Újabb Cross modellek a VW-tõl A Polo után jön a Golf, a Touran és a Fox terepjárókat utánzó változata is. A Volkswagen elsõ embere, Bernd Pischetsrieder szerint ezek a típusok is lényeges szerepet játszanak a cég beígért modell-offenzívájában, amelynek során a márka három éven belül tíz új típust vagy típusváltozatot mutat be. Az újabb Cross melléknevû autók ugyanúgy szépen feldíszített, bár lényegében alig változtatott modellek lesznek, mint a Polo Cross. Úgy tudjuk, a Golf Cross a Golf Pluson alapul majd, a Touran Cross pedig négykerék-hajtású lesz. A lényeg, hogy ezekkel a típusváltozatokkal a márka jelentõs plusz befektetés és idõveszteség nélkül tudja frissíteni a kínálatot, és valamelyest növelni az eladásait, így javíthat a versenyképességén a vetélytársakkal szemben az európai autópiacon dúló öldöklõ harcban.
Apró egyterût készít a VW
A Suram nevû típussal aligha találkozhatunk Európában, azt ugyanis Dél-Amerikában tervezték, és csak ott forgalmazzák majd. A VW legújabb fejlesztése mérete alapján leginkább az Opel Merivával versenyezhetne, bár a Suram koncepciója egy picit más. Leginkább talán a Fox Plus név illene rá, ha a Volkswagen európai névadási módszereit alkalmaznánk, hiszen a Brazíliában kifejlesztett kisautó hosszabb és magasabb változatáról van szó, amely egyfajta átmenetet képez a kombik és a miniegyterûek közt. Ha minden igaz, a Suram Argentínában, egy vadonatúj üzemben készül majd, és a VW egyfajta latin-amerikai népautónak szánja. Az 1,6 literes, 98 lóerõs motorral felszerelt modell Brazíliában SpaceFox, Mexikóban pedig SpaceVan néven kerülhet forgalomba. Az európai forgalmazás lehetõsége sem zárható ki, bár talán még a Volkswagen vezetõi sem tudják, hogy megérné-e nálunk is bevezetni a típust.
heló all!
Most néztem ki egy Volkswagen cCorrado-t. 1990-es 120 ezer km van benne, van vkinek ilyesmi autóval vmi építõ tapasztalata amit megosztana velem? elõre ei kösz na eszt most jólleírtam de azé remélem értitekezaz sztem édes glader, az mán alulról húz
30 éves a Golf GTI Az AutoMuseum Volkswagen 2006. február 10-én nyitja meg a „30 éves a Golf GTI” kiállítást. A Golf GTI már régóta valódi kultusztárgynak számít. A GTI rövidítés a Grand Tourismo Injection-t takarja, amely a vezetés élményének, dinamizmusának és tökéletességének rövidítése. Alig hihetõ, hogy már 30 év telt el azóta, hogy az õs Golf GTI 1976. júniusában, a hockenheimi versenypályán bemutatkozott az autós újságírók elõtt. Akkor még néhány kritikus hangot is lehetett hallani, többen azt is kétségbe vonták, hogy a homologizációhoz, azaz a motorsportban a regisztrációhoz szükséges minimálisan elõírt mennyiséget, 5.000 autót egyáltalán el tudják adni. A kérdés hamar eldõlt: a próbaszéria gyártásának elindulása után alig néhány nappal már valamennyi modell elkelt, s megkezdõdhetett a sorozatgyártás, a Golf GTI pedig meghódította az autópályákat. Abban az idõben, amikor a középosztály autói alig érték el a 165 km/h végsebességet, a Golf GTI rendhagyónak bizonyult, s egyre gyakrabban tûnt fel a gyors sportautók és a nehéz luxuslimuzinok visszapillantó tükreiben, amelyeket addig csak a parkoláshoz használtak. A Golf GTI egy csapásra létrehozott egy új jármûosztályt, a kompakt sportlimuzinok osztályát. Aki Golf GTI-t vezet, tisztában van azzal, hogy egy olyan státusszimbólum kormánykereke mögött ül, amelybõl megjelenése óta több mint 1,6 millió példány kelt el világszerte, s amely a sportos kompakt autók ikonjává vált. 2006. február 10. és március 26. között az AutoMuseum Volkswagenben egy speciális kiállítás tekinthetõ meg, amely az immár ötödik generációs wolfsburgi sikertípus legszebb példányait mutatja be, köztük az 1986-os A-csoportos rali-világbajnokság gyõztes modelljét, illetve néhány, a GTI-rajongók által készített, egyedi kialakítású darabot.
