Szerintem a Gothic nagyon is RPG. Sokan írják hogy nem, de ugyan azt csinálhatod benne mint a papíros formában. Az TES sorozat pedig szerintem nagyon gagyi. Nem egybefüggõ a világ.Az egyész nagyon mû. Én is játszottam a morrowindel de nem tetszett.
Szééép... Asszem elõveszem a G2-t megint, mert anno nem jatszottam végig. Kicsit nehéz volt nekem a harcrendszere. Talán az új gépemen is jobban fog futni!:P Egyébként maga a játék naon cool! Várom a hármat, már csorog a nyálam! Meg egyébként is RPG rulz!
Én azért szeretem igazán a Gothicot, mert SOKKAL jobban él a világ, mint a Morrowindben vagy a TES IV-ben.
Bár azzal csak pár órát toltam, de gáz volt, hogy a fõváros piac eészén volt két boltos egy sétáló õr és passz. Még mindig csak útjelzõtáblák az emberek.. Meg hangulata sem volt. A MIII-at is a Gothic után kezdtem tolni. Nem kellett volna. Csiáltam, csináltam, de kurva unalmas volt. Valahol 22-dik szint táján meguntam és unistall.
A G2-t MEGINT (kb. 5-ödjére + 1szer kieggel is) végigtoltam, hogy ráhangolódjak a követekezõ részre....
mondtam már hogy értem :DD, teljesen együtt tudol érezni a te álláspontoddal is, egyszerûen az én érzéseim máshonnan indultak, nem a papírostól. Mások a viszonyítási érveim ;)
Szegény Diablót meg ne verd már veresre xD, keress rá akárhol, mindenhol role-playing -nek van besorolva, és egyike volt a nagy ugródeszkáknak a cRPG-k ben. Mindenféle awardok, "RPG game of the year" titulusok, és rengeteg ember aki még ma is játsza)
RPG(fõnév) Role Playing Game. Szerepjáték. A játékos megszemélyesit valamit vagy valakit, szerepet játszik. Klasszikus felfogásban ül valahol pár hasonló érdeklõdésû humanoid társaságában és gyakorlatilag egy könyvet írnak, megszemélyesítve a szereplõket ( a játékmester akár többet is). A mai számítógépes játékgyártási businessben RPG: minden, amiben az életerõn kívül XP néven csík van. Mit kell ezen problémázni :) Örülök, hogy nem a seggem hívják RPG-nek.
Rókusfalvy Pál Gábor meg keményen rábaszott :)))) (no offense)
Nem azt mondtam, hogy nincsen benne öröm, vagy hogy nem tudom élvezni, hanem azt, hogy nincsen semmi közük a papíron játszott igazi szerepjátékhoz. Ettõl még nem szarok, csak nem azok.
Nem kell rájuk új kategóriát kitalálni, csak annyi, hogy ->számítógépes<- szerepjáték. Ez elmondja, amit kell. Asztali szerepjáték természtesen létezik, hiszen ott az emberi tényezõ a legfontosabb, és pont ez az, ami hiányzik a számítógépes játékokból.
Ettõl függetlenül egy Diablónak például köze nincsen a szerepjátékhoz, hiszen a karaktered SZEMÉLYÉNEK nincsen jelentõsége a történet szempontjából. A Gothic-ban azért annyi megvan, hogy kaszttól, hozzáállástól és cselekedetektõl függõen a történet NEM VÁLTOZIK (mert ez nem lehetséges), de idomul a játékos "igényei" szerint.
Ha a Diablót szerepjátéknak nevezzük, akkor a már beszüntetett (óriási szívfájdalmamra) Wing Commander sorozat harmadik és negyedik része több lehetõséget kínál... ott dönthettél legalább két-három-négy lehetõség között, és aszerint haladt a történet.
értem, én elektronikusan kezdtem el szerepjátékozni, nem papíron. Nekem ezek a mércék és minden ami ezekbe tartozik azt elfogadom RPG-nek. Nyilván, hogy te még árom nélkül kezdted a dolgot és mások a tapasztalataid/elvárásaid/felfogásod. Ha így gondolkodunk akkor a számítógépen és a konzolokon megalkotott szerepjátékokat nevezhetjük akár "cRPG"-nek, és az originális megoldást amit "papíron játszunk a haverokkal" azt "RPG"-nek. Sajnos ha így gondolkosz akkor soha nem birod visszakapni azt a hatást egyik "elektronikus" játékban sem mert az alapjában véve egy szimulált világra épül szimulált karakterekkel és nem a valóságra. Mint mondtam, én szeretem a változatosságot, biztos vagyok benne hogy örömömet lelném az igazi papíros D&D-ben is, de ettôl még ugyanúgy becsülöm az elekrtonikus fejlesztéseket.
