#92 "Amúgy is a fizikára nem videokártyát szokás venni, és leterhelni, hanem processzort, vagy fizikai gyorsítókártyát."
#95 "LOL éppen ezt mondtam, hogy nem a procit terheli le a fizika"
Döntsd el.
"az általad leírt dolgok közûl pár ezt terhelné, ha van a gépben, VAGY ha nincs akkor a processzort"
Már, hogy terthelné le a fizikai gyorsítót? Alig pár játék támogatja csak... hiába vágod bele a fizikai gyorsítót, ha a game észre sem veszi, sokra nem megy vele az ember.
"Az oblivionban mi a természet? Néha van egy animáció, hogy fújja a szél a fák lombját, néha feltûnik egykét õz, ami jó szögletes mozgásokkal szaladgál, és 2 méterenként habzó szájú ogrék ugranak rád "
Régebben mi volt a természet... pár pixeles fa, semmi mozgás, némi kánya az égen... na ehhez képest nagy elõrelépés az Oblivion kültere.
"Pl a legtöbb hypefps hol játszódik? Folyosókon, vagy láthatatlan fallal, vagy áttörhetetlen akadályokkal körülvett 2 m2-s területen..."
Tökéletesen egyetértek. Ezzel még sokan vagyunk így akiknek elegük van ebbõl... ezért is tartom jó elõjelnek pl. a CoJ-t... remélem folytatódik a tendencia.
gondolom a sokezer növény nem indok rá, h akadjon ;)
"A procis példád pedig azért nem jó, mert ahogy azt a tesztek is bizonyítják, hiába magas az órajel, mert tök 8, hogy 3.2 GHz vagy 4 GHz-es a procid, ha a VGA kártya a gyenge pont a rendszerben." LOL éppen ezt mondtam, hogy nem a procit terheli le a fizika (amit írtál hogy az terheli le a gépet, és nem a csillivilli effektek), hanem a csillivilli mûanyagrikitószínes effektek. Ennyi. Nem éppen a dobókockás rpg-re gondoltam amikor írtam, hogy az oblivion nem az, mert vannak RPG-k számítógépre. De az oblivion inkább egy FPS-butított RPG keverék. Amúgy nem mondtam, hogy vegyél fizikai gyorsítókártyák, csak azt, hogy az általad leírt dolgok közûl pár ezt terhelné, ha van a gépben, VAGY ha nincs akkor a processzort, merthogy ezekkel nem a videokártya foglalkozik. Az oblivionban mi a természet? Néha van egy animáció, hogy fújja a szél a fák lombját, néha feltûnik egykét õz, ami jó szögletes mozgásokkal szaladgál, és 2 méterenként habzó szájú ogrék ugranak rád :D ez nem éppen pezsgõ természet, hanem egy egyszerû véletlen poziciógenerátor.
Amúgy én nem mondtam, hogy a nagy gépigényû játékok szarok. Azoknál van gáz aminél indokolatlanul magas a gépigény. Pl a legtöbb hypefps hol játszódik? Folyosókon, vagy láthatatlan fallal, vagy áttörhetetlen akadályokkal körülvett 2 m2-s területen... És ezeknek kell olyan hûdeerõs gép. Miért? Ezzel van bajom. Az oblivion jól néz ki, de ahhoz képest, hogy igazából pár méter után egy ronda elmosott tájat látni, és ehhez képest állandóan töltöget, nagy a gépigénye, fõleg hogy ai-t sem kell számolni, ugyanis azt kifelejtették belõle(van benne valami izé, de azt ne nevezzük ai-nak).
Ok igazad van... nem részecskefizika, hanem részecske-animáció, rendszer vagy mifene :-) De érted mire akartam kilyukadni... milyen jó már amikor a köd, a tûz, a forró levegõ az tényleg erõsen hasonlít a valóságban látottakhoz... nekem ez tetszik. Persze élveztem azt is, amikor anno pl 1-1 kalandjátékban kiírta szövegesen, hogy "The firaplace is hot" :-)
"És az oblivion egyáltalán nem RPG." Most ilyen "szókiforgatósdis" kedved van, vagy alapból ilyen vagy? Igen, tudja már mindenki, hogy az igazi RPG, az szép kerek asztal körül, ilyen-olyan kártyákkal, mesélõsen dobókockásan zajlik. Volt már olyanban is részem, tetszett is (sõt egy tekintélyes gyûjteményem is van), de vizuális típus vagyok.
"Amúgy is a fizikára nem videokártyát szokás venni, és leterhelni, hanem processzort, vagy fizikai gyorsítókártyát."
