Ritkán olvasni ilyen sok marhaságot amiket itt összehordtál:
- Az 1.1-es Colt-al miért hasonlítod össza a Prius-t? Ilyen alapon nagyokosan azt is kihozhattad volna, hogy bringával még olcsóbban ki lehet jönni. Ez került neked hónapokba? - Semmi se tart örökké, az akksik sem. Ennek megállapításához szintén egy másodperc sem kellett volna, nem hogy hónapok. Az viszont hogy 3-4 évente cserélni kellene benne a meghajtó akkumulátorokat, az a már kismilliószor olvasott megahülyeségek egyike, amit olyanok találnak ki akinek semmi fingjuk sincs a témához. Ha tényleg utána néztél volna akkor tudtad volna, hogy az akksik legalább addig bírják mint az egész autó, így soha nem kell cserélni õket. - Attól, hogy nem tölthetõk hálózatról, nem következik hogy bukta lenne.
Szóval jól tetted, hogy nem vettél Prius-t, az ugyanis értelmes emberek számára való.
Bocs, a Tesla R nem 18M, hanem 15M Ft. Esett a dolcsi árfolyama.
Köszi, majd egyszer megnézem! De van egy olyan sejtésem (lehet, hogy nem megalapozott), hogy ehhez nem kell üresben gurulni, elég egyszerûen 6-osban hagyni, gáz nélkül. Így meglehet, hogy akár 1-200 méterrel is rövidebben tartaná a sebességet, úgyhogy erre az 1-200 m-re kéne egy kis gázt is adni (3-4 l/100 km). :-D
"szerintem te nem pont arról beszélsz, amire Tinman gondolt."
Lehet. De gondolom, ha úgy látja, hogy félreértettem, és nem ért egyet azzal, amit írtam, akkor válaszol, és kifejti, hogy másra célzott, és zserinte ez vagy az nem így van stb.
"de egyrészt intelligencia, másrész némi koncentráció kell hozzá. az ember gyakran elnagyolja a matekot lustaságból"
Szerintem ehhez nem kell semmi számítgatás. Ha nem akarsz száguldozni, akkor alapvetõen 2 módszer közül választhatsz:
1. Hosszan gyorsítasz, kis gázzal: viszonylag alacsony fordulatszámon (mondjuk 2500 körül benzines nél) elváltasz, és ezzel a módszerrel folytatod a gyorsulást, amíg el nem éred a kívánt sebességet.
2. Röviden, dinamikusan gyorsítasz: hagyod felpörögni a motort, mielõtt váltanál, aztán hosszan utazol a kívánt sebességgel, magas fokozatban, alacsony fordulatszámon.
Nekem abszolút a 2. verzió jött be. 0,3-0,5 l/100km csökkenést simán el lehet érni vele az 1-es verzióhoz képest.
Persze, autója válogatja, hogy mit szeret, milyen a nyomatékgörbe meg az áttételezés. Hamar meg lehet szokni, rá lehet jönni, hogy hogy kell takarékosan vezetni.
jó példának ott az M0 sszeged felé menõ szakaszán a nagy lejtõ. üresben simán elgurulsz 85-tel majdnem az új felüljáróig, még akkor is ha a sebességmérõnél 80-85 volt a sebességed.
szerintem te nem pont arról beszélsz, amire Tinman gondolt.
okosan váltani és gyorsítani lehet, de egyrészt intelligencia, másrész némi koncentráció kell hozzá. az ember gyakran elnagyolja a matekot lustaságból, vagy mert csak gyorsan haza akar érni. még ha tudja is jól, hogy nem a pár mp-nyi, elõzéssel nyert idõn múlik a dolog.
arra kíváncsi lennék az 5 éves gari után hány nappal aktiválódik az önmegsemmisítõ chip.
meg arra, hogy akkor majd mennyibe fog kerülni az új.
meg arra, hogy mennyire tudják majd környezetbarát módon visszaforgatni. remélem ellepik majd a piacot az óccó utángyártott-hamishologramos akksik és elkezdõdik a régik útszélen eldobálása.
