"Állítólag olyan programok, amiknek van DX és OGL változata is, gyorsabbak OGL-lel."
Annak eléggé sok oka lehet. Pl. OGL alatt nem ugyanúgy renderel, esetleg pár effekt kimarad, másképp van optimalizálva, erõsegg a kártya OGL részte, stb. Pl. az ATI kártyákon az OGL lassabb, mint NVIDIA kártyákon.
Azert egy Wine/WineX-et erdemes kiprobalni, hatha az alol fut rendesen. Ha igen, akkor nem lesz kulonosebb gond. Ha nem, akkor egyertelmu, hogy a valtas nem megoldhato...
Nem igazán. Az említett gyártók magasról xarnak a linuxra. Pl: a corel egyik fõ részvényese az m$- Szóval le kell mondj róluk, ha linuxozol.
Csovi, en is vindowst hasznalok, csak annyit szeretnek tudni hogy a dragan megvett ceges coreldraw es photoshop, quark, mm flash mx 2004 megy e alatta, mert az osszes eddigi melo abba van mentve a templatek, es szeretnem tovabb is hasznalni oket de kiprobalnam milyen lehet a suse, valaszotokat koszonom
Igen a Novell technikai oldala nagyon is jó, fejlesztõi kivállóak. És amikor itt lejebb a Novell-t ügyefogyott cégnek neveztem, nem a fejlesztõire gondoltam, hanem a management-re, ugyanis a Novell vezetõsége a legelképzelhetetlen hibákat képes elkövetni és ezt komolyan bizonyították az elmult évek során. Szóval alapjában egy csomó fantasztikus termék és esetenként nem, hogy zavarni kellett volna nekik valakit, hanem mondhatjuk utolérhetetlen elõnyük volt a konkurenciával szemben. Szóval a fejlesztõknek le a kalappal, de a vezetõség null.
Szvsz tök mindegy hogy lnx v. win, amíg olyan helyen alkalmazzák õket ahová valóak... Amikor olyan embereknek kell magyarázkodni minden apróság miatt, akik meg sem próbálják alkalmazni/megérteni a zyx dolgot, csak az iránt érdeklõdnek hogy hogyan kell? Meg az iránt is hogy azt hogyan kell? Meg még az is érdeklõdéssel tölti el õket hogy hogyan kell aztat a izét megizélni, amikor az a valami kiír valamit? Akkor meg tök mindegy hogy milyen oprendszerrõl van szó.
lsd. (rettent láma júzer, volt élõ példa :D): -Jobb egérgombbal rákattintasz és... -Az hol van? -Az egéren. -Jaaa... -Ráklikkelsz a tulajdonságokra, és... -Az hol van? .... teszés szerint ismételenõ mondat, de legalább 10x... -És az hol van? -Anyádba. És lõn sértõdöttség...
Na az ilyen emberféleségek miatt is tart a számtech ott ahol.
Archkoven: ti winesek tényleg ennyire szeretnétek, hogy irigykedjünk rátok? Nan eee. Hát rossz hírem van. Egyáltalán nem irigykedünk. Sõt. Inkább ti erõlködtök.
És tényleg nem szeretnénk, ha minden idióta elkezdene linuxozni, és mindenféle hülyeséggel traktálnának minket. Mi a linuxban hiszünk. azt szeretjük, és azt használjuk. Pont. A divat linuxosokat meg nem csak te utálod, hanem én is:) És légyszi ezekkel az emberekkel ne vegyél egy kalap alá.
És senki sem erõlködik. A rendszerünk kezd olyan helyeken igen jól terjedni, ahová az való. Ez nem a gamer közösséget jelenti.Ismét pont.
Ezeket azért lásd be. A többin már lehet vitázni. :)
"a linuxosok többsége sem szeretné, ha tömeges lenne a linuxozás, és "nép OS" -é degradálódna" -Na ja! Azért térít a sok linuxos okoska nonstop a fórumokon:)) Az ilyen kamuszövegektõl dobom el az agyamat. Elõlködnek szegény kis linuxos gyerekek, de nagyon nem megy nekik, majd a nap végére mindig megnyugtatják magukat, hogy õk igazán nem is akarják:))))
Ami azt illeti a Vista bukását nemcsak én jósolom.
