Sims / Tycoon vs Quake / COD / Crysis... Szted hol tolong a tömeg?
A world of darknessrõl pl. én se hallottam, nemhogy egy kevésbé RPG fan. Ezért (is) tart ott ahol.
"csak az ilyen elvakultaknak nem fér bele, mint a te fajtád" - LOL, kifogytál az érvekbõl, kezdõdik a személyeskedés? Sulinet rlz...
"mert a suli olyan sok idõdet elviszi, mi ?" - Az nem, de a munka igen. ~~ Lehet hogy neked van erre idõd, másra meg semmi, nekem azért ezen kívül is van rengeteg dolog amit szeretek, és nem futja ilyesmire.
"az a 1000000 amíg nem számítógépen játszott, mással foglalkozott, olvasott, legozott, mittomén..de nem az rpg-sek pártoltak át, ergó hüle az érv" - Azok pont hogy RPG-sek. Csak ma már nem a maroknyi P&P-sbõl áll a tábor.
"a világ a mesélõtõl függ..ismerek oylan mesélõt, akinél vért izzadsz, hogy eljuss a 8. szintig (raise dead-ed még véletlen sincs addig se..utána se sûrûn) és aki egyszer meghal, az halott is marad..fõleg ha a saját hülyesége okozza a halálát, akkor még véletlen se próbál megmenteni.." - Ennyi erõvel aludni is veszélyes, mert mivan ha direkt az autópálya közepén végzed a tevékenységet...
te úgy mibõl gondolod, hogy lényegesen nagyobb tömeg játszik a cod-vel, mint mondjuk a sims2-vel ? végülis biztos a cod és kiegjei vezették sokáig az eladási statisztikákat, s mondjuk nem a sims-é... (ez irónia volt, nézz csak utána..)
WoDról nem hallottál ? elég baj, ez a te hiányosságod, ami azt mutatja, mennyi mindent nem tudsz a szerepjátékok világáról.. öszintén hány p&p rpg -t ismersz ? hánnyal próbálkoztál ? mert ha csak 2-3mal, akkor milyen alapon ítéled meg az egészet ? nem szívesen személyeskedem , de a kommentjeid alapján csak aközött nem tudok dönteni, hogy te most direkt veszekedni akarsz, ennyire tacskó vagy vagy ennyire sötét... jössz azzal, hogy ilyen jó a crpg, olyan jó a cod, közbe meg azt állítod, hogy nincs idõd..ha nincs idõd, honnan tudod hogy milyen ? ezekkel játszani van idõd ? nyitsz egy játéknak topikot, majd nekiállsz támadni a hiányosságait ? miér, melyik játéknak nincs hiányossága ? az összesnek van, mindegyikbe belelehet kötni..a d&d mindig is hõsfantasy volt, ahol a hõsöknek nem szokásuk azért könnyen meghallni..nézz csak meg egy akciófilmet, mi lenne ha azokban is a realitást néznék ? a fõszereplõ 5 perc alatt meghalna..ha nem tetszik ez a rendszer, játsz mással..a intrikákra vágy, játsz vampire-t, ha arra vágysz, hogy érdekes szereplõt, személyiséget játsz, kipróbálhatod a 7tenger-t (bár az összes többibe összelehet hozni érdekes karaktereket), ha azt szeretnéd, hogy reálisan könnyen meghalhass,és véletlen se legyen feltámasztás, játsz cyberpunkot...azzal meg baromság pedálozni, hogy az rpg-sek manapság a számítógéppel játszanak, s nem rpg-znek többet..én 1 olyat nem ismerek, aki a crpg és a többi számítógépes játék kedvéért abbahagyta volna..az hogy nem játszanak kis hazánkban annyian rpg-t, annak egyik lényeges oka, hogy sokan nem is ismerik..hány de hány olyan alkalom volt, hogy az emberek a szerepjáték hallatán egybõl a színészkedésre, a szinpadon való ugrabugrálásra asszociáltak..bár nem tudom miért is írok neked ennyit, világosan látszik, hogy akár a falnak is beszélhetnék..nyitottál 1 topikot, de érdeklõdés helyett fikázol..huzzál vissza játszani a drágalátos számítógépes vackaid közé, a topikot meg zárassuk be, hisz normálisan nem lehet veled semmirõl se beszélni..
