1) 17+26 = 43, legyen 44 én mondjuk 30. Különbség 14 (tehát 14 éves voltál, amikor az unokád született ?) Ezek szeirint 7-7 évesek voltatok te és a fiad, amikor apák lettetek ??? Nem mondom, még ha a fiaddal hozol egy "korba" akkor is furán nézek rád, hiszen akkor 14 éves voltál amikor a fiad született ... Van még valami megoldandó matematikai problémád, esetleg az ükunokád parciális difi egyenletét kellene még megoldani az egyetemi házidogához ? 2) ha valaki azt állítja, hogy negyven évesen unokájával vagyok egykorú, nos eszembe jut az a vicc, hogy: Cigányasszont megkérdezik (van 12 gyereke), hogy kitõl van ez a sok gyerek? Mire a válasz: A nagyja az apjuktól, az apraja meg a nagyjától
Egyébként mondtam, hogy itt a flame vége , már így is eléggé sikerült félrevinned a topicot. Ha van a gyorshajtás és ennek következményében autó elvétellel kapcsolatos észrevételed, megjegyzésed tedd meg, vagy húzz innen melegebb égtájakra (ajánlom figyelmedbe a gumi topicjait, ott szidhatod bárkinek az anyucikáját ... egy ideig aztán onnan is bannolnak) Világos ????
Bravó...Látom sikerült összeadni,ki segitett??? A többit nem kommentálom,mert az értemi szinted(ami nincs összefüggésbe a koroddal.tehát ütöd az 1 éves unokámét)képtelen ennyi információt feldolgozni.. Egyébbként van véleményem,le is írtam,csak nálam a gyorshajtás nem egyezik az esztelen száguldozással,ami szintén csak nálad nem világos.. Mivel több szót nem érdemelsz,no meg talán lesz neked valami a Tv-be is,igyhát hagylak is a mama õlében ülve valami jó kis sorozatot nézni... De vigyázz! a kukoricát ne szord ki a szönyegre és mossál kezet elõtte....
Szóval ott tartott a topic a szétflamelés elõtt, hogy összeállítottam egy listát, ami sebességeket átlépõktõl én támogatnám hogy elvegyék az autót
Hogy kitõl venném el azonnal és kérdezés nélkül Lakott területen: 20-as táblánál 65-el hajtótól (225%-os gyorshajtás) eleve csak 50-el lehetne menni ugyebár ... jogsi ekkor már rég pápáááá 30-as táblánál 70-el (130%) 50 helyett 90-el (80%) lakott terület, bármikor kiléphet egy gyerek .... 70 helyett 100-al (43%) ez egy kicsit szigorú, de hát továbbra is lakott területrõl van szó
lakott területen kívül: 70 helyett 110-el (57%) 90 helyett 140-el (55%) itt azért hagynék rá, mert rosszul sikerült fõúti (2 sávos) elõzésnél inkább húzassák a kocsit, mint hogy ettõl való félelmükben frontálpuszizzanak 110 helyett 150-el (36%) mivel autóút, tehát nincs szembeforgalom miatti elõzés 130 helyett 170-el (30%) ezen nincs mit magyarázni. >170-nel száguldozók 90%-a ön és közveszélyes
Én meg tõled venném el,még ha vetted is... Ilyen birka gondolkodással,semmi keresni valód az útakon.....
Hiába vered magad,csak a saját szegénységi bizonyítványod erõsíted. Egyrészt durva kirekesztõ rasszista megnyilvánulásaid biztos érdekelni fogják a moderátorokat,másrészt ha már buta vagy legalább ne villogj vele! 44éves embernek simán lehet 4 éves unokája,ha mondjuk 20évesen apa lett,akárcsak a fia. Ez az elemi iskola alsó tagozatának elvégzése után kiszámítható.
Az más, félreértettem a #315-öt, amit #322-ig nem volt képes értelmesen leírni. (pedig részletesen leírtam többször amit értettem, lényegtelen ... ez a stílus akkor is max a helyi kocsmába vagy késdobálóba elfogadható)
Mellesleg nagyon felhergelõdtek az indulatok a notórius gyorshajtók részérõl. Talán nem ártana egy kicsit lehiggadni és megérteni, hogy törvénytelen, szabálysértés amit teszel, örülj hogy nem kaptak el és hogy még senkit nem öltél meg (magad se)
Ja, és ugyebár nem 15 éves ladával szokás 180-200-al menni, szóval talán azért ágáltok ennyire ez ellen a törvény ellen, mert szar lenne ha elvennék a nehezen "összespórolt" merdzsót meg a zsebpénzbõl vett sportkocsit
A halálos kimenetelû balesetek elenyészõ része történik 180-200as sebességgel történõ ütközéseknél. Ez egyszerûen belátható hiszen a magyar gépkocsi állomány nagyon nagy része egyszerûen nem képes ezt a sebességet elérni és tartani. A balesetek töredéke történik autópályákon a rengeteg õrült száguldozó ellenére. A 3as fõút halál út volt,amíg el nem készült az autópálya,ahol meg hajtunk mint a meszes. Egyszerûen a tömény irigység beszél belõled,mert egy 10éves tragacsod van,és dögöljön meg a szomszéd tehen alapon vesszenek az "újgazdagok".
Mivel hozzászólásaid 90%ban egy bizonyos etnikummal kapcsolatos mocskolódás merül ki,ezért úgy érzem 30éves korod ellenére sem vagy egy megfelelõ színvonalú vitapartner,így részemrõl befejeztem.
