A nap bringásként is vakít, egyszer lett belőle egy majdnem balesetem. Azóta ha vakít a nap, akkor rohadt óvatos vagyok.
A féktávos részt nem értem. Nem kell ahhoz semmiféle vezetéstechnikai tanfolyam. A KRESZ oktatáson bemutatják a sebesség hatását a féktávra és arra, hogy egyazon helyzetben gyorshajtás miatt a zebrán mekkora sebességgel kaszálja el az autó a delikvenst, ha eltolja a sofőr... Nekem legalábbis 5 éve tanították és bemutatták és gondolom másnak is.
Ennek ellenére lehet látni az utakon, hogy mit művelnek követési távolság alatt az emberek meg mennyivel mennek. Éppen múlt héten koccant előttem kész autó az Üllőin. Egyik a másik seggében volt és kigyorsítás után fékezett az elől haladó, mert valamit látott. A mögötte levő annak és rendje módja szerint 2 méterről meg felkenődött rá... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.09.11. 09:41:08
ami esetleg növeli a túlélést bringásoknak, meg gyalogosoknak:
Egy modern, tetszőleges középkategóriás autóknak akkor az A oszlopa, hogy egy merőleges utcából simán elnyelheti a jobbról érkező kombit. Én már párszor lefostam a bokámat, mert a semmiből megjelent előttem egy szabályosan közlekedő autó, miközben csorogtam bele a kereszteződésbe. Ugyanúgy van meglepi emiatt kanyarodásnál is. Ez akkor bibi, ha a gyalogos/bicós nem jön rá, hogy semmit sem lát belőle az autós.
Amivel kb senki sem számol, az a Nappal (mármint égitest) szembe érkező autós, pláne alacsony Nap esetén: már egy enyhén koszos szélvédő is elég ahhoz, hogy semmit se láss az útból, szar ügy, de ez is előfordul.
Autósoknak meg: ha telik rá, akkor érdemes elmenni egy vezetéstechnikai tanfolyamra, mert nagyon sokat segít, ha más nem, megtanul az ember vészfékezni, defenzíven vezetni, meg elhűl, ha meghallja, hogy mik a féktávok harmincnál, ötvennél.
Pesten zizik az emberek ez nem vitás, amiket én tapasztaltam:
Pest káosz, "mindenki" siet, de pár dolgot betartanak, pl ha az ő oldaladán parkolnak az autók, akkor 99%, hogy elengedik a szembejövőt, az emberek túlnyomó része ilyenkor kézjelzéssel meg is köszöni.
NY Magyarország tetszőleges város: tök nyugisak a sofőrök, DE: a jobb kéz nem fontos, hiszen abból az utcából úgy is csak Józsi kanyarodik ki hétkor, Gizike meg kilenckor, nem jöhet onnan senki.
Ami miatt én elkezdtem puffogni, azok elsősorban a vidéki bringások, lásd lejjebb, sőt van egy új divat vidéken (volt valami KRESZ módosítás?): veled szemben tekernek, mintha gyalogosok lennének járda nélküli főúton. o0 Utoljára szerkesztette: Renegade, 2019.09.10. 20:22:51
Ez a vezetési kultúra egyébként itthon is városonként változik. Nyírbátorban például teljes jól állnak a közlekedésben részt vevő delikvensek az etiketthez, Debrecenben már megint más a helyzet. Városméret függő? Vagy figyelmetlenebbek nagyobb városokban az emberek? Mitől függ ez? Ez csak saját megfigyelésen alapult. De mégis érdekes. Utoljára szerkesztette: quatlander, 2019.09.10. 19:39:35
Finnországból van ilyen sztori, hogy éjszaka a teljesen kihalt üres városban az autóvezető a mellette ülő magyar turistával (ő mesélte) minden egyes zebránál lassított, figyelt. Mert ez a természetes számára, nem az, hogy úgyis üres, lehet döngetni. Utoljára szerkesztette: Dzsini, 2019.09.10. 13:13:30
Nincs olyan ember a földön, aki pontosan meg tudná mondani a felé közeledő autó sebességét és ahhoz mért féktávját, amit számtalan tényező befolyásol. Tehát azt sem lehet elvárni, hogy minden esetben pontosan felmérje, hogy mikor léphet le a zebrán (a triviális eseteket kivéve), de ez a KRESZ megfogalmazásán is érződik. Nyilván szét kell nézni, de ez inkább a saját érdekem. Németben, amikor cserediák voltam egy kis faluban ott mindenki úgy ment át a zebrán, hogy nagyon szét se nézett, mert a vezetési kultúra nagyon más. Itthon is érezhetően javul a helyzet, de nagyon messze vagyunk még a jótól és az sem segít, ha a felelősséget a gyalogosra próbáljuk kenni.
