városban gyakran 70-80 (sajnos ijjen xarrul vannak beállítva a lámpák, szinte minden városban) Persze lehet fogni sokmindenre hogy miért bûnözöl folyamatosan (hogy is van az a vicc, hogy mit mond a cigány mikor megkérdezi tõle a rendõr, hogy "Asztán miért lopott?" Válasz: "Mer sötéét vóót." :D), de a városban 80 egy kissé durva. Bár annyira nem, hogy potenciálisan azok közé kerülj akiktõl elvetetném a kocsit, ugyanis 50-nél 90-et írtam. Ha zsernyák elkap azt tudod, hogy jogsid pár évre pápá, ha gyerkõc / nagymama kilép eléd akkor meg féktávod vége majd valahol a közért elõtt lesz.
országúton 90 (nincs értelme 20 mp elõnyt szerezni 1 település között) egyjegyû számú fõúton én 95 körül szoktam menni (+-10%-ba benne van) ha lehet(ne, de mivel útfelújítás 60 kmh, meg IFA 50 rendszeres, ezért ez igen ritka)
autópálya ... na ott megyek. Aki ment a régi M7-esen az tudja, hogy az M csak azt jelenti hogy min. 4 sáv + leálló, nem azt hogy Hungaroring minõségû út. M5-ön szoktam járni, eddig talán azt az ország legjobb autópályája, de pölö az M3-ason van egypár olyan szakasz ahol õszi/száraz téli idõben (nem 4 kerék vezérlésû kocsival) 180-200-al garantálom a koporsót
Ja, és ahogy Sadist (#393) írja, én sem tartom elfogadhatónak, hogy csak mert csóringerebb valaki, azért egy bömbis megölheti (ugyanis #399 nem az számít egy ütközésnél, hogy a gyorshajtó/vétkes milyen kocsival ment, hanem az hogy az ártatlan mivel "fogadta" a becsapódást) Ráadásul ütközésnél a nagyobb tömegû autó az amelyikben nagyobb a túlélési esély, szóval egy 1,5-2 tonnás kocsival (BMW, Skorpi) túléled, a 850 kg-os kiskocsival (Buzuki, kisOpel) meg nem. Egyszerû fizika, lendületmegmaradás törvénye.
#398: Vezetés közben nem parázom, mert minek? Egyszerûen ésszel megyek. Úgyszintén, és pontosan ezt kellene mindenkinek tenni. Se nem parázva a kormányt szorongatva, se nem túl lazán kormányt lábbal tartva másfele figyelve ...
Akkor a rendõrség is nehéz dolg elött van mert a "nemzetiségek" szeretnek diszkriminációval dobálózni akkor is ha õk a hibások 100%-ra mint a te általad említett esetben!
remélem nem volt még:) Ezt a mondatot emelné ki Winklertõl: "Azok a statisztikák egyébként, amikben a gyorshajtásra mint halálozási okra hivatkoznak, gyakran csúsztatáson alapulnak: relatív gyorshajtás okoz sok balesetet. Tehát hiába nem lépi túl valaki a megengedett 90-et egy nedves falevelekkel borított kanyarban, a debil szabálykövetõ simán meghalhat."