VW Golf VI: erõsebb, okosabb, szebb Ígéret szép szó... 2008-ban érkezik meg a Volkswagen Golf legújabb, immáron hatodik generációja. A modell az ígéretek szerint mindenben felülmúlja majd a jelenlegi változatot. 2008-ban kerül piacra a Volkswagen Golf új generációja, elõtte azonban még várható egy modellfrissítés. A gyorsan érkezõ utód a hírek szerint lényegesen karakteresebb lesz, mint a jelenlegi, sokak által konzervatívnak tartott változat. Méreteit tekintve viszont nem várható komolyabb változás: a Golf VI ugyan várhatóan kicsivel minden irányban nagyobb lesz, ám ez csak akkora növekedés, amekkorát mindenki elvár egy újgenerációs modelltõl. Az új Golf technikailag viszont a hírek szerint magasabb kategóriát képvisel majd, mint a jelenlegi változat. Pontos értesülések egyelõre nem állnak rendelkezésre, ellenben a motorválaszték már nagyjából ismert. A Golf VI legkisebb motorja 100 lóerõs teljesítményû lesz, ennél jóval izgalmasabbnak tûnik az 1.4 TSI 150, illetve 170 lovas változata. A csúcs állítólag a 3,6 literesVR6, ami a hírek szerint 280 lovas teljesítmény leadására lesz hitelesítve. Dízelek közül a kínálat 100-170 lóerõig terjed majd, ennél többet egyelõre nem tudhatunk. (A5)
BlueMotion: spórolós VW Polo Az új modellváltozat fél literrel kevesebb gázolajjal is beéri 100 kilométeren, mint az alapjául szolgáló Polo 1.4 TDi. A Volkswagennél nem ez az elsõ ilyen próbálkozás: régebben a Lupóból készítettek olyan dízelmotoros kivitelt az alapkonstrukció jelentõs megváltoztatása nélkül, amely mindössze 3 litert fogyasztott 100 kilométeren. A takarékosság azonban nem hozott sikert a városi apróságmak, és azt gondoltuk, a VW-nél félretették a témát. Tévedtünk. A BlueMotion program célja ismét a gázolaj-spórolás. A Polo 1,4 literes, háromhengeres, 80 lóerõs dízelmotorja néhány kisebb változtatás révén akár 3,9 liter gázolajjal is beéri 100 kilométeren. A fogyasztás csökkentése érdekében a VW mérnökök egyrészt igyekeztek csökkenteni az autó légellenállását, másrészt változtattak egy keveset a motor vezérlésén, de semmi olyat nem tettek, ami jelentõsen megemelné az autó árát. Az egészbõl kívülrõl csak az új hûtõmaszk látszik, amelyen a jelvény mellett csak két szûk nyílást hagytak a hûtõradiátorhoz áramló levegõnek. A kis fogyasztású Polo szerencsére a beavatkozások ellenére sem veszített a dinamikájából: 12,8 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-s tempót, és akár 177 km/h-val is haladhat. A takaérkos Polo forgalmazását a nyár folyamán kezdi meg a VW Németországban, Ausztriában és Svájcban, arról azonban még nem tudunk biztosat, hogy a típus hozzánk is eljut-e a hivatalos csatornákon keresztül. Úgy tudjuk, késõbb a VW más tömegmodelljeibõl, így a Polóból, a Touranból és a Golfból is készítenek BlueMotion változatokat. (Totalcar)
EDAG Biwak: a praktikus Bogár? A német tervezõcég alaposan átszabta a VW retro-autóját. A Beetle nem éppen a célszerûségérõl híres: a gömbölyded formák miatt a méretéhez képest szûk az utastér, kicsi a csomagtartó, és a tetõre is nehéz csomagokat pakolni. Az EDAG mérnökei úgy segítettek mindezen, hogy az autó tréfás karakterét meghagyva egy tágas és praktikus, terepjárószerû jármûvet faragtak belõle. Az orr-rész és az oldalablakok formája nagy vonalakban követi a Beetle sémáit, bár az elsõ sárvédõk élei – amelyek valahogy a 60-as évek buggydivatját juttatják az eszünkbe – és a motorháztetõ bordái itt is jelzik, hogy a Biwak nem VW, csak olyan, mintha az volna. Hátul ugyanakkor teljes az átalakulás: az autó nagy, tágas dobozt visel hátul, hatalmas, oldalra nyíló harmadik ajtóval, a tetején csomagtartó kerettel. A tervezõk szerint a Biwak számos