Az az igazság hogy a kép témába igazuk van a többieknek.. Az a Wartburg még 30-al sem ment. Az összes létezõ autót fügetlen attól hogy Suzuki vagy BMW az Euronacp törésteszteken 56km/h tesztelik. És gondolom mindenki látüt már ilyen tesztet. Tehát ez igazolja azt hogy 50-60-nál is már lehet halálos kimenetelü egy baleset. Persze ez nem arra vonatkozik hogy valaki 50-60 közt megy hanem arr hogy az ütközés pillanatába ekkora a tempo. Szóval igaz hogy a kissebb tempo kisebb kockázat és hogy nagyobb tempo nagyobb kockázat.. Én a gyorshajtás mellet vagyok egy bizonyos szintig ez a szint a 150km/h e fölötti temponál bármi történik elöted semmit nem tudsz tenni ha BMW ha nem. Ez bizonyitott tény nem én találtam ki. Versenyzõk tesztelték ezt autópályán szimulátorral.
Szóval szerintem kell gyorsan menni mert élvezetes és ráadásul elöbb ödaérz, de megfontoltan és 150-nél nem többet. Én igy csinálom levezettem már kb 100000-km et és még nem volt baj...
Csak sajna az a probléma,hogy a 18-20 éves "újgazdag" gyerköcök nincsenek tisztában a csili-vili masina tudásával,a sajátjukat annál többre értékelik.És 37 évesen volt szerencsém kipróbálni jó pár csodamasinát[többek között 200 pacinál is erõsebb Jag-ot,hála volt karbantartó cégünk sofõrjének],és nálunk a közlekedési kúltúra messze van még a felhánytorgatott némettõl.Aki 120-szal söpör el a buszsávban,mert -"pénzem van,nekem mindent lehet"-attól ha a kocsit nem is,de a jogsiját 10 évre bevonnám.
A halálos kimenetelû balesetek elenyészõ része történik 180-200as sebességgel történõ ütközéseknél Nem értek egyet. Elég sokáig lehetne sorolni csak a médiaszereplõk/politikusok által gyorshajtás miatti baleseteket Hirtelen mik is jutnak eszembe: TV2 2-3 munkatársa is motorral gyorsan hajtott (már idõben, máshol) ... RIP Balaton mellett 180-al sort elõzõ miniszteri kocsi vs ártatlan balra kanyarodó trabantos ... RIP Stohl buci is már 2x törte szarrá magát gyorshajtás következtében
Nemzetközileg mostanság: Alec Baldwin testvére Daniel 125 kmh-val száguldozott Los Angeles belvárosában ... RIP
Most így hirtelen fejbõl ennyi jutott eszembe
Node nézzük mit is mond a rendõrség egyik: A legtöbb baleset oka ugyanis gyorshajtás. Tavaly az elsõ kilenc hónapban összesen több mint 15 ezer baleset történt. Ebbõl majdnem négyezer - azaz minden negyedik - gyorshajtás miatt. A második leggyakoribb ok az ittas vezetés volt másik: Az elmúlt napokban sok volt a motoros baleset. A rendõrség adatai szerint a legtöbb baleset a gyorshajtás miatt történik annak ellenére, hogy a traffipaxok folyamatosan dolgoznak. harmadik: Az M5-ös autópályán meghalt egy nyolc éves gyerek, amikor egy osztrák család gépkocsija az árokba borult. Az autóban utazó, és a balesetet túlélt három gyermek és édesanyjuk súlyos sérüléseket szenvedett, az apa sértetlenül szállt a kocsiból. Szemtanúk szerint a Budapest felõl érkezõ autó a belsõ sávban haladt, és éppen egy nagy sebességgel érkezõ jármû elõl akart a másik sávba húzódni, ám a túl heves kormánymozdulattól az árokba borult.
Egyszóval az ittas jelentõsen kevésebb embert öl meg az utakon, mint a "sietség"
Egyszerûen a tömény irigység beszél belõled,mert egy 10éves tragacsod van,és dögöljön meg a szomszéd tehen alapon vesszenek az "újgazdagok".
Istenigazából majdnem vettem egy idõsebb Proshe-t, meg egy újabb mazda felé is kacsingattam, de aztán annyira megtetszett ez az öreg biztonságos kis kocsi, hogy ennél maradtam (éppen akkortájt komolyodtam meg vezetési téren, és már nem a száguldozás volt a fõ szempont)
Az az igazság hogy a kép témába igazuk van a többieknek.. Az a Wartburg még 30-al sem ment. Akkor nekem van igazam, mert a többiek írták, hogy gyorsan hajtott :)
Én a gyorshajtás mellet vagyok egy bizonyos szintig ez a szint a 150km/h e fölötti temponál bármi történik elöted semmit nem tudsz tenni ha BMW ha nem Ha jól emlékszem a KRESZ-re, akkor +-10%-ot engedélyez, tehát 130-nál 143-al még teljesen szabályos vagy (50-nél 63-tól mérnek, szóval 150-el még talán nem is kapcsolnak le).
Igen ezért igazat adok neked... De azért irtam hogy a kép témában igazuk van mert ilyen csúnya képeket és baleseteket tudok mutatni kisebb tempoval is. De egyetértünk hogy a sebbességgel nõ a kockázat, És ezt nem lehet tagadni... Tehát szerintem autópályán Max 150-160 km/h.. Város Max 70km/h, Országut Max 120 km/h.. Ennél több értelmetlen és veszélyes..
