Egyébként én sejtem, hogy sokaknak azért utálatos a Gothic sorozat, mert a harc nem körökre osztott, és igen nehéz. Ezt meg kell szokni (persze csak ha akarja az ember), de maga a sztorik szövevényessége, az NPC-k napi ciklusa, a sok lehetõség anno az 1-esnél nagy innováció volt. A kettesben pedig a rettenetes sok melléjszál volt érdekes, és a szövevényesség, na meg a nehézsége. A mai RPG-kkel (és ami miatt a G4 is értékelhetetlen vacak) egyrészt a butítás, konzolosítás, rövidités, egyszerûsítés, könnyítés a fõ gond. Sok szöveget írni könnyebb, mint hónapokig egyensúlyokat tesztelni. Ez igaz minden feljesztõre. Morrowind *sokkal* jobb mint Oblivion, BG sokkal jobb mint NWN1-2, NWN-ek sokkal jobbak mint DO:A, Gothic 1-2 sokkal jobb mint G3, G3 sokkal jobb mint G4 és így tovább. Ez az egészben a szomorúság, és ez keserít engem a G4-el kapcsolatban is. Egyébként a régi veterán MMO-soknak is ez a baja fõleg.
Látod, azzal maximálisan egyetértek, hogy Bioware nagyon gyorsan zuhan a mélybe, elég csak a Baldur's gate-ekbõl kiindulni, hova romlott a színvonal. A BG-k még 9-10 értékelésûek voltak, az NWN nekem már csak 6-7, a DO:A meg egy szánalmas 3-at ér kb.
Valaki lenne szíves belinkelni a magyarosítást? amit leszedem a megauploadról az rossz volt
Ezt egész egyszerûen képtelenségnek tartom, és nem hiszem el. Ennyi. Még úgy sem, hogy a G2 melléküldetésének a nagy részét kiahagyod (elég könnyû, mert sokszor nehéz, nem egyértelmûek a megoldások. DO:Anál pedig nyilván az összes DLC-t is beleérted, én csak az alapot nyomtam végig, de az össze mellékküldetéssel együtt megvolt 30 óra alatt, pedig én sem vagyok egy rohanós! G2-nél eleve egyetlen (na jó, 2) óriási terep van, aminek minden sarkát érdemes átnézni. Ehhez képest a DO:A wc méretû területei siralmasan szánalmasak. A tárgyak és a harcrendszer is. Két dolgot lehet benne minimálisan értékelni: a grafika elmegy (Risen-é sokkal szebb mondjuk), és a párbeszédek. Ha persze ezeket mind full végighallgatod, és nem nyomod el olvasás után (mint én), akkor az lehet +10 óra is :)
A sztorijára viszont egyetlen szót sem érdemes pazarolni, egyszerûen hipergagyi.
Nézd, én a világ egyik leglassabban játszó játékosa vagyok, így is csak 115 óra lett a G2 az addonnal együtt is. A Dragon Age: Origins pedig 118 óra. 25 órára a DA csak valami casual szinten végigrohanva jöhetett ki, a G2-re a 200 óra pedig ha otthagytad pár napja. Az összehasonlításod nem mérvadó, de legalább csúsztatás.
Én értem, hogy miért nem tetszett a DA (lásd az alábbi hozzászólásom), de azért ilyen végletekbe kár esni.
Teljesen más stílusú RPG-krõl van szó, bizonyos aspektusaiban tényleg rejt olyan lehetõségeket, melyeket a Witcher vagy a DA: O még csak nem is súrol. Számos más szempontból viszont sehol nincs tõlük, mint RPG.
Szóval kár ütköztetni õket, én mindhármat másért szeretem, és mindháromnál másért húzom a számat. Viszont az néha kiakaszt, hogy a fõ RPG-fejlesztõnek tekintett BioWare számára a szerepjátszás jó ideje a tápolásra, a harcra és a dumára koncentrálódik, mindez lineáris és statikus világban. (Viszont az NPC-k közötti kihallgatható párbeszédben egymilliószor több élet van, mint a Risenben vagy Gothicokban.)