felhasználási területen bevethetõ lenne. Kis áruszállítóként munkavégzésre is alkalmas, de családi kirándulásokhoz, vagy akár sportfelszerelés szállítására is tökéletesen megfelelne. Ráadásul az EDAG – bizonyítandó, hogy nem csak a tervezésben, de a technológiai részletek világában is otthon van – kidolgozta az autóhoz a gyártási eljárásokat, több félét is, különféle sorozatnagyságokat feltételezve, így elvben igen rövid idõ alatt gyártásba kerülhetne a típus, ha akad, aki finanszírozza a gyártást. A Biwak persze aligha juthat el a gyártásig, hiszen az EDAG számára csupán saját képességei bizonyítására alkalmas eszköz. A VW pedig aligha fogna bele egy újabb költséges fejlesztésbe a Beetle alapjain, hiszen a kezdeti hisztéria lecsengése után ma már az alaptípusból is alig adnak el annyit, hogy egyáltalán megérje gyártani. (Totalcar)
Concept A-nak nevezték el a kupéforma nagykerekû jármûvet. Rég tudjuk, hogy a Volkswagennél egy kisebb szabadidõautón dolgoznak, de nem pont erre számítottunk. A menetpróbákat ugyanis egy módosított Golf Plus karosszériával végezték, és mindenki úgy vélte, a végsõ termék is egy egyszerû Golf-variáns lesz. Az persze egyáltalán nem kizárt, hogy a Concept A végül is tanulmányautó marad, és egy másik karosszériával dobják piacra a végleges VW hobbiterepjárót, de ez után a koncepció után egy magasított Golf szörnyû csalódást okozna. A jármû ugyanis nem csak VW mércével mérve merész. A hosszú, csaknem vízszintes motorház, az alacsony ablakvonal, a kupészerûen ívelt tetõ és az egymással szemben nyíló, B-oszlop nélküli ajtók olyan autót eredményeztek, amelyhez hasonlót eddig még nemigen láttunk. Hiába került így az autó elejére a Passat hûtõmaszkjának erõsen módosított változata, ez épp csak arra elég, hogy az autót Volkswagenként azonosítsuk, a szokásos egyenautó-érzés kiváltásához azonban nem elegendõ. A Concept A színezése az egyetlen, amely valahogy ismerõs lehet. Ugyanezzel a világoskék színnel mintha a Skoda Yetin már találkoztunk volna, és a tetõ eltérõ – ez esetben fekete – festése is a csehek apró tanulmányán tûnt fel elsõként a VW-csoport autói közt. A tereptanulmány az aktuális Golf padlólemezére épül, de annál minden irányban nagyobb. Hossza 4,348 méter (+144 mm), szélessége 1,854 méter (+95 mm), magassága 1,551 méter (+66 mm), tengelytávja pedig 2,602 méter (+24 mm). A méretnövekedés jórészt a nagy hasmagasságnak, a sárvédõ-szélesítéseknek és a megnövekedett elsõ és hátsó túlnyúlásnak köszönhetõ, így belül viszonylag kevéssé érezhetõ, annál is inkább, mivel a VW-nél négy különálló ülést építettek a Concept A-ba. Cserébe viszont elhúzható vászon tetõbetéttel lehet növelni a térélményt, a hátsó ajtó feltámasztásával pedig egész hosszú tárgyak szállítására is mód nyílik. A lemezek alatt nemigen találkozunk egetrengetõ újdonságokkal. A motorháztetõ alatt a VW kétfeltöltõs benzinmotorja rejtõzik, amely ezúttal 150 lóerõ mozgósítására képes, és egy hatsebességes DSG váltón, valamint a jól ismert 4MOTION négykerék-hajtáson keresztül hajtja a 20 hüvelykes felnikre épülõ nagyméretû kerekeket. A tervezõk külön hangsúlyozzák, hogy a kompresszoros-turbós benzinmotor helyére gyakorlatilag bármelyik korszerû VW-motort beszerelhették volna. A Concept A bemutatóját Berlinben tartották, de természetesen Genfben is kiállítják az autót. A hivatalos sajtóközlemény szerint a típus sorozatgyártásáról még nem született döntés. Mi azonban biztosra vesszük, hogy hamarosan bemutatnak egy hasonló felépítésû szériagyártmányt, hiszen a VW évek óta dolgozik egy kisebb terepjáró fejlesztésén, és nem valószínû, hogy mindössze egy látványos tanulmány kedvéért költöttek volna el sok millió eurót.