Az a baj, hogy nem lehet autónként egyedileg eldönteni, így egy átlag alacsony értéket kell kijelölni. Persze, hogy egy fercsi totál biztonságosan megy egy profi sofõrrel 200-at is száraz úton, vagy egy volvo ahol a 4 kerék egymásfól függetlenül oldja meg a nyomaték/fékezés módosításával, hogy ne csússz se meg. De az átlag nem ez, erre nem szabad szabályt hozni. Egy átlag kisautóval már a 150 is lehet életveszély (és itt nem a smart-ra gondolok, mert azzal már a 100 is az sztem) A kérdés az, hogy te mekkora gyorshajtás esetén mondanád azt, hogy ez annyira durva hogy az illetõ nem érdemli meg hogy valaha is vezessen (elveszi jogsit + kocsit)
Kocsit semmi esetre sem venném el.. Az az ember saját tulajdona, és nem feltéltlenül csak közlekedésre használható.. A jogsit én 160-felett elvenném és innentõl kb egy év. Ha 170-felett megy az illetõ minden +10km/h+ 1év jogsi elvét. 200Km/h-nál már 5 évre bevonnám.. De a kocsit nem venném el.
Most az a néhány perc számít a +20 km/h miatt? Rövid távon nincs értelme, hosszútávon meg nyugodtabb az ember, mert legalább a rendõrök nem fogják baszogatni.
Mint mondtam én egész nap megyek. reggel 8-17 oráig kb.. Ezalatt az idõ alatt kb 700km-ert megyek.Ja és persze dolgoznom is kell. Ha nem ilyen tempot mennék szerinted ez sikerülne? A válasz igen csak nem érnék haza 17-re hanem valszeg inkább 18-ra, És tudod te is hogy dolgozni szar és az ember minnél elööb otthon akar lenni ezért megéri és számit az az egy óra..
Ezzel csak az a gond, hogy ha ismersz egy fejest a yardon, akkor az bagóért elintézi, hogy már másnap visszakapd a jogsid (igen, láttam már ilyet) Ha a kocsiját vennék el, na azt azért egy fokkal nehezebben játszaná vissza a haver a tulajnak
Egyvalami viszont biztos, kell valami nagyon komoly visszatartó erõ, mert egyre jobban elharapództak a durva szabálysértések (gondoltam már rá, hogy beszerelek a kocsiba egy kamerát, hogy legalább azt bizonyítani tudjam hogy nem én voltam a bûnös balesetnél)
én a 2/A nevû halálúton szoktam közlekedni, ami hol egysávos hol kétsávos....természetesen az egyik legveszélyesebb kanyarban egysávos és talán keskenyebb is az elõírtnál:)
kb 100-zal szoktam menni...így meg tudnak elõzni a 140-150-nel autók könnyedén, és a szakadt 70-80-nal döcögõ AVIÁT sem érem utól nagyon hamar:)
ami viszont oltári veszélyes az a motorosok vezetési "kultúrája"...én mindig azon imádkozom, hogy csak nekem ne jöjjön véletlen mert elszáll mint a gyõzelmi, aztán nézhetem a síró anyucit meg elmondhatom ezerszer a rendõröknek a rendõrségen, hogy hogyan is volt....és közben elb...ok vagy fél napot ezzel....amiért más volt felelõtlen...
javaslok minden "én nem tartombe a sebességet, de nem okozok balesetet" vezetõnek koszorúszámolást a 2/A-n avagy a hatos úton....
Ez igy nagyon egyoldalú,ezért nem általános.. Elõszõr is,a veszélyesen lassan közlekedõk is legalább annyi balesetet okoznak,40-el is lehet sávot váltani,elkanyarodni,elõzni figyelmetlenül.. Na meg a motoros kultúra...itt inkább a magyar autós kultúráról beszélhetnénk,mert itt is a legtöbb balesetet a figyelmetlen autós okozza.. Mégpedig az a hozzáállás,"rohadj meg te is ebbe a melegbe,nehogy elmenj már mellettem" Természetesen mind2 oldalon vannak idióták,ez nem is lehet vita.. Azthiszem tárgyilagos ebben a kérdésben az lehet aki mind2 oldalt képviseli és ide tartozik,hogy a motor fele annyi idõ alatt megáll,még ha 2x akkora tempóval közlekedik,mint egy középkategóriáju autó..... Én azon az állásponton vagyok,hogy érzésbõl koncentráltan kell vezetni,ami nics összefüggésben a sebességgel(persze nem az esztelen száguldozásról beszélek) De ha a körülmények engedik,én nyugottan közlekedek városban 70-80-nal,autópályán meg 180-200-al...
Óóóó, én is tudnék mesélni a 4-es halálút rejtett borzalmairól. Ahogy említettem, a lassan haladók balesetveszélyesek és egyébként sem lenne semmi keresnivalójuk a fõbb fõutakon, egyetértünk. Viszont sokkal veszélyesebbek a szabálytalanul elõzõ és gyorshajtó autósok. Nem egyszer kellett nekem is és a szabályosan szembejövõnek is 90-100 körüli tempónál lehúzni a kavicsos útpatkára (+ima hogy meg ne csússzon a kocsi), mert 1-1 bömbis, BMW-s, ... háromsávosította a kétsávos utat (Személyes tapasztalatom szerint Lada valahogy egyik sem volt, meg "normál" autós se, bár az egyik egy szõke (cicababa talán?) Buzukis lehetett máramennyire láttam).