amúgy meg a számítógépes játékok csak azoknak fognak jobb élményt nyújtani, akik más kiskoruktól fogva a gép és a tv elött ülnek, nem játszanak se katonákkal, se legoval, nem is olvasnak vagy végeznek olyan tevékenységet, melyhez a fantáziájukat kellene használniuk, így az satnya és egysíku lesz, s minimális képzelõerejük okozta hézagokat a mai "csilivili" játékok maximálisan kitudja elégíteni, hisz igényszíntjük a 0 felé tendál, s a crysis láttán maga alá hugyoz, míg egy régebbi, rondább játék láttán már fikázódik, hogy így szar, úgy szar, pedig az lehet, hogy sokkal de sokkal jobb játékélményt nyújtott..
és végzárásként..lehet a világon van 100 000 p&p rpg-s, és 10 000 000 számítógépen játszó beszûkült látókörü kocka, de ennek örülök is...inkább vagyok az értelmes 100 000 tagja, s jobb is, ha a tízmillió idióta nem minket boldogít
Hogy az eladásokat mi vezeti az egy dolog, és hogy mivel játszanak az meg egy másik. A kettõ különbségét wareznak hívják.
"WoDról nem hallottál ? elég baj, ez a te hiányosságod" - Te hallottál már Jim D'Anjouról? Neeem? Hát ez elég nagy hiányosság, õ írta az Eclipse könyvet amit most olvasok. ^^
"te most direkt veszekedni akarsz, ennyire tacskó vagy vagy ennyire sötét" - Ezt pont te mondod, aki osztja itt az észt hogy senki nem ért az RPG-hez, csak azok akik papíron játszák, mert nem futja számítógépre, és akkor még nekem rovod fel a saját hibáidat? Nem én kezdtem el leszólni a másikat mert nem azt szereti amit én, hanem te.
"az rpg-sek manapság a számítógéppel játszanak, s nem rpg-znek többet" - Ellentmondás!
"bár nem tudom miért is írok neked ennyit, világosan látszik, hogy akár a falnak is beszélhetnék..nyitottál 1 topikot, de érdeklõdés helyett fikázol..huzzál vissza játszani a drágalátos számítógépes vackaid közé, a topikot meg zárassuk be, hisz normálisan nem lehet veled semmirõl se beszélni" - Ha csak flémelni vagy képes akkor mit keresel itt? Takarodj a topikomból, senki nem kért meg rá hogy játszad itt az agyadat a sznob papiros szarjaiddal! Érdekes mód rajtad kívül mindenki tud értelmesen hozzászólni, csak te jársz ide fikázni. Nem fogsz hiányozni!
"senki nem kért meg rá hogy játszad itt az agyadat a sznob papiros szarjaiddal" tájékoztatásul közlöm, hogy a legújabb DnD is tabletop rpg lesz. talán ha nem a tabletop rpg-krõl akarsz beszélni, akkor ne nyiss nekik topikot.
Tájékoztatásul közlöm, hogy a D&D egy SZABÁLYRENDSZER. Hogy te azt most papíron vagy számítógépen játszod az tökmindegy.