Mondjuk, én sem a városi lejtõkre gondoltam, csak saját tapasztalataim alapján írtam, amit, nyilván Neked több tapasztalatod van a témában, fõleg, ha szeretsz ilyesmikkel kísérletezgetni. Én még nem nagyon találkoztam olyan hosszabb lejtõvel, ahol szabadon lehetett volna gurulni - vagyis nem gyorsult volna fel túlságosan az autó (kanyar, sebességkorlátozás, stb.), ill. nem ment elõttem senki. De ez lehet, hogy csak azért van, mert nem 40-nel indulok neki a lejtõknek. :-D
Városban ez haszontalan így van. De sokat vezetek városon kívül... nem, nem alföldi vagyok, sokkal inkább nyugat-dunántúli. Erre azért szép kis lejtõcskék, dombocskák vannak, eddigi rekord leállított motorral 4.1 km :-)))
"Üzemanyag-megtakarítás konvergál a nullához, viszont a szervízben fognak nagyon örülni a gyakori fékbetét-cserének. :-)"
Ne olyan lejtõket képzelj el, amik 5 mp-ig engedik gurulni a kocsit aztán egyenes. Azt számolgattam minap, hogyha szüleimhez hazamegyek /2x45km/, akkor 4-5 olyan lejtõ van, ahol a 2x45km-es úton összesen 11km-t tudok megtakarítani. Azért ezt nem nevezném semminek! Természetesen ilyenkor féket nem használom, hadd menjen amit bír. Elég szerencsés az említett útszakasz, mert szinte falutól-faluig tartja a kocsi üresben a 70-80km/h-át, és a faluk közepe felé lassul le 40-50-re, akkor be 3-ba és mehetünk tovább.
Nem akarok kukacoskodni, de szerintem az átlag autós számára elég ritkán fordulhat elõ, hogy ki lehetne használni az üresben-tovább-gurulás elõnyeit, azaz szabadon, fékezés nélkül gurulni. Persze, ha gyakran jársz a szomszéd faluba, akkor sok benzint takarítasz meg ezzel a módszerrel. :-D De minden lejtõn automatice üresbe tenni, vagy nem visszakapcsolni... Az elég mazsola módszer lenne. Üzemanyag-megtakarítás konvergál a nullához, viszont a szervízben fognak nagyon örülni a gyakori fékbetét-cserének. :-) Nem beszélve arról, hogy a forgalom többi szereplõjét az õrületbe kergeti az állandóan ingadozó sebesség és az indokolatlan féklámpa-villogtatás. Vissza kell szépen kapcsolni, és egyenletes sebességgel haladni. Ha meg már lassul az autó, feljebb kell váltani, hogy kisebb legyen a motorfék-hatás.
"...normálisan vált és gyorsít"
Na, ez az, amit nagyon sokan nem tudnak. Sokan állandóan alacsony fordulatszámon gyorsítgatnak, és feljebb váltanak, mielõtt a motor elérné azt a fordulatszám-tartományt, ahol jól érzi magát, és keveset fogyaszt. Az autó szegény meg csak nyög és morog egyfolytában. A tulaj meg csodálkozik, hogy miért eszik sokat az autó. A kedvencem az volt, amikor egy ismerõsöm mellett ültem, és az Alpokban, hosszú erõs emelkedõn a Corsáját 5-ösben 70-80-nal kínozta (elõtte tipikusan gyorsítás 4-esben 40-tõl, aztán 70-nél 5-ösbe...). Hogy sajnáltam azt a szegény autót!
Szerintem ez a hibrid-technológia még elég kiforratlan, de nem zárom ki, hogy fog még alakulni. Egyébként pár hónapja olvastam, hogy egy cég aksi helyett kondenzátorral szeretne elektromos autót építeni, és hogy ez majd sokkal jobb lesz, mint az akkumulátoros megoldás, mert gyorsabban lehet tölteni, és a hatótávolság is sokkal nagyobb lesz. Persze, már arra sem emlékszem, hogy hol olvastam, nem tudom, mi lehet a projekttel.
dízelt persze nem vesznek az amcsik, mert az csk teherautóba való... pedig mondjuk egy audi a4, vagy bmw3-as 2.000 köbcentis dízel sem fogyaszt sokkal többet, mint a prius, de viszont jobban megy, kényelmesebb, szebb, nagyobb, több cucc belefér a csomagtartóba... na mindegy. :)
Motorfék nélkül is fogyaszt... pontosan annyit amennyi az alapjárathoz szükséges. Motorfékkel rövidebb az üresben megtett út.