A gamer editionnak túl sok értelme nincs. Miért is? Mert a legtöbb gamer a wint is warezolta. A warez wint meg nem tudom miért cserélné linuxra.Pláne, hogy a warez winen nem kell emulációval szórakozni.Ennek nincs értelme. A linux elterjedésének nem ez az útja. Erõsen kezdi megvetni a lábát a hivatalokban, önkormányzatokban, és nagyvállalati környezetben. Ha sikerül jó poziciót kivívnia az office szegmensben is, az 1 bites úser úgyis openoffice-t fog használni otthon, hogy ne kelljen szívnia a doc miatti inkompatibilitással.Ez az útja. A gamerek az utolsók. És azt se hagyjuk ki, hogy a játék kezd eltolódni a pc-rõl a konzol felé. A ps3 -ra meg az ígért OS a linux. Nem hinném, hogy a gamereket meg kéne nyerni. ráadásul a linuxosok többsége sem szeretné, ha tömeges lenne a linuxozás, és "nép OS" -é degradálódna.
A SuSE-ról. A Suse nagyon a kezdõknek való. Aki szereti egy kicsit is matatni a rendszerét, annak nem fog bejönni. Nekem sem gyün be nagyon.
Amúgy testeltem vistát lehet h béta de 4 és fél év után sokkal többet vártam tõle és nem csak a bugok zavaróak hanem az is hogy a vezérlõpulton még ott figyelnek 16 színû 98as ikonok meg a híres keresésük csak akkor gyors ha a 4megán keres és az ablak addig nem húz csíkot míg meg nem nyitok egy másikat... Mondhat bárki bármit, és akár béta akár nem négy és fél év fejlesztés után jóval többet vártam és nem azt hogy majdnem akadozik egy 2800+os AMD-n GeForce 6600-on és hasonló cuccokon... nem bugmentes de ez ahhoz is kevés volt... Nem biztos h a vistáról hasra kell esni és nem azt mondom h rossz csak h ne legyen senki elfogult
Szerintem a Suse nagyon kényelmes kis rendszer és nekem használni is egyszerûbb volt mint windowst a csomagkezelése is sokat dob rajta deha csak a guiról is beszélünk az xgl és az arra épülõ GNOME és KDE következõ generációja ami hozzá kelll tenni mind1ik elõbb lesz kinn mint a vista, hááát..... Lehet hogy a novell-nek igaza van. Bár azt nem tudom szerveren a MS miért mindig Susével hasonlítja a szerveroprencerét és mondja h mennyire rossz rendszer... Csak valahogy a MS-tõl nem láttam még win server 2003 vs. Debian Sarge vagy mondjuk -"- vs. Slackware-t... érdekes lenne. De légyszi nem hülyézzetek mert az már olyan unalmas... :)
Persze, h a Linux a "komoly" felhaszoknak való, ( csak ismétlem magam ) de ha lenne valami gamers edition, a Microsofttól elpártolnának biztosan a játékosok is. Aztán kire tudnák rátukmálni a windózukat? nagyon jó lenne, ha lenne 1 könnyen kezelhetõ, "sok mindent tudó" op rendszer, ami igazi alternatívát jelentene az MS-al szemben.
Nem támogatom az emulációt. Mondhatnám a meglétük csak elodázza a probléma megoldását mely szerint: A linuxos is vásárló. Ha kell a pénzem nekik, akkor igenis tessék támogatni azt a platformot, amit használok.
Hát hosszú távon idegesítõek az xgl effektjei :)) Ez a 3D dolog baromi menõn néz ki,de sajnos nem annyira jó, mint reklámozzák. De! A pakliban az is ebben van, hogy annó az elsõ 2D-s gragfikus felületek is baromi idegesítõek voltak, de aztán kiforrták magukat. Es megszületett a "szoftver egonómia" fogalma. LEhet itt is csak egy ergonomiai fejlõdés kell, és sokkal jobban használható lesz, mint a jelenlegi 2D-s felületek.
be tudtad lõni a war3-t ? mi kell hozzá ? ori war3 az van meg linux is
Jól néz ki ez az XGL. Kipróbálom, de nem hiszem hogy eröltetni fogom.
