Tekintve, hogy a Spellboundos srácok egyetlen patch segítségével kijavították a G3-ban mindhárom nálam elõforduló fagyást, ez meglehetõsen bizakodásra ad okot. Ha jól tudom, rövidesen jönnek az ingame képek is, kíváncsian várom.
Én is, de inkább dizájnban, mint effektben. Egyébkétn nem túlzás, hogy szinte csak emiatt aggódsz újra és újra ennél a játéknál? Nyilván nem a grafika egy RPG lényege, ráadásul más látványmûfajokkal nehéz is felvenni a versenyt. (Persze ott van a még konzolon is keményen szaggató, popupoló Mass Effect, tartok is a PC-s verziótól.)
Gondolom nem kap motorcserét a konzolos verzióhoz képest, azon pedig gyengén teljesít, ez tény, sõt a BioWare elõre elismerte a problémákat. (Mellesleg jó motorral is ki lehet adni gyengén teljesítõ vagy csúnyán kinézõ játékot, engem a BioWare sem kényeztetett skálázhatóság terén.)
Neked nyilván nem is lesz gondod, az én gépem azonban egy pöttyet gyengébb. Persze nem is várom el, hogy az én elvakult hardverem legyen a célplatform, de az esetemben a játék megvásárlásának kihagyását jelentheti.
Én megelégednék egy Enclave szintû graffal is, az jól futott a gyenge gépeken is. A hangulat és maga a szerepjátszás élménye az elsõ nekem a Gothic világában.
- 10 évvel a 3. rész után játszódik, különbözõ szigeteken, melyeknek mindnek saját éghajlata, növényzete és állatvilága lesz.
- Lesz rejtett terület is benne (valamilyen mágikus fallal védve az elején).
- Teljes idõjárásszimuláció, nappalokkal és éjszakákkal, plusz lesz olyan varázslat, amivel idõt lehet gyorsítani (egybõl bizonyos órára lehet "tekerni").
- Néhány korábbi szereplõ és szörny picit máshogy fog kinézni (de pl. a troll ugyanaz marad, mint a 3-ban).
- Fel lehet ülni bizonyos állatok hátára, és lovagolni lehet rajtuk.
- Egy csomó rajongói kívánságot implementálnak majd, amiket a fórumokban fogalmaztak meg az emberek.
- Teljes DirectX 10 támogatás, pl. a napfény élethûen szûrõdik majd át a fák levelein, és maga a Nap is meg lesz csinálva normálisan.
Ja, a lényeg lemaradt. :)
Nincs kitûzött dátum, "amikor kész lesz" kategória (fejlõdik a JoWood?). PC/360/PS3 platformokra jön (utóbbiakon értelemszerûen csak DX9 módban).
Az azért nagyon durva lenne. Igaz, kár még most ezen filózni, majd kiderülnek a dolgok. A 3. résszel még mindig nem játszottam. Remélem egyszer összejön:)
Szó sincs errõl. Annyi áll az eredeti cikkben, hogy lesz olyan terület, ahová kezdetben nem lehet majd bejutni, és valószínûleg valamilyen mágikus védõfal fogja határolni.
A 3.-at én csak kipróbáltam. Nincs elég jó gépem hozzá... Most meg kell a lóvé az esküvõre. :D
Az. Kár hogy a gothic 4 felirat egy az egyben ugyanaz mint a 3-as. Még a színén se változtattak. A képek meg olyanok amilyenek. hangulata van, de egy Gothictól ez elvárható. Az alapanyaguk emgvan a srácoknak, szóval azért ennél többet várnék.
Bár lehet, hogy ezek fake-ek, pont az elsõ kép miatt. Az Arcania felirat és a fõcím az ami szemetszúr, plusz az egész gép olyan csúnya hogy csak na.
A G1, G2+NotR, G3 az nem alapanyag? A világ hangulatát emg tudják teremteni a tapasztaltakból, de ennél többet kell majd tenniük. Amúgy egy az egyben ugyanolyan színezetûek emg minden mint anno a G3 elsõ képei voltak.
