tudom,halott a topik,ahogy a játék is sokáig az volt. de valaki úgy gondolta,hogy mégis megéri feléleszteni és március óta már számos bugfix érkezett a játékhoz. akit érdekel: https://bitbucket.org/rmtew/incursion-roguelike/src/7d1f9eb648686b52f8ab0e4b76af30b013ab238b/Changelog.txt?at=master
én játszok, bár most várom az új verziót, a feature lista alapján több mint durva lesz... :D
Elegge rakattantam erre a jatekra, kiderult hogy van online verzioja is amit szinten egy szemelyes, de tobb faj van, lehet nezni masok jatekat stb Van ertelmes mirc csati is, szoval egesz nap ezt tolom a melohelyen :D
Hehehe:))! Komoly:D!
Talalkoztam az egyik halott karakterem szellemevel es megolt :D
Ez a linley's dungeon crawl nem olyan bonyolult mint a tobbi roguelike jatek, talan ezert fogott meg. Valamilyen orbot kell visszaszerezni, es lefele kell bandukolni a dungeonokban, eddig lvl6ig tudtam eljutni de elegge szivatos. Plane akkor amikor elkezdek pihenni, aztan megjelenik 3-4 szorny korulottem :o
a rougelike definíciójában szerintem nincs benne hogy körökreosztott legyen :P, amúgy dwarf fortressbe se csak fortress mdoe van, van adventure mode is ami jobban hajaz a hagyományos rougelikeokra :)
és amúgy igen, sajnos nem túl népszerû ez a mûfaj, fõleg Magyarországon... :/
dwarf fortress-t is fejlesztik folyamatosan amúgy itt is vannak jelenleg is futó fejlesztés nem is egy: http://roguebasin.roguelikedevelopment.org/index.php?title=Main_Page
Jaja, nézegettem a többit is, meg ismertem is jópárat régebbrõl. Aktív fejlesztés nemigen folyik roguelike-oknál, valahol megértem... nehézkessé vált hódítani ezzel a mûfajjal. Még mindig tartom, hogy az Incursion a kategória gyõztese, bár még nincs egypontnullás verzió sem. Kellõen összetett és nehéz... nagyon tetszik. Most épp egy másik régi játékkal szenvedek, ez is kegyetlenül szívatós, de mindenképp ki akarom végezni. Lassan halad... meló is van, meg folyton elszúrom... aztán vissza Incursionbe, vagy Wesnothba. Utóbbiban megelégeltem a "mákolást", mikor egy hápéval két körön keresztül túlélt egy monszta (mindkét körben négyen ütötték, 40% fölött), szóval nemtom... inkább Incursion.
Megnéztem ám, nagyon jó játék a Battle for Wesnoth! Pályáz a Top10-be a MegaLoad és a RandomStar kategóriákban, de simán van olyan jó, mint a HoMM, sõt. Bele lehet merülni erõsen:)!
Nincs ám vége, ha benyelnek, ki lehet vágni magad, nagyon röhögtem:D!
Azért nem olyan vészes a helyzet, ami az elhullást illeti, csak figyelni kell, meg gyakorolni... valóban nehéz játék, de van nehezebb. Mutatok egy szévgémet, hátha megjön a kedved. Azért azt sem hanyagolhatjuk el, hogy ha van istened, akkor bármilyen fos helyzetbõl kimenthet, ha meg kedvel, akkor feltámaszt, kérés nélkül is. Frusztráló lehet a sikerélmény hiánya, de annál többet ad, minél többet küzd érte az ember. Rengeteg karakterem meghalt már nekem is, de igazából mindig be kellett látnom, hogy én rontottam el. Ez a karakter most nagyon jó lett, remélem nem döglik meg. Pedig Detect Monster sem volt, se semmi értelmes, csak egy Wizard Sight, abból éltem az elején. Na meg a lebegésbõl, a csapdák miatt.
Ez a cheatelés dolog meg nem tudom... van a szóban némi negatív töltet. Én saját magam szívatása miatt nem csalok, mazo, szeretem. Nade, kérdezlek én téged, a Save Game + Load Game kombináció az nem "cheat"? Dehogynem, a legnagyobb kamu. Continue kéne mindenhova, evvel az erõvel... Persze ez helybõl kivégezne olyan játékokat, mint a HoMM... sosem bírtam. Nem megyek bele miért. Én személy szerint élvezem az Ironman opciókat, Wizardry, ToEE satöbbi...
Ha már másik másik játékoknál tartunk, leszedtem én is a Battle for Wesnoth-ot, ránézek majd este, most meló van:)! Nagyon erõsen kétlem, hogy meg tudná közelíteni a MoM-ot (Master of Magic, remélem ismered), amit már több mint tíz éve játszom, megunhatatlan fantasy tbs, nagyon _nagyon_ jó. Ha fantasy köröst szereted, akkor MoM, Etherlords, Fantasy Wars (nagyon jó történettel) az utóbbinak van/lesz folytatása, az Elven Legacy.
Visszatérve Incursionbe: negyedik-ötödik szinttõl már sokkal-sokkal könnyebb egyébként. Egy dolog az istenek durva buffjai, segítsége a csatákban, a legendary cuccok miatt, meg a sok tome (örökre növeli a tulajdonságaidat/újakat ad) sokkal effektívebbé teszi a karaktert. Gyakorlatilag a monszták fele már neutrál, nem is kell velük bíbelõdni, csak felszedni a cuccokat (spell is van rá), és figyelni, ahogy irtják egymást. És a legnagyobb segítség: a lovak. Mivel külön véleményük van, egy húszfõs grupp is rendesen megtizedelõdik, ha elkezdik a warhorse-ok rúgdosni a mellettük álló csapattag karaktert. És megteszik. Ráadásul ugye az összes állat neutrál a fõkarakternek, köszönhetõen valamelyik istennek, asszem Marának.
pées: majd nézd meg a Dragonshieldet, nagyon komoly cucc, kár hogy nem használhatom:/. Bázis valahol az ötödik-hatodik szinten, nyolc láda kábé.
Jelenleg csak moderáltan játszok ebben a világban, kicsit frusztrál az állandó, garantált elhullás. A weboldalon talán 7 sikeres befjezésrõl adnak számot, abból minimum kettõ bevallottan cheatelt.
