Véglegesben lesz mechlab és a BA-k is erõsen át lesznek szabva véleményem szerint.
Ráadásul a többi ígért játékmódban nem lesz ilyen egyértelmû az LRM boatozás sem.
Véleményem szerint egész jól megtalálták a pajzs fegyver kombinációkat. és ahogy a BT-ben is egy Elementalcsillag símán szétkap egy mechet seperc alatt. De a BA-k vissza lesznek szorítva ha jól értettem a kommunikációs foszlányokat a fórumokon.
Érdekes kérdés, hiszen ez kb. olyan, mint amikor egy nagy taktikai játékban nincs tüzérség - mert akkor kiderül, hogy a harcoknak vannak kevésbé hõsies percei, mint amikor egy fal tövében azon imádkozol, hogy a következõ gránát ne melléd essen.
A TAG-elés benne van a táblás játékban is, és pro és kontra ki is lehet használni. Ha a pálya megfelelõ, a TAG-elés kijátszható, ráadásul TAG-elni azért annyira nem könnyû - ha próbáltad, tudod mirõl beszélek. Kell egy hidegvér, hogy egy Ravenben ülve rámosolyogj egy Awesome-ra és három ER PPC-jére, miközben a vörös pontot igyekszel rajta tartani.
A szomorú helyzet az, hogy TAG-elésnek is megvan az ellenszere, csak kevesen foglalkoznak vele. Ehhez kellene a csapatjáték. Fogod magad, lekapcsolt radarral széles ívben megkerülni a csatatér közepét, ahol pár önjelölt Cannon Fodder direkt azért csalinkázik, hogy rád ne figyeljenek, ellenben vonzó célpontjai legyenek a TAG-elõknek. Te pedig a jól látható rakéta-salvókat követve ráugrasz az LRM vagy Arrow IV. boatokra, és közelharci fegyverekkel három másodperc alatt ócskavasat csinálsz belõlük. A TAG-elõ srácok sem örök életûek, és ha kihullanak mögüle az LRM és ArrowIV boatok, a túlerõ hamar lenyomja õket. Innen már csak egy lépés, hogy az ellenfél bázisára szorítsd be az ellenfeleket, és itt kezdõdik a probléma, mert ha TE csinálod jól, akkor masszív Baserapeing következik, a nem is piros, de fekete karikás-korhatáros fajtából, ha viszont az ellenfelek elég jók, akkor a TAG-elõs B.A.-k és könnyû Mech-ek az LRM/Arrow boatok segítségével a bázis biztonságából tartanak kacsavadászatot.
Az elõre összeállított Mech-ek és jármûvek egyik elõnye, hogy nincs "ultimate" összeállítás, hiába van 4xLRM-20-as Vulture, és két ArrowIV-es Catapult, ezeknek nincs más fegyverük, ha rájuk rontasz, semmire sem képesek. Az LRM-ezõ Mad Cat II.-õk is ezért szánalmasak, mert egy Warhammer röhögve szétszedi õket, ha a közelükbe ér. A vegyesfelvágottak, mint a Mauler pedig túl gyengék, hogy igazán ütõsek legyenek...
Én az egész taggelést kivágnám a kukába. Csak olyan dolgoknak szabad bennmaradnia egy játékban, aminek van vmi ellenszere is. Azért mert van TAG, attól nem lett sokkal kooperativabb a játék... sokkal inkább szopatja azokat akik mechekkel akarnak játszani úgy, hogy nem agyatlanul eregetik a rakétákat a levegõbe és élvezik hogy nem is látnak semmit de jön a pont :)
Ez elviekben szépen hangzik. A gyakorlat az, hogy a Marshes pályán egy fa (!!!) mögé bújt B.A.-val semmit sem tudtam kezdeni a Medium Laserrel vagy PPC-vel. Kidugta az orrát, rálövök, visszabújik, elkezdem megkerülni a fát (kidönteni nem sikerül), erre ugyanúgy oldalazik, mint én, hogy a fa folyamatosan kettõnk között legyen. Mondom jó, ott hagyom, erre ahogy elkezdek hátrálni, nyomja a JJ-t, és közben lõ rám (nem tudom megfigyeltétek már, de a könnyebb mech-eknél sikeresen ki tudják lõni a pilótafülkét (fejet) 2-3 lövésbõl). Ráfordulok, újra tüzelni kezdek rá, már rohan is a következõ fa mögé. Megpróbálok elrohanni, erre a hátamat lövi izomból, és pattog mint a nikkelbolha.
