégjen a motor, igaz télen egy szál pólóban is kényelmesen el lehet benne lenni Ezt bizónyítja hogy a connecto korábbi verzióit (o345G) akarják az ukránokra sózni mikor megérkezik a köv. szállítmány connecto -mondják a pletykák. Tapasztalatból mondom a citaro sem képvisel a minõséget (bár a connectónál jobb)Tapasztalta: egyszer a középsõ ajtónak csak az egyik szárnya nyílt ki. És láttam egyet ami úgy lerobbant hogy az elakadásjelzõt is kirakta...
Igen kétségtelen hogy a Citaro az egy jó tipusa a Mercinek,de ott már az ár cedula is azért kicsit magasabb,mint a Conecto-nál. Én nem rajongok,ezekért a török összerelésû buszokért.Hiába a nagy név,minõség biztosítások,mégse olyan! Akkor inkább Setra!Az egyetlen Original Made In Germany!
Örülök Gabesz,hogy csatlakoztál a témához! Ami érdekes,hogy az Ikarus az elsõk között volt aki piacra dobta a telejesen alacsonypadlós buszait.Ikarus 412-es szóló,417-es csuklós.Ennyi erõvel szerintem,ezen tipusokat is meghonosíthatták volna.De ezek is inkább külföldön lettek népszerûek. Én nem ismerem a pontosan a tendert,és annak elbirálási módját,de szerintem,más volt (van) a háttérben.
Azért vett Volvo-t a Bkv, mert full alacsonypadlós kellett nekik, és meg volt határozva a tenderen, hogy minimum x darabnak kell már futnia a pályázó típusból, amit az EAG nem tudott teljesíteni.
Most láttam csak, hogy itt az sg-n is van buszos topic. :) Én is buszkedvelõ volnék, bár inkább csak "a nagy kékeket" kísérem figyelemmel. Sztem a legjobb busz egyértelmûen az Ik 260-as (legjobban a '90-92-es szériát szeretem). Igaz az õ idejük sajna már lejár(t). BenceYCE: látom kelenföldi vagy. :) Én is errefelé mozgok, bár csak mint mezei utas...
Szerintem te az ARC-re gondolsz (az szombathelyi), amibõl csak 1db készült, õ járta körbe az országot. Magyar buszok közül max. az Alfa jöhet szóba, de azért az sem a szívem csücske (azok járnak Bp-n a Nógrád általi alvállalkozásban).
Mercibõl meg nem mindegy, hogy melyikrõl beszélünk. A Connecto az valóban szar, de a Citaro szép is, kényelmes is, és elég megbízható is. A MAN SL223 (amirõl többen írták, hogy tetszik nekik), na az valóban egy nagy rakás sz@r... A Volvo-kat meg nem szidni, jó úton nem esnek szét, kényelmesek (leszámítva a fapados FJX-xxx szériát), szép a hangjuk (bár kicsit hangosak).
Nos,egy kis kiigazításra szorul,az irásod elsõ mondata: Az Ikarus nem szünt meg!Csak a székesfehérvári gyára szünt meg,Mátyásföldön a mai napig termelik az Ikarus EAG szériát,vagyis az egyedi autóbusz gyár még talpon van szerencsére.Utoljára a ráncfelvarott E94/E95-öt került piacra.Sajnos már elmultak azok az idõk,hogy a gyár képviseltetni tudná magát külföldi bemutatókon.Nekem az a legnagyobb szivfájdalmam,hogy belföldön se az Ikarusnak áll zászló.Erre jó példa Ikarus/BKV.Több évtizeden keresztül látta el buszokkal az Iakrus a BKV-t.Aztán egy nagyokos kitalálta,hogy 65 millás Volvok kellenek a városnak.Az elgondolás nem volt rossz csak kifelejtették azt,hogy azokat a buszokat nem Budapest utcáira készítették.
