Ez az eset, amit példaként felhoztál, egyáltalán nem jelenti a szabályok betartását. A belsõ sávban lakott területen csak az közlekedhet a KRESZ szerint, aki nem akadályozza a gyorsabban haladó jármûveket. Lakott területen kívül pedig állandó jobbratartási kötelezettség van. Amit te vázoltál, az pont egy szabálytalanság, ami veszélyes, de csak akkor, ha a sértettek, a gyorsabban haladók szabálytalansággal reagálnak rá.
Ezek miatt a szigorú korlátozásbetartók miatt vannak baleseteket. Szépen megy egy csapat kocsi normális tempóval, ez kb az autósok 98%-ra igaz, majd egy sebességbetartós merazjó 20-al tötypörög a belsõ sávban, egész sor nagyot fékez, megkezdõdik az elõzgetés, ami sokszor lehetetlen, amikor 2 ilyen okos megy egymás mellett, és esély sincs megelõzni. Aztán meg az van hogy a 2 okos megy elöl, elõttük 5 km-re semmi jármû, mögöttük 10 km-es sor. És nyilván nagyon biztonságos lenne betartani az utépítés után kintfelejtett 30-as feliratú tábláról olvasható korlátozást... baze biciklivel túllépem állandóan a sebességkorlátozásokat, mert néhány helyen olyan vicc szerû. Viszont az olyan helyekre ahol méteres kátyúk vannak, és métereket repkednek az autók ott nincs olyan alacsony sebességkorlátozás, de szerencsére a legtöbben látják hogy veszélyes, és még annyival se mennek. Nem sebességkorlátozás szerint, hanem ésszel kell vezetni. Ha valaki gondolkodik tudja hol a határ.
jézusom 110 autópályán...pár év és hamarabb lennt vagyok balatonon bicóval mint kocsival,meg autópályán outisok fognak elõzgetni
Sokminden idézhet elõ balesetet, nem csak a szabálytalankodás. Ettõl függetlenül igen, ha mindenki betartaná a szabályokat kevesebb baleset lenne. Amit én veszélyesnek tartok, az inkább az elsõbbségadás elmulasztása és az elõzgetés, a gyorshajtást azért lehet kezelni, erre tényleg jó példa a német autópálya is.
ezek a sebességhatárok a varburgos zsigás korba lettek alkotva és ott is inkább azért mert nagy lett volna a zajártalom az utakon a 90-utáni nyugati autóknak ez mind tötymörgéshatár nem sebességhatár
Mondjuk, alapbol nem ertem a problemat, hogy miert nem mindegy a 130, 120 vagy 110? 10-15% a kulonbseg. Olyan kis szar orszag vagyunk, hogy meg a par oras ut alatt is minimalis az idoveszteseg. Annyit csak meger a talan nagyobb biztonsag?!
Az hogy meg buntetnek, meg penzbehajtas, megint erdektelen. Be kell tartani a szabalyokat es nincs gond. Nem ertem a problemat...
Az auto elsosorban kozlekedesi eszkoz. Legyen kenyelmes, biztonsagos, dinamikus, aztan annyi. Egy bizonyos szint felett egyszruen statuszszimbolum. Teljesen felesleges az X szaz loero, a szarny es a tobbi gyokerseg, ugy sem lehet hasznalni. Vagy huzza elo a penzt, es mennyen versenypalyara korozgetni.
A sportkocsis, a luxusautos, a tuningos pocsoket nem durvan buntetnem a szabalytalansagokert, egyszeruen elkoboznam az autot es kozmunkara itelnem;) Persze az osszes tobbi autossal eggyutt;) Sot meg azt is lehuznam, aki durvan duborogteti a zenet;) Szerintem az is veszelyes:D
azért bp-n a tábláknál mindig lehet +10km/h-t rárakni :)
és a forgalom tempoját sem baj ha felveszed, persze nem annak a tempoját aki 120-al megy a városban is :D
én tatabányai vagyok de tegnap pont voltam pesten a hungárián : kamion kivitte az elválasztó betont -> egy sáv ->dugó-> kormány jobbra parkon át-> lakótelep 90-> dugó nincs élelmesebbek utánam
Attól hogy 110el lehet majd cska haladni nem lesz biztonságosabb a közlekedés. Mindig annyival megyek amennyivel biztonságos, hiába lehet 90nel menni ha 30al biztonságos akkor annyival megyek. Ez semmi másról nem szól csak a pénzbehajtásról, aki túllépte ezután is túl fogja szerintem, szal ez az egész teljesen felesleges. Ha minden sarkon lenne rendõr akkor talán lenne értelme de így...Úgysem fogja betartani senki, már most túllépik a 90et is..