Ráleltem a Battle for Wesnoth windowsos verziójára (korábban linux alatt elég sokat toltam, de akkor még erõsen béta verzióban volt) és abban is harcolok kicsit. Ez egy GNU GPL alá esõ (azaz szabadon használható) körökre osztott fantasy stratégia (olyasmi, mint a Warcraftok, csak kicsi, nem annyira összetett, bár bizonyos szempontból bonyolultabb), fejlõdéssel, miegyébbel. Elfek, orkok, emberek, nekromanták, ami kell.. SP, MP (szerverekkel, LAN-ban, lokálisan), pályaszerkesztõ, letölthetõ hadjáratok, korszakok, pályák, a fõ hadjáratok magyarul...
SaGa: téged nyelt már le vmi monszter:)?! Komoly:)!
nekiálltam én is dwarf fortress-nek, elég additív egy game, fõleg az jön be benne így elsõre hogy kicsit eltér az átlag rougelike játékoktól, és szvsz az ui is barátibb :)
épp most rágom magam végig a 40 részes videotutoron... :D
A legjobban mégis a force backpack-nek örültem, 100 item, 200 kilóig, és nagyon gyors ki/berakás: 10 szegmens, 50 helyett... potionöknek, scrolloknak ideális, csata közben pláne.
Még nálam sincs semmi effekt... ezért próbálom a Luckot növelni, nagyon érdekel mikre képes egy varázskút... alapból istenek áldják/imbue-zzák a fegyvereket, egyelõre még nem köteleztem el magam.
Ez a karakter most ilyen, épp viszek áldozni egy 400 kilós tetemet, remélem megéri...
Megromlanak, az biztos. Kisebb denevér meg angolna tetemeket hurcolásztam magammal egy darabig, de volt, amelyik megromlott (rotten) mire megkajálhattam volna.
Amúgy a kutak is jópofák. Találtam egyet, ittam belõle, aszongy, jó, friss víz. még egy korty, annyira már nem jó. Következõ korty: mérgezés. Anyátok... Mostmá' mindegy, még egyet. Atváltoztatott hegyi trollá. Lett vagy 25-ös erõm, meg kb 3-as inteligenciám. Hurrá...
A felhasználja természetesen egyben. A többit bakit nem javítgatom, lesz még. (Hála a lehetõség lehetõségéért sg.)
Partiban: * Talk -> Order -> Don't pick up items: nem vesz fel semmit, elméletileg nem gond... csak a megidézetteknél unalmas átállítgatni. * Talk -> Order -> Give me item: odaadja, amit felvett. Mindig mûködik társaknál, ha éppen most vették fel a cuccot, ha másztál le/fel egy szintet akkor átvált "saját cuccra", többet már nem adja.
Gond csak akkor van, ha fel használja, amit felvesz.
Ha neutrál, nem csapattag, akkor: * Bluff-os Diplo-val Request -> Give me Item, odaadja, ha sikerül. Vagy mûködik a * lovas szívatás, általában megtámadják a mászkáló lovat, és akkor a megidézett lények megvédik azt, neked ugye marad neutrál, mert nem avatkoztál bele, nincs gond az istennekkel, alignmenttel, ki tudod nyiffantani. Kaotikusságomba belefér a dolog:)! Ez a lovas mizéria a legnagyobb bug, ami benne van, de javítás alatt. * társaknál is állíthatod, hogy támadjanak neutrált is, ez is mûködhet, de ez a "jóságomba" nem fér bele:DDD!
Gond akkor van, ha megadja magát az ellen, neutrállá lesz, de nem helyezi eléd a cuccait. Mondjuk azon is szoktam mosolyogni, mikor ötven méterre tõlem, két fallal elválasztva Animal Empathy-zek: " jó mélyen a szemébe nézek" az állatoknak:)! Majd javítják ezt is....
Itt is mérgezõek a tetemek, ha nem is mind, ahogy olvastam az infójukat, meg is romlanak a kaják elméletileg, kevés tartós vcan a szöveg szerint... én nemigen próbáltam még. Majd ránézek.
Enni tudok, csak nem lehet "fõzni", illetve "tartósítani" a kaját. Némely tetem mérgezõ, meg megromlik idõvel és ezeken segítenek a megfelelõ képességek az adomban. Igaz, a fõzõ edény készlet nehéz, meg tûzrakó is kell hozzá, így erõteljes nehezítése a dolognak...
Korábban indítottam egy gnome nem is tudom már mit, aki helybõl kapott maga mellé egy kobold segítõt. Nem idézett lény, hanem csak úgy ott volt és jött velem. A nyamvadt kis dög, sokszor hamarabb odaért a flaskákhoz, felkapta õket és el akarta nekem adni jó drágán... Mikor végre agyoncsapta valami zombi, egy tonna cuccot tudtam összeszedni tõle...
SaGa: kaja a tetemekbõl nem megy? Igen, olvastam én is, lesz majd minden, guildek, kvesztek, szõrfész. A devlistát nézted? Sok értelmes ember szállt rá, ahogy figyeltem, ott van a honlapon utolsó opció bal oldalt.
Azért kegyetlen jó ez így is, nekem nem "hiányzik" semmi... félelmetesen kidolgozott. Ami tényleg kellene nekem, de ez is csak egyszerûsítés, hogy a megidézett lényeknek be lehessen állítani a defaultot (ne vegyen fel tárgyakat). Kicsit zavaró, mikor az egy körrel késõbb eltûnõ hobgoblin öblöget egy Potion of Healinggel. Be lehet állítani, csak hosszadalmas.
Az is durva, hogy tényleg minden karakterrel játszható, hogy csak egy példát mondjak, sok a "nehéz" talaj: brimstone, lava, deep vagy turbulent water. Ez azt jelentené, hogy mágusok nagy forban, merthogy levitálás harmadik sznttõl elérhetõ. De nem, _mindig_ található egy Boots of Levitation, szóval mindenki tudja. Néha ugyan erõsen átkozott, de egy Remove Curse, legrosszabb esetben egy Blessed Remove Curse leszedi róla, aztán ennyi volt. A Wand of Hellstorm dettó, mindig van (bár én alignment miatt nem tudom használni). Persze lehet, hogy felvette ezeket valami neutrál, ekkor marad a lovacskás szívatás, vagy a request. Legrosszabb esetben a gyilok... nagyon röhögtem egyszer, valami goblinféle felkapott a földrõl egy wandot, mivel ellenséges volt, mikor meglátott a hosszú folyosó végén (nem volt nehéz dolga, pont egy fáklya volt ott, nem tudtam hájdolni) használta a cuccát, nemtom mi lehetett (nem néztem a nagy pánikban), de õ volt a központ, félképernyõnyi robbanás, pont belekerültem a szélébe, de túléltem... fél reziszttel. Õ meg még mindig ott áll... na volt menekülés, sejtitek:D! Nem is mentem arrafelé jó sokáig. Aztán mikor már mertem, sehol semmi nem volt már.