Ami a motorosokat illeti, mivel fõleg átutazók járnak arra, ezért elég sok száguldozóssal szoktam összefutni (persze lehet hogy mind/nagyrésze külföldi volt). Gyorshajtás terén igen durván ûzik az ipart, 140-150-el mennek ha tudnak. Persze sokan nem húzódtak le hogy elengedjék õket ... hát legalább addig szabályosan 90-100-al mennek.
Egyébként volt egy jó hasonlat: Az autó olyan mint a töltött fegyver. Ha ezt a hasonlatot tovább viszem, akkor: Jelentõsen gyorsan hajtani lakott területen olyan, mint bemenni egy szombat délután egy bevásárlóközpontba kezedben egy csõretöltött nem kibiztosított fegyverrel. Persze hogy nem csodálkozol, hogy a rendõr elsõ dolga bevonni a fegyvertartási engedélyed, második pedig elvenni a fegyvered, hogy ne veszélyeztesd az embereket. Na ezzel egyenértékû kb. az über nagyképû gyorshajtótól a fegyverének (autójának) elvétele. Csak egyetérteni tudok vele.
Melyik villamosmegállósra, mert hirtelen vagy 2-3 is eszembe jut az elmúlt 3-4 évbõl? Volt egy a nyugatinál, volt egy a petõfi híd lábánál pesten (arra emlékszem aszem gyorshajtó merdzsó volt kb 100 kmh-val), ... és még lehetne sorolni. Itt én inkább az áldozatokról emlékeznék meg, illetve hozzátartozóikról. A mercis kapott talán 2-3 év felfüggesztettet, és volt 2-3 halálos áldozat (remélem jól emlékszem, volt pár és keverhetem). Ja, és a hozzátartozók nem is tudom kaptak-e valami komoly kártérítést megölt szerettükért (túl liberális ilyen téren a magyar bíróság, én 100milliókat ítélnék meg a családtagoknak, vagy igen komoly havi járadékot ...)
És akkor most gondoljunk bele, hogy mi történt volna, ha az illetõtõl a mostani törvények szerint már elõtte elvették volna a kocsiját .... hány ártatlan lenne ugyan megmenthetõ ezzel a törvénnyel, illetve hányan vezetnének óvatosabban féltve szaros kocsijukat (és márse történik meg a gyorshajtás miatti baleset)
Én motoros vagyok. Autópályán ha kisebb a forgalom akkor 200 az utazótempóm. Persze nagyobb forgalom esetén erre esély sincs. Egyszerûen nem takarodnak vissza az emberek a szélsõ sávba. Itt most nem arról beszélek, hogy jövök mint az állat és nincs idelye észrevenni, hanem már 1-2 perce ott vagyok a seggébe fényszórózok de basznak rá. Évi 10-12 ezer km szoktam motorozni (plussz mellé villamost is vezetek) és eszméletlen dolgokat látni az utakon. Elmesélem a legutóbbit. M7-es, két kamion megy egymás mellett. Mögöttük fehér kb. 20 éves tunning peugeot. Megyünk 80-nal. Nézem, hogy mi a fasz van? Nem húzom az idõt a lényeg:3!!! kamionos szivatta a peugeot-ost. Az fogta magát és leelõzte az elsõ kettõt a leállósávaban. A harmadik, akit én még nem is láttam csak akkor, mert, hogy a belsõ sávban lévõ kamionost leszorította a fûbe.A legelöl lévõ meg húzta rá a kormányt az autósra. Szóval hátulról csak annyit láttam, hogy a 3 kamionos mint az ökör rángatja a kormányt az egyik azért, hogy elkerülje az ütközést a másik meg azért, hogy eltalálja az autóst. Közötttük meg ott cikázik az a kis szar. Mint a filmekben. Egyébként nem vetetném el az autót. Mert rengeteg olyan ember van akinek nincs is saját autója ha nem apuci vagy a cég kocsijával repeszt mint az állat.
Pont ezért kell elvetetni! Majd apuci a SG-ére ver a vásott kölöknek, ha elveszik a kocsiját...
Bizony, mivel a tulajdonos felelõsséggel tartozik azért, hogy kinek adja oda a kocsiját (pölö odaadod egy részegnek a kocsid, hogy õ vezessen, akkor te is vétkes vagy) Ha a kissrác nem való apuci méregdrága kocsijába, akkor ne kapja meg (vagy ha igen és gyorsanhajt, akkor vegyék el)
Meg nem szoktál lakott területen 100-al száguldozni, pedig elég jól megy a kocsid ... meg autópályán sem szoktál 180-200-al menni (pedig V6 biztos vinné), tehát téged nem is fenyegetne az a veszély, hogy elveszik.
Az ,hogy te csak fényképen láttál motort,az nem azt jeleni,hogy igazad van.. Természetesen ,nem havas,vizes körülményekrõl beszélve,de normál útbiszonyok mellett,kellõ hõmérsékletû aszfalton,én 120-ról elõbb megállok mint te 60 ról..
bravó "nyeltanórám" hát igen,kb ennyit is néztem ki belõled a beszélgetésünk után...
