A Lightning Car egyelõre csak egy terv, még prototípust sem mutattak be belõle nyilvánosan. A Tesla Roadsterbõl több mint 1200-at rendeltek már meg, jó negyed éve megy a sorozatgyártás, mostanra kb. heti 15 kocsit adnak át a tulajdonosának és a múlt héten adták át a századik példányt. Van egy kis különbség.
Ez a kedvenc autom a lithium titanat akkumlatoraival.Csak nem akartam peldanak hozni,mert sokaknak az jott volna le,hogy mennyire gazdasagtalan ez a 700 loeros luxus auto egy suzukihoz kepest.
Jobb lenne ha nem csak mindenki a Tesla-ról hallana. Lightning Car Company A másik ami nagyon nem tetszik, hogy mindenki úgy kezeli az elektromos autókat mint modern kiforratlan technológia. Réges régen még a jó öreg Ferdinand Porsche elektromos autókat tervezett és le is tette az alapjait úgy, hogy abból ma is tanulnak az okos tervezõk. Akkoriban még mindenkiazt tekintette a jövõnek, amíg a t-modell meg nem született. Edison is úgy gondolkodott, hogy akku csereállomásokat kellene létrehozni (mint ahogy ma a benzinkutak). És ugyan az elektromos autó eltûnt, de a technológia igen szépen fejlõdött mind nagy mind kis méretekben. Nos az egyetlen ami még gond volt az az energia gyors elraktározása. Azonban ez is nem rég megoldódott ugyanis nagyjából egyszerre két szabadalom is be lett jegyezve ami az anódok felületének drasztikus méretnövelését úgy érte el, hogy térfogatra nem növelte azt. Ennek segítségável pedig már csak az elektromos hálózaton múlik, hogy pár óra vagy pár perc legyen feltölteni az akkumulátorokat.Eliica
"A mini-e nem versenyautó,végsebessége 152km/h ,kurvára nem tudod hogy mirõl van ott szó." Hát a 204 loerö azért nem eppen városi kis auto teljesitmény.
A mini-e nem versenyautó,végsebessége 152km/h ,kurvára nem tudod hogy mirõl van ott szó. Epi meg fog nekem integetni az autópálya leállósávjából ahogy tekeri a dinemót ,mert lemerült a szentem.
Kisfiam te olyan vagy mint, ...hmmm, nehéz eléggé kifejezõ jelzõt találni. Igen, ez jó lesz! Annyira mint torreadorz! A marhája szerint egy Prius 17 milló Ft-ba kerül, és a megtérülési ideje 50 év valamint a Tesla Roadster "semmivel sem tud többet" mint más LOL! :) Ez a te szinted, gondolom ugyanabba a kórterembe vagytok mindketten bezárva!
"tudom tudom õk is biztos hülyék. Tessék szépen megnézni hogy mennyi elektromos áramot vesz fel mondjuk 20 ezer elektromos autó, kell-e hozzá új erõmü, mekkora a hatótáva, és hogy például jelenlegi benzinárak mellet szinte semmivel sem olcsobb vele menni mint egy benzines autóval. Kedves epikürosz. Kérlek mond el a véleményed a totalcarrol is, lévén biztos õk sem értenek az autóhoz."
Számomra a cikkböl a következök derülnek ki. Az hogy a cikk iroja alapveto müszaki ismeretekkel sem rendelkezik innetöl erösen megkérdöjelezhetõ az egész cikk összes állítása.Aki ekkora baromságot ir azt,hogy engedhetik egyáltalán egy auto kozelébe ? "Ennél már csak az amerikaiak szerencsétlenebbek, hiszen ott 110 voltos a hálózat, tehát nagyjából kettõvel szorzódik a töltési idõ." Persze mert az csak ugy van,hogy fogjuk a váltoáramot,oszt rá küldjük az akkupakra egy az egyben. A másik dolog,hogy már megint egy versenyautot akarnak osszehasonlítani kisteljesítményü átlag autokkal.(204 loero a teljesitmeny,hat igen ez teljesen hétkoznapi) Ezenkivül kiderül,hogy nem tudnak számolni.En is felmentem az elmu oldalára és a megadott adatok alapjan (240 km hatotav,35 kw akku)kiszámoltam a fogyasztást. A cikkben szereplo auto 100 km megtételéhez 600 forint elektromos áramot fogyaszt.Átlagban 300 ft bezin árral,és 6 literes fogyasztással számolva egy belsöégésü motorral szerelt jármü 1800 ft-ért teszi meg ezt a távot.Vagyis meg ez a versenyauto is 3-szor gazdaságosabban müködik mint egy olajat égeto átlag auto.
Figyu, nekem most 2 éves az ótóm, és kb. 4 év múlva tervezem lecserélni, természetesen villanyótóra. Majd integetek neked az ablakból? Báj-báj Szása! :-)
Igen lenne egy kérdésem: elolvastad a cikket? -2 személyes(2 kicsi v 1 közepes) -minimáslis raktér -télen belefagysz vagy megfelezed az utazási távolságot a fûtés miatt -vehetsz gps-t hogy számolgatsd hogy meddig ér el a lánc -az üzemeltetése kb ugyan annyiba kerül mint egy kis városi kocsié,de abba a kocsiban még hely is van... -nagy hõmérékletváltozás hatására csökken az akksi töltöttsége,tehát télen meleg parkoló köll -közepes menyiségben +1 erõmû.
