Sziasztok Nyitottunk egy mopedautó alkatrész webáruházat ! Nézzetek körül. MOPEDAUTOALKATRESZ.HU http://mopedautoalkatresz.hu/webshop/ TEL. sz. 06-30-7001242 Üdv. Ákos
ÜDV MINDENKINEK. VAN EGY AIXAM 400-MOPEDEM,ÉRDEKELNE EGY JAVÍTÁSI ÚTMUTATÓ,TUDTOK E NEKEM SEGÍTENI ? LEHETÓLEG MAGYARNYELVÛ LEGYEN ÉS ROBBANTOTT ÁBRÁS VÁLTOZAT. MOST MÛSZAKIZTATTAM LE, DE VAN EGY PÁR APRÓSÁG AMIT MÉG SZERETNÉK RENDBETENNI RAJTA. ÉN DEBRECENI VAGYOK ÉS KERESEK MÁRKATÁRSAKAT ,HOGY TUDJUNK SEGÍTENI EGYMÁSNAK ALKATRÉSZ ELLÁTÁS ÉS TANÁCSOK TEKINTETÉBEN. TEL:30-9859 313
sziasztok! Egy Aixam JDM tulaja leszek, van valakinek öklete hol lehet alkatrészeket kapni hozzá? A devecseri urakat ne ajánja senki sajna szélhámosok. Van hogy telefonon jelzik persze van alkatrész és 10ezer. Elmentem megvenni kb 300km oda vissza. Mutattak egy törött alkatrészt ez a 10 ezres. de ez törött, jahhh nem baj, jó az, de ha nem tetszik van ott jobb 43ezer . Ja és számlát most nem tudunk adni, de ha a fönökkel megbeszéli + 20% ért kap. Egyébként mért ilyen háklis az ur örüljön hogy van. A másik mig ott voltam, kb 4-5 emberrel autoval is eljátszották ugyanezt. A vevök lobogtatják a hirdetéseket 300 ezer körüli árakkal, de sajnos az nincs. A jozsi nem mondta hogy az nincs már elkelt? Deeeee most érkezett uj áru ugy 700 körül tudnánk adni ezt az autót. Prima állapot stb. Valojában több karoszériaelem repedt és a kocsik 12év körüliek. Szoval mindenkit ovaintek hogy a Devecseri hirdetéseknek beugorjon. Igérik törzskönyvet adnak, valojában egy osztrák bejegyzésü tipusbizonyitványt probálnak rásozni az embere. Természetes ez magyar honban WC papirnak se jó. Adásvételi erre nem kel meg hasonlok. Szoval tipikus ÁFA stb csalok, ja bocsánat. A másik ne ugorjon be senki annak hogy a devecseri cégek különállok, mind egy család kezében van csak a cimek vannak pár utcányira egymástól. Mégegyszer ezt csak barátilag tanácsolom midenkinek. Egyben keresek olyan embereket akik találtak tisztes alkatrészkereskedöket mopedautokhoz.
Köszi! Egyáltalán érdemes ilyet venni???? Mármint aki mopedautóban gondolkozik !
Légyszi az válaszoljon akinek van Aixam 400 -asa!!!
Én nemtudom belülröl milyenek, de ahol én lakom (Fr), itt van jopár darab, és még azok is hangosak kivülröl, amik még ujnak tünnek! Itt van pár video, nézegesd, lehet találsz olxat, ami halkabb... Itt, mint ahogy azt régebben is irtam, olyan emberek vezetik, akik már elvesztették a jogsit, vagy öregek, és félnek a sebességtöl, vagy alkeszek! Megint mondom, hogy ez olyan auto, amihez nem kell jogsi, de baromi drága!!!
