Egyrészt tegnap éjjel kipróbáltam és nagyon ott van,úgy látszik a Wolverine után sikerült megint végre egy jó adaptációt összehozniuk.. Másrészt brutálisan odabasz 3D-ben!!..sajnos csak a színszûrõ cián/kék hatású verziót okozza az iz3d driver,de mocskosul kihozza a mélységet.. próbáltam fotózni,de nem enged printscreen/paste módszert...
Gondold ahogy akarod;-) Ha így könnyebb a szívednek, engem nem zavar. Én láttam a PhysX motort dolgozni, szerintem nem parasztvakítás, nem egy felesleges hóbelevanc. Messze ezzel a technikával lehet a függönyök libbenését, a zászlók lobogását, a füst-szél kölcsönhatást, vagy egy szélvihart a legszebben megoldani. És részemrõl itt a vita vége.
Szép és jó de ettõl még a egész physx egy hatalmas átbaxás,semmi akadlya annak hogy ezek a effektek akár xboxon megjelenjenek... Nevetséges az egész nvidia physx szarakodás úgy ahogy van, a Stranglehold hasonló graffal sokkal több törmelékkel és zúzhatósággal gyengbbgépen is elfutott mindenféle physx nélkül,mirõl beszélünk?:D
Amúgy fasza hogy nem a játékról beszéltek hanem a szaros Physx-rõl, mintha valami kurva nagyot jelentene ha nincs gõz vagy szálló papírok a földön. Amikor játszok ki szart érdekelnek ezek az effektek, az összhatás így is nagyon jó lett és ennél nem kell több a grafika meg effektek nélkül is szépen kidolgozott.
Ilyen nincs az agyontámogatott Chillstream kontrollert nem ismeri fel a játék, a kevésbé támogatott rumblepad 2-t habár felismeri, de összevissza vannak cserélve a gombok és az analóg karon a fel az a le:D Remélem azért ezt a véglegesben javítják, mert gamepaddal csak jobb lenne. Másnál is van ilyen gebasz, vagy csak nálam?
Pedig egyszerû. Láttam játékokat ki, és bekapcsolt PhysX el. VAN különbség, nem is kicsi. Láttam játékokat ki és bekapcsolt szûrökkel. Láttam, hogy a szürõk, elmosások LEPLEZIK a grafikai hiányosságokat. (Leg kirívóbb példa, a legutóbbi NFS. Szégyen az, ami a blúr, és elmosás hegyek alatt van, de említhetném a Mass Effectet is. Igaz, az nem randa alatta, de ott sem véletlen a szemcse effekt azért) Tehát a kettõt összemosni nem kis hiba.
Nem láttam még olyan effektet amit elõtte még sosem, viszont minimal effekteket eladni úgy mint only pásszibül nem kis pofátlanság, mert nem is fizikáról van szó, hanem 1-2 effektrõl. Sokkal nagyobb fizikai demonstrációkat csinálnak meg játékokban mindenféle gond nélkül.
Érdekes hogy pont te tartod ezt termézstesnek amikor állandóan azzal van bajod a konzol kapcsán hogy szerinted mesterségesen pumpálják, akkor itt miért nem vagy felháborodva? ez mi ha nem az?
Tépem a szám, de minek? Pont ezt mondom... Az ATI-sok nem kevesebbet kapnak, és a konzolosok sem. Ezzel a grafikával, ez a maximum, amit ki tudnak számolni. A részecske-fizika már nem megy pluszban, azzal a hardwerrel. nV karikon van plusz egy chip, erre a célra, így nV karikon pluszba jelentkezik. Most azon megy a sírás, hogy fizika, VAGY grafika. Igen. A grafika jelenleg fontosabb. Mivel a "next-gen" konzolokat ezzel adták, adják el. Butaság elvárni, hogy ne arra gyúrjanak. Strangeholdnál kipróbálták a receptet, nem jött be, pedig ott más húzó név is volt.
Totti!
Pont, hogy nem nagy dolgok. Kicsik, viszont az élményhez sokat tesznek hozzá. Mikor a falevelet felkapja a szél, vagy egy füstölgõ romot fúj meg, az marha látványos tud lenni. Mellette ott van kismillió NPC, és egy hatalmas terület, így a videókártya is, és a processzor is alaposan le van terhelve. Kell valami, ami ezeket a dolgokat PLUSZBAN leszámolja...