Jó ez.
A roguelike játékok addiktívak, vigyázz...
Egyébként nekem két dolog hiányzik ebbõl a verzióból: a felszíni kóborgás (ahogy nézem a leírást, talán lesz valamikor), meg a kaja készítés, ami az Adomban alapvetõen szükséges tudomány.
Bármikor le tudjon lépni: mágus, sok extra: tolvaj... poison, disease ellen mindig legyen vmi, elöl menjen egy ló, essen csapdába/üssék azt. Isteneknek áldozni, mint a gépezet.
Igazából megint csak ott rontottam el, hogy Luckot másképp nem tudok növelni, csak ha a labirintus szintje magasabb, mint a karakteré, és a szerencse itt (is) fontos... szóval nem lépem meg idõben a szintet, hanem "na még ezt megnézem"-ezek. Oszt belefutok vmibe folyton. Ez is 60k XP-s volt (az elsõ és utolsó mondjuk), oszt csak negyedik szintû... kell énnekem a hatodikon mászkálni...
Én találtam olyan bracert vagy girdle-t ami helybõl megadta a kétkezes fegyverhasználatot, az extra feattel együtt, nem volt mínusz offhanden, aztán csak egy tárgy, durva...
Azt kéne már megnézni végre, hogy a prestige class az multi-e, vagy sztornóz... shadowdancerre gyúrok, a többi elérhetetlen/nem szimpatikus.
Eladni szvsz nem nagyon (próbálgattam ki mit vesz meg, de kevés sikerrel... aranyat, gyémántot már bányásztam, de mint olvashattad bekrepált a karakter... ezeket elméletileg a guildes shopkeeper megvenné az elején). Át tudod kovácsolni valami tökmásba, vagy morpholhatod (spell), megtartja a varázs bónuszait, csak más típusú lesz.
Én a hatodik szinten véreztem el, lelépés után azonnal... esélyem sem volt... illetve volt, de rossz helyre teleportálódtam, aztán meg balfasz módon varázsolni akartam, ahelyett, hogy healinget ittam volna.. az én hibám, senki másé.
Egyelõre én is csak addig jutottam, hogy sorban elhullanak a karaktereim. Az Adom-mal is így jártam. Már külön öröm volt, ha a harmadik dungeonba élve bejutott valamelyik. Tulajdonképpen ha "tudományosan" összerakok egy karaktert, vagy rábízom a véletlenre, majd mindegy.
Az nemrég generált drow rangeremnek pl beválaszottam jól egy kétpengés kardot. Exotic weapon, meg kétkezes, csak épp közelharcban használhatatlan. Ráadásul a véletlenszerûen, a scimitar mellé kiosztott main gauche blessed és +2-es...
El tudom adni valakinek a nem szükséges fegyvert? A bejárat fölötti shopkeeper nem veszi meg, mert a dwarfoknál vásárol be....
Kérdésedre: hámárhogyne. vállra: large is, mondjuk láda pack slotba: csak medium vagy small container övbe: small container (pölö gnomish backpack, jó cucc)
Itt van a játék, és emitt pedig a manuál, ha valaki még belekezdene... remélhetõleg úgy mûködnek a linkek, ahogy akartam...
Pées: Alex, ha gondolod, itt is értekezhetünk, de örülök, ha hívsz, bármikor.
Oké... mielõtt belekötsz vkibe érdemes megnézni ki az, és mi van a kezében... "óvakodj a számszeríjtól", Book of HaaS, Chapter 2.
"l"-et nyomva nézel, másodszor megnyomva már akármelyik mezõt is. "x" lenyomásával részletes infót kapsz az adott mezõrõl, monsztáról, mindenrõl. A chiftain az eleve csapatvezér, nagyobb a CR-je, ezt is olvashatod, extra erõ, extra ezaz, nem egyszerû gyerekek... és a végsõkig kitartanak, csak akkor fogadják el a békét, ha már majdnem halott és a partijából már a többiek meghaltak/feladták.
"óvakodj a számszeríjtól" - ötszörös kritikálja van, az egykezes az exotic, a kétkezes normál az az arbalest, félelmetes archery fegyver, qrva pontos, aztán a kivégzõegység neve cranquin, nehéz számszeríj... kaptam már belõle 45 hápés ütést, azonnali halál. Szóval csak óvatosan, ha ilyeneket látsz...
Én léptem két szintet, kellett már nagyon a Levitation, jó szarul dobta a manát, de sebaj... így is tápos:).
köszi a helpeket már egész jól ment, majdnem megvolt a lvl 2 mikor egy sahaugin (vagy mi) chieftain megölt este reinkarnálom ezt a karaktert aztán újrakezdem vele :) lehet egyszerre több backpacket cipelni?
nem gyõzöm köszönni a segítségeket :)
Ha behájdolsz, alapból sneak attack van, látod is a képernyõ jobb oldalán. természetesen minden fegyvernek más a sneak extra dmg-e (durva, hogy benne van, de nagyon igaz), van ami meg abszolúte nem használható ilyen célra. Hájdolás nélkül a sneak extra nem megy, de persze hátulról támadva kapsz bónuszt (flanking), akár távolságira is. Ezt is írja, majd látod:)!
Hehe, azok a kalandozó társak, õket már az elején feldarabolták:)! A testekbõl ki lehet nyerni eztazt, de a frissekbõl, azok mind büdösek már. A tárgyakat azt látod, ha meghal vki ott lesz a testén, nincs eldugva semmi. Szóval azok csak hullák, majd áldozáshoz kell cipekedni õket alapból.
ja még egy kérdés,ha nem gond a földön fekvõ holttestekkel lehet valamit csinálni, azon kívûl, hogy "megvizsgálom"? pl elvenni a fegyverét stb... mert a játék kezdése utáni elsõ szobában elég sok body van
igen, nem is vettem észre,hogy írtál közben sikerült, köszi :) még annyi, hogy sneak attackot hogy lehet kivitelezni? vagy alapból sneak attack lesz, ha hiding közben támadok?