Na most oké hogy játékegyensúly, meg minden, hogy egy B.A. TAG-el, vagy aknát rak egy Mech-re, még oké. De a fentiektõl felforr az agyvizem.
A bázisoknál meg inkább legyen az hogy onnan lõdöznek a rakétások (amit lehet korlátozni)
Pro és kontra mindkettõben volt részem. A Baseraping sem szép, sõt, de a bázisról való ArrowIV. / LRM eregetés sem szebb nála...
A B.A.-ra a csapat munka a lényeg, hogy nem mész el egy társad mellet ha látod hogy küzd egy gyalogossal hanem segítesz. Volt olyan hogy ellenséges mech-re alig volt idõm mert B.A. kelet lõdözni.
A bázisoknál meg inkább legyen az hogy onnan lõdöznek a rakétások (amit lehet korlátozni) mint ami legutóbb volt, hogy nem elég hogy beszoritotak minket de percekkel késõbb visszavonulást színlelve hátrébb mentek majd lekapcsolták a radarjukat. Ezután aki kimerészkedet arra össztüzet zuditottak.
BA téma: A BattleArmorok jelenleg eléggé overpower dolgok, fõleg, hogy rakétával nem lehet befogni õket, lézerrel meg nehéz eltalálni, így szinte csak az MGun, Flamer és az LBx fegyverekkel van esélyed ellenük. Ehhez még hozzájön, hogy 200 méternél messzebbrõl nem is látod õket a radaron, kivéve ha egy társad a közelébe van, és C3-al rendelkezik.
Baseraping: A bázis lerohanását ki akarják javítani, erõsebb védõfegyverzetet akarnak rakni oda. A dolog fonákja viszont az, hogy így meg a bázisról való rakétázás válik túl erõssé. Ez ugyebár az, amikor mondjuk egy ArrowIV-essel szerelt jármû vagy Mech a védett bázis közepérõl eregeti a rakétáit a társai által megTAG-elt célpontokra...
TAG-elt fegyverek: Két fegyver való a TAG-elt célpontok ellen, az egyik az LRM (ELRM és CLRM is), illetve az Arrow IV.. Az elöbbi ismert, olyan 1500 méterig megy el a rakéta, nem kell befogni a célpontot, csak nagyjából a cél irányába lõdd ki õket. Az Arrow IV. mókásabb, hatótávolsága 3000 méter, így nagyon messzirõl is kilõhetõ. A TAG jelzést radarodon láthatod, kb. 10 óra irányban, a külsõ körön, egy TAG feliratú jelzés, mellette van a NARC, ami hasonló hatással bír. Ahogy fent írtam, a TAG és NARC esetén nem kell befogni a célt, ha látod a TAG/NARC jelzést, akkor elég elindítani a rakétákat irányba, és a többi már a TAG-oló ugyességén múlik. TAG esetén ugyebár akkor is látod a TAG jelzést, ha a TAG lézer nem a célpontra, hanem a vakvilágba mutat.
Azt tudja valaki hogy mivel és hogy tudom azt az ellenséget lõni amelyiket a társaim tag-olnak? Mert láttam hogy két Madcat MK II. a bázis bejáratából lõdöz majd a rakéták célra tartanak.
Hát azért a nagyobb számú szervereken eddig mindig kisegítik egymást a mech-ek ha valakire ráakaszkodik egy B.A. Engem legalábbis nem egyszer kisegítetek és én is igyekszem segiteni másoknak.
Ami engem zavar az a hangárok védtelensége egy két pályán, ha olyan ütemet kap el a játék akkor az egyik fél könnyen beszorítja a másikat a hangárjába. Ami marha faszán hangzik olyan csökött elméjûnek aki azon éli ki magát hogy bemegy az ellenfél hangárjába és agyaggalamb lövészetet játszik. De ezzel rontanak a játék játszhatóságán mert a beszorított fél játékosai bent állnak a hangárban vagy kilépnek a játékból az másik fél meg állhat a bejáratnál várva hogy kijöjjön valaki. Én voltam mind a két oldalon és érdekes amikor az én oldalam szorította be az ellenséget vissza tudtunk vonulni megfelelõ távolságra, hogy kitudjanak jönni.
igen, aztán már rájöttem :) de ott hirtelenbe kiugrottam :D Aztán mikor hûtöttem má kinyirt, jobb volt a rohangálós taktik :D
Olyan este 9-10 környékén szoktam fentlenni, hátha összefutunk. Egyébként tényleg gyakorlás kérdése, én már volt hogy a másodikon 2x is le tudtam szedni egy körben egy ellent :) Aztán az volta az ultimate, amikor egyszerre két csákót löttem ki (egy awesome meg egy tank) - jött is a "woot" a csapatomtól. :) Igen családias a hangulat :)
na ki is próbáltam, játszottam egy sráccal, hét 1x szedtem le :D akkor is túlhevült a mech, kiugrottam és rakétával elpicsáztam XD aztán jött a csúnya alázás :) De most toltam elõször, teccik, rem többen leszünk holnap...