Jövő héten orvosi igazolás vs szülői igazolás kérdés?
Ennek a felelősségnek kb. szikrája sem látszik sajnos az esetek többségében. Én bringán megállok, az autók meg sokszor engem kikerülnek vagy elmennek mellettem. Volt, hogy ovis csoportnál álltam meg és direkt a sáv közepére húzódtam. Ne kettőt lehet találni mit csináltak mögöttem a kedves vezetők. Ez az általános.
A bányászbéka segge alatt morál nagy átlagban, legalábbis a fővárosban egészen biztosan.
A gépjárművezetők részéről, igen, egyértelmű a KRESZ szabályozása, főleg mivel a gépjárművezetéshez KRESZ oktatás és vizsga is társul így a gépjárművezetők egy magasabb fokú tudással kellene rendelkezzenek az adott helyzetről, mint a gyalogosok, ahova a gyerekek és fiatalok is tartoznak, akik jó esetben a suliban és a szüleiktől tanultak valamit a KRESZ-ről, de egy elsőstől nem várjuk el, hogy a reakcióidő+fékút=féktávolság vagy mit jelent a "veszélyeztetés" a KRESZ-ben fogalmakat csuklóból vágja, így én erre gondoltam az érthetőbb elmagyarázáson.
A fenti gondolatmenetből is kitűnik, hogy a gépjárművezetőkre hárul a nagyobb felelősség a két közlekedő fél közül és tőlük várható el a szabály követő magatartás, mivel minden gépjárművezetőnek ismernie kell azt. Utoljára szerkesztette: ximix, 2019.09.10. 12:18:54
Kórházba még egyszer vittek 1992-ben, többet soha. Még Nya mentő vitt.
Az utolsó mondat nagyon ül. És ezt nem fogja fel a közlekedők többsége. Persze ez nem menti fel a szabálytalankodó kerékpárosokat, de valahogy még soha nem hallottam olyan hírt, hogy kerékpáros gázolásban meghalt volna valaki. A zebrán meg hány embert ütnek el...? Amikor kb. úgy kéne elképzelni, hogy betonfal van, ha gyalogos van az úton...
Szerintem is. A vezetők nagy része meg szarik bele.
Ez kb. azt jelenti, hogy mondjuk a Budafoki úton, ahol 2x2 és zevba van és előtte tábla a táblát látva a sofőrnek első dolga az, hogy azonnal nézi a járdát előtte 50 méterre, hogy akkor áll-e ott valaki. Ha igen, akkor lassítani kezd és, ha valóban nem csak báméskodik a gyalogos, akkor meg is áll, mert meg tud állni.
Ha a jármű előtt másik jármű van, akkor meg annak viselkedését figyeli. Ha lassít az előtte levő vagy a mellett levő sáv, akkor ő is lassít és megáll.
Mi történik, amikor a sok balfasz erre szarik. Hát ez...
Ilyen majdnem helyzetekből láttam jópárat sajnos csak a Budafoki úton. Tegnap mondjuk egy hülye (plázacica) simán csak áthajtott piroson, amikor már zöld volt a gyalogosnak, mert a zebra elején ragadt, de neki az jár, hogy haladhat.
"Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, a jármű vezetőjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármű vezetője az elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni. A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelőhely előtt meg is tudjon állni."
KRESZ 21. § Gyalogosok közlekedése rész tárgyalja ezt, ott nem részletezik és a bikkfa nyelv kicsit száraz, de kb a "meggyőződött annak veszélytelenségéről" és a "úttestre váratlanul nem léphet" ezt takarja. A nebulóknak már alsó tagozatban ellehetne magyarázni, miszerint az autóknak is szüksége van időre a megálláshoz, és az előjelző tábla jó támpont mindkét félnek ha távolságot kell becsülni.
(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.
(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.
És az autósokra vonatkozó szabályok 43. § Magatartás a gyalogosokkal szemben ilyen téren jó a Kreszdoki, mert a változásokat is feltünteti. 2009-ig még szerepelt a "a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg" ez, ahogy lentebb írom a "Zavarás"-volt.