Az látod tuti :) amikor egy 200+ órányi játékidejû RPG-re azt írom, hogy monstre, erre gyak lehülyéznek, és egy 25 óra alatt végigjátszható 1 vonalú vackot (DO:A) hoznak fel ellenpéldaként, akkor egész tuti, hogy valamelyikõnk fordítva értelmez dolgokat :))
Igen, a Gothic 2 az a játék, amiben ha mindent meg akarsz csinálni, akkor minimum 200 óra a játék. Ha RPG alatt azt értem, hogy szinte minden questben többféle lehetõségem van a megoldásra (elkapom a tolvajt, akkor elengedem vagy sem, utólag felnyomom vagy nem... a megtalált droggot leadom vagy eldobom, vagy azt hazudom hogy eldobtam, és megtartom, vagy eladom máshol és másnál szerzek jó pontokat, stb stb)... szóval ha a szanaszét ágazó, messze ható következményeket okozó döntésekkel teli játékokat RPG-nek tartom, akkor lehet, hogy mást értünk a szó alatt, igen. Nem ártana kicsit megismerkedned a Gothic elsõ 2 részével, mert egyértelmûen fogalmad sincs róluk.
DA:O mint példa? :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD na szép... ha 14 éves lennél, még meg is érteném. Kb 3 délután végigvittem, és szvsz egy gyatra kaki. Wizardry 7, na még az volt monstre. De a Betrayal at Krondor se volt semmi, bár annyira nem volt idõben brutál, de a sztori... hát igen, ez a mûfaj egy nagy tömegszar lett, de ha az embereknek az olyan 0 fosok jönnek be mint a Dragon Age, akkor ez van :(
Fuss neki mégegyszer. A Gothic 2-rõl beszéltem. Bard's tale III óta szinte minden RPG-vel játszottam. Közölük a legtöbb idõt a Gothic 2-be és Morrowindbe öltem, egyértelmûen.
Pedig az ötödik és a hatodik fejezet messze a legrövidebb, leglineárisabb, pláne ha a Night of the Ravennel felszerelt G2-höz nézzük, mert az lényegében az elsõ három fejezetet egészíti ki (új térkép, illetve a magamfajta szöszölõs játékosoknak +30 óra játékidõ).
Tyû, hát én a Gothic 2-t kb 5ször kezdtem el, de még max a Chapter 5-ig jutottem el legtovább. Az a játék egyszerûen monumentális, talán csak a Morrowindben volt ennyi lehetõség, viszont ott gagyibb volt a fõsztori. Nem hiszem, hogy lesz még valaha ekkora monstre RPG :(
Amúgy a játék szemenköpése a Gothic 1-2 után, de még a 3nál is sokkal gyengébb - persze még az elején járok. Illetve nem is a sztori talán a gond, hanem a játékmód. Zéró nyitottság, semmi döntési lehetõség, semmi RPG. Sima akciójáték RPG-szerû elemekkel. Olyan Diablo 2 stílus, kb. Nekem csalódás, de szerencsére kijött a Fallout New Vegas is :)
DB
Többmagos procival rendelkezõknek: hotfixen kívül az .iniben át lehet írni a használt CPU magok számát. Nekem rengeteget gyorsított, quad CPU-n hogy átírtam 4-ra. Asszem max threads vagy valami hasonló, bocs hogy séróból nem vágom. Otthon meg tudom nézni este.
DB
Mondtam már, hogy ott van, jó helyen vagy, csak be kell menni a hátad mögötti ajtón, nem DACA-t hanem Zyra-t kell keresned!
Azt hiszem ezt a kört már lefutottad a Gothic 3 topciban. Csak azt nem értem, ha ennyire nem jön be úgy általában a Gothic sorozat, akkor mi a fenéért görcsölsz rajtuk annyit?
A sztori itt is jó szerintem, sõt nekem pont a G3 nem tetszett, az túl 'mmorpg-s' lett.
Itt a sztori olyan, mintha a G2, vagy pláne a Risen rögtön a 2. fejezettel kezdõdne el, tehát azzal a résszel amikor már alig van mellékküldetés és determinálva van a pályád. A játék eleji útkeresés, frakcióválasztás van kihagyva.