Nekem a CodUO,Warcraft3 gyorsabb cedega-val, mint Windoz alatt.
DirecX: SDL valami hasonló projekt, azt hiszem. De az SDL platform független.
"Az ATi az, ami fél nap szívás. (vagy több)."
Nem igazan. Az en Ati kartyam (Radeon 9600 Pro) nem olyan borzalmas Linuxon, mint irtatok. Es uj kernellel is fut (2.6.15.4, szoval eleg friss). Bar jatekokat meg nem nagyon probaltam.
Hogy a cikkhez is irjak valamit: habar nem szeretem a Windowst, de azt eleg nagy marhasagnak tartom, hogy ennyi eleg legyen a megelozesehez. Ez inkabb amolyan parasztvakito dolog, melldongetes ezerrel. Joval tobb kell ahhoz, mint egy XGL.
Igen, van benne valami. Az ubuntu is bejelentette, hogy lesz XGL támogatás defaultban, és úgy tudom, hogy debianra már van is csomag. Ezek után nem maradhat le a mandriva, és a red hat sem. Szóval valóban, az XGL fél éven belül a disztrók alap felszereltségéhez fog tartozni szvsz
Igaz. Végülis a novell fejleszti az xglt, de ez nem azt jelenti, hogy csak a suse hazsnálhatja (szerintem). Szal a cím úgy lenne helyes, hogy alinux beelõzheti technológiailag a pistát az XGL-nek köszönhetõen (Novell fejlesztés).
A cím is félrevezetõ. Technológiailag, és felszereltségben, vagy elterjedtségeben. Mert utóbbi még el fog tartani egy darabig :)
Ezt nem is írtam, hogy nem tudná használni a shadereket, tudja használni, mert észrevettem már néhány opengl-es programon :), de eddig is tudtam hogy simán használja. Amúgy nagy rész ugyanezeket írtam, gondoltam mint te :)
Igen. Én innen szedtem le a zeckensack's glide wrappert, UT alatt kipróbáltam, olyan 75 FPS körül ment (DX alatt 85-el szokott menni). Elõször kicsit hibás volt (sokkal gyorsabban ment a játék, mintha 200%-os sebességgel játszottam volna), de másodszorra ment normálisan.
Sok dolog elhangzott itt, de nem minden helytálló. A linuxot nem gamerek fejlesztik. Pont. Az egy igény volt, hogy menjenek rajta játékok is. Ezzel is foglalkoznak közösségek. Mohaa, nwn, összes ID -s játék, összes unreal, stb... Szórakoni lehet. De a linux NEM játékra készült. És fõleg nem a gamerek használják. Annak való, aki 95%-ban dolgozik, vagy videózik, vagy hálóati bukfenceket akar hányni, és csak 5%-ban játszik. Más. Az XGL csak 1 ilyen technológia. Keressetek rá a Metisse-re. Ha az is más. Meg az Aigl, meg ilyesmik. A Novell az XGL -t fejelsztette, nyílván a suse-ba azt fogja rakni. Mellesleg tesztet írtam az XGL-rõl az oldalamon. (dancsokzoltan.com) A tesztgép egy 800-as p3, 256 ram, gef2 mx (64 megás). Ekkor be kellett hívni a a swap-et is. De 512 ramnál az sem kell. Gyönyörûen, gyorsan akadásmentesen ment. Az égvilágon semmi gondom nem volt. A vicc, hogy akkor sem ,amikor a wolf ment áttetszõen, mellette egy videó ugyanúgfy átlátszóan, és forgatom a desktop-ot. Nah ne állítsa senki, hogy ezt a vista tudja nekem egy 800-as gépen 256 rammal, gef2 -vel, mert nem hiszem el! Ismét más. Az ID-s, és a NWN is tapasztalataim szerint jobban megy linuxion. Mellesleg linuxon belõni egy Nvidia drivert kb: 3 perc. (tényleg annyi) Az ATi az, ami fél nap szívás. (vagy több).
Lezárva a grafikai vitát. Az XGL kurvajólnézki. És valóban kurvajólmegy kis gépeken is. De kb: 2-3 óráig émény. Aztán elkezd idegesíteni.Vakítnai jó a cimbiket, de hosszú távon nem :)) Ez igaz al inuxra, és igaz a pistára is.