Valszeg. Egyébként ahhoz, hogy év autója címet nyerhessen egy gyártó mázli is kell.
Ha ugyanabban az évben a Toyota vagy a Renault is kihoz valamit, akkor csá.
Volkswagen Polo és Multivan: „A legjobb autók 2006-ban”
Az „auto motor und sport“ címû autóslap olvasói szavaztak: az elsõ helyet „A legjobb autók 2006-ban” választáson a „kisautó“ kategóriában a Volkswagen Polo, míg a „Van” osztályban a Multivan kapta.
A Volkswagen Polo a szavazatok 40.8%-át kapta, és ezzel kategóriájában megszakítás nélkül tizenegyedszer gyõzött 1996 óta az olvasói szavazáson. Különlegesség: elõször fordult elõ, hogy a 2005-ben bemutatkozott Volkswagen Fox-nak köszönhetõen (ez a szavazatok 8.6%-át kapta) egyszerre két Volkswagen található a „kisautó” kategória élén. Ez egy elismerés az „auto motor und sport” olvasóitól a Volkswagen számára a látvány és mûszaki megoldásaiért.
Ugyanez vonatkozik a Multivan-re, amely 2005 után idén is uralta a mezõnyt és a szavazatok 27.7%-val az elsõ helyen végzett. A három, VW emblémás autó sikere tükrözi a piaci viszonyokat: a Polo 2005-ben ismét a legtöbbet értékesített kisautó volt Németországban. Az ára miatt a Volkswagen Fox a KBA forgalomba helyezési statisztikájában a legkisebb kategóriában szerepel, és ezt vezeti is.
A VW Golf Európa legnépszerûbb autója
A Volkswagen Golf Európa legnépszerûbb autója, derül ki a tavalyi év eladási statisztikáit elemezve. A legnagyobb növekedést a Kia érte el, de jól megy a BMW szekere is. Minden elõzetes jajveszékelés ellenére mindössze 0,2 százalékkal csökkentek tavaly az újautó-eladások Európában. Ez számszerûleg 14.884.334 eladott autót jelent a kontinensen, jelentette a közelmúltban a JATO piackutató cég. A legnagyobb növekedést Izland produkálta, ott mindegy 41 százalékkal emelkedtek az eladások a 2004. évihez képest, de Dániában (20%) és Írországban (11%) is jelentõs volt a növekedés. A legnagyobb keresletcsökkenés Svájcban volt, ott 13 százalékkal zuhantak az eladások.
Az eladott autók 70 százaléka a kis-, vagy a kompakt kategóriába tartozott, a SUV-ok viszont felénk is egyre jobban teret hódítanak.
A márkák versenyében tavaly a Volkswagen nyert, a németek több, mint másfél millió autót értékesítettek, megelõzve ezzel a Renault-t, akik úgy százezerrel maradtak el ettõl a teljesítménytõl. A dobogó legalsó fokára az Opel állhat fel bõ 1,3 millió eladott autóval, a legnagyobb növekedést pedig a Kia tudhatja magáénak, akik nem kevesebb, mint 44 százalékkal tudták növelni az értékesített példányszámot. A prémium márkák közül figyelemre méltó a BMW teljesítménye is, õk tavaly 13 százalékkal növelték eladásaikat 2004-hez képest.
Az abszolút legjobban fogyó autó Európában a VW Golf lett, ebbõl egészen pontosan 469.248 darab kelt el. A második az Opel Astra (453.000 db), a harmadik pedig a Ford Focus (410.466 db) lett. (www.a5.hu)
A Passat kapta a neves What Car? autós magazin „A Legjobb Családi Autó Díját“
A brit zsûri szerint a Passat „a legjobb családi autó, amit ma vásárolhatunk.“
A Volkswagen Passat modellje alig kapta meg az ADAC 2006-os „Sárga Angyal” díját, máris egy újabb kiemelkedõ elismeréssel lett gazdagabb: a brit autós magazin, a What Car? A „Legjobb Családi Autó Díjjal” tüntette ki az autót.