Amúgy a modról: nekem is nagyon tetszik, nagy rajongója vagyok az MW sorozatnak és tényleg igényesen megcsinálták a modot. Már igy bétában is jól játszható - sajnos még nem volt alkalmam nagy csatákban kipróbálni, de 3vs3 ill 4vs4-ben is poén.
Ami nagyon nem tetszik benne, az a gyalogosok - eleve, mi az hogy egy Mechwarrior kiugrál a gépbõl, de hogy utána egy mech szinte semmit nem tud kezdeni a röpkõdõ gyaloggal, az kicsit brutál :)
Akinek nincs eredeti Crysis-a, az is ki tudja próbálni a játékot. Sajnos a Hamachis megoldás elég macerás, mivel csak 16-an férnek egy szobába, és a hivatalos fórumokon emlegetett szobák vagy televannak (inaktiv emberekkel :( ) vagy nem lehet tudni hogy egyáltalán van e szerver az adott hamachi szobában.
Azért itt a topik: http://www.mechlivinglegends.net/forum/index.php/topic,6298.0.html
Viszont: van egy tunngle nevezetû program - kb ugyanaz mint a hamachi, csak éppen nincs korlátozva hányan lehetnek a Mechwarrior szobában. Úgyanúgy ingyenes, pofonegyszerû felrakni. Instrukciók alább: http://www.mechlivinglegends.net/forum/index.php/topic,7192.0.html
Az utóbbi pár napban éjjelente vagyunk fenn páran (6-8 ember), nyilván nem olyan zsúfolt - még -mint a hivatalos, aki viszont szeretné kipróbálni mert szereti a mecheket az jöjjön :)
"3. Don't forget to buy C8/Inferno charges! C8 does a LOT of damage towards vehicles they are attached to. Press G to throw said grenades. They will stick to enemy vehicles. Press H to change your grenade type (from C8 to Inferno to Narc [missnamed as "Flashbang" in beta]). Inferno charges do little damage to vehicles, but have a wide radius that is deadly against BA. It will also deal a good amount of heat damage to vehicles. Narcs act as a homing becon for ALL missles."
A bázison megveszem a gránátokat ok, az egér görgövel váltom a fegyver típusokat Ppc => lézer => rakéta vetõ , eddig ha sikerült gránátot dobni azt a jobb egér gombbal sikerült, de most azzal se. Te a "tûzváltás"-nál melyik billentyûre gondoltál?
C8 és infernohoz gránát fajtát kell választani. (kiválasztod a rakétakilövõt és ott tûzváltás ha minden igaz)
Én azért be szoktam segíteni ha látom hogy egy B.A. éppen ráakaszkodot egy gépre, már ha ép nem egy mech akarja szétlõni a segem. Tegnap pl. megint kinyírtam egy Shadowcat-et az Extremity pályán, bele lõttem a két kis rakétám majd felrobbant, na mondom valamit csúnyán eltalálhatam. Már csak az Infernó rakétát és a C8-at kéne tudnom használni a B.A.-nál.
Elvileg ha lekapcsolt radarral lõsz akkor nem fogja a Narc és a Tag jelet. (azaz nem tudod mikor tagelnek) és elvileg késõbb sem áll rá a signalra. bár ki tudja valóban így mûködik-e.
Ha közvetlen LOS-od van valakire és mondjuk az illetõ stationary akkor telibe lehet kapni ugyanis ott csapódik be a rakéta ahova célzol. (LRM-el lehet így szívózni 1500 méterig:D ugyanis az 1000 méteres hatótáv arra vonatkozik, hogy mennyin fogja be a radar)
HA BA-ban vagytok akkor meg vegyetek hozzá C8 charge-ot. Mech hátpáncélján iszonyatos pusztítást csinál!