Pedig lehet használni ogl alól is a shadereket. És van olyan program ami kiírja neked hogy 'márpediglen ez kell', ha ezt szeretnéd :D. Igaz nem játék, csak egy tech demo. A shaederek nélkül egy kissé romlana a látvány minõsége. pl. csíkok halmaza egy hullámzó óceán helyett...
A DirectX pediglen nem hardwerfüggetlenné teszi a programozást, hanem egy egységes interfészt szolgáltat a játékfejlesztõk számára, mondhatni hasonlóan mint az ogl. Csak amíg a DirectX nem hajtja végre az adott utasítást (esetenként semmiféle üzenetet nem közöl, csak valami nem jelenik meg) amit a vas nem támogat, addig az ogl ezt megkisérli szoftveres úton megoldani. Már amit lehetséges. Ez egy kicsit komplikáltabb mint hinné az ember. Ezért nem lehet összefoglalni egypársoros hozzászólásban.
Mellesleg a mai vidokártyáknak a tudását a legtöbb játék nem használja ki teljesen, de ez nem a dx és ogl közti versenyfutásnak köszönhetõ, hanem az idõhiánynak. De nem ragoznám tovább, mert mire kifejteném véleményemet, addigra mindenki belegabalyodna az értelmezésébe, köztük én is...
Jah, míg el nem felejtem, a dx csak leegyszerûsíti a kódolást az ogl-el szemben. Viszont ezért teljesítménybeli árat kell fizetni. Szinte mindent meg lehetne oldani ogl alatt is, csak nem mindegy hogy erre a fejlesztõk mennyi idõt kapnak/szánnak. És a befektetett +idõ megtérül-e vagy sem.Dijjóhéjjban.
Látom neked sikerült a magyar billentyûzetet beállítani:). Amit én leszedtem, abban GNOME volt, és csak US bill. volt... De mondjuk nem is ez a léneg;) Amúgy olyanokat olvastam róla, hogy PIII 1000MHz, GF4-el megy szaggatás nélkül :O Nekem is csak akkor akadt már, amikor 3-4 órája ment, és kicsit sok process futott.
Ez esetben agrafikus felület az xgl és az ablakkezelõ a gnome. De ha te ezt átálítod, KDEre akkor is XGL lesz a grafikus felület. Szal ha nem, szeretnél 3D izéket :D pakolnia gépre akkor az XGLt cseréled le. Asszem ígyvan. Da bárki, bármivel kiegészíthet!
Alapból a KDE-t akarja használni, az a fõ támogatott felületük, de lehet váltani gnome-ra is. De a képeken látható hogy KDE van, mert nagyon hasonlít a menürendszer a windowshoz, és a kde-hez vannak elvileg ezek a csicsák, a gnome meg más az inkább erõforráskimélõ, kevésbé szép, és máshogy is néz ki :)
Már egy ideje meguntam, a hypeolt tömegfpseket szóval nem mondhatni hogy fps fan lennék(csak röhögni szoktam a nagy felhajtáson amit egy új fps -nél nyomnak a megjelenésig). Ettõl függetlenül olyan játékokkal is játszok ahol nagyon számít a térhatású hang. És amúgy mindezt dx nélkül is lehet, bizonyos játékoknak saját térhatású hangjuk van. Amúgy ott van az OpenGL párja audioban, az OpenAL(ugyanúgy multiplatform, mint az opengl), és még ezeken kvül is van pár cucc ami kezeli a térhatású hangokat, úgyhogy kinek kell a dx...
UT1 engine elég szörnyû, mivel Glidera fejlesztették ki. Alapbeállításban szebb is ott, mint DX-en vagy OGLen (preferences-ben be lehet kapcsolni az effekteket), nameg néha indokolatlanul lassú. Sajnálom ezt, mivel az egyik kedvenc játékom... Ki is próbálok egy glide wrappert:)
Ja meg opengl nemnagyon láttam ilyesmi hibaüzeneteket játékindításkor, hogy "pixel shader 1.1 required" lehet hogy elõfordul néha ilyen opengl alatt is, de én nem találkoztam ilyennel, csak dx alatt... Hadd döntsem már el én milyen effekteket akarok használni...