A What Car? magazin szerkesztõségének tíztagú zsûrije a „Legjobb Családi Autó” („Best Family Car“) kategóriában összesen öt különbözõ modell közül választotta ki azt az autót, amely egy jó családi autó valamennyi tulajdonságát magában foglalta: megfelelõ teret és biztonságot nyújt a felnõtteknek, gyermekeknek és a csomagoknak egyaránt, s autópályán éppolyan kényelmes utazni vele, mint városban, vagy a napi ingázás alatt. Röviden és tömören: a nyertesnek egy megbízható, biztonságos és gazdaságos modellnek kell lennie. A választás ezúttal a Passatra esett. A sikeres Passat sorozat immár hatodik generációja ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP törésteszten, s ezzel az autónak adható legmagasabb értéket érte el. Az új Passat minden szempontból meggyõzte a zsûrit: már a formájával is kiemelkedik versenytársai közül, áll a What Car? magazin legfrissebb számában. Ugyanakkor nem csak a külsõ formai jegyei, hanem a belsõ tulajdonságai, a felsõkategóriát idézõ high-tech felszereltség, - mint az elektromos rögzítõfék, vagy a LED-alapú hátsó lámpák -, valamint a jó ár-érték arány is mély benyomást tett a zsûrire.
A zsûri szerint az új Passat utastere és csomagtartója is egyaránt tágas, robusztus és komfortos, minden igényt kielégít. A szakemberek külön is dicsérték a motorteljesítményt, amely a 2,0 TDI motor esetében 103kW (140LE), valamint a feszesre hangolt futómûvet.
„A legjobb családi autó, amit ma kaphatunk.“ – hangzik az ítészek végkövetkeztetése. A brit piacon 2005 májusában megjelent új modell a What Car? magazin valamennyi tesztjét megnyerte, amelyben részt vett. A What Car? autós szaklap Nagy-Britannia vezetõ havi magazinja, s immár 29. alkalommal ítélték oda a sokak által vágyott díjat.
Az új Passat nemrég kapta meg a német autóklub, az ADAC neves „Sárga Angyal 2006” díját. Az új modell az Autó kategóriában gyõztesként került ki a 320.000 embert érintõ olvasói szavazáson. Ugyancsak a Passat nyerte el a Bild am Sonntag neves „Arany Kormánykerék 2005” díját. A Passat és Passat Variant modelleket piaci bevezetésük óta bel- és külföldön egyaránt számos alkalommal részesítették kitüntetésben. A Szövetségi Jármûnyilvántartó Hivatal, a KBA 2005-ös adatai szerint az új Passat a vásárlóknál is élen jár: 98.136 értékesített autóval és 17,3%-os piaci részesedéssel (decemberben 11.705 értékesített autó 26,7%-os piaci részesedést biztosított a Volkswagennek) az új Passat néhány hónap alatt átvette a vezetést a középkategóriás szegmensben. De nemcsak Németországban, hanem Magyarországon is élen jár a Passat. A középkategóriás autók között 2005-ben május óta nem sikerült egyik vetélytársának sem letaszítani a Volkswagen Passatot a dobogó elsõ helyérõl. Tavaly a vásárlóknak 2.531 darabot adtak át a Passat modellcsaládból, mely 20,1 százalékos piaci részesedést jelentett.
Vezetõváltás a Volkswagennél
január 26. 14:21
A Volkswagen igazgatótanácsának elnöke, Ferdinand Piëch már bejelentette visszavonulási szándékát, és most úgy tûnik, hogy utódlása komoly csatározásokhoz vezet majd a két fõrészvényes, a Porsche és Alsó-Szászország között. Szakértõk szerint Piëch legalkalmasabb utódja a részvények jelenleg 18,5%-át birtokló Porsche AG jelenlegi vezetõje, Wendelin Wiedeking lenne, de a másik nagy részvényes, a 18,2%-ot kézben tartó Alsó-Szász tartomány vezetése lehet, hogy nem támogatja kinevezését. A két fél közti tárgyalások egyelõre nem vezettek eredményre, mivel úgy tûnik, hogy a tartomány inkább a jelenlegi pénzügyi igazgatót, Holger Haertert ültetné a vezérigazgatói székbe. A The Wall Street Journal jelentése szerint Wiedeking csupán a felügyelõ bizottságban kapna helyet. A VW következõ elnök-vezérigazgatójának személyérõl május 3-án szavaznak.
(Totalcar)
ÜdVW!
Emberek, mi a különbség a sima Golf és a Golf Trend között? Mert most kinéztem egy '97-es Golf Trend-et, 1M-ért. Elsõ blikkre jó állapotban van, de majd délután akarunk menni tüzetesebben átvizsgálni.