Nem sokat, de ne nézzenek már ki ugyanúgy mint a G3 képei. Ordít róluk a hasonlóság. Hogy ez msot jó-e azt nemtom, de mintha a G3 képeit nézegetném és nem a G4-ét:S
nekem a 3 is qrvára tetszett, olyan 80 óra játékidõ benne volt, ami nálam már rohadt soknak számít egy játéknál. Voltak nyáron 14 óra G3-as napjaim :D Szal ha olyan a 4, akkor az bõven jó.
Jobb szeretnéd, ha úgy nézne ki, mint ITT a 12127-es hozzászólás képei? Én igen!
- Az elsõ 3 részben megismert fõhõs itt már a biradlom királya, aki leigázta - többek között - azt a szigetet is, ahol az új fõhõssel játszunk, a nulláról kezdve.
- Legalább másfél év még a megjelenés.
- A küldetésrendszer, térképkezelés kidolgozottabb lesz, mint a 3. részben, de a segítségek a hardcore módban kikapcsolhatóak lesznek (minthogy pl. egy küldetésnél meg lehetne nézni a térképen, hová kell menni, mi van már meg, mi hiányzik stb.). A hardcore mód az európaiaknak készül, az extrákkal, segítségekkel megtömött pedig az amcsiknak.
- Az interface-nél jelenleg a WoW-ét veszik alapul, mivel az széles rétegeknél bevált már.
- A fegyverek és páncélok több darabból állhatnak, a páncél ráadásul több rétegbõl, és a komponenseket szabadon lehet cserélgetni (nem az egészet kell, mint eddig). A különbözõ csoportokhoz tartozást dekorációkkal lehet érzékeltetni a páncélon.
- Elképzelhetõ, hogy lesz lehetõség a szkillpontok újraelosztására, de ez még megfontolás tárgyát képezi.
- A varázsital-szlopálás gyorsabb lesz, valahol félúton a régi Gothic és a Diablo között (tehát nem lesz 5 mp-es animáció, mialatt lecsap az ellenfél), de még ez sem tiszta, hogyan kivitelezik majd.
- Erõsen mágiaorientált lesz a játék, mindenféle irányba lehet majd fejleszteni a hõst (battlemage, druid stb.), a harcos kasztokon túl persze.
- Valószínûleg lesz majd egy kitüntetett hely, ahol a tárgyakat lehet tárolni, pihenni lehet, meg ilyesmi, ahová mindig vissza lehet térni a hõssel.
- A prezentált demó grafikája magán viselte a Gothic széria jegyeit, bár egyelõre annyira nem nézett ki jól, mint a mutatott képeken. Jelenleg kétfajta megvilágításrendszer van: az európai, ami hagyományos Gothic stílusú (sötétebb), és az amerikai, ami fényesen ragyog.
- A játékterület kisebb lesz, mint a 3. részben, lesznek különbözõ, jól elhatárolt klimatikus részek (sivatag, erdõ stb.).
- Nagy hangsúlyt fektetnek az idõjárásra. Az npc-k reagálnak a változására, és mivel mágiával be lehet majd avatkozni, ezért lehet majd vele trükközni (pl. õrök szakadó esõben ideiglenesen elhagyják a posztjukat, és fedett területre húzódnak).
- 60-80 óa közötti játékidõre lehet majd számítani.
- Az elsõ 3 részben megismert fõhõs itt már a biradlom királya, aki leigázta - többek között - azt a szigetet is, ahol az új fõhõssel játszunk, a nulláról kezdve.
Talán jobb így. Bár a királyságot nem néztem ki a névtelen hõsbõl, valahogy nem illik hozzá. Persze ez már kivitelezésen múlik.
A hardcore mód az európaiaknak készül, az extrákkal, segítségekkel megtömött pedig az amcsiknak.
- A fegyverek és páncélok több darabból állhatnak, a páncél ráadásul több rétegbõl, és a komponenseket szabadon lehet cserélgetni (nem az egészet kell, mint eddig). A különbözõ csoportokhoz tartozást dekorációkkal lehet érzékeltetni a páncélon.
Ezekrõl volt szó a harmadik rész elõtt is, nem tudom, hogy az elõbbibõl mi valósult meg.