A programozók azért vannak, hogy programozzanak, nem jó az, az jó dolog hogy megkönnyíti a munkájukat a directx, de ezt ne erõs erõforrás pazarlással tenné... Hidd el linux alá nincs normális ati driver, de az nvidia driver sem közelíti meg a windowsos képességeit, mivel lesz@rják a linuxot. Amúgy mi hardverfüggetlen a directx-ben? Ha annyira hardverfüggetlen akkor miért nem mennek a szekrényben fekvõ geforce2-n a directx9-es effektek? Ja hogy akkor nem lenne olyan nagy a gyártók bevétele? Tehát mégsem annyira hardverfüggetlen, inkább hardvergyártótámogató grafikus alrendszer. Opengl-en minden hardverképességet ki lehet használni, ugyanolyan szép dolgokat tud mint a dx, ráadásul PLATFORMFÜGGETLEN, ami a legnagyobb elõnye, összességben tehát jobb, ennyi.
Teljesen más a helyzet. Nem kötelezõ feltenni, nem Novell gyártmány, hanem teljesen szabad forrás, ezért bárki tud készíteni kompatibiliset(igazából itt a lejátszó csak egy keretprogram, a libxine a lényeg, ez felel a videódekódolásért, de van az Mplayernek is és a VLC-nek is saját motorja), nem él vissza a monopolhelyzetével, több lejátszó is van benne. Ezek közül a Media Playerre egy se igaz. Egyébként én is Kororaa alól írok, egy P3-600-as gépen, 256 mega ram, de kellett hozzá aktiválni swapet is. A videókari Gef fx 5500. top - 12:04:32 up 2:06, 1 user, load average: 1.10, 0.81, 0.75 Tasks: 75 total, 1 running, 73 sleeping, 0 stopped, 1 zombie Cpu(s): 27.4% us, 8.3% sy, 0.0% ni, 63.0% id, 0.0% wa, 0.3% hi, 1.0% si Mem: 254368k total, 241928k used, 12440k free, 12780k buffers Swap: 522072k total, 172688k used, 349384k free, 69724k cached Tökéletesen megy, simán lehet rángatni az ablakokat. Számol ugyan ilyenkor a proci, de nem döglik meg tõle. Ha 512 ram van simán megy swap nélkül is.
A 2.6.12 elõtti kernelekkel probléma nélkül használhatóak az ATi driverei. Újabbak esetében ki kell cserélni a build_mod/firegl_public.c-ben ezt: #if 0 erre: #if LINUX_VERSION_CODE >= 0x02060f
Léteznek ilyen pályázatok, nem is egy. De a stratégiai döntéseket nem lehet "amatõrökre" és gamer teszterek szavazataira bízni. A Debian projeck példás demokratikus modell alapján mûködik. Viszont szavazati joga csak debian maintainereknek van, akik tisztában is vannak azzal mi a szavazások tárgya. Pont ezért hatákonyabb, mint a hagyományos demokratikus modellek, amikben minden hülye szavazhat, és azt sem érti mirõl van szó. Ahogy lenni szokott mindig az ostobák vannak többségben, így csak parasztvakítás a hagyományos demokratikus választás, arról ki tudja jobban meggyõzni átvágni az emberek többségét. Open-sourceban egyébként értelmét veszti az amatõr és profi fogalma. Csak a kódod számít, ha az jó és optimális egy feladatra elfogadják akkor is ha újonc programozó vagy. De a Linux az nem windows, a minél tökéletesebb rendszer létrehozása a cél nem az, hogy boldog boldogtalan használja: http://unixlab.bsd.hu/LNW/index.html
persze itt nem gond az integrált médialejátszó, csak mindig a Microsoftot tisztelik meg azzal hogy abba is belekötnek hogyha nem tetszik nekik 1 ikon árnyéka, de a suse szemétbe meg azt tesznek amit akarnak, azt le se szarják...
Folytatva még: ki lehetne használni a lelkes "amatõrök" szaktudását is, lehetne célfeladatokat kiadni,( pénzdíjas pályázatok) majd a legjobban sikerült részt lehetne beépíteni a végleges verzióba. ( persze nem holmi bizottság döntené el, hanem a teszterek szavazatai alapján) Így igazából az kerülne be az OP.rendszerbe, amire az embereknek szüksége van.