Ennek a videó az az érdekessége, hogy nagyon mellélõttek. Senki nem kalkulált azzal, hogy a benzin ára zuhanhat 35%-ot 2 hónap alatt... Ilyen üzemanyagár indgadozás mellett elektromos autóra sem lehet építeni, még ha lenne is normális.
Ez kétszemélyes? Mert akkor még viccnek is rossz. A dugó attól van, hogy egy autó egy ember. Mi reggelente bátyussal minimum ketten vagyunk, de a cimbi is jön legalább heti háromszor. Akkor nekünk ez az autó nem ér semmit...
" 0 ismétlem nulla darab választ kaptam arra vonatkozóan hogy lehetséges-e környezetbarát autót venni úgy hogy az ne kerüljön többe mint egy hagyományos. 0 azaz nulla darab választ kaptam arra, hogy hogyan és mennyi idõ alatt terül meg egy környezetbarát autó."
Egyetértek. Egyetlen számítást sem láttam. Pampogni a levegõben mindenki tud. Fel nem fogom, hogy Epikurosz mit pattog...
"Az adminiszracio bonyolult,draga de nem lehetetlen."
Az amúgy is drága és nem reális idõn belül megtérülõ dolgot még vissza is dobhatnak és, ha tutira akarok menni akkor még pénzt nyomjak rá az elõkészületre? Jaj...
"Hidd el nekem, sokkal nagyobb közjót cselekszik az, aki kimegy nyáron és lekaszál 2 hektár parlagfüvet, mint az aki 50 év hitelre vesz egy hibrid autót, ami nem mellesleg még mindig szennyezi a környezet. Egy kasza kerül 2-3 ezer forintba, ehhez még hitel sem kell és tesék lehet menni környezetet védeni."
Egy nagy turot,a parlagfüvel semmi baj sincs.Ha a levegö nem lenne szennyezet és az emberek kevesebb mesterséges anyagot vegyszert használnának,akkor az immunrendszerük normalisan müködne,és senkinek eszébe sem jutna,hogy a parlagfü alergiát okozhat,mint ahogy az fel sem merült az elmult 20 millio évben,csak az utobbi 50 évben.
"egy évre bérelhetõk 850 dollárért, szigorú mûszaki inspekciók mellett. Persze a jelentkezõk listája egy pillanat alatt betelt. "
"Számomra az a fontos, hogy megtudjam mit lehet és mit nem lehet. 0 ismétlem nulla darab választ kaptam arra vonatkozóan hogy lehetséges-e környezetbarát autót venni úgy hogy az ne kerüljön többe mint egy hagyományos. 0 azaz nulla darab választ kaptam arra, hogy hogyan és mennyi idõ alatt terül meg egy környezetbarát autó."
Az az érv,hogy te azért akarsz más emberek élete,egészsége áran környezet szennyezö modon autozni,mert az elektromos auto számodra nem elég gazdaságos,egy nagy szar,nulla,abszulut elfogadhatatlan.Egyszerüen ilyen áron nem szabadna engedélyezni az auto használatot.Kerüljön az elektromos auto akármennyibe is,nem lehet alternativája egy primitiv elavult környezet szennyezõ technologia.
"Az engedélyezés nem egyedi elbírálás alapján megy? Mert akkor ráköltesz x milliót, azt vagy engedélyezik vagy nem... "
Az adminiszracio bonyolult,draga de nem lehetetlen. Elektromos autó A lenyege dokumentalni kell az atalakitast,es ha utan atmegy szabvanyos vizsgan akkor mehet.
Ugy látom nem csak én tudok számolni. Tessék kérlek itt pont most jelent meg a totalcaron egy cikk az elektromos autókról: elektromos mini
tudom tudom õk is biztos hülyék. Tessék szépen megnézni hogy mennyi elektromos áramot vesz fel mondjuk 20 ezer elektromos autó, kell-e hozzá új erõmü, mekkora a hatótáva, és hogy például jelenlegi benzinárak mellet szinte semmivel sem olcsobb vele menni mint egy benzines autóval. Kedves epikürosz. Kérlek mond el a véleményed a totalcarrol is, lévén biztos õk sem értenek az autóhoz.
Drága! torreádorZ-nél csak sejtem, hogy kullancs csíphette meg a nyáron, de nálad majdnem biztos vagyok benne, hogy prosztatagyulladásod van (ez okozza a prosztotitiszt). Mondd, hogy nincs igazam!
Egyrészt nem vagyok a fiad ez is a végtelen ostobaságod jelképe.
mert tulajdonképp akkor mirõl van szó kedves Epikürosz? Volt egy primitiv matematikai feladat, amire még egy általános iskolás 5. osztályos is megadja a választ 15 percen belül, anélkül hogy belekeverné a globális felmelegedést, a közjót, az allergiát a világbékét és sziriuszi népek hagyományait...
Számomra az a fontos, hogy megtudjam mit lehet és mit nem lehet. 0 ismétlem nulla darab választ kaptam arra vonatkozóan hogy lehetséges-e környezetbarát autót venni úgy hogy az ne kerüljön többe mint egy hagyományos. 0 azaz nulla darab választ kaptam arra, hogy hogyan és mennyi idõ alatt terül meg egy környezetbarát autó.
