ezt ugye azért mondtam, mert a herrier egyhelybõl feltud szállni, megállni a levegõben elõre-hátra balra-jobbra, ill. bólogatni is tud :)
olyan meghajtás kellene mint a herrier vadászgépeken is van, csak persze kistesó formában...és a fogyasztás...háááát. Talán kombinálni lehetne ezeket a dolgokat...herrier meghajtás hibrodmódra :D
Már látom hogy ennek hányszor fognak beragadni a szárnyai a legrosszabb idõkben :D
Magyarok is próbálkoztak a sín busszal, nem is egyszer. (Az akkori pályák miatt) nem volt elégséges az alváz, ha jól emlékszem ez volt az indok ami miatt nem lett semmi belölle.
Ennél a repcsinél sokkal érdekesebb egy olyan jármû, amely busz és vonat egyben. Ha jól emlékszem, japán fejlesztés, linket nem tudok. Például iskolabusznak jó lenne. Kigördül a pályaudvarról, és sorra látogatja a kisközségeket. Ja, és nem kellene izgulni a csatlakozásért.
Vegyél helikoptert.... Bortékolható,hogy nem fog elterjedni..miért? mert autót ugyan még vezethet minden hülye,de repülõgépet már nem annyira... Ugyan ilyen kisebb gépekre valamivel könnyebb a dolog mint nagyokra,de 1, új jogsi-új tanfolyam,új költségek és messze nem biztos hogy sikerül elvégezni (nem olyan egyszerü mint a földi kresz és még az is hiperkomplikált egyeseknek...) 2, több üzemanyagot zabál ha repül (nem is a sebesség a lényeg,hanem hogy mekkora távot tud 1 feltöltéssel megtenni,bár 180km/h repülve eléggé karcsú..) 3, karbantartásra sokkal szigorúbban kell odafigyelni (levegõben nem tudsz lehúzodni..) ezek a legkézenfekvõbb gubik,de biztos lenne még ha nagyon belegondolnék...
Végre egyszer valamennyire tényleg illik a cikkhez!;)))
Persze az is kérdés, hogy a terroristák miért nem inkább kis repülõkkel csinálnák a dolgokat, és nem pedig ilyen drága játéxerekkel? De ezt már télleg csak a terroristák tudnák megválaszolni.
Nem rossz, de kinek eri ez meg? A legtobb ember naponta nem tesz meg akkora tavolsagot, hogy megerje repulni, ha megis, akkor is varoson belul/vonzaskorzetbol varosba utazik, es ilyen korulmenyek kozott sokszor nincs repter a kiindulo pont es a vegallomas kozott. Van egy-ket kivetel, pl. Los Angeles-ben es kornyeken nagyon sok repter van, ott talan megerhetne, de ez csak egy kivetel, a legtobb varosban es kornyeken nincs erre lehetoseg (mert egyszeruen nincs eleg repter). Nagyobb tavolsagot meg csak az emberek kis resze tesz meg napi rendszereseggel, szoval emiatt nem sokan hasznalnak ezt.
Masik dolog meg az, hogy minthogy az emberek tobbsege valszeg csak ket repter kozott ingazna rendszeresen, ezert egyszerubb (olcsobb), ha $30,000-bol vesznek ket autot meg egy kis Cessnat. Elindul otthonrol az egyik kocsival a repterre, atszall a masikra a Cessna-val, ott beul a masik kocsiba (amit mindig ott tart) es bemegy a varosba.
Hú vazze, most jut eszembe, hogy a szárnyra van egy ötletem, ami jóval kisebb fesztávolságot jelent masszívabb kialakítás mellett, nem kell összecsukni sem, és mellette valszeg STOL tulajdonságai is vannak.
Ha nem lennék ilyen lusta szerintem már szabadalmaztattam volna.
Azt mégis mennyi fakezû hétvégi pilóta repked az USA-ban...
