Miért a Credokat vetetik a Volánokkal,amikor semmire se jó,hosszú távra kifejezetten rossz,szerintem. Ott van az Ikarus EAG,45-55 millió között árusítja a buszait,lehet hogy drágább,de Scania fõegységgel adják,igényes belsõ kidolgozás,tipustól függõen pedig a csomagtér is sokkal nagyobb. Credo
Halott már vki az Ikarus 299-rõl? Én soha,pedig létezik róla makett is. Ha vki tud róla vmit az irjon róla vmit.
Igazad van.Szerintem is kénylemetlenek a Mercik.Hangosak,csörögnek zörögnek.persze ez nem igaz a még be nem járatot új beszerzésekre.De amit régebb óta használnak,(nem 20 éve)hát van baja elég rendesen. Hiába,az Ikarus tudja milyen buszt kell gyártani,a magyar utasok részére.Kár,hogy csak az árcédulát nézik,és nem a minõséget.
hát nálunk vanank régi féle ikarusok hát az valami szörnyû:( az újabbak( van egy, áltláaba két sofõr vezeti, meg egy banán-valami lóg lefele a visszapillantókról, meg van egy kis csuklósbusz-makett feltéve a sötétítõre), az a kedvencem:) ikarus természetesen, és jól vezet a sofõr.gyorsan, de ha fékez, vagy kanyarodik, nemérzed magad hullámvasútba.
de a merciket is szeretem. számomra kényelmes, akkor is ha ülni kell vagy álni.
viszont van egy másik ikarus, nem csuklós, az is elég régi, nem igaán van karbantartva, helyi járatként szokott menni, de a sofõrje egy állat...:D dombos utakon ugy száguldozik hogywááááááááááááá
kár h már nem azzal járok suliba, hanem miskolcra..:(
Az ikarus már rég megszünt :( Az utolsó ami fenn maradt az az EAG94 De mo.-n zala megyében létrejött valami újj busz gyár.Csepelen láttam és szigetszenmiklosra megy.Teljesen újj,a nevét nemtudom :( Egyébként a Mercik nagyon szarok.A BKV-nek van az a Volvo 7700-as nah az is olyan mint a Merci de szebb,és kényelmesebb :)
Nos,egy kis kiigazításra szorul,az irásod elsõ mondata: Az Ikarus nem szünt meg!Csak a székesfehérvári gyára szünt meg,Mátyásföldön a mai napig termelik az Ikarus EAG szériát,vagyis az egyedi autóbusz gyár még talpon van szerencsére.Utoljára a ráncfelvarott E94/E95-öt került piacra.Sajnos már elmultak azok az idõk,hogy a gyár képviseltetni tudná magát külföldi bemutatókon.Nekem az a legnagyobb szivfájdalmam,hogy belföldön se az Ikarusnak áll zászló.Erre jó példa Ikarus/BKV.Több évtizeden keresztül látta el buszokkal az Iakrus a BKV-t.Aztán egy nagyokos kitalálta,hogy 65 millás Volvok kellenek a városnak.Az elgondolás nem volt rossz csak kifelejtették azt,hogy azokat a buszokat nem Budapest utcáira készítették.
Most láttam csak, hogy itt az sg-n is van buszos topic. :) Én is buszkedvelõ volnék, bár inkább csak "a nagy kékeket" kísérem figyelemmel. Sztem a legjobb busz egyértelmûen az Ik 260-as (legjobban a '90-92-es szériát szeretem). Igaz az õ idejük sajna már lejár(t). BenceYCE: látom kelenföldi vagy. :) Én is errefelé mozgok, bár csak mint mezei utas...
Szerintem te az ARC-re gondolsz (az szombathelyi), amibõl csak 1db készült, õ járta körbe az országot. Magyar buszok közül max. az Alfa jöhet szóba, de azért az sem a szívem csücske (azok járnak Bp-n a Nógrád általi alvállalkozásban).
Mercibõl meg nem mindegy, hogy melyikrõl beszélünk. A Connecto az valóban szar, de a Citaro szép is, kényelmes is, és elég megbízható is. A MAN SL223 (amirõl többen írták, hogy tetszik nekik), na az valóban egy nagy rakás sz@r... A Volvo-kat meg nem szidni, jó úton nem esnek szét, kényelmesek (leszámítva a fapados FJX-xxx szériát), szép a hangjuk (bár kicsit hangosak).