- Elképzelhetõ, hogy lesz lehetõség a szkillpontok újraelosztására, de ez még megfontolás tárgyát képezi.
Nyilván nem erõszak a disznótor, de az akkor is pff...
- Valószínûleg lesz majd egy kitüntetett hely, ahol a tárgyakat lehet tárolni, pihenni lehet, meg ilyesmi, ahová mindig vissza lehet térni a hõssel.
Mintha eddig nem lett volna. Vagy most kéken fog világítani, hogy lássuk, az a láda/szekrény kifejezetten erre van szánva?
- A varázsital-szlopálás gyorsabb lesz, valahol félúton a régi Gothic és a Diablo között (tehát nem lesz 5 mp-es animáció, mialatt lecsap az ellenfél), de még ez sem tiszta, hogyan kivitelezik majd.
Én pont a real-time szlopálgatás miatt is kedveltem az eddigi részeket, tehát ez is pff...
- Az interface-nél jelenleg a WoW-ét veszik alapul, mivel az széles rétegeknél bevált már.
Ezt még egy saját stílussal emészthetõ módon is el elhet fedni, de akkor sem hangzik annyira jól. Remélem a harcrendszert nem veszik át, végülis széles rétegeknél bevált, a Gothic korábbi részeiével ellentétben...
- Nagy hangsúlyt fektetnek az idõjárásra. Az npc-k reagálnak a változására, és mivel mágiával be lehet majd avatkozni, ezért lehet majd vele trükközni (pl. õrök szakadó esõben ideiglenesen elhagyják a posztjukat, és fedett területre húzódnak).
Hogy valaminek örüljek is... Bár ez meg valamilyen szinten már el is várható, megint a megvalósítás a kérdéses.
Összességében a sorok között - és a sorokat is - olvasva butítást butítás hátán vizionalizálok. Ez az észak-amerikai piac és konzolok felé nyitás, sajátos dizájneri - vagy inkább kiadói? - döntéseket (fog)eredményez(ni).
Mindenképpen szeretnének az észak-amerikai piac felé is nyitni (pl. ezért is nem Gothic 4 a játék címe), ezért bevallottan számos könnyítést eszközölnek, azonban jelen állás szerint ezek mindegyike opcionális lesz a már meglévõ, fõként európai rajongótábor kedvéért, akik tolhatják a régi, hardcore üzemmódban a játékot. Állítólag nagyon figyelnek a hivatalos fórumon a visszajelzésekre.
A kitüntetett hely, az egy konkrét helység/ház lenne, ha jól vettem ki az írásból, lehet, hogy bizonyos dolgokat majd csak itt lehet megcsinálni.
A harcrendszerrõl annyit tudni, hogy kombókkal megtûzdelt, stamina alapú lesz, de ez az információ gyakorlatilag egyenértékû a nullával. :)
Én attól tartok, hogy két külön játékot azért nem lesznek képesek készíteni, így mindenképpen csorbulni fog a játék Gothic mivolta. (Ez lesz a német Fable a végén?)
Egyébként valóban jó pont, hogy legalább nem sorszámozzák a játékot. Az új hõs névetlenségérõl pedig nem is tudom még, hogy mit gondoljak, egyfelõl hû a hagyományokhoz, másfelõl kissé unalmasnak tûnik újra elsütni. (Vajon most az új projektvezetõrõl mintázzák az arcát? :))
- Az elsõ 3 részben megismert fõhõs itt már a biradlom királya, aki leigázta - többek között - azt a szigetet is, ahol az új fõhõssel játszunk, a nulláról kezdve.
- Valóban jobb így
- Az interface-nél jelenleg a WoW-ét veszik alapul, mivel az széles rétegeknél bevált már.
- Nevetséges.
- Elképzelhetõ, hogy lesz lehetõség a szkillpontok újraelosztására, de ez még megfontolás tárgyát képezi.
- A varázsital-szlopálás gyorsabb lesz, valahol félúton a régi Gothic és a Diablo között (tehát nem lesz 5 mp-es animáció, mialatt lecsap az ellenfél), de még ez sem tiszta, hogyan kivitelezik majd.