Te olvasol is miket írogatunk?? Arról ugatunk egész nap hogy pont hogy nem kéne hozzá a PhysX anélkül is meglehetne csinálni mint pl mutatod a Red Faction is mekkora cool és nem kell hozzá physx.Nvidia kezébe ez van semmi több. Részemrõl téma lezárva!
Red Faction: Guerrilla - Geo-Mod 2.0 van benne minden ami kell, effektek, raklap törmelék stb... mégsem kell neki semmi, de biztos a Batman meg a Sacred minimal effekteji külön gyorsítõt követelnek meg, mert olyan nagy dolgok...
Batmanba milyen a füst/köd? belemész és megtudod kavarni? kavarog ahogy a való életben is?
Könnyû lenne nekik pedig megvalosítani.Legyen akkor csak pl Stranglehold szerû grafika vagy valamivel gyengébb de legyen benne kegyetlen fizika. Kegyetlen sokat dobna a hangulaton hogy törmelékektõl portól szinte nem lehetne látni röpködnének a szilánkok stb.Meg fedezékrõl fedezékbe kéne gyorsan szaladgálni mert a bútorokat fa dolgokat sõt kis idõben a vékonyabb tégla fedezékes is lebontanák körülöttünk.Egy élmény lenne. De az a baj hogy a fejlesztõket csak a pénz érdekli a játékosok akaratát leszarják.
Egy a gond. Füst, és füst közt óriási a különbség. Én sem értettem a különbséget, míg nem láttam a Sacred2-t. Van benne szélvihar, füst, zászlólobogás, stb... Aztán bekapcsoltam a PhysX-et. És megláttam a különbséget. Ami ég és föld. Pedig csak apró effektek ezek... Úgyhogy, nekem magyarázhatod, hogy parasztvakítás a dolog. Mert nem az, és PhysX nélkül nem megvalósíthatók. Legalábbis ezen a szinten.
Nvidiát kell venni ha szeretnél PhysX-et atit ha szeretnél dx10.1-et.Jõvõre ez a kocka az nvidia felé fordul mert minekttõnek lesz dx11 és nvidiának ott a PhysX.Szal csak ez van a kezében!
Amúgy ez az egész phisix mizéria csak üzletpolitikai faszság.Ha külön fiziksz meghajtó lenne akkor lehetne pluszt hozzáadni, de így, a hardverileg gyengébb kártyáról számolja a program a fizikát. A hardverileg erõsebb kártya gyártója jelen esetben az ATI meg vagy nem tudta vagy nem akarta lepénzelni az eidost(akik mint egy korábbi botrányból kiderült hajlanak az ilyesfajta lefizetéses dolgokra). Ennyi, nem tudunk ellene mit tenni, nem szabad nvidiát venni mert visszaél a hatalmával, nem szabad atit venni mert az meg nem:D Inkább menjetek ki a szabadba és biciklizetek.
"Csak az ATIsoktol ebben a játékban ezeket elvették" + a konzolosoktól is.
A crysis full VGA limites, a fizikáját könyedén elbirta a 2magos közepes AMD-m is (négymagoson se gyorsult semmit, de ahogy butitottál a grafon, lejjebb vetted a felbontást, megtáltosodott) :)
És annyiszor irom le, ahányszor nem érted meg: nem kaptál te semmiféle pluszt, minden játékban manapság alap a füst, a szikrák, a vmilyen szinten rombolhatóság. Csak az ATIsoktol ebben a játékban ezeket elvették.
Strangehold grafikát meg felejtsd már el :) Lehetett annyira rombolni benne, mint ebben vagy sem ? Legetett. Kellett hozzá fizix? Nem. Ennyi.
Játékról van szó, nem pedig valóságról. Mindenn játék agyon efektezett. Stranglehold nem akar több lenni mint ami, nem kiemelkedõ grafban, de a fizika és a rombolhatóság baromi látányos, viszont messze nem ronda. Sok objektum, szép effektek, rengeteg rombolhatóság, de lehet nálad ez az agyon effektezés...
