Egyébként meg hülyeségrõl vitáztok, mert aki vezetett már benzinest és dieselt is, annak egyértelmû, hogy a diesel jobban gyorsul. Tapasztalat.. még a transportert is jobban húzta a diesel mint a benzines az egyes golfot :D Szvsz.
És? Errõl szól a topik. Oszlatjuk a tévhiteket.
Jah elnéztem... 10 napja
Majdnem egy napja vitáztok :D
Na, mi lett a nyomatékhuszárokkal? :D
Mértékegységek :)
1LE = 1KW x 1,36
P(kw) = M (Nm) x RPM x ( PI / 30000 )
Pl
69kw = 120Nm x 5500RPM x (3,14/30000)
69kw = 94LE
Szerk átirtam ilyenre a képletet, hogy minden részlete tiszta legyen :)
Ezután jön a képbe a hajtáslánci veszteség, a súrlódásokból, áttételekbõl, stb, ahhoz, hogy a kéreken mérhetõ dolgokat megkapd. De ez már elég hardcore gépészeti képletsor lenne :) Én anno vizsgáztam ezekbõl, de még így se tudnám feleleveníteni utánanézés nélkül.
Már értem, valahogy majdnem így gondoltam én is. Ezért húz alul jobban, mivel a nagy nyomaték lent van, így a teljesítmény is lejjebb lesz. De ez a turbó miatt van fõleg
És mi van ha a benzines nyer? Tök hülyeség. Döntse el mindenki saját maga, hogy neki melyik éri meg jobban és mit szeret. Ennyi. Hiába írkáltok egymásnak bonyolult képleteket és okoskodtok, még ha igazatok is van, a másik úgysem fogja ezt beismerni. Szóval hülyeség ezzel fárasztanatok magatokat és tölteni az idõtöket.
Csúcsteljesítmény 90KW@4000RPM, ugyanis itt 4000 rpm-hez kb 210Nm-e van. Csúcsnyomaték 275Nm&2250RPM
4000x210 > 2250x275
A papírforma megint megvan :) Nem a csúcsnyomaték 2250-es fordulatán fog a legjobban húzni, hanem 4000-res fordulaton, ahol csak 210Nm-e van. A tétel tehát be van bizonyítva, az autót nem önmagában a Nm gyorsítja. :)
Logikusan, a csúcsteljesítmény is a fordulatszám, és a nyomaték szorzatával arányos. Hogy miért nem ugyanott van a csúcsteljesítmény, ahol a nyomatékcsúcs? Egyszerû.
Példa: Nyomatékcsúcs 5500RPM-en 135Nm Teljesítménycsúcs pedig 66KW 6000RPM-en. Mivel, a 6000RPM-hez ugyan valamivel alacsonyabb nyomaték tartozik már (példa esetében 125Nm), de a fordulatszám már jóval magasabb.
5500*135 < 6000*125 A teljesítmény tehát itt lesz a legnagyobb, annak ellenére, hogy a nyomatékcsúcs máshol van. Ebbõl logikusan következik az is, hogy mivel a fordulatszám nagyságrendileg nagyobb tényezõ a szorzatban, így FONTOSABBnak tekinthetõ, mint a nyomaték. :)
Magyarán ez az autó 6000-res fordulaton fog a legjobban húzni.
Logikusan, ez egy benzines autó volt.
A dízelnél a nyomatékcsúcs elõtt és után jóval meredekebben esik a nyomaték, tehát a töltött tartományból kiérve 4000-5000 fordulat között már csak töredéknyomaték van jelen, amibõl nem biztos, hogy nagyobb csúcsteljesítmény jön ki, mint a nyomatékcsúcs 2000-2500 fordulat közötti tartományában. Ezt konkrét példával kellene megnézni, szúrj be egy turbódízel nyomaték és teljesítménygörbét, elemezhetjük.
Meg van pl. hogy egy dízel a csúcsnyomatékát 2000-2750 között adja le. Ebbõl hogy jön ki a képlet alapján a teljesítmény? Kijön hogy 130-140LE?
baszki csak azt mondom/mondtam mindig hogy alul húz a dízel, a benzinest meg pörgetni kell. Mindez, hogy a csúcsnyomaték a dízelnél alacsonyabb fordulaton van, ezt jelenti. Te akartál hülyének nézni minket... Amúgy pl. hogy jön ki 500NM és 2000 RPM szorzatából pl. 220LE?
