Kb. két hete írtam egy cikket a pclife.hu-nak (kár, hogy azóta se reagáltak rá), de gondoltam, akkor már kirakom.
King Kong
Ki ne ismerné a dzsungel királyát, a híres neves óriásgorillát, Mr. King Kongot. 2005 novembere minden szempontból Kongé volt. Gondoljunk csak a mozifilmre – ami nem kisebb személyiségnek, mint Peter Jackson-nak, a Gyûrûk Ura trilógia rendezõjének a mûve -, mely rengeteg nézõt – köztük engem is – a vászon elé vonzott vagy a szintén szép sikereket elért játék adaptációra. Nos, akkor vessük is bele magunkat a stuff kivesézésébe. A kezdetleges finomságok után (telepítés, különbözõ beállítások) már indíthatjuk is a játékot. Megjegyzem, hogy egy erõsen középkategóriás géppel kezdtem nyomni a kalandot, féltem is, hogy a konfigommal majd diavetítést kapok, de legnagyobb meglepetésemre a játék nagyszerûen futott, úgyhogy az optimalizálás már most elõre megkapja a jelest. Mindezt persze azért, mert a grafika GYÖNYÖRÛ! Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de engem elképesztett a sziget monumentalitása, a hullámzó tenger csapkodása, a különféle gusztustalan vadállatok megjelenése. Egyszóval a grafika üt, de nagyot. Persze mindez nem lenne elég ahhoz, hogy egy élvezetes játékot kapjunk, de nálam a hangulat és a játékmenet sem okozott csalódást. A New Game feliratra kattintva egy bejátszást kapunk a mozifilmbõl, mely elénk tárja, hogyan is jutottunk kis csapatunk társaságában a hírhedt Koponyák Szigetére, ahol a játék bõ 95%-a játszódik. Megjegyzem, ez lesz az elsõ és utolsó bejátszás a játékban, ezek után semmi, ismétlem semmi sem fogja megakasztani a játékmenetet. Ezt a lépést ugye már ismerjük a Half Life 2-bõl. A pálya legelején egy csónakban találjuk magunkat, amint egy hajóhoz kötve himbálózunk a háborgó tengeren, körülöttünk hatalmas sziklák merednek ki a vízbõl, és egy borostás hapsi osztja az ukázt. A rövid beszélgetés után már el is indulunk a hatalmas és baljós sziget felé néhány ember társaságában, akik szinte az egész játék során mellettünk lesznek. Ekkor még nem tudunk mozogni, csupán nézelõdni, és itt jegyezném meg, hogy hõsünk, Jack irányítása nem az FPS játékokban megszokott nézetben történik. Úgynevezett normál állapotban úgy látjuk a világot, ahogy a valóságban. Tehát nincs a képernyõ síkjában a kezünk, benne a fegyverrel. Elsõre talán egy kicsit furcsa ez a nézet, de hamar meg lehet szokni. Viszont ha felveszünk egy fegyvert, és támadóállásba állunk (alapból Space billentyû), akkor a már megszokott FPS nézetet üdvözölhetjük. További nehezítés, hogy nincs célkereszt, de eltûnt a képernyõrõl az életerõnket jelzõ csík és a lõszer állapotát jelzõ ikon is, de a realizmus minden tekintetben nõ. Apropó, fegyverek. A szigeten nemcsak golyópumpáló barátaink lesznek a segítségünkre, sõt! Takarékoskodjunk lõszerünkkel, mert bizony a játék során elég szûkmarkúak leszünk ebbõl a szempontból. Sokkal gazdaságosabb, ha az úton-útfélen talált botokat, lándzsákat vesszük magunkhoz. Ezekkel a „kézi szerszámokkal” megbökdöshetjük az életünkre törõ rondaságokat, de akár le is dobhatjuk õket. Nagyon mókás, amikor az óriás százlábút egyszerûen felnyársalom a falra.  De nem árt vigyázni, mert ezek a kezdetleges fegyverek gyorsan tönkre mennek, és így használhatóságuk is jelentõsen csökken. Mint már említettem, a hangulat nagyszerû. A játék eleji nagy csónakázás bizony figyelmeztet minket, hogy nem lesz egy nyugis túránk. Hirtelen egy nagy szikla csapódik mellénk, mi pedig a parton térünk magunkhoz. Elég elkeserítõ látványt nyújt a kettétört csónak, és a lepedõvel letakart hulla. De sebaj, kemény fából faragtak minket, irány a sziget! Nagy segítségünkre lesznek társaink, ezt most leszögezem. Például a szemrevaló Ann többször is eljut olyan helyekre, ahová nekünk esélyünk sem lenne, lévén kis barátnõnk artista. Már a kaland elején