Na te alja paraszt :) Azok a miniszterek és stbk is csak szarrágó tolvaj gec*k és az átlag emberek közül valóak :) Ha nem így lenne, akkor jó irányba haladna a világ és a társadalom...Az a 100 millió majom meg meg is érdemli, ha rájuk sóznak egy ilyen szart kéccázezer dodóé
A repülõjogsit (szakszót) nem olyan könnyen adják mint aki autót vezet. Én inkább ott látom a hibát, h esetleg túl nagy lesz a forgalom, nehezebb lesz látvarepülés szerint közlekedni.
Pedig 2012re el fog terjedni, láttam a vissza jövõbenben.
nekem is kell egy ilyen
sztem felsõállású szárnyakkal jobb lenne az egész, és azt még be is lehetne hajtani amolyan surfdeszkásas stílusra:D
Ez nem egy auto ahogy le is van irva a cel annyi h elmesz vele a repterig ott meg felszalsz.. ez abbol a szempontbol jo h megsporolod vele a berleti kolcseget amit fizetned kellene ha a repteren tartod. bar akinek ennyi penze van annak valoszinuleg ugysem gond kifizetni. Para annyi h en nem akkarom h engem egy ilyen repulo kapjon el amikor setalok az utcan mert mar most latom h ha ezek elterjednek akkor le is fognak esni egyszer v a kertedbe v a hazad tetejere rosszabb esetbe rad. Viszont annyit meg h nem hiszem h szukseges lenne a kifutopalyak hasznalata ott vannnak az autopalyak kicsit atrendezik! sebesseg megvan szarnyakat ki es hajra
keci nekem kell egy ilyen :D
Nem. Nem 2 méter gurulás után száll fel. A radar meg simán látja.
De az igazi repülõ. Ezzel ki a jóisten tud majd repülni? Nem éppen könnyen vezethetõnek tûnik órmótlan kinézete miatt. A legtöbb ember autót sem tud rendesen vezetni nemhogy repülõt..
Ott a bal orrlika mellett, arra a bütyökre kell akasztani a felmosóvödröt?
bankot rabolni tökéletes szvsz. autóval nehéz ellógni a városban, de ezzel elég sok idõd van amíg a helik megjönnek és eléggé lent lehet vele szállni, hogy radaron meg ne látszódj.
ha valaki nyúlja az ötletet, 10%ot kérek :)
ja és az a gyalogos-sípcsont barát ütközõ ott elöl...
... hát az maga a csúcs...
Fanthomas autójának legalább volt stílusa
kocsiként bukta. vékonyka kerekek. hátsó kerék hajtás, ráadásul hátul kormányozva. na ezzel ívelj 100-as tempónál. kinézni oldalt-hátrafelé sem könnyû. aerodinamikailag meg egy hányás a felhajtott szárnyak miatt. repülõként pedig jobb a felül-szárnyas kategória, mert stabilabb, nem annyira sérülékeny és jobb a kilátás belõle. mondjuk, úgy nem európai piacra szánják. amerikáról lévén szó pedig megint a kínálat teremti a keresletet.
"Na ezek hogyan közlekednének a levegõben? Már nem csak az utcán nem lennél biztonságban, valaki írta már, mi lenne ha bejönne a nappalidba?"
Amerikaban is azota lett tobb a haznak utkozeses baleset, amiota nem kell rendes pilotavizsga a kisgepekhez. (elmult 3 evben volt egy vancouver-ben, egy meg newyork-ban) Mindezt ugy, hogy a gepek tenyleg a felhokarcolokat kerulgetik. Az elmult 10 evben pl. ket utasszallitot is vizbe tettek le, mert mashol nem fertek el a felhokarcolok kozott. Az egyik seattle-ben tortent egy boeing-al, a masik meg most newyork-ban egy airbus-al.