Az én számomra az a fontos hogy az emberekkel megismertessük a valós és tényleges lehetõségeket. Hidd el nekem, sokkal nagyobb közjót cselekszik az, aki kimegy nyáron és lekaszál 2 hektár parlagfüvet, mint az aki 50 év hitelre vesz egy hibrid autót, ami nem mellesleg még mindig szennyezi a környezet. Egy kasza kerül 2-3 ezer forintba, ehhez még hitel sem kell és tesék lehet menni környezetet védeni. De ugyanigy sokkal fontosabb hogy az emberek ne szemeteljen és ez 0 költségbe kerül az egyes embereknek, mint hogy milliókat dobjanak ki valami olyasmire, amit még a "hivõk" sem tudnak bebizonyitani. Errõl van szó. Te néphülyitesz a mesevilágoddal, én meg a valóságban élek.
hülye vagy fiam. Szerintem meg, a magyar társadalom a hozzád hasonlók miatt van ott, ahol van. Neked az a fontos, hogy valami miért lehetetlen. Senki sem mondta amúgy, hogy villanyautót vegyél, még nekem sincs, nem is errõl van szó.
"A mondanivaló sarkítása néha hasznos, de itt egy elég gyakorlatias, könnyen megérthetõ kérdésrõl van szó. Sajnos, veled is az a baj, mint sokakkal itt, hogy csak fosod a szavakat,"
Hát nézd. Ha a te értelmezésedben az igazság tényekkel való alátámasztása = szófosás akkor egészségedre.
Nem véletlenül tart ott ez az ország ahol tart, mert mindig vannak ilyen ostobák mint te is, akik csak mellébeszélni tudnak 0 gyakorlati tapasztalat mellett, és akik egybõl hõbörögnek ha valaki kimondja az igazat mert az romba dönti az õ kis álomvilágukat.
Nem tudom milyen empátiáról beszélsz te is, mikor a másik fél még annyit sem képes kinyögni amikor bebizonyitják tényekkel hogy hazudott hogy bocs fiuk utánszámolás nélkül nyilatkoztam valami olyasmirõl amirõl halvány lila fogalmam sincs. Ehelyett elkezdi terelni a témát és lassan már ott tartanák hogy a világbéke milyen kapcsolatban van 47-es villamossal...
Per pillanat csak ebben a forumban 3 emberrõl bizonyosodott be, hogy úgy állit valamirõl valamit hogy a lehetõ legkisebb utánjárást sem tesz a témában: t2k, duko, és te. De ez még csak amikor valaki más megteszi ezt helyettük és közli a tényeket akkor sem képes beismerni hogy ezt elkurta. Az a meglátásom hogy ez a fórum is olyan mint a magyar társadalom csak kicsiben...
Duke hozzászólásához visszatérve, azt én sem értem miért kell majd a jó öreg trabit kitiltani(ha jó a keverék akkor elég tiszta az égés), mert ez a sok szar dizel kormol mint állat, fõleg ha a porlasztó nincs jól beállítva.
Torreadorz-al meg teljesen egyetértek, az én autóm(f astra) meg 7 litert eszik...nemhogy hibridet/elektromosat még dízelt sem vennék.Utóbbi ha beszarik rajta valami ahhoz meg kurva drága az alkatrész, fõleg a japán autókhoz!
Na ezt a sok baromságot!Munkatársamnak 2 Toyota Priusa van, németbõl hozta be mindkettõt. Az elsõnek valamelyik cellája hibás volt, nem tudta kicserélni, drága lett volna neki a egy másik komplett aksi.Aksi helyett vett egy másik priust :) Az már jó volt, de a fogyasztása 7-7.5 liter (sztem a gyári adat egy nagy kamu), láttam is milyen átlagot ír ki...persze városban biztos jó.De olyan ez az automata motor indítás/töltés mint amilyen az automata váltó.Lehet jobban járnék, ha én magam határozhatnám meg mikor van szükség s töltésre meg az otto motorra.
A Toyotát sem értem, miért csak 1.5-ös motort rakott bele, ugye nagyobb motornál nagyobb nyomaték(persze nem 3-4 ezres motor). Én legalább 1.6-ost vagy 1.8-ast raktam volna bele 16 szeleppel, ugyanis ezek kevesebbet esznek mint az 1.2-es 1.4-1.5-ös és 2.0-es benzinesek.
példa: fateromnak 1.6-os(16v) G astrája van, övé 6.2 körül eszik.Havernak meg 1.2-es G van, azt pörgetni kell, hogy vigye azt a kasznit, megis eszik neki 8 litert.
Bár nem biztos, hogy a valóságban minden úgy van ahogy le írtam, végül is ez saját vélemény,de lehet megköveztek érte:)
Ne túlozz, hanem próbálj meg logikusan, racionálisan gondolkodni. A mondanivaló sarkítása néha hasznos, de itt egy elég gyakorlatias, könnyen megérthetõ kérdésrõl van szó. Sajnos, veled is az a baj, mint sokakkal itt, hogy csak fosod a szavakat, élvezed olvasni saját magad, de képtelen vagy párbeszédre, az empátiáról nem is beszélve. Ilyenkor, mindig reménykedem, hogy majd csak kinövi a páciens, de sajnos tele vannak az utcák, buszok, bev.központok és az otthonok ilyen hozzád hasonló olcsó dumagépekkel.
"Azért nem válaszoltam rá,mert kurvára lényegtelen és nem érdekel az,hogy az elektromos auto jelen pillanatban mennyire gazdaságos vagy nem"
Ezt akkor beismerésnek veszem hogy anyagilag nem éri meg hibrid autót venni. Tudod kezdhetted volna ezzel is az elsõ válaszod, és akkor nincs probléma.A többi mehetett volna a levesbe. Fõleg úgy hogy tudom, hogy vagy nincs autód mert csóró vagy, vagy ha van akkor az abszolut nem egy hibrid autó. Szóval csak a szád nagy.