1. Nincs támogatottság.
Hidd el vettem volna már fizikai gyorsítókártyát, ha nem csak pár db játék használná... ígéretek persze vannak, hogy majd ez a game is támogatja, meg amaz is, de egyelõre nincs nekem erre 40-50 ezrem, hogy ne csináljon semmit a gépbe.
2. Prohardveres tesztek ;-)
A procis példád pedig azért nem jó, mert ahogy azt a tesztek is bizonyítják, hiába magas az órajel, mert tök 8, hogy 3.2 GHz vagy 4 GHz-es a procid, ha a VGA kártya a gyenge pont a rendszerben.
"Amúgy legtöbb techdemo szarban NINCS természet egyáltalán." Az elõzõ hsz-edben techdemoszarnak hívtad az újabb hypeolt játékokat. Most akkor mire gondolsz? Mert az Obliban és a CoJ-ban is pezseg a természet. Sõt! Sokan elfelejtették az Everquest 2-t... eszméletlen gépigénye van, hatalmas nyílt terek és véletlenül sem techdemo. A FC annak indult ez tény, a többi meg a haladás következõ lépcsõfoka.
Hát szerintem is elég unalmas. Az oblivion. Felraktam húdejóvolt, ámultam pár percet a grafikán, aztán elkezdtem játszani, egész élvezetes volt... 2 hétig. Aztán nagyon unalmassá váltak a feladatok, merthogy nem változnak, ugyanazok. Azóta itt van a gépemen de nincs kedvem vele játszani, mert pár perc után erõsen kiléphetnékem van, mert nagyon unom. És hát igen a töltögetés is idegesítõ, fõleg amikor csak töltöget a ramba, meg a virtuális memóriába, de néha elfelejt belõle törölni... és ilyenkor, mikor fullra betelt mind2 egy szép asztalra kivágással díjaz a vindóz. De fast travellel ez a gond nincs szerencsére, mert akkor nem felejt el törölni a memóriából.
Nekem nem volt havernak volt(én max 25k-t költök vga-ra, és általában a csillivilli fosok sem izgatnak), és már régebben meg volt neki a ti4200, 50k ért vette akkor, szóval egy középkategóriás kártya áráért. Aztán persze amíg megjelent a fc csúszott lefelé a kategóriájában... Egy csúcskategóriás, ekkor is 150k volt. Szóval ne mond hogy akkor az olyan hûdejó kártya volt.
Amúgy éppen azt írtam, hogy a játékok TÁVOLODNAK már a valósághûségtõl, ezért írtam a nézzél ki az ablakon példát. És az oblivion egyáltalán nem RPG.
"Sajnos nem a lens-flare, meg a HDR fogja meg a masinákat, hanem pontosan a VALÓSÁGhoz közeli megoldások... árnyékok, felületek, részecskefizika, TERMÉSZET." Igen ezt írtam, a mûanyag csillivilliagyoneffektezett felületek, amik NINCSENEK közel a valósághoz, ezek terhelik a gépet, meg a szar programkódok. Részecskefizika kicsit más dolog mint amire te gondolsz :D Amúgy is a fizikára nem videokártyát szokás venni, és leterhelni, hanem processzort, vagy fizikai gyorsítókártyát. Amúgy legtöbb techdemo szarban NINCS természet egyáltalán.
Ja persze medium textúrafelbontás, 25%-os fû karakter, stb. látótávolság, fullos tereplátótávolság, tükrözõdõ vizzel (merthogy ez szinte egyáltalán nem lassít), 1024*768 32biten. 800*600 + jópár fps, így gondoltam :).
lehet, hogy rossz példát hoztam fel, de szerintem te nem érted mirõl beszélek Modern23:)
a mai generációnak már nem számít az amirõl te beszélsz vagyis a gagyi grafika jó játékélmény, ergo a csilivili grafika kell+a játékélmény, ha valamelyik hiányzik mehet a szemétbe az egész :)
Semmi köze nincsen hozzá.
Aki ronda nõvel jár, és azt mondja, hogy "a szépség belülrõl fakad KIZÁRÓLAG", az egy kretén, esetleg vak, de leginkább elkeseredett.
Ennek ellenére nem egy számítógépjáték létezik a mai napig, ami, annak ellenére, hogy nem mai gyerek, KLASSZIKUSnak számít. És a klasszikus nem azért lesz klasszikus, mert kötelezõ megnézni vagy szeretni, hanem mert nagy hatása volt az adott játéktípusra/stílusra.
Bármilyen röhelyes, még mindig az ULTIMA 9 az egyik legjobban felépített single-player RPG, és a Freespace a legjobb ûrszimulátor.
És igen, elõbb kapom elõ a Deus Ex-et, pedig az sem mai csirke, mint a Far Cry-t, pedig vitathatatlanul szebb.
