" Te megelõzöd a buszt lakott területen mert Õ 35-el megy. Te 70-re gyorsítasz, hogy még normális idõ alatt befejezd az elõzést utána visszalasítasz 50-re. Két sarokkal lejjebb megállít a rendõr kiszállít a kocsiból majd megbilincsel. Bevisznek, bíróság elé kerülsz majd kapsz 5 évet gyilkossági kisérletért. Jó lesz?"
Amennyiben ebbõl halálos kimenetelü baleset következik, úgy okés.
"Aha tehát ha én úgy itélem meg(4 sávos út), hogy biztonságos akkor hajthatok ahogy érzem??"
Hát nézd, engem személy szerint sosem a hajtás zavart. Ha valaki tud vezetni, (motort vagy kocsit mind1) nem megy bele beléthatatlan elõzésekbe, nem kockáztatja mások életét stb, akkor hajtson. Az egy dolog, hogy te mész az egyenes úton 260-nal és megcsúszol azt kész a baleset. Ez elõfordulhat 160-nál is, és abba is ugyanúgy belehalsz. Engem az ész nélküli elõzések idegesítenek. Amikor még egy elmebetegnek is tisztán látszana, hogy bárki jöhet szembõl, mivel nem látja be a kanyart, nem kéne pont akkor elkezdeni elõzni. Ugyanez az eset a domboknál.
Ha a 35-el menõ buszt megelõzöd 70 el az nem számít semminek, ugyanis ha 70 el mész az szabálysértés, viszont ha 50 el tötyögsz a busz mellett, és jönnek szembe, és te vagy a szembe jövõ hirtelen manõverre kényszerül, az már veszélyesztetés, azaz dúrvább dolog mint a gyorshajtás, ergo a gyorshajtás indokolt volt, és nem vagy bûntethetõ miatta
S inkább ahelyett, hogy ész nélkül vered a melled, hogy te véded ezeket a gyilkos suhancokat (mert azért mégiscsak a szemét autósok, az ártatlan 200-zal túramotorozó böcsületes állampolgárokat hátráltatják a 300 elérésében), olvasd el figyelmesen, és értelmezd a kommenteket.
Olvass és értelmezz már, mielõtt leugatsz valakit: ha megöl valaki ártatlant. A te példádban ez hol van? Világos, vagy magyarázzam tovább? A közlekedésnél pedig mindenkinek felelõssége a korültekintõ közlekedés, a gyalogosé is, mivel ahol ember van, ott a gondatlanság és a bunkóság is jelen van.
Mert a cikkben nem 200-al száguldozó autósok vannak, akik a nagy mutatványaikat pakolgatják fel a netre. A tuningautós városban gizdulós suttyókat is ugyanúgy utálom, felõlem azok is nyugodtan megdögölhetnek. Ha valaki nem kapcsolja be az övét, az az õ baja, mindenkinek jogában áll meghalni.
Olyan ember viszont elég sok aki az egyszerû jogi formulákkal sincs tisztában. Egyszerû példa. Te megelõzöd a buszt lakott területen mert Õ 35-el megy. Te 70-re gyorsítasz, hogy még normális idõ alatt befejezd az elõzést utána visszalasítasz 50-re. Két sarokkal lejjebb megállít a rendõr kiszállít a kocsiból majd megbilincsel. Bevisznek, bíróság elé kerülsz majd kapsz 5 évet gyilkossági kisérletért. Jó lesz? Gyilkosság az elõre megfontol szándékú emberõlés. A gyorshajtó csak akkor gyilkos ha azért hajt gyorsan mert meg akar ölni valakit.Gondolom világos, hogy marha könnyû a 200-al haladó autósra motorosra rámondani, hogy gyilkos míg arra aki nem lassít a zebránál csak azt, hogy bunkó. Pedig tisztában van vele, hogy ha 60-al elüt egy gyalogost akkor az meghal. Akkor minden zebrán elsõbbséget meg nemadó autós-motoros is gyilkossági kisérletet követ el nem? Ha már itt tartunk a drogdílereket miért nem itéli halálra senki? (Kivéve egy-két Ázsiai államot). Pedig õk a halállal kereskednek.
Mindegy, mivel megy az ember, atóval, motorral vagy lovaskocsival, vagy hogy mekkorát üt, ha megöl valaki ártatlant. Ugyanúgy el kéne ítélni elõre megfontolt szándékkal elkövetett gyilkosságért, hisz olyan ember nincs, aki ne lenne tisztában a tettei következményeivel.