Azért vett Volvo-t a Bkv, mert full alacsonypadlós kellett nekik, és meg volt határozva a tenderen, hogy minimum x darabnak kell már futnia a pályázó típusból, amit az EAG nem tudott teljesíteni.
Örülök Gabesz,hogy csatlakoztál a témához! Ami érdekes,hogy az Ikarus az elsõk között volt aki piacra dobta a telejesen alacsonypadlós buszait.Ikarus 412-es szóló,417-es csuklós.Ennyi erõvel szerintem,ezen tipusokat is meghonosíthatták volna.De ezek is inkább külföldön lettek népszerûek. Én nem ismerem a pontosan a tendert,és annak elbirálási módját,de szerintem,más volt (van) a háttérben.
Igen kétségtelen hogy a Citaro az egy jó tipusa a Mercinek,de ott már az ár cedula is azért kicsit magasabb,mint a Conecto-nál. Én nem rajongok,ezekért a török összerelésû buszokért.Hiába a nagy név,minõség biztosítások,mégse olyan! Akkor inkább Setra!Az egyetlen Original Made In Germany!
Hát a connecto tényleg ratyi, nyáron azárt kell fûteni nehogy leégjen a motor, igaz télen egy szál pólóban is kényelmesen el lehet benne lenni Ezt bizónyítja hogy a connecto korábbi verzióit (o345G) akarják az ukránokra sózni mikor megérkezik a köv. szállítmány connecto -mondják a pletykák. Tapasztalatból mondom a citaro sem képvisel a minõséget (bár a connectónál jobb)Tapasztalta: egyszer a középsõ ajtónak csak az egyik szárnya nyílt ki. És láttam egyet ami úgy lerobbant hogy az elakadásjelzõt is kirakta...
Nem érdekes, az Ikarus mindig elõrébb járt a többi gyárnál (némi túlzással). A 412-es is jó lenne, ha lett volna ideje kiforrani (meg nem kapkodták volna el a gyártásukat, igaz a 412.c-k már jobbak egy fokkal), meg az igazi gyenge pontjuk a vázszerkezet, ami nem bírja a szar utakat és felújatani sem lehet õket, mert annyira sokba kerülne. Lásd Ik415-ös széria, '87-88-ban már nagyobb számban (30db) érkeztek Bp-re, azok még nem voltak az igaziak, sok gyerekbetegséggel kûzdöttek, napjainkban meg egy teljesen megbízható típussá váltak.
A Volvo egy 2004(de lehet, hogy már 2003-ban)-es kiírt tendert nyert meg, akkor már sajnos sehol nem volt az Ikarus. Irisbus (az Ikarus jogutódja) Agora meg hál' Istennek nem lett több, azzal az egyel is szenved a cég.
Jó, persze minden technikának lehet baja. :) De ez az ajtós dolog igaz, mert a nálunk közlekedõ egyik Citaro-nak is hasonló a baja (igaz megjavítani már luxus lenne)... Ha én leírnám mennyi buszt látok lerobbanva egy nap (és azok közt van 260/280-as is). :))
Én 412-est vezetek. Alapból útálják sokan mert a jobb tükröt nem látni az egyik oszloptól. A fordulóköre majdnem annyi mint a 435-ös csuklósnak. Nem lett valami hejde kis darab.
"Jó, persze minden technikának lehet baja." Ez teljes mértékben igaz,csak az nem mindegy hogy ez hány éves busszal történik.Az is igaz,hogy csesznek a szervizekben,megjavítani bmit is normálisan,tisztelet a kivételnek.Általában addig hajtatják a buszokat amig meg nem áll teljesen,és akkor talán megjavítatják normálisan.Sajnos a pénz körül forog itt minden. Én ugy tudom,hogy azIkarusnak csak a székesfehérvári üzeme került Irisbus kézre,az EAG nem.Szerencsére Széles Gábor vissza vette az Irisbustól a gyárat,és Hungarian Bus néven busz gyártásba kezdett. Ugy meg nehéz bmilyen tipus gyermekbetegségeit leküzdeni,ha nincs kinek eladni.