- Úgyszintén nevetséges
- Erõsen mágiaorientált lesz a játék, mindenféle irányba lehet majd fejleszteni a hõst (battlemage, druid stb.), a harcos kasztokon túl persze.
- Szintén nevetséges. Mindent a trendnek
- A prezentált demó grafikája magán viselte a Gothic széria jegyeit, bár egyelõre annyira nem nézett ki jól, mint a mutatott képeken. Jelenleg kétfajta megvilágításrendszer van: az európai, ami hagyományos Gothic stílusú (sötétebb), és az amerikai, ami fényesen ragyog.
- Felesleges is mondanom. Csillogj-villogj legyél színes-szagos cukormázas és trendi.
Miért jut eszembe mindig, hogy annakidején ez volt az a játék amely maradandót alkotott a hagyományok felrúgásával? Erre tessék, szépen beleszürkül a mezõnybe. Jó, jó, ez a dolgok rendje, de ennyire elanyagiasítani valamit, csak azért, hogy folytathassák a franchiset. Rókabõr.
És az interjúban is benne van a lényeg: A piac az USA kell, hogy legyen a bevételek miatt. Az ott nagysikerû játékokra kell alapozni, mert az már nagyobb mértékben járul hozzá a sikerhez.
Ilyen alapon fejleszthetnének akár az ázsiai piacra is.
Na igen, ez battlemage/druida/stb fejlesztgetés sem hangzik jól, errõl is inkább hack'n'slashek jutnak az ember eszébe, de ezzel kapcsolatban megpróbáltam annyira optimista lenni, hogy konkrétumok nélkül megpróbálok reménykedni. Végülis többé-kevésbé egy új világban találjuk magunkjat, nem? (Nem játszottam még végig a Gothic 3-at.)
Elvileg zsír új sziget lesz. Valóban generalizálódni látszik a koncepció, de egyelõre nem érzem annyira vészesnek, fõként hogy elsõsorban azért a hardcore Gothic rajongók kedvére szeretnének tenni (az azért biztosabb pont is, mint egy egyelõre be nem tört piac).
Hát én reménykedek hogy a jowoodnak végre megjött az esze és ad rá elég idõt meg pénzt hogy megcsinálják normálisan. A 3 pénzügyileg sem alakított túl nagyot ugyebár....
Én nagyon nem szeretem ezt a generalizálódást. Megnézed az utóbbi idõk játékait, szinte mindegyik azzal próbálja eladni magát, hogy eszméletlen szintû szín- és fényorgiát tár a szemünk elé. Ráadásul mintha kötelezõ lenne a Warcraft/Starcraft féleséget majmolni. Okés, hogy kitaláltak egy jó interface-t. De ettõl eltérõt már nem is érdemes csinálni?
A warcraft 3-at kipróbáltam, de nem fogott meg. Nem tudta semmiben se azt nyújtani amit a második rész. Lehet, hiogy grafikailag jó volt, de az elsõ óra után abbahagyam. Nem tudott megfogni.
Másik fórumon már írtam, de azért itt is megjegyzem, hátha valaki még nem ismeri.
Létezik egy Mount&Blade nevezetû játék. Még béta állapotú, de idén piacra kerül. Ettõl függetlenül már így is játszható, igaz egy-két bug még van benne. A játék nagyban hasonlít a Pirates-re, csak itt a szárazföldön kell helytállni. Lehet egységeket fejleszteni, várakat foglalni és csatázni. Csatázni mégpedig rendesen, nem felülnézetesen. Akinek jó gépe van az szép grafot fog látni, akinek nem, az is élvezni tudja. Ajánlom mindenkinek kipróbálásra az 0.903-as vagy 0.950-es verziót.
M&B harcrendszere nagyon jó, de a többi sajna ugyanennyire kiforratlan. Legalábbis a .901-ben még az volt. :) Én a *craftok közül egyedül a Warcraft 3-at toltam végig, azt ráadásul kétszer.
