Benzingõzös szenvedéllyel vezérelve megalapítottam a Karburátor nevû facebook oldalt, ahol a tartalmat közösen írjuk a tagokkal a következõkrõl:
Autókról, melyeket még szenvedéllyel építettek LEGINKÁBB az ezredforduló elõtt. Autókról, melyek tervezésénél a vezetési élmény elsõdleges volt. Autókról, melyekben a fém, bõr, fa túlsúlyban van a mûanyaggal szemben. Autókról, melyek még nincsenek tele elektronikával. Autókról, melyeknél még a gazdaságossági tényezõ nem volt jelentõs a tervezésnél. Autókról, melyek többek, mint egyszerû közlekedési eszközök.
Az oldal létrehozásának az volt a célja, hogy a hasonló gondolkodású emberek „találkozóhelye” legyen, ahol a tartalmat közösen írjuk. Kötetlenül lehet beszélgetni mindenrõl, ami autó. Legyen szó tulajdonosi tapasztalataitokról, saját autóitok képérõl, álomautóitokról, képekrõl, filmekrõl – a lista végtelen -.
Benzingõzös szenvedéllyel üdv,
Roli
Lancia ECV2-rõl nem tudtok valami videót ahol mûködésközben látható :)
A rallyban soha nem lesz megfelelõ pilótavédelem, itt nem lehet gumifalakat húzni, hogy a becsapódásnál lévõ G erõket csökkenthessék vele, hs egy szikla falba belemennek 200-al, akkor az tényleg 1 méteren fog annyit lassulni, nem úgy, mint egy pályán, ahol az autó törése mellett még sokat tompít a gumifal, safer barier, vagy akármi. Ez soha nem lesz egy biztonságos sport.
Ez Marc Surer Ford RS200-a, a navigátora Michael Wyder meghalt, õ pedig súlyos égési sérüléseket szenvedett, úgy mászott el a fasornál lévõ patakig, ha az nincs ott õ is elég.
Quattrorol fasza kis sorozat,nézzétek meg a többi részét is!
Ugyebár Henri Toivonennek 86-ban a portugál rallyn volt a balesete,akkor hogyan lehet,hogy az 1000 Lakes Rallyn mégis indult Egy MG Metro 6R4-el?Nem halt meg abban a balesetben?Most nézem a 86-os év összefoglalóját,jó kis 2 órás film.
Ahogy az elején az Audi kétkerekezik...Igaz ugyanott a Lancia 037-es meg repül:D
Tiszta poén úgy nézni a videót, hogy mielõtt beér az autó a hangjából kitalálni, hogy mi fog következni! :D Csomót eltaláltam, sok egyedi jellegzetes hang van köztük! :D
A bhp(break horsepower) a motor teljesítménye a váltómû, generátor, differenciálmû és egyéb veszteségforrások nélkül. Ez egy egységesített mértékegység, csak az adott ország nyelvezete szerint van rövidítve. A lóerõ rövidítése:
:D Vagy inkább egy senkinek:D Mennyire megalázó már,jön mögötted egy kis Peugeot,2x olyan gyorsan tud kanyarodni mint te,és nem tudsz mást tenni,minthogy lehúzódj:D
Na. Ezekre a képekre gondoltam. Igen ez ugy volt hogy sokkal nagyobb szabadságot adtak volna. Anyagok felhasználásban is, illetve a csak 10 db utcai kocsinak kellet volna legyártani.Ellenben a B csoport 200 dbjával.
PL a Lancia S4nek az utcai változata a S4 Stradale: http://www.supercars.net/carpics/3601/1985_Lancia_DeltaS4Stradale1.jpg vagy a Peugeotnak a 205 T16: http://www.automobile-sportive.com/guide/peugeot/205t16/205t16-ouverture.jpg
De basszus akkor hol a pi**ába olvastam h lazább lett volna.Mind1 ez a link ír párszót a létre nem jött S csoportról és a 300Le rõl
A "GROUP S" sokkalta lazább szabályozási rendszerre épült volna mint a B!Azt akarták, hogy ott a tervezõk gyakorlatilag mindenben szabad kezet kapjanak.
én úgytudom az S-csoportba is 600ló körüli gépeket fejlesztettek,tehát nemhiszem h 300 ló lett volna a korlát. ha annyi lett volna,akkor nem tiltották volna be azelõtt hogy megjelent volna,mivel a B-csoportot ígyis 300 lovas kocsik követték.
Idézet: 1984-ben szigorodtak a turbókra vonatkozó szabályok, ezentúl nem lehetett tankolni és a felhasználható üzemanyag mennyiséget is korlátozták. Ez pedig a bajorok motorjának a végét jelentette, hiszen a motor hûtését az üzemanyaggal oldották meg és amiatt a BMW-erõforrások fogyasztása az egyik legrosszabb volt a mezõnyben. Ennek ellenére különleges edzésmotort építettek, ahol az elektronikának köszönhetõen a motor egy körig hihetetlen 1400 lóerõs teljesítményre volt képes. Ez azt jelentette, hogy 1 literre majdnem 1000 lóerõ jutott! Ezzel a BMW minden idõk legerõsebb Forma-1-es motorját építette meg. Soha senki nem épített ennél erõsebb F1-es erõforrást. A motor azonban csak az edzéseken futott, a rendkívüli terhelés miatt azonban ezt az aggregátot nem lehetett a versenyen használni. Ott meg kellett elégedniük a pilótáknak egy "szerény" 1000 lóerõs változattal.
Brabham BT52-es idõmérõn Monzában 1200 lóerõ fölött volt bõven,addig tudott mérni a tesztpad,5 baros turbónyomás,és 1.5literes motorból csinálták.Mért kör után szét is olvadt rendszeresen:D
Végre egy hiteles infó, el sem tudod képzelni mennyit vadásztam erre,és közben itt volt az orom elõtt.
Fantasztikus, és még egyszer köszönöm.
ui.: Én úgy tudtam Pikes Peak-en indult volna ez a szörnyeteg.
Nem tévedtél! Ennek a neve Audi Quattro 002 tudomásom szerint, és rallyautó. Terveztek hozzá 1000lóerõs motort is. De elvileg S csoportra készült. Oda meg csak 300LE lehet. Szóval kicsit zavaros a kép.
Itt van róla egy cikk: http://www.ableitet.no/files/art-Audi_quattro_002_GrS-01.jpg http://www.ableitet.no/files/art-Audi_quattro_002_GrS-02.jpg http://www.ableitet.no/files/art-Audi_quattro_002_GrS-03.jpg http://www.ableitet.no/files/art-Audi_quattro_002_GrS-04.jpg http://www.ableitet.no/files/art-Audi_quattro_002_GrS-05.jpg http://www.ableitet.no/files/art-Audi_quattro_002_GrS-06.jpg
Mondjuk ebbe azt irják hivatalosan neve sem volt... Régebben a google mindig olyan képeket dobott ki amin egy múzeumban van. Persze most azokat nem találom :S Majd megnézem a 85-87es autó-motorjaimat hátha irnak róla valamit.