Bemutatták a Gol negyedik generációját, vagyis a G4-et, amelyet kizárólag Brazíliában árulnak, igaz, ott már tizenkilenc éve. Ennyi ideje trónol a Gol az eladási statisztikák élén Brazíliában. A ránézésre kicsit Seat Ibizára, kicsit Fiat Tipóra, kicsit pedig a korábbi Polóra emlékeztetõ Gol 1088 alkatrésze újult meg. A harmadik generációhoz képest teljesen átfésült külsõ mellett a belteret is újrarajzolták a tervezõk. A sajtóanyag szerint így sokkal tágasabb lett a Gol G4, köszönhetõen az áttervezett mûszerfalnak és az ajtókárpitoknak. A "totális" kényelemrõl elektromos ablakemelõk gondoskodnak. Mivel Brazília nagy bioüzemanyag-felhasználó, ezért az új Gol TotalFlex erõforrással kerül forgalomba, amely mûködik benzinnel, alkohollal, vagy a kettõ keverékével is.
"A VW Passat Németország legnépszerûbb autója Az ADAC német autóklub több, mint 320 ezer német megkérdezését követõen arra a következtetésre jutott, hogy a Volkswagen Passat a nemzet legnépszerûbb autója. A ?Gelber Engel? (magyarul sárga angyal) díj nyertese 53 különbözõ modellt utasított maga mögé az ADAC közönség-felmérésében. A szavazótárbor az autóklub lapjának olvasói, az ADAC weboldalának látogatói és - most elõször - a Frankfurti Autószalonra kilátogatók közül került ki." (www.a5.hu)
nálunk vagy egy 89-es jetta 1.6-os karb, imádom, nagyon megy. ráadásul miota kigurult a gyárbol azota nálunk van és nagyon jo állapotban van. a kárpitok, festés, motor stb is olyanok mintha ujak lennének. semmi baja, nagyon megbizthato kis kocsi. mellette egy 4-es golf edition 1.4 háromajtós, hát az egy nagy fos ha azt nézem ahogy megy de inkább azzal jövök-megyek általában a légkondi miatt :) ja meg a kemény jó útfekvésû futomüvet is szeretem benne. de sokat eszik és fos modon megy, végülis ennyi a baj vele :)
Erõsorrend: VW, Renault, Opel, de megy a Suzuki is
Megvannak a tavalyi értékesítési számok mind Európában, mind hazánkban. A sorrend változott, érdekes módon a VW elõretört, míg az Opel és a Renault nem csak nálunk, de a kontinens többi országában is piacot veszített. A korábbi hírekkel ellentétben ugyan jó néhány autógyár komoly gondban van, de az autóeladások azért nem estek vissza az eddig elõre jelzett mértékben. Európában mindössze 0,7 százalékkal kevesebb autót sikerült eladni, de ez a szám így is meghaladta a 15,2 milliót. A legnagyobb piac természetesen most is a német volt, de a francia, az olasz, és a brit is több mint tízszer akkora, mint a magyar. Nálunk egyébként a 2004-es 207 ezerrel szemben tavaly 201 ezer autó talált gazdára. Ami talán érdekesebb az a márkák sorrendje. Itt komoly változások voltak, a trónról ugyanis a Renault-ot letaszította a VW, amely eladásait növelve több mint 1,544 millió autót tudott értékesíteni. A franciák a második helyre estek vissza, a harmadik és negyedik helyen maradt az Opel és a Ford, õk mindannyian kevesebb autót tudtak csak értékesíteni. Látványosan javított a BMW, a 3-as sorozat úgy látszik sikeres lett és a MINI-vel sincs gond. Az Audi is szépen teljesít, így e két prémium márka teljesítményének fényében kicsit érthetetlen a Mercedes gyengélkedése. Az olaszokról már ne is beszéljünk, szegény Alfa vagy Fiat több mint 10 százalékot zuhant. Kiemelkedõen teljesített a Kia, amely 40 százalékot emelkedett, de az új Swiftnek köszönhetõen a Suzuki is 15 százalékkal több új tulajdonost köszönthetett a táborban (bõvebben)
Nem tudom, mit hisznek, hogy ha megemelik a kocsit és 4x4-re alakitját át akkor már minden rendben. Ez eddig egy Golf Plusz megemelve csak...pedig tudnának jót csinálni, ha akarnának (pl: Touareg)
Akkor remélem, hogy ez az egész Golf Plus csak álcázás :D
Volt már Marrakesh, volt már Bediun, de most úgy néz ki, hogy a VW Golf alapjaira épített mini Toureg mégiscsak Cross Golf néven látja majd meg a napvilágot. Az új modell bemutatása már annyira közel van, hogy a németek már leplezetlenül furikáznak az észak-európai közutakon az autóval. A képeket leszámítva azonban sok info nincs, és az is bizonytalan, hogy a Golf Country emlékét felidézõ SUV jövõre kerül a márkakereskedésekbe. (Német források szerint a hivatalos bemutató november környékére várható.) Az autó állítólag mind a Passat, mind a Golf Plus modellekbõl egyaránt építkezik, és az összekeres változat mellett elsõkerekes kivitel is készül.