Bazmeg feladom komolyan :D De nem, mert ez már haladás! Mostmár nem a Nm az isten önmagában, hanem csak "számít". Közeledünk a fizikai alapokhoz :D
Leirom neked mégegyszer. P=Mxn. A nyomaték tehát semmit nem ér fordulatszám nélkül. A te logikád szerint ha Nm van, akkkor minden hawaii. Persze, akkor szorozzuk meg 0-val, mert a fordulatszám nem is kell. Kijön 0 KW teljesítmény. Vágod? A nyomatékod szart sem ér, ha nem párosul mellé fordulatszám. P=500Nm x 2000RPM (dízel) P=250Nm x 4000RPM (benzines) (P= pillanatnyi teljesítmény, ami az adott gangban, az adott fordulatszámon gyorsítani fogja az autót) Melyik lesz tehát a jobb, annak ellenére, hogy 2x akkora nyomatéka van a dízelnek? :) Remélem kezd világosodni a dolog, mert 44-edszer már nincs kedvem elmagyarázni.
Ezután jön a képbe a nyomatékváltó, amivel szépen be lehet lõni, hogy hányadik gangban, milyen fordulatszám tartozzon az adott sebességekhez. Logikusan, dízelben olyan lesz a 4. fokozat, hogy 80-nál a töltéshatár fordulatszámának aljáról elindulva 120 felett érjen ki belõle. És hogy a 180 körüli sebességeken se pörögjön 4000 felett, ahol se töltés nincsen, de még szarrá is megy a dízelmotor, kell bele a 6. gang. A benzinesben pedig tök más szempontok szerint kell méretezni a váltót, mivel minél magasabb fordulat, annál erõsebb, és a relatíve nagy fordulatszám sem árt neki. Sõt, a benzinesben a 6000-res fordulatot még kevesebb hangszigeteléssel lehet kultúrálttá tenni, mint dízelben a 4000-ret. Nem azért, mert bármelyik is szar lenne, csak más a karakterisztikájuk.
Egy szó mint száz, a dízel nem attól király, mert sok Nm van benne és készpassz. Ehhez ezer más paraméter is kell ahhoz, hogy gyorsulni is tudjon, végsebessége is legyen, ne is forogja szét magát, a kuplungot, váltót se szabja le az alacsony fordulaton ébredõ nagy nyomaték, meg ugye még mindez megbízható is legyen, legalább annyira mint egy jóval egyszerûbb konstrukciójú benzines.
Azt, amirõl te beszélsz, vagy azt, amit én magyaráztam neked? Mert az két különbözõ dolog. Szubjektív dolgokkal, minthogy ki milyen fordulatszámon szeret autózni, sosem vitattam. Csak a fizikai tévhiteiddel, meg a dízelrõl alkotott téveszmékkel szálltam szembe.
de én csak errõl beszélek. Mindkét motor alulról végig pörgetve ugyanolyan gyors kb. Csak a dízel alul, a benzines felül húz. Ennyi, és valaki inkább az elõzõt választja, a rugalmasságot.
ez a teszt azt bizonyítja amit állandóan mondok, hogy alacson fordulaon jobban húz. Nem mondtam soha hogy gyorsabb a benzinesnél. Milyen tévhit? A vita eleje óta csak azt magyarázom, hogy sok embernek bejön a dízel kényelmes karakterisztikája + fogyasztása. Nem azért mert hülyék, nem a marketing miatt, hanem mert szeretik. Ezt az egyet kéne felfogni
Ezt csak te mondod. Én meg azt mondtam, hogy a rugalmassági teszt nem motorteszt, ami a benzin és a dízel között hivatott dönteni. Ugyanis a rugalmassági tesztbe a váltó, és az autó súlya is beleszámít amellett, hogy a 4. gang ÁTTÉTELÉHEZ 80-nál tartozó FORDULATSZÁM mellett milyen pillanatnyi TELJESITMÉNYRE képes az autó. Ennyit mond el, és nem többet.
És részrehajló teszt, azért, mert a dízelnek kedvez. A dízel karakterisztikájából eredõen általában itt jobban teljesít, mert 4.-ben 80-120-ig a töltött tartományban autózol pont. A benzines meg feljebb adja le a nyomatékcsúcsát, tehát logikusan nem fog ilyen jól menni. De ha csak 3.ban néznék a tesztet, a benzines máris elhúzna. Nem azért mert jobb vagy rosszabb, csak szimplán a dízel kifut a töltött fordulatszámtartományból.
Ez az, ami te nem fogsz fel, és lépten nyomon megpróbálod mellémagyarázni a leírtakat. Ugyanígy, azt is csak te találtad ki, hogy megrögzött benzines vagyok. Csakmert nem értek egyet a dízelrõl szóló tévhiteiddel.
Nekünk kell eldönteni mit szeretnénk. Az meg a másik fele hogy egy olyan embert mint (Borg vagy én) aki megrögzött Benzines soha nem fogtok tudni meggyõzni a Diesel elõnyeirõl.