Mindazonaltal az egesznek csak akkor van ertelme, ha mar mindenhoz elterjed az automata iranyitas. Europa folott mar most is szamitogep iranyitja a legtobb repulot es csak a regi elvault gepek, meg a kis sortrepulok nem rendelkeznek ilyen vezerlessel. Ha a tomeges repuloauto hasznalatot valaha is be akarjak vezetni, akkor kenytelenek lesznek teljesen automatizaltta tenni. Europaban mar most is folynak kiserletek arra, hogy minden autot kotelezoen automatava tegyek, tehat az osszes forgalmasabb helyen (varosok, orszagutak) egy szamitogep felugyelne hogy a vezetonek mit szabad es mit nem. (pl. sebesseglimitek betartatasa, forgalommal szembeni haladas megakadalyozasa, stb.)
kicsit gagyi...195ezerért(összecsukhato tábori faasztal jut az eszembe)aztis jo fél oráig tartott kinyitni... veszek az árábaol egy faszán bevállt Csesznát,+valami jo kis kocsit,ja meg egy jo kéglit) a megmaradt pénzböl meg vegetálok egy kicsit ,az uj kéglimbe NEW ZELAND-on...
Érzem hogy úgy fog véget érni az életem, hogy egy részeg 16 éves hardcore gamer neki fog menni egy ilyen repülõ átokkal a soproni tûztoronynak és rám fog esni az órának a mutatója.
Ez olyan nagy ügy? Én már 7 évesen terveztem repülõ autót. Lotus Esprit Turbo volt az alapja () és nem ilyen gagyi összehajtogatós szárnya volt, hanem a padlólemez alól nyílt ki, amikor szükség volt rá
Kanadában, azokon a részeken ahol így közlekednek, mennyire sûrûnlakott területek? Mekkorák a távolságok? Nem összevethetõ Európával. Egyébként Kanadában még kevesebb értelme lenne. Képzeld el ezt a gépet havas úton!
Városban nem repkedhetsz szabadon! A dugók elkerülését el lehet felejteni. Szóval a többi azonos kategóriába sorolt gép hobbi célt szolgál, ez sem lesz másképp. Egyszerûen nem terjedhet el tömegesen, mert katasztrófális következményei lennének. Az utakon is nehéz rendet tartani, pedig ott behatárolt mozgási lehetõsége van a jármûveknek. Ugyan ez a levegõben, kész öngyilkosság/ gyilkosság volna! Képzeld el, felénk olyan emberkék vezetnek Audit, BMV-t akiknek nincs meg a 8 általános (honnan van jogosítványuk?). Na ezek hogyan közlekednének a levegõben? Már nem csak az utcán nem lennél biztonságban, valaki írta már, mi lenne ha bejönne a nappalidba?
"remélem nem terjed el. ülsz otthon a hatodikon, aztán egy tanulóvezetõ beszáll a nappaliba..."
Vannak olyan orszagok ahol a videki kozlekedes joreszt csak igy oldhato meg. Ilyen pl. kanada nyugati resze, ahol a mai napig nagyon nepszeru a de havilland fele hod (beaver). Ez egy tipikus auto vagy kutyaszan potlo gep, ami barhol le es fel tud szallni. (folyon, tavon, mezon, hora, stb.) Nagyon sokan hasznaljak, mivel viszonylag egyszeru vezetni, olcso mukodtetni es nagy a raktere, mivel befer akar 2 tele olajoshordo is. Gyakorlatilag azon a videken, ahol a legtobb telepules mas modon csak tobb napos autouttal, meghosszabb vonatuttal vagy eppen csak kenuval erheto el, ez jelenti az alternativat. A gep STOL rendszeru, tehat egy folyorol akar keresztben is fel tud szallni, mivel a 6 fos gep egy vilaghaborus nehezbombazo motorjat kapta.
Mindezek mellett a repterek tobbnyire a varosok kozepen vannak, tobbnyire a folyo vagy a tengerparton. A victoriai repter pl. a tartomanyi parlament elott a hajokikoto mellett van, mig a vancouveri az uzleti negyed mellett a nemzetkozi hajoallomasnal. Mindket varosresz felhokarcolokkal van beepitve, tehat a gepek a regi hongkongi repterhez hasonloan az epuleteket es a tartalyhajokat kerulgetve kozlekednek. Ennek ellenere felhokarcolot 10 evente egyszer szokott eltalalni egy-egy gep es azok is tobbnyire a gyorsabb cessnak.