"Csak azért mert neked az kurvára gazdaságos,hogy kibányászol valamelyik roncstelep mélyérõl valamilyen szakadék roncsot amit te autonak nevezel,"
Nem tudom mirõl beszélsz. Egy vadiúj gyári autóról volt szó. Te nem vagy a t2k haverja véletlenül? csak mert azt sem értette meg amit olvasott.
"Számomra nem szempont az olcsoság vagy a gazdaságoság amikor emberek életéröl jogairól van szó."
Aham. Szép kis bullshit. Feltételezem akkor nem használsz számitógépet sem, amihez elég sok káros anyagot használnak fel ezzel is szennyezve a környezetet, sõt soha be sem kapcsolsz elektromos eszközt, hisz ahhoz az áram egy jó részét nem atomerõmüvekben állitjuk elõ, igy azok szennyezik a környezetet. Feltételezem továbbá hogy nem használsz semmiféle vegyipari terméket (szappan,sampon,wc öblitõ, fogkrém, hippo stb) mivel az ezt gyártók az ipari hulladékot szépen beleengedik pl. a dunába, amit aztán késõbb te megiszol. Sok helyen tisztitás nélkül teszik ezt. Ezzel mind mind növelve az allerigások számát és egyéb betegségeét (pl rák). Ezen kivül remélem nem használsz közutakat hisz annak épitése során rengeteg káros anyag került ki természetbe (pl. a lánctalpas markoló elpufogtatott néhány ezer liter gázolajat és ilyen lánctalpasból dolgozik több száz). Tehát nem közlekesz autóval de még cska busszal sem (az sem elektromos).
Ezzel szemben remélem biciklivel közlekedsz mindenhová (vidékre is nagy utakra is), és remélem hogy nyaranta szoktalak látni az út szélén parlagfüvet kaszálni, ha már ennyire fontos számondra az allergia. Légyszives majd a nyáron irj hogy vagy megtalálható amit hektárszám kaszálod önkéntes alapon a parlagfüvet az utak mentén.... Ja hogy a fenntiek közül egy sem illik rád? Akkor meg szépen marajd csöndben és húzd meg magad, mert ugyanolyan fostalicska környezetszennyezõ vagy mint bárki más avilágon.
Ja és hogy mostanság jobban megéri fával fûteni ,mint gázzal ,az is nagy makiság.Kb felaannyiból kijövünk,és meleg is van...
"1)A pollenallergiát,parlagfüvet nem a kocsik használata okozza/terjeszti,csak rásegít. 2)Az allergia utána is megmarad,ha nem jó az egyén életmódja (avagy asztmásan cigizni divat)."
Ugy müködik a dolog,hogy a folyamatos légszennyezés állando túlmüködésre kényszeríti az immunrendszert,ami végül már mindenre reagál,azokra a dolgokra is amihez az ember év milliok alatt tökéletesen hozzászokott. Szerintem ha az embereknek volna modjuk tiszta levegöt lélegezni,pár év alatt drasztikusan csokkenének az alergiás megbetegedések. Persze az életmod megváltoztatása is sokat segít,nem kétséges,hogy a cigaretta is durván rombolja az immunrendszert.
"Egy apróságot felejtesz el. Az autók száma hányszorosára nõtt azóta? Asszem max. 3-szorosára. Na és a károsanyag kibocsátás? Akkor még szinte az autók fele kétütemû volt és ólmozott benzin volt. Ma legalább 1 nagyságrenddel kisebb a károsanyag kibocsátás. Valahol máshol van a gond. Talán a sportolás és mozgás hiánya és a szar kaja amit esznek?"
A probléma az,hogy az elmúlt években megváltozott a gépjármü park összetétele.Sajnálatos modon pont a legszenyezöbb tipusok száma nöt a legnagyobb mértékben.Nevezetesen a dizel jármüvek.Jelen pillanatban ezek szennyezik a legjobban a levegöt.Elsösorban a dizel jármüvek okoznak tudörákot, asztmát,alergiát.Egy ketütemü trabant szenyezése elenyészo a mai korszeru dizel jármüvek szennyezeséhez képest.Légköri aeroszolok (szálló por, PM10)
idézet az oldalrol: "Az Egészségügyi Világszervezet nem ad meg határértéket a közlekedésbõl (elsõsorban a dízelüzemû jármûvekbõl) származó részecskék koncentrációjára, mivel álláspontja szerint nem létezik olyan alacsony koncentráció, amely biztosan nem károsítja az egészséget."
"Per pillanat ugy állunk hogy egy egyszerü kérdésre, miszerint számszerüen mennyi is az az annyi, te már hosszú kommentek óta képtelen vagy számszerü választ adni."
Azért nem válaszoltam rá,mert kurvára lényegtelen és nem érdekel az,hogy az elektromos auto jelen pillanatban mennyire gazdaságos vagy nem.Csak azért mert neked az kurvára gazdaságos,hogy kibányászol valamelyik roncstelep mélyérõl valamilyen szakadék roncsot amit te autonak nevezel,attól neked meg nem kéne hogy jogod legyen mások egészsége élete árán ilyen sulyosan szennyezö technologiat használni,csak mert olcso.Számomra nem szempont az olcsoság vagy a gazdaságoság amikor emberek életéröl jogairól van szó.
