Játékokban reklám? Oké, de akkor az a játék legyen ingyenes. Aki pedig nem kívánja a sz@rt a játékokban is látni, fizessen. Viszont azt nem fogadom el, hogy fizetek egy játékért és közben meg folyton reklámokba üttközök! Ha az EA ezt így gondolja, akkor szerintem teljesen normális, ha mások meg azt gondolják, hogy miért fizessek!
Sztem meg azér ilyen drága, mer számítanak az illegális másolásra, és akkor szélesebb körben elterjed. Magasabb ár, nagyobb esély a másolásra... Valószínû, hogy ezek a mocskos EA-gamesek mindent elõre kikalkuláltak.
Higyjétek el, hogy eljön még az az idõ amikor az aktív mókázást megszakítja 30 percenként egy begépelt algoritmus :D...vagy a loading képernyõn olvashatjuk miért jobb a Pepsi mint a Coca! :D
hihetetlen módon félreérted a reklám lényegét.
és igaz. le a mozis rlámokkal. inkább fizetek 2000 forintot a jegyért.
De van olyan helyzet is, ahol nem akarod a jót megvenni drágán, inkább a nem annyira jót és azt bármikor leválthatod. Meg ha több cég is ugyanolyan jó minõséget állít elõ, hatalmas választékban, gyakorlatilag mindegy, hogy melyiktõl veszed. De nekik nem.
Speciál én márt azt is felháborítónak tartom, hogy a moziba ahova 1200-ért vettem a jegyet képesek reklámokat adni a film elött (filmelõzetesek rendben). Értitek ? Miazhogy fizettem valamiért és reklámot nézek érte ? HBO-n sem véletlenül nincsenek reklámblokkok, mert a kutya nem fizetne elõ ha lenne...
a blade runner átok rémlik vkinek? a filmben szereplõ márkák/cégek mindegyike a megjelenés után pénzügyi problémával küszködött (bell, atari, panam).
Egyébként meg a reklámra visszatérve. Csak azt kell reklámozni ami nem elég jó. Látott már bárki is pl.: WC pumpa reklámot? Nem. Miért? Mert abból mindegyik kiválóan alkalmas arra amire gyártották. Annak kell reklám ami kamu.
Pontosan ez lenne a lényeg. Ha a reklámok aligészrevehetõek lennének de ott lennének.
Amúgy én is inkább a kissebb nem agyonhypeolt termékekkel kísérletezem. Néha sokkal jobbak mint a drágább társaik.
Ebben igazad lehet, bár én inkább olyan vagyok hogy kipróbálom az ismeretlen, olcsóbb termékeket is, hátha jó és akkor annál maradok. Szerintem csak azt lehet befolyásolni aki hagyja magát. Sajnos ez az emberek 80%-nál sikerül is. Én akkor már inkább azt szabályoznám, hogy mennyi reklám lehet egy játékban, filmben és, hogy milyen formában jelenhessen az az adott termék meg. Értem ez alatt azt, hogy tegyenek reklámot bele, de akkor olyan helyre ahhol az nem egyértelmûen szembetûnõ, tehát ha nagyon arra figyelsz akkor észreveszed, de ha nem akkor ne zavarjon bele a képbe és akkor mindenki boldog lenne. Egyébként meg a szabadságjog elvén a menüben kapcsolhatóvá tenném, lenne egy fül hogy valós reklámokkal vagy kitalált termékekkel jelenjen-e meg az a plakát pl. Ezt mondjuk még járható útnak is látom.
A reklámok nem vásárlásra ösztönöznek. Pusztán csak az a cél, hogy egy adott terméket egy adott márkanévhez köss. Ha vásárolni mész, önkéntelenül is az általad ismert nevet választod. Menj ki az utcára és nézz szét. Alig van olyan pillanat, hogy ne látnál egy reklámot sem. De egyébként fel sem tûnik egész. Agymosás az egész. Szerintem gusztustalan, hogy nem hagynak ki egy lehetõséget sem, az otthonomba is ilyen agresszíven törnek be.
Legnagyobb baj szvsz, hogy a szolíd reklámozás elõbb-utóbb elfajul és átborul az ízléstelenég oldalára.
Szerintem meg tök mind1 milyen sok reklámot tesznek a játékokba, gondoljátok végig, kinek van ideje megnézni egy pepsi plakátot példálul NFS közben? 300-al tépsz a verdáddal, örülsz, hogy az utat látod, úgy sincs idõd nézelõdni, szal tõlem annyi ilyet tesznek bele amenyit akarnak, úgysem nézem meg, meg nem is ösztökél vásárlásra, mert nem a reklám, hanem a játék érdekel. A játék élményt meg nem befolyásolja úgysem.
