Jobbratartásról jut eszembe. 14 éves koromban kezdtem a motort, persze "jóérzésû" 50ccm-en kezdtem, és mivel errõl még senki nem írt, tanulságos példának leírom, aztán matekozzon vele mindenki, ahogy tetszik: - Teljesen jogosan jobbratartási kötelezettségem van. Csakhogy. Az út szélei darabokban, ezenkívül kavicságy. Az út szélétõl kicsit beljebb a nehézgépek (=> köszönjük, vasútfejlesztés) olyan vápát nyomtak, ami még tizenötnél is úgy megdob, hogy az extrémsport, hiszen gyakorlatilag nem tudod megközelíteni a párhuzamostól nagyon eltérõen. Adódik, hogy a murva és a nyomvápa "dombja" közötti cirka 10 centis sávon kell elmenni. - A sebességhatár mopedre városon kívül is(!) negyven. (=> öngyilkosság. Külsõ szélen azért, mert szinte ötpercenként adódik valami, amin hasalhatsz, belül azért, mert egyébként teljesen jogosan, letolnak a francba, hiába tolod neki nyolcvanig akár. Már ha megy, ugye. Habár akkor már kereken kétszeresével lépted át a sebességhatárt. Nevetséges...) - A biciklisek ugyanebben a sávban közlekednek, mivel õk sem kívánják magukat leöletni. Nincs is ezzel semmi gond, csakhát szánalmas kismotor ide, vagy oda, én azért mégiscsak kereken négyszer annyival szeretnék utazni. Elõzés tehát vagy jobbra, az árokban (amibe a murva miatt amúgyis csak fejjel elõre fogsz beérkezni, elvégre a robogókerék nem alkalmas salakmotorozásra), vagy balra, ahol ha élve átjutsz a vápán, matricáz egy kamion azalatt a tizenöt másodperc alatt, amit bent töltesz. - Ugyanebben a sávban találhatóak többnyire az elütött állatok, nagyobb kövek, kátyúk, csatornaátvezetések szélei, egyebek.
Nem kívánom ennél bõvebben leírni, hogy hogyan néz ki kismotorral A pontból B-be eljutás városon kívül (városban még oké, mert én is megyek hetvenet, meg a Merci is megy hetvenet a negyvenes táblánál. Õ örül a fejének, hogy hajthat; én meg örülök a fejemnek, hogy nem taposnak el, mint egy férget.); legyen elég annyi, hogy nagymotoron nyolcadannyiszor sincs annyi "Na, ha ebbõl egyben kijövök..."-élményem, mint anno.
Összefoglalva, a sebességkorlátozás egy vicc, a jobbratartást maga az úttest teszi lehetetlenné, a motorosokra (értem ezalatt a kismotort, értelmes nagymotornak úgyis csak a rendszámát látod) nagyívben szarnak, nanáhogy, elvégre a kocsiban van légzsák. Még õ a hülye, hogy egyátalán elindult, szerencsétlen tizenéves csóringer. ZOH! Utak, utak kellenek, jó, és széles utak, avagy kerékpárutak. Bár elsimerem, hogy a szabálymódosítás mindig nagyságrendekkel olcsóbb, és a prémium ugyanúgy járhat érte. Bazi okos KRESZ-ünk a kismotornak tiltja amúgy, hogy lakott területen belül a kerékpárutat használja. Na, nem mintha lennének.
mentetek már esõben autópáylán?érdekes én mindig meszebbre látok 2 méternél,akármenyire is szakad,anyi látás akkor is megvan,hoy tudd mikor kell lassítanod...köd az más,ott tényleg nem érdemes gyorsan menni:D
Azért általánosítani nem kell, amerre én városokban járkálok, vannak dugók itt is, de érdekes módon csak jó tapasztalatom van szinte, ledudálás még nem is volt soha, pedig sokat vezetek, városban is. Bár mikor Pesten járok, énis tapasztalom ezeket, okát ennek sosem értettem, hogy ha Veszprémben be lehet engedni magad elé valakit, anélkül hogy hátul ledudáljanak 5-en, akkor a nagy faluban miért nem.
