régen már eléggé barcikán volt egy szörnyû baleset, a buszsofõrrel lett valami és nkeiment telibe az oszlopnak szinte elkezdete az oszlop félbeosztania buszt, 3an meg is haltak benne:( muternak szoltak anno telón hogy késõbb menjen be dolgozni emiatt. keressek róla képeket?
Mindig is jó és tanulságos témák ezek. Közlekedés mindig is lesz ahogy balesetek is. Minap meséli egy taxis ismerõsöm, hogy balfék gyerek a haverjaival azon versenyzett, hogy ki mer leugorni a 4-6 villamosról mielõtt beérkezik a megállóba. 2005.12.27.-én a Margit-hídnál is gyorsan szétfeszítették a hátsó szerelvény ajtaját és leugrott az egyikük. Viszont elfelejtett szétnézni mielõtt kiugrott. A megállóban feltornyozták a havat amik kis buckákat alkottak. Hát rá is ugrott egyre és a lába azonnal becsúszott a villamos alá. Az orvosok szerint még az a szerencse, hogy levágta mert ha beakad még valahova és elkezdi vonszolni maga mellett a villamos akkor elkeni a 24 éves srácot az aluljáró lépcsõjét körülvevõ betonszegélyen. Abszolut nem sajnálom a srácot csak a szüleit. IJ
Azt azért nem mondanám hogy nem sajnálom, de tényleg õ tehet róla. "aki másnak vermet ás, maga esik bele" na jó ez annyira nem pont ideillõ.. :) Amúgy elég szarügy
A régi ikarus-oknak, amik még magas hasmagassággal és padlóval rendelkeztek, fordul az utánfutó kereke, de sztem ezt a vontatóhoz képesti szög határozza meg (gondolom van benne egy mehanika, oszt csá)
Az újakba, amik alacsony padlósak, és valami idióta kitalálta, hogy a "vontatott" kocsiba rakja a hajtott kerekeket, ott nem fordul.
Én ugy gondolom,hogy bhogy is fejlödik a buszipar 200-as Ikarus családnál jobb buszt nem fognak gyártani.Nagyon sok 2-3-4 éves busszal több probléma van általában,mint a régi 200-sokkal.
Van benne valami.. a #130-ba található busz állítólag folyton felmondja a szolgálatot. Én még csak egyszer láttam hogy vontató húzta (a szimplát)
Engem az idegesít legjobban hogy a Magyar Állam hagyta hogy tönkre menjen az Ikarus buszgyár.Minden országban a hazai gyártású buszokat részesítik elönyben,de magyarországon sajnos ez nagyon nem igy van,és ez nagyon szomorú.Ezek a külföldi buszok nem birják a magyar utakat.Lásd BKV Rt Volvo buszai.65 millio darabja és már széthullanak!
Ja és ma reggel a -15 fokban a régi Ikarusok pöcre indultak a többit ugy kellett bebikázni.
Itt nálunk (Hajdú-Bihar megye) Ikaruszokon kívül leginkább MAN-ok vannak. Azok a fehér Manok még elmennek, de az a zöld...... -.-
Az csak nevében MAN.Nagyon nagy valoszinüséggel török összeszerelés,mert az sokkal olcsobb mint a német összeszerelésü.Éppen ezért a hiba forrás is nagyobb.Itt Pécsen török Merci buszok vannak,és elég sok a baj velük,állitólag konstrukciós hibájuk van.
Az alkatrészek szerintem akkor se törökök. Mondom szerintem itt az ikaruszok után azok a legjobbak.
és ebbe mi a yó?az hogy a xar ruszki busz szarrá tört 1 kocsit?LOL,örüjjél neki.de a legjobb amikor autóuton elöted döcögnek 40el és felfogják a sort.miközbe ontják a szélvédödre a szart és semmit nem lácc.
Amúgy a #205 busz Debrecenbe, szimplába van olyan (mer régebben ilyenre a gázmotorossá átalakított ikaruszokat festették) van olyan amelyik még bendzines^^
Szerintem meg semmi köze a gyártásnak ehhez. Ma figyeltem kifelé a 412esembõl és sorra vitték be kiolvasztania garázsba a 260/280-asokat. Amelyik buszt nálunk egy ember nevére írják annak sokkal jobb az állapota. Amit nem írnak senki nevére annál soxor az egetrengetõ hibákat is lusták beírni a buszvezetõk a mûszaki kõnyvbe. Újonnan mindegyik jó volt a 200 as és a 400 as széria is. A kérdés az, hogy ki és hogy használja. Nálunk pl a hegyekre dombokra nem tud ugyebár felmenni a 412-es mert alacsony padlószintû. Így a 260 és a 415-ösöket pedig soxor küldik ilyen helyre ezért elengedhetetlen a kifogástalan fék és motor teljesítmény. Tehát sokkal több jó állapotú 260/415-ös rohangál arányaiba véve mint 412. Ezért az általános nézet az az, hogy a 412-esek szarok. Nálunk legalábbis.
