Azért egyszer majd csinálhatna nekem videót egy ilyen jaj a fogyasztás kurvasok az amdnél user hogy ő hogy játszik
Csak úgy tudom elképzelni hogy a hangfal 0.1-esre halkítva a gép egy zárt térben van van rajta egy direkt kialakított nagy szócső szerű rész ami ki van vezetve 1cm-re a fülükhöz...EZ TUTI 100% nekem volt már hangos VGA-m..pl a 980ti ha 100%-ra tettem a ventit megörültem...de mivel a játéknak nagyobb volt a hangja egyből leszartam mivel nem halottam.
Csak ugye az adott szinthez képest nagyobb fogyasztásból következhet, hogy terhelve vagy magasabb hőmérséklet limitig kell elengedni a GPU-t, hogy a hűtés továbbra is halk legyen, ha pedig nincs miből engedni akkor hangosabb lesz...persze lehet érvelni, hogy akinek akad 700 dolcsija csak videokarira, annak akadjanak további százasok vízhűtésre, hangszigetelt házra, OMG tápra, főleg a felsőkategóriában... :)
Hogy egy hulye autos peldaval eljek: gondolom aki Ferrari meg Lamborghini kozott erlodik annak biztosan az lesz a donto hogy csak 18-at eszik a 20 liter helyett szazon...
I mean... Ha ennyi marad a 2080 ára, ez pedig kijön 2/3-áért ugyanakkora teljesítménnyel. Oh várj, ott van az a "Ha", mint az elmúlt 10 évben mindig az AMD esetében. :-D Nvm, haladjunk tovább.
...és komolyan tudtak rajta demózni Devil May Cry-t, a középszerű grafikájával. :DD Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.01.09. 19:55:41
Az egyik kollégám régi gépében egy venti folyamatosan 4600-on pörög a hwinfo szerint és a hangja alapján még lehet hogy nem is kamu...a 'minőségi' 350W-os kodegány tápra gyanakszom a kézrátétes airflow-ja alapján...utána egy hibás driveres fanlessbe nem kapcsoló VGA határozottan fülsimogató élmény lehet. :D Utoljára szerkesztette: broman191, 2018.12.20. 20:31:47
majd ne legyél szomoru, ha kifogsz egy ventit fel-le kapcsolgató nv-t :D
Olyan szörnyű dolog az a 900 RPM? :) Egyébként nekem is volt régebben idle terhelésre random hangorkános driverem a 480 Nitro-val, hogy megijedtek a szobában... :DD Szerencsére a Wattman alaphelyzet majd manuális profil betöltése megoldotta rögtön, aztán nagyritkán egyszer-egyszer megint előfordult. Az MSI 480-nal nem tapasztaltam hasonlót, de biztosan jobban sikerült driveres időkben volt nálam. A zöld MSI 1070 Gaming is elsusog magának alig észrevehetően. Őszintén az AMD-n mit csodálkozunk, amikor a Micro$oft meg kiad olyan Winf0s frissítést, hogy a telepítés után a a fájlfelülírásra kérdző ablakban az igennel és nemmel is felülíródnak a fájlok... :D
Rohadjak meg ha veszek mégegyszer AMD VGA-t. Ez már vicc, hogy egy rohadt drivert nem tudnak megírni. Feltettem a decemberit, elindítom az ACC-t, erre elkezd 2200-as fordulaton pörögni a venti. Oké, csinálok venti profilt. Így meg nem kapcsolja le még 30°C-on sem, 900-as fordulaton megy, pedig be van kapcsolva a zero rpm.
Még a 2015-ös Total War Attila is kihasználja mind a 4 magomat csaták közben. HWMonitor szerint néha 100%-on is. Sőt, ha a BIOS-ban engedélyezem a Turbo módot, akkor nyáron, a gyári venti mellett még visít is a rendszer, hogy elérte a visításra beállított hőfokot a CPU.