biciklivel nem merek útra menni egyszerüen,egy idióta fasz suzukis aluljáróban budafokon 5 centire ment el tõlem kb hetvennel nekem jobbra 3 centi volt padka,ha akkor elesek nem itt irogatok,aztán miuátn a kurva anyját szidom õ akar engem megvenrni...másik meg szõke cica hegesztõszemüvegben nem nézi mi van zebrán,hane hirtelen elindul,majd tõlem 2 méterre nyom egy satuféket,és én akkor indultam el amikor még õ ált egyhelyben az ócska szarjával,az ilyeneknek kiszúrnám mind a 4 kerekét,meg letörögetném viszapillantóját legszivesebben,ugyan így tennék rohadt paraszt bicikliúton parkoló faszkalapokkal,egy ilyen idióta miatt kockáztassam az életemet hasonló idióták között,hát inkább megyek járdán és kerülgetem gyökkettõvel babakocsikat meg öreg néniket,minthogy ilyen faszok kz lemenyjekaz útra
biciklivel ne menj forgalmas utra, ennyi. nem ertem abban mi a jo nekik is, hogy szivjak a fustot, meg a port a dugoban, ha lehetoseg van ra, sokkal kisebb forgalmu uton is menni. meg ahol bicaj ut van, oda se mennek fel az eszlenyek, mert mekkora bakkano a sulyesztett jardaszegelyre felmenni. lol
nagyra vannak a 110 es tempoval, de eddig is benne volt a kreszben, hogy az utviszonyoknak megfeleloen kell a sebesseget megvalasztani. tessek mondani, ha cigany gyerekek potyognak az egbol, akkor lehet 130-al menni, vagy az mar esonek szamit? nem a szabalyokkal volt eddig sem a gond, hanem az emberekkel. amikor ket kamion palyan eloz 3 km/h sebesseg kulonbseggel, es kivag eled 80-al.. kamionosokat kitiltanam a francba. a tranzit forgalom menjen vasuton, ahogy a fejlettebb orszagokban, igy a milliardokbol epitett utak sem mennenek tonkre 4-5 ev alatt. esszel kene vezetni, es elozekenyen, a kluturank meg mindig inkabb balkani, mint nyugati..
nem lehet mindig kis forgalmú úton menni,meg sokszor az nagy kerülõ,vagy bicikliutak egyáltalán nincsenek kivilágítva,engem járdaszegélyek nem zavarnak,azért max outisok sírhatnak,mert nekik nem bírja anyira azt a kerék,enyémet oda leeht csapni 40-el akkor sem lesz semmi baja;)
Ez szép és jó, csak sajnos amekkora görény a rencer, nálunk olyan helyen trafizzák az 50et, ahol nem kéne.. (városból kivezetõ 4 sávos út, amitõl legalább 5mes fûsáv választja el a járdát... A város közepén a várkeren meg simán végigmegyek 90el, és mindenki nagyívben leszarja -.-
a legtobb szabalytalansag az olyan balfaszok miatt van, akik 40-el!!! mennek 90 helyett. szinte minden nap osszefutok ilyen barommal, vagy a masik aki nem kepes idoben elindulni zold lampanal es joesetben 1 ember meg atfer mogotte. aztan ott vannak a bringasok (akik meloba jarnak) meg mindig melleny nelkul, kivilagitatlanul kacsaznak ossze-vissza. ha lassan halad a sor nem zavarja oket hogy jobbra indexelsz, siman bemegy melled jobbra aztan meg o van felhaborodva. az autost megbuntetik a biztonsagi overt, ha nincs melleny a kocsiban, (jogos mert elo van irva)olyat miert nem lattam meg hogy a bringasokat kiszedik akiken se vilagitas, se melleny?! es az olyat aki feltartja a forgalmat, mert benzint sporol es csak gurul, mert ilyenek is vannak...
Az a baj hogy sok ember nem tud vezetni valamint a jármûve nem alkalmas esõben 110 felett, azt sem tudja az emberek 80%a hogy amikor felúszik az autó mit kell csinálni. Hiába van nekem pl megfelelõ háttér és bátran megyek 170el is akár esõben ha körülöttem akár csak 1 idióta van kopásjelzõs szarokkal 0 vezetõi tudással. Ezért egyetértek a 110el.