anno én egy volkswagenes honlap szerkesztõje voltam de aztán megfertõzött a motorzás és a lap egyre inkább átment a babettába.azért a galéria és atipusleírások maradtak.WWW.666coolman.gportal.hu
Emlékszem egyszer azt olvastam, hogy a Phaeton egy jellegtelen autó...
Nekem is nagyon tetszik a Phaeton (az A8 kicsit furcsa) ás vennék is ilyet, csak arra gondoltam, hogy a VW-nek még bizonyitania kell a luxus kategóriában is (a Touareg-gel már bizonyitottak)és az embereknek meg kell szokniuk azt, hogy van VW luxus kocsi is, amely ugyanúgy kiszolgálja a gazdagokat. Ki kell taposniuk az utat. Néhány lususmodell után igenis sikeresek lehetnek... Magyarországon pedig a jól bevált Bmw-ket és Merci-ket veszik a legtöbbet, sajna...és nem Phaetont
Én, ha német autót szeretnék a legmagasabb kategóriából, biztos, hogy a Phaetont venném. Az A8-nál pl. sokkal jobban tetszik. A Jaguar tényleg egy kicsit szebb, de nem hinném, hogy több 25-30 milliós Jaguar jár Magyarországon, mint Phaeton.
A Phaeton pedig nem volt rossz autó, mindenhol dicsérték, hogy nagyon jó, csakhát vw jel volt rajta. Aki megteheti, hogy ilyen luxus járgánya legyen, az azért mutatja a gazdagságát is, szóval egy bmw, jaguar, mercedes, vagy akármilyen csoda sokkal jobban megfelel nekik, hiszen ezek szimbólumok, a gazdagságé és a vw meg nem az...
Attól félek, hogy az új Golf nem az eredeti Golf formát kapja majd, hanem még tovább kerekítik, és nem lesz sokkal szebb az eredetinél. A Sciroccóra nagyon kíváncsi leszek, a Phaetont sajnálom, de az A8-cal szemben le volt maradva.
A VW újragondolja a Phaetont A Volkswagen 2008-ig több új modellel jelentkezik: ráncfelvarrja a Golfot, elõáll az új Beetle-lel, s utolsó lépésként crossoveresíti a Phaetont. Arról már korábban beszámoltunk, hogy a VW feltámasztaná a legendás sportkupét, a Sciroccót, de az új márkafõnök, Wolfgang Bernhard több egyéb változtatást is tervez 2008-ig. Tokióban bemutatkozik a Polo GTI-változata, de a VW kiállít egy "háromliteres" tanulmányt is: a Polo Ecóba 1,4 literes TDI-motor került, amely a módosított aerodinamikának (speciális kötények, legömbölyített élek, stb.) hála beéri 3,6 liter gázolajjal száz kilométerenként. Példakép az Astra Eco, a bevezetés tervezett idõpontja 2006. A Polo jelenlegi formájában 2008-ig marad, akkor érkezik a változatlan alapra épített utód. Hogy a kétajtós Foxnak ne teremtsenek belsõ konkurenciát, az új Polo valószínûleg csak ötajtós változatban készül majd, de a tervek még módosulhatnak. 2006-ban offroadosított, elsõ kerekes változatban mutatkozik be a Golf, a Polo és a Fox, utóbbit Brazíliában már árulják. A VW hibrid álmokat is szöveget, az elsõ elektromos és benzinmotorral szerelt Jetta 2007-ben az Egyesült Államokban debütálhat. Murat Günak fõtervezõ vezetésével a wolfsburgiak nagyban dolgoznak a retroautó Beetle utódján, amely 2007-ben kerülhet a kereskedésekbe. Készül majd nyitott változat is, az alap állítólag a Detroiti Autószalonon bemutatott Ragster tanulmány. Ugyanerre az esztendõre tervezi a VW a Golf ráncfelvarrását, az új dizájn a jelenlegi Jettát idézi majd: több króm, markánsabb hûtõrács, összekötve a belsõ tér finomításával és a futómû újrahangolásával. 2007 végén újulhat meg az egyterû Sharan is, amely a jövõben nem a Forddal együttmûködve, hanem a Passat alapjára épülne. 2008 a piacilag félresikerült Phaeton éve lesz, a VW az utódot nem limuzinnak álmodta meg. Az Audi-technika marad, a motorokat hosszában építik majd be, de nem a hagyományos négyajtós konstrukcióba: az új Phaeton a crossover szegmenset veszi célba, formája egyértelmûen a SUV-okra emlékeztet.