Rétegszimuk terén biztosan akad technikai gond bőven ma is, de biztosíthatlak róla, hogy a mainstreamebb műfajokban lényegesen jobb a helyzet! :) A 18'-ban is egyetlen magot húzó csodák gyakran lelkes amatőr projektek, grafikus motor és úgy általában a technikai háttér, erőforrás menedzsment kb. "van" szinten létezik, aztán fut ahogy, olyan sebességgel és olyan hardver kihasználással amilyennel, ha nem lassul meg crashel rendszeresen élvezhetetlenre-játszhatatlanra, az már elismerendő teljesítmény tőlük... :)
nézz egy id tech, unreal, frostbite motort, amit számtalan játék használ... szóval a játékok többsége azért mamár elég jól kihasználja a cpu-t (és lesz így a GPU az igazi szűk keresztmetszet, pláne 1080p+ esetén)
Ez mai játék igaz, nem dx12 es , de itt is látható, hogy egy mag dolgozik teljes erővel, mig néhány meg semmmit sem tesz és még a VGA sincs kihajtva, viszont sokat számit annak az egy magnak a sebessége.
Ugyhogy még mindig nem tartunk sehol sem, hiába van a sok mag meg az erős VGA, ha nem használja semmi ki megfelelöen hatékonyan.
Eleve gond hogy 18' végére még bizonyos játékokban van DX11 és DX12 mód egymás mellett, főleg ha a DX12-es mód csak utólag készült - ha egyáltalán készült - miközben multiplatform a cím és a konzolos környezetben használják a low level API-t. Elszállt CPU vagy VGA használatos példákat lehet hozni elvétve, de azon nem változtat, hogy a többség CPU kihasználása lényegesen kiegyensúlyozottabb lett mint a pár évvel ezelőtt még szélesebb körben megmutatkozó "one core fire" korszakban...egy-két budget címben láttam az éven 1 magot húzást, de technikailag egyértelműen fércmunkák voltak, ismeretlen fejlesztő csapattól, semmiféle atomerőmű CPU+GPU-val nem futottak jól a Steam-es panaszkodások alapján. Amit viszont kiemelkedően tech literate arcok csinálnak, az erős PC-vel és low level API-val kifut a világból, plusz állejtő is.
Igen néhol már használják a többi magot is jellemzően mindegyiket 20-30%ban, ÉS lényeges FPS többlet nem keletkezik, Néztem összehasonlító videót dx11 és dx12 alatt ugyan azon játéknál, és hibahatáron belül volt mindegyik eltérése FPS értékben egyetlen nagyobb eltérés volt a nagyobb sokszor dupla annyi VRAM használat.
Egy másik játéknál aminél az uj verziónál ráterhelték a GPUra a számolást a CPU helyett annyi változás történt , hogy az elődnél a a CPU egy magja 100%on ment a többi 20 körül a VGA meg 60%on , az uj verziónál meg a VGA 100%on ment a proci minden magja meg visszaesett 30%ra, az FPS mindkét esetben 1-2 értéken belül maradt. Szóval lehet , hogy megy mindegyik, de látszik, hogy kiegyensúlyozatlan a rendszer és míg az egyik megszakad a másik meg tétlenül megy.
ÉS lehet a háttérben nagyon jó munkát végez, de a végeredményben nem vagyunk előrébb.
Tudom, hogy nem lehet egy elemről az egész rendszerre következtetni, de amikor beharangozták, hogy a dx11 korlátja, hogy max 100k rajzolási parancsot tud kezelni míg a dx12 meg milliósat is, akkor azért azt gondolta az ember, hogy a régi játékok átiratait és az eleve az uj rendszerre irtak, majd kisujjból kirázza az uj low level API és nem ütközik korlátba már a bevezetés után egy évvel.