Amikor én tanultam anno, akkor az oktató határozottságot követelt meg, tehát nem lehetett lassítani zebránál , mert akkor azt mondták, "hogy az útra csalogatom a gyalogost", haladtam a megengedettel és figyeltem a gyalogátkelőhelyekre, ha valaki elindult akkor megálltál. Persze akkoriban még kisebb volt a forgalom így ez működhetett, manapság egy városi csúcsban születni kéne a túloldalra, ha régi szabály maradt volna.
A KRESZ 3 fő fogalom köré csoportosítsa a két fél között mi a megengedett vagy épp meg nem engedett ezen fogalmak bár a hétköznapi nyelvben is szerepelnek, de a KRESZ-ben pontosan megvan a jelentésük és rangsoruk határozva.
A rangsor pl: a Kresz azt írja nem "Akadályozhatom" akkor a "Zavarás" belefér, de logikusan a "Akadályozás, Veszélyeztetés" már nem.
- Veszélyeztetés: ha valaki a közlekedés más résztvevőit kár, baleset bekövetkezésének, a személy- és vagyonbiztonság sérelmének a lehetőségébe sodorja.
- Akadályozás: ha valaki a közlekedés más résztvevőjét a szándéka szerinti menetében, mozgásában, továbbjutásában gátolja, hátráltatja, a célzattól eltérő közlekedési magatartásra (pl. fékezésre vagy irányváltoztatásra) kényszeríti.
- Zavarás: olyan magatartás, amellyel valaki másnak a közlekedését nehezíti, a közlekedés más résztvevőit megijeszti, neki kényelmetlenséget vagy kellemetlenséget okoz, magatartásával figyelmét elvonja vagy indokolatlanul leköti (pl. zavar az a járművezető, aki a kürtöt, fénykürtöt, vagy a távolsági fényszórót indokolatlanul használja. Zavar az a járművezető is, aki a járműve sebességével megtéveszti az elsőbbséggel rendelkezőket).
Ha jól tudom a kresszben az van, hogy a gyalogátkelőhelyet az autósnak úgy kell megközelítenie, ha oda gyalogos érkezik, akkor meg tudjon állni. Olyan nincs benne, hogy a gyalogosnak, akkor nem szabad lelépnie, ha az autós, már a táblán túl van, ez inkább gyakorlati érdeke, hogy ne üsse el, de ilyen szabály tudtommal nincs.
Ilyen buszok leginkább Észak-Amerikában vannak, a megállás nem szabadon választott lehetőség hanem kötelező. Általánosságban a 4 sávos úton, ami nincs korláttal elválasztva, mindkét irányban meg kell állnia a forgalomnak, ha sulibusz megáll és kihajtsa stop táblát és bekapcsolja a piros villogókat.
Ezért is tettem be ide ezt a videót, mert egy zebrához képest ez egy karácsonyfa, de még is, mint a vakok mennek tovább. Utoljára szerkesztette: ximix, 2019.09.10. 01:59:33
Elvileg a gyalogos-átkelőhelyre egy tábla figyelmeztet 50méterel előtte, nem véletlen ez a távolság anno ez egy észlelés és normális megállás távolsága egy kis ráhagyással. Ez figyelmezteti az autóst az átkelőhelyre, másrészt ha itt meglátja a gyalogost lelépni az útra, akkor még biztonságosan megtud állni. Ugyan ez fordítva is igaz ha a gyalogos látja, hogy e tábla után van már az autó jó pár méterrel vagy semmi jelét nem mutatja a megállásnak akkor nem léphet le még ha elsőbbsége van is, mert az autó ha akarna se tudna megállni max vészfékezéssel.
Gyerekkoromba még ilyen jópofa rajzfilmek is voltak youtube link, plusz ha jól emlékszem volt pár alaklom amikor a suliba is cangával kellett menni, mert volt ilyen gyerek kresz oktatás .. bójákat kerülni, megállni, körülnézni, elindulni, kanyarodni,..ect
Na ilyen stoptáblás iskolabusszal még soha nem találkoztam, szóval bevallom nem biztos, hogy az első találkozásnál időben kapcsoltam volna, ha ezt nem látom. De azért az a külső sávban elszáguldó autó elég horrorisztikus.