Viszont száraz úton csak emelném a 130at 150re kár hogy ezzel már nem foglalkoznak, sõt M7 3 sávoson belsõ sávra 180-at is engedném egyes szakaszokon. (ott egyébként sem érdemes 180 alatt próbálkozni belül :))
Persze a megoldás az lenne, ha sokkal sokkal több ellenõrzés lenne és szétszivatnák azokat akik nem képesek megfelelõ mûszaki szinten tartani az autójukat.
a legtöbb szabálytalanság az ilyenek miatt van, de a balesetek nem. Gondolj bele, gyalog sem rúgnád fenékbe a járókeretes öreg nénit, hogy menjen már az utadból...
az mas, o nem tud mashogy kozlekedni (bar erre is vannak ellenpeldak az oreglany-busz topikban :) ) viszont aki balfasz kocsival, vagy csak sporol az uzemenyaggal azt ugy "picsanrugnam" hogy az arokbaborul. most kepzeld el, hogy minden nap talalkozol ezzel a barommal, mert 1 utvonalon haladtok, es nincs mas valasztasod.
Az egybefüggõ esõzésnél(égszakadásnál),az olyan mintha lenne elötted egy vízfüggõny kb annyit látsz mint a ködben. Plusz még baszottúl csúszik is. Nem egyszer mentem már szakadó esõben. Szóval tudom mirõl beszélek.
Nyugalom, a hosszú élet ritka. Erre mondta kedvenc kreszkönyvem, hogy akit elragadnak az indulatai, az nem ura önmagának. Hogy lehetne ura az autónak?
Persze, néhányan engem is idegesítenek, de az, hogy negyvennel megy elõttem, nem. Biztos megvan rá az oka, mankókeréken megy, mûszaki hibája van, számtalan oka lehet. A "hûdelazák" - akik viselkedésükkel másokat is bajba sodornak - sokkal jobban idegesítenek. Ha meg akar halni, tegye egyedül, ártatlanokat ne vigyen magával. Gondolok itt egy-két "kiszámított" elõzésre, a téli gumi hiányára, a gyermekülés hiányára, indokolatlan sebességtúllépésekre.
Én azt utálom,amelyik meglátja,hogy piros lesz,de még elötte 300méterrel elkezd fékezni,aztán meg gurulgat. Ezt nem tudom megérteni,attól,hogy õ gurulgat nem fog kevesebbet fogyasztani az autója,vagy ha emiatt izgul picsáért vette meg? Kiveszi üresbe és basszameg gurulgat egészen a lámpáig. Aztán amikor zöld lesz õ tököl a legtöbbet.
Ráfér a módosítás csak azért nem ennyire radikális pl az esõs úton 70-el ne rohogtessenek már :D:D. Leesik 3 csepp esõ és 70-el kell szabni akkor minek a vizet kiszorító gumi. Ennyibõl ha havas latyakos az út nem szabadni 40-nél többel menni hatalmas barom volt aki kitalálta. A lassítás a zebra elõtt még ok.
86-os hszre. Nézd meg olaszoknál a kamionosok sztrájkoltak pár napig a nép nem tudott enni, szóval nem bántani õket mert különben nem lesz meg a napi betevõ falat a Tecsóban :D:D. Vonattal MO-n szállítani nem lehet 1 szar a hálózat 2 nagyon drága nem éri meg.
nem-nem, ha nem ismerem az illetot es lassan megy en is ugy vagyok vele hogy barmi baja lehet es nem zavar, tanuloknal szinten turelmes vagyok, de ha minden nap talalkozok az illetovel, es mindig ugy megy, sot bevallja hogy o uresben szokott gurulni na akkor legszivesebben... ahol meg meg lehetne elozni, ott termeszetesen jonnek szembe...
Ez egy téves tanulás eredménye. a piroshoz gurulást tanítják az oktatók, mert így lendületben marad az autó, és ha átvált zöldre, könnyebb indulni, nem akasztja be a forgalmat a megállásával. De aki úgy ér oda, hogy éppen pirosra vált a lámpa, annjak miért nem esik le, hogy sokára lesz még zöld?