Én azt írtam, ha mindez meglenne, akkor áttérne a gémer társadalom is Linuxra. Igen. De aztán látni lehet, h egy driverrel órákig lehet vacakolni, míg elindul megfelelõen. Ezért kellene a Direct-X-et úgy ahogy van beépíteni a LIN.ba. Ez igen sok pénz és idõ, de a kiadott distribució 100X-an visszahozná az árát. lenne valami gamers edition. pl az EU erre költhetne, lenne egy igazi európai OP. rendszer végre. Az EU mindig csak cseszegeti a Microsoftot, ha összefognánk, (amiért az EU végül is létrejött nem ? ) odaverhetnénk az MS-nek, igazi konkurrenciát teremtve ezzel.
Nem annyira. Forgatott kernellel volt vele gond bõven, mikor 1-2 függvényt kipicsáztak kernel sourceból, merthogy deprecated, ati driver meg totál nem fordult le miatta...ilyenkor jött gugli, mûködi home made peccs keresgélése, hogy le lehessen forgatni egyáltalán.
Igaz utóljára ati drivert bõ fél évvel ezelõtt gyúrtam, azóta lehet naprakészebbek lettek, de úgy igazából nem hiszek ebben. Az vitathatatlan tény, hogy nvidia driver linux alatt jóval egyszerûbben megy.
Kell hozzá kernel-headers, ilyen pl suseban nincs, ott kernel-source kell neki. Meg make meg gcc meg glibc-devel. Ezt sajna tudni kell. De ha az megvan, onnan sima ügy.
Nem dícsérném annyira a DX-et, múltkor UT-ztunk(sima UT), és DX-el össze vissza csúszkáltak a textúrák, ahogy mentem a pályán. Volt olyan, hogy belelõttem a semmibe, és headshot. OpenGL-el jól ment.(csak OpenGL-el nem mindig indul el, de már rájöttem hogy kell csinálni :))
Jó esetben, ha nem túl friss kernelt használsz...ez esetben ugyanis, meglehet hogy órákat bújhatod a google-t míg találsz valami peccset, amitõl használhatóvá válik a driver.
akkor fog elterjedni amikor nem kellesz 20 fajta lépést megcsinálni hogy nagynehezen feltelepüljön rá 1 ati driver, de az is csak ugy ha a neten körbe kérdezõsködik az ember hogy miket kattintson be milyen parancsokat irogason hogy lefuson egyáltalán valami szar
Vistában már nem a kernelbõl intézi az oprendszer a GUI-t, hanem egy külsõ normális programként, ezzel is növelve az oprendszer stabilitását.
Nem tudom melyik kiadásával találkoztál utoljára, szerintem a 10-es igencsak jó lett, attól eltekintve hogy apt-get rulez. Nekem úgy tûnik hogy okos emberek dolgoznak a novellnél :) Arról nem beszélve hogy egy csomó mindent megírnak ami kell hogy versenyképes legyen (evolution majd' összes alap pluginját, az xglt is õk csinálták, stb...). Szóval szerintem komolyan veszik és pozitívnak látom a történéseket.
"Ha lenne valami megoldás ez ügyben, a gémer társadalom ~1 hónap alatt átállna linuxra.." az a nagy poén, hogy már rágóta van ilyen. Opengl, nem is linuxos hanem egy független profi szervezet fejleszti amióta független lett a silicon graphicstól. A hollywoodi filmek mind ezzel készülnek, azok meg elég élethûek akkor biztosan jó lesz játékokhoz is. Hangra van az openal, amit windóózon is egyre többet látnok. Teljes egységes keretrendszerre meg ott van az Sdl. Az arra írt játékok tetszõlegesen használhatnak openglt opeanalt vagy directxet és egyebeket windózra linuxra vagy bármire. Most is megy egy csomó win játék linuxon valamilyen wine származékkel, szóval teljesen csereszabatos a direct3d az openglel. Csak az a baj, hogy úgy mégtöbb szívás lehet velük, a szokásos hibák pecselése mellett. Azért van kevés játék linuxra amiért macire is. Nem játékosok használják. Igy nem éri meg arra is kihozni.