Kipróbáltam egy - két Aixam 400 -ast . . .Hát sajnos nem jártam sikerrel, mert a mellettem ülõt sem hallottam, kifejezetten traktorhangjuk volt! Az "autó" menet közben rendkívül zajos volt! ! ! Azt szeretném megkérdezni tapasztalt Aixam tulajdonosoktól, hogy minden Aixam motorja ennyire zajos és rángatoós ? Az autó alapállásban rezgett is ! (beleértve a kormányt, mûszerfalat és a kalaptartót !!!! Ötlet ?
Szeretnék megnézni egy ilyen moped autót. Ha elférek benne és okés, akkor még a héten megvennék egyet. Bp-en hol lehet ilyet venni? Nincs valakinek eladóba? Olcsóbb kéne. kb 3-400e-ig. Dízel elõny. Veszprémbe találtam ilyen kereskedést, de az elég messze van:( Bármi 5let?
köhi PER
Ja, és a legjobb: jogsi nem kell hozzá (sans permis)!!! Itt a platos...
Most találtam rá erre a topikra... Én Franciaországban élek, látni párat ezekböl az "autókbol", föleg nyugdijasok veretik vele, de van pár fiatal is, de az azért ritka! Ezek a verdák nemmehetnek ki elvileg (?) föutakra, de ha épp uton vagyok, és kikerül egy ilyen az utra, akkor tuti elkésel, mert olyan torlodásokat csinálnak ezzel, hogy hihetetlen! A hangja egy oldszkul fünyirotol hangosabb, az ujabb kiadások már namannyira, de azért mindig hangos! Egy olcson fentarthato auto, de az árait is nézzétek meg, mert ettöl leültök! Láttam már ilyen autot platosban is....
A jogszabály száma: 6/1990 Köhém rendelet. Az egész kb százezer oldal, mellékelem a lényeget: B. Függelék a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez
1. E Függelék alkalmazásában - a rendelet 2. §-a (1) bekezdésében foglaltaknak megfelelõen - a jármûvek fajtái a következõk:
1.1. „Motorkerékpár”: olyan gépjármû, amelynek két vagy három kereke van, továbbá az olyan négykerekû gépjármû, amelynek az üres tömege - elektromos hajtású gépjármû esetében az akkumulátorok nélkül számítva - legfeljebb 400 kg (áruszállító gépjármû esetében legfeljebb 550 kg) és legnagyobb motorteljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot.
1.2. „Motoros tricikli”: a három- vagy négykerekû motorkerékpár.
1.3. „Segédmotors kerékpár”: olyan két- vagy háromkerekû jármû, amelynél a hajtómotor hengerûrtartalma az 50 cm3-t és tervezési sebessége a 45 km/órát nem haladja meg. Segédmotoros kerékpár továbbá az olyan négykerekû könnyû jármû, amelynek az üres tömege - elektromos hajtású jármûvek esetében akkumulátorok nélkül számítva - legfeljebb 350 kg, tervezési sebessége legfeljebb 45 km/óra, külsõ gyújtású motor esetében a hajtómotor hengerûrtartalma legfeljebb 50 cm3, illetve más motortípus esetében a hajtómotor legnagyobb névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW.
1.4. „Pótkocsi”: olyan jármû, amely segédmotoros kerékpárral vagy motorkerékpárral történõ vontatásra készült.
2. A segédmotoros kerékpárok és a motorkerékpárok kategóriái a következõk:
L jármûkategória: Segédmotoros kerékpárok és motorkerékpárok.
L1 kategória: Kétkerekû segédmotoros kerékpárok.
L2 kategória: Három- vagy négykerekû segédmotoros kerékpárok.
L3 kategória: Kétkerekû motorkerékpárok.
L4 kategória: Oldalkocsis motorkerékpárok.
L5 kategória: Motoros triciklik.
3. E Függelék B/1., B/2., valamint B/4-B/12. számú mellékleteiben foglalt követelményeket 2000. július 1. helyett 2002. január 1. napjától kell alkalmazni.
Jó kis jármû lehet, garantáltan feltartja a forgalmat és a kutyáimat nem szállítanám ezzel a nyomorék guruló koporsóval, nem hogy gyereket.