Na látod éppen ez az. Sebseségtúllépésért sehol nem jár akasztás. Érdekes mód azt nem írtad, hogy a 200-al menõ autósokat is fel kell akasztani. Persze most azzal jössz, hogy átlagban több a 200-al menõ motoros mint az autós? Na és? Akkor is ugyan az jár mindenkinek nem? Egy 2 tonnás autó nagyobbat üt 200-nál mint egy motor. Egyébként nem értem miért pont a gyorshajtást pécézed ki? Aki záróvonalon kanyarban elõz az nem gyilkos szándékkal teszi? Aki meg nem köti be az övet az mind öngyilkos?
Köszönöm, hogy elárultad totális tájékozatlanságodat ezügyben. Rávezetlek. Szerinted egy átlagos Magyar vasúti átkelõn hány km/ó lehet anélkül átkelni, hogy a szeméyautódban ne szakadjon le a veséd? Na most egy speed gépnek jóval keményebb a futómûve mint egy átlag autónak ergo ugyan az a hupli nagyobbat üt.(Persze fel lehet állni az ülésbõl de hát ugye mi nem vagyunk crossmotorosok). Na kapisgálod már? Persze vannak kivételek, de az a tapasztalatom, hogy a vaúti átkelõkön én kelek át a leglassabban.
Tény, hogy az autóval egyszerûbb fékezni. Kevés motoron van ABS. Egyébként abszolúte nem zavarnak a gyorshajtó autósok csak ha jön a seggembe ahelyett, hogy megelõzne. Nagyba mentem Tatára. Beértem valmi kis elõvárosba vagy faluba. Temp 60km/h (az 50 helyett ) megelõz két autós kb.70-nel majd a mentõautó ugyan így.Most akkor ki a szabálytalan? Mert Õ meg tud állni?? ez is érdekes hozzáálás. Ja szóltak már be motorosnak miután megelõzött egy autót a semmi közepén hogy "mi van városban nem mered húzni neki??"(Természetesen ezt azután, hogy az elõbb megelõzött autós vissza elõzte kb.100-al bent a faluban)
Most került a kezembe az egyik napilap, rajta hogy a köv törvény hatájbalépésekor mekkora sebességtúllépésmél(persze százalékosan)mennyit kell fizetni csak tájékoztatónak, a 300.000 Ft eléréséhez városba legalább 150 et, városon kívül 225 öt és pályán 260 at kell menni, ez egy vicc, ez senkit nem fog visszarettenteni a gyorshajtástól... aki 260 at tud menni pályán az ki is tudja fizetni a 300.000 et, tiszta vicc az egész
Hol írtam, hogy minden motorost ki kéne irtani, te szerencsétlen? Amelyik közúton kétszázzal száguldozik, na AZT kéne akasztani, mert az nem ember, hanem gyilkos.
"Nem hiszem, hogy sok motoros indul el úgy otthonról, hogy "na ma megölök valakit"." Pedig amelyik vadállat úgy indul el otthonról, hogy na most kihúzatja a gépet 300-ig, az bizony így indul el.
Tudod pont egy ilyen köcsög tolta le a barátomat az útról, aki lebénult. Csak mert neki BMW-je van. Ja, ez nem volt benne a hírekben, így nem is érdekes.
Ja egyébként te gyilkosnak minõsülsz. Lévén, hogy Mo. nincs halálbüntetés. Csak ne 2 keréken száguldasz. Ha egy motoros (vagy autós) megöl valakit akkor az "csak" halálos küzúti baleset okozása. Nem hiszem, hogy sok motoros indul el úgy otthonról, hogy "na ma megölök valakit". Elletéten veled aki az összes motorost megölné.
Ha a motorosok 80%-a ön- és közveszélyes, sajnos a pesti autósok 90%-a az. Szabályosan most már rettegek Pesten autózni, mert szinte senki sem ismeri az indexet, a követési távolságot, a kanyarodási szabályokat és szinte semmit (záróvonal, az már említésre sem méltó, mintha csak ,,nagyjából iránymutató lenne''). És ezt úgy írom, hogy egy majd' 200 lovas szekeret kergetek (nem, nem kamiont), amit eddig kétszer törtek össze autósok. Azóta BKV, vagy robogó. Bringával megintcsak halálos. És a poén? Eddig velem szemben arányaiban sokkal-sokkal kevesebb motoros volt szemét, mint autós. Többször mentem vidékre kis utakon (mellékutak, nem fõút, autópálya), rengeteg motorost láttam arra, és nagyon kevés volt, aki száguldozott. Azonban az autósok legtöbbje igen. 90-el településen kívül autós? Tényleg kevés van... a legtöbb 110-130. Engem is villogtak már le sokszor úgy, hogy két sávos (1-1 sáv) úton mentem 90-es táblánál 110-el, mert a forgalom tolt. De basszus. Minek?! Pár másodperc alatt az én autóm is 200 felett van. És? Úgyis ott a qva kanyar :( Mi értelme van?! :( Áhhhh. Az a baj, hogy itt leginkább a Mátrában agyatlankodó motorosokról általánosítunk, pedig azok vannak kevesebben és azok a legnagyobb parasztok (nem, nem a túrázósok, inkább a túráztatósok). De menjetek csak ki egy nem fõútra... Ott nézzetek meg minket, autósokat. Szégyen és gyalázat :( Valaki írta, hogy a bringát ki kellene tiltani. Hülyeség. Azokat kéne, akik nem tudnak biciklizni, és felmennek az Üllõi úti felüljáróra. Basszus, felfele leszédül róla... Az ilyet én is elzavarnám valahova szobabiciklizni, de ne fájjon már az, ha valaki szeret tekerni. Sajna nincs mindenhol bringaút :( Ha lenne, kevesebb biciklist látnál az út szélén szédelegni. Amíg azonban nincs, a BKV busz meg a bringaúton vasalna ki akkor, amikor elsõbbségem van, addig azt mondom... nem tudom mit mondok... Kapja be mindenki, aki szarik a szabályokra és ezzel másokat VESZÉLYEZTET :(
Aha tehát ha én úgy itélem meg(4 sávos út), hogy biztonságos akkor hajthatok ahogy érzem??