Teljesen értem az álláspontot! Ha felténné valaki a kérdést, hogy játékélmény szempontjából a Hexenküche 2 C64-re, vagy a PC-s Doom3 adott-e többet, maradandót egyertelmûen az elsõt mondanám. DE! Imádom ha egy játék majd lemászik a képernyõrõl annyira gyönyörû... nem grafika, hanem KÜLTÉR buzeráns vagyok. Egy szépen kidolgozott erdõért, mezõért /Call of Juarez, Oblivion/ élek-halok... hát ha még ez olyan komplex belbeccsel van megáldva mint az Oblinál... a Call of Juarez meg a régi Outlaws és Gun hangulatát adta vissza.
Márpedig mind az Obli, ming a CoJ "nextgen" játékok és kétpofára zabálják a hardvert.
Látod... te Gothic 3 miatt fejlesztesz nemsokára én meg az Everquest II. miatt fejlesztettem fél éve. Mindegy mikor és miért támogatod aziparágat... támogatod te is ;-)
"Gothic is annyira magával ragadott a minap, hogy nem érdekelt milyen grafikája van, szinte nem is voltam tudatában a grafika minõségének, mégis élveztem a játék minden pillanatát... A beleéléshez nem a grafikának kell elkápráztatnia, sõt! Jönnek folyamatosan a szebbnél-szebb... öööö.. miket is beszélek... mondjuk inkább úgy, hogy "látványos" grafikával megáldott játékok, techdemók, amik fél percre sem tudnak lekötni, mert annyira bénák és unalmasak (a grafika és játékélmény között persze nem fordított arányosság van, de sajnos ez tendencia."
Istenem! Végre más is leírta... Pont így érzek én is. Csomó effekte meg fizikai megjelensére bedumálhák, hogy valóságos, de pl. köze sincs nagyon a valóságoshoz vagy nem számolja csak szkript. Ilyen az összes vízhullámzás effekt. Nincs olyan PC ma a világon amivel te valós idõben kiszámolhatnál ilyen hullámegyenelteket térben és akkor még a tükrözõdést is számolja mellé...
A grafikához meg csak annyit, Tinman, hogy én pl egyáltalán nem vagyok kiéhezve a minél valósághûbb megjelenítésre. A grafika legyen szép, kellemes, igényes, stílusos, de ezt nem feltétlen azzal érik el a készítõk, hogy a minél valósághûbb megjelenésre törekszenek. És valóban, Sanyix-al értek egyet a tekintetben, hogy egynémely játék grafikája nem a valóságoshoz közelít, hanem attól távolodik a sok szaros fícsörrel...
Én még ma is meg vagyok elégedve pl. a XIII, BG&E, PoP színvonalú grafikákkal, ennél jobb, több ezekhez a játékokhoz nem kell. De még a Gothic is annyira magával ragadott a minap, hogy nem érdekelt milyen grafikája van, szinte nem is voltam tudatában a grafika minõségének, mégis élveztem a játék minden pillanatát... A beleéléshez nem a grafikának kell elkápráztatnia, sõt! Jönnek folyamatosan a szebbnél-szebb... öööö.. miket is beszélek... mondjuk inkább úgy, hogy "látványos" grafikával megáldott játékok, techdemók, amik fél percre sem tudnak lekötni, mert annyira bénák és unalmasak (a grafika és játékélmény között persze nem fordított arányosság van, de sajnos ez tendencia). A beleéléshez érdekes sztorira, hangulatos világra, jópofa és szerethetõ szereplõkre van szükség. És némi képzelõerõre. A grafika csupán egy pluszt adhat ehhez, és (számomra legalábbis) nem feltétlenül azzal, hogy minél valóságosabb képet nyújt.
A ziparág... na igen... támogassuk a ziparágat azzal, hogy többszázezret költünk minden éveben fejlesztésre... Én ennek már véget vetettem, mert utóbbi években semmi olyan játék nem jött ki, amiért érdemes lett volna gépet fejlesztenem (végre ez a Gothic 3 olyan lesz :)) Nem vagyok én a fejlõdés ellensége, sõt! De úgy érzem, a mai játékfejlesztés szinte csak az új technológiák körül forog, és minden más csak másodlagos. És ez elszomorító. De felõlem te és a többi "hc gamer" csak támogassátok a ziparágat...
"Ellenben azért sírni, mert a szélessávú net lehetõvé teszi a legújabb játékok szinte instant lenyúlását, de természetesen mindezt egy finoman sem high-end masinával... na ez a faszság."
Már csak azt nem értem, hogy miért "sértõdnek" meg az emberek azon, hogy a régebbi masinájukon nem megy az új játék?