Jah, a legjobb az, amikor névtelen királyként kerül be a törikönyvekbe. :D
Jelenleg kétfajta megvilágításrendszer van: az európai, ami hagyományos Gothic stílusú (sötétebb), és az amerikai, ami fényesen ragyog. --> "Fényesen ragyog"=atomot nekik. :D Ne már h. az amcsi gamer réteg ennyire gyp-s legyen.
jajj... jaj de szar :-CCc nem elég hogy kisebb lesz a térkép mint a 3-ban, és max 60-80 óra lesz a játkidõ... ezzel a sok aprósággal miért kell elbaszni a játékélményt?? D: ezaz, IQ-fájter amcsi módot, még nyíl is legyen a hõs feje fölött, hogy mutassa merre kell mennem... Meg sokkal céltudatosabb kvesztelést akarnak, nem annyira szabad mászkálást :/ Még ezt a fílinget is elveszik tõlünk, hogy nehoigy érezzük, hogy tényleg azt csinálunk, amint akarunk.
Ha darabonként lesz felvehetõ a páncél, az azért nem feltétlenül jó, mert a szetteknek eddig mindig volt valamiféle nagy értéke a gótikban, amit el kellett érni, egy státusz szimbólum, amit szuperül összeraktak a készítõk. na most magunknak összepakolunk valami hibrid szart, hát bocs de ilyen a középkorban sem volt, hogy felveszek egy bõrpáncélt acélsisakkal meg láncos nadrággal :/ Az egyenruha rendszer pont jó volt. Az meg röhelyes... mi az, hogy fényes szín-mód a foggyos amcsiknak? :D hepi lájf álomvilág, ott szalad a shadowbeast. hát ez nem medieval, én ezt nem tudom összeegyeztetni -.- utálom az usát. mocskos elv-diktatúra, trend-diktatúra, a legnagyobb aljas diktátorok, még akkor is, ha fizikailag nem kényszerítenek - minket, legalábbis.
Megérzésem szerint jó játék lesz, de ez a "kisebb lesz a bejárható terület mint a g3-ban", valamelyest frusztrál. Mindenesetre az eddigi Gothic hagyományt ez is jelentõs mértékben felrúgja.
Az tény, hogy eddig nõtt a bejárható terület, de nem hiszem, hogy ez egy olyan hagyomány volt, mely kifejezettena sorozat eszenciáját adta, így emiatt nem aggódom. Inkább az a kérdés, hogy mennyivel lesz kisebb, illetve mekkora szabadság lesz.
Mellesleg a páncélok tényleg egyenruhaként voltak igazán hangulatosak, de ezt már nagyrészt a G3-ban kinyírták.
Úgy tûnik, az ide írogatók számára eddig az RPB lesz a biztosabb befutó a kettõ csatározásából. :)
Pedig nem is vagyunk Németországban. Ahol a cikk szerint egy üres lemezt papírcsomágolásban is alaphangon félmillió példányban adnának el, ha rá lenne nyomtatva a Piranha Bytes logó. :D
"ilyen a középkorban sem volt, hogy felveszek egy bõrpáncélt acélsisakkal meg láncos nadrággal :/"
Erre azért nem vennék mérget... Fõleg egy kiadós csata után a harcmezõn... ki tudja mik történhettek ott. :D
Egy jól sikerült parasztfelkelés után: -Te, Jóska! Erongyolódott a gatyaszáram... Mi lenne ha lerántanánk a törökrû azt a fényes láncinget, oszt abba mennénk a labancok elejbe? -Azé! Mondom ecsém, Pesta, kérgyük meg a Dózsátul, oszt hátha begyün a stratedzsí a páncélosok ellen es.
Nekem az Arx Fatalisban is elég volt a játékterület, pedig az tényleg nem nagy. Mondjuk az kifejezetten jót tett a sokszor humoros (fõleg ahol a 2 goblint lehetett kihallgatni :D), máshol kegyetlen hangulatnak.
Az Arx valóban egy fantasztikusan megoldott játék. Az egyetlen amelyben nem zavart, hogy a föld alatt játszódik. Meg tudták úgy csinálni, hogy ne legyen egyhangú a pálya. Az összes játékban gyûlölöm a barlangokat, unalmasak, egyszínûek.