JA és persze a flamert is érdemes vinni csak vigyázzatok ne szaladjatok bele a saját lángotokba :)
Pedig az LRM és ELRM még humánus eszköz az Arrow IV.-hez képest. A 3km-es hatótávolsága miatt kb. a legideálisabb anti-LRM eszköz. Az egyik pályán párszor csúnyán beszorítottak minket a hangárba Atlas-al és más csúnyaságokkal. De lekapcsolt radaros Arrow IV.-es Catapultal sikerült 1x a hátukba kerülni, és az Atlas mindösszesen 2x2 Arrow IV. után szétesett... :)
Sírnak is mint a fürdõs kurvák az lrm-ek és a tag/narc miatt a fórumban, hogy vannak akik megállnak egész pálya alatt a bázis elõtt és küldözgetik az lrm-eket míg 1 ember megy elõre tagelni:)
Nah tegnap azért 3-an összejátszva már elég jól lehetett irtani, fõleg amikor én tag-eltem a Raven-embõl a többiek meg LRM-eztek a tankokból :)
Ha van valakinek kedve velünk játszani akkor meg tudok adni egy TS3 címet is a kommunikációhoz.
"Az Extremity pályán jármûvel NEM érdemes menni" Ott én mech-eket (könnyû) szedtem szét gyalogosan, sok mech-hez ragadt küzdõt a gépével. "A VTOL-ok és az Aerospace fighterek csaknem irányíthatattlanok, be kell üzemelni a joyomat." Bulcser is írta hogy a joystic még nem az igazi (remélem csinálnak jó portot), igy én azzal is küzdötem. De nyilván gyakorlás kérdése.
-Az Extremity pályán jármûvel NEM érdemes menni. -A Clearcut pálya a leggyönyörûbb az egész játékban. Egyszerûen lélegzetelállító, itt a fák ki is dõlnek, a Marshes pályán nem dõlnek ki. A fák között átszûrõdõ fényhatás mindent visz, plusz a nap-éj változás... :) -A TAG plusz LRM v. Arrow IV. alaphangon nagyon-nagyon tápos a legtöbb pályán, viszont ha ügyes vagy, és passzív radarral az ellenség oldalába, hátába kerülsz egy tápos mech-el, az nagyon durva. -A VTOL-ok és az Aerospace fighterek csaknem irányíthatattlanok, be kell üzemelni a joyomat. :)
A másik idegesítõ dolog a falon átesés, ez is hasonló probléma, ennek itt a bugreport topicja. A kínos az, hogy a hírek szerint ez a Crysis Warheadnél is probléma, tehát az engine áll a háttérben...
Ez nálam is volt, ilyenkor azt látom hogy a mech lába bele van süllyedve a talajba. Én ki szoktam lépni az adott szerverbõl majd vissza.(és a rangodat is megtartja)
Szerintem nagyon jól el van találva a gyalogos mod is és a tankok is. Egyedül a fegyver effekt hangok zavarnak egy kicsit. Bug valóban van böven dehát még csak egy béta verzió.
Tudom, de ha már egy Mechwarrior játékkal játszom akkor inkább a Mech-eket erõltetem :)
Nah, most délután sikerült játszanom jó sokat (úgy néz ki, hogy a Nod32 ideiglenes leállítása megszüntette a crash-eket) és azt kell, hogy mondjam tetszik a mod.
Mikor már sikerült annyi pénzt összelõnõm, hogy bele tudjak ülni egy Awesome-ba (talán C variáns volt) akkor már jött az ellenféltõl a sok "wtf?" amikor megkínáltam õket 6 nehézlézerrel :D Mondjuk kétszer is megszívtam amikor túlhevült a mechem és leállt, nah akkor letiportak :) Próbálgattam egy Warhammer-t is, de az annyira nem tetszett.
Kicsit még csiszolnának az effekteken, lenne több mech, pálya meg mechlab akkor egyáltalán nem bánnám ezt az 1990 Ft-ot a Crysis-ért.
punkbustert frissíts a crysison belül + gamespy accot kreálj újat mert lehet, hogy az dobál le.
Én is csak az új accountal tudok játszani és úgy ha be van állítva autoconnectre.
Így már mikor elindítom a játékot a jobb felsõ sarokban ott van a profile info.
Hmm, már másodszor rúg ki a szerver úgy, hogy még csinálni sem tudtam semmit. 1 másodpercet nem ültem még mech-ben, már a team selection részen kapok egy kick-et.
Tudja valaki, hogy miért van ez?
regisztrálni kell a forumban.