Ez egyszerűen téves. Az utóbbi 1 év AAA játékainak a többségénél jól látszik a magonként megosztott CPU terhelés használt DX verizótól függetlenül, 4 mag esetében mindenképp, de még jellemzően 6-nál, esetenként felette is, látványosan egyetlen magot húzó játékot már régóta nem láttam, az manapság kb. a kódhulladék kategória kezdő vagy hanyag devektől. Különböző performance review-k is rendre megerősítik. Egy M.2 SSD gyorsasága pedig annyira űrtechnika egyelőre, hogy a mai játékokból még a nagy open-world címek is ritkán mozgatnak annyi adatot, amikor kijön akár csak 1-2 másodperc betöltési időbeli különbség is egy SATA3 SSD-hez képest. Érthető, mivel még viszonylag friss dolog a comsumer M.2 SSD, a játékos piaci lefedettsége kb. nem létező és mivel a legtöbb játék konzol port, örüljünk annak is hogy egyáltalán a SATA3 SSD-ből előnye van egyiknek-másiknak, amíg a konzolok jól elvannak az ősi HDD-vel. Majd a 2020-as generáció ugrással jöhet egy élesebb forduló újra a gépigényekben és remélhetőleg a futtatási környezetben is (bár az Ubisoft pl. furamód fejleszt Assassins Creed-et low-level API-ra a konzolos térben, PC-n meg marad az ősi DX11)...ez van, amint megjelenik valamiféle technikai újdonság, örülhetünk ha 2-3 éven belül szélesebb köben elkezdik kihasználni. Ez nyilván a felhasználói bázis hibája is, mivel egy vékonyka enthusiast réteg kivételével az újdonságok sokakhoz csak évek múltán jutnak el, a otthoni hardverparkok korszerűsödése lassú folyamat. Bár a korszerű API-k kihasználatlansága egyre érthetetlenebb a felhasználói oldalról nézve, mivel a steam hw survey szerint közel 90% rendelkezik DX12 GPU-val, esetleg a pre-Win 10 oprendszer lehet problémás DX12 esetében, de a Vulkan-t tudtommal nem érdekli ha régebbi oprendszeren fut, mégis ritkán preferálják a devek a DX12-vel szemben...
#89521: Egy másik 3gen Ryzen leak alapján a Ryzen 3 marad 4/4 és nem lesz 7nm-es, viszont a Ryzen 5 szériában lesz 7nm-es 8/16, a Ryzen 7-ben 7nm-es 12/24, 6/12 pedig egyáltalán nem várható...ez az alsóbb kategóriákat hanyagoló verzió egy fokkal reálisabb mint a másik, a 7nm rögtön mindenfelé túl szép volt hogy igaz legyen. A középkategóriás core count ugrást viszont ez a forrás is megerősíti... Azért funny ez a táblázat, mivel a játékipar AAA fele egyre inkább tolódik az optimális 6 mag felé, de az AMD kínálatában egyáltalán nem lesz 6 magos CPU, a Ryzen 3 4/8 nem lesz túl optimális választás, a Ryzen 5 pedig egy látványos szakadékkal 8/8 és 8/16 overkill lesz...valószínűleg nem akarják kinyírni a középkategóriájuk iránti érdeklődést a túlzottan optimális alsókategóriával, de a korlátozott 7nm-es gyártókapacitás is reális indok lehet. Utoljára szerkesztette: broman191, 2018.12.08. 14:11:33
Legujabb mantra az hogy akkor jutonk valamire ha nem kell dx11-es codot írni tehát only dx12, azért lehet látni hogy nem lenne rossz pl a vulcanos címeket. De itt is mint mindenben szopat mindenki mindenkit mindennel :D
Több magos cpu mostmeg le fog jönni alsó kategóriába ha valamennyi igaz a pletyikből.... R3 6/12 lesz ... de ezt meg meglátjuk.
Számomra nem az a kérdés, hogy a hardvert megcsinálják e, hanem, hogy mikor jutunk el végre oda, hogy a szoftverek is kihasználják . Mert már eltellt 2 vagy 3 év, hogy megjelent a dx12 , de még nem látszik semmi sem abbol amit igértek, hogy az összes magot egyenlöen terhelnék, meg minél több mag annál jobban lehet gyorsitani. Még mindig ott tartunk, hogy az egy magos sebesség a döntö és ezérrt van még mindig az intel versenyben, pedig már az amd majdnem 10 éve 6 magos CPU-t gyárt mikozbe az intel még csak most kezdi a több magosakat.