Döcögni attól fog, hogy elõírt menetideje van. Füstöt okádni meg a frankó szervíztõl. Számtalan buszt tudnék mutatni nálunk amit este gázolajjal tankolnak tele leparkolás elõtt reggel a buszvezetõ meg hûtõfolyadékkal mert 1 nap alatt megeszi a javát. Innentõl kezdve ne is csodálkozzunk. Meg aztán volt idõszak amikor azért felcsengett a bkv neve az olajszõkítéssel kapcsolatban. Akkor voltak aztán igazán rettenetesen bûdösek ezek a szarok.
nekem igen, olyasmi mint amerci busz, csak ennél legalább hátul több ajtó van, nem csak egy... bár azért jobb lenne ha leghátul nem lehetne ülni mert mifelénk többnyire ott cigók szoktak lenni, és akinek od ajut hely, többnyire kizsesbelik, fõleg ha tömegnyomor vn a buszon, sofõr meg nem lát persze hátra...
Ha elöl kopaszodsz, növeszd a hajad a derekadig. 1.. Szürke cipõhöz kizárólag fehér zoknit vegyél, mert különben nem érvényesül a boka felett 10 centivel érõ kék nadrág. 2.. Soha ne mondd be a következõ megállót, vagy ha igen, hörögj a mikrofonba, mint Török Ádám, négy korsó sör után. 3.. A megálló elõtt tíz méterrel érd el a legmagasabb sebességet, hogy a tíz méteren be tudj mutatni egy hatásos fékezést. Ennek csak akkor értelme, ha legalább 80 álló utas van a buszon, különben nem vagy elég vagány. 4.. Ha menet közben kollégákkal beszélgetsz, egyáltalán ne lassíts a kanyarban. 5.. Minél idõsebb ember fut a busz után, annál közelebb az orrához csukd be az ajtót. Ha kerekes szatyorral fut, még a nyitott ajtóval elindulást is megkockáztathatod. 6.. Miközben az utcán nézed a csajokat, lehetõleg rángasd a kormányt és cöcögtesd a sûrített levegõt. 7.. A garázsjáratos táblát csak annyira feltûnõen helyezd ki, hogy az utasok többsége már csak a mosóban jöjjön rá, hogy rossz buszra szállt. 8.. Az éles kanyarokat padlógázzal kell bevenni, hogy az utas elgondolkozzon azon, vajon van-e különbség közte és a platós IFA-n szállított krumpli között (nincs). 9.. Az ajtózáródást jelzõ berregõ minimum 50 decibellel szóljon, és legalább két-három percig, különben nem figyel oda senki. 10.. Az ajtózáródást jelzõ berregõ hatásfokát különösen babakocsival felkapaszkodni próbáló kismamáknak szükséges demonstrálni. 11.. Ha a buszon 6-8 skinhead gyilkol egy roma gyereklányt, fütyöréssz hangosabban, de lelkiismereti szabadságuk gyakorlásában õket ne akadályozd. 12.. Ha három nyolcéves gyerek a megengedettnél hangosabban nevet vagy fagylaltot nyalogat, állítsd meg a jármûvet, szállj le, és a rendbontókat fülüknél fogva dobd az úttestre. 13.. Dezodorra ne költs, hiszen - Nyáron: a lyukacsos atlétatrikó megfelelõ szellõzést biztosít - Télen: a középkék ing hónaljában mutatkozó tenyérnyi folt a közvélemény-kutatások szerint a szexepil-ranglistán a 3. helyen végzett. 14.. Uzsonnát kizárólag fekete diplomatatáskában hozhatsz, amely diplomatatáskát kötelezõ a jármû ablakában elhelyezni. 15.. Ha fütyörészni, énekelni vagy a közlekedésben részvevõket szidalmazni van kedved, ezt csakis bekapcsolt mikrofonnal tedd. 16.. Ha távolsági buszt vezetsz, nyugodtan haladj 70-nel a belsõ sávban. Ha jobbról elõzni próbálnak, irányjelzés nélkül hirtelen válts sávot, majd gyorsan térj vissza. 17.. Ha külföldi viszonylatban közlekedsz, elég, ha 1000 km-enként állsz meg pihenõre. A maguk alá pisilõ utasok szagát folyamatos dohányzással elnyomhatod. 18.. Ha egy ismerõsöd utazik a buszon, nyugodtan beszélgess vele, de ha egy ismeretlen áll az elsõ ajtó elõtt, zavard hátra a picsába, mert zavarja a szabad kilátást! 19.. Ha -20 fokban a fûtött forgalmi irodában várod az indulás idõpontját, hagyd nyitva a busz összes ajtaját, hogy a gyülekezõ utasok jól szarrá fagyjanak. 20.. Kánikulában viszont ne engedd meg utasaidnak, hogy a tetõablakokat piszkálják. 21.. Ha a 16-os buszt vezeted, folyamatosan üvöltözz a várba igyekvõ turistákkal, hogy húzzanak már a busz belsejébe.
Szerintem jó kis busz ez a Credo csuklós.Ez az egyetlen sorozatgyártott MAGYAR csuklós busz.Szerintem támogatni kéne az államnak hogy elsõsorban ezeket a buszokat vegyék,különben arra a sorsra jut mint Rába Premier,vagy az Ikarus.
most volt a tényekben, h mittoménmelyik magyar cég visszavásárolta az Ikarust, márciusban be is mutatnak vmi új modellt, azt mondta a muksó, hogy ez ~10000 új munkahely