Mindig a körülményeknek megfelelõen kell vezetni, nem a tábláknak:) ps: sebességhatárokat 20-30 al lépem tul max, de esetek 90% ban csak a +10% ot teszem rá:) Igazából a 70 es táblák amik 15 m utan feloldódnak- mintha ott se lenne. Konklúzió annyival menjetek amennyivel biztonságosan lehet ^^
jó a cikk. végignéztem a videókat is. 1. ittas vezetés. gondolom, h ott nem 1 korsó sörrõl van szó, csak nem akarták végigmutatni amíg emberke leissza magát. 1 köri sör szvsz még nem vészes. mondom ezt annak ellenére, h én bele sem kortyolok, ha vezetni készülök. 2. nem mondok semmit ... itt nem az autós hibázott, mi pedig az autósok által okozott balesetekrõl dumálunk (MÁR ... eltérve a totyik eredeti témától) 3. 1értelmû, h vezetés közben nem az útszélén álló jányokat kell nézegetni. 4. itt az escortban ülõk ártatlanok voltak, ugyi a BMW vágta le a kanyart, ami ennyire beláthatatlan helyen "nem egészséges" ... én is naponta járok 1 ehhez hasonló helyen, ahol kb heti v max 2heti rendszerességgel van frontális, a beláthatatlan kanyarlevágásból. sztem a hasonló "kanyarlevágáshoz" a beláthatóság mellett az is beletartozik, h nem árt ismerni a környéket. 5. a sofõr baromsága volt 1értelmûen. nem ment ugyan gyorsan, de engedte mindenkinek, h keresztül nyúlkáljon rajta. én az ilyeneket akik hátulról akarnak a rádión csatit váltani, úgy h elõlrehajol ... v leordítom a fejét mikor nekiindul a mozdulatnak, v ha ez kevés kizavarom az autóból.
A 4-esnél az a lényeg, hogy azért mert egy valaki nem kötöte be magát 3-an haltak meg.
Az OK. De sztem ezt az elõször frontális, majd még1 hátulról becsapódós ütközést, bekötve is rossz esélyekkel élték volna túl (tehát ha mindenki be van kötve). Nõttek volna az esélyek természetesen, de ez a szendvicsfigura eléggé lefelé görbíti a %-ot, és nem arányos vele szemben az öv védelme.
Jü cikk. Tulajdonképpen mindegyik azt mondja el ahogy közlekedni kéne. Budapesten eés a Nagyvárosokban majd mindenki igy is csinálja. Többek között én is csak nekem a 10% az kb 20-30%, de persze csak ott ahol lehet.
Európa nyugati felébõl kb. mennyi idõ míg Magyarországra postáznak egy szabálysértési cédulát és mik a díjtételek? (5-10-15-20-25 % stb sebességtúllépésnél?) Van-e olyan oldal hazai ill. nemzetközi viszonylatban - akár 1-1 ország saját rendõrségének oldala - ahol utána lehet nézni indítottak-e ellened eljárást vagy egyáltalán mire lehet számítani?
Mennyi itthon az autópályán elkövetett szabálysértések kipostázásának ideje?
Pár éve ausztriában lelõttek 187-el az A2-õn,megusztam 50 eu-val,de lehet ,hogy tekintettel voltak a gyerekekre és ezért voltak toleránsabbak.. Aztán volt egy olyan is még a 90 évek elején,hogy Linz-nél eldurrant a generátor (természetesen éjszaka)és vissze kellett fordulnom(szintén családostúl)kocsit cserélni,tehát lépegettem hazáig ami a csövön kifért,Bécsben 2x is lefotóztak kb 170-180 között,de semmilyen papir nem érkezett emiatt..igaz azzal az autóval sosem léptem át ezek után az osztrák határt.. Cóval a közelmúltban így volt,de mi van most,azt nem tudni,sztem nincs rá aparátus,hogy keresgéljenek,cserélj rendszámot,ha azzal az autóval ismét mész külföldre...
Elgondolkodtam, és végülis arra jutottam hogy igazatok van. Be kell vezetni hogy mindenki annyival mehessen amennyivel akar. Semmi sunnyogás és trafitól félelem többé, totál hivatalosan.
Mindössze egyetlen apró kikötéssel mégpedig aláírják, hogy amennyiben jelentõsen (lenti táblázatom szerint) túllépik az ajánlott sebességet követik el a balesetet, akkor: - Ha az ártatlan autós meghalt, akkor az elkövetõ gyorshajtó kivégezendõ - Ha az ártatlan autós mellett pl a családja (vagy annak egy része) meghalt, akkor az elkövetõ családjából is az azonos tagok kivégezendõk - Minden szerve automatikusan felajánlásra kerül a kivégezetteknek - Minden kivégzést örökös életjáradékra cserélhet az elkövetõ ( = mennyi pénzt keresett (volna) a megölt ...), de SOHA többet nem vezethet. Ha ezt megszegi, azonnali kivégzés.