Nálad is ott a pont... Van egy ismerõsöm, akinek Porsche Carrera kocsija van, de occsó kútra jár 95-öst tankolni, akkor se tele És csak nyáron veszi elõ amikor különösen meleg van, lehetõleg hétvégén...
Ahahaha, most így elképzeltem, ahogy a speedmotoros vasúti átjáró elõtt szépen lelassít 30-ra, ha szabad a jelzés akkor is jól körülnéz, majd egyenletes, legalább 5 km/h-val átsuhan. Ha meg piros, akkor azonnal megáll. 1001 éjszakai meséit is mind elhitted?
sz.tem azért különbséget kell tenni az autós és a speedes között. Más az amikor én megyek egyenes szakaszon, 4 sávoson 160-170-nel, meg más az amikor a motoros a kanyarban küdi neki a 140-150-et ! Nem mind1. Sokkal nagyobb a baleseti kockázat a motorosnál, és hogy mást is elvisz magával. A fenébe, amíg írtam írtak még ketten :D Azt mindjárt elolvasom :D
Nem akarlak megtéríteni és értem amit mondasz.Át is éltem az egészet. Az elsõ motorom 600ccm-es volt és elõtte még csak a jogsi szerzés alatt vezettem. A 3 nap 120-al lehajtottam az útról. Csak a Jóisten mentett meg. (El sem estem pedig vízmosta padka volt) Na az helyrerakott. 10 000km-el késõbb 40km/h sebességnél egy vén nyanya kilépett a szemben álló kocsisor közül. Én elcsaptam, a motorom szarrátört a nyanyának meg eltörött a csuklója. A rendõrség 2 hétre rá kihozta, hogy a nyanya a hibás. A biztosító 1,5 évre rá fizetett.Jó mi?? A motoros fórumokon rendszeres a következõ kérdés:"A 125-ös után sok lesz a 600-as??" Nem bazd meg! Vedd meg, sõt inkább rögtön 1000-est vegyél. Hülyék mindíg és mindenhol vannak csak az a külömbség, hogy 1 millióért kapsz használt swiftet és nem hajtod mert minek? Meg kapsz 99-es R1-et ami 145lóerõ és 2.8 alatt van 100-on. Itt már a szülõk a média és a társadalom felelõsségét is fel kell vetni. Ugyan olyan ember vezeti a motorot mint az autót. De a 75 lovas 1 tonnás kocsi nem csábít száguldásra. A 150 lovas 200 kilós moci viszont igen. A legtöbben akik itt pofáznak még az életükben nem ültek motoron vagy ha igen akkor összeszarták magukat rajta. A motoron hamarabb kijönnek a hiányosságok(vezetésbéli) ill. SOKKAL hamarabb meg van a baj. Miért nem lehet olyan törvényeket hozni, hogy ne lehessen olyan könnyen jogosítványt szerezni?? 100Le feletti motorkerékpárra muszály legyen versenypályás tanulmányokat folytatni (hogyan is kell megállni 200-ról stb.) Miért nincs még féltucat normális versenypálya Mo-on amikor pedig lenne rá igény? (Nem Kecskeméti gokartpályára gondolok) Arról nem is beszélve, hogy 99000 kezdõvel 120 havi részletre is lehet motort venni. Csak az nem vesz aki nem akar.