Egyébként a joystick még nem tökéletes én maradtam az egér + billentyûnél.
A actionmaps.xml-t a default és a saját nevedre kreált mappába is ki kell cserélni.
CSOMAG TÉTELEK: ------------------------------------------------------------------- Termék típusa: PC játék Termék neve: Crysis Sorozatbeliség: Electronic Arts Classics Termék ára: 1 990 Ft
Termék típusa: PC játék Termék neve: Crysis Warhead Sorozatbeliség: Electronic Arts Classics Termék ára: 1 990 Ft
Termék típusa: Csomagküldés Termék neve: Szállítási költség Sorozatbeliség: Termék ára: 990 Ft
Nekem is õk hozzák: Megrendelésének megfelelõen a következõ csomagot küldjük el Önnek: Termék típusa: PC játék Termék neve: Crysis Maximum Edition VÁRHATÓ ÉRKEZÉS*: 2010.01.14. - CSÜTÖRTÖK (8-17H KÖZÖTT)
Engem nem az érdekelt hogy melyik játék kell a mod futatásához. Hanem az hogy az eredeti Crysis Warhead játékban benne van-e a Crysis Wars? Mivel nekem nincs meg a játék sehogyan sem így nem tudom, és azon az oldalon ahol meg lehet rendelni nem részletezték, de most már megtaláltam. Így azt nem értem hogy miért ennyivel drágább az Edition mint a két játék külön külön. Érdekesen akcióznak.
A Színek ugyanezek már a Mechwarrior II óta. Ezen nem tudom mit vártál. AC sárga Large laser piros PPC kék. Ez már úgymond canon:) sõt a PPC-t kék villanásnak írták le a könyvekben is.
Félreértted, én arra gondoltam, hogy a PPC fegyver kéken világít, az UAC sárgán, az Medium laser zölden és így tovább, nem a lövés, maga a fegyver!
Hangok: Szintén Mechwarrior II-es és IV-es hangokat vettek át.
Most olvastam a hiv. fórumban, hogy a Crysis autoexec.cfg-be kell beírni a s_MaxChannels=128 sort, ha elvésznek a hangok.
"Csak az erdõs pályán voltam, és bár elsõre jól néz ki, a pálya inkább zavaró játékelem, a fákat nem lehet kidönteni, így a 80 tonnás Demolisher is könnyedén beszorul a fák közé, Harrasser-el még rosszabb, sikerült gyakorlatilag felmásznom egy fára vele, és ott ragadtam, amíg le nem lõttek onnan..."
Tévedés:) Megfelelõ tempóval rongyolsz neki akkor biza kidõl az:) Közben lassít. (Ahogy a CBT-ben is woods hex)
A Színek ugyanezek már a Mechwarrior II óta. Ezen nem tudom mit vártál. AC sárga Large laser piros PPC kék. Ez már úgymond canon:) sõt a PPC-t kék villanásnak írták le a könyvekben is.
Hangok: Szintén Mechwarrior II-es és IV-es hangokat vettek át.
Az épület bugokról tudnak. a második hotfixben elvileg javításra kerülnek.
A Lag a netcode szintén optimalizálásra kerül hotfix2-ben jelenleg a probléma az, hogy a 32 fõre indított szerverek játszhatatlanul lagosak még ha nincs is annyi user rajta. 24 fõtõl már jó mókákat lehet rendezni:)
Ja és az Extremity pályát ki kell próbálnia mindenkinek:) alacsony G-ben mókás a JumpJet és az elementál ugrálás:)
Rohadt fáradt voltam tegnap, de egy fél óra ökörködés belefért, elsõ tapasztalatok:
+A robbanások, lövések, rakéták nagyon jól néznek ki. +A HUD, a kezelõfelületek és hasonlók teljesen rendben vannak. +A fegyverek balance, a Mech-ek fittje, és egyebek nagyon jól vannak összehozva. Beültem a 4x LRM-20-as Vulture-ban (talán Vulture D?), és brutálisakat irtottam vele addig, amíg egy Partisan oda nem robogott mellém, és körülöttem keringve fél perc alatt ripityára nem lõtt. Közelre az LRM nem is fogja be a célt... A PPC / LPL kombókkal a gond túlmelegedés, mókás volt látni a sok Awesome-ot, amelyek minden második lövés után shutdown-ba roskadtak, miután elfogyott a hûtõfolyadék. A ballisztikai fegyverek pedig az erõsen korlátozott lõszerkészlet miatt nem lettek ultimate fegyverek. Nagyon ügyesen hozták össze. Csak egy mínusz van itt, az Arrow IV. effektje miatt volt, hogy "poénból" ilyesmivel lövöldöztek sorozatban...