Batan is csak egy Unreal motor, korrekt látvány, de semmi több és csõjáték, na de nehogymér erõmû kellejen ahhoz hogy egy pár szikrát, meg füst vagy köd effektet lehessen látni a képen... a csemperombolás meg vicc, Max Paynébe is volt ilyen, Strangleholdban is van és még sok másban is. Red Factionhoz sem kell fizikai kártya, miért nem? nem szarja össze magát a gép amikor komplett épület esik össze a fejed fölött, ehhez képest semmi az a minimális effekt ami a Batmanba van...
Viszont egy PC erõforrásai végesek. A sokszor annyira kritizált optimalizálás pont errõl szól. Valamit valamiért. Ha király a fizika, nem lesz király a grafika, HACSAK meg nem kerüljük a dolgot, mondjuk egy külön hardware-elemmel. Ami jelen esetben a PhysX. Nem tudom, mit kell ezen rágódni. Fogjátok fel úgy, hogy az nV-sek kaptak egy kis pluszt, viszont annyival többet is fizettek. Ennyi. Mert most, ha úgy veszem, (és ez gonosz dolog volna részemrõl, úgyhogy nem így veszem) azért megy a sírás, mert egy olcsóbb valami nem úgy megy, mint egy drágább, és ez micsoda kib@szás...
Totti, Te meg vegyél szemüveget. Nem ez az elsõ, kifejezetten randa, agyon effektezett játék, amit szépnek tartasz. (Persze, az is lehet, hogy az én szemem lett túl igényes, de ebben valahogy nem hiszek.) Amúgy, a Strangeholdal semmi bajom. Akinek bejön ez a stílus, annak simán játszható kategória, nekem nem jött be. Sem grafikailag, sem máshogy.
Sajna statikus minden, az asztal és rajta a tárgyak is oda vannak szögezve, persze ha lehetne benne rombolni akkor ahhoz SLI NV fizikai kártya kellene:)
Sokat játszhattál a Strangleholdal, de még ha nem is tetszik a graf, ami szép benne, és messze nem olyan mint aminek próbálod beállítani, a fizika a rombolás az effektek tökéletes élményt adnak és van benne minden és mégsem kell neki erõmû és kamu fizikai kártya, miközben sokkal több effekt(rombolás) van benne egyszerre a képen mint a Batmanban...
De fogd már fel Strangleholdnál nem a grafikával gizdulunk hanem a fizikával!!!!1-2 hely szép a Strangeben de öszeségeében nem szép fõleg némely belsõ tér.Rombolhatósága az meg csúcs olyasmi vagy sokkal jobb kéne minden game-be!
Crysis a legjobb példa. Megcsinálták a fizikát, a grafikát pöpecre, cserébe az isten gépe sem elég hozzá. Ha belepakolják a PhysX-et, akkor legalább nV karikon jól futott volna, mert legalább a proci tehermentesítve lenne. Flatout nem tudom hogy kerül ide, Strangeholdon meg aki nem látja a 3 szûrõ, és a tonna blúr alatti moslék grafikát, az meg vegyen szemüveget. Az itt linkelt képeken egy tiszta él nem látszik... Így nem nehéz "jó" grafikát csinálni... Attól, hogy csili-vili, még nem szép egy grafika.
Rohadt jó lett a játék, a demó alapján wolverine-i magasságokban jár, csak itt azért durvábbak a kombók. Igaz, hogy néha kicsit be-be lassul, de tulajdonképpen azon is meglepõdtem, hogy elindul még a gépemen, szép is és mondom csak ritkán lassul be. Szeptemberben meg lesz új gép, szóval várom.
én 5-6 éve elég sokat játszottam, de épp az ilyen gusztustalanságokból lett elegem, amirõl a vita is megy most. ami az NV és az ATi között zajlik, az már régen nem nevezhetõ egészséges versenynek. és ennek a játékosok látják kárát, ez a borzasztó.
Net split :) biztos lehalt a szerver, vagy ki tudja.