"Azt a videót biztos nem láttad amikor a motoros szakújságíró-mûsorvezetõ. Szabályosan 90 (vagy 100-al) ment a 3-4 sávos úton és jobból balról elõzték meg az autók!" Már többször is kifejtettük itt hogy nem mindegy hogy mennyi idõ alatt tud megállni ha kell! Pl autópálya: mennek az autósok 140-150el. De ha nagyjából betartják a követési távolságot akkor meg tudnak állni. Vagy rosszabb esetben belenyom az elõtte levõ csomagtartójába. Nem szép dolog. DE egy 150el haladó motoros nemhogy kvöetési távolságot nem tart, hanem ott megy a seggedben 30 centivel hogy ha tud egybõl kielõzhessen 170el. Csakhogy ha én egy kicsit lassitok akkor mivel az autó jobb lassul mint a motoros a drága ártatlan szent szüzmária motor már az elsõ ülésem csücsül motorostúl... És nem 30al szállt belém hanem 120al... (mert egy autós ha rátapos a fékre lehte hogy belémcsuszik de nem 120al hanem addig lelassul 30-40re).
Amúgy meg én még nem igazán láttam normális motorost. Azt meg felesleges mondani hogy egy évben hány autos baleset van meg hány motoros mert gyanitom hogyha arányában néznénk akkor motoros sokkal több (mivel sokkal több az autó). Csak úgye ha egy autó frontálisan ütközik egy másikkal az fõcim a hiradóban, hae egy motoros összeütközik egy másikal akkor meg egy mondat az újság alján (kivétel ha videófelvétel van róla).
"ismeri a vasúti átkelõ tilos jelzését és nem hajt a vonat alá? Vajon a tisztessséges autósok közül miért hal meg minden évben vagy 30 ez okból?"
Honnan veszed hogy ismeri? Csak épp motorral nehéz ugy menni hogy a vonat elüssön mert: a,leugrasz róla-->5 sec. b,150el átrepülni a sineken-->1 sec-->kicsi az esélye hogy pont elkap a vonat
A 4 keréken nagy autóval kis motort útról letóló köcsög mióta ember? Pedig van ám ilyen! De mennyi! Szánalmasak! Megveszik a BMW-t, kigyúrt test, kopasz fej (most én is általánosítok, milyen jó is ez!), aztán beáll a benzinkútra ezresért tankolni! Nem hittem el baszki! És ilyeneknek van szép nagy autójuk, meg májerkednek az utakon. Áhh, szánalom a köböm!
A motor gyorsulása erõsen jobb, mint az általánosságban elterjedt autóké. Egy motoros a vonat érkezése elõtt 0,5 mp-el is lazán átvág... egy autós ott marad. Mondhatnám úgy is, hogy a motoros elõre néz, és ha a látómezejébe nincs semmi, akkor gázt ad.
Egyébként láttam már motorost is, autóst is, de még IFÁ-t is átreppenni piros jelzésnél, persze mindenki a maga tempójában.
Jópár motorost ismerek, akik normálisak és élvezetbõl csinálják... de amikor felhajtják egyesek a rendszámtáblát, kanyarban úgy bedöntik, hogy direkt szikrázzon a térdükre felhelyezett védõ, akkor úgy odapöccintenék. 2 külön dologról van szó. Van egyfajta motoros kultúra ami nekem is tetszik és ilyenekt is látok, meg van a hazánkban burjánzó faszláma motorosok egyesülete, akik szeretnek fiatalon hullani. Csak itt megyében /kanyargós utak szép számmal/, ha kijön a jó idõ, havi szinten 3-4 motorosbalesetet látok és általában csúnya a vége. Akár hiszed akár nem most, hogy ráadásul jegesek az utak, kisebb autós koccanásokat és pár árkolást, padkázást láttam eddig, sehol egy halálos baleset. Na majd tavasszal, jönnek a szitakötõk és majd jól megmutatják. Béke poraikra.
Egy ilyen esetben azt mondtam a páromnak, hogy ok... megmutatom a kisgyereknek hol a helye. Jó ideig küzdött, de egy egyenes szakaszban 220-nál kézzel integetett, hogy menjek. Mondtam a páromnak, hogy integess neki ki a kocsiból és mosolyogj. Azt hiszem megértette, mert lassított, mi is és felvette a forgalom ritmusát. Csak tudatni kellett vele úgy fest, hogy mindig van egy nagyobb hal és nem kell, hogy az motoros legyen ^^
Most egy érdkes dolog jutott az eszembe. A köpödök közül valaki magyarázza már meg nekem, hogy miért nem hallani motorosokról akik a vonat alatt halnak meg(motorostul). Miért van az, hogy ez a "banda" akiknek a 80%-a ön-és közveszélyes, ismeri a vasúti átkelõ tilos jelzését és nem hajt a vonat alá? Vajon a tisztessséges autósok közül miért hal meg minden évben vagy 30 ez okból? Az miért van, hogy már fel sem kapjuk a fejünket erre?(Kivétel ha 4-nél több halott van vagy esetleg busz is részt vesz a balesetben.)