"Egy single-playeres játék gyakorlatilag nulla lehetõséget ad erre, hiszen csak elõre programozott lehetõségek közötti random váltakozás van, igazi véletlen, igazi meglepetés, igazi újdonság nincs."
Mert ezt gyakorlatilag lehetetlen leprogramozni. Ha mégis ennyire mereven nézzük a dolgokat, akkor végül is tényleg nem létezik számítógépes szerepjáték, de megkockáztatom, hogy asztali sem igazán... A lényeg az, hogy létezik ez a kategória, és ebbe bele is illenek ezek a játékok. Vagy akkor minek nevezzük ezeket a játékokat? Akkor találjunk ki rá egy új kategóriát...
Amit te leírtál, az egy adaptív feljõdési fával rendelkezõ, tapasztalati pontrendszerre épülõ, erõsen történetközpontú interaktív kalandregény, de még mindig nem szerepjáték.
Mert eredetileg a szerepjáték, azaz RolePlaying Game az egyetlen egy dolgot jelentett, mégpedig a régi, kockadobálós szerepjátékokat (véletlenül sem a manapság rendkívül divatos tápolós RPG-utánzatokat).
A szerepjátszás lényege ugyebár (mi lenne más, mint) a szerep eljátszása. Egy single-playeres játék gyakorlatilag nulla lehetõséget ad erre, hiszen csak elõre programozott lehetõségek közötti random váltakozás van, igazi véletlen, igazi meglepetés, igazi újdonság nincs.
Szóval a számítógépes RPG igazából egy hangzatos sallang, de ha választani kell, akkor biztosan nem a Diabló az, ami megközelíti a képzeletbeli törésvonalat. A BG, a Crusader, a Morrowind, a Gothic, és még talán a Knights of the Old Republic.
Megjegyzés: természetesen az MMORPG-k sem igazi RPG-k.
#38, #39, de akárki aki szerint a Gothic vagy a Diablo stb stb, nem igazi RPG:
Akkor sziveskedjetek kifejteni, hogy szerintetek mit takarná az RPG fogalmat. Személy szerint ami ezekbôl tevôdik össze, azt símán RPG-nek könyvelném el:
- Van sztorija: alapquestek, esetleg mellékek és ezeket boncolgatod a játék alatt, ezeket teljesítgeted (vagy nem ha úgy tetszik :), én szeretem ha lehet bóklászni, felfedezni új tájakat, területeket, esetleg találok valami érdekes "ittemet" magamnak.
- Egy vagy több karakterrel nyomhatod
- Vannak NPC-k akikkel párbeszéded folytatsz és infókak, feladatokat tudsz meg tôlük. (van aki segít is bizonyos feladatoknál, akadályoknál)
- Vannak tapasztalatpontok/szintek/skillek/perkek/powerok/attributok (játéktol függ, ez hogy van megoldva) és ezeket fejlesztgeted. Persze a tapasztalatpontokat vagy a legyôzött ellenél kapod vagy ha az aktuális questet megoldod. De ezt méllyebben/másként is megoldották egyes helyeken pl ha valamit bizonyos skill használatával vagy technikával oldassz meg akkor +tapasztalat vagy +pont arra a skillcsoportra stb... rettentôen variálható ez a rész és ez a jó, hogy változatos. Nekem pl minél összetettebb annál jobb ;)
- Van életerôd ami nyilvánvaló mit takar, és esetleg egy másik "csík :D" is ami az energiád, speciális erôd, manád jelentheti. De ez nem feltétlen van mindenhol jelen ilyen formában. Valahol pl lôfegyverekkel oldották meg a harcot és ott a töltényre kellett figyelned hogy el ne fodjon, és ha igen akkor utántölteni.
- Vannak "shop"-ok ahol vásárolhatsz vagy eladhatod a cuccaidat (fegyverek, védelmi felszerelések, varázs italok, + a többi segédezköz ami kellhet).
- Ellenségek! xD Igen, itt jön a hentelés része is a dolognak, lehetnek emberek, állatok, vagy akár kitalált szörnyek/lények. Ezeket a vásárolt fegyverekkel, a megszerzett tapasztalattal, és a kifejlesztett technikákkal gyûröd le. Esetleg vannak "fônök/al fônök" szörnyek akikbe jó pár csapás is kell, vagy csak speciális mozdulatokkal tudol leteríteni ôket.