Honnan veszed, h batmanban komolyabb rombolhatóság lesz? mert ugye a lepattogo csempe (ami eleve csak bizonyos helyeken jön le, röhej!!) az nagyon messze van a "rombolhatóságtól"
Crysisnak a batmannél különb fizikához kellett fizix? Flatout UC-nek? Strangeholdnak?
soroljam?
és igen, az nvidia kártyádért kifizetett összeg egy része ment a batman fejlesztõihez, hogy pár effekt ne legyen ATI-n ... hanem irják inkább a csak nvidián futo fizix alá. ezt az egyet jól láttad ;)
A PhysX valóban nem egy nV ficsõr, hanem az ATI-soktól lett elvéve... Én, amikor az nV karimat vettem, nem ennek a támogatását fizettem meg PLUSSZBAN, hanem azt, hogy ne rakják bele az ATI kártyákba... A játék alkotói pedig direkt kicseszésbõl nem 4-6 magos, brutálisan erõs processzorokra, hanem az egyik videókártya egyik ficsõrjére optimalizálták a játékot.... Ugyanis, ahhoz, hogy ezek az effektek elérhetõek legyenek mindenki számára, vagy a grafikán kellett volna butítani, vagy pedig egy olyan processzorra kellene optimalizálni, amivel a játékosok 10%-a sem rendelkezik.
Emlegetve volt itt a Strangehold, stb. Hol jön az grafikában ehhez a játékhoz? Van benne törés, valóban, de egyebekben, grafikailag egy fos a játék.
Be kellene látni, hogy olcsó húsnak, híg a leve. Ennyi az egész. És ez évszázadok, évezredek óta így mûködik. Ezen kár felháborodni, kár szomorkodni.
kieg.:"Max Payne 2-ben se kellett PhysX" és nem fizika
A PhysX azért él annyira mert integrálják az Unreal Engine 3-ba, amit meg boldog-boldogtalan lincenszel..... Amúgy meg szerintem messz nem ez a legszebb engine, csak hát könnyû rá fejleszteni, komplett Dev Kit-et kapnak a fejlesztõk, nekik már nem kell vele szórakozni, így spórolnak mondjuk 2 évet, amit engine-fejlesztésre ment volna el. DE az UE3-ban vmi borzalmas,hogy NINCS fizika!! És most hagyjuk a PhysX-et. Max Payne 2-ben se kellett fizika, mégis repkedtek a dobozok,kukák meg minden jó, vagy ott a Crysis ami szintén szoftveresen oldotta meg a dolgot. Ami a szomorú,hogy PhysX nélkül az egész környezet egy statikus IZÉ, mintha egy Point&Click játék renderképeit bámulnám!Felháborító!! Golyónyomok meg sérülések a falba már jópár éve megoldott dolog,de az UE3 bizony nem tudja még 2009-ben sem! Na ez a szégyen. Senki nem vár itt überrealisztikus fizikát az ATI-sok közöl,de azért az vérlázító,hogy kis semmi székek is le vannak betonozva, az összes többi berendezési tárgyal együtt!! Szégyen gyalázat kedves Unreal Engine fejlesztõk, szégyen és gyalázat kedves Rocksteady!!
egy Xbox360 tulaj...
az összes nem-fizix játékban megoldották eddig is az: - élsimitást - füstöt - rombolhato terepet - szikrákat - földön heverõ ujságpapirt :D
csak itt "nem sikerült", merthogy ugy kapták a pénzt, hogy "ezek csak nvidián legyenek" ...
tényleg ennyire értetlen vagy? linkeljek játékokat ahol a fenti effektet megvannak ATI-n? mondjuk 10 évvel ezelõttrõl? ;) (nem fogok, akkor sem értenéd meg végre...)
nem ..mert az nvidia megvette régen az ageia-t, és beépitette a driverébe...úgy modosítva ezt a szoftvert, hogy ne ageia kártya kelljen neki, hanem a már adott videókártyát használja fel, azzal az elképzeléssel, hogy sok kihasználatlan erõforrás marad egy videókártyában használat közben....
bocs..ne vszekedjünk ien értelmetlen dolgokon... félig üres a pohár, és félig tele van...attól függ, hogy mien szemmel nézed...