De még neked is megvan az esélyed emberré válni.................. Úgy látom te vagy az egyetlen moderátor aki azt gondolja ezzel a státusszal együtt jár az okoskodás is....
Úgy látom te vagy az egyetlen moderátor aki azt gondolja ezzel a státusszal együtt jár az okoskodás is.... Momentán nállam jóval régebbi motoros userek véleménye, hogy Pheel éppen hogy az egyik a normális hozzáállású, kevésbé kötekedõ modik közül .... persze megszavaztathatjuk :)
És persze már megint csak flame-elsz, és már megint elviselhetetlen a stílusod ....
És hogy nehogy csak flame legyen a hozzászólás: A motor féktávja foggalmam sincs, hogy nagyobb-e, vagy kisebb mint egy azonos sebességgel haladó autóé, az viszont biztos hogy sokkal instabilabb egy satufék alkalmával. Egy kisebb úthiba is orraállíthatja, megdobhatja (ami közben persze nem fog a fék, majd amikor leér akkor túl erõsen és hirtelen ...), szóval teljességgel önveszélyes
Kár lenne vitát nyitni a nyelvtani hiányosság, illetve az elgépelés közötti különbségrõl. Azt viszont látom, hogy erõsen b@ssza a csõröd, hogy az elfogadhatatlan stílusú hozzászólásodért büntetõpontot kaptál tõlem. Ha nem változtatsz sürgõsen a stílusodon, könnyen kívül találhatod magad ezen a csupa okoskodóval megtöltött fórumon egy idõre. Nem, ez nem fenyegetés. Ez tény.
Szerintem egy átlag 1400 kilós autónak több idõ kell a gyorsuláshoz illetve a lasuláshoz mint egy 50-60 roszabb esetben 90 kilós motornak! De nem kéne ilyenen filózni ha erõsebb lenne a büntetés azok ellen akik vétenek a kresz ellen és megpróbálná mindenki maximálisan betartani a közlekedési szabálykat!
Betonfalnak csapódva nem nehéz megállni 120-ról... Igaz, hogy a motor könnyebb, de a két (ráadásul keskeny) keréknek is van olyan egyenletes tapadása, mint egy négykerekûnek? Ha belinkelsz egy videót, amin egy motornak rövidebb a féktávja, mint egy kétszer akkora sebességû autónak, akkor elhiszem. Addig erõsen mese habbal szagú.
Keskeny ? Na ez azért nem igazán fedi a valóságot, mert ugye nem robogókról van szó, hanem izom mociról. NEm írok számokat, de nézz utánna ennek sztem, ha a "keskeny" a kiindulási pont akkor sztem meglepõ méretekkel fogod szemben találni magad.
Nos nem hinném,hogy értelme lenne ebben a kérdésben is vitáznom.. csúpán csak annyit fûznék hozzá,hogy én a tapasztalataim osztottam meg veletek és a véleményem errõl a dologról.... Mivel sokan flemet véltek felfedezni,ezért nem is erõltetem tovább,fõleg mint látom azért vannak itt olyanok is akik tudják mirõl pofáztam... Abba se akarok beleugrani,hogy kiselõadást tartsak,egy motor hány méter alatt lassul le pl240-rõl 120 ra,mondjuk a Hring 1 es kanyarjánál... De hogy még fokozzam 125-õs gumi van elõl és csak kb 2-3 cm érintkezik az aszfaltal,de még igy is vészfékezésnél képes 100-ról méterek alatt megállni,úgy hogy csak elsõ féket használunk.,mellékesen jegyzem meg kocsival 60-ról több tiz méterre van szükség,függõen ABS,gumik futómû... Aki kételekdig járjon utánna... A gumik méretét kihámozhatod errõl a képról,meg azt is mennyi fekszik belõle az úton....
Kocsival 60ról több tíz méter azért durva, mert akkor már baj van. De az való igaz, h ezeknek a mociknak eszméletlen jó a lassulásuk is. Nem mondok saját tapasztalatokat az autómmal 1 - 2 lassulásra, mert újabb felháborodást vált ki a gyalog, és biciklivel járókból. Annyit azért sztem nyugodtan leszögezhetünk ezzel kapcs, h ami nagyon tud menni (mind1, h moci v autó) az nagyon tud megállni is. Jó lenne már kicsit helyretenni az ágálók között azt, h 1 Audi A6 alá nem trabant fék van szerelve, 1 Hayabusha alá pedig nem a versenybicikli patkóféke. Érdemes lenne a kétkedõkkel elmenni 1 tesztkörre és nem szólni, h mikor jön a fékezés. Jó esély van rá, h autóban is és motoron is eszméletetlen meglepetésben részesülnének.
A versenypályán bizton lehet rá számítani, hogy az útviszonyok lehetővé teszik ezt az irgalmatlan lassulást. Közúton bárhol lehet sárfelhordás, olajfolyás, kátyú stb. Hidd el nekem, hogy ilyen körülmények között nem sokat számít, hogy milyen fék van alattad, ha nem tapad meg a gumid.
A múltkor láttam egy felmérést, miszerint a motorosok jórésze kizárólag az első fékkel lassít. Ez az a kerék, ahol jellemzően a véknyabb gumi van. Ráadásul csak 1 keréknyi felület lassít, nem kettő. Tudom, a profik kettővel fékeznek, nagyon gyakorlottak, tapasztaltak és kizárólag az útra koncentrálnak. Na ilyen emberből van mondjuk két tucat az országban. A többi meg azt hiszi magáról, hogy benne van a két tucatban, amíg nem koppan. Utána meg nem hisz már semmit.