Szerintem nagyon nagy szemétség, h már itt is a reklámokat tolják az arcunkba. Olvastam egy könyvet, Oliviero Toscani, a Benetton volt reklámmanagere írta. Osztom a véleményét. Úgy gondolja, h mindenki tudja, h adott márka mivel foglalkozik, jó minõségû cuccokat állít elõ. Rengeteg pénzt költenek a cégek arra, h folyamatosan az õ nevüket és egy tök kamu, utópisztikus benyomásokat súgó képet nézz (ami hazugság). Szerinte, ha már úgyis ott van a tábla a cég nevével, a hazug kép helyett fel lehetne hívni valamire az emberek figyelmét, vagy szebbé tenni a környezetet.
Majd megjelennek a crack-ad szerverek és a coca-pepsi szar helyett azt láthatod, hogy Vertigo, meg Razor :) amig nem csinálnak 404-et belõle.
Lassan tarthatatlan számomra ennyi reklám.
Ha beválik nekik, akkor egyszerûen nem játszok ezekkel a szarokkal többet, illetve eltiltom a gyereket is. Gondold végig, hogy mennyire lehet legális reklámozási formákra szorítani majd a reklámozókat ha ott a tuti lehetõség (v.ö. szublimináris reklámok).
Már CS-ben is ott vannak.
Sajnos még nagyon sokáig nem fogunk megszabadulni a kiadóktól. Hiába kezdenek bejönni a "Steam és társai" programok, az igazán nagy projektekhez bizony pénz kell, azt pedig csak a kiadók tudják megadni a fejlesztõknek.
Csak az olyan csapatok tudnak meglenni a Steam nyújtotta lehetõségekbõl, akik: A: ...már alapból rendelkeznek tõkével, lásd Valve. Õk megszerezték a tõkét a HL1-el. Az ilyenek ritkák mint a fehér holló. B: ...kis kölcségvetésû játékokat készítenek, például Introversion. C: ...sikeresen összehoznak egy ütõs csapatot, akik hobbiszinten megcsinálnak mindent a játéknak és csak a nagyon fontos dolgokra költenek.
Ezt remekül ki lehet kerülni. Ha csak egy gyártóval is szerzõdnek le, ki lehet tölteni a kelektzõ ûrt fiktív márkákkal. Több lenne a fizetett reklám által kitöltött felület, de emellett elszórva láthanánk a kitalált márkák hirdetéseit is. Még adna is egy kicsit a realizmushoz, mert egy világszerte ismert cég több táblát tud kibérelni, míg egy "noname" cucc csak elvétve jelenne meg a plakátokon.
Szerintem meg rossz oldalról van megkozelítve a dolog. A kiadók létjogosultsága egyre inkább megkérdojelezheto. A jelenlegi struktúra szerint évtizedeket biztos hogy nem adnék nekik. A szoftverfejlesztoknél pedig szintén bukás, hogy úgy próbálnak tobb profitra szert tenni, hogy egyre újabb másolásvédelmeket használnak. A kalózkodás a jelenlegi rendszer mellett él és exponenciálisan novekszik. A reklámból származó bevételek nagyon tehetos osszeget tehetnek ki a jovoben egy játék fejlesztésénél. Aki pedig a reklámért fizet, nem azért teszi, hogy minél kevesebb emberhez jusson el. Ilyen esetben két dolgot tehet: 1. segíti az illegális másolatok terjedését 2. elérhetobbé teszi a reklámfeluletet
Ha lett volna pl. Adidas is a játékban, akkor megkérdõjelezem, hogy megérte-e volna ennek, vagy annak a játékban való reklám, és, akkor itt az egyik buktató: a kiadó szereti a pénzt, leszerzõdik a Nikeval, ott lesz a reklámtáblákon a nagy pipa, leszerzõdik a Coca-Colaval, minden utca tele lesz eldobált Coke dobozzal, de, ha már le akar szerzõdni a Lacoste márkával, akkor gondban lesz, mert ott a Nike ---> azaz tényleg gagyi lesz, ha egy városban 1 termékbõl csak 1 féle gyártó reklámjai lesznek.
1: A Gran Turismo egy autoverseny játék. Egyesek sportnak tekintik. Teljesen elfogadható ha a pályák mellett vannak hirdetések, mint ahogy a valóságban is ott sorakoznak. 2: True Crime: nem akartam kitérni erre. Elég elszomorító, hogy valakit nem zavar, ha egy városban csak a Puma márkát ismerik. Egyike az illúzióromboló reklámoknak. Személy szerint rossz ellenpéldának tartom.