"ha nem a tabletop rpg-krõl akarsz beszélni, akkor ne nyiss nekik topikot" - Azt majd én eldöntöm mirõl nyitok. Viszont aki csak flémelni akar, annak nem kötelezõ ide jönnie. Én a D&D-rõl mint szabályrendszerrõl akarok itt véleményt cserélni, nem P&P-s sznobok arcoskodását olvasni.
a DnD egy tabletop szabályrendszer, amihez vannak tabletop settingek is (Forgotten Realms, Greyhawk, Eberron stb.), és ebbõl összejön egy tabletop rpg. ezt a tabletop rpg-t szokták portolni számítógépre is.
a jelenlegi helyzet a következõ: nyitottál egy topikot a focinak, és nem vagy képes felfogni, hogy focit teljesen más élmény játszani, mint focis számítógépes játékot. ha ez még nem lenne elég, azt is állítod, hogy focizni elavult, unalmas és sznob dolog, és a foci szabályait a focis számítógépes játékok igényeinek figyelembevételével kéne megalkotni. röviden összefoglalva hülyeségeket beszélsz össze-vissza.
talán elõrébb jutnánk, ha a tabletop játékról szõtt elképzeléseid helyett tényleg a DnD-rõl beszélnénk. az lenne a legegyszerûbb, hogy ha feltennéd a kérdéseidet az új verzióval kapcsolatban, és aki tud rá választ, az válaszol.
Ezekszerint a KRESZ is egy tabletop autószimulátor, amit portolnak az utcára? ^^
Alapvetõ fogalmi zavarod van, és még meg is akarod magyarázni. Figyi, ha nem tetszik a topik, fogod magad és nem írsz bele, ilyen egyszerû. De nekem nem fogod megmondani mirõl nyithatok és mirõl nem. Nálam, mint az RPG-sek 99%-ánál nem merül ki a dolog a P&P-ben, ezért nyilván nem csak a P&P-s megoldások érdekelnek.
Az #1-ben fel lett téve a kérdés. Milyen változások lesznek az elõzõ verzióhoz képest.
miért ? szerinted június 6-án egybõl kijön 80 játék, ami dnd 4.0-át fog használni ? valamikor majd TALÁN sokára kijön egy NWN 3 vagy egy Baldur's Gate 3, és az TALÁN a dnd 4.0 számítógéphez módosított szabályrendszerét fogja használni..de egyenlõre tudomásom szerint semmi olyan hír nincs, hogy bármely játék készülne a 4.0-val
ha nem tetszik, amit a topikodba írnak, legközelebb nyisd meg saját fórumba, azt csak az látja, kinek linket adsz hozzá..a topik közösségi terület, és nem vagy házigazda, csak topiknyitó..ilyen habitussal meg sztem nem is leszel az..ergó semmi beleszólásod nincs, hogy ki ír ide..de nyugodtan kérj meg 1 modit, hogy küldjön el engem innen és adjon büntipontit, mert a "topikodba" irok az engedélyed nélkül.. amúgy meg pont engem küldtél el elõször a topikból, mikor lényegében rajtam kívül tán még 1 ember írt róla, hogy milyen változtatás lesz.. meg ha általánosságba érdekel a dolog, akkor nem specializáltan kellett volna nyitnod a topikot..bár nálad az "általános" is a számítógépes részre terjed csak ki, hisz szerinted a p&p sznob papíros szar...
õszintén szólva rohadtul nem érdekel, hogy mi mindenrõl nyitsz topikot, de ha én bejövök a DnD4 topikba, akkor a DnD4-rõl fogok beszélni, nem számítógépes játékokról.
Arról sincs még semmi hír hogy a Honda vagy a VW elektromos autóval árasztaná el a piacot, de egyszer majd be fog köetkezni. Addig is hasznos dolog tudni hogy is mûködik.
"ergó semmi beleszólásod nincs, hogy ki ír ide" - ahogy neked se, meg Quippernek se.
Nem elküldeni akarlak innen, hanem felszólítottalak a flémelés befejezésére. Ez nem ugyanaz. Kulturáltan bárkinek lehet ide írni, flémelni viszont nemcsak ebben a topicban tilos, hanem az összesben.
flémelni 1 ember nem tud, minimum kettõ kell hozzá, ergó ha ezt flémnek veszed, s nem egyszerü vitának, akkor ugyanúgy félmelsz ahogy én..de az #58 -as kommented óta nem érdeklõdtél a dnd után, csak fikázod a p&p-t..