Természetesen érthetõ ez a helyzet akkor, ha (ahogyan Tinman jól mondta, bár a konzolosokra reflektálva) az egyetlen problémám csupán az, hogy kivárjam a játékot a warez-on. Már kerül is fel a legújabb akármi (Oblivion, G3, Crysis, mindegy), 5-6 óra alatt lenn is van, már csak csomagolni és installálni kell. Esetleg megbolondítják egy bonyolultabb crack-eléssel.
Normális esetben, egy egészséges vásárlókörben akinek nincsen pénze vadul fejleszteni a gépét, az nem is veszi meg tizenXezer HUF-ért a vadiúj játékot, tehát effektíve vissza van fogva a kuncsaft játéktéren. Ebben az esetben nincsen probléma, hiszen nem is kerül kapcsolatba a legújabb játékokkal, amik úgy sem mennének el normálisan/élvezhetõen a gépén.
A másik eset természetesen a "megtehetem-megvehetem", amikor van a gépben vadiúj videokari, 4G memória, "meg amit akartok". Ilyenkor lehet tépni a legújabb játékért, és max felbontáson 150FPS-el játszani.
Ellenben azért sírni, mert a szélessávú net lehetõvé teszi a legújabb játékok szinte instant lenyúlását, de természetesen mindezt egy finoman sem high-end masinával... na ez a faszság.
Hiába okoskodnak sokan a konzolokkal ott is u.e. a helyzet. Anno én a PS2-t 100k-ért vettem. Rögtön vehettem hozzá még egy padot, meg memkártyát, de ebbõl is rögtön kettõt, mert egy a PS1-es játékokhoz kellett. Meg is állt a történet 140k-ba. Utánna meg ha játszani akartam/akarok vele vehetem a játékokat iszonyat kemény pénzekért.
Egy igazi hc konzolos TÖBBET költ el -HA NEM WAREZOL- a gépére mondjuk 3 év alatt, mint egy azdaságossan gépet cserélgetõ PC-s. Mert a PC-s általában, ha gépet cserél ELADJA a régi alkatrészeket. Aki jól csinálja évente cserélheti a hardveralkatrészeket és 30-40 ezret veszít csak az ügyön.
Persze erre rögtön jön a wérwarezes konzolos, hogy "kicsippeltem vazeh, nem költök, inkább töltök vazeh." Jah, ez van PC-n is...a PC-sek még az újságok mellé adott teljes játékok miatt is elõnyt élveznek egyelõre. Minden hónapban ledöbbenek, hogy milyen frankó és 1-2 éves játékokat adnak már a lapok mellé.
Arany középút nem nagyon van, ha legálisan akar az ember játszani. Drága a konzol (pl. nekem anno a két FF-X és X-2 együtt 32 ezerbe fájt) is, meg drága PC-s.
Kicsit magadra vetted... nem a 9600pro-val volt a gondom, hanem azzal, hogy azt írtad viszonylag jól fut. Ez valótlan, vagy csak úgy igaz a mondat, ha kiegészíted a low beállításokkal.
Bátran menj vissza a Fallouthoz, de engem már nem köt le, ugyanis párszor már végigtoltam az 1-2 részt, a Tactics-ot 1x, a PS2-es BOS-t szintén 1x.
A gép tulajdonságait azért írtam, hogy végre valaki leírja az igazságot is: Az Oblivion egy ilyen gépen is csak erõs kompromisszumok mellett élvezhetõ.
"Gondolj egy izgalmas könyvre." Alapvetõen nem érted a lényeget. Ezer+1 fantasy könyvem van volt amelyiket többször kiolvastam (Drizzt könyveket), de ha játszani akarok, akkor nem elképzelni akarom, hogy a 6 pixel az igazából egy hatalmas sárkány, hanem látni szeretném lehetõleg minél részletesebben. Ez olyan mint pl. a Gyûrük ura... könyben fantasztikus volt, a régi filmes próbálkozások szánalmasak voltak, a PJ féle film látványvilága pedig még azt is becsalta a moziba aki addig azt sem tudta ki az a Tolkien.
"ami a beleélés lehetõségét rombolja az a teljesség igénye nélkül, ha bugos, ha szaggat(20fps és alatta), vagy ha egyfoltában töltöget..."
Errõl (is) szól a fejlõdés.Van egy géped jól szalad rajta minden, aztán pár hónap múlva jön valamilyen új motor, új technológia amit már csak kínkeservesen mozgat meg a géped. Azért, hogy tovább fejlõdhessen az iparág vagy megveszed az újabb hardvereket és játékokat vagy kézifék és a régiekkel játszol.
A graf pedig tök jó, még túl szép is ^^ Inkább legyen kevésbé effektezett, és fusson gyengébb gépeken is.