A Gran Turismo mióta sport játék?Vagy a True Crime?Tökéletes példának ott van a Getaway2 az 50elsõ randit reklámozták benne,igazából ha reklám kéne játékba akkor valami igazán nagykaliberûre rakjanak reklámot mondjuk Gta,arra mindenki felfigyelne.
Ok-ok. :-) Én azért az Ubisoftból vagy még akár a Microsoftból is kinézem, hogy a reklámért felelõs kódsorokért adnak egy kis minimális extrát a fejlesztõknek. Az EA szintû kiadóknál viszont ez elképzelhetetlen sajnos.
"Remélhetõleg így majd a fejlesztõknek is csurran-cseppen egy kis extra a bevételbõl (bár erre minimális az esély)."
Naiv elképzelés. A reklámcég nem a fejlesztõvel fog szerzõdést kötni, hanem a kiadóval. A kiadó továbbra is le fogja perkálni a fejlesztõk felé a fix fejlesztési költségeket + forgalom utáni juttatást, mint eddig, azonban ezek a játékon belüli úgymond "reklámfelületek" a kiadók tulajdonát fogják képezni, a fejlesztõk ebbõl egy büdös petákot nem fognak látni. Kb. ugyanúgy, mint ahogy egy reklámcég megrendel egy hirdetõtáblát az iparostól, az elkészíti a reklámfelületet, megkapja érte a pénzét és kész. A reklámfelület értékesítésébõl származó bevétel már a reklámcégé, a kisiparosnak ahhoz már semmi köze...
"A gond ott kezdõdik, ha a reklámfelületek túlontúl sterilek és nagyon elütnek a játéktértõl."
Ez nem teljesen így van, pl. a True Crime nevû játékban is a Puma márkát reklámozták hirdetõtáblákon, egyes az utcán mászkáló emberek Puma cuccokat viseltek, vagy ott van a Gran Turismo, talán ez a legjobb példa a reklámra: egyrészt az autógyártóknak jó reklám, másrészt a pályákon található reklámfelületeken felbukkanó Shell, Apexi stb. gyártók reklájai is figyelemfelkeltõek, de ugyanakkor remekül illenek a környezetbe. Az egyik pályán pl. egy nagy kivetítõn váltják egymást a reklámok, ezt ugyanígy meg lehetne oldani más játékokban is.
A letöltéseket úgyis megoldják úgy, hogy magát a játék futását ne buherálja. A gond ott kezdõdik, ha a reklámfelületek túlontúl sterilek és nagyon elütnek a játéktértõl. Teszem azt milyen ortombán nézne ki, ha egy TPS-ben öldökölsz egy lerobbant, koszos gettóépületben, erre az egyik folyosón bevillan egy teljesen tiszta és rikító Pepsi vagy Coca automata. Vagy egy haramdik világháborús szétbombázott városban egy teljesen tiszta táblán ott molyog Kovács Lajos Cillit Bang-el a kezében. A reklámozó cég nem fogja hagyni hogy a fejlesztõk megfelelõen "elcsúfítsák" a reklámjaikat, hogy azok úgy illeszkedjenek bele a játéktérbe, hogy ne üssenek el látványosan a környezettõl.
Az már külön élmény lenne, ha egy olyan játékban, amiben teszem azt remekül lemodellezik a falra fröccsenõ vért, a reklámfelület nem piszkolódna, vagy nem hagyna rajta nyomot ha odasózok egy rakétavetõvel. Mert a reklámozók nem ezért fizetnek, hanem azért, hogy állandóan lássuk a hirdetõtáblákat.
Az se mindegy, hogy milyen reklámok hol fordulnak elõ. Pl a Splinter Cell Chaos Theory-ban iszonyatosan hülyén nézett ki, hogy amíg New York teljes áramszünetben tengõdött, az egyik ház tetjén fényes neonvilágítással ott virított az AXE reklám.
Az egyetlen dolog ami biztos, hogy az ilyen játékélményt romboló hirdetések nem fognak senkit (vagy röhejsen kevés embert) vásárlásra ösztönözni, inkább elveszik a kedvét az adott terméktõl, mert az belezavart a kikapcsolódásába. Majd ha beindult az üzlet, jönni fognak a közvéleménykutatások, hogy ki mennyire viseli el a reklámokat a játékokban és egyáltalán volt-e a vásárlóra ösztönzõ hatással. Ha ezek nem hoznak megfelelõ eredményt akkor rövid úton búcsút inthetünk a játékbeli reklámoknak.