"Takarodj a topikomból, senki nem kért meg rá hogy játszad itt az agyadat a sznob papiros szarjaiddal!" <nekem nagyon is úgy tûnik, hogy elakartál küldeni..
de tudod mit ? legyen tényleg vége az offnak.. ha kérdésed van a szabály-rendszerrel kapcsolatban, tedd fel, ha tudok rá válaszolni, megteszem kultúráltan, ha nem tudom a választ, megpróbálok utánanézni.. de vedd figyelembe, hogy a szabályrendszer megjelenéséig még hónapok vannak hátra, addig módosulhat valamelyest, mindenre kiterjedõ információkat még nem adtak és fõleg arra legyél tekintettel, hogy ez bizony p&p-re készült szabályrendszer, s ha valaha is alapjául szolgál egy crpg-nek, akkor a szabályrendszer egy változatát fogják használni, ahogy a kotor-ok és az nwn-ekkel is tették, nem egy az egyben fogják ráhúzni a számítógépes játékra, s ezért könnyen tartalmazhat olyan elemeket, mely egy crpg-ben hülyeség vagy nem mûködne
Tényleg? Nem én voltam aki fikázta a cRPG-ket, meg lenézte az azzal játszókat. Én sose mondtam a P&P-re hogy szar, meg hülye aki azzal játszik, csak annyit hogy ilyesmire már se idõ, se ember, egyszerûen túl lassú a 21. század emberének. Persze vannak kivételek, mindenkinek van hobbija amit akár erõn felül is végez, de a legtöbb RPG-snek ez csak egy szórakozás fajta a sok közül, nem szán rá több idõt mint mozira, billiárdra.
"mindenre kiterjedõ információkat még nem adtak" - igen, ezt sejtettem, de nekem már az is meglepetés volt hogy egyáltalán lesz 4.0, így fogalmam sincs mennyi ismert belõle. Lehet semmi, lehet már minden. Ezért is nyitottam a topikot.
Szóval a varázslatrendszerben lesz-e vmi változás. Nemtom P&P-ben is 1 kör (round) volt-e mindegyik, de pl. az NWN-ekben igen, míg az AD&D-s Baldurs Gateben egy lvl9 spellt hosszabb idõ volt elcastolni mint egy magic missilet. Ez sztem helyes volt így.
A varázslatok memorizálásának rendszerén változtatnak-e? CRPG-kben nagyon gáz így a csapatjáték, hamar ellövi a készletet a mágus, utána meg mehet aludni ami kicsit unreal. Valamint a varázslatok erõsségén is lehetne tuningolni, ha már kevés van, legalább ne csak egy karcolásra legyen elég mondjuk egy lvl9 meteor shower.
Ehhez kapcsolódik a HP / sebzés téma. AD&D-ben egy bizonyos szint után már nem nagyon kaptál +HP-t a szintlépésért, D&D-ben (legalábbis NWN-ben) viszont ment az egekig. Olyan tankokat lehetett összehozni hogy egy sárkány megirigyelte volna. Remélem lesz vmi leszabályozás.
Ugyancsak jót tenne a csapatjátéknak (szintén cRPG-kbõl kiindulva), ha a fegyver lóbálásnak is lenne vmi limitje, azzal is elfáradna az ember, akkor nem lenne olyan hogy a harcosok éjjel-nappal rohannának elõre, a varázslók meg a háttérben pihengetve nézegetnék az eseményeket, kb. együtt haladhatna a csapat.