Eddig szoftveresen semmi elönyt nem láttam se látványban sem sebességben az elödökhoz, söt van , hogy csak lassulás jött vele. Mert ha az adott progi jol használta a GPU-t akkor tuti, hogy a CPU tétlenkedett , ha meg a CPU jo volt akkor meg a GPU nem ment fullon.
olyat még nem láttam, hogy minden jol menjen, vagy, hogy bármi elöny származna egy 3200mb/s-as M2 SSD vagy a lassabb csak 500as SSD között játékoknál.
egy ideje csak fejlesztik a hardvert, de nem érezni a gyorsulást, ugyan ott topog minden , mint régen, hogy ne akarjanak a játékok .
Az új GPU-k hangoztatott erejét valóban érdemes fenntartásokkal kezelni, megesik hogy a valóságnál egy fél kategóriányival felfelé növelve pletykálnak, az RX 3080 az RTX 2070 közelében történet kissé túl szép hogy igaz legyen, de ha csak 10%-kal lesz alatta, ami a 7nm-rel esetleg indokolható is, akkor is nagyon erős lesz a bizonyos árkategóriában...de a CPU-k terén ehhez képest nincs vakító sci-fi, jövőre érkezik a régóta hangoztatott jelentősen kisebb csíkszélességű gyártástechre váltás. A legnagyobb kérdőjel, hogy vajon meglépik-e tényleg hogy a 3gen Ryzen 3 a jelenlegi 4/4-ről 6/12-es lesz bagóért, a 3gen Ryzen 5 pedig 8/16 mint a 2gen Ryzen 7. Ami inkább sci-finek hat számomra is az a 3gen Ryzen 7 12/24 100W körül...leginkább a fogyasztás része. Őszintén a konkurencia helyzetét elnézve már azzal is aratna az AMD ha maradna a jelenlegi mag-szál viszony kategóriánként, csak a beharangozott jelentős IPC növekedést hoznák hellyel-közzel. Bárhogy is lesz, ütni fog, de főleg akkor, ha meglépik az újabb mainstream mag-szál növekedést, lényegében a saját maguk által felállított lecet átugorva, miközben a PC-s gépigények még az optimális 6 magos CPU-k felé is alighogy megérkeztek, ők már hoznák a 8/16-ot...közben a devek meg vakarhatják a fejüket, hogy ugyan mire fejlesszenek, amikor a Steam hw survey szerint a játékosok többsége még mindig a 4 magos CPU-nál tart, legalább 6 magosnál pedig kb. a tizedük. :)
Bírom, hogy a processzorokban is rálicitáltak az intel nevekre, most meg az nvidia nevekre. Komolyan RX 590 után hogy jön az RX 3080? :D Amúgy majd ha megjelenik elhiszem, addig mese habbal, ahogy az AMD-nél szokott lenni.
Avagy a Ryzen 3000-hez igazítják, de kiadja a zöldek elleni nagyobb szám = jobb verzió is, a casual arcoknak biztosan tetszik majd... :D Bár ha ténylegesen hozni fogja a szivárgott ár-teljesítmény arányt, akkor felőlem hívhatják az új GPU-kat Buksi 1-2-3-nak is...a teljesítményben nem is kételkedem, de az árban annál inkább, mivel ha ténylegesen ennyire cukoráron vezetik be őket, akkor rögtön készlethiány lesz inflált árakkal, még ha elvileg "fel is készültek" a startra... Utoljára szerkesztette: broman191, 2018.12.05. 17:18:25
A pirosak régóta elengedték a csatározást az nVidia flagshipekkel, nem is emlékszem hogy volt-e egyáltalán idő amikor versenyképesek voltak azon a területen...vagy egyáltalán megpróbáltak-e azok lenni. Erősen szubjektív, de számomra különösebben nem is fáj ha legfeljebb a felsőkategória aljáig versenyképesek, csak legalább addig a szintig képezzenek erős konkurenciát folyamatosan, hogy ne szálljanak el a zöldek...