Megelõztelek:)! Ott lesz az, az az "S".
Ami még fontos: ALTGR+. - lépcsõn le ALTGR+M - lépcsõn fel
Asszem ez minden. A távolsági fegyverhasználatra használd az "f"-et, aztán "t" a target.
Szerintem érdemes bekapcsolni a "Use container cursor"-t az opciókban, egyébként csak számokkal ugrik oda. Így meg simán le-fel nyilak... egyszerûbb, bár több szegmens megy el (inventory használatnál a játék _nem_ áll, ha aktívan turkálsz, logikus).
SPACE - megfogod azt, amin áll a kurzor D - drop, eldobod S - stack, berakja az aktív containerbe TAB - vált a nyitott konténerek közt (pölö így tudsz megnyitott ládából átrakodni vagy vissza belé) ALT+D - megadhatod mennyit dobjon el ALT+S - megadhatod mennyit rakjon el
dronkZero: Igen, nézegettem már, bár asszem én csak a 2D-set láttam, nekem azért nem volt az esetem - ha jól emlékszem - mert mászkáltak folyton a bányászok, nem körös volt, mint pölö az Incursion. Bár találtam tán opciót, amivel lehetett ezt állítani, most nehezen tudom elképzelni, hogy bármi mást elkezdjek, de megvan a játék valamelyik vinyómon... sorra kerül:)! Egyelõre Incursion!
sirdond: 1. nyisd meg az inventory-t, tedd be jobbkézbe a fegyvert, balba a pajzsot, az egyik válladra az íjat, az övedbe a lövedékeket (nyilat) 2. na most assign: SHIFT+M a fegyverre (ez lesz az alap melee) SHIFT+O a pajzsra (ez lesz az alap offhand, lehet fegyver is, ha tudod a kétkezes harcot) SHIFT+R az íjra (alap ranged) SHIFT+A a lövedékre (alap ammunition) 3. kész:)
Ezzel a megoldással soha többet nem kell pakolgatni, a "-" billentyû lenyomásával vált közelharciról távolságira, és vissza. Persze ez idõ, és ad egy (vagy több?) attack of opportunityt, ha állnak melletted. Szóval harc közben csak óvatosan...
Egyéb infó: a ammo-t lehetne a válladra is rakni (alapeset ugye), de én inkább az övet ajánlom, a vállad kell majd olyan cuccokra, amik nem férnek bele övbe, zsákba (akár ládába sem, lsd Huge Weapons). Ráadásul a ládákat is csak vállon vagy kézben tudod vinni... kábé URL=http://haasfal.hu/jpg/incrsn/002_fohadiszallas.JPG]így néz ki nálam a templom, lesznek ládák, amit nehéz kinyitni, és csak alvás után próbálkozhatsz újra... én még mindig itt alszom az istenek mellett, biztonságosabb:)))!
húha, ennyire még nem mélyültem bele. egyelõre még ott tartok,hogy nem tudok nyílvesszõt rakni az íjamba :S meg a backpackbõl kivett cuccokat hogy kell visszarakni oda?
Ja, meg ilyenek, hogy 80-as lakosságnál elkezdenek jönni a nemesek, akik egyrészt nemigen dolgoznak, másrészt nagyon puccos lakosztályt akarnak, ráadásul rangsor szerintit. Tehát a hercegnek a legfényûzõbb, aztán a fõméltóságoknak kicsit csóróbbat, a sleppnek (társalkodónõ, ilyesmi) meg még kevésbé frankót.
Kohókat, kovácsmûhelyeket lehet koksszal fûteni, amit kivágott fából lehet (de ez nem olyan frankó, mert a faanyag kell ágynak meg nyílvesszõnek), vagy lehet magma fûtésû is. Ahhoz egy folyosó kell a workshop szintje alatt, amiben magma folyik.
Magmával óvatosan kell bánni, szintben nem szabad beleásni, mert szegény bányász nem tud elmenekülni. Víznél sem árt óvatosnak lenni, fõleg nagy nyomásnál.
Ha már ilyen nagyon benne vagytok a roguelike-ban, akkor nagyon javasolnám a Dwarf Fortress-t. Az is roguelike-ból indult, de még azokhoz képest is valami összehasonlíthatatlanul összetett. Két játékmódja van, a sima kaland mód, ami olyan, mint a többi ilyen játék, és a törpeerõd mód, ami meg leginkább egy Dungeon Keeker, beoltva Sims-szel.
A játék elején legenerálsz egy _kurrrrrvanagy_ világot. Kiválasztod a kezdõhelyed, a magaddal vitt felszerelést, és képességeket és hét kalandvágyó törpével nekiindulsz új erõdöt építeni.
Megérkezve fel kell állítani valami kajatermelõ rendszert. Lehet gyûjtögetni magokat, gyömülcsöt. A magokból lehet farmot csinálni, vetni, aratni. Lehet vadászni, pecázni. Ezeket fel kell dolgozni, meg kell fõzni. Kell egy állandó vízlelõhely, hogy ne haljanak szomjan. A törpéknek kell ágy, szekrény, meg saját asztal+szék az ebédlõben, hogy ne pipuljanak be(ezeket mind saját mestertörpékkel kell legyártatni). Minden törpe alkesz, úgyhogy a törpesör, törpebor, törpepálinka ellátásról gondoskodni kell.
Minden õsszel érkeznek otthonról új bevándorlók, változatos szakmai tudással. Ha a kajatermelõ lánc rendben van, el lehet kezdeni felépíteni az ipart, felállítani egy katonaságot., kiépíteni a védelmet, stb.
Idõnként goblinok támadnak, egyre nagyobb seregekkel.
A technikáról kicsit: Nem olyan, mint a többi roguelike, abból a szempontból, hogy a világ nem különálló szintek kupaca, hanem teljesen 3D-s. Ha van egy hegyoldal, akkor az az egyik szinten levegõ levegõ -plac plac szikla szikla szikla, a fölötte lévõ szinten meg levegõ levegõ levegõ levegõ placc placc szikla. Már ha érthetõ, mirõl beszélek, ez egy "balra lejtõ" hegyoldal. Az erõdöt 3Dben kell megtervezni, nekem jellemzõen úgy voltak a dolgok, hogy a felszínen egy 3 emeletes erõd(nagyon sokáig tartott kockánként felépíteni, alatta kajaraktár/földalatti farm-szint, alatta lakószint, aztán "main hall" gyülekezõ és étkezõ, kutakat idáig hoztam, alatta meg a workshopok.