- p&p-ben egy körben többféle cselekedet van.. szabad cselekedet (nem igényel idõt, pl kiáltás), mozgásjellegü cselekedet (relative kis idõt igényel pl felállás, fegyver elõvétele), egyszerü cselekedet (a kör nagy részét ez a cselekedet viszi el, pl támadás), teljes körös cselekedet (a körben nincs másra idõd, pl több támadás, roham)
a varázslatok 99%-a ezen kategóriák valamelyikébe tartozik..szabad cselekedetedbe csak 1-2 van (pl tollpihe) a többibe már eloszlik a dolog.. 1-2 varázslatnál speciális varázslási idõ van, külön feltüntetve, ami akár órákra is elnyúlhat, de ezek is elég ritkák
- memorizálás..amennyire kivettem a leírásból, részben megváltozik..gyanítom, hogy lesz memorizálás, de lesznek olyan egyszerü varázslatok, melyeket szabadon ellehet lõni, s nem kerül idõbe.. amúgy a dnd3.5 valamelyik kiegészítõjében (complete mage-ben, vagy nem tom mellikben) vannak olyan felvehetõ képességek (featek), mellyel spórolhat a varázsló..egy példa, hogy ne legyen félreértés..az 1ik featet felvéve a varázsló bármikor képes d6 tûzsebzésü nyilat kilõni, míg memorizálva van neki egy legalább 3. szintü, tûz alapu mágia...
alacsony szinten tényleg hamar kifogyott a varázsló, de ahogy nött a szintje, úgy erõsödött..
varázslatokat erõsíteni lehet (metafeatekkel), melyek hátránya, hogy nagyobb varázslat-rekeszt foglaltak el a varázslatok...az igaz, hogy voltak olyanok, melyek annyival magasabb szintüek lettek volna, hogy tök nem érte meg úgy memózni, így mi ezt a magasabb mágia-slot igényt mindig felezve használtuk, felfele kerekítve
ad&d-ben már nem emlékszem pontosan, de tán lvl 20tól nem nõtt a HP-d..lehet már 15tõl se..6 éve nem toltam ad&d-t.. nem tom mennyire veszi át a dnd4.0 a starwars rendszerét, de ha igen, akkor a köv várható:
hp továbbra is sok lesz, sõt, még több is, mint most, de lesz egy un: állapotskála 5 állapot lehetséges: 1. állapot : -1 minden dobásra 2. állapot: -2 minden dobásra 3. állapot: -5 minden dobásra 4. állapot: -10 minden dobársa 5. állapot: eszméletlen
ha valaki nagy sebzõdést kap be, mint ami nagyobb a szívóság-védelménél akkor lejebb kerül a skálán..lejebb kerülhet még méreg miatt, betegség miatt, de akár különbözõ varázslat vagy harci képesség használatával is feljebb kerülni pihenéssel lehet (1 teljes kör pihivel egyel feljebb kerülsz, de ügye 1 harci kör kihagyása is fontos lehet, s az ellenfél sem fog feltétlenül idõt hagyni a pihenésre)...illetve vannak olyan esetek (pl erõsebb mérgek, rontás, stb), melyeknél a skálán való feljebbjutáshoz 8 órányi zavartalan pihenés szükséges..ráadásul, míg az ilyen hosszan tartó állapotromlásod tart, addig nem mûködik a természetes gyógyulás, tehát nem kapsz vissza HP-t
eszméletlen állapotban meg hiába maradt sok hp-t, könnyen megölhet bárki..
egyébként ezzel a rendszerrel nem akkor hal meg a játékos, ha elérte a -10 hp-t, hanem ha eléri a 0 hp-t, automatikusan 5. állapotba kerül, s állóképesség-próbát kell tennie óránként, attól függõen javul vagy romlik az állapota..
tank karit amúgy szabály-szerint összelehet hozni, de pont itt jön ki a p&p elõnye.. a mesélõ tud alkalmazkodni..ha a játékosoknak erõs a karaktere, a mesélõ könnyedén behoz valami erõsebb lényt..akár azt, amit eredetileg tervezett, csak szintezve..annó nekünk a 3. szintü kalandozókból álló 4 fõs csapatunkat úgy elverte 6 darab, 1. harcos szinttel és 14es erõvel rendelkezõ goblin (elite gobó testõrök), hogy öröm volt nézni..a mesélõnek, nekünk annyira nem :)
/Topik OFF Komolyan sajnállak, ha komolyan írtad, amit írtál. Ha már most úgy élsz, hogy semmire nem tudsz/akarsz idõt szakítani, akkor készülj fel arra, hogy minden amit fontos és érdemes megélni, ugyan így el fogsz szalasztani és üres lesz az életed. Én is végig gürcölöm a hetemet egy meglehetõsen idióta munkabeosztás szerint, és néha hétvégén is telefonos ügyeletben vagyok. Mégis tudok idõt szakítani azokra a dolgokra, amikért érdemes élni. (Mert talán nem a munkánkért kellene élni...) Bringázom; néha fotótémák után kutatva a városban kószálok, kirándulok; olvasok, hogy a képzelõerõm se satnyuljon el; a (digitális) rajz és festészet is foglalkoztat; s mind emellett a szerepjátékoknak is helyet és idõt szorítok. (Többek között...) Ezek olyan dolgok, amiket barátokkal is együtt lehet végezni. Valódi barátokkal, nem csak netes ismerõsökkel.