- A legyôzött ellenek véletlenszerûen ejtenek tárgyakat.
- A cuccok "elhelyezkedése" (nincs rá jobb szavam :(, tulajdonságai amikre bóklászás közben bukkansz, vagy az ellenek ejtenek véletlenszerû.
na azt hiszem kb ennyi. nekem ha ezek egy játékban benne vannak akkor az RPG. annak még örülök is ha "más kaptafára" oldják meg és nem csak a "régi rendszerrôl" hántanak egy újabb bôrt modern graffal.
Szerintem ezeknek a feltételeknek a Diablo, Dungeon Siege, Gothic, IWD, TES, Fallout, KOTOR, FF, NWN...ect ect szériák is eleget tesznek. Nem kellene mindent a BG-hez hasonlítani. Az is egy RPG volt és "paper'n pen" RPG-ként tartották nyilván. A Diablo-t "hack'n slash" RPG-hez sorolják, és ugyanúgy RPG a hivatalos oldalon is mint mindenhol máshol (nállam és sok embernél szintúgy a Gothic szériákkal a világ egyik legjobjai között), és igen a Gothic is RPG, külsô nézetes vagy ahogy tetszik "third persion" RPG.
Elhiszem, hogy vannak BG fanboyok (semmi bajom a fanboyokkal), esetleg olyanok akik elôször ezzel játszottak és nem egyszerûen nem tudták elfogadni, hogy lehet másféle közelítés a témához ezen kívül. Szerintem nyitottnak kell lenni minden újdonságra. A változatosság igenis jó. Ha minden játék egy kaptafára és megoldásra épülne, szerintem akkor lennének igazán unalmasak, és monotonok az RPG-k.
Már miért ne lehetne RPG-nek nevezni egy videójátékot? Ha már létezik ez a kategória, akkor bezony a Gothic és a Morrowind is szerepjáték (szerintem). Az más kérdés, hogy egyes játékokban különbözõ mélységekben van jelen ez a szerepjátékos vonulat. Mondjuk a Diablora én sem mondanám hogy az (nem is szeretem egyébként), mégis sokan mondják rá...
Ha már nagyon ragaszkodunk a jelentésekhez, akkor egyetlen, számítógépen megjelent játékot sem lehet RPG-nek nevezni, még messzi kilóméterekrõl sem.
A Diablo-nál pedig a mára már klasszikus (és szerintem a világon TOP5-ös) Deus Ex is "szerepjátékabb". Ha jól tudom, még gyárilag is csak a hack&slash-t merik rá mondani.
Áááá, nem volt abban semmi nehézség, még a három goblint is gond nélkül legyapáltam az elején, csak jó taktikát kell alkalmazni ;) Egyszerre mindig csak egyet csapkodtam, és közben sokat futkároztam, nem hagytam, hogy a többi megközelítsen.
LowEnd: igen, ezek RPG-k (Role Playing Game). Az RPG nemcsak a BG, Diablo és társai, hanem minden, ami szerepjáték. A Gothic és Morrowind is azok.
Jah, unranked: igazad van, ott én is néztem, de a védekezésre miután rájöttem, neki mertem menni a jabjónak is utána. Addig marad a csapok egyet, majd elszaladok effektus...
haaat sztem is ez télleka legjobb rpg... azmekhogy ganját is lehet benne szííívni hát remélem ilyena 3ba is lessz!!! :P:P
Az elsõ résznek tényleg kicsit gyenge volt az irányítása. De 1 óra alatt hozzá lehet szokni teljesen. Utána a második részt már felüldülés volt itrányítani o.O Jobban meg volt csinálva.
Nem tudom, én teljesen jól tudtam irányítani. Igazából minden csak gyakorlás kérdése.
Nyilván nem lehet elvárni minden játéktól, hogy WASD + 1-9 + space + ctrl gombokkal mûködjön. Szerintem semmi nehézség nem volt az irányításban, ha azt leszámítjuk, hogy más, mint a legtöbb játék, és ezért eleinte kicsit jobban oda kell figyelni.
Nekem az Oblivion naon teccett elõször.Késõbb már nem annyira,mert értelmetlen Gyaklózássá vált számomra:( A Ghotic-kal még nem találkoztam(nem mertem:).A képek alapján Eléri az Obli. grafikáját.Ha története is lesz akkor nekem egy próbát megér.
ezek rpg-k?