/A mech-ek kinézete annyira nem ütõs, mint vártam, nem néznek ki rosszul, de olyan "Mechwarriorosan" se. Zavaró nekem, hogy pl. a PPC-k kéken világítanak, a AUC-k sárgán és így tovább - bazári érzés, nem BT-s... /Csak az erdõs pályán voltam, és bár elsõre jól néz ki, a pálya inkább zavaró játékelem, a fákat nem lehet kidönteni, így a 80 tonnás Demolisher is könnyedén beszorul a fák közé, Harrasser-el még rosszabb, sikerült gyakorlatilag felmásznom egy fára vele, és ott ragadtam, amíg le nem lõttek onnan...
-A Crysisben nem tudom beállítani az 1920x1080-as felbontást, ez nem az MWLL hibája, de akkor is nevetséges (1024x768-ban marad hiába állítom át). -A hangok megoldása nem túl meggyõzõ, ennél az AT1 is jobb megoldás, ahol az MW2-ben ismert hangokat rakták be. Sok fegyvernél nem jön át a fegyver típusa-ereje. -Többször is sikerült szembesülnöm azzal, hogy a hangár ajtaján nem tudtam kimenni egy közepes vagy nehéz mech-el (Hollander, Vulture) ellenben a két elsõ hangárállás hátsó falán átsétáltam. Ennél csak az volt jobb, mikor a jump jettel sikeresen átrepültem a tetõn, vissza viszont már csak a bejáraton keresztül tudtam menni...
Persze egy bétától így is messze túlteljesíti az elvárásokat, én személy szerint semmi fagyást nem tapasztaltam, és lagot is csak akkor, amikor már vagy 20-an voltak a pályán, és nagyiparban mentek a gyilkolászások.
K: A Crysis vagy a Crysis Warhead kell a MOD-nak? V: A Beta 1-hez a Crysis szükséges, de várhatóan majd, a távoli jövõben a Crysis Warhead alá lesz átportolva, aminek a multi része (Crysis Wars) egy nagyságrenddel kiforrottabb és van hozzá Linux dedikált szerver-támogatás is.
1.: A steames verzióban nincs 64 bit. Rio123 feltette a Bin64 könyvtárát a netre ami itt elérhetõ. Csak be kell másolni és mûködik.
2.: A modot nem kell a -mod mwll azonosítóval indítani, hiszen van saját exe-je amivel mind a 32 mind a 64 bites verzió indítható. (ez steameseknél érdekes lehet:))
3.: Egy crysis függõ dolog, hogyha nem administratorként indítod akkor a settings változtatásakor szarrá fagy. A Fórumban bõvebb infok
4.: Van egy gond a Gamespy authentikálással sajnos ez is crysis örökség A megoldás az volt sokaknál, hogy regisztrál az oldalon egy új accot aztán a Crysis-en belül is regisztrál egy új accountot majd azzal próbál meg belépni. Géprõl gépre változik, hogy felmerül-e ez a probléma.
Gameplay tippek:
1.: Ha sérült a meched beállsz a mechbaybe nyomsz egy "P" gombot és amivel leállítod a mechet és azt megjavítják. Ismételt "P" nyomására indul el megint a gép.
2.: Ha menet közben megnyomod az "F"-et akkor cockpit fedelestül katapultálsz. Ilyenkor bárki beülhet a gépedbe utánad. Ha elõbb lenyomod a "P"-t és utána az "F"-et az a kiszállás funkció. Ekkor nem tudja más elkötni a gépedet.
3.: Ha ballisztikus fegyvert hordozó tankot mechet veszel akkor mindig vegyél hozzá lõszert is. Ugyanis alapból csak 1 tonna ammo van minden fegyverhez.
4.: Battle Armorokra (az alap páncél amiben vagy) vehetõ Tag laser, miniPPC, MiniAC. meg még valami nem emlékszem a nevére. Ezek közül egyszerre egy lehet nálad.
A TAG arra való, hogy max 400 m-rõl befogj vele egy mechet majd a társak LRM-ekkel vagy ArrowIV_ekkel indirekt tüzet zúdítsanak az ügyfélre. Ne feledjük, hogy a BA-k csak kb 200 m-rõl láthatóak a radaron!