A szerepjátékokhoz nekem olyan élmények fûzõdnek, amit egyetlen számítógépes játék, legyen az crpg, mmo vagy fps, sem tudott megközelíteni. Ez utóbbiak egyfajta mû érzetet hagynak maguk után. Olyanok mint a rágógumi, idei-óráig jó az ízûk, de aztán lapossá válik az egész érzés. (Ez pedig nem gép vagy grafika kérdése.) Szerintem, míg ki nem próbálod valamelyik p&p-t egy jó társasággal, addig képtelen leszel ezt megérteni. /Topik ON
Lehet, hogy a körökre osztott harcrendszer és a memorizálgatás lassúnak tûnik neked. De amikor az asztal mellett ülve részese vagy a dolognak, ezt nem igazán fogod észrevenni. A feszültség ott lesz a levegõben az ellenfelek elsõ megmozdulásától a csata utolsó csapásváltásáig. Szemtanúja voltam az elsõ toroni gladiátor viadalnak. (I. Rúna tábor) A csata kb. 1,5 óra volt. De ha a csata idejét valós idõre számítjuk át, akkor az egész kb. 10-15 percig tartott volna. Ennek ellenére a résztvevõk mindegyike végig élvezte a küzdelmet és jól szórakoztak. (Ha emlékeim nem csalnak 5-5 játékos + a játékvezetõ. Meg persze egy csomó nézõ.) Az tény, hogy ez nem D&D hanem M.A.G.U.S. volt, de a rendszer összetettsége igen hasonló. A HP rendszerrel kapcsolatban pedig azt kell megérteni, hogy ez nem egy konkrét sérüléseket nyilvántartó rendszer, hanem egy absztrakt sérülés kezelés. Egy halálos kardcsapás ugyan úgy halálos lenne egy 1. szintû karinak, mint egy magasabb szintûnek. A különbség annyi, hogy a magasabb szintû karakter tapasztalatinak köszönhetõen megtanulja úgy elvezetni a végzetes csapás erejét, hogy az kevésbé súlyos sérüléseket okozzon neki. Ezt a tapasztalatot jelképezi a több HP. Így lesz a végzetes csapásból egy apró karcolás az esetében. (Persze a HP rendszer több sebbõl vérzik, ha egy kicsit reálisabb játékot szeretne valaki.) Ami a feltámasztás illeti. A hagyományos játékok esetében ez nem egy mindig mûködõ és elérhetõ dolog. Egy pap sem fogja a másik vallás tagjait csupán azért feltámasztani, mert együtt mászkáltak vagy mert szépen kérték. Ráadásul a feltámasztásnak is vannak korlátai. Többek között egy próba dobás, ami koránt sem biztos, hogy mindig összejön. Arról nem is beszélve, hogy nem csak heroic fatansy létezik. Egy horror játékban a halál nagyon is valós és végleges dolog. (Bár mint tudjuk: "A Halál csak a kezdet." - Kult ;o) ) Cyberpunk játékokban is meglehetõsen nagy a karakterek halandósága. (Ezért is helyezõdik át a csatáról a hangsúly a kifinomultabb megoldásokra.) Amúgy a D&D alap szabályainak létezik több opcionális változata. Szóval nem csak "sárkányos" változat van, hanem pl. modern vagy sci-fi orientált változatok is rendelkezésre állnak.