Baldurs Gate rulez!!!
No Problem Pajti! PEACE!
Ismersz: Az Invasion-ös felirataidnál segítettem anni egy csöppet...
(teljesen tudatlan vagyok, rpg-vel eddig összesen csak az oblivion kapcsán találkoztam)
Én végigtoltam a GothicII-t, utána nekikezdtem a Morrowindnek, de nem tetszett. A Gothic-nak sokkal inkább magávalragadóbb volt a sztorija, a játék környezete stb. persze jó volt a Morrowind is, de nem ûberelte. Ezután kezdtem az Oblivionhoz. Engem padlóhoz vert a gáma grafikája, játszhatósága, kicsit furcsa volt, hogy az épületekbe belépni csak úgy nem lehet. Az tetszett még a Gothicban, hogy az összes ellenfél kint volt a pályán, és csak a játék végére lehetett "letakarítani"a pályát...Nagyon izgalmas volt az is, hogy sunyítani kellett az elején egy Shadowbeast elõl, csak a végén lehetett simán lecsapni...
Én várom a GIII-t, de nekem az Oblivion is tetszik, fõleg a pipacsos mezõk, erdõk, sztem nagyon szép...
Szerintem ez nem hiba. Sõt, szerintem az sem lenne hiba, hogy ha ronda lenne a grafikája. Ez lehet, hogy most kioktatásnak fog tûnni, de eszemben sincsen ilyen lényegtelen gyökérséget nézni AKÁRMELYIK játéknál, hogy hogyan dõl el az óriáspók-izé. Mint minden, már megint ez is túl van értékelve. Ha kijön valami csoda (pl. Oblivion, amivel még nemigen játszottam), akkor mindenki minden mást ehhez fog hasonlítani, még akkor is, ha a játékélmény nem a legjobb, lényeg, hogy a grafika hogy néz ki. Tõlem ez a program kinézhetne úgy, mint a második rész. Duplázzák meg a területet, sok új misszió, klassz sztori, új kasztok, esetleg varázslatok, és már mehet is. Sokkal jobban élvezném, mint bármelyik Half Life 3-at, vagy FarCry2-õt.
Amúgy akkor neked mi a színvonalas rpg? Morrowind tényleg jó játék volt, mozaikmágia rendszer, egész élõ világ, de (számomra) közel nem volt annyira izgalmas vagy érdekes, mint a Gothic meg a folytatásai.
Ez egy tipikus csúnya emberi reakció volt tõlem. Ha valamit ennyire szeretek, ennyire elismerem a készítõk munkáját és valaki leigénytelenezi, akkor azt az ember kicsit magára is veszi.
Az irányítással az elsõ 2-3 órában sokat küzdöttem, de amit cserébe kaptam azt még talán egy RPG-ben sem. Olyan légkört, olyan hangulatot, hogy máig beleborsódzik a hátam ha rá gondolok. Soha nem felejtem el amikor a warrior irányba terelt hõsömet egy kicsit elkezdtem mágia irányba terelni és képes lettem átváltozni ilyen tûzlégy félévé. Egyik helyrõl a másikra már nem gyalog kellett járnom, hanem repkedtem mint a madár :-) Nagyon tetszett ahogy az eleinte éppen csak megtürt senkibõl szépen lassan elismert harcossá váltam és elismerték a tetteim. (ez a 2-ben is így volt) A mindkét részre jellemzõ rejtélyes dungeonokat már talán nem is kell említenem... mindig volt mit felfedezni.
Ezzel szemben az Oblivion dungeonjai nekem elég hamar unalmassá váltak. Persze shader meg bump-mapping hegyekben, de valahogy "nem jött át". Ez egész egy színes, mézes-mázas félmilliós gépen is szaggató RPG-s FPS. Nem rossz, nem rossz de összességében nekem kevésbé tetszik, mint pl. a Morrowind.
A morrowind ehhez képest SZAR. Gagyi harcrendszer (ugye az a repülõ izé?^^), és vhogy nekem nem tetszett, h vmi félistenként nem verhettem agyon egy parasztot, mer jöttek az õrök.
Én pl. ilyen hibákat egyáltalán nem vettem észre. Nem vagyok én bugvadász, és valószínûleg nem léteznek ilyen szembetûnõ hibák, ha rajtad kívül szinte senki más nem vette észre. Az összképet kell nézni, nem a részletekben kimerülni. Az összhatás, a hangulat amit egy játék ad, az a lényeg, és nem az, hogy merev az óriás rovar.