megtanuljuk, hogyan kell segítséget kérnünk, hogyan használjuk fegyvereinket. Mint már mondtam, társaink nemcsak azért vannak velünk, hogy ne érezzük magunk egyedül, tényleg nagyon hasznosak. Ha például egy folyón kell átúszni, akkor kölcsönösen segítenek egymásnak. Aki átér a folyón, nem fog bután állni, hanem letérdel, és botot nyújt a vízben lévõ társának. Ezek az apró, de annál kellemesebb dolgok nagyot dobnak az élvezeti faktoron. És ami nagyon bejött, hogy végre szürkeállományunkat is meg kell tornáztatnunk a továbbhaladás végett. Nézzünk egy példát: állunk a kapu elõtt, de egy terebélyes gazerdõ virít a továbbjutás tárgya elõtt. A megoldás a tûz. Ilyen esetekben valószínûleg lesz a közelben egy tábortûz, kapjunk magunkhoz egy botot, tartsuk a tûzbe, majd vessük a gazba, és tádám! Persze ezen kívül vannak más típusú fejtörõk is, de ezeket most nem lõném le. Többször is elõfordult, hogy egyszerûen nem jöttem rá a továbbjutás kulcsára, de összességében jó ötletnek találom, hogy ilyen agyafúrt feladatok is kerültek a játékba. Azt azonban sajnáltam, hogy a pályák eléggé reálisak. Látszik, hogy a fejlesztõk nem csak a hardcore gamereket célozták meg mûvükkel, hanem gondoltak a kezdõkre is. Elég egyértelmû, hogy merre kell menni. A sziklafalak szinte ráterelnek a helyes útra, a derékig érõ gaz is elzárja az esetleges másik utat. Persze akcióból sem lesz hiány. Szinte minden sarkon, akarom mondani, mocsárban, vízben, gazban belebotlunk valami jószágba, ami szívesen megkóstolna minket. Ha úgy alakul a helyzet, hogy már nagy pácban vagyunk, akkor se keseredjünk el, rugdossunk, kapálózzunk, még megmenekülhetünk. Izgalomnak sem leszünk híján, a fejlesztõk gondoskodtak róla, hogy nem egyszer fogunk lefordulni a székrõl az izgalom miatt. Példaként felhoznám a T-Rexek elõli meneküléseket, melyek a játék legnagyobb izgalommal járó részei. Azonban a cucc sava-borsa magának, a dzsungel királyának az irányítása. Bizony, bizony tisztelt nagyérdemû, többször is elõfordul majd, hogy az óriásmajom bõrébe bújva oszthatjuk a népet, akarom mondani, a letûnt civilizáció élõlényeit. Kongot TPS nézetben irányítjuk, és meg kell mondjam, ez így sokkal jobb, mintha FPS nézetben õrjöngenénk. Persze egy ilyen nagy karakterhez méltó ellenfelek dukálnak, így többször meg kell küzdenünk óriás denevérekkel és T-Rexekkel. Látszólag a harc agyatlan egérkattintgatásból áll, de ez korántsem így van. Ha gyorsan le-fel tekergetjük az egér görgetõjét (mousewheel), akkor Kong a magasba nyújtózkodik, megcsapkodja mellkasát, és egy ideig még pusztítóbbá válik. Ilyenkor a képernyõ elsárgul, mi pedig nagy vehemenciával essünk neki az ellennek. Kiváló csemegének számítanak ezen felül Kong különbözõ kivégzési módszerei is, pl. a T-Rex állkapcsának a szétszakítása. Kicsit sajnáltam is, hogy Kongot csak a játék egy kis hányadában irányíthattam. Hangok terén sincs semmi probléma. A szigeten sejtelmes, már-már bódító zene hallatszik, akció esetén felgyorsul, garantálva a nagyobb izgalmat. A különbözõ élõlények hangjai is élethûek, valamint nem szabad megfeledkeznünk a szinkronszínészekrõl sem, akik szintén briliáns munkát végeztek. Nem hiába, a movie-ban szereplõ fantasztikus színészek kölcsönözték a játékbeli karakterek hangját. Plusz pontot érdemel a játék során megnyitható extrák kínálata is. Itt elsõsorban a régies sárgás feelinget említeném meg, ami még hangulatosabbá, még eredetibbé teszi a játékot, valamint a múzeumot, ahol nyomon követhetjük hõsünk kalandjait egy kiállítás segítségével. Összességében elmondható, hogy a Peter Jackson’s King Kong – The Official Game of the Movie nagyszerûre sikeredett, nincs okom panaszra. Egyedüli negatívumként a néha kusza játékmenetet és a játék rövidségét tudom felhozni. Aki szereti a kalandokat, na és persze Kongot, az feltétlenül próbálja ki, nem fog csalódni.