Aki ezt aláírja, annak személyesen engedélyezném hogy annyival menjen, amennyivel csak akar (aztán majd meglátjuk, hogy saját családját is meri-e úgy kockáztatni, mint másokét ???)
Attól hogy elszáll a generátor még tud menni, igaz csak addig amíg a duracell nyusziban van pávör.
"ellesleg volt egypár scifi ahol felvetették az ideális szabályozott közlekedés lehetõségét (fõleg városi közlekedés).Ez abból állna, hogy gépek irányítják a kocsit, szabják meg melyik úton menjen (hogy ne legyenek dugók), és hogy MINDENKI azonos sebességgel haladna. "
ez nem scifi US "barátaink" maguktól közlekednek így az 5 sávos los angeles-i autópályán.... -sebesség betart -nincs cikázás
sheriff pedig csak azt ellenõrzni, akinál szabálysértést vél felfedezni (pl gyorshajtás) nincs ez a "kiintem a következõt, aki arrajön...." stílus, hanem szépen utánaered
Azért annyira továbbra is scifi, hogy egy központi rendszer osztja el a forgalmat, hogy minden út egyenletesen terhelt legyen és ne legyenek dugók
A többiben persze igazad van. Érdekes mód ott a tényleg számító gazdag emberek (tényleg gazdag, nem ilyen kismilliomosok) nem lökdösõdnek a nagy batárjaikkal (amik mellett a helyi macsóink merdzsói bizony csúnyán elbújhatnak), menni is jobban menne a nem ritkán 5000-8000 köbcentis kocsijuk, mégsem rohangálnak eszetlen sebességekkel (pedig egyik másik helyi hûbérúr igen könnyen megtehetné, hisz a serif is a lekötelezettje). Hogy is mondta Travolta az egyik filmben: csak a jelentéktelen emberek száguldoznak, aki számít azt megvárják :D
Autópályán szerintem kár ezekért a 130-as korlátokértért. Németországban is lehet menni, mégsem hajt a többség 140 felett (sem). Itthon mondjuk pár faszparaszt képes lenne még az ócska 15 éves autójával is száguldozni 180 km/h-val, de még mindig jobb ha nincs korlátozás, max ajánlott, mint van, és senki nem tartja be. Persze ez a 130 még mindig jobb mint Belgiumban és Hollandiában a 120, mert bár a fogyasztásnak igen jót tesz, de pl. Hollandiában, különösen sík terepen, autópályán néha "ottfelejtett" 60-as táblákkal ultrazavaró tud lenni ha ezen a sebességen erölködsz, mert félsz, hogy valami szar bemér, és 300 ájró alatt meg sem úszod ...
A mi autópályáinkal nem ez a baj... Hanem az hogy tul kicsi az alsó sebbesség határ. Most asszem 70km/h, de senki nem foglalkozik ezzel. Németországban az a pálya AZ AUTOBAHN nagyon sok helyen 3 sávos. És itt minden sávnak külön sebbeség minimumja van ahogy megyünk befelé ez nõ. Mo-n az a baj hogyha bevezetnék azt hogy ne legyen sebesség határ akkor itt sok baleset lenne. Méghozzá azért mert én elkezdek elózni mondjuk 150km/h-val megérkezik mögém egy bömös 190km/h val én lemenekülök elöle és szépen hátulról telibe vágom a 70km/h szágudozó ifa teherautót. És ha elõzni akarok akkor pedig van 0.00001 ezred másodpercem hogy 70km/h ról elérjem a 150km/h vagy még többet. És abba egyetértünk hogy egy Peugeot partner nem egy szuperszonikus replõ....