#89499: NVIDIA GeForce GTX 1070 Is Going For Throwaway Prices On Ebay! @ wccftech - Ha 250 dolcsiig lehet fogni kifutó 1070-eket is, akkor abszolút nobrainer hogy inkább az. :) Mindenesetre kíváncsi leszek hogy sikersztori lesz-e az 590, de eddig nem tűnik annak, legfeljebb akkor térülhet meg érdemben jól ha morzsákból lett ráncfelvarrva... Utoljára szerkesztette: broman191, 2018.11.21. 17:14:38
Pl. nálam (svéd) legolcsóbb 1060 6Gb (Gainward) : 83390 , 590 Fatboy: 95790 átszámolva ami polcon van azonnal szállítják. A 3 annyira nem rossz meg sem jelent játékkal igenis az 590 a kedvezőbb szerintem és értelmesebb vétel, de kinek a pap kinek a papné. Természetesen ahogy jön az új 1060-an változhat a helyzet.
279 euró a legolcsóbb RX590, ami valóban kapható is. (xfx fatboy) 229 euró pedig a legolcsóbb 1060 6G OC, ami kapható is. (kfa2/galax)
Ráadásul a tesztekben rendre azt látom, hogy a RX590 OC+ nitro, fatboy stb-ket sima 1060 FE-hez hasonlítják. Az előnye tehát nem is egyértelmű onnantól sebességben sem, hogy egy hasonló 2-3 ventis OC kártyát veszünk alapul.
Hogy a játékokat el tudod e adni, és mennyiért, az meg lutri.
Köszi, mert rákerestem és a google hírkereső nem hozta le. Na majdcsak elmúlik ez a 1,5 hónap és meglátjuk.
Jacek igazad van, de ez most arról szól szerintem hogy ne felső hanem közép kategória legyen ez a teljesítmény ami azért ennyi év elteltével kéne is, de ma még mindig felső kategória a 1080.
Igen az, de a legelső alkalommal is az hangzott el 1080 teljesítmény olcsón az 1080 az kb 2070. Akármennyire lesz "olcsó" nekem ez elégge megállt az idő.. 2 éve van a gépemben 1080 pff
Honnan vannak az infók? Nem nagyon illeszkedik a képbe, mert eddig azt mondták, hogy közép kategóriás vga lesz és a 2070 lesz a teteje. Nagyobb értelme is lenne ha tényleg arra hagynák meg felső kategóriába meg indítanának egy vegat.
"Navi 96 = 2070 @$300 (jó lesz az $400-Nak is) Vágott: 1070 @200 (jó lesz az $300-Nak is) Bejelentés: 2019 jan, CES Piaci megjelenés : 2019Q2 (inkább Q3)
Navi+ ~2080, 2019Q4
Tehát a 2080 után 1-1.5 évvel megint kihoznak egy konkurenciát, ami ugyanúgy képtelen lesz a 2080ti-t befogni, mert ez a veganál is remekül bevált (mármint az nvidiának...)"
jah, olcsóbban gyorsabbat, az ilyen elborult ötlet :)
Ha.. meg ha.. meg haha... De ott a több éves kiforrott technika, "that just delivers". Ennyi a történet. Elborult agy kell az 590 választásához. Vagy freesync monitor.