azért nem volt, mert ilyeneket online újságokban szoktak megjelentetni, nem pedig fórumon :) ha érzel magadban elhivatottságot akkor keress fel pár gamer oldalt és biztos találsz olyat amelyik szivesen publikálja a leírásodat/tesztedet
Amit jónak találok benne -A régi játékmenet -Pár generalsból átvett újítás -Részecskék száma -Nagyon jól van optimalizálva,jól skálázható engine -Jó élõszereplõs videók -Hangok
Ami nem jön be -Árnyékok és AA minõsége -Egységek erõ viszonya között túl nagy az eltérés -A tiberiummal nem kell gazdálkodni -A siloba kevés "cucc" fér -Nincs titan a GDI-nál (bár van juggernaut) -FALAK??????????? -KAPUK??????????? -DEMO
Ki ne emlékezne? Geforces kártyák, péegyes gép a sarokba, és indult a móka.Emlékeztek?Felülnézetes katonák mászkálnak árkon-bokron át, a háromszöget megalázó német látószög. Ez volt a Commandos. Három rész is megjelent belõle, egyszerûen imádtuk. És most jött a negyedik rész, FPS nézõpontból, mely hatalmas újdonságokat hivatott behozni. És hogyan sikerült? A cikk alant megtudjátok!
Történet
Mint már tudjuk, a II. világháború kegyetlen, és körülbelül annyi evvel foglalkozó játék jelent meg, mint égen a csillagok, meteoritok, és különbözõ égitestek össztömege. De a Commandos legújabb részébe természetesen mi más lett volna: II. Világháború, Franciaország, 1942. Jó, tudom, hogy az eddig megjelent sorozatban mindig ebben az idõpontban játszódott, de már megint egy dologról húzzák szinte teljesen ugyanazt a bõrt, ezt azért már jó lenne abbahagyni (ez nem csak az Eidosnak szólt, hanem mindegyik fejlesztõnek, aki már ügyködik egy újabb "izgalmas, és felettébb fordulatos" világháborús játékon.) Szóval a lényeg a lényeg: ugyanott vagyunk, más szemszögekbõl. A legújabb Commandosba egy kis csavart is tett a történelembe, most nem hozok fel példát, csak egyet szeretnék. Van egy beépített aljas gazember, aki lelövi a pilótát, és átveszi az amcsi gépen az irányítást és szétlõ mindenkit, de a fegyvertelen hõs természetesen a thompsonnal szembeugrik, kiveszi a kezébõl és szétlövi, a gépen csak egyedül marad, és õ lesz "sanyi a király". Ez és ehhez hasonló dolgok vannak az új Commandosba. Hát valakinek ez tetszik, valakinek nem. Én az utóbbira szavazok, valahogy megint az amcsik meg az oroszok A HÕSÖK, bár ez szubjektív vélemény ugyan, de kitartok mellette. A történetbõl nem szeretnék semmi lényegeset mondani, mindenki tudja (vagyis remélem tudja), hogy mik voltak a háborúban, hogy s mint zajlottak az események.
Új nézõpont, taktikázás
Csapatba dolgozni jó, fõleg olyan csapatba, amibe minden tagot TE irányítasz;a Commandos egyik legkellemesebb része a csapatod különbözõ embereinek irányítása, más fegyverekkel (de nem több). Ritkán van olyan játék, ami FPS nézõpontból próbál hatalmas taktikai lehetõségeket kínálni (jó példa a Brothers In Arms), teljesen eltértek a stratégiától a készítõk. A csapatodat jól körültekintõen kell irányítanod, mindig megvan az adott feladat. És ennyi? Ennyi. Sajnos nem hozott annyi újdonságot a legújabb rész sem taktikai téren, sem az ellenfelek mesterséges intelligenciáját tekintve. A németek néha észre vesznek a doboz között lévõ üres lyukon, néha meg oda se néznek, ha zörrensz valamivel, vagy véletlen lõsz egyet. Evvel azt akarom kifejezni, hogy már nem olyan érzésed van, mintha egy Commandossal játszanál, pedig eléggé fel kellett volna kötni a gatyát egy ekkora játéknál, oda kellett volna figyelni minden apró lépésében. Aki viszont nem játszott Commandossal, annak nem lesznek efféle érzései, úgy már sokkal élvezhetõbb a játék.