Egy szóval nem állítottam, hogy nincs elmebajos autós/kamionos. Belõlük is akad. De nézz meg random 10 autóst, mindig lesz 1 aki agresszort játszik, a többi rendesen tud vezetni... de az arány kisebb. Nem a számokat mondom, hanem arányt!
20 éves gyerek 500cm3 = deadly combo. Ha megkérdezed mit hajtott elõtte azt mondja nagy többségük, hogy: a, autót b, robogót. Robogót érted...? Más világ!
Sajnálom, hogy csak azt a részét látod a motorosoknak, akik ilyen állatok. Mondcsak, te voltál már motoros túrán? Amikor 10-15-en összegyûltök, aztán irány Balaton, Bakony, vagy bármi más? Na igen, én így szeretek motorozni. De ti autósok ezt nem veszitek észre, mert nem megyünk 200-al, nem egykerekezünk, a kanyarban nem ér le a térdkoptató, a lábtartó. Csak motorozunk. Feltünésmentesen. Nem is láttok. Aztán ha egy két barom kinyírja magát a közúton, na akkor aztán minden motoros egy geci, mi? Ésszel kéne mindent, fõleg gondolkodni. Ez nem csak a speed-esekre vonatkozik, hanem az autósokra, és az itt fórumozókra.
"Hagyjuk az álszent fasssságokat, hogy a szent motorosok, meg ne általánosítsunk." Errõl beszélek. Fogalmad sincs, mi az, hogy motorozni (nem speed), de már elítélsz. Gondolkodni, tudod? Azt kéne...
Azt a videót biztos nem láttad amikor a motoros szakújságíró-mûsorvezetõ. Szabályosan 90 (vagy 100-al) ment a 3-4 sávos úton és jobból balról elõzték meg az autók! Senkinek nem volt elég az engedélyezett sebesség. Egyébként az átlag autós nem azért ne hajt gyorsan mert nem akar hanem azért mert nem tud. Engem már többször is tolt le merci-s, bmw-s az autópályán úgy, hogy én 200-al mentem.
Ehhez nem kell KSH. Több, mint egy évtizede heti szinten egy 1000-et lenyomok, tudom mi megy az utakon. A videoban szereplõ taknyost úgy elverném, hogy a motorjára többet nem ülne.
Igen, ültem már motoron, igen mentem már 200 körül és annyi elég is volt. Zárt pályán amit a Talma is csinál az már mûvészet, de amit ezek a szarházik mûvelnek azt nem 2 évvel büntetném, hanem 12 évvel. A közút nem erre való! Egy 200-al száguldó motoros frontális ütközésnél jó eséllyel kivégzi az autó utasait is, akik mondjuk 90-el mentek, szabályosan. Volt már ilyen. Nem érdekel, ha egy motoros az autópályán 150-el szabályosan kielõz. De amikor jobbról/balról kamion elé kivágva, közúton egykeréken villognak, az erõsen too much.
Olyan matrica miért nincs, hogy Motorosok - Vegyetek vissza? Ember nincs itt szerintem aki ne látta volna már, hogy 10-bõl 8 motoros folyamatosan életveszélyes helyzetekbe játszadozik. Hagyjuk az álszent fasssságokat, hogy a szent motorosok, meg ne általánosítsunk. Bátran ki lehet mondani, hogy 80%-uk ön és közveszélyes.
Kinek mi a vészes. Én még nem voltam életveszélyben emiatt de ismerek embert akinek a 4 milliós motorja lett TK-s egy ilyen miatt (5 túramotoros konvojban haladt a 2-es kanyaban). Plussz kettõs bokatörés.
Hja, erre gondoltam én is, hogy egy kupacs köcsög BMW-snek nem fog számítani a büntetés, de egy családapának az 40-60e Ft büntetés egy akár figyelmetlen gyorshajtásért is már érvágást is jelenthet.
Ha lefotóznak és nem deríthetõ ki, hogy ki vezette az autót az üzembentartónak kell fizetnie max.300 000ft-t. Szerinted a Lamborghinis-Porsches baleset résztvevõit mennyire hatja meg ennyi pénz? Meg a hozzájuk hasonlóakat? Errõl jut eszembe. Több kollégám is rendszeresen piszkál a motorozásért mert, hogy mennek mint az állat meg hangosak stb. Erre még a nyáron jött be az egyik és azt mondja. "Vazzeg most tépett el mellettem egy Murcialago! Kurva jó hangja van meg megy mint az állat!! Kérdezem mér mennyivel ment?? Hát azt Õ nem tudja de a 2-est kihuzatta rendesen. Mondom akkor a 100 biztos meg volt nem?? ÁÁÁÁ még több is! Igen? mondom és azt a buzit nem itéled el amiért száguldozot a Körszálló elõtt? Csak nekem ugatsz folyton?? Ha egy jó autó száguldozik a városban az miért nem zavar?? Na erre már nem tudott semmit mondani.
