Maradok a vitorlázásnál :) Bár mint gépésznek csábító ez a környezet, de asszem csak akkor mennék ilyen helyre dolgozni, ha már antianyag injektorokat kéne cserélgetni :D
Hamar meg lehet szokni. Furcsa modon amikor hazajossz eloszor az ejszakai csend a zavaro.:) Ha a hajon megalt a fomotor tuti, hogy mindenki azonnal felebredt.:D Persze a hangszigeteles is eleg jo.
Hangulatos és érdekes de nem tudom meddig bírnám ott a bezártságot. Mennyire zavaró pl pihenéskor a hajómotor hangja,rezonálása? Megszokható vagy füldugózás megy egész nap?
azért erre születni kell :D egyszer volt 'szerencsém' viharba kerülni egy katamaránnal szicíliáról vissza máltára :D hát köszi az asszem egy életre elég volt .. 300 utasból 200 sugárba hányt pedig ott csak 2-3méteres hullámok lehettek
egy csipetet elkalandoztál :) nem arról beszéltünk hogy szükséges e hanem hogy melyik megoldás lenne a kevésbé környezetkárosító (persze attól eltekintve hogy az elektromos hajtás jelen formájában életképtelen)
ja ez igaz :( jobb nem belegondolni abba hogy pl ajkai erõmûben hány vonatnyi fát tüzelnek el a bakonyból .. mert ha így nézzük nem csak az a károsítás amit az erõmû kiokád hanem az hogy pl aza fa mennyi idõ múlva reprodukálódik :((
Attól függ milyen erõmû:) Ha csak atomerõmûvek lennének, akkor oké, de van jópár széntüzelésû, meg hasonlóan gagyi erõmû. TC-n kiszámolta valaki, hogy az egyik már használhatóbb villanyautónak(elférnek benne, nem esik be az esõ, nem fújja át a szél, stb) alig kevesebb a CO2 kibocsájtása, ha Mo-n használják.
egyébként az akkumulátor legyártása feldolgozása a töltés infrastruktúrája jelenleg nem megoldott úgyhogy hagyjuk az egészet és várjuk meg a fúziós reaktort
Az elektromosság elõállításához is kell valami, amik nagyrészt erõmûvek, ezeknek van CO2 kibocsájtásuk, a különbség annyi, hogy ott az erõmûbõl dõla CO2, benzines kocsinál meg a kipufogóból, de ugyan úgy szennyezi a környezetet.
igen most ez a tendencia látszik amit leírtál nem véletlenül készítenek ennyi tanulmányautót, sõt sokan már réspiacokra próbálják betuszkolni. de szépen leírtad a technológia megvan az olcsó áram elõállítására, és a jövõbeni technológiákat is fejlesztik, csak sajnos érzésem szerint csernobil még mindég kísért és az emberek nem nézik meg a hatékonyságot ezért kicsit túl támogatják a zöld energiát. pedig az elektromosság maga is a jó hatékonyság és a sokrétû felhasználhatóság miatt terjedt és terjed jelenleg is, remélem ha döntéseket kell hozni azért mérlegelnek majd ha a publikum nem is áll a döntéshozók mögött...
Elektromos autóknak jelenleg még semmi értelme, majdnem annyi CO2-t bocsájt ki, mint egy benzines, viszont rohadt drága akksik kellenek bele, amiknek kicsi a hatótávjuk, és lassú feltölteni. Persze vannak kísérleti autók, amik nagyobb távot tudnak megtenni, de az hétköznapi használatra nem alkalmas, beesik az esõ, átfújja a szél, meg különben is olyan gyenge, hogy ütközésnél szépen kilapul.
A benzin olcsóbb már nem igen lesz, viszont az akkumulátorok ára lefelé megy, az elektromos áram gazdaságos elõállítására pedig szintén megvan a technológia. Egyébként tényleg fontos az ár, mint nem mûszaki szempont.
kiegészíteném még nagyon fontossal azt a 2 fontos szempontot mégpedig az Ár. pl hiába fejlesztenek ki valami kocsiéval megegyezõ élettartamú akksit, amit 1 másodperc alatt teletöltesz ha a kocsi az akksi miatt 50 szer annyiba kerülne mint benzin motorral, senki sem venné ezért nem is gyártanák.
Vagy utánfutóval húzhatták az akkumulátorokat vagy az utastér volt vele tele. Úgy meg megint csak egy kicsit értelmét veszti az egész.