Az ikarus mostani helyzetével kapcsolatban lenne kérdésem: Eddig két honlapt találtam (itt a forumon is) és mind2 az Ikarusnak mondja magát: http://www.ikarusbus.co.hu/HTML/hu/udvozlet.htm és http://www.hungarianbus.hu/index_elemei/page0003.htm NA akkor most hogy is van a micsoda?
aha értem.De van egy újj széria.Kerek lámpás,kék üléses.Kikéne deríteni hogy az milyen....csont újj,bemutatták Csepelen
Nekem az igényeimet kielégíti. Mondjuk a 2 prototípus közül a 2. lett a nevemre íratva amit elfelejtettek visszaküldeni átalakításra a tesztidõszak után. Így a fûtés a 415-öshöz hasonlóan fektetve a lábam közé fújja a meleg levegõt. A többinél már felállítva az oldalablak felé fújja a levegõt. Így az ülés hátrébb kerülhetett és nem zavaró annyira mint az enyémben. Az enyémre nem volt elegendõ idõ a bekábelezésre így a cég csinálta. Mely munka azért finoman szólva is hagy maga után némi kívánnivalót. A többi leszállítására is olyan kevés idõt hagytak, hogy elfelejtették beletenni a legtöbb hõ- és vízszigetelést. (3 leégett busz... nc.) A fejem fölül csorog a víz a nyakamba a fok-gyem-en keresztül. A váz már 3 éves korában el kezdett repedezni szinte az összesnél az ablakok sarkaiban. A többi hibára nem tudom azt mondani, hogy nem a cég "profitorientáltsága" miatt olyan amilyen. A szintezõk ennyi idõs korukra mindegyiknél problémát okozott. Nagyon sok az elektromos hiba. Az ajtó becsípõdésgátlói minimális ideig üzemeltek. Csak nyûg volt a cég számára. A volvóknál is hasonló helyzet volt a terheléstiltással. De azért elgondolkodtató, hogy az Ikarus tönkretételében is szerepet játszó Volvo a terhelésgátlókat kiszerelte a garanciát viszont meghagyta. Ezen a cégen keresztül akkor lehet a legtöbb (önkormányzati/állami) pénzt elsíbolni ha a buszok szarok és minden más minimális költséggel vannak fenntartva.
Szóval a 412 tetszik, de a 415-ben nagyobb a fülke és rendesen kilátni belõle. Abban viszont nem állítható a kormány ami azért napi 9 óra munkánál már zavaró. Szóval vannak olyan dolgok amiket még fejleszteni kellett volna vagy más megoldást alkalmazni.
Ezekszerint a 10-06-ot hajtod. :) Vele már régen utaztam (mivel elég ritkán járok 5/78-assal -tudtommal azé a két vonalé a gép- ). A "mi" (40-es) 412-eseink közül a 02-63, meg a 10-34 jön be. 260-assal soha nem szoktál lenni (ha igen, akkor nyilatkozhatnál a 12-08, 12-78, 13-00-ról, mert azok a kedvenceim :) )? (aki nem érti a számokat, ezek rendszámok=BPI/O-XXX, az I=1, az O=0)
A válasz nagyon egyszerû. Az EAG már 70-es évek elején külön gyárrá vált az Ikaruson belül. Székesfehérváron gyártották,azokat szériákat elsõsorban,amik ma is látható utjainkkon.Mátyásföldön mindig is az egyedi igényeket elégítették ki. Pontosabb adatokért utána kell majd néznem a könyvemben. Miután eladták a székesfehérvári üzemet,az Irisbusnak,hát enyhén fogalmazva is elindult a cég a lejtõn.De majd talán most vissza kapja a hirnevét.Hungarian Bus teljesen független önálló autóbusz gyár.
Számomra az derült ki belõle,hogy maga a konstrukció nem rossz,csak mivel a BKV nem honosította meg ezt a tipus párt,a gyermek betegségei megmaradtak a tipusnak.
Jaja! De már lassan fél éve a felújítóban van :) 415-ösök közül is van ami makulátlan tiszta, szinte már enni lehet a mûszerfalról. Gyönyörû állapotú 260-ason is nyergeltem már de a számaikra nem emléxem.
Az ikarus oldalán rajta van az az újj busz.Nah azt láttam.Elég furcsa lett a jele.És a márkaneve is ez lett: Ikarusbus lég furcsa hogy még él a magyar cégünk :) Azért hihetetlen...........hogy ennyi év után is képes volt fent maradni
Igen ez tényleg örvendetes tény! De sajnos az Ikarus történetét végig olvasva kiderült,hogy apolitika nagymértékben befolyásolta a gyár sorsát,és ez most sincs másképp! Én ugy gondolom,hogy ez elég szomorú
nem volt sérülés, szal... ha valaki megsérütl vo,na, lemarad a jeee
meg azon részen már elég kevesen szoktak abuszon lenni, szal jött a következõ menetrend szeritni, nem is tudom hogy honnan, megált, és felszált rá mindenki:D csomóan azt hitték elütöttek egy biciglist
de múltkor olyat halottam, miskolcon, hogy hirtelen fékezés miatt 1 ember megsérült abuszon, de az is megállt az út közepén, rendõr, miegymás..