ITT viszont mivel ez a vga kártyák + teljesítményének kihasználásáról szól, ezért nem vették el az ati-tól, mivel annak nem is volt. elvenni csak azt lehet, amijük van.... vagy volt.
Jah nem lenne gond, ha nem lennénk hadilábon a dx-el...
még a dx10 is röhely volt, mint fejlõdés...ez a dx10.1 amúgy mit ad a játékokhoz? mert lehet nem jól tudom, de valamikor a crysisban volt valami, hogy az ati karikon megnézték képeken, és a dzsippeknek a szélvédõjén mutogattak valami légyszarokat....
Abban amúgy van igazság, hogy a Strangleholdban mindenféle mágikus physx nélkül történetek a rombolások, de ahogy már írtam a pénz uralja a világot és ...
Egyrészt, ez is igaz, másrészt pedig, hol érdekel engem, hogy az ATI kártya erõsebb, mikor az nV kari is kitolja magából a megfelelõ sebességet? Valahogy hidegen hagy, hogy 40FPS helyett az ATI 44-et tud, ugyan abban a játékban, ugyan azon a felbontáson? Nincsen gyakorlati jelentõsége. Ellenben, hiába drágább, jobban megéri az nV, mert azt támogatja a játékok 90%-a. Nem véletlen, hogy majd minden játék elején ott az nV logó, és egyre több játék támogatja pl a PhysX-et is... Dx10.1-es játék meg alig van.... És különben is, mire piacra kerülnek, kerülnének, már ott lesz a dx11, ami visszafelé majdnem tuti, hogy kompatibilis.... Ma is azt tartom, hogy ATI kártyát venni... Nem jó ötlet. Hiába erõs, hiába olcsó... A támogatottsága a közelében sincs az nV-nek. És az ugyan olyan szempont, mint a többi. Összességében pedig annyival nem erõsebb, nem olcsóbb, hogy meg is érje megvenni, a támogatottság, technológia függvényében. Ez persze magánvélemény, amivel lehet egyetérteni, vagy nem egyet érteni... Én így gondolom, így vásárlok.
Ez azért is érdekes, mivel ha megnézzük a teszteket...megveszed az erõsebb atit 5ezerrel olcsóbban, azt 7fps-el tud csak többet, holott adatokban meg lehet 40%-al jobbnak kellene lennie.
ati-val az ég világon semmi gondom. ütõs alkatrészek vannak rajta, meg gyorsak...csakhogy a drivere nem a legjobb szrintem, és a támogatottsága sem túl nagy...
Ezekután már egyszerû lesz. nem kell hasonlítgani fps-eket, meg árakat. mert nvidia ha így folytatja, nem is kell olcsóbban adnia a kártyáit.
Vagyis mint a boltban... 1 kefir 70 forint...1 év múlva nem adják olcsóbban, hanem 70 ft csak adnak hozá egy mûanyag kanalat...
Lásd konzolokat... csak ott játékokat..meg kiegészítõket kapsz...
Errõl van szó! VAGY egy brutálerõs proci, VAGY egy PhysX-képes videókártya... Ennyi. Nem véletlen, hogy drágább valamivel az nV. A minõségért mindig is fizetni kellett. Még nem próbáltam ugyan, de valószínû, az én 9800Gt-m is kevés lesz hozzá, ennek ellenére azt mondom, semmi kivetnivaló nincs az nV üzletpolitikájában. Kicsit drágább ugyan a kártya, cserébe viszont a játékok nem véletlenszerûen támogatják az eltérõ kártyákat, 50-50%-os arányban, hanem az ÉN kártyámat támogatja 90%-ban, mert vásárlásnál volt annyi eszem, hogy ezt tudjam, és nem sajnáltam azt a + pár ezrest...
Lehet sírni PhysX miatt, de felesleges. Ez van, ezt kell szeretni...
Én egy szóval sem mondtam, hogy ez lóvéban megéri... Nem is vennék iet. Sõtt nekem se megy az nvidia physx, úgyhogy ezért valszeg énsem veszek új kártyát...majd tán késõbb.
Csak lehetõség hogy tudod alkalmazni azt amit kifejlesztettek, és valóban nagy haszna van, és nem a levegõbe beszéltek...