Motorost elfogni, tankból benzint leszívni, motorost agyonverni, leönteni benzinnel, meggyújtani, feldarabolni, elföldeni, sóval behinteni. Én a rendõrök helyében annak a mutogatós egysejtûnek kicsit megkoccoltam volna a hátulját. Nem nagyon, csak egy kicsit, épp annyira, hogy megboruljon, és a feje felcsavarodjon a bal elsõ kerékre.
Pedig de. Idézem: "...annyira szeretitek mondani hogy nem mind ilyen pedig de...".
A tûzoltós haverjának biztos gusztusosabb a dagadt autósokról levágni a rájukgyógyult karosszériát, és látni ahogy megfulladnak a saját vérükben, mert nem tudják idõben kioperálni a roncsok közül a szerencsétlent.
Komolyan mondom, eddig azt hittem, hogy a motoros társadalom egy ritka primitív réteg, de azt kell mondanom, hogy az autósok még a motorosokra is rátesznek egy lapáttal... Az ékes bizonyíték ebben a topicban is tettenérhetõ.
na ezt nehezen akartam elhinni :) De megkérdeztem kollegámat, aszondja minden pont úgy van ahogy leírtad, még a 140-es kanyarbevétel is:) Szal ez így tényleg nemsemmi, eddig ezt nem tudtam. De tõle is megkérdeztem, mi a fenét keres egy túramotoros, felpakolva a Hungaroringen ? :D Ez kész... Erre munkatársam se tudott válaszolni. De ez így nem veszélyes? Összeengedni a speedeseket az ilyen túrásokkal? Mit akarnak azok 70-nel egy forma 1-es pályán... Na mind1. Akkor ez esetben kicsit más a helyzet... Bár azért õ még vissza vissza jár, annyira nem lehet vészes a dolog.
Légy szíves ne használt a megdöglött szót emberre mert majd ha a Te gyereked hal meg autó vagy motorbalesetben akkor neked is rosszul fog esni a dolog. A haverodnak meg üzenem, hogy mondjon fel. Vagy talán az ágybandohányzó szénné égett embereket összelapátolni jobb? Vagy az autóban benszorult holttesteket, sérülteket órákig tartó munkával kivágni?? Gondolom nem véletlenül ment tûzoltónak.
"ismerek motorosokat itt a környéken" "ebbõl 2 az amelyik"
ezeket a srácokat mind ismerem(ismertem), és hidd el kicseszett szar érzés, hogy folyamatosan halnak meg, a mehetnékjük miatt, és most gondolj bele abba hogy egyik haverod meghal, mert bemegy 200 al egy keresztezõdésbe, és magával visz egy fél családnyi autót na ezt nagyon nem kívánom neked és senki másnak se...
Az új törvény elég nevetséges. Ezek szerint ha elég pénzem van akkor akármennyit szabálytalankodhatok?? Lefotóznak 260-nal az autópályán én meg röhögve kifizetem a 300 000ft.
12000ft 4X20 perc. Csak tudod ez ugyan úgy mûködik mint minden más az országban. Szarul!! Van lassú meg gyors csoport de azt hiszed szelektálnak?? A gyors csoportban ott nyomul a BMW-s túramotoros túradobozokkal felszerelkezve!! Ez teljesen normális mindennapos eset. A Mansell kanyart be akarod venni 140-el erre beleszállsz hátulról egy 70-el tötymögõ faszba aki kijött a pályanapra és már nem volt hely a lassú csoportba.
Látom egyetértesz az új szabálysértési díjakkal. Legalább van 1 ember ebben az országban, aki támogatja a kormány "reformjait". Gyorshajtásnál 30e-tõl kezdõdik, és 100%-os túllépésnél 300e Ft. Azt hiszem ez az autósokat fenyegeti jobban, mert sokkal többen vannak, mint a motorosok. Dániában vannak az átlagjövedelemhez képest ilyen fasiszta díjtételek.
Engem nem érint, mert se autóm, se motorom, de meg ne halljak egy autóst sem rinyálni, hogy 40-es táblánál lelõtték 75-el, és ugrott a havi jövedelme...
Magyarországon nagyon menõ ez az elõítéletesség. Ilyen alapon mindenki utálhat mindenkit, mert valahova tartozik, és azok között biztos vannak baromállatok. Úgyhogy akkor én is utállak téged. És így rendben is vagyunk, mert ez így is lesz az idõk végezetéig. Ha a tetõn dolgoznak, akkor miért te vigyázzál lent az utcán, nem? De tényleg! Miért van ez benne az összes emberben? Engedni valamit is? Áhh! Még a végén csorbul az a kibaszott nagy büszkéségünk, ami aztán minden emberben benne van, de ez aztán rohadtul. Más nincs, jószándéknak még csak a jelét sem látni. De ha már itt tartunk, ki mondta, hogy paraszt vagy? Nem emlékszem rá.
juhújj :D Na ja...Végülis igaz. Én annyira nem utálom õket. Fõleg ha belegondolok milyen végük lesz. Az, hogy mások halálát okozzák, az elfogadhatatlan! Mért nem a Hungaroringen küdik? Az én munkatársam is fel szokott járni oda néha. Igaz valami 50ropi. De ugyanmár...Ha telik 1,5-3 millás GSXR-re akkor nehogymár az az 50ropi legyen gond...Ha meg mégis akkor szánalom rájuk...