mindkét oldalon sok az idióta, mert mindenen emberek ülnek. A jogsi megléte talán kicsit szűri az autósokat, így lehet, hogy ott 10%-kal kevesebb. Mindenesetre gyalogosként is rendszeresen előfordul, hogy megyek át a zábrán, autós nem hogy nem áll meg, de halad tovább ugyanazzal a sebességgel és éppen elmegy mögöttem, hogy bizonyítsa, hogy meg tudna ölni. Aztán dudál, és lehúzott ablakkal kurvaanyázik. De így konkrétan az arcomba tolja, hogy miért nem állok meg a zebránál és adom meg az elsőbbséget. Egészen abszurd. Minden hónapra jut egy. Olyan is volt, aki kanyarodott rá a zebrára a furgonnal és még rá is taposott, hogy olyan jó 10 centi maradjon a sarkam mögött. Aztán amikor bicajjal jártam, rendszeresen előfordult, hogy elsőbbséggel haladtam tovább egyenesen, az autós meg rámfordul és megpróbál dudálva elütni, szokásos kurvaanyázás, hogy nem adom meg az elsőbbséget. Mindenfajta gépen idióta és veszélyes az ember, az autóvezetést viszont sürgősen automatizálni kell. Pusztán azért, mert egy majom egy bicajjal jóval nehezebben öl embert, mint egy majom egy autóval. Utoljára szerkesztette: Fbn Lx, 2019.09.09. 23:44:26
egyszer, akkor tanultam meg, hogy a tejallergia és a laktóz-intolerancia nem egy és ugyanaz - bár általában nem volt gondom kis mértékű tej elfogyasztásával, akkor a semmiből bemosolygott egy laza anafilaxiás sokk, és majdnem kaptam egy mosolyt a torkomra. mindezt 7-8 évesen, elég komikus arra emlékezni, hogy a mentősök felettem beszélték éppen meg, hogy "na nyisszantsunk, vagy kibírja a srác a kórházig?"
szerencsére sikerült kinőni, mert szopás lenne felnőttként bármilyen tejtermék nélkül élni.
nincs bezzeg, bringás ugyanúgy lehet hülye mint az autós, meg fordítva, amiket írtál az sajnos mind valid, látom én azt is, hogy mit csinál némelyik autós.
a piros lámpás dolog tényleg lassan sport, a zebrásokat durván büntetném én is. plusz a körforgalmasokat (max az autósok fele indexel kifelé jövet, rém frusztráló), de az csak az én becsípődésem, rém idegesít.
Az ego felerősödése nagyon jellemző napjainkra, s ez a közlekedésben nagyon erőteljesen jelentkezik. Én ma a másik oldalt tapasztaltam meg, kocsiban ültem és körültekintően vezettem, de váratlanul elém hajtott egy bringás. Nem rajta múlott, hogy nem lett elcsapva.
Na, hát akkor rövid fővárosi tapasztalatok az esetek 99%-ban bringával közlekedőtől. Úgy 6000 km-et tekerek átlagosan egy évben most már és úgy 6+ éve elsődleges a bringa.
Első körben zebra és járművek viselkedése.
Sok úton konkrétan lassan születni kell a túloldalra. Az úton közlekedők gépjármű vezetők többségének a zebra csak az aszfaltrajz verseny dekorációs eleme.a 2x2 sávos úton, mint pl. Budafoki.
Az, hogy hányszor nem csapnak el gyalogost csak a szerencse miatt, amikor a gyalogos reflexei mentenek meg, nem azért, mert a sofőrök szabálykövetőek lennének. Amikor a balfasz zebrán előz vagy amikor az külső sáv megáll, de a belső tolja neki ezerrel...
A "legviccesebb" az, amikor kerékpárosként szabályosan megállok, majd mögöttem dudál az Isten barma, hogy miért álltam meg és nekiállt kikerülni és majdnem elütött egy gyalogost. Na ott kedvem lett volna a 2,5 kilós láncommal kezelésbe venni kezét lábát, hogy egy ideig ne üljön volán mögé a büdös parasztja...
Az is érdekes statisztika lenne, hogy pl. a férfi vezetők igen nagy része tapasztalatom szerint kb. a jó nőknek és esetleg kisgyereknek áll meg, de egyébként többség szarik bele. Egy idő után inkább már nem számoltam azon eseteket, amikor a külső sávban levő sofőr megállt, a belsőben meg nem. Még csak nem is lassítanak. Akkor sem, amikor integettem neki és mutogattam a zebrára. Ilyen mentalitás mellett nem kell? Bocs, nem értek egyet...
Ennek az egész viselkedésnek az a kimenete, hogy ma sok gyalogos megköszöni, ha a gépjármű vezetők átengedik a zebrán megadva számára a KÖTELEZŐ elsőbbséget. Kemény...