Mint ahogy az is tény,hogy te elfogultan döntöttél.. mert kötve hinném,hogy egy jó érzésü ember számára az én válaszom lett volna sértõbb.... De miért is erõltettjük ezt?,amikor igy elbeszélünk egymás mellett...
Nu hát elkanyarodtunk a témától! De talán jó irányba kanyarodunk ugyanis egyuttal nem csak az autósoknak kéne levenni a személygépjármüvüket hanem a motorosoknak is a motorjukat!
Kidolgozott tervnél úgy vettem észre hogy mindenki támogatná de szerintem itt a fele társaság 2 hét után sírna hogy elveték a tulajdonukat! Talán az lenne a legjobb megoldás ha valakit nagyobb gyorshajtáson kapnának akkor elvennék x idõre a kocsit pl 2 hónapra amire felszámítanának tárolási, ügyintézési, birsági költséget ami 2 hónapra kocsinál 150eft körül lehetne mocinál meg 80-90e ft-nál!
Ha esetleg meg nagyobb vétséget követ el pl cserbenhagyásos gázolás vagy gázolás esetleg ittas vezetés által okozott kisebb baleset esetén meg végleg elvennék a jogosítványt meg a személygépjármûvet! De úgy hogy az álam tulajdona lehetne!
Egy szó mint száz a gyalogos ugyan úgy hibás mint a biciklis illetve mmint a motoros és mint az autós! Nagyon sokan nem tartják be a közlekedési szabályokat és súlyos szigorításokra lenne szükség!
Ezen kár vitatkozni is!
"A versenypályán...." stbstbstb - azért lásd be, h ezekkel a félszekkel, h "mi van akkor ha?" ... még a nagymama mézeskalácsházikójához sem szabad elindulni. Nemh autóval, v motorral, de rollerrel sem, mert beakadhat a kerékbe 1 fûcsomó, és lehet nagyon szerencsétlenül esni. Ezzel csak arra akarok kilyukadni h a "nemállokafaalámerttelevanmadarakkal" beállítottságú emberek sosem fognak meggyõzni engem, és sok más embert sem arról, h a legjobb otthonmaradni. Én legközelebbi pesti utamon is 200 körül fogok oda-vissza közlekedni ... HA megengedi a forgalom, és nem a csavargó olajfoltok. Lehet megint támadni, mert õszinte mertem lenni, h 200km/h-s sebességet tervezek ... csakh nem az a lényeg mit mondanak, hanem az h ki mondja
Persze ezt fokozhatnánk a végtelenségig... A legnagyobb probléma,hogy azt mondjuk,X autóval a pályán a 130 szabályos és biztonságos,Y autó-val ugyanott 170 már kocsielvétel.. Hát ez marhaság mert az y tipusú kocsi lehet 15x biztonságosabb annál a tempónál mint az X.... A németeknél van egy jó törvény,ihatsz egy pohár sõrt vezetés elõtt,de ha galibát okozól lecsuknak.. Az meg aztán abszurt,hozhatnak akármilyen elfogathatattlan rendeletet ez ügyben,a balesetek számát ezzel nem fogják csökkenteni,drogos,részeg suhancok akkor is volán mögé ülnek és az öreg papóka-mamóka is aki az orráig se lát már és fogalma sincs mikor hova hajtott be,ha meg már meg van a baj,nem nagy kaland hogy elveszik a kocsiját....
Én is igy vélem...Útakat kellene inkább csinálni,meg biztonságos vasuti átjárókat,mint idióta rendeleteket hozni.. (Ja. látom te is autószerelõ vagy,60-ról kb 15-18 méter a fékút,ha jól emlékszem,középkategóriás autóval,abs nélkûl persze lehett több,jó sofõrrel meg kevesebb)
Párszáz hozzászólással ezelőtt írtam, hogy rendszeresen gyorsabban hajtok, mint szabadna. Ezzel együtt is úgy látom, hogy elbagatelizálod a veszélyt, ami legalábbis négyzetesen nő a sebességgel, ha nem jobban. Nekem nem az fáj, hogy te gyorsan mész. Majd változik a véleményed, ha odacsapod magad valahová a szuper fékjeiddel. Engem az zavar - és szerintem a többieket is -, hogy ha te elszállsz és átrepülsz a szembejövő sávba, akkor esetleg én jövök ott szemben. A fizika még a versenyautókra is vonatkozik. Még a Formula 1-ben is vannak halálos balesetek, pedig ott aztán tényleg minden adott arra, hogy ne legyen baj. Mégis van. Miért gondolod, hogy majd pont veled nem történik ilyesmi? Menj ki valami reptérre, nyomjad 400-ig! Nekem nem fog fájni, ha belehalsz, bár kár a pénz a gyógykezelésre. Ha jól tudom, ilyenre még a biztosítók nagyobb része sem fizet. (élet- és balesetbiztosítás ugye)
"Mint ahogy az is tény,hogy te elfogultan döntöttél.." Nincs elfogulatlan döntés. A vesztes fél mindig elégedetlen.