Ha nem oldják meg úgy az egészet, hogy ne legyen zavaró, akkor halott ügy az egész. Ha viszont tökéletesen illeszkedik a játéktérbe és nem üt el a környezettõl, nem zavarja a játékot, akkor hajrá, semmi kifogásom. Remélhetõleg így majd a fejlesztõknek is csurran-cseppen egy kis extra a bevételbõl (bár erre minimális az esély).
Arra nem gondoltatok, hogy a reklámcsere a játékon belül mondjuk csak akkor mûködne ha online nyomod? Így amikor épp felkapcsolódsz egy játékszerverre, kicserél egy textúrát egy másikra (ami akár lehet pár Kilobyte is - észre sem veszed...). És ezzel megvan oldva az a probléma is, hogy online csak úgyis az akar játszani akinek szélessávú nete van ergo fix havidíjas. Szerintem q logikus és ez senkit sem zavarna.
Ó, hát hogyne, nyilván úgy helyezik el a reklámokat, hogy észre se vegyük... A filmközbeni reklámok is azért bömbölnek csak háromszoros hangerõvel, mint maga a film, hogy ne legyenek feltünõek...
"Menj ki az utcára és képzeletben tüntesd el az összes reklámot a falakról, oszlopokról, és mindenhonnan... elég steril lett a kép nem? "
Steril? Nyilván elsõ látásra az lenne, mert ottmaradnának az üres reklámfelületek. De ha azokat beépítenék vagy különbözõ dekorációkkal helyettesítenék, mindjárt mennyivel elegánsabb lenne. (Persze ezzel most nem a közterületi reklámok létjogosultságát vitatom, de ez a "steril" duma megmosolyogtató :)))
Végülis kíváncsi vagyok (de inkább szkeptikus), hogy hogyan oldják majd meg.
Az oké, hogy ez PC-re vonatkozik de a konzolos játékoknál mit akarnak???
1. a játékok ettõl nem lesznek automatikusan olcsóbbak, egy céget és részvényeseit kizárólag az extraprofit mértéke érdekel 2. ha csak netkapcsolattal megy egy amúgy singleplayer-es üzemmódokat is tartalmazó gamma, akkor nem kell megvenni 3. nem fogom a saját költségemen letölteni az õ reklámjaikat, ha a tartalomért (maga a játék) már egyszer fizettem 4. fizetõs site-okon is van reklám, de azt le tudod tiltani okos szoftokkal, ha itt nem lehet, nem kell megvenni 5. teljesen online gammáknál (pl. MMORPG) nem tudsz ez ellen védekezni, de ott meg vannak ingyenesek is, ott korrekt volna, ha azokban reklám volna akár, de még azokban sem szokott lenni, mert nem olyan szemetek
minek egybõl tiltakozni a reklámok ellen? sokkal reálisabb lesz tõle a játék.. persze csak akkor ha jól van megcsinálva a reklám és illik a játékhoz... egy fantasy rpg-be persze hogy nagyon hülyén venné ki magát egy tojoda reklám, de egy modernkori fpsben? fõleg ha úgy csinálják meg hogy nem központi helyre rakják be amit mindenképpen meg kell nézned... ha úgy csinálnák meg mint ahogy most az utcákon vannak, akkor reális lenne.. majdhogynem észre sem vennéd, de mégsem éreznéd azt hogy valami nem stimmel a játék világával.
Menj ki az utcára és képzeletben tüntesd el az összes reklámot a falakról, oszlopokról, és mindenhonnan... elég steril lett a kép nem? Egy haverral pont pénteken beszélgettünk errõl a témáról, és mind2en arra jutottunk ha jól van elhelyezve akkor senkit sem zavar. Az anarchy online-ban jól meg van csinálva... ha fizetõsen játszol a játék belsõ reklámjait látod, ha az ingyenes részekkel akkor ott ahol egy fiktív fegyvergyárreklámot láttál mostegy autóreklám van kirakva... és mi van akkor ha fel akar menni a netre? semi ha nem a helyszínre érve akarja leszedni a reklámokat, és sztem ezek a reklámblokkok nem is lennének több 10 megás peccsek...
mit kell egybol fikazni??? ha olyan okosok vagytok, akkor csinaljatok jobbat! a jatek elmenyet meg igen is noveli, ha ismeros dolgokkal talalkozik az ember, meg ha azok reklamok is. az uj reklamok letoltesere biztos kitalalnak valamit, hogy az ne zavarja a jatekosokat. pl. kikapcsolhato, vagy megkerdez, hogy letoltse-e, vagy valami ilyesmi. ha meg onkenyesen vegzi el a program, vagy valamilyen hatrany szarmazik belole, biztos bukta lesz a dolog, es gyorsan adnak ki javitast hozza. sajat velemenyem szerint lesz javulas a jatekok araban, meghozza a mi javunkra. amiben reklam van, az olcsobb. ha nem lesz, kap az EA par levelet, vagy valamelyik bolond amerikai be is perli, ahogy az szokas...