Németországban nincs sok baleset, mert ott tudnak az emberek közlekedni. Én egyszer egy olasz autópályán jöttem 200 körül (nem szoktam ennyivel menni), mert mindenképp el kellett jutni valahova idõre. Minden jónak tûnt, az útminõség, az idõjárás rendben volt, nagyobb biztonságban éreztem magam, mint amikor Budapesten 40-nel megyek. Egészen addig, amíg nem vágott elém teljesen váratlanul egy kb. 110-zel haladó autó a külsõ sávból, aki egy lakókocsit akart elõzni. Na, ezért nem lett volna haszontalan, ha csak 130-cal megyek. És mi a slusszpoén? - Magyar rendszámú volt az autó. Vajon miért nem lepõdik meg ezen senki?
Igazad van, de ha pl. a lassú közlekedõk betartanák a jobbratartási kötelezettséget, (vagy városi közlekedés esetén _nem szegnék meg a KRESZ-t_ azzal, hogy a belsõ sávban akadályozzák a gyorsabban haladókat) talán nem lennének olyanok, akik az autók közt cikázva próbálnak elõrébb jutni, ami meg kell adni, tényleg veszélyes.
Ausztriában azért vannak legalább ilyen szigorú szabályok. Persze Burgenlandot, meg többi sík területet leszámítva szinte mindenhol veszélyesebb is a terep.
90-nél eszi a legkevesebbet úgy hogy marad a 90 de az minden hol
Sikerült téged is megetetni a demagóg dumával.. Ez az egész semmi másról nem szól, csak a pofátlan pénzbeszedésrõl. Nincs mirõl beszélni.. Európában hol van olyan, hogy pályán 110???
Szerintem meg nem baromság... városba mindenki tartsa be a sebességeket... engem ne kényszerítsenek hogy gyorsabban menjek mint ahogy a táblák engedik... nem is megyek, pont. Aki száguldozni akar arra ott vannak a jó kis fõutak, ahol jobb esetben csak õ és a fa van... állandóan csak a szabályszegéseket látom az utakon, 1szerûen nem tudunk közlekedni normálisan, az meg nehogy az én hibám legyen hogy a szabályokat betartom... a városba nem kell száguldozni, azt birom amikor városba elõzget, kockáztat, de a következõ lámpánál meg kell állnia, vagy valahol ugyis fennakad... megéri? nagy francokat...
Naggyon szigurú szabályokat kellene bevezetni, és kiszürni az ilyeneket.. sajnos sok van.
lehet h 250 a határ, de nemtudom h meg is tartják-e :) láttam a nesönelen h külön autós oktatás is van az Autobahn-ra, h hogyan kell ott közlekedni.. :)
mi multkor mentünk 100al rallybpél hazajövet, és elénk vágott egy fácán. elcsaptuk, de akkor éreztem meg igazán az autó erején:S
remélem sohase fogok fácánon, békákon és bogarakon kivül mást elütni:(
A 200 mar egy kicsit eros, foleg tartosan;) Persze uttol, idojarastol, napszaktol, autotol, emertol, stb. is fogg, de ha jol tudom, hosszutavon, biztonsagosan joval 150km/h alatt van a hatar.
ha már új a kresz, belevenném hogy tilos legyen biciklivel fõutvonalakon járkálni,amikor ott kacskaringózik 10-zel a vén fasz részegen a nosztalgiával, na hát az asztán nem balesetveszélyes mi?
Az elet vedelme sosem baromsag...
Felesleges is belemaszni a temaba, mindenkinek ismernije kellene a hazai utakat, a gepjarmuparkot es az emberek mentalitasat... Ha valaki elhiszi magarol hogy nagyon jol vezet es profi, es minden korulmeny kozott meg tud allni 70/110km/h felett (foleg esoben), akkor az mar regen rossz.
80környékén már lehet halálosat csapódni, innentõl kezdve tökmindegy :]
am. aki eddig megszegte mostis meg fogja.
szerintem amúgy baromságok a sebességkorlátozások, fel kell venni a forgalom tempóját, és akkor a leginkább balesetmentesebb a közlekedés, ha városban mindenki 90et megy, akkor a betartott, 60-70-80-al is csak balesetet generálhatsz. de ha mész 90-el akkor szépen siklasz a tömeggel.
autópályán detto. ha mindenki 200-al menne és az utak/autók is erre lennének tervezve, nem lenne több baleset mint most elhiheted...
szerintem nemtossz szvsz az autópályán csak esõben(no meg ha elalszik a sofõr)lehet karambolozni