Ha jól emlékszem, a Gothic 2 elõször önmagában, aztán a kiegészítõvel, összesen 4x vittem végig. Egy-egy végigjátszás a kiegészítõvel több volt mint fél év. A Gothic 3 is valóban tele volt hibával, de maga a hangulat volt olyan jó, hogy feledtette,a változatossága alkalmassá tette, hogy hónapokig lehetett vele játszani. Ezek után magasak az elvárások. A technika, ami miatt itt nyögnek sokan, nem pótolja a történetet, az agyat. Néhány napja jelent meg, és már sokan kivitték. Ez így, egy jól csengõ névvel való visszaélésnek tûnik. Mint ahogy az eladási statisztikák is jól mutatják, erre nem csak én/mi jöttem/tünk rá. Hát ezért... (ezzel be is fejeztem...)
A Forsaken Gods-t sem az eredeti fejlesztõk csináltak, a G3-at pedig egyszerûen nem engedték nekik befejezni, simán félkészen lett kiadva. Community patchek sokat javítottak, de úgy sem tökéletes, viszont az látszik, hogy a sztorija ezerszer jobb, mint ezé a fosé.
A Risen-en látszik, milyen szuper lehetett volna a G3 is, ha hagyják befejezni rendesen.
Nem csodálkozom,hogy legyalultad :) A Risen-hez az P.B.-s arcoknak van köze,akik a G1,G2,G3-at csinálták, valószínûleg ezért volt Gothic feeling. Nálam is bejött a Risen ,bár túl rövid volt ,mire belejöttem volna már vége is volt,meg az ugribugri Bossfight a végén az nem igazán volt méltó hozzá. Én mikor megtudtam,hogy a nevet lenyúlták és nem a Piranha Bytes lesz a fejlesztõ már akkor sejtettem,hogy a Gothic névvel akarnak eladni valami gyenge utánzatot,de azért reménykedtem,hogy összehoznak valamit. Sajnos nem jött össze nekik.
Egyáltalán mi funkciója volt, hogy megtaláltuk a szent "anvil"-t, hogy tudjunk kovácsolni valamilyen jó fegyvert? De az egész sztorinak a lényege a bosszú volt a Feshy-ri mészárlásért, és csak eközben kapcsolódik be ez az õsi istenes dolog a 2 jó és rossz "faj" között
ja de ez az egész játékban így van...arra gondolok hogy semmiféle morális rendszer nincs a játékban, simán választhatsz 'gonosz' megoldásokat, nem sokat számít (pl. a játék elején a birkák leölése )
Azt nem tudom, hogy ki a tököm volt az a 3 varázsló? Talán az egyik a vízmágus mester, de hogy a francba került oda 1 ork sámán?? És ki a franc volt a harmadik mágus? Max találgatni tudtál, mert az arcuk tök más volt! Azt értettem, hogy kiûzték a démont Rhobarból, akibe sleeper amuletbõl került a démon! Jah és lehet nem figyeltem, de a sleeper amuletet ugye el kellett pusztítani a monostorban, de azt nem mutatták, hogy az elpusztul... Vagy az volt a kapocs a 2 faj között és visszaállt az egyensúly?
Ha a vége videót nem érteted akkor játék storyjábol se értetél szart se, gondolom nem tul jó az angolod mert ha magyarul toltad volna világos lenne a dolog.
Még egy apróság: Annak, hogy az egyes nagyobb döntéseknél( Stewark, Thossoo, Theo* mittudomén város) kinek segítesz, az égadta világon semmi hatása nincs... Szintén tiszta Gothic feeling nem (Irónia on)
Jah és Hard fokozaton játszottam, néhol volt problémám, de általában nem! Más "normális" játéknál, hát még egy igazi Gothicnál ilyen szinten már vért pi..álsz.
Na végigértem! A fõellenfél közelharci karakternél nem egyszerû (protipp szerelkezzetek fel armour-t és életerõt folyamatosan gyógyító itókából és vagy 15-20 a lehetõ legnagyobb gyógyító italból, nekem 10 volt, de épphogy elég lett, ja és úgy, hogy életelszívós kardom volt. Ez utóbbi nélkül szerintem rövid úton halál lett volna).
