Mert körülbelül ennyi az átlagsebesség az autópályán akárhogy is nézzük
No speed limit-nek kicsi az eséje.Viszont tényleg feljebb kéne emeleni a sebesség határt 160km/h körüli sebességre
hát sajnos én is úgy látom, hogy nem a legfeljettebb a magyar vezetési kultúra. ha szépen akarnám kifejezni magam, akkor azt mondanám, hogy idióta pöcsök vannak az utakon (tisztelet a kivételnek, mert az mindig van). 1 évet éltem Londonban és miután hazajöttem, többször is majdnem elcsaptak (és nem azért mert a rossz irányba néztem). hanem azért mert hozzászoktam, hogy ha zebrára lépek (igazándiból, ha már megközelítem), akkor az autós megáll. mindig. itthon már a sáv felénél kell toporognom és még akkor is elhúznak elöttem meg dudálnak és hülyének néznek. mert mindenkinek olyan rohadt fontos dolga lehet. és sajnos már ültem is olyan autóban, aminek a vezetõje így reagált a zebrán átkelni kívánóra: "..Nehogymá' átengedjem. Tud várni, nem?..." Szóval szumma. amit kint láttam, az az hogy a közlekedésben részt vevõk tisztelik egymást (általában, mert ott is vannak kivételek). itthon a tiszteletnek nyoma sincs, csak törtetne mindenki, ahogy gázpedál kerül a lába alá. és szerintem a vezetési kultúra itt kezdõdne: a tiszteletnél... beszéltem.
Gyerekek nemrég ültünk át Wareszról Ajudiba, mindenki tojja neki mint állat, néha én is és meg is rémülök magamtól. Szal ha van sebességkorlátozása akkor egy kamion elõzésnél 140-nél nem villog le a bõrnyakú az S8-asával aki szitálva fékez az imént említett sebességre mögéd, és ugratja rád a hûtõrácsot, mert joga van hozzá. Így is agresszívek a magyarok az autópályákon, hát még akkor. Nem kívánom én azt a korszakot, ahol 17 éves frissjogsisok elõznek be 190-el a leállósávon, veszélyeztetve pl egy családos autóst.
Ezzel egyetértek, máshol sem tartom jó ötletnek a no limitet.
Én csak annyit mondok, hogy osztrákokhoz közeledve egyre normálisabbak az autósok és igazat tudok adni Galynak. Csak egy példa: Ha sopronban lelépek a zebrára képzeljétek el megállnak az autók,vagy ha picit nagy a forgalom akkor is, ott már látszik valami a vezetési kultúrából. És ezzel nem tudsz vitatkozni mert ez így van!!! Errõl ennyit.
És hol a statisztikai kimutatás eme magasztos "feltételezésekre"? És hol a másik oldal tényállása, ahol szerinted minden olyan kultúrált? Ja tudom, az ismerõs anyósának az unokaöccsének a barátnõjének az egyik rokona már látott meg hallott ezt meg azt. Élj kint egy évet. Majd utána nyilatkozz.
Tudod vannak olyan emberek akik az NFS sorozaton nõttek fel. És nagyon nem szeretnék ilyen emberekkel találkozni az autópályán amikor a családomat viszem valahová. Csak ezért!
van oktató ismerõsöm, állítása szerint a forgalomban lévõ jogosítványok kb. fele lett kiadva olyan embereknek, akik se elméleti, se gyakorlati oktatáson nem vettek részt.
De elég csak kimenni forgalomba, 10 autósból 5 nem ismeri az indexet, zippzár elvrõl nem is hallottak, két sávból hármat csinálnak, és még sorolhatnám...
alap dolgok hiányoznak a magyar vezetési kultúrából, amig ezek nincsenek pótolva, addig felesleges bármirõl beszélni.
iszonyatos ez az állapot.Még most idén hál'istennek nem vágtunk tönkre egy gumit+felnit sem.Tavaly sikerült párat.ÉS ráadásul nem is nagy felniket,hanem sima lemezfelni:(
Város detto.. MO-n /50 alatti gumival vétek elindulni, aztán nézd meg csak eggyel nyugatabbra tõlünk milyen aszfalt, meg milyen papucsok vannak a gépeken, nemhogy amerikában.