"A milliárdokból épített utak nem mennének tönkre" Az nem a kamionok miatt megy tönkre,hanem amiatt,hogy nincs benne anyag semmi! Most megint feltúrták azt a kurva Keleti pu-t de a pékfaszáért azt nem tudom,biztos kincset keresnek. De annak a hülye Demszkynek már igazán megmutathatná már valaki hol az arany:D Na tehát ami oda fog kerülni aszfalt a Keletihez fél év múlva olyan szar lesz,hogy nemn lehet majd rajta közlekedni,vagy az elsõ nagyobb esõzés vagy fagy után.
Érdekes én nem így tanultam,másik meg az,hogy gyakorlatban ugyse fogsz elkezdeni gurulgatni,hanem simán fékezel és ugy érsz oda a piroshoz. Pontosan ez az amirõl beszélek. Meglátjas,hogy sárga akkor már fékez és elkezd gurulgatni,pedig még 200 méterre van a lámpától. A másik kedvencem meg az,hogy elkezd gázt adni,de ugy,hogy te mögötte már ne tudj átmenni,csak õ.
Igen mivel az alaphoz nem normális anyagot hordanak hanem szemetes murvát. Meg lehet nézni Németben Horvátban az autópályák belsõ sávja ahol kamionok mennek sehol nem nyomvájus, bezzeg nálunk fél év alatt akkora gödör van hogy elengedem a kormányt veszprémnél és fehérvárig csak a gázt kell nyomni mert a gödörben a kerék magától kanyarodik :D:D
na meg azok a madarak akik addig nem hajlandoak bemenni a korforgalomba mig az teljesen ki nem urul...aztan a szokasos kifele nem indexeles. nem a kresszen kene valtoztatni hanem az ilyen balfekekel es mindenre szaro emberekkel kene valmit kezdeni.
Igen meg aki befelé is indexel, az is zavaró mert ugye azt jelentené hogy egybõl ki is megy egyszer mentem ki az ilyen elé nem ment ki éppen elkerültük egymást és még õ dudált nekem.
Ez a másik fele. De ennek leginkább az a hátránya,hogy Magyarországon nem nagyon voltak körforgalmak,csak a Lánc hídnál,meg még valahol vidéken egy. És emiatt nem igazán tudnak közlekedni körforgalomban az emberek. Bár most 1 éva talán megváltoztatták a Lánc hídnál lévõ körforgalomba behajtást,amivel mégjobban össze keverték az embereket:D
A körforgalom egy káosz. Pedig a világ legegyszerûbb és legbiztonságosabb útkeresztezõdési módja: mielõtt bemész, balra nézel, ha jön valaki a "körben", õt el kell engedned. Ha enm jön, bemehetsz, innentõl Neked van elsõbbséged, ha ki akarsz menni, indexelned kell. Ennyi. Mégis sokan "átírják" a kreszt: befelé indexelek, aki balról jön, arra jobbkézszabály vonatkozik, kifelé elfelejtek indexelni. Még rosszabb: befelé indexelek, úgyfelejtem, ezzel kivívom magam ellen a sorsot, és mindenkit becsalogatok magam elé. Nemhiába találták ki, hogy az autó indexe kormányfordulásra visszaálljon eredeti helyzetbe... (megvan a "KRESZ tanácsok" sorzatom következõ témája. :):):) )
Szerintem ezekután már megbuknál a pszichológiai vizsgálaton. (Ugyanis volt rá kezdeményezés, hogy a KRESZ, a rutin és a forgalmi vizsga mellett a pszichológiait is vezessék be) Képzeld el egyébként, hogy mi történik, ha nagy sebességgel egy kikerülés során felugratsz a járdára (városban) vagy lemész a padkára, esetleg az árokba országúton.
Itt sopronban van kb 28 körforgalom :DDD Akkora szar, hogy iszonyat.. Egy bizonyos autósûrûség fölött úgy megakasztja a a forgalmat, hogy ihaj. Nem beszélve ugye a sok kreténrõl aki nem tudja használni...