EZ a szerkezet meg mire jó kutyaólnak vagy 2 éves gyereknek játszani
Sziasztok, légyszi segítsetek abban, hogy milyen jogszabályok szabályozzák a mopedautokkal történõ utasszállítást. Az is érdekelne, hogy a diesel motor ebben a kategóriában miért nem belsõégésû motor. A jogszabály számára volnék kíváncsi. Azért van rá szükségem, mert a ”hatóság” megállított és közölték, hogy ez nem segédmotor, és el kell vinnem a gépet a mûszaki felügyelethez, hogy azok adjanak egy igazolást arról, hogy ez milyen kategóriába tartozik. Arra következtettem az írásaitokból, hogy van errõl biztos és pontos infótok. Elõre is köszi.
Sziasztok! Ahogy azt mondtam, mi használunk egy ilyet. Egy pár gondolattal jellemezném ezeket a "kisautókat". Sokan nincsenek tisztában ezeknek a funkciójával, és ez miatt érthetõ módon azt várják eltõle, hogy személyautó paraméterekkel rendelkezzen. Aztán mikor szembesülnek a paramétereikkel az nagy - nagy pofáraesés. Ugyanis ez nem autó, hanem segédmotor kerékpár, és még ha ez nem is ilyen egyértelmû van aki ezt akár, a bíróság elõtt is érvényesíti. Szóval ha ez segédmotor kerékpár, akkor a végsebessége elvileg 45km/h, a mienk 65, egyszeméllyel majdnem hetvenet megy, és mindehhez megeszik 2,8-3,3 liter gázolajat, attól függõen hogy én menyit ülök bele. Széthalytani szinte nem lehet õket (amíg nincs tuningolva), mert a motorjuk eléggé le van folytva. A kihajtása úgy mûködik mint egy robogóé, tehát induláskor egy kicsit jobban megugrik, aztán szépen gyorsul. vezsenyezni nem lehet vele, de abból még sosem volt semmien kellemetlenségünk a városban, hogy nem egy 80-100 lovas motor van benne. Apropó az érdekessége, hogy diessel motor van bemme, és ráadásul olyan amit agregátorokhoz, szivattyúkhoz ,kistraktorokhoz stb használnak. Elõnye, hogy ez a nagyon nyomatékos motor egy fokozatmentes váltóval párosítva, elég jól viszi azt a 350 kg-os kasznit. Szóval diesel, tehát indulás elõtt izzítás és góóó. Ráadásul orrmotor elsõkerékhajtéssal, és a hátulja meg egész könnyû. Ahol télen a tranzitommal meg se próbáltam áttörni, ott ezzel hólánc nélkül simán "hasítottam", soha el nem akadtam. Ja, és öt perc után elég jól FÛT. Menet közben a könnyû kaszni miatt egy kicsit pattog, de meg lehet szokni. Drága hifit nem érdemes bele venni, mert menet közben elég hangos belülrõl. És ha meg kell állni,... kétkörös fékrendszer, elõll tárcsa hátul dobfék rásegítés nélkül. Szinte mint az autóknál, és a rásegítés hiány sem probléma. Elég komoly fékhatást tud produkálni.
Összefoglalva, egy középkategóriás 7-8 éves autóhoz képest is bizony komoly kompromisszumokat kell kötni. (de ez nem autó)viszont összel egy simsonn vagy bárnilyen robogóról beülni egy ilyenbe az már egészen más. Mi csak városon belül használjuk pl bevásárolni (egy megrakott bevásárlókosárnyi cucc belefér a csomagtartóba)agyereket a feleségem ezzel hordja a bölcsibe és sorolhatnám. Fizetünk utána évi 2850 Ft biztosítást, megy 100 km-enként 3 liter gázolaj árát. Tud valaki olyan jármûvet aminek ennél olcsóbb a fentartása és ha nem is autó, de egy kicsit mégis az. A feleségem imádja. Ahol nem tud hosszában parkolni, oda beáll keresztbe, és úgy sem lóg ki nagyon.