Amugy meg nagyon jol tudom hogy jelenleg csak kis,közepes hatotávra lehet gazdaságosan megvalosítani az elektromos autot(a belsöégésü motorhoz képest) tipikusan városon belüli közlekedésre.Jelenleg 1 millio forint értékü akkumlátorral 55-60 kilometer lehet megtenni.Plusz félmillio a kaszni a motor az átépités engedélyezés.Ez jelenleg a realítás. Viszont tudomásul kéne venni,hogy az autozás nem olcso most sem az,csak most nem te fizetsz érte,hanem a környezet és az emberek fizetnek az egészségükkel az életükkel azért,hogy te olcson autozhasál.
Tehénke! Te se nem terveztél villanyautót, se nem repültél vele, még a karjaidban sem tartottad, sõt, szerintem még csak nem is láttál saját szemeiddel.
"Fontos dolgokat nem szamolsz bele a megterulesbe.Vajon tobb millio ember egeszsege kozerzete,az hany milliot er ? Mennyit erne meg egy elergias embernek,ha megszunne az alergija,vagy ha egy asztmas beteg lenyegesen konnyebben lelegezne."
1)A pollenallergiát,parlagfüvet nem a kocsik használata okozza/terjeszti,csak rásegít. 2)Az allergia utána is megmarad,ha nem jó az egyén életmódja (avagy asztmásan cigizni divat). 3)'99ben 3,2 millió nyugdijasunk volt ,( bár szerintem most több van )és 1 millió allergiásunk van.Kinek a kezelése kerül többe?
Nem,nem olajpárti vagyok,támogatnám az elektromos autót,csak jelen helyzetben 20+ évig esély sincs rá,hogy széleskörüen elterjedjen.
Ezeket a próblémákat nem lent ,hanem fent kell (kéne ) megoldani.
"Csak a gyerekek kozott 1980 ota tizszeresére emelkedett az asztmás betegek száma.És senki sem vitatja a szakmában,hogy az ok,a gépjármüvek légszennyezése."
Egy apróságot felejtesz el. Az autók száma hányszorosára nõtt azóta? Asszem max. 3-szorosára. Na és a károsanyag kibocsátás? Akkor még szinte az autók fele kétütemû volt és ólmozott benzin volt. Ma legalább 1 nagyságrenddel kisebb a károsanyag kibocsátás. Valahol máshol van a gond. Talán a sportolás és mozgás hiánya és a szar kaja amit esznek?
Ahhoz 50% feletti elterjedség kellene. És azt nem számítod bele, hogy az elõállítása az elektromos autóknak az akksi miatt mennyire energiaigényes és környezetszennyezõ? Az áram honnan jön? cirka 50%-a vagy több hõerõmûvekbõl...
Figyelj szerintem fejezzük be ezt a vitát. Csak egyre jobban beégeted itt magad. Per pillanat ugy állunk hogy egy egyszerü kérdésre, miszerint számszerüen mennyi is az az annyi, te már hosszú kommentek óta képtelen vagy számszerü választ adni.
Egyszerübb feladatot kapsz: melyik évben koronázták meg Mátyás királyt?
Válaszodat privátban várom, "a világbéke a co2 kibocsátás szemszögébõl avagy milyen összefüggés van a térdig érõ szélben történõ lekvár kaszálás és a tehenek által kibocsátott metángáz között" jeligére.
Mert így van te szerencséntlen hatökör. Hogy jön ahhoz a jogsi megléte vagy nem megléte ahhoz, hogy ismerem -e a mûködési elvüket és fizikai paraméterüket te okostojás? A pilóták sem tudnak jóformán semmit a gépükrõl csak repülnek vele. A mérnök aki tervezte és a karbantartó meg repülni nem tud vele, de meg tudja szerelni vagy meg tudja tervezni.
"akkor este a gyereknek mit mondok vacsoránál az üres asztalnál? Hát gyerekek ezzel az autóval nagy közjót tettünk, csökkentettük az allergiás emberek számát"
Szerintem ez nem vicces,hogy sokan ugy gondolják hogy önzö érdekeik miatt jogukban áll többszáz ezer embernek betegséget szenvedést okozni.Csak a gyerekek kozott 1980 ota tizszeresére emelkedett az asztmás betegek száma.És senki sem vitatja a szakmában,hogy az ok,a gépjármüvek légszennyezése.Szerintem ez önmagában elegendö oknak kellene lenni mindenféle megtérülés számítgatás nélkül is,a belsöégésü motorral hajtott gépjármüvek azonnali teljes tiltásához(leszamitva a közfeladatot elláto jármüveket) Ez már nem pusztán gazdasági vagy környezeti kérdés,hanem emberjogi kérdés,van e jogom más élete árán élni az ennyémet.Miért fontosabb az én életem,bárki másénál ?
Ez már megint milyen terelés? Számszerüsités és forrás az alátámasztásra légyszives. Ne haragudj meg, de most egy komoly autóvásárlásról beszélünk, ami meghatározza a családom pénzügyi helyzetét a következõ legalább 10 évre (a hitel törlesztése miatt). Nem akarlak megbántani de egy ismeretlen forumozó véleményére még nem adok ilyen méretü kiadás kapcsán.
"Elöször is a belsöégésü motorok szerviz költsége nagysagrendileg több egy elektromos motorhoz kepes" Kérek rá hivatalos forrást (szerviz is lehet) hogy a prius összervizköltsége kevesebb, mint a toyota (csak hogy gyárton belül maradjunk) más hagyományos meghajtású autóéi.