Meg,de azt nem értem mért nem tud akkor fékezni amikor már odaér,mért kell már elötte 200 méterrel? Szóval ez az amit nem tudok megérteni. Fogyasztani ugyse fog kevesebbet az autója.
Hát igen, ha üresben gurul, akkor az alapjárati fordulatszámot fenn kell tartania motornak, szóval ugyanannyit fogyaszt, mintha állna. Ha sebességben gurul, az valóban spórolás, mert egyrészt 0,0 litert fogyaszt az autó (megvan üzemanyagfelhasználás nélkül is a lefulladás elkerüléséhez szükséges fordulatszám), illetve a fékkel is spórol. Talán ezutóbbi a legbiztonságosabb, mert egy egy folyamatos lassítást tesz lehetõvé, és igen, ezt tanítják az oktatók is, hogy így dinamikusan tud indulni, ha közben zöldre vált a lámpa.
Az a legnagyobb butaság, amikor nyomja a gázt az ürge, pedig piros a lámpa, a végén hirtelen fékez, megáll, én meg, aki sebességben gurultam (fokozatosan lassultam) a lámpáig, simán beelõzöm, mert mondjuk pont akkor vált zöldre. Ha nem vált zöldre, akkor sem vesztettem semmit, csak benzintspóroltam.
Körforgalomban befelé nem kell indexelni csak kifelé. Rühellem a körforgalmakat mert nem tudják az emberek használni. Befelé indexel, kifelé nem vagy amikor bent van balra indexel befelé (ezen röhögök mindig a legjobban) és amikor kimegy csak elveszi az indexet...
Tényleg eléggé borzasztó. Az se semmi, hogy egy-két fõútra (pl. a 10-es útra Pilisvörösvárnál) körforgalmat telepítettek 3 kijárattal. Ebbõl kettõn ugye van forgalom, ez maga a 10-es út, egy pedig a Liegl&Dachser logisztikai központba megy, ahová 100 autóból talán egy kanyarodik be. A lényeg az, hogy amikor valaki nem hajt ki a 10-es út felé, mert vagy a vállalkozási területre megy, vagy meg akar fordulni, akkor életveszélybe kerül, ugyanis a legtöbben teljesen természetesnek veszik, hogy mindenki ott hajt ki (mondanom sem kell, hogy index nélkül)
Ugyanilyen körforgalmak vannak a 6os úton érdnél, borzalom az egész. Kedvencem az érdi két sávos körforgalom:D Ki van táblázva hogy melyikben merre menjél, nem baj körbe megy kívül a kamion... lol
Hát én azt egysávosnak értelmeztem :D Egyébként a lánchídi "körforgalom" csak nemrég (2-3 éve) lett körforgalom, azelõtt csak úgy nézett ki, de a KRESZ szempontjából nem volt az.
A kresz szempontjából a körforgalom szabályai szerint kellett bele menni. Most változtatták meg abból a szempontból,hogy annak kell megállnia aki benne van.
Régebben aki a hídról/alagútról jött annak volt elsõbbsége, csak az alakja volt körforgalom. Most már rendes körforgalom tehát aki benne van elsõbbsége van. Bár nagyon rég nem jártam arra de ha jól emlékszem így van.
Jobb ez így, hallani is rossz volt annak idején, hogy mindenki körforgalomnak nevezi, mégsem az. Mindig féltem, hogy valaki nem fogja megadni az elsõbbséget, és nekem jön.
Most annak van elsõbsége aki a hídról jön vagy az alagútból. Magyarán ha benne vagy akkor neked kell megállnod.
Hát nem tudom, de jó nagy káosz lesz, ha az új KRESZ szerint majd a buszsávban mennek a biciklisek. Aztán minden busznak, rendõrnek, taxinak át kell majd sorolnia a belsõbe, ha szabályosan akarja elõzni?