A MiniPPC hathatósan halálos fegyver más Battlearmorokra a MiniAC meg úgy mûködik mint egy shotgun.
Kapható még Inferno rocket ez olyan mintha Flamerrel lõnéd a mechet azaz nem engedi hûlni és növeli a hõtermelését. és vannak a gépekre felragasztható robbanó töltetek amik szintén harcosak hisz a mech hátuljára tapasztva jelentõs károkat tudnak okozni.
Hát a Crysisem csak hétfõn lesz kézbesítve, addig is elkezdtem átnyálazni az MWLL fórumot, hogy behozzam a lemaradást (tavaly elõtt év végén az elsõ komoly csúszás után kissé kiábrándulva hátat fordítottam neki).
Egy kis mini-FAQ, a FAQ szabadon terjeszthetõ, de ha valahol publikálod, a nickemet (Cifu) tedd oda mellé légyszíves. :)
Alapvetõ FAQ:
K: Milyen játék a Mechwarrior Living Legends? V: Egy akció-FPS-szimulátor, multi-player MOD (Full Conversion, vagyis mindent lecserél, kvázi egy különálló játék a Crysis motorjára ráhúzva), amely a Crysis alá készült. A MOD-ban gyalogosan, 'Mechekben (6-10 méter magas lépegetõ harci gépezetek), harckocsikban illetve légûr jármûvekben harcolhatsz a többi játékos ellen.
K : Mi a játék háttere? V: A játék alapja a Battletech, egy fikcionális XXXI. századi világ, amelyet az 1980-as években hoztak létre, eredetileg egy táblás taktikai játék számára, majd az egész kinõtte magát egy széleskörûen ismert és elismert Sci-fi világgá, született belõle szerepjáték, rengeteg novella, illetve több tucatnyi számítógépes játék.
K: Mi kell a MOD-hoz, és milyen állapotban van jelen pillanatban a MOD? V: Egy eredeti Crysis szükséges hozzá, hogy tudj vele játszani, 2009 decemberében jött ki a Beta 1 verzió, ami az elsõ publikus verzió. A Beta 1 elsõ sorban a multi rész, netkód és az általános játékmenet tesztelését teszi lehetõvé. A végleges játékban benne lesz a Mechlab is, ahol a Mech-eket egyedileg fel lehet fegyverezni, át lehet alakítani, a Beta 1-ben azonban csak elõre összeállított fitteket lehet kiválasztani.
K: A Crysis vagy a Crysis Warhead kell a MOD-nak? V: A Beta 1-hez a Crysis szükséges, de várhatóan majd, a távoli jövõben a Crysis Warhead alá lesz átportolva, aminek a multi része (Crysis Wars) egy nagyságrenddel kiforrottabb és van hozzá Linux dedikált szerver-támogatás is.
K: Csak Multi-player van a MOD-ban, vagy Single-player is játszható? V: A Beta 1 csak Multi-player támogatással bír, a fejlesztõk nem zárják ki a késõbbi Single-player módot sem, de jelenleg nincs erõforrásuk erre (AI programozása, pályaszerkesztés, szövegek, hangok, stb.).
K: Milyen játékmódok állnak rendelkezésre? V: A Beta 1-ben csak a "Trial of Annihilation" játékmód van, ez gyakorlatilag egy Team Deathmatch, némi csavarral. A játékosok "fizetést" (C-bills) kapnak az eredményeik után (kilõtt ellenfél, elfoglalt gyár, stb.) amibõl fegyvereket és harcjármûveket vásárolhatnak. A felszerelés nem csak simán megjelenik, hanem a jármûveket le kell gyártani, amit vagy az induló bázison, vagy az elfoglalt gyárakban lehet megcsinálni. A jármûvekbõl bármikor ki lehet szállni, és egyszerre akár több jármûved is lehet, de értelemszerûen irányítani csak egyet tudsz. A saját jármûveidbe nem szállhat be csapattársad, de az ellenfél meghackelheti, és így birtokba veheti, ha nem vagy benne. A csapattársaidnak ugyanakkor tudsz pénzt átadni. A kész verzióban további játékmódok is lesznek, mint a "Solaris Arena" vagy a "Thater of War".