A piros lámpán áthajtás a főváros egyes pontjain napi és tömeges rutin, Ezt nem úgy értem, hogy órákat vársz néhány helyen, hogy láss egyet, hanem azt kimész és azt számolod, hogy hány lámpaváltás lesz egyáltalán, ahol talán nem hajt bele egynél több jármű a full pirosba vagy egyáltalán. Mert egy gyakorlatilag mindig van. Hány ilyen helyet mondjak? Első körben csak egyet, a Haller és Soroksári sarka.
Volt olyan, hogy 2 sávon három autó és egy motor zúgott át. Az egyik "legszebb", amikor a 23-as busz még a zebra előtt járt, amikor már zöld volt a gyalogosoknak, és a busz seggébe tapadva még egy autó is ment úgy laza 70-es tempóval úgy 2 méterre. Piroson áthajtás + követési távolság megszegése. Igen, a busz is, rendszeresen. Kb. 3,5 éve járok arra és összesen a hétvégéket is beleszámolva kb. 15 olyan alkalom volt, amikor nem a piroson hajtott át valaki.
Nem értem, hogy mit szaroznak traffipaxszal meg mással. Kiáll két rendőr egy ilyen sarokra egyik kameráz, a másik 100-200 méter után kiinti a delikvenseket. Egy ilyen eset 50k bünti tudtommal. Mindenkihez olyan nyelven kell beszélni, amit megért. Ha csak ebből ért a társadalom, akkor sajnálatos, de ez van. Aztán majd elgondolkozik talán, hogy mennyibe kerül az autózás úgy, hogy bizonyos szokásokkal párosul. A Soroksári-Haller sarkán kb. 1 óra könnyű munka lenne kiszabni kb. 1 misi büntetést. Ennél jobb befektetés kevés lenne, a rendőr órabérekkel számolva. És itt mérni sem kell sebességet. Látod, hogy piros, belehajt, bünti. Nincs vita.
Szóval ma ott tartunk, hogy a "hogyan találsz durván szabálysértő gépjárművel közlekedőt"* az utakon kérdésre a válasz az ma sok helyen, hogy "könnyen és találomra". Ez ma a morál az utakon. Amióta hirtelen megint sok embernek lett pénze autókázni azóta kb. kőként állt bele a morál a földbe. 2011-13 között, amikor sokkal kisebb forgalom volt, akkor sokkal előzékenyebbek voltak a vezetők. Ma ennek szinte szikrányi nyoma sem maradt nagyon sok helyen. Szabályok nem számítanak, az ÉN ÉN ÉN ÉN hozzáállás a menő, és ha 5 méter "előnyt" tud szerezni a kedves vezető, akkor leszar mindenki mást.
Az, hogy dugóban rendszeresen bemennek a kereszteződésekbe és nem tudnak kijönni szintén teljesen általános. Ameddig senki nem teszi meg, addig még tűrtőztetik magukat. Amint azonban jön az első ÉN ÉN ÉN seggfej, akkor onnantól fogva mindenki ezt csinálja, mert ennyit számít a minta... A legszebb az volt, amikor ilyenek miatt egy mentő beragadt percekre a Etele utnál a forgalomba... De az sem ritka, hogy ne ragadjanak bent a kereszteződésben előre mennek és ráállnak a zebrára olyan szorosan, hogy nem tud átmenni a gyalogosforgalom, mert annyi hely sincs, hogy elférne egy gyalogos...
Ez ma a jellemző...
A zebrán való áttekerésről még valamit. Ha a hülyéje úgy teszi meg, hogy semmiből berobbanva, akkor az tényleg csúnya. De bakker, ha ott állok várok és áttekerek, az nem jobb nektek kedves sofőröknek, hogy gyorsabban átér a bringás? A járda megközelítését kellene szabályozni és nem azt, hogy akkor mekkora sebességgel mész át rajta. Ez kb. akkora faszság, mintha megtiltanád azt ,hogy átkocogjon a zebrán a gyalogos, ami nem tilos.
És ameddig a városi közlekedésben aránytalanul nagy felületet kapnak a gépjárművek, addig se ne akarjon nekem papolni arról, hogy "bezzeg"
Szinte végtelen hosszúságban tudnék írni arról miket művelnek az alulképzett vagy bunkó vezetők az utakon.
*Alig várom majd, amikor jön majd a "bezzeg a bringások" rigmus. Igen, ott is vannak donorbringások, akiket képtelen vagyok megérteni. Belehajt a pirosba, hogy nyerjen 5 sec előnyt aztán 100 méter múlva utolérem, mert nem teker gyorsan. Igazából semmit nem nyert vele. A csúcs eddig az a kerékpáros futár volt, aki az Astoriánál a Kiskörúton este 6 hétköznap átment a piroson a dugóban. De ez ritka.