Ja, az XFX 3 év garival 98e, egészen ésszerű, de csak nov. 23-ra...más boltokban biztosan felette lesz. Főleg ha lesz kereslet, aztán jönnek a pár darabos készletek meg a várakozás. Meg ugye karácsony előtt még fel kell nyomni az árakat, hogy aztán legyen miből engedni... :) Utoljára szerkesztette: broman191, 2018.11.15. 18:44:59
Nem lenne rossz cucc, csak kicsit drága azért ami...egy 6 GB-os dupla pörgős AIB 1060 85-90e Ft mostanság, az 590 pedig valszeg legalább 110e Ft körül lesz kapható, annyival nem erősebb hogy túlzottan vonzó legyen. Meg legalább dupla annyit is fogyaszt, kb. GTX 1080 szinten, de teljesítményben -40%, 2 kemény év után... :D A jobb miniatürizálás mellett annyira rámentek a teljesítmény növelésére, hogy szinte semmit sem javult a fogyasztás-teljesítmény mérleg állása...bár a hűtések a 480 óta sokat nem változtak és már akkor is elég jól megbirkóztak a helyzettel, elviszik az 590-t is csendben 80ºC alatt. Jöhet a 680 jövőre, azzal már csak leosztanak majd egy-két pofont, relativizálás nélkül is... :)
ui.: Arra azért kíváncsi lennék hogy az 1700 MHz körüli GPU órajelet hogyan ütötték meg az előzetes leak anyagokban és milyen fogyasztással, mert a TPU példányainak nem ment stabilan, pedig hőkorlát sem volt...lehet soft/voltmodolgattak. :) Utoljára szerkesztette: broman191, 2018.11.15. 17:37:46
WTF? Filmekről beszélsz... Elég szar lehet az az 1080Ti-d ha te hallod filmezés közben.... add el a picsába. A jobb típusoknál filmezés alatt nem is megy a venti.. csak halkan mondom nehogy a társas lényed meghallja.
Sajnos a legtöbb ember nem grebber, hanem társas lény, akik nem kukaként ülnek egymás mellett a kanapén filmnézés közben fülhallgatóval a fejükön, így esetleg még hallhatják is, ha valami hangosan visít a gép felől. :-(
Én játszani pl hanggal szoktam nem létezik olyan hűtő amit hallanék játék közben még a 100%-os venti fordulatot sem pedig az aztán egy hangorkán..film/net közben meg kussulnak. Így nem tudom milyen hangokról vizionálsz :) De ha létezik is ilyen még mindig ott a füles tudom ajánlani..ha nem ismernéd
Ez a fogyasztásos beszólás olyan vicces. Most komolyan kérdem,de tiszta szívből. Van valakinek olyan balfasz ismerőse akik 2-300K-t öl a VGA-ba és éves szinten +15k s áramszámláért sírja tele a világot? Életembe nem találkoztam olyan emberrel akit érdekelt volna IGAZÁBÓL és nem csak hogy fikázni lehessen a másik oldalt.
Több mint 10évig csak ATI/AMD vga-t vettem, de tavaly váltottam egy Strix 1070-re és sajnos nem bántam meg. Szerettem volna AMD vonalon maradni de olyan gyenge a felhozatal hogy kb rákényszerültem.
Nem szabad sokat várni tőle, az előd 580 széthúzva 1540 MHz körül tudott +10%-ot Unigine Heaven-ben, a gyári 1400 MHz környékéhez képest, tehát amit anno a jobb 480-ak is tudtak. Az új modellek állítólag 1700 MHz körül is működőképesek lesznek, így ha rászámolunk az 580 +10%-ára durván még +10%-ot, akkor is legalább -10% lesz egy alap GTX 1070-hez képest. Egy benchmark alapján...viszont a valós felhasználással, számos játék tesztet átlagolva az 580 is csak kb. +4-5%-ot hozott a 480-on , de nevezzük a legjobb esetben torka vérzik tuninggal +10%-nak. Így valószínűleg valós játékokban mért eredményt átlagolva a húzott 590 sem lesz +10%-nál sokkal előrébb a régi 480-hoz képest, de kiragadott benchmark eredmények alapján akadhatnak majd +15-20%-ok...amivel még mindig elmarad a GTX 1070-től kb. -20%-ra, de mivel ez is csak egy újabb lightos generáció váltás, hasonló árszinten ez is üdvözlendő...majd érkezik jövőre a ténylegesen új generáció, az csak látványos lesz majd a 2020-as next-gen konzolokhoz hasonló technikájával és nyers teljesítményben is ugorhat egy kategóriát. :) Utoljára szerkesztette: broman191, 2018.11.09. 18:33:31
Ez nevetséges, ennyiért már jöjjön a vega 64 majdnem dupla ennyi maggal, vajon egy vega 56 teljesítményét eléri-e majd... Nem hiszem hogy az újdonság ereje bárkinek is eladja majd az 590-et