"Részemrõl már régen átnyergeltem a konzolokra. ott elég ha csak egyszer veszed meg a gépet..."
Bye! A konzol, mint olyan, valóban nem rossz, de.. - szar játékok vannak konzolra (persze akad néhány jó is), és FPS meg stratégia eleve kilõve.. - brutálisan soknak tartom a konzolos játékok árát... és ez sem egy utolsó szempont...
---
"biztos hogy megéri csak hajrá gazdagítsuk még jobban a gazdagokat miértne,"
Az összefüggést nem igazán értem, de kíváncsi vagyok mi az amit te tudsz én meg nem :) Elmagyaráznád mire gondoltál? Mert ez a beszólás így szimplán hülyeség...
Nem értem ha a G2 olyan kockás volt hogy csak na, most miért lett ien fontos a fejlesztõknek hogy hogy nézzen ki. Amúgy, szerintem kérjetek 1 Gb ramot a jézuskától XD XD
Na RPG buzik mehettek a sarki hardvereshez, hahaha
Nem olvastam végig a hozzászólásokat,de röhelyesnek tartom,hogy egy ilyen nulla információ "áradat" ("milyen gép kell hozzá?:Jó bammeg")(ami mellesleg átlagosnak mondható) arra kényszerít Benneteket,hogy itt sápítozzatok... Ki hitte azt,hogy egy 800-as cerkán hasítani fog bármi is mostanában?Ez a cikk meg egy szégyen.Kb mint egy vicc csattanó nélkül...
Ki mondta, hogy utálom a TES IV-et? Csak nem játszok vele. Az elõdjét se volt cérnám végigtolni. Nagyon monoton volt az is, legalábbis nekem.
Nem a játék a nevestséges, hanem az, hogy akkor is töltöget amikor nem kéne. Amúgy meg kit érdekel a hatalmas táj, ha fast travellel megyek mindenhova. Nincs arra idõm, hogy sétálgassak..
nemtudom... nekem tök jó oblivion fû, árnyékok meg hû de valósághû arcok nélkül is. az se érdekel ahogy a fény megtörik a karakterem borostáján.
"Sokkal jobban átélhetõ az egész, ha szép a grafika... " Gondolj egy izgalmas könyvre. Vagy egy jó szerepjátékra. Nincs semmilyen vizuális élmény, mégis az ember(ek többsége) bele tudja magát élni. Vagy gondolj a wing commander sorozatra, a privateerre, a mech warrior sorozatra. milyen grafikájuk volt már 10+ éve? 320x240-ben, 3d sehol, stb... mégis nagyon durván "beleélõs" játékok voltak/vannak. mindegy...
ami a beleélés lehetõségét rombolja az a teljesség igénye nélkül, ha bugos, ha szaggat(20fps és alatta), vagy ha egyfoltában töltöget... vagy ha egyszerûen sz@r :). szóval bármi ami kizökkent. mint pl ha olvasol és szól a párod hogy kész a vacsora :-)
ui.: Tinman, örülünk h ilyen szép géped van. Tényleg :) Remélem megosztod velünk azt is hány mhz-et tudtat húzni volt-moddal a 20e ftos hûtõddel meg a 700wattos tápoddal :) de én addig visszamentem fallout2-zni
A HL2 is meglehetõsen töltögetett... ettõl függetlenül remek FPS volt.
"Nem azért a két fillérért, de egy JÓ RPG-nél a grafika huszadrangú."
"persze, hogy a küllem önmagában nem elég, de fontos!" /Tinman #55/
"Az TES IV még akkor is töltöget 1-2mp-t mikor kint sétálgatok a természetben. Nevetséges."
Hát van neki mit töltögetni...még Box-on is be-be röccen. Egyrészt a sokat emlegetett optimalizáció hiánya, másrészt ezzel a technológiával nagyjából ilyen küllemû színvonalat képesek a fejlesztõk elõadni.
Igen, nekem is volt C64-em, én is toltam Ultima-t, meg Bard's Tale-t meg EOB-t, de az a korszak elmúlt. Nem értem mi a probléma azzal, ha egyre szebbek a játékok... igen, van felesleges csicsázás néhány helyen, de nextgen szükséges. Így fejlõdik elõre az iparág.
"TES IV nem fogok vele játszani, mert baromi unalmas és sokat töltöget." Számodra unalmas... százezrek számára nem. Nem egy olyan RPG junkiet ismerek, akik utálják a Morrowindet és az Oblit is, a Gothic-ért meg döglenek... de még többet ismerek olyanokat akik imádják a TES-t a Gothic-ra meg rá sem néznek. Ettõl miért lenne az Obli nevetséges?