Ember, ritka hosszú csõ biztosítja a csõlátásodat...
Kb 20 motorosból 1-2 tud egykerekezni, és kb 5-7-nek van sportmotorja. A többi túrázós, csopperes, endúrós... A többség csak motorozni akar szabályosan, de a fröcsögõ bányaló autósok még a jobbkezet sem ismerik, és évente elcsapnak közülük 2-3-at.
A fenti videó meg szabályosan már szakállas. Évekkel ezelõtt láttam már. Az alatta lévõ videót meg mindannyian ismerjük, kb 1000x bemutatta a tévé. Azért az autóstársadalom simaagyú része 1001-edszerre is buzgón csámcsog rajta, és fröcsögve mutogat.
Valószínûleg a cikkírót a városi forgalomban szabálytalanul megelõzte egy robogós, ezért hirtelen felindulásból bosszúcikket írt. Das war schön...
annyira szeretem, amikor azért vagyok paraszt mert élítélem a motorosokat... igen elítélem õket. annyira szeretitek mondani hogy nem mind ilyen pedig de, ismerek motorosokat itt a környéken meg máshol is 1-2 õt, ebbõl 2 az amelyik nem lépi át csak "picit" a sebességkoráltozást, egynek chopperja van a másiknak meg simsonja... a többi a kis aranyos gyorsaságival, arra nagy az arcuk hogy mennyivel mentek, 6 már megdöglött, 2 ugyanabba a kersztezõdésbe, amelyiknek meg még nincs motorja, az meg azt hangoztatja hogy õ milyen állat lesz. 3 an haltak meg ártatlanul ezek miatt... és ezek után még én legyek aki vigyáz rá, adjak neki helyet hogy meg tudjon elõzni 260 al 1 keréken...
Jah igen, tûzoltó haver üzeni az összes motorosnak hogy "ba***átok meg magatokat, rohadt undorító a cafatjaitokat takarítani!"
Ez kb egyenértékû a következõ benyögéssel: "Prostitúció nyomaira bukkantak Budapesten"
Könyörgöm, ebben mi az újdonság?!? A neten már baromi régóta gigahalomban állnak az ilyen videók. Ennyire nincs aktuálisabb téma, amivel foglalkozhatna az sg?!?
persze, nincs más megoldás. A bicikliúthálózat nagyon gyatra itthon, de még nyugatabbra sem lehet vele helyettesíteni az autóutakat. Sajnos ez van.
Szvsz. az, aki 50km/h-val túllépi a sebességhatárt, kapjon letöltendõ 1 havi börtönt. Ezzel lehet kordában tartani a baromarcúakat. Az USA-ban jól bevált módszer, sok mindent bevállal az ember, a börtönt viszont nem...
Szerintem egy jó vezetõnek nem okoz problémát városon kívül sem a biciklis. Idõben kell lassítani, akkor nincs meglepetés. De ha ne az úton menjenek, akkor hol?
Lehet, hogy a kresz szerint van helye az úton, sõt biztos :) De én próbáltam a józanész oldaláról közelíteni a dolgot. Mivel két nagyobb méretû tárgy abszolút eltérõ sebeséggel nagyjából egy "pályán" mozog. Naná hogy elõbb utóbb a lassú tárgyból akadály lesz úgymond. Egyszer már majdnem ütköztem frontálissan biciklis elõzés közben. Pontossan azért mert nagyon átmentem a másik sávba, nehogy véletlenül is hozzáérjek a cangáshoz. Persze, ez messze nem csak a biciklis hibája volt, akkor még én is nagyon kezdõ soffõr voltam :) De egyszerûen az tény, hogy a bicikli a maga 30-40km/h átlagsebességével nem illik bele a városon kívüli forgalom dinamikájába.
40: "én sem fogtam volna vissza magam, pláne, hogy már elütöttek valakit ugyanott nemrég" Ezzel remélem nem arra gondolsz, amire én (Olaszliszka). A sebességhatárokkal kapcsolatban mindenki így gondolkodna, nem lennének elõ/utóítéletek a speedbikerekkel kapcsolatban (sem).