Nálunk oylan volt hogy a legrégebbi Ikarust kivitte 100 km/h órára.Csak néztem..és oylan finomat fékezett......jófej az a sofõr,birom :D :D Mindenkinek köszön ha felszál,ha leszál,meg megse kell mutatni a bérleted....... :D
Pécsen megbünteték a helyi járat sofört,mert elkapták gyorshajtásért.Azt nem tudom mennyivel kapcsolták le,de elég rendesen megeresztette neki.Ja és nem volt üres a busz,az is egy régebbi Ikarus volt. Egyszer osztálykiránduláson a sofõr kifektette egy Ikarus 250-es oráját.Az 120 km/h. Nagyon nagy felelõség sofõrnek lenni,a mnetidõ pedig szorosak,sajnos elöfordulnak kisebb koccanások.Ilyenért nem rugnák ki sofört.
Húúú ma hazafele Tárnokra egy laza de jól kinézõ EAG94-sel jöttem.A szék praktikusan megvolt oldva.Szõnyeg darabokból voolt kivágva.Mégis díszes volt.Olyan kényelmes volt és toltam is neki rendesen. :)
Namajd egyszer én is a 10-06-ossal jövök haza Érdre :P
Lehet kenni a buszoknak is rendesen, de tényleg vannak elég húzós/buta szituk, amit nem szabadna egyik vezetõnek sem elkövetni. Mondjuk ahogy egyik nap tolta a sofõr a Volvo-nak (bkv-s 7-esen), az tetszett, egy csomó autót lehagytunk :) , bár azt furcsálltam, hogy nem tiltott le az elektronika, meg úgylátszik a vezér nem félt a tachográftól sem...
Viszont pár éve volt egy olyan, amikor erõsen gondolkodtam, hogy leszállok a buszról, mert szeretnék egy darabban beérni a suliba. Szitu: reggeli csúcs, olyan 7óra környéke, szakadó hó (már legalább volt 10cm), tömegnyomor a buszon. Már a végállomásoról úgy indult, hogy pörögtek a kerekek és kicsit rally-s style-ban farolt a busz (egy nagy kör a végállomás, ahol bejönnek a buszok, ott is mennek ki, csak van benne egy 180° os visszafordító), aztán ahogy kiérünk az utcára, utána jön egy zebra kb. 100m múlva; a zebránál megáll elõttünk egy autó, átengedni egy gyalogost... Szerencsére nem jött szembe autó, a gyalogos meg az autó oldaláról indult el... Következõ malõrnek meg jött a körforgalom (ráadásul lejt elõtte az út), barátunk kicsit késõn fékezett, a járda segítségével vettük be a kanyart, pár centire elkerülve a villanyoszlopot. Utána már szerencsére többen rászóltak az emberünkre, és visszavett az állatkodásból. Mondjuk ilyen ember ne vezessen, aki kb. 80 utassal a fedélzeten ilyeneket csinál...
Sorry a hosszért, csak eszembe jutott ez a régi story. :)
Hogy kit érdekel? Azt én se tudom,de nem véletlenül vannak ugy megállapitva a menetidõk ahogy vannak.Jó persze sokszor aránytalan az idõ elosztás a járatok egyes szakaszain,de az meg annak "hülyesége" aki a menetrendet szerkesztette.
Én ugy gondolom,hogy várostól függetlenül,a helyi járat soförök nagyrésze nem néz se embert,se autót,se mást,leesika szeme elött a redõny,becsukja az ajtókat,aztán.....
Nem egészen értettél... :) De sebaj :D Akkor úgy kérdezem, mi a fontosabb, a biztonság vagy a menetidõ? És ha a választ tudod akkor a következõ kérdésem, hogy szerinted akkor ki dönti el, hogy mennyi idõ alatt érünk oda? Szóval aki örökké tapossa az csak egyszerûen nem feltétlen választott jó pályát magának. :)