Az ismert kísérleti Szilícium-nanovezetékes Lítium-ion akkumulátorok a jelenlegieknél úgy kb. egy nagyságrenddel nagyobb energiasûrûségûek, így ha ezt elfogadhatónak tartjuk akkor már csak két dolog hibádzik:
BTW, ne nevezzük át a topicot Diesel vs Benzin vs Elektromosra? :) A jövõben úgyis egyre jobban teret fog nyerni az utóbbi, és egyre erõsebb konkurenciája lesza belsõégésû motoroknak...
csak egy mókolt szervízkönyv kell aztán mehet a piacra 3.5 millióért
Én meg pont azt szeretem, ha jóval 2000 alatt is használható a motor. Na ilyen nem sok van, ami méretben, fogyasztásban, elõállítási költségben az átlagember számára is megfelelõ. Kivétel persze a villanymotor, de az meg nem tárgya ennek a témának, meg ott épp az „üzemanyaggal” van a gond.
sokkal könyebb úgy megközelíteni ezt a kérdést hogy ki milyen stílusban szeret vezetni
én pl. azt szeretem ha 2-3000 közt tol rendesen nekem a dízelek karaktere sokkal jobban bejön,gyakran huzogatok ezt azt vele arra sokkal jobb
aki meg szereti jobban pörgetni az vegyen benzínest
de az autó mérete is fontos egy nagyobb nehéz karosszériához jobban passzol szerintem a dízel,egy fürge kisebbhez a benzines
persze átlag max 2.5-as európai kocsikról beszélünk,mert pl. egy nyomórudas amerikai v8 pont úgy viselkedik mint egy dízel
aztán még ott van az a jelenség is ,hogy pl. a hagyományos közvetlen befecskendezéses dízelek pl. vw sdi elég nyomatékszegények az alapjárat környékén sõt jó pár common rail is 1000-es fordulaton nulla erõ /turbólyuk/ aztán megindul mint a barom és elfogy 4000-nél ez fõleg az elsõ generációkra volt igaz
két konkrét autót érdemes összevetni,nagy általánosságban nem érdemes errõl a kérdésrõl beszélgetni mert kérdés a furat löket vezérlés /pl.vvti/ injektor tipusa dízel befecskendezési rendszere turbó van-e és változó-e hengerszám stb.
Az a 200 LE, 800 N·m tudod hogy milyen lenne? Átlagos váltóval úgy nézne ki a dolog egy személyautóban, hogy padlógázra minden fokozatban elkenné a gumikat, viszont kb. 2500-as fordulatszámnál vége lenne a játéknak, tehát elég gyakran kellene váltogatni.
Itt egy példa, ez egy Mercedes-Benz Atego motorját jellemzi, ugyebár egy kisebb teherautóról van szó:
Atego x22: 4.820 cm³ | 160 kW / (218 PS) bei 2.200 U/min | 810 Nm bei 1.400-1.600 U/min
Összességében úgy fogalmaznék, hogy a nagy sebességhez mindenképpen nagy teljesítmény kell, a jó gyorsuláshoz és a jó vonóképességhez meg általában nagy nyomaték. Azért mondom hogy általában, mert egy F1-es versenyautónak nem nagyobb a nyomatéka, mint egy 1,6 literes turbodieselnek, ellenben a rövid áttétel és a magas fordulatszámon elért nagy teljesítmény (na meg a kis tömeg) jó gyorsulást adnak. Dehát egy személyautó teljesen más, mint tudjuk.
A nyomaték meg teljesítmény összefügg, fordulatszám(1/s-ben)*nyomaték-ból jön ki. Legalábbis elektromos motoroknál, amit mértünk, így kellett kiszámolni, gondolom benzinmotornál is ugyan ez a helyzet. Amit meg írtál, az kb úgy gyorsulhatna, mint egy WRC, azok ilyen 300 lovasak, és 600-800Nm nyomaték.
bocs emiatt a sok hülyeségért csak szeretném jobban átlátni a dolgot :D
kössz a választ!
meg még eszembe jutott ez a nyomaték és teljesítmény görbe dolog hogy ezt 2 külön grafikonon ábrázolják és a nyomaték meg nem fedi a teljesítményt ez asszem inkább dízelesekre igaz mert ugye azok alacsony fordulaton olyan 2000 fordulat per percnél leadják a maximális nyomatékukat de mégis csak feljebb kezd el húzni a motor amokor már a teljesítménye is megnõ...