Akart bárki is? Csak tudod kurvára idegesítõ, hogy bármit mondunk, a benzines nyer, meg már a nagy nyomaték értelmét is megkérdõjelezi egy szaros képlettel, és ezzel azt hiszi magáról, hogy milyen okos. Borg bizonyítsd is be, ha már felhoztad, és fölényeskedve a fizika könyvet emlegeted. Nem mondta senki hogy a nagy nyomaték alacsony fordulaton gyorsabbá teszi, hanem hogy alacsony fordulaton húz jobban a motor, ellentétben a benzinessel. Itt van értelme annak, hogy a nyomatékcsúcs alacsony fordulaton jelentkezik. De a fogyasztás alacsonyabb. És sok ember szereti ezt a kényelmes karakterisztika + fogyasztás kombinációját.
Miért szted ennek van értelme? Ugyanaz mint a Rock vs. Disco... értelmetlen hülyeség. Jó, tudom, h nem ilyen célból nyitottad a topicot, de ismerve az SG-t, sejteni lehetett h ez lesz belõle...
fogd már föl. Szerinted mindennapos, hogy 2., 3. fokozatban 80-120-ig? Meg akkor most szembeszállsz az összes tesztelõvel, akik a rugalmasságot éltetik? Ilyen marhasággal, hogy 2.-ban 80-nal... Gratulálok
Itt senki nem akart meggyõzni senkit semmirõl :) Legalábbis én nem. 2 kocsim van, mindkettõ benzines. Az összes álomautóm közül csak egy dízel van, a BMW 535d.
Mindössze azokkal a nyilvánvaló badarságokkal keltem vitára, hogy a benzinesek mindig minden körülmények között elverik a dízeleket. Ez nem igaz. Mindkét technológiának megvannak az elõnyei,hátrányai, de a turbódízelek olyan rohamos fejlõdésen mentek át az utóbbi 6 évben, hogy már nem csak a fogyasztásban, hanem nagyon sok másban méltó ellenfelei a benzineseknek. Ez nem olyan régen elképzelhetetlen volt. Ezt egyszerûen el kell ismerni, de nem kötelezõ dízelt venni.
Nem akarok beleszólni, de meg kell tennem!! Egy autót sem kell kinozni, tehát nem kell szétpörgetni sem és nem kell 5-dikben 20-al átmenni a vasutiátjáron. Erre egy pár éve feltalálták a váltót, tehát ha nagyon pörög a motor eggyet váltunk felfelé, ha már erõlködik lefelé stb. Olyan dolgokon vitatkoztok hogy hihetetlen. Hány autószerelõ,tervezõ,stb van közöttetek?kb 0. Ezeket a dolgokat profi SZAKemberek találják ki tehát biztos hogy mind kettõnek kb 100000000000-elõnye van és legalább ugyanennyi hátránya. Nekünk kell eldönteni mit szeretnénk. Az meg a másik fele hogy egy olyan embert mint (Borg vagy én) aki megrögzött Benzines soha nem fogtok tudni meggyõzni a Diesel elõnyeirõl. És fordítva is igaz ugyanez. Mondom ezt ugy hogy kb 2 éve Diesel autót vezetek. De ha saját autót fogok venni biztos nem fog ketyegni.
Legalábbis jobban elindúl a dízel,az tuti. Persze csak a saját tapasztalataim alapján. Van egy 3-as golfom 1.9-es dízel, kemény 80 ló lehet,meg az 1.8-as G60-as kb. 170 lovas kettesgóf (a Zisten ) ,utóbbit használom mindennapokra,másik a "family car". "Érdekes",hogy a dízellel 5.ben átmegyek 20-al a vasúti átjárón pl.,utána olyan szép lágyan elkezd fokozatosan húzni (na nem mint állat' persze),hogy tényleg leszokok a váltogatásról. A benzinest meg persze vissza kell váltani. (az is bírja,de a hangja elég keserves,marha keveset forog ott már) Ezt leszámítva persze a két gép nem hasonlítható egymáshoz,mert a 2-es úgy megy 100-ról 200-ra,mint a 3-as 0-ról 80-ra kb :o) A dízellel autópályán kijövök 5 literrel,úgy hogy egy kényelmes 140-et megyek. Na,nagy újságokat nem mondtam,de azért no anyázás,htx
Direkt azért írtam oda külön zárójelben, hogy az autóknál(KW adatokkal elég ritkán dobálózunk itt Közép-Európában), de akkor képzeld oda, hogy kilowattot írtam.
100x leírtad, de vajon megértetted már? Mert a fordulatszámot még mindig érdekesen mellõzitek a Nm kontextusából. De én ugye vérbõl útálom a dízeleket, csakmert a fizikai baromságokkal szembe mertem szállni.
Nyilvan nem folyatosan uveghangon kozlekedunk. De ha olyan van (pl. elozes) vagy valami, ami miatt gyorsitani kell, akkor vagy visszavaltok, vagy ha epp magas fordulatrol indulok (ertsd 3000 folott), akkor hagyom kiforogni. Na szerintem ilyenkor jobb (tartosabb a folyamatos ero) a benzines, mint ugy a dizel, hogy nem valtasz sehova.