Facts: Van a közelünkben egy nagy falu, 3 km-re tõle, meg egy kicsi. Leállított motorral /no szervo rulzik :-D/ a másik falu közepéig elgurul a kocsi. Motorfékkel a 3 km-es út felénél leáll.
Camry is atom draga, de csak itthon. Kulfoldon jopar millioval olcsobb, mint nalunk. Jo kis adok, meg minden losz@r, amivel lehuzzak az embert. Legyel kornyezettudatos 2x annyi penzert. pfff
Hat jo is az uj camry. Mindenesetre a Petrobras Tupi olajmezoje nemileg tehermentesiti majd az USA-t a kozel keleti olajtol.
Tavaly nagyon akartam venni egy Priust és rendesen beleöltem hónapokat a témába, hogy tényleg jól járok-e.
Jelentem nem!
Mert: 1,Az autó iszonyat drága. 6-7 millió! 2,Ahhoz képest, hogy a fékezés során keletkezõ energiát visszatölti az akksiba, jónak mondanám a fogyasztását, de nem kiválónak! (4-5 l/100km) Ha betartod a kreszt és nem 2.0-ás harckocsival jársz, 5-6 literrel nevetve eljársz pl. egy Mitsubhisi 1.1-es Colt-al harmadannyiért!!! 3,Az akksik nem tartanak örökké... nagyon nem. A kocsi használatának gyakoriságával exponenciálisan csökken az élettartamuk. Tehát ha minden nap belekerül 40-50km vagy több, akkor 3-4 év cserélni kell az akksikat. Ha városi autónak, nyáron meg nyaralás, starnd stb. célokra használjuk, akkor 5 év körül van az élettartam. A cseréjük ~350.000 Ft körül van. 4, Természetesen sem a Honda sem a Toyota hibrid autója NEM tölthetõ 220V-ról, max. átszerelgetéssel, gari bukta azonnal és az akksik amúgy sem lesznek képesek pár percnél több zero emission energiát szolgáltatni, így bukta az egész.
Értelmes ember nem vesz ilyen autót, nincs értelme... helyette betartja a kreszt és lejtõn üresbe közlekedik, figyel a keréknyomásra, normálisan vált és gyorsít.
Tény, hogy azok a full elektromos autók /pl. Tesla kocsik/ melyek egy feltöltéssel 2-300 km-t képesek megtenni, jó vételek, ha telik rá... Ésszel és befektetéssel megoldható a napelemes/szélenergiás töltés és a hálózatból nem kell már sok. Sajnos a Tesla Roadster jelenleg 18.000.000 körül van odakint, tavaly még rebesgették egy jóval olcsóbb családi autó megalkotását, de errõl egyelõre nem sok hír :-/
Na igen, õk megmondták, hogy afganisztánból, irakból nem fognak olajat kivinni az amerikaiak, így is lett, elég hatékonyan akadályozzák a kõolajkitermelést.
Mindezt köszönhetjük a terroristáknak - zöldebb szebb és öntudatosabb világ - wow - Oszama egy messiás
Azt hiszem a Camry egy számmal nagyobb autó, szóval benzinmotorral egy ekkora autónál jó a 6,9. Google-el meg tudod nézni, hogy mirõl van szó.
Ami most még beugrott, hogy ez a 6.9 literes fogyasztás csak az amcsiknak nagy dolog... A mi focusunk eleve 6.9-et fogyaszt szóval gondolom arrafele másfajta kiszerelésben árulhatják
Na királyság, csak terjedne már gyorsabban a dolog.
Mondjuk a dologhoz még hozzájön a kérdés, hogy mennyi lehet a fentartási költség. Mármint biztos kikell cserélni pár10e kilóméterenként az akksikat.