Hát igen, végülis az emberek 99%-a programozással tölti a PC elõtt az idejét :)
nem kéne annyit játszani hogy az legyen a legfõbb szempont ennyi
"Ha lenne valami megoldás ez ügyben, a gémer társadalom ~1 hónap alatt átállna linuxra.." - Ha jól átgondolod azt, hogy egy DX-hez hasonló hardverfüggetlen grafikus alrendszer
- Kifejlesztése - Tesztelése - VGA gyártókkal történõ elõzetes megbeszélése - VGA kártyákba hardveres illesztése - VGA driverek elõzetes felkészítése - VGA driverek elõzetes tesztelése - Maguk a játékprogramok magjának implementálása - A grafikus alrendszer kezdeti nehézségei után történõ kiforrása (pl. a dx is az 5-ös verziótól volt használható normálisan használható)
Rájössz, hogy ez nem pár hónap, hanem minimum 2-3 év gyümölcse, DE CSAK ABBAN AZ ESETBEN KÉT HÁROM év, ha mindenki egyszerre mozdul, és nem áll meg, mert ez kemény harc!
És sajnos ilyenkor derül ki, hogy a Linux - windowst szeretem, de ebben az esetben tényleg SAJNOS - még nagyon messze van attól, hogy JÁTÉKPORTÁLNAK is nevezhetõ legyen 3D szinten.
UI: És akkor még nem is beszéltem, a dxnet, a dxsoundról, mindezeket is meg kell csinálni, nem csak a képrõl van szó. Ha nem a multi közös alrendszerrõl, a játékvezérlõket vezérlõ közös alrendszerrel, a HANGért felelõs közös (pl. 5.1 7.1, DTS, ilyesmi) közös alrendszerrõl, ugye ha csinálsz egy 5.1 játékot és nem teszteled geniuson, mert "kihagyják véletlenül", attól még azon is ugyanúgy szólaljon meg.
Szóval a Microsoftnál anno aki ezt a DX dolgot, úgy ahogy van kitalálta, és a programozók, akik létrehozták, 100x nagyobb dolgot követtek el, mint aki a startmenüt.
Ez programozási szempontból tény!
". A memória ott is szivárog" ez baromság . A suse-t meg úgy elcseszték ahogy lehet ,egy hányadék. Egyáltalán nem jó reklám a linuxnak ,de ez igaz a többi nagy disztribre is.
Nagyon sok vacakul megírt programon (a játékok szûk felét ide sorolnám) a világmegváltónak tartott Linux se segítene. A memória ott is szivárog, a procit ott is fel lehet emészteni...
Egy kezdetleges "bemutató" stádiumban levõ live disztribuciótól mit vársz ? Az még szép szaggat, mert zabája a memóriát, csak arra van hogy kipróbáld, ennyi.
Hát ja, a Direkt iksz jól betesz a Linuxnak sajna. Ha lenne valami megoldás ez ügyben, a gémer társadalom ~1 hónap alatt átállna linuxra.. A játékszerverek 99,9 %-a amúgy is Linux alatt fut..(persze ott nem kell a 3D megjelenítés, csak az adatokat kell k** gyorsan forgalmazni ).. szal ha valami nagyobb cég lelicencelné a DXt, és belehegesztené a Lin.ba, és 10-20 kHUF között adná az OPrendszert.. de sajna ez csak álom marad...még jó ideig..pedig a Linuxot megvennék az emberek ( mivel fele áron ugyanazt kapnák)
"de a legutóbbiban amit láttam, kevesebbet kellett állítgatni egy installhoz mint a vindóznál." - Ez a mondat véletlenül került be!
"Megveszik a játékot vagy letöltik, majd jöhet rögtön a patch keresés és a szórakozás, hogy miért nem indul el / bugzik / szaggat / nincs hangja stb. a gépén. Ha a linux ezt feledtetni tudná valamiféle csoda folytán, azonnal átállnának a pécés gamerlamerek." - Ennek az OS-hez abszolút nincs köze, ugyanis:
1/ A játékprogramozókon múlik, hogy mennyire erõltetik (fizezik meg õket) azt, hogy a játékot megvevõ user kölcsön e még +memória vagy vga-ra vagy cpu-ra
2/ A nem megfelelõen crackelt játék meg a user felelõssége, nem pedig a játék és az OS írójáé de a legutóbbiban amit láttam, kevesebbet kellett állítgatni egy installhoz mint a vindóznál.