Pedig pont errõl van szó te hihetetlen nagy amatõr te! Miért hívják FORGATÓnyomatéknak? Mert forgatja azt a kibaszott fõtengelyt, ami a váltón keresztül meghajtja a kerekeket és tudod, nálunk még ettõl megy az autó.
Porgetestol irtozo usereknek javaslok egy autot: Ford Focus, 1.6 TDCI, fokozatmentes CVT automata valto... Na ezzel aztan nem kell porogoni :)
A mondatértelmezéssel is gondjaid vannak ahogy látom. Mondd már meg mennyiben tudod cáfolni az alább leírt tényt, hogy a teljesítmény nem más mint a nyomaték és a pillanatnyi fordulatszám szorzata.
Ezt így írtam: "Teljesítmény(lóerõ a mértékegysége autóknál) és a fordulatszám pedig nem mellékes mert ezek szorzata a newtonméter"
Nem tûntettek fel semmilyen fényben semmit. Hacsak azt nem, hogy a Nm a mindenható, mert attól megy elõre az autó, és ha abból sok van, akkor minden a legjobb. Ami csak nemkicsit baromság. Ennyi.
Most tenyleg az a kerdes, hogy valakinek az jelenti a normalis/kellemes autohasznalatot, hogy 3000 fole sohasem porgeti?! Akinel ez igy van, annak a dizel a tokeletes valasztas!
De mar miert ne lehetne 5000-ig is porgetni, ha elozni akarsz? Miert lenne az ROSSZ, CSUNYA, FUJ, KAROS??!
Akkor gyartsanak olyan dizeleket, amiknek 1500rpm-en van a nyomatekmaximumuk? Az lenne a legjobb?
most az a baj hogy a benzinest olyan fényben tüntetik fel h lassabb mint a dízel. üldözési mániád van... egyszer pattogsz hogy a benzines milyen gyors, és kiszúrja a szemed h a dízel mégis gyorsabb akkor meg jössz a tömeggel. szánalmas vagy
És? A benzies karakteriszikája más. Az magas fordulaton adja le a nyomatékcsúcsot. Akkor miért nem 2-3-ban csinálod ezt a tesztet? Ja, mert ott a benzines elhúzna, a dízel meg kifogyna a töltött fordulatszámból? Csak ennyi, nem több.
"Váltó nincs, autónak tömege sincs, nameg a teljesítmény, és a fordulatszám is mellékes, ha van Nm!"
Váltó van. Az autónak van tömege. Teljesítmény(lóerõ a mértékegysége autóknál) és a fordulatszám pedig nem mellékes mert ezek szorzata a newtonméter te dilettáns.
Nem kell újraírni a fizika könyveket, megtették azt már nálad okosabbak is, csak el kellene olvasni.
de basszus értsd már meg. 4. fokozatban 80km/h-nál mind a kettõ viszonylag alacsonyan forog. És mivel alacsony fordulaton nagyobb a nyomaték, ezért fürgébbek
Hiába, a Nm a király :) Váltó nincs, autónak tömege sincs, nameg a teljesítmény, és a fordulatszám is mellékes, ha van Nm! :D Ez van, én már beletörõdtem. Igazat adok nekik, mindenben :) Erre vártak úgyis, mostpedig elmehetnek újraírni a fizikakönyvet.
Érvek?? Te ismered ezt a szót? Miért nem használod õket?
"Szerintem nézzük meg, hogy 5-ben 30-50-re gyorsulást melyik mennyi idõ alatt csinálja! Mérvadó adat lesz, és fontos is."
Életemben nem hallottam még jogosítvánnyal rendelkezõ ember szájából ennél nagyobb faszságot, hogy ÖTÖDIK SEBESSÉGBEN GYORSULGASSUNK 30RÓL 50RE ÉS MÉREGESSÜK!
Ez mondjok tenyleg igaz! Miert akarnank 80-rol 120-ra gyorsitani 5. ben? Fogom, aztan visszavaltok harmasba. Es akkor meg nem is forgacsolom a motort! Persze, aki lusta valtani annak kiraly ez az adat. De akkor az vegyen automatat!
Szerintem nézzük meg, hogy 5-ben 30-50-re gyorsulást melyik mennyi idõ alatt csinálja! Mérvadó adat lesz, és fontos is. Nameg sokatmondó is. Utána még hozzáadjuk a Nm-t a km-hez, meg a másodperchez is, és akkor tuti a dízel nyer :)
Mucika, azért rugalmassági teszt a neve, és nem motor teszt. Mert a motorról nem mond el semmit, hanem a motorról, váltóról, és autóról(kg) együtt. De ezt sem kell elismerni, hiszen csak Nm számít bele.