Azt írják,hogy az itthoni autósok 50% VALLJA be ,hogy átlépi a sebességkorlátozást.De akkor minek a korlátozás ha senkisem tartja be.Amíg nem mérik mindenk km-nél a sebességet addig úgy is szinte mindenki megszegi. Itthon is elvégeztek egy kísérletet,130km/h-nál hányan elõzik meg az embert.Még a suzuki wagonr+-al menõ ürge is megelõzte,a szabályosan közlekedõ autót. Nekem az a véleményem,hogy nem kéne teljesen feloldani,mert a magyar autósok egyrésze azért még nem nõtt fel a feladathoz,hogy ,,féktelenül száguldozhasson".Viszont olyan jó 160km/h-ig simán feljebb lehetne tolni a határt
Nehogy azt hidd. Az autópályák minõségében szinte egyátalán nincs különbség, a német-osztrák-magyar viszonylatban. Persze az országutakra, és városokra ez már messze nem igaz.
Az osztrákoknál tavaly a verkehrsminister kiállt amellett, hogy 160kmh-t vezessenek be az autópályáikon. Elég komoly fikahadjáratot indítottak ellene. Ezév elejére ebbõl annyi maradt, hogy 1db újonnan épült szakaszon (A1-es, Linz és Sattledt közötti új 2x3 sávos szakasz) legyen tesztként 160 engedélyezve. Ebbõl sem lett semmi, azóta se.
Nálunk, szinte teljesen biztos, hogy hacsak nem akarják választási fogásnak bevetni a közeljövõben, semmi nem lesz ebbõl. Legalábbis ebben a formájában biztosan nem.
Mondjuk hozzá kell tenni, hogy hiába van az osztrákoknak több mint 2x ennyi autópályájuk, elég veszélyes szakaszok is vannak ott, amelyek nálunk nemigazán vannak. Nemtom ki szokott gyakran kint autózni, de pl az A21 elég kemény strecke, sok hajó futómûves autónak a 130 is istenes némelyik kanyarjában. Mondjuk az Árpa a Lotus Elisebõl könnyen beszél :) Én ha a Passat/Tourannal mentem arra, észnél kellett lenni. Mondjuk a Hondával nem volt gond a 170 se :D Itt MO-n a legtöbb autópályának minõsített szakasz biztonságosabb, mint kint. Vagyis nincs annyi éles, beláthatatlan kanyar, nagy emelkedõs, vagy lejtõs rész. Ezenkívül az idõjárás sem olyan szélsõséges, mint Ausztriában. Ott pl rengeteg tömegkarambol volt már a gyakori köd miatt, és bizony a nebelwarnsystem projekt is elég csúfosan csõdött mondott.
Szóval a 160kmh-s korlátra itthon is reális esély van, bizonyos szakaszokon. No limitre viszont aligha. Ráadásul MO autóparkja sem elég fejlett a nyugatiakhoz képest, és a speed limiteket nem úgy találják ki, hogy a legjobb autó mit tud. Mert én a Hondával letolom 190-el az M1-et végig, meg a Passatal is. Csak épp a Passat hajó futómûvét már nem lehet kezelni ilyenkor igazán. És ez az, amit nem tudsz elmagyarázni az egyszerû halandónak, hogy a te autóddal mehetsz 190-et, a te autóddal meg 140-et is csak óvatosan. Hiába futják meg óra szerint, motorerõbõl. Nem mindegy, hogy irányítani is tudod e azt az autót, ha még manõverezned kell valamit.
A németeknél kicsit más az autópálya minõsége. Ott az útminõség lehetõvé teszi, hogy sebességkorlát nélkül lehessen rajtuk haladni. Ez nálunk nem így van. Azért sok sikert az aláírásgyûjtéshez.
De szerintem nem igazán változtatna szinte semmin,a sebeség korlát feloldása.MErt ma aki az autópályán megy nem azt tartja szem elõtt ,hogy 130km/h a korlát,hanem ,hogy idõben elérje a célját.És ugyanúgy megy most is 150-160km/h-val. De természetesen vannak kivételek is
mindenkinek szíve joga eldönteni ,hogy akarja-e vagy nem.De az biztos,hogy a németeknél mûködik a rendszer.(Amúgy a sebesség korlátozás feloldása,csak az autópályára vonatkozik.Ezt elfelejtettem leírni)