Nem azért a két fillérért, de egy JÓ RPG-nél a grafika huszadrangú. Lehet akármilyen szép a TES IV nem fogok vele játszani, mert baromi unalmas és sokat töltöget. Minen egyes kis szutyok boltba bemenéskor töltöget...
A G1 és G2 szökévenként kellett, hogy töltsön és a G3-mal is így lesz elvileg. Az TES IV még akkor is töltöget 1-2mp-t mikor kint sétálgatok a természetben. Nevetséges.
Szerencsés ember vagy, hogy neked anno ilyen jó VGA kártyád volt... én akkor tettem a fiókba az FC-t amikor megláttam mit produkál az GF4 mx kártyámon. Sõt, akár hiszed, akár nem személyesen ismerek az egyik cikkírót aki meglehetõsen viccesen alacsony százalékot adott egy lapban... én ismertem az akkori konfigját. /Nem csoda, hogy bosszankodott./
"Ezért dícsérték, mert nem volt olyan nagy a gépigénye." Ezt a mondatot nem is értem... legendásan nagy a gépigénye... fõleg egy HL 2-vel összehasonlítva.
"Valahol... de nem az agyonhájpolt húbazzemilyengrafikaszaroknál."
Miért szerinted mi a jövõ? Akár tetszik, akár nem a játékok egyre valósághûbbekké válnak. Nem értem milyen szarokról regélsz... mert a Call of Juarez is remek hangulatú játék és az Oblivion is nagyon jó RPG.
"meg a mûanyagfelületre 1000 effektel, ami viszont erõsen távolodik a valóságtól." Például? Sajnos nem a lens-flare, meg a HDR fogja meg a masinákat, hanem pontosan a VALÓSÁGhoz közeli megoldások... árnyékok, felületek, részecskefizika, TERMÉSZET.
Nálad elfogdhatóan megy (a rofl jó szó ide?), nálam meg jópár dolgot kikapcsolva szaggatt kültéren, 2 Giga ram, 3.2-es 64 bites proc és X850XT PE mellett... ne erre szokták azt mondani, hogy "érdekes". /Nem, még mindig nem apuka vette, fizetésbõl van./
"Emlékszem anno a Far Cry-t szidták sokan, hogy mekkora egy xar és sokan végig sem tolták, mert ugye low beállítások mellett igencsak nem azt a Far Cry-t kaptad, mint high beállítások mellett." Nemtom kinek ment lowon, mivel, hogy az akkori már gyengének számító gf4 ti4200-n is high grafikán ment, mondjuk aa meg af nélkül. Ezért dícsérték, mert nem volt olyan nagy a gépigénye. Ettõl függetleneül lehet végigtolás nélkül is szídni, hiszen egy sima techdemo fps, mint a többi.
"Valahol számítógépes jétékok célja a minél valósághûbb grafika megteremtése." Valahol... de nem az agyonhájpolt húbazzemilyengrafikaszaroknál. Mert azoknál a csillivillire mennek, meg a mûanyagfelületre 1000 effektel, ami viszont erõsen távolodik a valóságtól. Ideje kinézni az ablakon, és körülnézni, és rádöbbenni, hogy nem mindenhol rikító neonszínek virítanak, összevissza csillognak villognak a dolgok. Egy ideig a legtöbb játék grafikája a valósághoz közelített, de a mostani techdemo fps-ek nagyrésze már távolodik a valóságos kinézettõl.
Én nem is azt mondtam, hogy "jó", hanem azt, hogy "játszható". Ha játszani akarsz vele, megteheted:
1. Veszel egy megfelelõ konfigot (kinek hogy megy, ugye). 2. Feláldozol némi minõséget a játékélmény rovására.
Nem hiszem, hogy a legfontosabb szempont a grafika lenne. Ezek a mostani játékok még a legalapabb beállításokkal is nagyon szépek tudnak lenni. Na persze nem a promós képekhez képest, amivel jóelõre felhergelték az összes grafika-hívõt. Arról nem is beszélve, hogy a Far Cry-szintû játékoknál megértem a problémát, mert az egészben csak a grafika az, ami ideig-óráig leköt. Ellenben egy Oblivionban, vagy egy Gothic 3-ban, ha nem tudod beleélni magadat a sztoriba, a világ "feeling"-jébe, akkor az már a játék szégyene, magyarán szimplán szar.
Biztos vagyok benne, hogy a Gothic 3-ból mindenki ki tud annyi grafikát hozni, mint ahogyan anno a Gothic 2 kinézett (már ha ahhoz elegendõ a gépe). Igaz, nem lesznek pórusokból vérzõ szörnyek, de a játékélmény megmarad, mint ahogyan megvolt mondjuk a 2-ben is. Ha meg a játék csak annyit tud, amit a promóképek elárulnak, akkor nem kár érte, és az a hülye, aki ezért vesz új gépet.