Hogy ki nyerne egy gyorsulásnál?... Egy jó trabit azért nem verne meg, de a milyenkel már kispolszkit 50ig nem egyszer aláztam meg. Van még kérdés, ahogy idõmm engedei szivesen válaszolok.
Sziasztok, mi használunk egy ilyet, azaz hogy a feleségem és Õ imádja. Természetesen a kisautó sajátosságait meg kell szokni. Tudnék róla mesélni. De ami a legjobb: a gyereket bölcsibe vinni, bevásárolni a hiper marketben, elugrani a nagyihoz... és sorolhatnám, egyszóval ennél olcsóbb fentartású városi közlekedésre kitalált jármû nincs.
Nah, vettél már ilyen "autót"? Az indexen is van egy fórum, ahová egy mopedekkel foglalkozó úr nagyon sok tudnivalót, tippet, ötletet, tapasztalatot leírt. Megtudtam pl., hogy a jogszabályi háttere még nem teljesen tisztázott ezeknek a négykerekûeknek az esetében, meg hogy már több márka és típus létezik. Ilyen pl. a Ligier, ami sokkal kevésbé kocka, mint az Aixam, sõt, igen kellemes gömbölyded formája van. :) A mûszaki adatok tekintetében azonban tényleg nincs eltérés. Illetve annyi, hogy a benzines nem minõsül smkp-nak, csak a diezel, mert a benzinest belsõ égésû motor hajtja. Arról nem is beszélve, hogy a diezel teljesítmény adatait tekintve smkp, de ha így van, akkor nem szállítható vele utas. Találtak azonban egy jogszabályt, amely leírja, hogy ha a gyártó úgy alakítja ki az ebbe a kategóriába sorolható jármûvet, hogy két személy szállítására alkalmas, akkor a mopedautóba is ülhet két személy. Tény, hogy akkor nehezen éri el a 60 km/h-s végsebességet. Jah, és ha már itt tartunk, azt is hallottam, hogy nagyon kattogós, zajos az alapjárat, mások igen kellemes diezel hangnak nevezték ugyanezt a hangot. Egyébként nagyon fullos darabokat lehet kapni dönthetõ üléssel, elektromos ablakkal, központi zárral, automata váltóval (!!!) :) és rádiós magnóval.
Még informálódom, állítólag januártól lesz erre vonatkozó szabályzat, de ha kitalálják, hogy mûszaki, rendszám, forgalmi és eredetvizsga köteles, akkor nagyon morcos leszek, mert igen-igen csábító a fogyasztása, a fenntartási költségei, városban szaladgálósnak pedig egyszerûen a legtökéletesebb.
Ez az autó a Pulira emlékeztet, annak vannak hasonló paraméterei.
Én is láttam, de az a régebbi Opel Corsa elemeibõl volt megépitve......legalábbis a lámpák arról származtak.......
Most nyáron láttam egyet a rendszám helyén az Aixam felirat, hátul meg egy rokijel, de ezen 1200 jelzés volt. Csak néztem ki a fejembõl, ja meg 40-es km korlátozó vignetta is volt rajta
ezt rühellem.
akkor már inkább a JDM Albizia
Ne nevess rajta, autóban ez tényleg nem sok... egy fél Tico.
Hi! Nagyon megtetszettek nekem ezek az "autók" Egy diáknak mit én nincs sok pénze az autó fentartására. Ez egy olyan kocsi amit segédmotoros jogsival lehet vezetni és az évi kötelezõ biztije 3500Ft. Súlyadó, átíratási költség, eredetiségvizsgálat nincs. Hogy is lenne mivel papíron segídmotor. 400ccm-es
Akinek van ilyen kocsija kérem írja le a tapasztalatát! Érdemes ilyen kocsit venni?