Ja, igen, kutak, víz, fizika! A víznek és a lávának van fizikája. Ha utat vájsz neki a sziklában, akkor folyik vízszintesen és lefelé. Lehet tökjó vizesárkot, meg lávás árkot vonni felszíni erõd köré. Emellett a víznek van nyomása is. Egy U alakú járat egyik felsõ szárába vizet engedve feltölti a másik szárát is. A vizet és a lávát zsilipekkel lehet terelgetni, ami gyakorlatilag egy ki-be kapcsolható fal. Az én kútjaim szintje 4 emelettel a folyó szintje alatt volt, úgyhogy trükkös megoldáshoz kellett folyamodni. Ástam a kút alatt 4 szinttel egy víztározót, amit bekötöttem a folyóba. A víztározó fölött volt egy nyomásérzékelõ "csapda", amit a víz kapcsolt be. Ez rá volt kötve a folyó és a víztározó közti zsilipre. Úgy mûködött amikor megnyitottam, hogy elkezdett folyni a víz a folyóból, megtöltötte a víztározót, és elkezdett emelkedni a vízszint a kútban. Amikor elérte a kapcsolót, akkor a zsilip lezárt, nem jött több víz, nem öntött ki a kút, nem árasztotta el az egész erõdöt. Amikor a törpék leitták a vizet a kapcsolóról, akkor a zsilip megint kinyílt, és engedett egy kis vizet. És teljesen automatikus lett, csak az építésénél kellett kicsit gondolkozni.
A harcrendszer nagyon részletes, nagyjából lábujjakat le lehet vágni, vannak belsõ szervek, meg vérzés. Belsõ szervekkel rendelkezõ ellenségek ellen (csontváz, lávaember pl nem ilyen) tökéletes a számszeríjász. Ja, katonáknak persze kell felszerelést legyártani, nem árt egy "éles" és egy "gyakorló" szett(acél- és fakard), mert gyakorlatozás közben akár meg is nyomoríthatják egymást. Számszeríjászoknak kell lõtér, meg nekik is a fa vagy csont lövedék fele annyit sebez (és "olcsóbb"), mint az acél.
Fémeket ércbõl lehet szerezni, azok ilyen erekben vannak a sziklában, és természetesen nem látni, hogy hol, fel kell tárni, folyosókat kell fúrni a sziklába.
Közben fenn kell tartani a jó hangulatot, mert a depresszió a legrosszabb, ami az erõddel történhet. Példa: nincs alkohol az erõdben, nem jó a hangulat. Támadnak a goblinok, meghal egy törpe. A legjobb haverja bekattan. Mondjuk ráadásul még gyûlöli is a macskákat. Belerúg a legközelebbibe, az megdöglik. Erre a macska gazdája is bepöccen. Felrúg egy asztalt. Az asztal tulajdonosa, aki jó haverja volt a halottnak, és amúgy sincs söre, erre felidegesedik, és megüt egy törpét... Ha ez kiterjed az egész erõdre, az végzetes. Ja, igen, ennyire Sims. A törpék gondolatait meg lehet nézni. Vannak jó és rossz gondolataik, törpénként olyan szumma 20-30 gondolat. "Jó volt az ebéd" "Jól néz ki az ágyam" "Vannak barátaim" "Utálom a macskákat, és tele van velük az erõd" "Unom már a sört, lehetne bor is" "Elégedett vagyok a munkámmal" stb.
Igazából annyira összetett ez a játék, hogy csak így csapongva, részleteit kiragadva tudom bemutatni. NAGYON durva. Én is le voltam döbbenve már egy átlag roguelike összetettségén, de ez a DF még azokra is rátesz két lapáttal.
Egyetlen nagy hibája van, hogy alfa fázis, rohadtul instabil. Én úgy tudtam csak egy normális játékot relatíve sokáig vinni (volt benne vagy 50 órám), hogy óránként kilépés, mentés, új könyvtárba savegame bemásol. Aztán imádkozni, hogy sikerüljön betöltenie. Ha nem, akkor utsó órai játék bukta.
Innen lehet letölteni és van hozzá Wiki, ahol gyakorlatilag minden le van írva.
Bocs, hogy ide reklámozom, de nem akartam neki külön topicot nyitni, ti meg fogékonynak tûntök erre a mûfajra.
javítás: "lawful evil vagy lawful neutrálok lehetnek"
Poén: 40 méteren járok a második szintû karakterrel, Luck úgy nõ, mint a gép, most már nagyon kemények a csaták, fogynak a potion-ök, scrollok rendesen. Egyre több olyan party-ba botlok, akik alapból neutrálok, de van köztük egy-két ellenséges (mivel kaotikus jó vagyok, ezek valszeg lawful good vagy lawful neutrálok lehetnek). Hát igen érdekes mûvelet leszedni a hostile csapattagokat úgy, hogy a többi neutrál ne lássa meg, hogy én voltam, (egyébként rám szakad az összes többi, igesek lesznek).
Tegnap történt, még 30 méteren: volt egy nagy törpe party (kábé nyolcan, paladin, tolvaj, druida, mágusok), meg egy elf (öten-hatan, rangerek, thief, monk, nemtommár). Mindkettõbõl kiszedtem az ellenséges egyedeket, hátha kedvem támad felvenni valakit, meg egyébként is, csak beszélni akartam velük. Eddig rendben is volt, hanem most jön a poén: mivel átnyitottam a zárt ajtókat a törpe és az elf party között, elkezdtek mászkálni erre-arra. Aztán BAMM, észrevették egymást:)))! Hát én csak úgy behájdolva röhögtem végig a gigantikus csatát, volt ott minden, repkedtek a nyílvesszõk, bag-ek, varázslatok, idézések:)!
És kérem: a törpék nyertek:)))! Törpe-elf 1-0:D!
Végre:)! Üdv a fedélzeten:D!
Ha _bármi_ kérdésed van, jöhet, én már átrágtam magam a nagyján asszem...