Ízlések és pofonok. Véleményem szerint az rpg-k királya még mindig a gothic. Olyan hangulata van mindkét résznek, hogy élvezet visszagondolni rá, hát még játszani. Egyszerûen bele tudom élni magam. Ami nem igaz az általad dícsért morrowindre, és az oblivionra sem, erre az egész mûanyagsorozatra. Egyszerûen nem érzem magam a gyengén megoldott világ részének. Ez talán azért van, mert az egész elder scrolls univerzum megvalósítása elégélettelenre, mûre sikeredett. A gothic világa viszont egy élmény. Észre sem veszem, hogy csak játszok =)
Pl.: Az óriás rovar úgy dölt el mint egy rönk, és erre még pattant is eggyet, ugyanezzel a szörnyel eljátszották, hogy mereven beleesik a folyóba... ami persze tök mereven tovább is viszi... jó, ha nem is tök mereven, de semmi életszerû mozgás nélkül... inkább csak rezeg...
Nekem semmi bajom nem volt a G2 irányításával. Persze én a beállításokban rögtön G2 módot állítottam be, és az nekem megfelelt. Érdekes hogy nem az volt az alapbeállítás :)
Én csápok nélkül is egész jól elvoltam a Gothic II-vel. Elõször kicsit furcsa volt az irányítás, de annyira azért nem volt vészes, hamar megszoktam. A 3-ról pedig majd nyilatkozom, ha kipróbáltam. Nem értem hogy lehet ennyire leírni egy videó alapján.
Szerintem mindkettõ nagyon jó, bár ízlés kérdése, hogy kinek hogy jön be az a világ, amelyben játszódnak. De szerintem butaság szidni egyiket vagy másikat. Mondjuk én a Morrowind-el sokkal többet játszottam, de a Gothic hangulata is nagyon ott van. Aminek viszont nagyon örülök, hogy még nem haltak ki a single RPG-k. (Viszont várhattak volna még a megjelenéssel, legalább addig amíg lediplomázom )
Nekem az igényesség nem csak a rendszert jelenti, hanem azt hogy a játékot normálisan (két kézzel, csápok nélkül) lehessen játszani. Amúgy a rendszerével tényleg nincs semmi bajom, tényleg megcsinálták már az elsõ részben is azt az élõ várost... Az tetszett, de az irányítás... csak azt csinálnák meg értelmesre.
a 3.-at meg már a videók alapján lehúztam magamban, a szó szerinti igénytelenség mutatkozott ki ott amikor egy kinyírt enemy gumikacsaként dõlt el... Legyen videó, de legalább az elkészült dolgokat mutatná be, és ne azt amelyik még kész sincs... na ez a lol... Mellesleg pont Tõlled nem várnám ezt a hangnemet, de mindegy...
megnéztem a trailert, hát mozgás, meg a halál, az úgy tûnik ugyanaz mint a másik kettõben úristen, a 2. részben volt egy beállítás bug, és én csak azzal tudtam játszani, remélem majd itt is fog mûködni bár biztos nem fog, mert már a Raven kiegészítõben sem mûködött, de ha elõbb feltelepítettem az alap G2-t ott beállítottam a dolgokat, aztán rá a Raven, utána mûködött. jaj de várom már a játékot :)
Osztom Tinman véleményét. Még annak ellenére is, hogy a Gothic-okban is masszív megkötések vannak, az egyetlen olyan játék, ami legalább messzirõl emlékeztet egy RPGre.
A képek pedig nagyszerûek. Nem feltétlenül a grafika, hanem a látvány maga. Egyszerûen szép és ízléses a külalakja. Negyedik képen látom, régi komám, a Shadow Beast itt lesz a 3. részben is. Amikor a 2-õvel nyomtuk egyik haverommal, mind a ketten majd beszartunk, amikor ránkugrott egy ilyen dög egy barlang sötétjébõl:)
Gothic II az egy álom jó játék, ha a harmadik rész el is lenne cseszve, a második rész sikerét nem halványítaná el.
Hö-hö...soha nem gondoltam volna, hogy 1 lehetséges büntipontot megér ez nekem, de akkor is: te egy izlésficamos láma vagy. A Gothic széria a legRPG-ébb RPG a PC-re kiadott játékok közül. Nincs karaktergenárálás hanem tényleg abba az irányba fejlõdsz amit teszel... ez azért nem sok RPG-ben van így. Az akció-reakció kérdéskört már nem is említeném. A Gothic széria a PC-s szerepjátékok koronázatlan királya.