Kisfiam, te mirõl beszélsz? Ki a franc mondta neked, hogy azért fogok középkategóriás gépet venni, hogy szar felbontásban játszhassak valami vadiúj játékon?
Én azt mondtam, hogy HA volt valaha egy normálisnak számító PC-d, akkor azzal még a késõbbiekben is jól el tudsz lenni, hacsak nem vagy rábuzulva a grafikai maximum beállításokra. Egy szó, mint száz, te kevered a szezont a faszoddal. Milyen gazdagok tovább gazdagításáról beszélsz? Ne demagógoskodj itt, a te marhaságod szerint, ha játékkonzolt veszek, azzal is a "gazdagokat gazdagítom", nem? Bár hogy ennek mi köze az egészhez, arról lövésem nincsen. Fáj, hogy neked nincsen annyid, vagy mi?
Egy Oblivion-t ne játszon az ember low grafon, középkategóriás gépen... nem véletlenül! Sokkal jobban átélhetõ az egész, ha szép a grafika... persze, hogy a küllem önmagában nem elég, de fontos!
Emlékszem anno a Far Cry-t szidták sokan, hogy mekkora egy xar és sokan végig sem tolták, mert ugye low beállítások mellett igencsak nem azt a Far Cry-t kaptad, mint high beállítások mellett.
Valahol számítógépes jétékok célja a minél valósághûbb grafika megteremtése. Nagyon egyszerû az ok... elvinni a játékost egy olyan világba ahol "istent" játszhat.
Szóval ne mondja nekem senki, hogy jó az Oblivion low grafon, mert egyszerûen nem az. Call of Juarez, Far Cry, Oblivion és most a Gothic 3... ezek a játékok akkor adnak igazán maradandó játékélményt a játékosnak, ha nem kell szerencsétlennek mindent off-ra tenni. Nem azért van a fû az Obliban, hogy kikapcsoljuk, sõt az árnyékok sem azért vannak benne, hanem azért, hogy reálisabbá tegyék a játékot.
Az meg egy más kérdés, hogy ez nem mentség a fejlesztõk részérõl az optimalizációt illetõen.
Nem játszok ilyen játékokkal. Láttam róla video-t, de nem láttam be, miért kéne elõtte leborulni.
Az egyik legszebb grafikájú játék a Lock On, de ahhoz tényleg kell vas. A Falcon 4.0 kiegésztésésnek a Freefalcon 3-nak van még olyan grafikája egy '98-ben elkészült motorral, hogy leesik az állatok.(mármint ahhoz, képest hogy mivel csiánlták) Tegyek be képet a galériámba?
hát jónagy vadbarom vagy Te!! vegyed akkor a középkategóriás gépeket félévente hajrá középkategória hm persze meg közép grafika egy 200.ezer forintos gépen vegyed menny a többi bolond után, biztos hogy megéri csak hajrá gazdagítsuk még jobban a gazdagokat miértne, mintmá mondtam ha annyira játékbeteg vagy akkor inkább egy konzolt vegyél ennyi mégha kicsípeltetted,pénzben még akkor is jobban jársz !!!!100*!!
1g ram ma már nem ram. Másfél g-nél kezdõdik az a pont, ahol ramról beszélhetünk, de 2 alatt mér gáz wowból az alt-tab :)
9600pro-n is elfogadhatóan megy oblivion, csak a füvet kell kikapcs és 1024 aa, af nélkül, meg max a medium textúrákkal. és még a látótávot is fel lehet tolni, mert az már élményromboló ha 5 méterrel elötted materializálódnak a banditák :)
bár én most megint a fallout - jagged alliance-s korszakomat élem (egyik 2d, másik directx3-as :)) ), szal nekem nem annyira a grafika a lényeg...
Minek ez a nagy rinyálás? Az esetek túlnyomó többségében, ha visszafogod a grafikai beállításokat, akkor egy középkategóriás gépen is élvezhetõ a legtöbb mai játék (igen, még az Oblivion is).
Hányszor hallottam már ezt a hatalmas riogatást, hogy "ha nem veszel ehhez meg ahhoz új cuccot, akkor csak állóképeid lesznek, amik 5 másodpercenként váltják egymást".
Nem kell 6x-os AA-ban, meg egyebekben gondolkodni, és máris fut a játék színvonalasabb felbontásban is. Egy-két megreccenést, néhány töltést meg mindenki kibír, még a legnagyobb vadbarmok is.
a Valve software álltal kifejlesztett motor, mely olyan játékokban kapott és kap majd szerepeket amik a legnonplusszultrább játékok. Hl2, CS:S, Dark Messiah of M&M, stb. Nagyon univerzális, nagyo jól bõvíthetõ engine, melyet a Valve folyamatosan javít.
mellesleg semmi olyan különös dolgot nem látok ezeken a képeken, amihezilyen vas kéne...
jelenleg az optimalizálás királya a source motor, szerintem, még mosógépen is fut, ráadásul nem is randán. és éppen ezért érthetetlen, hogy ha egy cég tud ilyen motort csinálni, akkor a többi mért nem tud?
