HL2-tõl és úgy alapban a source-tól azért ne dobd túlmesszire az agyad. Két dologban mutat szépet: Áttetszõ üveg felületek, és a karakter részletessége. Terepben, és úgy általánosságban pálya részletességben eléggé ganaj. Egyedül a ráépített tartalomnak köszönheti, hogy sikeres, ami persze nem gond, csak ne emlegessük csúcstechnológiaként.
"Pedig megmondta a GS-en egy Crysis-fan, hogy igenis jól van optimizálva a Crysis, csak magas a gépigénye."
Az a baj, hogy sokan keverik a szezont a fazonnal. Az hogy valmami jól optimalizált nem azt jelenti, hogy 4096x4096-os textúra van az utolsó kavicson is, és ez minden filterrel 60fps-t produkál egy gef440mx-en. jól optimalizált, mert az engine nagyon jól finomhangolható, és ezáltal jó sebességgel megy alacsonyabb teljesítményû konfigurációkon is.
Tudtommal az AMD/ATI féle megoldás az integráld HD3200/3300-al már akár itthon is kapható, míg az NVidia féle GF8200-es megoldás hóvégétõl lesz kapható. Természetesen mindkét megoldás a "saját" GPUS-s kártyákat támogatja majd. De nem mindegy, hogy 30-40W vagy 1-4W a készenléti fogyasztása.
A németeknek meg ebben igazuk van. Más kérdés mennyire fognak örülni a 800-2000W-os tápegységek gyártói ha a palimadár vevõk ráébrednek mennyit eszik valójában a gépük? :)
Végül is nagyon okos ötlet , mert miközben valaki épp egy weboldalt olvas, ami meg sem mozdul, egyszerûen rengeteg a kedvezõnek mondott 15-45 watt-os üresjárati fogyasztás is, egy-egy komolyabb videokártyától. Eközben a leggagyibb integrált vacak 1-2 wattból ugyanezt megcsinálná.
"Miértnem tanulnak meg fejleszteni a szoftvegyártók?"
A legnagyobb baromság amit szoktak mondani... Bocs fejlesztettél már grafikai alkalmazást? Egy komolyabb kártya, 8800 ultra is akár még mindig harmatgyenge és optimizálni kell elég komolyan hogy menjenek rajta a cuccok. Bepakolsz egy komolyabb árnyék effektet, pár normális mappinggal, és máris lehalt az egész... Ajánlom nézz pár nvidia és ati demot. Az semmit sem ér ha az effektet önmagukban 100-120 fps-el mennek, mikor 10 különbözõ cucc kéne egyszerre a képernypre. A crysis egybepakolt egy halom cuccot, és habár az optimizálás nem a legjobb, de azt ne felejtsd el, hogy a very high beállítások nem erre a generációra lettek kitalálva. High-on elég stabil a játék, és gyors, sõt még szép is, szebb is mint bármelyik konzolos játék...
"Azt az egyet leszámítva, h egyáltalán nincs optimalizálva" Pedig megmondta a GS-en egy Crysis-fan, hogy igenis jól van optimizálva a Crysis, csak magas a gépigénye. :) Egyébként én sem bírom a magas fogyasztást. Igaz, hogy a mai kártyákhoz képest a 6600GT-m bikfic, de számomra még mindig tökéletes.
Grafikus kártyáknál az üresjáratban lévõ fogyasztás tud érdekes lenni, mivel élettartalmának 99%-át ebben az állapotban tölti. Állítólag mosanában akarnak kihozni olyan chipeket, melyekben lenne egy gyenge GPU is, és amikor nincs szükség intenzív használatra, akár teljesen áramtalaníthatná a fõ GPU-t.
" a grafikus kártyáknál drámai a helyzet: a modern játékoknál - de akár az egyszerûbb alkalmazások futtatásakor is - nagyon sok áramot fogyasztanak, és akkor még meg sem említettük a több videokártyás rendszereket" teljesen jogos. A CPU-k fogyasztása már kezd alakulni, de a VGA-k fogyasztása brutálisan magas. Arról nem is beszélve, h a userek nem igényelnének ilyen erejü kártyákat, ha a drága szoftvergyártók, hajlandóak lennének optimalizálni a programokat. Pl ott a crysis. Gyönyörû a játék, hihetetlenül élõ környezet, egyszerüen fantasztikus. Azt az egyet leszámítva, h egyáltalán nincs optimalizálva, pláne ahoz képest h tulajdonképpen egy hosszabb techdemo. Viccen kívül, SLI-be kötött 2db 8800Ultra alatt (Core Quad, 4GB Geil Ultra 1066 ram) belagolt max felbontáson. Nehogy már két darab 150rongyos kártya ne legyen hozzá elég. Az egész gép több mint fél milliót ért.. Ha nem lennének ilyen optimalizálatlan programok, nem lenne szükség SLI, Quad-SLI és egyéb torzszülöttekre. Pl ott a HL2. Mai napig elég látványos játék, és a készítõk tudták, h úgy ahogy a CS1.6-t is millióan játszották a leggyengébbtõl a legjobb gépekig, optimalizálták rendesen, így egy közép kategos gépen is tökéletesen elfutott max felbontás mellett. Ez egy példa arra, h lehet optimalizálni..