A P&P nagy elõnye, hogy van választék a szabályrendszerek között. Ha valamelyik nem tetszik, vagy más a játék fókusza, akkor van lehetõség másik szabályrendszert választani. A D&D egyik legnagyobb hibája továbbra is az, hogy rengeteg számolgatást és statisztikát igényel. Ha az ember mindenre oda akar figyelni, mindent figyelembe akar venni, akkor valóban lelassul a játék. De ahogy mondtam, számtalan másik rendszer létezik. Felesleges leragadni egynél, mindig a célnak megfelelõt kell kiválasztani.
Miért kéne az RPG-nek lennie a legfontosabb dolognak az életben? Ez csak egy játék.
A sok HP-val az a baj, hogy minden ellen véd, és az elég komolytalan hogy egy lvl9-es meteor shower sebez 80-at egy 500 HP-s harcoson. Egy lvl1-es magic missilenél még elfogadható lenne. Az atombomba mennyit sebezne, 90 HP-t? ^^
Lehetne a halál után is vmi, pl. undeadként tovább él a csávó, esetleg lich-é is lehetne válni (M&M6-ban volt ilyen), de ilyesmit még nem nagyon láttam játékokban, pedig szinte minden fantasyban alap az ilyen fószerok léte, és azok is lesznek valamibõl. De a gonosz megkötést is túlzottnak tartom a holtak ügyében, ha egy drow lehet jó (Drizzt), akkor egy undead miért nem? Nem kéne a halálnak véglegesnek lennie, ha átmenne a csóka undeadbe, az pl. elég változatosságot is jelentene, mert más szabályok szerint folytatná az "életét" (napfény nuku meg ilyenek).
meteor swarm nem azért dúrva, mert egy lényen nagyot sebez, hanem mert területre hatóan sebez nagyot..
amúgy egy kis számolgatás..
harcos: max HP minden szinten (10) Állóképesség 18 (+4 HP / szint) -> 20. szinten van 280 HP-ja, tehát közel se 500..ha átlagos harcost veszel átlagba mondjuk 6-ot dob d10-en és 14-es Állóképessége van, akkor 20. szinten van 160 neki.. és mit kezd vele ?
lehet a varázsló nem intézi el 1 támadással, de nincs is rá szüksége..20. szinten a varázslónak iszonyatosan dúrva tárháza van a mágiából, az egyszerübb láthatatlanság, éteriség, repülésvarázstól kezdve olyanokig, melyek immunissá teszik a fizikai behatásokra..pluszba sok olyan varázslata van, mely ellen akaraterõ-dobást kell tenni, s abban még a 20. szintü harcos is elég gyenge..nem beszélve arról, hogy egy 20. szintü varázsló már olyan lényeket tudhat maga mellett testõrnek, amik simán elsöprik a 20. szintü harcost..nem beszélve a mágikus tárgyak garmadájáról, melyeknek csak töredék részét képessek használni a többi kaszt képviselõi, s a varázsló tud gyártani is magának, míg a harcosnak úgy kell vennie.. egy okosan kijátszott varázsló ezerszer dúrvább, mint egy harcos.. amúgy a dnd 4.0-a ezen is akar valamennyit változtatni, s kapnak a harcosok dúrvábbnál dúrvább harci manõvereket magas szinten..
amúgy ha a mesélõ engedi, akkor magas szinten akár lich is lehetsz (nekem volt), nem a szabály tiltja, hanem a mesélõ..de ha tiltaná is a szabály, a mesélõ fellülbírálhatja...
"gonosz megkötést is túlzottnak tartom" 99%-uk gonosz, de nincs megkötés.. ha jól rémlik, pont a monsters of faerunban szerepel jó jellemû elf lich..