"És hogy az áram nem csak hogy 5-ször 10-szer olcsobb a benzinnél,hanem hogy részben akár ingyenes is lehet.Nap energia szél energia" Ezt légyszives pontositsd. Tehát épitsek szélerõmüvet a panel tetejére vagy hogy? Engem nem érdekel hogy 30 év múlva hány szélerõmü lesz vagy lesz-e magyarországon, én most akarom azt az autót megvenni. Ha adsz hivatalos forrást, hogyha hibrid autót veszek, akkor az állam olcsobban adja nekem az áramot, akkor ok. De errõl szintén hivatalos forrás, hol melyik rendelet/paragrafus biztosit erre lehetõséget, és mennyivel kapom olcsobban az áramot.
Tudom tudom, nagy kéréseim vannak, de egy szimpla banki hitelhez is kérni fog a bank vagy 10 féle hivatalos papirt, nem árt ha tudom hogy mi mennyibe fog nekem fájni.
"Szépen számszerüsitve. Csak azért kérem ezt mert nagyot mondani én is tudok. Ha alátámasztod számszerüleg akkor elhiszem neked. "
És a környezeti hatáson kivül ami szerintem a legfontosabb mind közül,nem számolsz meg legalább két dologgal.Elöször is a belsöégésü motorok szerviz költsége nagysagrendileg több egy elektromos motorhoz kepest.És hogy az áram nem csak hogy 5-ször 10-szer olcsobb a benzinnél,hanem hogy részben akár ingyenes is lehet.Nap energia szél energia.
Amit irsz akár igaz is lehet, de sajnos nem releváns a kérdésben. Ugyanis erre hivatkozva nem adják olcsóbban a kocsit. És ha túl drága kocsit veszek, mert elfelejtettem kiszámolni hogy ki tudom-e fizetni a törlesztõrészleteimet, akkor este a gyereknek mit mondok vacsoránál az üres asztalnál? Hát gyerekek ezzel az autóval nagy közjót tettünk, csökkentettük az allergiás emberek számát, igaz hogy cserébe mi viszont éhenhalunk mert a bank ezt nem veszi figyelembe és ugyanigy számonkéri a törlesztõrészletet mintha egy 6 milliós kutyaólat vettem volna.
Amúgy nem lepõdtem meg a válakszodon, szintiszta terelés, ugyanis elég egyértelmü hogyha tényleg számszerüsiteni kell hogy mi mennyibe kerül, akkor bizony nehéz dolog bizonyati hogy anyagilag jobban megéri a hibrid autó.
Molnibalage-nak nincs jogsija, úgyhogy az õ véleménye csak szobatudósi. Persze, majd megint jól megmondja, hogy a vadászrepcsi tervezõk se vezetnek v.repcsiket. :-)
"Ezekbõl számold ki légyszives hogy mennyibe kerül az éves üzemanyagkiadás a fennti hibryd és nem hibryd autónál, mennyi a két autó között az árkülönbözet, és hogy a fogyasztásból adódóan hány év alatt térül meg az autó ára."
Fontos dolgokat nem szamolsz bele a megterulesbe.Vajon tobb millio ember egeszsege kozerzete,az hany milliot er ? Mennyit erne meg egy elergias embernek,ha megszunne az alergija,vagy ha egy asztmas beteg lenyegesen konnyebben lelegezne.Mert ez szerintem nagysagrendileg nagyobb haszon lenne mind egyeni mind allami szinten,ehhez kepest az elektromos autok kezdeti magasabb ara jelentektelen volna.
Valami reakció? 2 óra alatt azért csak ki lehet számolni egy ilyen primitiv feladatot.
"Értékhatárban megszabom a 6 millió forintot" Természetesen itt nem azt értem hogy kiválasztasz valami alap hybridet 6 misiért, meg hozzá egy 2 kategóriával magasabb benzines autót. A kocsik értéke külön külön nem haladhajta meg a 6 millió forintot, és ugyanabba a kategóriába kell esniük (csak hogy ne az legyen hogy hozol nekem egy 1.4 70 loerõs hibrid autót és összehasonlitod egy 1.9tdi 180 loerõs kocsival csak mert egy árban vannak)
"Az arkulonbseg pedig atlag 2-3 even belul jon be. " Légyszives számold akkor ezt ki nekem hogy jön ki. Válassz ki egy tetszõleges új hibryd autót, és egy ugyanolyan kategóriájú benzines vagy diesel autót. Értékhatárban megszabom a 6 millió forintot mivel az átlag magyar ennél drágább autót még hitelre sem engedhet meg magának.
És akkor szépen ird le egy átlag magyarra levetitve nekem a becsült éves kilométert, a becsült üzemanyagárat / L, az autók fogyasztását (alátámasztva forrással) az autók árát (forrással. Ezekbõl számold ki légyszives hogy mennyibe kerül az éves üzemanyagkiadás a fennti hibryd és nem hibryd autónál, mennyi a két autó között az árkülönbözet, és hogy a fogyasztásból adódóan hány év alatt térül meg az autó ára. Szépen számszerüsitve. Csak azért kérem ezt mert nagyot mondani én is tudok. Ha alátámasztod számszerüleg akkor elhiszem neked.