Gondot okoz az is, hogy a videomegosztó oldalakra jelenleg bárki feltehet ilyen felvételeket, azt nem távolítják el. Szomorú, hogy sokaknak imponálnak a produkciók, sõt vannak, akik többet, például még nagyobb sebességet várnának a vezetõktõl.
Mért ne tehetnék fel. Kb ugyanennyi accident videó van fenn ahol szarrátörik magukat, és sok videó amikben szétszakadt motorok, autók vannak. Aztán lehet gondolkodni hogy melyik sokkol le igazán. az ha gyorsan mész vagy mások és saját életed veszélyezteted. Engem az utóbbiak sokkolnak jobban.
de ha szétnéztek accident szó alatt elég durva videókat láthattok. Ezeket is kell nézni ha ilyen gyorsulási videókat néz az ember.
36: a biciklinek ugyan úgy helye van az úton, ahogy a motornak természetesen. Amit leírtál az elõzéssel kapcsolatban, azt én veszélyeztetésnek hívom. Egy méter oldaltávolságot kell tartanod a KRESZ szerint minimum. Ha nagyobb a sebességkülönbség, akkor nyilván többet. Így a sávon belüli elõzés szinte kivitelezhetetlen. De azért sokan próbálják, azért nem tartanak a kerékpárosok jobbra teljesen (végre ez talán a KRESZbõl is kikerül). Elõzni is tudni kell (de ezt már tényleg nem tanítják). 39: szerintem félreértettél, nem más kárára vállalod, hanem a saját szakálladra. Persze a normálisabbak iléyenkor is ésszerû határokon belül maradnak, nem okoznak balesetveszélyt sem. Egyébként egyetértek.
Azért ne hasonlitsunk már össze egy autót meg egy motort kedves motorosok. Lehet hogy egy autós is megy 130al 90-es táblánál meg a motoros is, csak épp azt nem veszitek figyelembe hogy mennyi idõ alatt áll meg egy autó meg egy motor ekkora sebességnél. Mert ugyan ezek a seggrakéták gyorsulásban messze lekörözik az autokat, azonban amikor meg kéne állni akkor már szarban a haza... Ráadásul az autónak ugye négy kereke van igy nehezebben csuszik meg rosszabb utviszonyok között is, mig egy motornál elég EGY keréknek megcsúszni és máris cél az árok (jobb esetben).
Egyébként én eléggé utálom a motorosokat és ehhez a tapasztalathoz senkinek nem kell más mint hogy nyáron menjen fel autóval az északi középhegység valamelyik ismertebb tája felé. ezrével lehet találkozni olyan motorosokkal akik 170el elõznek zárovonal mellet olyan hajtûkanyarokban ahol autóval is csak 40el merek menni és 3 méterre látsz elõre mert fordult az út.... Ráadásul szokszor nekem kell kapkodnom a kormányt meg lehúzni az út szélére mert a szembejövõ száguldó motoros az ÚT KÖZEPÉN haladva kanyaradik 130al aminek meg a bedölés miatt az a következménye hogy a motoros felsõ teste pont az én sávomban halad... Azt meg egy motorosnak sem kivánom hogy 130al belefejeljen egy szembe jövõ autó szélvédéjõbe...
szóval összegezve magyarországon az autos kultura sem egy túlfejlett képzõdmény, de a motoros kúltúra még ehhez képes is nagyon le van maradva.
táblánál 30 városban 50 kint 90 autóuton 110 pályán 130 Közlekedési viszonyoknak megfelelõen. Élvezettel tartom be, mert nekem nem gond 3 sec alatt felgyorsulni bármelyikre :) Aki nem a ringen megy 200..400-al, vagy nem a 3 sávos német autópályán (ahol korlátozva ugyan, de nincs sebességhatár) az 1, árt a jármûvezetõknek 2, árt a gyalogosoknak 3, a lakóknak, akiket zavar a hang 4, árt a többi motorosnak, mert senki nem nézi a rendszámát a baromarcúnak, csak olyannokat puffog a fórumba, hogy "útálom a speedbikereket"
Verekedni ér, a boxringben. Ha az utcán csinálod, akkor börtönt kaphatsz. Nem kell szarozni, ugyanez jár a sebességtúllépésért. Mármint normális országban. Itt, ahol meg lehet úszni, hogy 300-al karambolozol a ferrariddal és felcsavarsz egy porschet a korlátra... itt csak abban bizhatunk, hogy ha elüt valakit a bunkó és túléli, akkor a rokonok verik agyon. Mert ha az én lányomat legyintette volna meg valaki az út szélén a kocsijával vagy motorjával én sem fogtam volna vissza magam, pláne, hogy már elütöttek valakit ugyanott nemrég. És hogy tiszta legyen, magam ellen beszélek, mert motoros vagyok. Csak éppen a normális fajtából. És hihetetlen módon mi vagyunk többen...