"kérdést nem hiszem, hogy ér," - azért évente párszor előjön egy ilyen kérdés, hogy akkor mindenki levezethesse itt a topicban a feszültséget. te most el is kezdted :)
Nem túl régi kedvencem: egyirányú utca, a bal oldalon széles bicikliút (szép és új, a járdával megosztva, nem az útból leválasztva). A biciklis mégis az úton megy, jobbról előzi az autóst, aki éppen jobbra akart kanyarodni egy parkolóhelyre. Autós satufék, sokkban állt fél percig, a biciklis meg sem állt.
pár napja láttam egy erőset: busz sáv jobb oldalán teker a srác (nem volt kiegészítő tábla), mögötte jön a busz, valami elpattant a sofőrben, duda ezerrel (ilyen esetben lakott területen szabadon használható), alig lassítva, csóri kerékpáros nem picit megijedt, felugratott a járdára, majd buszt megkerülve ment panaszkodni a sofőrnek, hogy ezt hogy képzelte, meg fel fogja jelenteni...nem értette meg, hogy valójában az a nap volt az új születésnapja.
kerékpáros puffogás, kérdést nem hiszem, hogy ér, de a rendszeres bicósoktól kérdezném: tisztában vagytok amúgy a KRESZ-el? A lentebb felsorolt rinyában találtok újdonságot? :)
nekem már megint ki van velük a tököm, rohadt magas a hülyék, felelőtlenek aránya, tippre legalább 10%, vidéken még több.
nincsenek kivilágítva, zebránál nem szálnak le, konkrétan zebrán nincsen elsőbbségük!, ha tekerve mennek át, itt kis túlzással, ha balról jön akkor megölhetem büntetlenül. Azt hiszik, hogy pöttyözött bicó út az minden esetben elsőbbséget jelent (körforgalmaknál külön vicces), egyirányú utca, kiegészítő tábla nélkül értelmezhetetlen, sokan egymás mellett tekernek. Az meg csak hab a tortán, hogy sokszor látni azt, hogy egyirányú kerékpárúton szembe mennek a sajátjaikkal. Buszsávot felejtsétek el.
Lehet szidni az autósokat, sokszor joggal, de hogy a viharban nem lehet bevezetni egy nyamvadt KRESZ vizsgát nekik, a saját érdekükben. Kíváncsi vagyok mikor éri el a frusztrációm azt a szintet, hogy elkezdem ledudálni őket ilyen szituációkban és mi lesz erre a reakciójuk. :( Utoljára szerkesztette: Renegade, 2019.09.08. 22:56:12
Van TV sportot, sorozatot, filmet nézek rajta. Lehet régimódi vagyok, de napi szinten nézem.
2 db van. Imádok tv-t nézni, leginkább sportot, filmeket, sorozatokat. Ebből is látszik, hogy nem vagyok százas! :)
2 darab is van, a muter nézi mindkettőt.
Kettő van. A nagyobb a nappaliban, a kisebb az ebédlőben. Természetfilmeket, dokumentumfilmeket, híradót, sportot meg néha sorozatokat nézünk, de alapvetően időben kifejezve nem sokat. Van, hogy csak háttérzajnak megy. Meg mobilon is van tv app, az nem tudom számít-e... Utoljára szerkesztette: Musachy, 2019.09.05. 20:13:22
Nincs tévénk. Szüleimnél van, azt se nézem.
1 db van a mostani bérelt lakásban. Előzőben nem volt, az kettővel ezelőttiben igen. Semmit nem néztem TV-n az elmúlt 5+ évben a darts és snookeren kívül. Foci EB-t és VB-t is számítógépen. Mostanában sorozatokat USB-ről, de kb. ennyi.
tv? a 21. században?
1, megörökölt katódsugárcsöves semmilyen szolgáltató, antenna sincsen rajta, szó szerint porfogó folyamatosan fogja a port :)
Új szavazás.
Kérem akkor az opciókat, mert az én unalmas életemből kevés dolog jut eszembe a YT-n, a Netflix, HBO GO és Pateron támogatáson kívül. Ami nem is rezsi jellegű már.