faternak van 1 kb 130 lovas turbós diesel ford mondeoja chiptuning is van benne ezért mondom hogy csak kb 130 mert gyárilag 115 volt de most amikor megpadlóztam már nem csak annyit érzel hogy megindul a kocsi harmadikba hanem már rendesen beletapaszt az ülésbe :D nyomatékát gondolom eléggé felhúzhatták :D
gondolom akkor mindkét érték fontos csak gyorsulásnál inkább nagy teljesítmény kell nem pedig a nagy nyomaték
1 alacsony teljesítményû mondjuk 200 lovas dieseles kocsi aminek 800 newtonmeter a nyomatéka (gondolom ilyen relative kis teljesítményû de nagyon magas nyomatékú kocsi nincsen) az hogyan gyorsulna? úgy mint 1 átlagos 250 lovas benzines vagy sokkal jobban ennyi nyomatékkal? vagy ez a nagy nyomaték inkább csak vontatásra való?
nagyon remélem ezt valaki tõlem jobban le tudja majd írni de azért próbálkozom :D
vezetési élmény szempontjából benzines a nyerõ. 1500-2000 fele megindulsz szépen simán aztán ha sportolni akarsz nyomsz egy padlóst 3000 felet elkezd húzni 7000 ig meg sem áll :D dízellel kis gázzal kell menni mivel alacsony fordulaton leadja a nyomatékot és csúnyákat rángathat ha nem vagy hozzászokva.
nyomaték tényleg a megindulásnál és vontatásnál van szerepben, ezért is jó a diesel kamionnak, traktornak, de gyorsulásban nem azért jobbak a benzinesek mert alacsony a súlyuk, egy f1 es kocsi 620kg igaz ez a 2010 es változatban minden üzemanyag benne kell hogy legyen régebben voltak 500 körül is, de ez sima autónál álom ott még sport is 900 kg környékén személy meg jóval tonna felett kezdõdnek.emígy sincs sok eltérés benzines meg dízel súlya között, lóerõben viszont ami gyorsuláshoz kell abban jobbak a benzinesek jóval.
persze szívó motorokról beszéltünk.
viszont már régi trend hogy dízelekbe berakják a turbót így tudnak annyit lóerõben mint a benzin. újabban már a benzin motorokba is raknak turbót mágneses szelepvezérlés és pl 1.4 es motrok tudnak 170 lovat :D az azért szép.
talán megkaptál minden választ, bár kicsit érdekes ez a nyomaték lóerõ dolog de majd belejössz.
valaki letudná írni nekem hogy vezetési élmény szempontjából mi a külömség 1 dieseles és 1 benzines autó között?
olvastam már cikkeket arról hogy a dieseles kocsinak ugye nagyobb a nyomatéka 1 vele ugynolyan teljesítményû benzineshez képest és a kocsi megindításásnál a nyomaték a fontosabb meg hogy a nagyteljesítményû benzines kocsiknak azért jó a gyorsulása mert kicsi a súlya mint 1 formaegyes kocsinak...
de még annyira nem értem 1 átlag sofõr mit vesz észre ezekbõl benzines illetve dieseles motor közti külömbségbõl? az érdekelne hogy a nagy nyomatéktól vagy a nagy teljesítménytõl húz e jobban a kocsi? meg ilyesmi
nekem több helyrõl is ajánlottak 150 volt a legdrágább használt, de szûrt /állandó forrás lenne/ de egy gatyás szaki a melóben azt mondta, hogy a 123-as pl gond nélkül ketyeg vele telibe, de nekem a Lucas adagoló valószínûleg nem fogja megköszönni...
így maradt 200-ért a butykolás, annak is megvan a varázsa... :)
"A teljes értékesítés 2010 elsõ negyedévében 12 százalékkal csökkent"
"Újabb csúcsot érnek el a héten az üzemanyagárak azután, hogy szerdán bruttó öt forinttal emeli a gázolaj és 2 forinttal a 95-ös benzin literenkénti nagykereskedelmi árát a Mol Nyrt.
Az emeléssel a gázolaj átlagára 331 forintra, a benziné 345 forintra nõ. A benzin ára ezzel újabb történelmi csúcsra emelkedik, soha nem volt még ilyen drága az üzemanyag Magyarországon. A gázolaj ára egyelõre csak 2010-es rekord."
feheroroszorszag... ehh. hat oda ugyse megyunk lakni.
Az Auto Club Europa adatai szerint jelenleg Törökországban a legdrágább a benzin, átszámítva 1,88 euró literenként. Norvégiában 1,71 euróba, Hollandiában 1,56 euróba Dániában 1,55 euróba kerül egy liter üzemanyag.
Az európai átlag 1,25 euró, Magyarország azon négy európai ország egyike, ahol csak kissé drágább az üzemanyag az európai átlagnál: Magyarországon 1,21 euró, ugyanannyi, mint Ausztriában, Svájcban és Szlovéniában 1,22 euró. A legolcsóbban Oroszországban(0,81 euró), Fehéroroszországban(0,82 euró) és Cipruson(0,90 euró) lehet tankolni.