New AdWare treat found: EA.BF2142 Action: Automatic delete.
Jah, adblockot a gémeknek
Valaki ugyis fog csinálni majd egy anti-rekrám hack-et nem?
Engem például marhára nem zavarna ha a Simsben a Pizza Hut-tól rendelek, vagy GTA-ban Shell benzinkúton gyilkolom le a személyzetet. Meg mekkora poén lenne pl COD-ban egy 40-es évek stílusában elkészített mobil/netszolgáltató reklám :) Szóval kreatív, és nem zavaró megoldások (pl pop-up vagy várakozás a letöltésre) valóban színesíthetik a játékot és nem vonnak le semmit az élvezeti értékébõl.
Szerintem ez azért nem olyan nagy hulyeség, ha hozzá érto emberek kezébe kerul és sikerul megoldani a technikai oldalát úgy, hogy ne zavarjon be ez a dolog kulonosebb képen a nethozzáférésemhez és a játék kozben se vegyem észre ennek hátrányát. Pl egy Coca-Colával kotott reklámszerzodés jóformán tobb pénzt hozhat egy átlagos játéknak mint maga az eladott példányszám. Az árakhoz visszatérve pedig ez a módszer csak akkor éri meg mindkét vállalatnak igazán, ha csokkentik a szoftver árát. Aki reklámozni szeretne, az azt szeretné hogy minnél tobb fogyasztó találkozzon a termékkel, ergo árat kell csokkenteni. A játékot fejleszto csapat is végulis megkapja azt az osszeget a reklámszerzodésekbol, ami az árcsokkenésbol származó veszteség lenne(ergo neki tok mindegy anyagilag, másrészt villoghat az eladási ranglisták elején).
Már ne is haragudj, de ki faszt érdeklik a reklámok a játékokban? Pláne mivel jobb egy koka-kóla reklámot nézni mint egy kitaláltat? Olcsóbb meg úgysem lesz tõle a játék. Viszont mi van akkor, ha valakinek nincs internethozzáférése, és játszani szeretne? Mert ha net nélkül is elindul a játék, akkor semmi gond, mert tûzfalon nem engedjük ki és kész...
"ne haragudj meg de pl gta-ban nem jobb egy cocacolát látni, mint egy nem létezõ vackot?" Engem például egyáltalán nem érdekel hogy a gta-ban mi van egy üdítõautómatán, tõlem akár egyszínû is lehetne, mivel a játékélményen semmit nem ront vagy javít.
Hát akkor nagyon úgy tûnik hogy a bf 2142-vl nem fogok játszani, az nfs-el meg nem is akartam.
ne haragudj meg de pl gta-ban nem jobb egy cocacolát látni, mint egy nem létezõ vackot? fõleg ha kiadnak hozzá egy eredeti nevesítõ extrát fun játékosok ingyen? pedig ha eleve eredeti reklám lenne benne, lehet kicsit olcsóbb lenne a gém.
Én inkább azt nem értem, mi va akkor ha valakinek nagyon lassú az internete, vagy nem korlátlan? Mondjuk megveszi jó drágán, mert nem hiszem h valamivel olcsóbb is lesz a játék, elindítja és letölt 160 giga reklámot, a számla az egekbe szökik...
vagy ha nem is kell megvárni és játék közbe szedi le, és LASSÚ a kapcsolatod, akkor jó sok helyen lesz majd egy szép nagy villogó textúra, vagy feketeség
Hát nemtudom, de én kva ideges lennék, ha a kva drágán (ea-nál ugye 12k) megvásárolt játékban, még reklámokat is tolnak az arcomba. Akkor ha reklám van benne, adják ingyen a gémet...
"Van aki szerint ez nagyobb realizmust hoz majd," Ha vkinek ez jelenti a realizmust, azt csak sajnálni tudom.. Remélem úgy csinálják, h ha nincs internet kapcsolat, akkor el sem indul a játék.
Ne legy naiv...
Én személy szerinte örülök neki, hiszen "ez nagyobb realizmust hoz majd". Gondolom a játékfejlesztõk kapnak egy kis pénz ezért, és ezt remélem a kész játékok árán fogjuk viszont látni...