"mert kötve hinném,hogy egy jó érzésü ember számára az én válaszom lett volna sértõbb...." A szabályok egyszerűek. Elfogadhatatlanul viselkedtél, büntetést kaptál érte. A büntetés lejár, kezdhetsz _majdnem_ tiszta lappal. Az életben sincs ez másképpen. De azt hiszem, ezt érthetően leírtam már neked privátban is.
"De miért is erõltettjük ezt?,amikor igy elbeszélünk egymás mellett..." Én aztán nem erőltetem. Örömmel venném, ha nem provokálnál.
Fékszakembereknek. Érdemes megnézni ezt az oldalt. Van még 70-80m-es fékút is 100-ról. Nem 200-ról! 100-ról! És még az Impreza is 50m körül teljesít. Ráadásul ez TISZTÁN a lassulás. Semmi reakcióidő alatt megtett út. A legtöbb adat téli, de aki nyáron repeszt, az télen sem totyog, ha szép az idő. Ráadásul a Type-R melegben lassult: 40 méter.
Igen, egyébként pontosan ezt nem értik sokan. 0 és 40 kmh között ugyanannyi a különbség, mint 130 és 170 között, de a veszélyesség (E=1/2 * m * v^2-bõl fakadóan) négyzetesen nõ. Nomeg a gördülési súrlódás is jelentõsen nagyobb, mint a csúszáskor fellépõ súrlódás (ugyebár ezért találták fel az ABS-t), és még negyvennél az elekrtonika könnyûszerrel meg tudja gátolni hogy csússz padlófék esetén, 170-nél ezt ugyebár közel sem egyszerû
Mellesleg volt egypár scifi ahol felvetették az ideális szabályozott közlekedés lehetõségét (fõleg városi közlekedés). Ez abból állna, hogy gépek irányítják a kocsit, szabják meg melyik úton menjen (hogy ne legyenek dugók), és hogy MINDENKI azonos sebességgel haladna. Nincs olyan hogy én egy k-rva fontos ember vagyok és az arcom mérete Ferihegy 2-re emlékeztet ezért 240-el cikázgatok el mindenki mellett. Szépen minden kocsit beállít az automatika az elõtte levõ mögé, attól fix távolságra, azonos sebességgel. Eredmény (jól megtervezett rendszer mellett): Baleset valószínûsége minimális (lim 0), gyorshajtások száma NULLA ... teljes egyenlõség (merthogy állítólag most is egyenlõ vagyok például az összes rendszeres übergyorshajtóval ... amit én igencsak kikérek magamnak)
Ezt ki vitatta tulajdonképpen?vagy nem értem mit akartál ezzel... Vagy esetleg arra gondoltál ha az autópályán átszalad egy gyalogos és én 200 al jövök akkor kell legalább 100 méter,hogy ne üssem el
Te milyen utakon vezetsz? Találkoztál már Dembszkygödrökkel (mert kátyúnak nevezni egyik másikat bizony olyan lenne, mint Colosseumot helyi kis focipályának) Laboratóriumi, illetve Hungaroringes körülmények között teljesen igazad van, a magyar szar utakon viszont semmit sem érnek az érveid. Satufékkel csúszol, és elõtted egy kátyú .... egyik kerék megcsúszik egy vizes vas aknafedélen ... és még lehetne sorolni. Ez nem überóvatosság, hanem a realitás. Ha óvatos akarsz lenni, és tutira oda akarsz érni ahova indultál, akkor tartsd be a Kreszt, és jelentõsen nagyobb az esélyed mint gyorsan hajtva
Ja, és az általad leírtakkal kapcsolatban (rendszeres übergyorshajtó). Nos én a gyorshajtókkal egy külön adót fizettetnék, amibõl a károsultak illetve hozzátartozóiknak lehetne nagyobb pénzösszeget adni miután egy életre tönkretetted õket
Okulásképpen és hogy lássuk, miről is beszélgetünk. 200-nál legalább 100 méter FÉKÚT kell. Meg még egy csomó, mire megnyomod a fékpedált. Épp tegnap meséltek egy történetet, hogy az illető egyik ismerőse 130-cal ment pályán, és halálra gázolt 2 nemzetiségit. Mondanom sem kell, hogy totálkár, ráadásul a tudat, hogy embert ölt, még ha önhibáján kívül is. Jogos a kérdés, hogy hogyan kerültek oda azok az emberek. Nos, a válasz banális. Kivágták a kerítést, mert ez volt a legrövidebb út a szomszéd falu kocsmája felé. Persze egyesek szerint velük ilyesmi nem történhet, pláne nem 200-nál...
Ez mind szép és jó. Akkor most hasonlísd össze egy Forma 1-es autóval. Ugye hogy az is milyen jól tud lassulni? Azért egy versenypályán száguldó versenymotort (sima aszfalt, spec gumik) ne hasonlíts már egy városban/országúton haladó személyautóval.