"Nõknek jó lehet nekik úgyis csak a kártya meg mütyürjátékok kellenek abból meg annyi van benne, mint a nyû." - Mint férfi kikérem magamnak, ez így ebben a formában NEM IGAZ! Sajnálom, ha ilyen nõi ismerettséged van, biztos jókat beszélgetsz :)
"kevesebbet kellett állítgatni egy installhoz mint a vindóznál." - Ez önmagában semmit nem fog eldönteni!
"Feledtetni tudja ha eltûnik a kva directx" - A directx máig az egyetlen olyan kezelõfelület, melyen alap definíciókat használva minden vga kártyán ugyanaz a kép hatás fog megjelenni. Pont a DIRECTX az, ami a programozók életét halálosan megkönnyíti.
"ajlantóak végre nvidiáék meg ati-ék normális videokártyadrivert csinálni linux alá is, nem csak vinfos alá." - Linux alá VAN normális driverük, a LINUXNAK NINCS hardver független grafikus alrendszere!
"Vista az vindóz, úgyhogy sztem directx alapú lesz, hiszen csak a saját szemetüket használják, ha egyszer õk fejlesztették ki :)" - Érdekes pont egy olyan dolgot szemétnek fejezni, melyhez egyazonszintût egy értelmes gárda sem tudott felmutatni a nagy ingyenesben. UI: Nem OPENGL, hisz az már adott!
UI: Mivel a vga gyártók DX-RE hozzák ki a kártyáikat, nem pedig a DX-et a KÁRTYÁKHOZ, így egy lehetõség maradt. A dirextx implementálása minden más OS-be. Amihez azonban kell az MS aláírása is!
Szerintem most már akár az is lehet theme kérdése, milyen effekteket csinálnak. Az alap megvan hozzá.
Epp egy XGL-t bemutato live CD-rol netezek (Kororaa). Sajnos nincs magyar bill. kiosztas, de egy ideig nagyon szorakoztato... egy ido utan viszont hianyzik a fluxboxom:). A hardware igenyeirol nem tudok nyilatkozni, ezen a gepen nem szaggat (AMD 3400+, 1 GB ram, GF5700 LE). 3 ora hasznalat utan 340 mega memoriat fogyaszt, amikor 7 firefox volt megnyitva atlagosan 3 tabbal, akkor idonkent megakadt.
Itt nem (csak) az effektek a lényegesek, hanem hogy az összes ablak- és desktop-mûveletet az OS intézi. Szal pl. nem az appok írkálnak a képernyõre (anélkül, hogy az OS tudná, mit csinálnak), nem õk felelõsek a saját-ablak frissítgetéséért, stb., mint még XP-ben is (nem tudom, a Vistán mi lesz a helyzet ezekkel). És ha már ilyen az egész, hogy milyen effekteket csinálnak, az már csak egy bónusz. "Mert megtehetem". :)
Hát, attól, hogy teljesen hw gyorsított (erre gondoltál?), még nem biztos, hogy full DX alapú. Én nem csodálkoznék, ha a MS többek között az OGL-t is megpróbálná "eltörölni a Föld színérõl". Persze ez sem fog sikerülni, max. kicsit betart neki.
Van itt minden hullámzó ablak, forgatható desktop, Zoomolás az asztalra, animációs bizbaszok... bár nem tudom mi értelmük van, csak a Vista-nál akarnak többnek látszani, de ez édeskevés :)
Pontosabban WGF vagyis Windows Graphics Foundation amely a DirectX utódja vagyis az ami a DirecX 10 kellene, hogy legyen. Persze szemétnek nem nevezném, fõleg miután láttam az FS X grafikáját, amely a legrövidebben lenyûgözõ.
Sajnos nem, de a probléma nem nagy. Arról van szó, hogy vagy ne használd az aeroglass-t, vagy futtasd fullscreenben az opengl-es játékot. Megy egyébként is, de feles sebességgel(emuláció).