Az, hogy kisebb leszt a helyszín egyáltalán nem baj. A G3 nagy térképe félelmetesen üres és ennek ellenére erõforrás igényes volt. Az alap G2 téréképe is elég szellõs volt néha. A NoTR korrigálta ezt. Mindenhol volt valami.
Szerintem meg igen is baj. Sõt nem is kicsit. Tekintve, hogy ugye mindenki fejleszti a PC-jét és nem 4 évvel ezelõtti konfigon akar játszani a legújabb játékokon, elvárható a fejlesztõktõl is a nagyobb élmény kialakítása mind látványban, AI-ban, komplikáltságban, valamint a bejárható terület növelésében. Nehogy már oda lyukadjunk ki, hogy húúú.. jó lesz nekünkl a ghotic I mérete is, csak jó legyen a harcrendszer, meg a fejlõdés, meg a többi dolog. Nagyon is fontos a bejárható terület nagysága. Nem vagyok egy klausztrofóbiás alklat, de sokkal jobban érzem magam egy olyan játékban, ahol óriási területen lehet barangolni akár céltalanul is. Hisz ez is hozzátartozik a játékhoz. Kicsit széthúzza, valóságosabbá teszi az élményt, mint hogyha zanzásítva lenne a terület a maga küldetéseivel. Könyörgöm ne akarjuk már visszafelé pörgetni az idõt. Legyenek magasabb igényeink kicsit és ne sírjuk már vissza a korábbi RPG adta graf/játék élményeket.
Aztán pedig anyázhatjuk a magukat túlválalló fejlesztõket, netán sopánkodhatunk, hogy a világ hangulata elmarad az elõdökétõl. Tõlem persze lehet 1200 négyszögöles is a terület, de ha nem generátorral pakolják tele, eltart 10 évig a fejelsztés - legalább addigra lesz hozzá hardver.
Egyébként egyetértek, nagyon fontos a méret is, de éppen úgy kompromisszumokat kell kötni e téren is, mint grafika terén (gondolom nem kell részletezni, hogy ez utóbbit mindig butítania kell a fejelsztõknek hardver híján).
Hát igen szegény fejlesztõknek is 24 óra egy nap mire egy g3nál nagyobb területet telepakolnak értelmesen... Hát én még aggastyán kor elõtt szeretnék játszani g4el:D
én azt várom már, hogy legalább egy akkora rpg-t csináljanak, mint MO-n egy megye :D és persze nem lenne teleportálás, fast travel, meg ilyesmi. rendesen valósidõben lehetne csak utazgatni, így minndig meg kéne tervezni, hogy most merre is megyek, mert sokáig fog tartani xDD
Azért prögessük csak visszafelé az idõt nyugodtan:) Nézd meg pl. a Elder Scrolls - Arenat meg a hasonló játékokat. Eszméletlen nagy a bejárható terület.
Csak az a baj, ha kell nekünk jól berendezet környezet és kurrens grafika (ha ez nincs, akkor meg az a baj), akkor a tartalom elõállítása évtizedekbe telne. Egyébként némely régi cím területe azért is tûnhetett óriásinak, mert a party 1-2 perc séta után rendre fél órás harcokba keveredett - lásd Wizardry.
"nagyobb élmény kialakítása mind látványban, AI-ban, komplikáltságban, valamint a bejárható terület növelésében."
Nekem nem elmény az, hogy egy üres területen futkorászva baszom el az idõmet swappelõ gép mellett. Varanr egyszerûen DÖGUNALMAS volt. Menni a rohadt nagy üres sivatagban. A G3 térképmretnél nem kell nagyobb, csak élettel kéne megtölteni.
És ezért is volt dögunalom az ES. G1-G2 után játszottm vele. Igen hatalmas térkép volt. És? "Útjelzõtábla" emberek, 95%-ban hosszú és egyendumával, egysíkúl küldetések és hatalmas térképek ami szintén nagy részt üres volt. Voltak a térképen jó dolgok (valami lebegõ városrész volt, marha jól nézett ki), de mellette volt a 7 klán vagy mi majdnem tökegyforma épülete. Felrepültem megnézni a tájat, de bejutni fent nem tudtam. Mivel ekkor már untam itt hagytam abba. Az 100000 barlang lent a földön nem érdekelt.