"Barátaim az Úrban" Tudvalévõ, ha nem 2-3 elektromos gk. lesz, hanem elterjed széleskörben a használata, akkor nem a háztartási áron kapod hozzá az áramot. Ebbõl következik ma nem tudjuk megitélni mennyi a megtérülési idõ. A benzin árak sem ismertek abban a helyzetben, amikor már a többség elektromos járgányt használ. Mirõl vitatkoztok? Epikurosz! Nem a taxisokra jellemzõ az információ hiány, fõleg nem jármû tekintetében! Kõ kemény "piac" a taxisoké, ha megérné akkor már az lenne a többségnek, ez nyilvánvaló! Kvp gányolásról írsz, attól nem lesz hatékonyabb a jármûved! Egyébként technikai dolgokról kár vitatkozni, néhány technikai analfabétával. Nem is teszem tovább...
"Konkrétan melyik hibid hondára gondoltál? Most konkrétan ennek is utánnanéztem itt 5.490.000 ft a vételára. Ez még további két és fél millió forint vételár különbség. És a fogyasztása ennek is 4.6 liter/100 km. Vagy tévedek? ha igen akkor légyszives linket hol kerül egy új hybrid honda 3.5 millióba."
En mondjuk eppen az insight-ra. De ez is jol mutatja, hogy tobb hibrid is letezik mint a lexus, sot van olyan gyarto ahol meg viszonylag nagy valasztek is van. Mindenki tud talani maganak autot. Egy 10 literes fogyasztasu suv helyett egy 7 literes hibrid suv-t, egy 6 literes atlagos auto helyett egy 4 literest, egy 5 literes helyett 3-ast, stb. A lenyeg, hogy mar ez is elonyos, de amint kiegeszitjuk a konnektoros toltessel, mindjart sokkal elonyosebb lesz. Az arkulonbseg pedig atlag 2-3 even belul jon be. Ha valaki 3 evente tud autot cserelni, akkor nem szorul ra hogy sporoljon, de ha ennel tovabb kell, hogy hasznalja akkor mar megeri. A varosi fogalomban elonyosebb gyorsulasi adatokrol nem is beszelve. (az elektromos hajtasok allo helyzetben is kepesek max nyomatekot leadni)
"az az 5ft legyen inkább 50-70Ft."
Legyen, viszont meg ez is szimbolikus koltseg a benzinarhoz kepest, es ennyibol mar egy rendes auto is elmegy, nem csak egy kikonnyitett csovazas prototipus. Egyebkent mint mondtam, foleg a regi (es olcso) hasznalt autoknal van lehetoseg a barkacsolasra, mivel ezeket meg konnyu atepiteni.
"Van hozzátok egy kérdésem, de erre valószínûleg nem kapok választ. Szóval ott vannak a taxisok, akiknek elvileg minden adott ahhoz, hogy átállhassanak elektromos autókra."
Ma magyarorszagon a lakossag jelentos resze azt hiszi, hogy meg mindig a mostani ellenzek van hatalmon es csak a baloldal mentheti meg a naciktol. Ezek utan elvarni azt, hogy egy magantaxis hibridekkel foglalkozzon vagy akar csak tudjon roluk, nem igazan lehet. A nagyvallalatoknak meg csak a nyereseg az erdekuk, ami igy is ugy is megvan. Tolunk keletre es nyugatra a legtobb taxis ceg mar reszben atallt. Londonban is vannak elektromos taxik es azsiaban is terjednek. Csak valamiert hazankban nem akar senki sem gondolkodni, mint ahogy egy nemreg vadiuj benzines autot vasarlo forumozo is ragaszkodni fog ahhoz, hogy jo vasart csinalt, fuggetlenul attol, hogy ez igaz-e vagy sem. Sot ha kell meg szamokkal is alatamasztja, hogy ha mindket auto 3 evig egyhelyben all, akkor a benzines relative kevesebbe kerul, mert az eleve olcsobb volt.
Nem leszek. Már vagyok, de de is zavarjanak ilyen apróságok...
Erre a kérdésre én is kíváncsi vagyok, hozzáadva még azokat, akik jellemzõen a városban szoktak sokat furikázni (pizzafutárok, ételkihordók, takarító-ablakmosó cégek, sõt, akár a mentõszolgálatok is).
Szerintem az információhiány, a tudatlanság, a betokosodás, az újtól való félelem, a döntéshozók renyhesége lehet pár magyarázat a sok között. (Az állami cégeknél ehhez hozzájöhet a korrupció, ti. egy-egy autómárka forgalmazója ösztönözheti a közbeszerzési eljárás döntéshozóit.)
"Ezert van az, hogy letezik itthon olyan atalakitott auto ahol halozatrol toltve 5 forint/100 Km-es atlaggal jarkalnak."
Azért ezt számold újra. Nyílván a színtiszta üzemanyag költségrõl beszélsz, semmi más kiadást nem beleszámolva. Sajnos annyi energiából, amit az elmû-tõl 5Ft-ért kapsz, még egy smart súlyú autót sem tudsz, (optimális körülmények között sem) 100Km-t mozgatni. az az 5ft legyen inkább 50-70Ft. nem mondom, hogy az sok, (sõt a benzinesnek még így is kb. a harmincada) de ne írj zöldségeket.