Én figyelmesen olvasom a topic-ot...de némely "gyorshajtónak" akkoris igaza van. Mennyi az esélye annak hogy két sz*rházi paraszt pont ott megy át az autópályán ahol te??? Sztem nem vmi nagy...ez pech egyszerûen
De most ugye nem azon vitatkoztok hogy egy közel 200kg-os motor+egy 90kg-os ember majdnem ugyan annyi idõ alatt áll meg mint egy 1500kg-os autó és egy 90-kg-os ember? Ugye nem mert akinek nem egyértelmü hogy mi lassul le hamarabb az nem ért ehez a dologhoz és teljesen felesleges ide irogatnia... A motoron lehet hogy két kerék van igaz. De van rajta elõl két 6 dugatyus fék ami kb 30-40 cm átmérõjü tárcsát fog és van rajta hátul egy kb 3 dugatyus fék ami kb egy 20 cm átmérõjü tárcsát fog ezek a fékek kis tulzással egy 1000 kg-os autót megállitanának nem egy 200 kg-os motort. És van egy oltári nagy különbség motor és autó között. A motorral sokkal drasztikusabb fékezést tudsz végre hajtani mint egy autóval mert nem fog állo kerekekkel csuszni elõre mint egy autó. Ha a kocsi ABS-es akkor meg azért sokkal hoszabb a féktáv.
Egyébként keresétek meg biztos fent van a neten amikor egy f1-es autó és egy motogp-s motor versenyeztek. A fék tesztnél még az f1-es autót is leverte a motor kb asszem 10méterrel ugyan akkorra temporól.
Ha meg X ütközik Y-al, akkor X dögöljön meg, mert nem vett 15x biztonságosabb autót 8 légzsákkal, ugye? :|
Na de minek kihívni magad ellen a sorsot? Nem vagyok én a sebesség ellen, csak meg kellene találni az értelmes korlátokat. Ez hazánkban jelenleg nem 200 km/h. Az egyszerű pechhez tartozik, hogy többen voltak a nemzetiségiek. Akik túlélték, azok szedték ki a srácot az autóból, majd "megölted anyát" felkiáltással majdnem agyon is verték.
Pheel .. nem elbagatelizálom a veszélyhelyzetet, de állandóan azon gondolkozni ... na úgy nem tudnék élni ! mrzed001, neked még1X külön leírom városban gyakran 70-80 (sajnos ijjen xarrul vannak beállítva a lámpák, szinte minden városban) országúton 90 (nincs értelme 20 mp elõnyt szerezni 1 település között) autópálya ... na ott megyek. Más leírt dolgodhoz már nem fûzök semmit. Majd elolvasom a totyikod aminek "elvették az autómat 30as táblánál" lesz a címe.
Én nem is hasonlitottam össze. a vita tárgya az volt,hogy az enyémhez hasonló motor megálhat e 120-ról rövidebb úton,mint egy középkategoriás autó 60-ról.. Én erre azt mondtam,igen....csak ennyi... (egyébbként nem spéci gumi,supersportban nem is lehet,hanem sima útcai,igaz abból a legpuhább 1000-15000km ig használható,pályán persze sokkal gyorsabban fogy) De akkor leírom mp-ben.. F1 100-ról 0.8 mp alatt áll meg,a motorom szintén 100-ról kb 1.5 mp, opel astra 60-ról kb 3 mp.....
Értem én ezt. de ahogy Csori is fogalmazott ,,állandóan azon gondolkozni ... na úgy nem tudnék élni ! " és ez nem azt jelenti hogy én adott esetben száguldoznék. De értsétek meg lehet gyorsan és biztonságosan is menni egyszerre.Tény hogy sok veszélyhelyzet adódhat,de ha folyton azt figyeled mikor jön el a "kaszás" attól még mindig lehet "pech"-ed...
"na úgy nem tudnék élni" Na úgy én sem. Vezetés közben nem parázom, mert minek? Egyszerűen ésszel megyek. Sokszor gyorsabban, mint a szabályos. A szabályok idejétmúltak, de nem szükségképpen hibásak. Mindenesetre elgondolkodnék azon, hogy vajon miért is van 130-as korlátozás, ha 200-zal is lehet menni, illetve vajon miért csak a 6 sávos pályákon nincs korlátozás Németországban. Esetleg azon is, hogy miért kizárólag Németországban nincs sebességkorlátozás az autópályák egy részén. A végén még eszembe jutna az is, hogy átszámoljam az USA-beli 55 mérföldes korlátozást. Pedig ott aztán tényleg vannak távolságok meg üres utak.
Félreértettél..szó nem volt arról,hogy kinek mire tellik.. Ennyi erõvel lehetne hozni olyan szabályt is Dobfékesek autópályára behajtani tilos Hûtés nélküli öntoöttvas fékrendszer apályán max 110 Hûtéssel 130 Brembo fék 180 Kevlár fék 230 Ez legalább olyan szinvonalas rendelet lehetne, mint amirõl beszélünk...
Mennyi az esélye annak hogy két sz*rházi paraszt pont ott megy át az autópályán ahol te??? Sztem nem vmi nagy...ez pech egyszerûen Nos, ha olvasgatod a www.langlovagok.hu -t akkor rájöhetsz, hogy a baleset esélye eleve nagy, és az õrült gyorshajtók csak még tetézik ezt. Nem egy ember hal meg naponta az utakon (sajnos nem egyszer a szegényebb szarabb kocsit vezetõ ártatlan ... szóval nincs igazság)
Ezért is ítélem el az übergyorshajtókat, mert potenciális gyilkosjelöltek (a kocsi egy töltött fegyver ... érdekes mód ebbe senki se kötött bele, szóval legalább ezt már mindenki érti)
Arra alapozni az életed, hogy az ostobák õrangyala mindig kihúz a pácból (van ilyen, valahogy az ilyenek még azt is megússzák hogy vizes kézzel kaparásznak a konnektorban), nos egy kissé vakmerõ (pláne ha már családod is van)