és mivel azt sokan szeretik, lehet zsebben is turkálni a havi teljes összegre :) (az éves előfizetéseket is el lehet osztani)
Alapvetően elégedett vagyok a magasságommal, néha okoz csak hátrányt, amikor valami túl magasan van és nem érem el.
igen, a legjobb mászók meg többnyire a kettő között vannak valahol, 180 centi mellé olyan 70-75 kilóval, jelenleg ez tűnik az ideálisnak. Én sem vagyok vékony gyerek, 82 kilót mozgatok minden fogásnál, szóval érzem a problémát. Zsírból olyan 5 kilót le kéne dobni, de összességében jobban érzem most magam, mint amikor vékony voltam. Azzal is egyetértek, hogy magasról lenézve jobban le lehet uralni a teret. Szopás, de a dominanciajáték különböző formái a legtöbb férfiak közötti interakcióban megjelennek, és szemtől-szembe talán a tested mérete a legszembetűnőbb egyből.
mászásnál mondjuk pont az a jó, ha könnyű vagy, hiába vagyok én magas, megbüntet a tömegem, egy elcseszett mozdulatnál, nekem 86 kilót kellett tartanom. Kb egy év után már egész jól ment az első ujjperccel kapaszkodás, meg az egy-két ugrás az erre kialakított fabordákon, (persze, hogy nem jut eszembe most a neve), aztán a Boulderben volt egy rossz ugrásom, és amikor mutató meg gyűrűs ujjra megérezett a tömegem, volt nagy picsogás :)
Akkor lehet irigykedni: 186/89, az elmúlt évben jött fel 3 kiló, addig több mint 20 éven át 84-86.
amúgy röhej, de tényleg igaz: csak azért mert magas vagy, meg oké a tested, már jobb fejnek gondolnak, mint amilyen vagy, ráadásul ez nem csak csajozásban igaz, már csak amiatt, hogy lefelé nézel a beszélgető társadra, jobban tudod uralni a szituációt.
itt azért halkan megjegyezném, hogy szerintem ez általánosságban ránk is igaz: legyen alacsony, vékony, cuki, stb
nagyon ritkán,pl.mikor autóban nem én vezetek és hátra kell ülni...a 186 centi akkor sem kényelmes,ha hozzá csak 73 kg vagyok :D
176 cm vagyok, és nem bánnám, ha 190 lennék. Sima kissességi komplexus.
188 cm / 95 kg. Hasból mehetne le, de amúgy elvagyok.
én is 175 körül vagyok, de az átlag magasság kérdésénél azért szerintem fontos a kontextus, azaz, hogy milyen közegben vagy. Nekem pl. minden egyes haverom 180 fölött van. Na meg arra is kíváncsi lennék, hogy a vidék-főváros felbontásban hogyan alakul az átlag. Például amikor hazamegyek vidékre, akkor ilyen tisztességes termetűnek érzem magam abban a közegben, de itt bp-n már inkább az alacsonyabb oldalon vagyok, szerintem minimálisan is 178 körül lehet már az átlag a mostani 18-20 éves generációt is beleszámítva.
174 cm tája vagyok és a csajozáson kívül nem éreztem hátrányt eddig, kivéve röplabda, de hát ezzel együtt kell élni. :) Azért egy +4-5 cm-t el tudtam volna viselni, de 180 felett nem annyira kényelmes már az élet ahogy látom. Bár a magasságom mondhatni pont az átlag európainak felel meg.
Nem tudom, még nem kérdeztem alacsonyabb embert e téren, de szerintem fizikai munkánál, mikor földről kel nehéz dolgokat felemelni és odébb vinni, rakni, érzésre mintha az alacsonyabb emberek jobban bírnák. Az erőkarok és hasonlóak, miatt egy magasabb ember dereka hamarább kikészül, de ez csak találgatás részemről.
Valamilyen szintű hátránya sok területen érezhető. A legszembetűnőbb talán az, hogy jellemzően a 165 centi alatti lányok is a 180 fölötti srácokat preferálják, így nekünk kicsivel nehezebb. Egy másik az, hogy küzdősportolok, és tapasztalat alapján kb. max ~10 kilós hátrány az, amivel még reális esélyed van dolgozni, közel egyenlő tudásszint mellett. És pl. ha magasabb vagy, akkor könnyebb úgy 100 kilósra nőni, hogy nem zsír a nagyrésze, szóval küzdelemben is segít. Ezért tetszik az a mondás, hogy a súlycsoport valójában rejtett magasságcsoport. Meg ilyen vagy olyan formában szinte az összes sportban előnyt jelent, talán a forma 1-et leszámítva. Falat is mászok az utóbbi időben, ott is sima, hogy a 185 centisek elérnek olyan fogásokat, amikhez trükköznöm kell.