Én máguspárti vagyok, mindegyik karakterem azzal kezd... ott a beszorulás nem gond, mert eleve Phase Door-ral kezdek, azaz látható területre (asszem négy vagy öt mezõ távolságra át tudok ugrani. Magasabb szinten messzebbre. Persze a varázslás az ad egy ütési lehetõséget a mellettem állóknak, de 90%-ban sikerül sebesülés nélkül megpattanni, pláne most, ezzel a 27-es IQ-val (gyors varázslat, igen jó sucess %). Késõbb majd figyelj nagyon az anchor trapekre, alvásig permanens, és nem lehet a hatása alatt "teret ugrani", gáz.
A rogue nagyon jó, a Sneak Attack extrája felbecsülhetetlen, a Find Weakness bámulatos, és mivel már embermágussal indulok, nélküle gyakorlatilag semmit nem tudok használni (dagger, staff alapból, ennyi). Így lett nálam a mage/thief. Kéne bele egy pap is, de inkább vmi prestige classra gyúrok. A tolvaj meg ismeri a Heal skillt alapból, de nagyon gyatrán varázsol (Magic Trickery). Inkább felveszek majd valami druidát eztazt, aki ingyen gyógyít majd spellel. Csak kérni kell. Egyébként a mage/thief _minden_ skillt használhat, ha ember. Egyetlen egyet nem, de az még nem is mûxik, a Nature Sense asszem. Ember miatt a Mining és az Animal Empathy már az elején felvehetõ.
Szóval röviden: kezdj egy elf mágussal, weavecraft. Már az elején jól lát, használhat sok armort, fegyvert, és jók az ability bónuszai is. Késõbb, ha már megy, áttérhetsz emberre, az eleje sokkal nehezebb, de látod ezt a karaktert hogy néz ki, megéri. (+8 max innate abilty limit). A weavecraftben a legjobb az alap monster summoning, majd õk elvégzik helyetted a piszkos munkát, minimális manáért. Hátránya, hogy nemigen fejlõdsz, csak az intelligencia. De kezdeni tökéletes.
Az opciókról: Legfontosabb, hogy ALT+ENTER. A szöveg karaktereinek méretét normál és fullscreen esetben is állíthatod, fullscreen felbontást is. Itt sok dolog van, érdemes átolvasni... egyedül azt az intelligens monszter mozgatási algoritmust ne használd (Djikstra vagy mi). Car. Egyéb beállításaimat láthatod a karakterlapból az elõzõ hsz-embõl. Wizmódot én nem próbáltam, de nem is kell. Ahogy írtam, a legfontosabb neutr poison, disease után azonnal Detect Monster és Detect Item. Így nem érhet meglepetés, úgy tudsz ölni, hogy nem is látnak. A lovak megidésével vigyázz, az is gázos (de ki lehet használni a lehetõségeit, inkább majd késõbb visszatérek rá). Számokat nyomkodj a spellekhez az "m" betû lenyomása után (Spell List), akkor azonnal tudsz varázsolni 1-9-ig asszem (QuicKey).
Szóval röviden elf mágus, weavecraft. Alignment true neutrál (így könnyebb, de sok finomság kimarad). Aztán majd alakul:)!
na belekezdtem én is. :) nagyon tetszik,hogy ennyi mindent beleraktak, elég hosszadalmas megismerni a játékot. bekapcsoltam a wizard módot, amit te is említettél,hogy megismerjem az egésznek a menetét, de még így is simán meghaltam, mert beszorultam valahova, ahonnan se támadni,se kimenni nem tudtam :( eddig két karaktert próbáltam, egy elf rangert és egy human warriort holnap szerintem nekiállok egy rouge-nak is, sneakelõs-lopkodósnak :D szerinted milyen fajt válasszak?
Egyre jobban megy azért:)! Ez a mostani mage/thief karakter átváltozott valami uridezu nevû gyíkszerû izévé, vagy négyszer üt egy körben, kétszer simán, egyszer harap (Slow) és csapkod farokkal, (lábat söpör: Trip) :)! Hápéja meg négyszerese a mágusénak, brutáál...
Egyébként egyetlen játékot sem ismerek, ahol beépített opció, hogy Stone Gaze-es monszta ellen küzdve el lehet takarni a szemet... (ekkor belép a Blindfight mondjuk, de akkor is!)
Nah, ez is megdöglött.
Jótanács, ha valaki belekezdene: a legelején semmi nem fontosabb, mint akárhogy beszerezni neutralize poison és cure disease cuccokat, spell, potion, az mindegy. Az elsõ húsz karakterem többsége mérgezésbe halt bele. A betegség is kemény, sokkal tovább tart, bár kisebb effekttel. Néhány csapdába úgyis belefut az ember... nem beszélve a pókokról, vigyázzatok a földön fekvõ cuccokkal, simán alatta lehetnek. Nagy szemetek...
Szóval: 1. csekkolni a brew potiont, scribe scrollt, alchemyt, hátha már korán készen lehetnek a fentebb említett cuccok. Már ha van ilyen a karakternek. Ezek nélkül szvsz tökesélytelen. Alchemy csak mérgezés elleni rezisztet ad alapból, de jobb mint a semmi. 2. Ha van Hightened Senses, Detect Monster, Detect Item, az elején _nagyon_ nagy segítség. Lehetõleg ne aranyból dolgozzatok, lesz a második szinten templom, az egyik istennõ imádja, ha aranyat áldoznak neki... és jó kis dolgokat ad cserébe. 3. Nézzétek meg a Guild merchantot, hátha van valami értelmes cucca... kaotikusak vigyázzanak, nem fér össze az elvvel. 4. Az intuíció _fontos_! Ezzel tudod megállapítani, kábé mi lehet, amit felszedtél a földrõl!
Kis kalandozás után: potionoket csak úgy ne igyatok, elõbb identify, jó része méreg, káros. Ha nincs identify, és bekaptál egy mérgezést/betegséget már az elején, akkor marad az ima, hogy valamelyik meggyógyítson... jópár karakterem összeivott mindent amit talált, a túlélés reményében. Mérgezetten már _nem_ tudsz ellenszert készíteni!
Fontos: wandok is vannak, pár nagyon kellemetlen, ha identify nélkül próbáljátok... nem mindig túlélhetõ. Egy Hellstorm Wand (már az elején van gyakran) berobbantja a képernyõ negyedét, nagy valószínûséggel azonnali halál. Próbáljátok jó messzire lõni... amiért mégis megéri a próbálkozás, kegyetlenül fejlõdik az intelligencia, ha rájön a karakter, mi történik. Tárgyakat mindig identify, esetleg akkor használjátok õket, ha már tudjátok, hogy uncursed... egyébként gáz.