Credits után még az irmagját is töröltem a géprõl, többet hozzá se szagolok az biztos!
Röviden: - Eleinte szórakoztató harc, késõbb hihetetlen unalomba fullad (ütöd az ellent mint a marha, amikor erõütést hajt végre, vagy te ütöd meg erõbõl vagy hátraugrassz, ezután kezded az egészet mechanizmust újra)
-Questek elég szórakoztatóak, ezekkel nem volt gondom -TEchnikai problémák: Mikro szaggatás... no comment - Grafika szép, szintén nem probléma - Túlzottan lineáris szerepjátéknak, szabadság nulla! - Idióta teleport rendszer (tényleg ütni kéne, aki kitalálta, ekkora baromságot én még nem láttam) - Theo* vagy mi a neve a városnak az utolsó elõtti nagyobb terület olyan szinten unalmas (tele van élõhalottal), hogy majdnem töröltem az egészet végigjátszás nélkül. - Egész hasznos craftolható cuccok, de mindezt munkaállomás nélkül oldják meg - Pénz csak és kizárólag vásárlásra kell, így ne spóroljatok (legdrágább cuccok olyan 12000 körüli recept, fegyvert ne vegyél mert fölösleges). - Potionökre túl sok szükség nincs (egyedül végjátéknál kellett, de ott nagyon)
Összességében: 1 végigjátszásra alkalmas játék (a végére már nagyon fogod unni, apropó vége: ott van egy jelenet aminek az ég világon semmi értelme nem volt, aki végigküldte tudja mirõl beszélek, ismeretlen karakterek, valami ismeretlen dolgot csinálnak, valami ismeretlen okból. Ott megszólaltam, hogy ez mi ez????), csodákat ne várjatok tõle, Gothic-hoz csak nevében van köze!
Hát, uninstall lett... Egyrészt "szaggatott mint állat", másrészt, nem igazán tetszett ez a csilivili, agyonglancolt világ - de ízlásek és pofonok... Van ennek valami köze a Risen készítõihez? - mert az nekem hozza a Gothicos hangulatot, másrészt fantasztikusan gyönyörû a képi világa... - amolyan "gothicos"... és ezek a bugok, amibe rögtön az elején beleszaladtam - csak egy, amin kacarásztam egy darabig...- a koma akkorát tud helybõl ugrani, hogy egybõl fent van a ház tetején - hát elég vicces... Azért, ha lesz egy jobb gépem, na meg elkészül valami megapeccs - mondjuk rajongói (ha lesz olyan), akkor újra elõveszem. Csak most rendesen elment a kedvem tõle...
az a küldetés attól függ, hogy kinek segítettél stewarkban
Stewark részen, hogy kell bejutni az "Old Crypt" nevû barlangba? Sehol nem találok küldetést már, de addig nem szeretnék továbbmenni Silver Lake-be, amíg nem pucoltam kis teljesen a területet.
Hoppá! Egy játék, aminek Gothic a neve és 1,5 óra után uninstall lett belõle. Ez nekem már túl agyatlan, nem ellensúlyozza a szépsége. Apropó szépség: tudom, hogy tökmás kategória, meg motor, de pl a Crysis egy 2007-es játék...
Ez nem RPG, hanem egy third person nézetû hack&slash. A Bethesda stuffok fényévekkel elõtte vannak.
Egyébként ha tényleg úgy állok hozzá, mint egy sima rpg-hez, aminek semmi köze a Gothichoz, akkor hozza azt a szintet, mint például az Oblivion, vagy a Fallout3??? (ezeket nagyon szerettem)
Vigyázó szemeid a lyuk falára vessed, és pár nagy kiszögellésre kell mario módjára felugrálni...
Azt szeretném kérdezni hogy lehet kijutni abból a barlangból amiben a szobor egy részét találjuk meg? Csak mert a bejárat egy lukban van és nem tudok kimászni. A neve az idõjárás oltára vagy mi.
Sziasztok hmmm - minden egyes új epizód rosszabb lesz (a leírtak alapján)- pedig nagyon reménykedtem... off: Érdekes - a Risen viszont messze felülmúlta a várakozásaim. on
Kinek érdemesebb segíteni? Vultusnak, vagy Gilananak?