Az ikarus már rég megszünt :( Az utolsó ami fenn maradt az az EAG94 De mo.-n zala megyében létrejött valami újj busz gyár.Csepelen láttam és szigetszenmiklosra megy.Teljesen újj,a nevét nemtudom :( Egyébként a Mercik nagyon szarok.A BKV-nek van az a Volvo 7700-as nah az is olyan mint a Merci de szebb,és kényelmesebb :)
hát nálunk vanank régi féle ikarusok hát az valami szörnyû:( az újabbak( van egy, áltláaba két sofõr vezeti, meg egy banán-valami lóg lefele a visszapillantókról, meg van egy kis csuklósbusz-makett feltéve a sötétítõre), az a kedvencem:) ikarus természetesen, és jól vezet a sofõr.gyorsan, de ha fékez, vagy kanyarodik, nemérzed magad hullámvasútba.
de a merciket is szeretem. számomra kényelmes, akkor is ha ülni kell vagy álni.
viszont van egy másik ikarus, nem csuklós, az is elég régi, nem igaán van karbantartva, helyi járatként szokott menni, de a sofõrje egy állat...:D dombos utakon ugy száguldozik hogywááááááááááááá
kár h már nem azzal járok suliba, hanem miskolcra..:(
Igazad van.Szerintem is kénylemetlenek a Mercik.Hangosak,csörögnek zörögnek.persze ez nem igaz a még be nem járatot új beszerzésekre.De amit régebb óta használnak,(nem 20 éve)hát van baja elég rendesen. Hiába,az Ikarus tudja milyen buszt kell gyártani,a magyar utasok részére.Kár,hogy csak az árcédulát nézik,és nem a minõséget.
Halott már vki az Ikarus 299-rõl? Én soha,pedig létezik róla makett is. Ha vki tud róla vmit az irjon róla vmit.
Miért a Credokat vetetik a Volánokkal,amikor semmire se jó,hosszú távra kifejezetten rossz,szerintem. Ott van az Ikarus EAG,45-55 millió között árusítja a buszait,lehet hogy drágább,de Scania fõegységgel adják,igényes belsõ kidolgozás,tipustól függõen pedig a csomagtér is sokkal nagyobb. Credo
én 6:30-assal , de van hogy késõbbi.. ma pl a 11-essel:) mindig tele van... pedig félhétkor megy vagy 3 busz is egyszerre:S
Nem kell östehetségnek lenni,hogy kiderüljön az ARC közel se fog annyiba kerülni mint egy Volvo.Egy Volvo 65 milla,kizárt,hogy az ARC valaha is lesz annyi.De az se lenne igazságos,ha két buszt egy lapon emlitenénk.
"Úgy szeretnék meghalni, mint a nagyapám: álmában, csendesen, gondtalanul, nem pedig ordítva, sikoltozva, pánikban, mint az utasai."
Tiszaújvárosban szerelték össze vmi üzemben "állítólag" de nem akarok én sem hülyeségetm ondani majd megkérdezek vkit ugyis van imserõsöm. AMugy nem tul jó mer ok hogy jól néz ki megm inden de buzikevés a hely...szvsz elbaszták a helykihasználást...
Én nem tudok olyan buszról,ami ugy meg lenne erõsítve,hogy egy törésteszten ne törjön apró darabokra.Ha rendesen meg lenne erõsítve jó párszor nehezebb lenne,pedig igy se könnyû,ami hátrány a mostani paicon.
jól néz ki, hogy a hátsó kerekek mind levannak fedve, mint a régi Citroen XN-en. #619 a fölsõ Setra, szóval az emeletest láttam pár teszten, pl törés teszten, és nem volt valami bizalomkeltõ ami belõle megmaradt. A fölsõ része majdnem teljesen leszakadt, és a hátsó része, szóval a motor meg teljesen belement az utastérbe. Amúgy meg jó busz
A 420 lóerõvel és 2000 Nm forgatónyomatékkal rendelkezõ Scania motor az ördög mûve. A gyorshajtás kísértése óriási. Még szerencse, hogy elektronikusan 100 km/h-ban határozták meg a maximális sebességet, mivel számításaink szerint a kipróbált híddal akár a 150-160 km/h is elérhetõ, mire a motorvezérlõ elektronika megfékezné a száguldást.
össz visz 18 darab van belõle , 10000ccm, Cumminse amerikai motor, és a hangja...yeah...na és a hagngja....úúúh...yeah...aki még nem hallotta az adjon meg mident érte, gyönyörû...yeah
és az a borjú, szelíd képe, és mikkor pihen és leül mint a régi citroenek, yeah imádom, na és a hangja....yeah, mikor a fékrásegítõt benyomják, vagy mikor gyorsul...oohhh