Hehe, kösz:)! A képekrõl annyit, hogy nem életszerûek igazán, Wizard módban bármi lehet, akár az ötödik szinten is lehetsz 140 XP-vel...
Rakok én is screenshotokat haasfalra, hátha valaki kedvet kap. Nem adom fel:)! Felöltöztettem RavenanT-ot, kegyetlen dolog az a knock prone meg a stunos spear nála! És regenerálódik, komoly:)! Kár hogy undead, elég ferde szemmel nézi néhány npc... Ide meg felteszek néhány karakter logot, reméljük ez kicsit tovább húzza... hehehe...
A kaotikus dolog meg félig megoldódott, Selinde áldozat után zealous lettem ebben is.
nem játszottam még vele, csak most olvasgattam róla, ahogy megnyitottad a topikot de nekem túl bonyolultnak tûnik, meg gondoltam megkíméllek a hülyegyerek butaságától
Hát a mama2-es kiszólásodat nem értem, de kösz a képeket:)! ... /Közben rákerestem, már értem:))) Ide csak nem jön be:)/
A shotokat gondolom te csináltad... wizmode nélkül is sikerült végigvinni?
Egyéb hír: Mara (pedig nem vagyok nagy hívõje) aranyos kis ajándékot adott, egy ötödik szintû Revenantot, nagyon kemény human undead warrior. Mivel a pali normál életében nem tudta véghezvinni azt, amire hivatott volt, adott neki az istennõ még egy esélyt... én spec qrvára örülök neki. Épp a felfegyverezésével maszatolok, jó hogy megtartottam minden komolyabb varázscuccot warrioroknak.
Karesz, ha jobban otthon vagy a játékban segíthetnél... úgy kábé értek mindent, de chaotic good humanként nem igazán értem, hogy mitõl leszek jobb kaotikus. Egy csomó megszorítás van, azokat betartom, de semmi hint nincs arról, hogy mit kéne effektíve csinálni. Így is devotedly chaotic zelaously good vagyok, az utóbbit értem persze. A kaotikusság az nem tiszta.
Egyébként elffel próbálkoztam régebben, de rádöbbenten az emberek hatalmas forjára (három feat free, három választott az elején), na meg az extra +3 ability score bónusz. Ember mágusok nem indulnak eleve istenhittel, de az elffel mennyit szívtam, az kegyetlen. Mármerhogy ugye az elfek alapból ugye chaotic good. Ez eddig oké. Én is ezt szeretem, választom általában. Alapból az elf istennõ Maeve, ez is oké. Csakhogy ugye õ chaotic evil. Oppá... nagyon megszívatott sokszor, mocsok egy asszony. Papjai nem is lehetnek kaotikus jók, nem is igazán értem... hiába az elfek hatalmas forja a skilljeiket, tulajdonságaikat tekintve (a játék elején), ezzel az istennõs dologgal chaot goodként jóval nehezebb. Próbáltam egyszer áttérni bármi másik istenre, de a csaj ideges lett és minden imádság/áldozatom után egy valag elfet teremtett a nyakamra... igazából nem zavart, lenyomtam õket gyorsan... helybõl ott a templomban léptem 6 (!) szintet ezzel az ügyeskedéssel... szóval röviden a kérdés: mit csináljak, ha kaotikusabbá szeretnék lenni?
Az öszetettsége/kidolgozottsága jobb, ha a Nethacket/Slash'emet ismered, gondolom ez az elsõ pillanatban kiderült;)! Ez félig stratégia, Omegára hasonlít leginkább, azt írja a gyerek, de azt nem ismerem. Ráadásul ezt még mindig fejlesztik, más hasonló játékot nem ismerek, ami még "él".
és valami vélemény hogy mitõl jobb/rosszabb pl egy nethack-nél vagy slash'em-nél? :) vagy valami összehasonlítás szerû? :)
majd erre én is rá akarok nézni valamikor - Drakensang topicban olvastam ajánlásod HaaS, aztán utánanéztem még mielõtt nyitottál volna neki topicot -, nem tûnik rossznak, bár meglehet ehhez én messze túl türelmetlen vagyok
Spiritual State: __You are not devoted to a ____single god. __Aiswin is noncommital. __Aiswin has not aided you. ____(Favor 0, Lev 0, Pen 0%) __Asherath is noncommital. __Asherath has not aided you. ____(Favor 0, Lev 0, Pen 0%) __Essiah is noncommital. __Essiah has not aided you. ____(Favor 60, Lev 0, Pen 0%) __Hesani is noncommital. __Hesani has not aided you. ____(Favor 0, Lev 0, Pen 0%) __Kysul is noncommital. __Kysul has not aided you. ____(Favor -40, Lev 0, Pen 0%) __Mara is noncommital. __Mara has not aided you. ____(Favor 120, Lev 0, Pen 0%) __Sabine is noncommital. __Sabine has not aided you. ____(Favor 0, Lev 0, Pen 0%) __Semirath is noncommital. __Semirath has not aided you. ____(Favor 0, Lev 0, Pen 0%) __Xavias is noncommital. __Xavias has not aided you. ____(Favor 0, Lev 0, Pen 0%) __You are devotedly Good. __You are devotedly Chaotic.