Szóval szerintem amig a pályákra felengedik a 70km/h -t vagy még azt elsemérõ autókat/teherautókat addig maradjon a 130km/h néha még ez is veszélyes. Igaz én sem tartom be.
Ott a titok kulcsa...a sávonkénti minimum határ... Az autópályán a balesetek jelentõs többsége azért van,mert nyúlbéla 90-rõl felgyórsít 97,8-ra és azzal a lendülettel bevág a belsõbe elõzni és ezt álltalában akkor teszi,amikor 3 méterre van mögötte pulljancsi egy laza 170-el... ez még mindig óriási tévedés,hogy nem lehet biztonsággal autópályán 180-200 al közlekedni,csak ezzel tisztában kellene lennie,kormányon,dudán,villogon fekvõ okkulérénak is.................
Nagyon primitív gondolkodásmódra és értékrendre vall az, ha valaki gyorshajtással szeretné felhívni magára a figyelmet. Sajnos rengeteg ilyen szánalmas figurát látni akik nyilvánvalóan felmérni sem képesek ennek veszélyeit... Azt gondolják jó vezetõk, mert képesek gyorsan menni, városban cikázni, autópályán 200 körül repsezteni, ami önmagában nem nehézség. De mi van akkor, ha ilyen tempónál vészfékezésnél, poros vagy nedves aszfalton eluindul az autó hátulja? Tudják egyáltalán mit kell tenni ilyen esetben? De ha tudnák, az is kevés lenne, az is kellene még, hogy ne pánik legyen, hanem rutinból menjen a mentés. Ettõl sajnos az ilyen önjelölt versenyzõmajmok rettentõen messze állnak.
Ez jelenti az elsõdleges veszélyt a közlekedõkre.
kb 60x-os gyilkossági kisérletért én mindkettõnek kötelet adnék
hé, nem tudja valaki menyni most egy autópálya matrica? hány naposak vanank? 4 naposak? az sms matrica menyibe kkerül és az hány napos? mert tulajdonképpen csak 1 napra kéne, lehet, odavissza...:D és ha van 1 napos akkor fizetek sms-be, csak száguldozhassak autópályán:)
autopalya.hu?
Nincs egy napos csak teherautoknak. SZGK. 4 napos a legkisebb és ez kb 1500 ft pontosan nem tudom.
Ezen kivül van 10 napos ez 2100ft körül van nem tudom pontosan. Aztán havi van ez 4200ft körüli ár. És éves ez 37000ft ez biztos ilyenem van . De ezt már nem érdemes venni mert évre van tehát x év Január 1-y év január 31-ig
Na, az ilyentõl kapásból el kellene venni. Itthon ebõl tömegkarambol lenne, valamelyik izomagy úgyis megpróbálná megleckéztetni... Az még a jobbik eset, ha így végzõdik egy ilyen eset. A rosszabb, amikor több szereplõje van. (különben is, nem igazi nagymenõ, akinek nem telik versenypályabérletre, ezért az autópályán akar száguldozni...)
Németországban az a pálya AZ AUTOBAHN nagyon sok helyen 3 sávos.
hát az a nagyon sok, csak pár hely :), de tökmindegy, 2 sávon is tudnak menni, figyelnek egymásra, senki nem villog (!), ugyanis tudják, hogy kimennek elõlük, nem próbálják meg még az egymástól kilóméterre lévõ két kamiont egyszerre megelõzni 110-zel... És nem hajt ki a másik elé. Igaz éjszaka figyelni kell nagyon a Porschékra. Mész 170-nel és úgy megy el, mintha állnál :). Ez a figyelem a másikra nem mûködik a mi kultúránkban. Meg városban valaki mellé érsz, beletapos a gázba, mert elfogy a sávod, aztán 50 méter múlva befékez, mert lefordul... Na az ilyeneket ütném...