:) meg tudom érteni. Hiába a korlátozás aki akar ugyis odalép neki. De lehet, hogy 130km/h-val biztonságosabban vezetsz mint más 30km/h-val
hány olyan van aki azthiszi megvan a jogsi aztán õ a nagy király. Faluban 120-al végig repeszt stb. haverom is igen elvan szálva magával mióta megvan jogsia volt hogy kivüröl elözött meg valakit. a probléma az, hogy a balesetek angyrészét az ilyenek okozzák, hogy semmi tapasztalat csak a pofájuk nagy. Friss ogsival szerintem nem kellene anyira királykodni, inkább némi rutint szerezni. Meg ugye mindennek van határa. Attól mert kivülrõl elõz meg valakit max baromnak tartják de nem királynak. Meg aztán ha megengedettnél többel gurulsz akkor van aki beparázik aztán leblokkol stb. ilyenbõl van a galiba. ha a parázás helyett a vezetésre figyelnének kevesebb lenne a baleset. nem akarok gonosz lenni de 60 év felett elvenném a jogosítványt.
Szerintem ellentmondásba keveredtél önmagaddal, hiszen a 60 évnél idõsebbeknek értelemszerûen több rutinjuk lehet, mint a friss jogsisoknak. (Leszámítva, ha 60 éves friss jogsisról van szó)
Mentünk apámmal pestre autópályán,160körül toltuk le a sok trabantost és nem azért ennyivel mert apám versenyzõ hanem azér mert az a sok 2ütemû szar 50-el csoda ha megy és ahogy bementünk a belsõbe elõzni 160-al a NAGYurak fekete BMW,AUDI-jai majnem letoltak így is az útról.
Ami azert itt megy nem kicsit durva szint:) A sok parazos akkor inkabb el se induljon otthonrol, ulljel a 4 fal kozott bzmg. Paran irtak, hogy mindig betartjak a sebesseget, legyen az 30-40-50. Ezt ki hiszi el? Nem azt mondom, hogy szaguldozzon mindenki. De ha normalisan, esszel, korultekintoen mesz, es a kocsid is megfelelo muszaki alapotban van, akkor nincs gaz szvsz.
egy táblát láttam eddig életemben,ami egy renault megannak hihetõ is volt,horvátországban egy 13-as tábla,30-al éppenhogy sikerült befordolnunk:D
LoL most hallottam a tvben, bár nem éppen a témához tartozik, de tervezik hogy jövõre matricát kellene venni az M0sra (személyautóknak is). Normálisak ezek? Így mindenki be fog menni a városba inkább (én is).
Ja hülyeség. Ha az 1-es, 7-es, 3-as, 5-ös, 6-os utakat (és a mellettük fekvõ településeket) is tehermentesíteni akarnák, akkor pont az lenne a cél, hogy ingyenes legyen az autópálya.
"bár nem tapasztalatból beszélek hiszen még gyerek vok,szólj ha hülyeséget írok" Ez az, amit sajnos csak 10-bõl 1 ember tud leírni.
Lehet ezt szeretni is. Értünk van, nem ellenünk. Persze, bele lehet magyarázni egy szimpla biztonsági övbe is, hogy csak azért van, hogy a rendõr írhassa a csekket, és azért korlátozzák a sebességet, hogy a "hülye fakabátok" letesztelhessék a szép, új, adónkból fizetett radarjukat. Ezt hívjuk csõlátásnak. Az én érdekem mindenek felett, még az én érdekeim felett is :)
Valóban, és az emberek nagy része kultúráltan is közlekedik, még akkor is, ha nem állnak a helyzet magaslatán, mint tõlünk nyugatabbra.
Én eltörölném az egész KRESZT a rákba. Mindenki mennyen ahogy akar, úgy ahogy akar. Semmiért nem büntetnék. Higgyétek el, tizenötször megfontoltabban vezetne mindnenki :)
Van egy halom szabály, ami csak a pénzrõl szól. BTW, azt miért nem lehet, hogy pl ha én 1 éven keresztül elvégzek egy vezetéstechnikai tanfolyamot, akkor kapok mondjuk +15% tûréshatárt a sebességkorlátozásokra? És miért nem lehet az, hogy friss jogsival, mondjuk 1 vagy két évig bármilyen gyorshajtásért, ittas vezetésért, stb azonnal ugrik a jogsi?