Részemrõl már régen átnyergeltem a konzolokra. ott elég ha csak egyszer veszed meg a gépet... Esetleg vagy 3-4 évenként az újat. Nincsen gondom holmi fejlesztegtésekkel
ott már azért rezgett a léc a gagyi megoldásokkal :P
mikor nekimentél egy benzinkútnak akkor a robbanás nem több mint egy 2d-s sprite... ez azért már durva optimalizálás. De még jó.
kérlek... az elõzõ részeket a konzolos irányítás "cseszte" el... Ezt is fejlesztik konzolra, a fejlesztõk igénytelenségét nehéz felülmúlni... Márpedig a Piranha bytes már 2x-er is elbaltázta. Semmi okom arra hogy bizakodjak: majd most megcsinálják. Korunk játékfejlesztése nem errõl szól.
Jelenleg az optimalizálás királya a Prey! olyan szinten lepucolták és kikupálták a Humanheades srácok a Doom 3 Motort hogy azt elképzelni sem lehet. De anno domini a TES IV is az optimalizálás miatt késett... de még így is fényévekkel szebb és élvezetesebb (hovatovább, irányíthatóbb) mint a cikk tárgya (ide más akartam írni, de végül mégse.)
ezt inkább nem kellett volna... és még szerinted az oblivionnak nincs pont hangulata? LOL
Szerintem az Oblivion rohadtul sokkal jobban néz ki :) Ez csak olyan szempontból baj, hogy akkor ennek mitõl akkora a gépigénye? Mellesleg megfelelõ nézetbõl még a BW2 is jobban néz ki. Meg egy csomó más...
Nálam számít azétr a grafika is sõt.. naon is de ezért ez má pofátlanság a oblivion tényleg szebb sokkal de szerintem a hl2 episode one is !!
Vki mondja má meg ha ez a játék ilyen pofátlan gépigényes, is a screenshotok alapján, a crytek motorjához , vagy a field opshoz unreal 2007-hez vagy a Assassin's creed-hez képest 0, ha össze hasonlítjuk, akkor ezeknek a felsorolt további igért játékoknak milyen gép kellesz?
"akkor másik példa pl a cod2 jóval a q3 utánn jött ki mivel a q3 motorját használta és akkoriban sokkalta job grafikájú játékok is voltak mégis a cod2 elég szép eredményt ért el.Ja és az örök Counter Strike 1.6 az sem grafika hanem tökéletes játék ritmus és játék élmény minden szépen kiegyensúlyozva szal a grafika nem minden ha jó a játék észre sem vesszük a grafikát."
A CoD elsõ része használt Q3 motort, a kettes már az Infinity Ward saját fejlesztésû engine-jét használta! Amúgy az igaz, ha jó a játék észre sem veszed a grafot, de nem tudom miért példálóztál az Exig-val, az egy NAGYON jó játék (hangulatilag is, és még több lehetõséged is van mint a W3-ban).
"Gothic 3 - irány gépet fejleszteni" -vicces mennyél ha hülye vagy ennyi!!!!
szerintem is ha ugy haladunk mint most hogy minden 1 es játékhoz uj gépkell akor a pcnek esélye nincs az a fenmaradásra
A got2-nek sem a grafika volt a lényeg, és itt sem az lesz. Obliviont föl sem tettem, mivel a morrowind miatt teljesen kiábrándultam belõle. Gothicban a hangulat a lényeg, ilyen szempontból nekem nagyon bejött.
nem tünik rossz játéknak de én tuti nem fogok gépemre költeni vagy 80000 ezer ft amugy simán menne ezen gépen amin most vok csak a másiknál nem ami én vettem és szerintem egyy játék csak ugy érhetel nagyon jó sikert ha nem kell minden 2 embernek ujj gépet vennie
vagy 10 évig nem is fogom újítani ezt a gépet. de mibõl profitálnának ha nem abból hogy a videóchip gyártókkal szerzõdnek? abból hogy mi "vesszük" a játékot? mer abból nehéz lenne nekik :D nesze Neked warez lol ez egy folyamat az egész ennyi kezdõdött azzal hogy mindenki megtud már bármilyen játékot szerezni netrõl ingyért nesze Neked Securom 4323.3500-as mer itt járunk már lassan :D de nem sokat ér ennyi!!