"A D&D egyik legnagyobb hibája továbbra is az, hogy rengeteg számolgatást és statisztikát igényel."
a dnd 4.0 ezen készül változtatni, sokmindent egyszerüsítenek..amúgy ha rutinos a mesélõ is és a játékosok is, és kellõen rugalmasak, akkor simán leegyszerüsítik a harcot, mi is azt tesszük.. ha adva vannak spéci zavaró körülmények, nem kezdünk keresgélni a könyvekben, hogy az mennyi minusz, a mesélõ mond egy értéket, és az lesz, nem akadunk fenn a dolgon, elfogadjuk..
Szerintem félreértettél. Nem azt mondom, hogy az RPG a legfontosabb, hanem azt, hogy vétek kihagyni. Ha megnézed, nálam is csak egy része azon dolgoknak, amik foglalkoztatnak. Én csupán arra akartalak ráébreszteni téged, és azokat akik még ide tévednek, hogy létezik tartalmasabb, izgalmasabb és színvonalasabb szórakozás azon kívül, amit eddig szerepjátékként ismerhettek.
Ami a "gonosz" lényekkel, vagy éppen élõholtakkal való játékot illeti. A D&D-hez is akadnak olyan világok, ahol a fentiek nem jelentenek problémát. A korlátozás oka, hogy ezek a lények sokszor olyan képességekkel rendelkeznek, melyek jóval az átlag halandók fölé emelik õket. Ez elég csúnyán felborítja az egyensúlyt a játék világában. Ráadásul heroic fantasy-ban alapvetõen mindig is létezett a "jó" és a "gonosz" közötti kettõs felosztás. Ha valaki egy ilyen teremtménnyel akar játszani, akkor kénytelen tudomásul venni az ezzel járó korlátokat is. Másrészrõl a horror irodalom egyik alapvetõ tézise, hogy az élõholt lét nem jár fejlõdéssel. A legtöbb ilyen lény csak létezik, esetleg lassan hanyatlik. Ha valamelyikük hatalma növekszik is az idõ múlásával, ezért sokszor emberi mivolta utolsó morzsáival kell fizetnie. A legtöbb szerepjátékosnak, a crpg-én és mmo-n nevelkedetteknek meg pláne, nehéz egy nem emberi karakter finomságait visszaadni. Ez egy élõholt esetében fokozottan így van. A dolog ugyanis nem csak annyiból áll, hogy megváltoznak a statjai és kap néhány különleges képességet. Ez az alap, de erre jön az, hogy a szerepet is ki kell játszani. (Ahogy lejjebb is írtam, a szerepjáték mindig több, mint a szabályok összessége és azok használata.)
De ha a D&D nem ad lehetõsége valamire, számtalan másik rendszer is rendelkezésre áll. Pl. a Kult nagyon is lehetõséget ad arra, hogy valaki élõholt legyen. Az egy más kérdés, hogy ebben nem biztos, hogy bármi örömét fogja lelni a karakter vagy a játékosa. (Nem képes gyógyulni. A teste lassan lebomlik. Állandó éhség és fájdalom mardossa. Olyan dolgokat lát, amit rajta kívül más nem...) Kérdés az is, hogy a játékos meddig bír hitelesen visszaadni egy erõsen megkettyent emberi roncsot. De ott van a Vámpírok és a Lidércek is, a World of Darknes egész világával együtt a White Wolf házatájáról...
Egyik haverom DnD 4-es figuráit adom el jó áron a TeszVesz-en! Természetesen bontatlanok és hibátlan állapotúak! Egy jó szerepjáték alkalmával a harc szimulálásánál elengedhetetlenek!
Használjátok a karaktereitek figuráját, vagy hasonlót a játékok alkalmával - na meg persze az ellenfelekét.
Sziasztok! Tudom, hogy ez a fórum a D&D 4. verziójáról szól, de nem tudna vki linkelni a 2. verzióról egy leírást. Igazából a kasztoknál és a tulajdonságpontoknál lévõ módosítókról kellene egy táblázat. Egyenlõre nem találom a neten, csak a 3.5-ös van mindenhol. Elõre is köszönöm.