Magyarorszagon a duna belvarosi szakaszan is lehetne ilyen repuloteret epiteni. Az stol kepes gepek le tudnanak szallni a dunara, majd ki tudnanak gordulni a szarazfoldre a parkoloba. Altalaban csak 300 meter szabad vizfelulet kell a biztonsagos mukodeshez.
A cikkben emlitett repulo auto pedig a korabban belinkelt aerocar ujabb valtozata, csak a reginek jobb volt a design-ja...
Én akkor már inkább egy léghajót vennék :)
Nekem városba kell és itt BPetyán nem hemzsiznek a reptercsik! :D
Hát igen, a préri egyik pontjából eljutni a préri másik pontjára lehet, hogy nem olyan rossz ez. De azért annyira nem sokan élhetnek a gazdagok közül kinn a prérin. Persze lehet, hogy pont ennek a járgánynak a hatására költöznek ki a gazdagok a prérire! :)))
Pedig épphogy de! Elég sok repülõtér van, kb 15/20 km-enként találsz egy kisebb/nagyobb repülõteret. Van legalább 10-15 betonos is, eléggé elszórva az országban.
Nálunk inkább az a gond, hogy kicsi az ország. Ez a gép sem túl gyors, kidöcögsz a repülõtérig, felszállsz, elmész a másik repülõtérig leszállsz, bedöcögsz a cél településre. Amennyit nyertél a repüléssel, annyit itt is elvesztesz a közúton.
De egy helybõl felszálló teljesen automatizált valaminek több értelmét látnám én is. Városban is alkalmazható, pont kikerüli a dugókat, stb.
Szerintem ez a legkönnyebb kérdés. Most is van egy rakás kis sportrepülõ, motoros sárkány, meg amit el birsz képzelni. Nem ismerem a különbözõ szabályokat, de irták, hogy berakták a könnyû sportgép kategóriába vagy hova, szóval gondolom egybõl ugyanazok a szabályok vonatkoznak rá, mint a többi hasonló gépre ami nem funkcionál autóként. És ugyanúgy kell rá majd repülõ jogosítvány, szóval porbléma megoldva.
Miután leszálltál ugyanúgy mész tovább a reptérrõl, mintha beszálltál volna az ott parkoló autódba.
Én azért ennyire nem írnám le a dolgot. Gazdag ember is szeret feszíteni a másik elõtt valami újjal. Ez meg drága is, új is, akkor miért ne lehetne belõle státuszszimbólumot csinálni. Egyébként meg új dolgokkal mindig az van, hogy drága. Ha (talán) elterjed, akkor biztosan csökkeni fog az ára, jönnek a versenytársak, vagy kijönnek olcsóbb modellel, stb.
Amerikában irtó sok helyen nincsen egyáltalán tömegközlekedés! Se vonat, se busz. És ha van, akkor is inkább megy a mostani porschéjával, ami amugy sem ér semmit, mert mindenhol mérnek (kivéve persze a sivatagban, meg ilyen helyeken ahol ugysem jársz), szóval mehetsz 110-130cal. Ezzel a 'rondasággal' meg 180 levegõben a következõ reptérig, onnan meg ugyanúgy tovább mint a porschéval.
Szal a fentiek miatt gyakorlatilag nagyon jól használható.
Nekem az nem világos, hogy a repülés/autózás/közlekedés melyik szakaszát akarják kiváltani.
Pl emberünk elindul otthonról egy a munkahelyétõl 200 km-re levõ kisvárosból. Kimegy a réptre, felszál, 1 óra alatt benn is van a városban. Leszáll bemegy a városba és ott dekkol másfél órát a dugóban mire beér a melóhelyre. Vissza ugyan ez.
Ezt simán vonattal/tömegközlekedéssel is meg tudja csinálni, bár az azért gyorsabb, és van 2 órája, hogy szunyókáljon, vagy addig is a manager tamagocsiját buzerálja, mert nem kell vezetnie.
Szal tömegesen biztos nem terjed el, mert kisembernek ugye drága, illetve a fentiek miatt gyakorlatilag használhatatlan.