Nem írtam ,hogy rendjén van, hanem, hogy ilyen a piac. Ha felkötöd magad sem fog változni semmi, amíg a pénz uralja a világot ez lesz, vagy még rosszabb. Amúgy meg nvidián még sose volt gondom, ezzel szemben ATI-n ugye volt pár érdekes élmény néhány játékkal. mondom ezt úgy, hogy volt ATI-m is és nagyon meg voltam vele elégedve, de pl. mikor választani kellett, hogy sm 3.0-t tudó 6800GT, vagy ATI akkor az NV-t választottam, pedig akkor még nem volt sm3-as játék, de rá nem sokra jött a SC, utána meg nem volt olyan ATI kártya ami meg gyõzött na, hogy nekem mindenképpen ati kell, a 8800GT-nél is meditáltam, hogy nem kellene -e inkább ATI és úgy döntöttem ,hogy nem és nem bántam meg azóta sem. Mindenki azt vesz amit akar és nem kell mindig a másikat szapulni, hogy miért vett olyat. Engem sem zavar, hogy neked pl. ATI van, ha neked az a jó hát az a jó, nekem jó az nvidia ennyi, mindenki más más döntéseket hoz. Ha kell a physx akkor nvidia, ha nem kell akkor ATI, vagy ott a box azon nincs varia, mert egyáltalán nincs rajta physx-es effekt, legalábbis itt ezt mondták.
bocsesz eltévedtünk...vagy félreértettél. nem érted a lényegét amit irtam...
nah figy...
van a mérleg elve ugye... vagyis vagy szép/élethû játék, és lineáris ..."legegyszerûbb a verekedõs cuccok. Vagy fordítva, ha nagy szerteágazó játék készül, és sok mozgó karakterrel tárgyal, akkor meg átlagos vagy átlagon alluli a grafika. és átmenetek vannak ezek közt.
Itt most van egy játék... Zsír cucc kiváló látványvilággal...Batman lengedezõ palástjával, meg stb apróságok...
DE.
Az nvidia physx-el...vagyis ez nem a régi kártyás physx... EZ az nvidia által kifejlesztett az nvidia kártyák grafikus processzorát a fizika számítására használó szoftver...
Vagyis ez nem arról szól, hogy a processzor helyett végzi el a számításokat, hanem akár 4-5x annyit képes +ban kiszámítani a fizikához, mint egyedül egy átlag proci.
vagyis leveszi a terhet valamelyest a prociról, hogy ne legyen lefojtva, de ez nem azt jelenti, hogy nem számít azon fellül ki többet..
Szóval magyarul az van, hogy ha az eidos gondolna egyet, akkor azt mondhatta volna, hogy monnyuk 4 magos proci kell hogy ien effectek legyenek...csak itt most az nvidia kihasználta az általa létrehozott fejlesztést....szerintem ez nem annyira elfogadhatatlan .
verseny van...szerintem amikor az atinak voltak ujjításai, akkor nem sírt senki...
AMÚGYMEG NÁLAM VAN C16XQ élsimítás....Mond meg mien AA hiányról beszéltek????
Ez nem igaz. Pontosabban a fizix elõtt nem voltak effekthiányos játékok a konkurrencia kártyáin. Voltak játékok amik jobban mentek nvidián, de a nagy átlag felváltva volt jobb ati-n vagy nv-n. Most épp az ATI-k jobbak általában (kivéve egyGPU-s csucskártyákat, nade mennyiért?), hiába nv logós egy játék ...
Pont ugy csinálsz mintha nem ez menne már évek ota az nv pénzeli a nagyobb játékokat ezért egyértelmü hogyha kell csalással vagy mint itt exkluziv ficsörel az ö kártyáikon mennek jobban ezek a gémek ,ez a piacgazdaság mindig az erösebb kutya kefél...
"Meg akkor meg sem említem már a rég létezõ NV GF 3d Vision Kit...is...ami megintcsak többekközt ehhez, illetve a resident 5-höz is nyújt extrát nv kártya mellett."
Fogd már fel, hogy semmi extrát nem kapsz!!! Csak az ATI-soktól vesznek el, azt hitetve a hozzád hasonloan tájékozatlan tömeggel, hogy ez csak fizixel lehetséges.