K: Mennyire marad hû az MWLL a Battletech világához? V: Ugyan a készítõk igyekeznek annyira hûek maradni, amennyire lehet, de játéktechnikai okokból több téren is áthágják a világ szabályait. Például a játékos alapból egy Elemental (Clan) vagy Heavy Trooper (Inner Sphere) páncélban van, és ha elhagyja a Mech-et vagy harcjármûvét, ebben tud mozogni, a valóságban ezek a nehézgyalogosok különálló erõk, a 'Mech-eket és harcjármûveket irányító emberek nem viselnek nehéz páncélokat. A 'Mech-ek személyre szabása is bizonyos szintig egyszerûsítve lett, un. podok vannak a 'Mech-ek meghatározott pontjain, és ezekbe lehet az adott méretû fegyvereket felszerelni.
A játék telepítése:
-Elõször is kell egy eredeti Crysis, 1.20-as patchal, és a hozzá való 1.21-es hotfixxel.
-Tömörísd ki az MWLL-OpenBeta1.rar file-t a Crysis könyvtárába (Steam esetén ez a "...Steam\SteamApps\common\crysis"). -Ezután lépj be a Crysis könyvtárába, és keresd meg a MOD könyvtárát ("...Crysis\Mods\mwll\"), itt található az MWLL Launhcer.exe, ezzel tudod a MOD-ot közvetlenül elindítani, célszerû egy parancsikont létrehozni a Desktopra, hogy könnyebben elindíthasd. Alternatív megoldás, hogy a Crysis parancsikonjának a céljának a végére odabiggyeszted a " -mod mwll" változót.
Steam esetén a következõ eljárás alkalmazható még: A "My Games" alatt kiválasztod a Crysis-t, jobb gomb, Properties (beállítások), Set Launch Options (indítási paraméterek beállítása) és ide beírni a "-mod mwll"-t.
Megjegyzés: a Crysis felpatchelve 32 és 64 bites módban is indítható, ez a Crysis könyvtárában található két könyvtárban lévõ Crysis.exe-t takarja, 32bites operációs rendszernél a "...\Crysis\bin32", 64bites operációs rendszernél a "...\Crysis\bin64" könyvtárban lévõ Crysis.exe-t kell elindítani.
-A következõ tennivaló a konfigurációs file átmásolása, ehhez a ...Crysis\Mods\MWLL könyvtárból másold át a “example_actionmaps_for_joystick.xml” file-t a ...\Crysis\Profiles\Default (ill. a Default helyett az aktuálisan használt felhasználónév), ha a Crysis-al játszol még aktívan, célszerû az actionmaps.xml-t átnevezni mondjuk actionmaps_old.xml-re, hogy késõbb visszaállíthasd. Ezután az example_actionmaps_for_joystick.xml" file-t nevezd át actionmaps.xml-re. Ha a MOD-ban átnevezed magad, akkor értelemszerûen az actionmaps.xml-t is át kell majd másolni oda.
Fagyások kezelése:
-Ha fagyást tapasztalsz a játékban a "C:\My Documents\My Games\Crysis" könyvtárban töröld ki a "Shaders" könyvtárat, ekkor a Crysis kénytelen lesz újra letölteni eme könyvtár tartalmát, állítólag a játékmenet közben fagyások jó része ezzel orvosolható.
-Ha a játékba való belépésnél fagy le, próbáld meg a teljes "C:\My Documents\My Games\Crysis" letörölni, és így elindítani, a könyvtárat az elsõ indítás után újra létrehozza a játék. (Az actionmaps.xml-rõl nem megfeledkezni ez után!). Egyes esetekben más feltelepített Crysis MOD-ok bezavarhatnak, ezek törlése szintén megoldást nyújthat egyes esetekben.
-Ha a fõmenüben fagy le, akkor valószínûleg a vírusirtó program kap idegrángást a játék file-aiban beálló változások miatt. A vírusirtó programok kikapcsolása megoldást jelenthet, vagy a játék könyvtárának a figyelmen kívûl hagyását be lehet állítani (AVG esetén ezt a "Tools > Advanced Settings > Resident Shield > Directory Excludes > Add Path" alatt megtehetõ).
-Segítségek a játék kezdetén:
Hogy nevezd át magad?
Az elsõ bejelentkezésnél a neved Nomad - ez az alapértelmezett Crysis alias, célszerû tehát megváltoztatni a neked szimpatikus nickre, hogy Online játékban meg tudjanak különböztetni. Ezt a fõmenüben a "profiles" opció alatt tudod megtenni, a "New Profile" alatt, ne felejtsd el, hogy ekkor a fent leírt actionmaps.xml macerát az új felhasználói név alatt újra el kell játszani!