Gazdagék meg nem szórakoznak ilyen vakarccsal, mert vesz egy Porschet meg egy kisgépet, ugyan ott van és azért mindkettõ jobban is mutat.
Az elsõ repülõ autó és az a legnagyobb gond, hogy hogy néz ki. :DDDD Talán az elsõ mobiltelefon úgy nézett ki mint a mai darabok? Vagy az elsõ autó? Az elsõ repülõ? Ne vicceljetek már. Ha beindul az üzlet akkor lehet adni a külsõre, addig az a lényeg, hogy jól mûködjön.
nem ilyen volt fantomasnak ?
akar C:
szerintem sem életképes. most még nem. ormótlan. autónak gyenge, kerekek kicsik, vékonyak, instabilnak is néz ki a szárnyak miatt. sokan nem férnek be, csomagtartó? satöbbi... repülõnek meg szintén csak éppen hogy elmegy. de ennyi pénzért csak úri lukszus. Travolta biztos vesz egyet, õ eléggé meg van "szállva"...
remélem nem terjed el. ülsz otthon a hatodikon, aztán egy tanulóvezetõ beszáll a nappaliba...
Szerintem még az is fejtörésre ad okot, hogy kijelöljék az igénybevehetõ légtereket, és ezeket hogyan ellenõrizzék. Hiszen nem mindegy, hogy a sok kis jaszkari merre szálldogál-pl. tájvédelmi körzet felett nem kéne.
Annál is inkább vigyázni kell a szárnyakra, ha valaki nem így járni!
Azért ez mégis csak játékszer! Mert hát Gk.ként csak a reptér és a garázs között érdemes használni, mert azért ha megsérül akkor rögtön nem érdemes vele repülni. Elég ha csak parkolóban kicsit meghúzzák a szárnyakat, már vizsgálni kellene milyen fokú a sérülés, mert a közútti közlekedésnél kicsit veszélyesebb a légi. Szóval nem alkalmas személyautónak és repülõnek, csak olyan repülõ amivel esetleg haza lehet menni, rövid táv esetén. Repükõnek meg túl drága, ennél olcsóbb is van, még ha egy gk árát hozzáteszük is.
Nos, az hogy mi vásárlóbarát ár? Nem a te pénztárcádat kell nézni. Vannak emberek, akik nem dolgoznak, mert akkor nem érnének rá pénzt keresni.....
Meg aztán nem csak szakmunkásokból áll a világ, hanem pl. miniszterekbõl, politikusokból, adóellenõrökbõl. Az egyik haverom mesélte, hogy egy építkezési projekt megnyeréséért 40'000'000Ft-ot kellet legutóbb "visszaosztani". Szóval nem a 6milliárd embernek, hanem a 100millió gazdagnak fogják építeni ezt a "játékszert".
Miért van olyan érzésem, hogy ez nem igazán fog elterjedni? Talán azért, mert repülõgépet vezetni azért egy cseppet nehezebb mint autót. Ez lehet az egyik ok. A másik pedig... khm... ez a 194 000$ sem éppen vásárlóbarát ár.
Nagyon fasza, amikor a sci-fikben látjuk, hogy repkednek a dodzsemek, és azt gondoljuk, hogy a jövõben így fogunk közlekedni, pedig dehogy. Egyelõre két dimenzióban sem nagyon sikerül a forgalmat zökkenõmentesen üzemeltetni, mi lenne akkor háromban?
Egyébként cuki kis jármû, pláne ha olyan ahogy leírják vennék is egyet, ha volna mibõl.
Ezzel az NCAP minõsítéssel mára teljesen átestek a ló túloldalára. Hiába erõsítik a kasznit ha aki belémjön az is lassan 1 tonnával nehezebb mint húsz évvel ezelõtt.
Ormótlan szegényke. :-) Az elõnye, hogy nem kell a repülõtéren tartani, hanem a garázs is megfelel.
Szerintem ronda is. És megnõnek a légi és közúti balesetek, ha ezek elterjednek. A földön sem hiszem kapna megfelelõ Euro NCAP hitelesítést.