Grafika, hangok, fizika
Grafika, hangok és fizika terén a játék már nem panaszkodhat. Grafikailag elég szépnek mondható, ha van valami brutális vidikártyád. Ugyan nem fogsz hátast dobni, mint mondjuk a FEAR-nél (ott nem csak a grafika miatt lehetett), de végtére nem lehet annyira nagy panasz rá. A hangok már jól megszokottak, igazából semmi brutális COD1, illetve 2-re ne gondoljatok, szerintem õket nem lehet leverni hangok terén, hisz egy 5.1-el már a valósággal vetekszik. Fizikailag nem lehet panasz, minden német egy fejlövésnél elég nagyot buccan a földre, szóval megvan a fizikai valóságérzet.
saját véleményem
A játék egyik legrosszabb pontja az apró hibák, amik sajnos a játékmenet során egy csokorba gyûltek. Elég rövid, viccesnek tûnõ 5 ÓRA alatt végig lehet vinni, ez azért már eléggé gyalázatos, hogy úgy mondjam, és a beépített multiplayer sem igazán hozott lázba. A karakterek mozgása darabos, idétlen bábozásnak tûnik néha. Most azt hiszitek nagyon Commandos gyûlölõ lettem, de ez nem így van. Egyszerûen nem ezt vártam tõle. Nem is az, hogy alsókategóriás budget játék lenne, de egyszerûen egy ilyen sorozatnak másnak kell lenni. Ha most nem játszottam volna az elõzõ részekkel, akár 90%-ot is adnék rá a végsõ értékelésemben, de mivel én régen nagyon szerettem ezt a játékot és nem úgy érkezett, mint hatalmas taktikai FPS, hanem egy "megyek, oszt meghaltok mindannyian" zúzda lett. Hát, örülnék ha a következõ részben újra visszatérnének a jól megszokott stratégiázós taktikázós dologhoz. Nem azt mondom, hogy csúfos bukás, hanem (mint mások is mondták): egy egyszerû FPS, lövöldözéssel. 85%
by dienesoft
Érdekes, ma már mit meg nem tennénk egy ilyen játékért ebben az idõszakban, amikor az égvilõgon semmi nem akar kijönni PC-re. :)
írtam máris egy tesztet a második varációval nézve :)
Resident Evil 4 (PC) akció
+ pozitívumok: Hosszú, tartalmas játékmenet, változatos fegyverek, kellõ nehézség szint, érdekes szereplõk - negatívumok: kontroller nélkül játszhatatlan (génhibás négykezûek elõnyben:D), kopottas grafika, kapkodós átírás PS2-rõl Összértékelés: Talán egy kis odafigyeléssel és gondoskodással egy letisztultabb, kiadásra kiforrottabb játékot kapunk.Viszont ritka a Resident Evil PC-re, ezért meg kell hogy becsüljük :) 86%
Gépigény: Minimum processzor: 1,4 GHz processzor memória: 256 MB RAM videokártya:pixel shader 2.0-ás128 MB RAM-al Ezen teszteltem processzor: 2GHz AMD memória: 1GB ram videokártya:Geforce 7600GS saját tapasztalat: Az égvilágon semmi probléma nem volt vele, jóllehet nem is olyan szép, hogy ne fusson.
by dienesoft
Akkor csak annyit változtassunk az elsõ hozzászólásban leírtakon hogy illik a játék neve mellet a stílusát is oda írni...
sajna nem vagyok anyira szerteágazó játékfan. legtöbb fps t nyomok meg kalandjátékot ami tényleg jó. szóval autósakról meg szimulátorokról már leszoktam. a stratégiákat néha más játékstílust meg nem ismerek...
az ötlet nemrosz,de külön kéne szedni picit õket... pl: fps , szimulátor... vagy még jobb.. többféleképpen leírni egy játék nevét a cikken belül,hogy a keresõ minnél jobban rátaláljon,ha valki keres játéktesztet... vagy akár a jól sikerült teszteket egy honlap formájában közzé is tehetnénk.. csak 5letek :D
Ez naon jó ötlet! Úgyis szeretek írni! Majd valamit kitalálok :) +fav
Hali
Kijött a C&C3 demo és láttam hogy írogattak kisebb teszteket róla, én is kedvet kaptam a dologhoz és gondoltam ez meg ér egy topikot (mármint nem a demo hanem a játéktesztek). Keresõt is használtam meg utána is kérdeztem de ha tévedek akkor szóljatok (lehet rossz kulcsszót használtam)
Az értékelés vhogy így mûkodjön (felõlem más tesztjét is belinkelheted/írhatod akkor nem fontos ez a szempont)
ELSÕ VARIÁCIÓ (10-es skálán)
Játék neve Grafika Hang Irányítás Nehézség Sztori Összérték Gépigény
MÁSODIK VARIÁCIÓ
Játék neve
+ amit jónak tartasz - amit nem tartassz benne jónak Összérték Gépigény