Most itt nem csak a külsejére gondoltam, hanem arra, hogy a VW olyan kocsikat csinál általában, amik évek múlva sem megy ki a divatbõl és évek múlva is technikailag rendben lesz. Más gyártók kocsijai 4-5 év múlva mehetnének a roncstelepre, mert annyira tönkre mennek...
Ki hinné errõl a Golfról, hogy 1998-ban mutatkozott be( 8 éve!!!!)? Szerintem, ha most jelenne meg, akkor is formailag tök rendben lenne.
VW Golf Plus Goal
Látom kicsit lappang a topic, de rakok be néhány képet és lehet véleményezni:
Hát elemenként a fényezés gondolom 20-30 ropi körül lehet. Ha lakatolni kell, akkor az is kb. Én ilyesmi számokból szoktam kiindulni.
Köszi ezt a velõs hozzászólást, de még nem tartok ennyire itt, mivel még a zsozsó is hiányzik hozzá, csak gondoltam valaki tisztában van ezekkel és fel tudok majd készülni "lelkileg" és anyagilag is, mert hát nem lesz olyan "kicsi" kiadás ez. Amúgy egy 1970-es 1300-ás Bogarunk van 1.6-os mocival. Eddig, ha volt gond mindig Bogár szervizbe vittük Pestre. Szerintem nem kell majd annyira komoly felújitással számolnom, inkább esztétikailag kellene rendbehozni, de hát ezt én laikusként nem nagyon tudom megállapitani. Szóval még sok idõm van mire eljutok odáig, hogy kihez is vigyem megcsináltatni....
Milyen évjáratú az autó? Milyen típus: 1300-as? Az ár attól is függ, hogy hol csináltatod. Motort és egyéb dolgokat (futómû, stb...) csak és kizárólag Bogárszerelõnél csináltasd meg, mert lehet hogy valamivel drágább, de legalább értenek hozzá. Nem tudom hol laksz, de ha megírod, utánanézek Neked. Az enyémnek most nyáron újítottuk fel az elsõ futómûvét, amit elõzõleg valami "szaki" csinált - szóval nem Bogárszerelõ -, és hát ne tudd meg milyen megoldások kerültek napvilágra. Szóval csakis Bogárszerelõhöz vidd!!! Sokat számít! A legjobb, ha az a szerelõ ért a kasztnismunkához is, mert akkor ugye azt is meg lehet ott csinálni és talán sikerül egy jobb árat kikalkulálni. A belsõ kárpit/ülés és egyéb nyalánkságok, valamint a fényezés pedig már más kérdés. Itt szét kell nézni és a legszimpatikusabbat/legjobbat kiválasztani. Kérjél több árajánlatot, mert tízezreket takaríthatsz meg. Öcskös most húzta meg a kocsiját, kellett kasztni és fényezés. Kért ajánlatot több helyrõl és ahova végül vitte, ott megcsinálták neki 50valahány körül a javítást+fényezést. Másik helyen 80 körül akartak ugyanezért a melóért kérni. Én is oda fogom vinni ahova az öcskös. Azon kívül, hogy egyben van a kasztnis+fényezõ, és olcsó, van referencia is. Most csináltak egy kb. 40 éves Jaguárt angol megrendelésre, úgyhogy nem dolgozhatnak olyan rosszul...
Egy Bogarasnak úgyis a Bogár a "LEGLEGLEG". Én is akarok a Bogi mellé egy másik autót majd, mert most télen pl. garázsban van és csak száraz idõben használom. De a Bogár Örök, az mindig lesz. Egyszerûen nem tudom elképzelni, hogy ne legyen.
De te nem vagy Bogaras és amúgy is relativ, hogy ki mit szeret és mit nem