CharGen Options and Choices: __Beginner's Kit: OFF __Initial Rolling Method: 4d6 + Perks __Allow Rerolling: NO __Use the Subraces: YES __Disallow Wizard Mode: YES __Maximum Hit Points: NO __Maximum Mana: NO __Default Character Gender: MALE __Monsters Maximum Hit Points: NO __Roll Attributes First: NO __Gain Attributes With Levels: YES __Allow Rapid Intuition: WEAPONS __Monsters Use Djikstra: NO __Out-Of-Depth Monsters: YES __Transgression Hints: YES __Difficulty Level: BASELINE __Power Stats: BASELINE __Elude Death: NO __Disable Complicity Transgressions: YES
Inventory: uncursed long bow {mundane} uncursed torch (with 2889 turns of light left) uncursed orcish knife +3 uncursed buckler {mundane} uncursed robes uncursed Mantle of Magic Resistance +1 [+15] uncursed Ring +1 of Mind Shielding [+2] uncursed Ring of Free Action blessed Amulet of Boldness uncursed Helm +1 of Telepathy uncursed Bracers +1 of the Inferno [+4] 26 uncursed sheaf arrows {mundane} uncursed Stone +2 of Channeling [+8] 6 uncursed Potions of Healing 4 translucent emerald potions uncursed medium backpack spellbook [Adventurers' Arts] spellbook [Book of Glamour] spellbook [Heart of Flame] spellbook [Mastery over Death] spellbook [Mystic Aegis] spellbook [Place and Time] spellbook [Practical Divinings] uncursed spellbook [Adventurers' Arts] uncursed spellbook [Conjurations and Summonings] uncursed spellbook [Fundamentals of Magick] uncursed spellbook [Place and Time] uncursed spellbook [Secrets of Abjuration] pliant bracers 49 copper pieces 722 gold pieces 3125 silver pieces 2 strips of cured meat 6 uncursed food rations 2 uncursed crossbow bolts {mundane} bubbly black potion bubbly crimson potion foul white potion milky violet potion thick violet potion 5 uncursed Potions of Mana [3d8+8] 7 Scrolls of Identify scroll labeled Balrut Lux uncursed Scroll of Cure Disease [0]
12:00 AM, 1st of Suntide: Entry Chamber, 10' (H:23/23 M:63/63 XP:0) You arrive at 10' in the The Goblin Caves.
12:57 AM, 1st of Suntide: Webbed Corridor, 10' (H:16/23 M:39/63 XP:718) Seen: hill orc (CR 2) Seen: uncursed adamant splint mail +1 (IL 2)
9:52 PM, 1st of Suntide: Smooth Enclosure, 10' (H:16/23 M:33/63 XP:818) Seen: rainbow sprite (CR 1) Seen: uncursed adamant splint mail +1 of life-keeping (IL 6) OOD monster hobgoblin (CR 3) generated on dlev 1 by Encounter 'goblinoid warband'. [EN_DUNREGEN]
10:18 PM, 1st of Suntide: Winding Corridor, 10' (H:23/23 M:42/63 XP:1085) Seen: hobgoblin (CR 3) You have enough experience to advance to level two.
9:44 AM, 2nd of Suntide: Unworked Stone, 20' (H:27/27 M:49/86 XP:2213) Seen: hobgoblin chieftan (CR 3) Seen: uncursed orcish knife +3 (IL 6) You arrive at 20' in the The Goblin Caves.
9:55 AM, 2nd of Suntide: Unworked Stone, 20' (H:27/27 M:48/86 XP:2273) Seen: goblin (CR 0) You have enough experience to advance to level three.
12:22 AM, 2nd of Suntide: Winding Corridor, 20' (H:30/30 M:51/109 XP:4537) Seen: cave orc (CR 2) Seen: uncursed Ring of Free Action (IL 3) You have enough experience to advance to level four.
1:45 AM, 2nd of Suntide: Parthenion, 20' (H:30/30 M:48/109 XP:4967) Seen: bogwart (CR 1) Seen: uncursed Manual of Gainful Exercise +1 (IL 6) A deep voice scorns, "Thou art no child of mine!"
1:53 AM, 2nd of Suntide: Parthenion, 20' (H:30/30 M:48/109 XP:4967) Seen: uncursed Stone +2 of Channeling (IL 6) A voice booms, "Thou art not worthy of my gifts!"
1:54 AM, 2nd of Suntide: Parthenion, 20' (H:30/30 M:48/109 XP:4967) A voice booms, "Thou art not worthy of my gifts!"
1:55 AM, 2nd of Suntide: Parthenion, 20' (H:30/30 M:48/109 XP:4967) A voice booms, "Thou art not worthy of my gifts!"
1:55 AM, 2nd of Suntide: Parthenion, 20' (H:30/30 M:48/109 XP:4967) A voice booms, "Thou art not worthy of my gifts!"
1:58 AM, 2nd of Suntide: Parthenion, 20' (H:30/30 M:48/109 XP:4967) A voice booms, "Thou art not worthy of my gifts!"
1:58 AM, 2nd of Suntide: Parthenion, 20' (H:30/30 M:48/109 XP:4967) You sacrificed an elven sheaf arrow to Hesani. Bitter smoke rises from the altar. You feel inadequate.
1:59 AM, 2nd of Suntide: Parthenion, 20' (H:30/30 M:48/109 XP:4967) You sacrificed an uncursed sheaf arrow to Asherath. Bitter smoke rises from the altar. You feel inadequate.
Messages: Welcome back to Incursion, HaaS --------------------------------------------------------
Ha valaki ismeri, szereti, kérdése van, _végigjátszotta_... hajrá! Ide minddel:)!
Incursion.
Eddig legjobb hc rpg, nálam... cirka 20 év alatt.
A lényege, hogy meg kell ölni a goblin királyt... de ez túl egyszerûen hangzik, nem sétagalopp:)!
Most magyarázhatnék a gigászi mennyiségû lehetõségrõl, variációról, extráról, miegyébrõl... jó valami azért kell... ez hardkór játék, nem vicsör. Akinek kell a blur effekt, a háromdés csillogás, nos nekik nem ajánlom. Itt ha meghaltál, halott vagy. (Hacsak az istened éppen nem a természetes szelekció elvét favorizálja, és jó vagy nála, adhat még esélyt.)
* 9 alap faj * 10 alap osztály (multiclass ok) * 11 prestige class * 50+ skill (na meg az innate ability-k, wild talentek) * 150+ feat * 300+ spell * még több fegyver * spec harc taktikák * 17 istenség (akármelyikre áttérhetsz, ha hajlandó szóba állni veled) * áldozatok (már amit elfogadnak) * fegyver/cucc/potion/poison/spell kreálás, imbue is * bányászat * vagy ötféle látás * morál, kaja, ezaz * folyamatosan fejlõdõ attribútumok (skillhasználat, miegyéb) * XP akár ölés nélkül (tolvaj) * diplomácia: karakterek csapatba hívása (lawful goodként egy chaot evil gázos... próbáld megmagyarázni az istenednek, már ha sikerül) * csapattagok irányítása (nem tudok limitrõl... azaz de, a saját diplomáciád határozza meg a PCR-t, eddig nálam 10 lény körül a max... még. lsd késõbb.) * alignment: nagyon számít... az meg hogy tartod-e magad hozzá, az még többet. Ez is változtatható a játék során * nem folytatom
... és a játék _random_, azaz ezerszer újrakezdhetõ. A beállításokkal érdemes tökölni, ha nem most kezdte az emberfia.