Van hozzátok egy kérdésem, de erre valószínûleg nem kapok választ. Szóval ott vannak a taxisok, akiknek elvileg minden adott ahhoz, hogy átállhassanak elektromos autókra. marha sokat mennek, 95%ban városban (és dugóban) értenek az autókhoz, van általában saját szervíz és töltõhálózatuk (vagy szerzõdésük óriási flotta kedvezménnyel). nekik tényleg minden forint számít és ha ilyen 1,5 vagy 2 év alatt megtérül az elektromos autó, (nekik a rengeteg km miatt lehet még hamarabb is) akkor miért nem állnak át? sõt miért nincs egy elektromos autójuk sem (én spec elég sokat taxizok, edig hibridet sem láttam soha, de lehet hogy az van elvétve pár darab) náluk az elektromos autó összes negatívuma (amit itt leírtak) nem jelentkezne. nem mennek egyben 300km-eket, minden taxi poszton lehetne "konnektoruk" ha vmik kolléga lemerül és 20percet kell töltenie, addig egy másik viheti a fuvart. a dugóban a visszatáplálás miatt szinte alig fogyasztanának. ráadásul lenne hozzá szervíz is, mert nem 1-2 hanem több száz autóról lenne szó, simán megérné 4-5 elektromos autószerelõt képeztetniük mondjuk németo-ban...
ha olcsóbban hívhatnék "hangtalan" taxit biztos azzal mennék. nos akkor miért nem csinálják?
nyílván nem fogtok tudni rá válaszolni, vagy max majd jöttök az összeesküvés elmélettel, hogy a taxisokat is megvette a kõolaj lobbi.... vagy ott is minden vezetõ beosztású tökkelütött idióta, aki bár évek óta taxi vállalatot irányít, de nem bír elõre számolni költségeket...stb
Konkrétan melyik hibid hondára gondoltál? Most konkrétan ennek is utánnanéztem itt 5.490.000 ft a vételára. Ez még további két és fél millió forint vételár különbség. És a fogyasztása ennek is 4.6 liter/100 km. Vagy tévedek? ha igen akkor légyszives linket hol kerül egy új hybrid honda 3.5 millióba. Használt autókat ne hasonlitsunk újhoz.
"Seat cordobám van. Irom az új seat cordoba adatait amire alapoztam a hozzászólásaimban:"
Vagy veszel egy hibrid Honda-t, amik ugyan rondak, de az olcsobbik csak 3.5 millio viszont csak 3.2 litert fogyaszt. Sokkal jobban megeri, es a 2000-es szeria mar hasznaltan is kaphato. Most a kerdes az, hogy 600 ezer forint benzinbol mekkora tavot lehet megtenni es mennyi ido alatt. Aki nem hasznalja az autot csak hetente egyszer, akkor is csak par orara, ott 1 millio folotti autoarral szamolva mar nem szamit a benzinkoltseg, mert soha nem fogja kihasznalni azt, hogy nem egy 100 ezres hasznalt autot vett. Viszont ha valaki hasznalja is az autojat munkaba jarni, esetleg meg bevasarolni is azzal megy, es esetleg nem panelben lakik, ezert van garazsa, akkor a konnektoros toltes tovabb javit az amugy is elonyos ertek aranyon.
Regi auto atalakitasanal pedig nem komplett motorcseret irtam, hanem a hajtaslancs atalakitasat. Aki azt hiszi, hogy a villamos attetel ront a hatasfokon, az nezze meg a jelenlegi mozdonyokat. Mivel a motor allandoan idealis fordulatszamon jar, ezert meg aksi nelkul is jobb a hatasfok, de a fekezesnel visszanyert energiaval meg tobbet lehet nyerni.
"Figyelj csak, én vennék tõled egy ilyen benzinmotort akksival és generátorral egyet. Mennyibe kerül? igy saccolva (hogy autóstól fél misi) 150 ezerbõl kijön nem?"
Ha mar van egy hasznalt autod, akkor annak a motorjat felhasznalva igen. Csak egy villanymotorrol es egy generatorrol beszelunk, meg nehany olcsobb aksirol.
"Igazából nem kocsiba kellene, hanem otthon beraknám a kazánházba, és és errõl biztositanám a ház áramigényét. Hisz ha lemerül az akksi akkor csak pár perc és feltöltöm az akksikat és további 2-3 órát használhatok mindent."
Ezt hivjak generatornak. Jopar tanyan van ilyen, de a halozati aram meg a tizedebe sem kerul. Ezert van az, hogy letezik itthon olyan atalakitott auto ahol halozatrol toltve 5 forint/100 Km-es atlaggal jarkalnak. Egyszeruen nincs teljesitmeny szerint aranyban a villamos energia ara a benzinehez kepest, igy szinte barmilyen megoldas ami halozati aramot is hasznal olcsobb. A hibridek pedig azert erik meg, mert kevesebb uzemanyagot esznek. Csak nem luxus hibrid suv-t kell venni, hanem a kozepretegnek valot. Van valasztek ebbol is, csak ezek nem tunnek fel, mert kulsore ugyanolyanok mint a tisztan benzines valtozatuk.
Ki az a hülye aki a pillanatyi kõolajárakat nézi, amikor egy stratégiai jelentõségû lépést tervez?
Az olyan -ákon mint TE akik óriási pofával bejelentik, hogy a "Peagout 206-os és a valami Citroen" elektromos autó , már nem is kell csodálkozni, hogy mindent az adatlapból akar kideríteni. Figyi, írd ki az adatlapodra, hogy te vagy az atyaúristen, és a hozzád hasonló gyengeelméjûek ezt mind rögtön el is fogják hinni! Mi közöd neked az "Az egész világ mérnöktársadalma"-hoz? Kisfiam, ha így folyatod utcaseprõ sem lesz belõled, nemhogy mérnök.