Új szavazás.
Egészen az utóbbi hónapokig nálam is az volt, hogy este 10 után is azt mondtam, hogy fiatal még az idő és kezdtem bele akár hosszú filmbe vagy cikkírás játék bármibe. Most már azért nem ez van. Tudom változtatni a dolgokat azért.
Ha már így benne vagyunk, nálam előfordul évente egy "polusváltás", ez olyasmi, hogy minden nap egyre tovább vagyok fent, míg aztán egyszer már nem kell lefeküdni, szerencsére ez kb. 1 hét alatt lezajlik, utána helyreállok megint. Amíg volt egy tabletem addig elég jól tudtam a korai lefekvést szabályozni, 22óra környékén már ágyban voltam, megnéztem egy vagy két sorozatrészt és már nyomtam is a szunyát, mint gyerekeknek az esti mese.
hát ez érdekes, barokkos túlzás lenne azt hinni, hogy én is hordozom ezt a gént, de az is tény, hogy nálam délután hat körül indul a második éber ciklus, és képtelen vagyok aludni 11-ig mert egyszerűen pörög az agyam és hát ja, azért megyek aludni éjfélkor mert akkor már illik, kelni meg muszáj, nem azért mert aludni akarok.
ja, pont tavaly volt egy ilyen kisebb megvilágosodásom, amikor erre rátaláltam. A legjobban ez a mondat talált be: "People with DSPD probably have a circadian period significantly longer than 24 hours." Mert mindig így voltam vele, hogy olyan érzés, mintha egy olyan bolygóról jönnék ami 26-27 óra alatt fordul körbe. Egy lassabb Földnek örülnék, ez a 24 semmire nem elég.
nekem pl abszolút más a bioritmusom mint a többségnek, de nem nevezném alvásproblémának, max alkalmazkodási problémának. ami neked este 8-9-nek érződik, az nekem kb 10-11 körül jön el, azaz még mindig kurva korán van. Ha én 8-kor lefeküdnék, az olyan lenne, mintha lefeküdnél délután 6-kor. Mióta az eszembet tudom így volt, próbáltam átállítani nyilván sokszor, de egyszerűen az a természetes álmosság, hogy na ha most lefekszem akkor elnyom az álom 10 percen belül, 2 után jön el. Bármennyire fizikálisan és mentálisan kimerült is vagyok, nekem este 10-kor pörög a legjobban az agyam. Utoljára szerkesztette: Fbn Lx, 2019.08.23. 22:35:30
Nem gondoltam, hogy ennyi ember küzd alvásproblémákkal. Ha 8-9 körül elnyom az álom, akkor az nálam azt jelenti, hogy annyira fáradt vagyok, de olyan még nem volt, hogy hajnal 1 kor felkeljek, azért mert korán aludtam el. Ha este valamin nagyon felhúzom magam, csak akkor szokott gond lenni az elalvással, én inkább a gyerek miatt nem alszom meg a 8 órát. Utoljára szerkesztette: ToxiMaxi, 2019.08.23. 08:46:18
ha netán 8-9 környékén lefeküdtem mert annyira álmos voltam akkor én is mindig csak hajnali 1-ig aludtam kb, szóval nem szoktam bedölni ennek a hamis álmosságnak. megvárom a real deal-t 3 körül és végigalszom a 7 órámat.
Most munkanélküliként nem vagyok időhöz kötve, úgyhogy ráérek kialudni magam. 10 és éjfél között fekszem és 7-9 között kelek reggel.
szintén bagoly, éjfél körül, hat-hét körül meg kelés, első óra zombi mód.
Változó a 4 műszak miatt :( Délelőttösben 4-kor kelek,délutánosban 9-és 10 között, éjszakásban 15-16 között. Lefekvés meg teljesen változó,mert van hogy még 2-3 óra amíg el is alszom....
Általában 9 körül bealszom, és 6-kor pittyeg az ébresztő. Az elmúlt időkben azonban sajnos nagyon random ez a dolog. Van hogy már 8-kor elnyom az álom, aztán felkelek hajnal 1-kor, nem tudok visszaaludni, néha elpilledek ilyen 10-20 percekre és ez megy reggel-ig. Nagyon szar. Nem tudom magam kipihenni...
Évekig hajnali 1 felé vagy után feküdtem kicsivel és 8 felé keltem. Most úgy éjfél felé vagy úgy fél egy felé fekszem és fél nyolckor kelek.
10-11 körül fekszek és 6:20-kor kelek, vagy amikor a gyerek felkelt.