"Ha nagyon figyeltem akkor 11-12 litert, ha siettem akkor 17-20litert is evett. " forras
ez elvileg ugye 1.8T 4x4 (de legalabb oszinte!)
apropo! neked frontos volt vagy 4wd?
szoktam nezegetni hahu-t es ezert kezdtem az auto irant kutakodni katt (nem szeretnem megvenni csak erdeklodes, kivancsisag hajt... kivancsi vagyok a 200 loig "felhuzott" allapotban mennyit kajal, ha nyomsz neki egy parkettat :DDD)
egyebkent perverz, de tetszik (forma)... szepen kaszni megcsinalva, moci rendberakva, esetleg 200 lo fele tornazva, eleg jo kis sleeper lenne :)
A tulaj amikor vette a mostaniját arra csináltatott unijós rendszámot és akkormár a kispözsóra is amit leadott az öregeknek :) Néztem is amikor odaértünk hogy a kert végébe egy renault-on 1 számban eltérõ rendszám van :D Fogyasztást majd mérek, de így szemre jó :D elég sokáig stagnál a mutató :D
naneeeee ezt nem hiszem el :D photshop/gimp gyanus!!!!4
na vitzet felreteve megagratula hozza! Ha legkozelebb autot vennek, akkor kuldok privatot, hatha nekem is bemakolsz(kattintasz) egy hasonloan szep idos autot :DDDD
[irigykedik] :P
btw mertel fogyasztast mar? arra vagyok a legjobban kivancsi :) (varos kellene, kis tavokkal)
NA mai sztori: autávásárlás lezárult reggel melóhelyen néztem a használtautót mint mindíg :D, fennakadt a szemem egy peugeot 309 1.9D-n. k*rvaszép állapot a képeken, 197.xxxkm Százhalombatta alatt van nem is olyan messze. '92-es 6. havi, ÁR: 195.000Ft Felhívtam, idõs hölgy vette fel, NA már felcsillant a szemem :) Szépen elmondodott mindent és csak jókat, így gyorsan mozgósítottam a fél világot és fél óra múlva le is mentünk. Valahogy éreztem hogy jó vétel lehet, így siettünk lefelé mint állat és közben hivtam párszor hogy nemhogy elvigyék. Megérkeztünk elsõnek, és hát igen - Idõs bácsi-néni, kocsit megláttuk, komolyan ilyet rég nem b*sztam, egy büdös rozsda, horpadás, fakulás SEMMI hiba nem volt rajta. Minden illesztés, díszléc egyszerûen minden passzentos. Akkor már tudtam hogy megveszem. Motor csontszáraz (nem letörölt!) poros, de minden oké, sehol rozsda stb. Tesztkör is megvolt, jóaz, pözsósan zörög a mûszerfal, váltó kicsit lekvárkeverõs, de hihetetlenül egyben volt, ment szépen járt, alapjárat egyenletes. Belül sincs egy karc, nincs letörve ssemmi, minden égõ, kallantyú OK. Alig hittem el, hogy ez 195ruppó. Persze fix ár volt, de nyilván nem zavart :) A nyári gumikat gyári felnivel+20ért hoztam (szinte új, meg a téli is ami rajta van) NAgyon rendesek voltak, ott volt persze a fiuk, akivel intéztük, a bácsi elõhozta a gyári könyvét, + a másik kulcsát, a gyári(!) kis szüttyõben pözsõ felirattal, mégegy távirányitóval+riasztókulccsal. Ja igen egy extrája van kp.zár :) több elektronika nem is kell franciába :D
Ami még poén, utánunk 20perccel jött 2 alak a kocsiért, már vitték is volna (tuti nepperek), mondta is a tulaj, tuti fent lett volna másnap 350ért a neten. Egy délelõttöt volt fent.
Az eladó vette a kocsit anno, utána a szüleinek adta, akik már annyira öregek hogy eladásra került, tehát elmleg 3. tulaj vagyok.
Szóval az eddigiek alapján hihetetlen gyári állapotban van, és nagyon megkímélt, jól átnéztük azért. Majd toszok fel képeket is.
Ja és kösz az eddigi tippeket. reméljük a legendás 1.9D kitartó lesz :)
2006os rönót még talán... de mercibõl tuti nem hinném el :D
2006-os Renault Mégane összesen 38 ezer futott km-el. Alig használta, garázsban áll nagyrészt. Most ha ráirja, hogy 38 ezer km-el, meg garázsban tartott és nem dohányzó, akkor kb. a fél világ rajta röhögne, hogy milyen hülye h. ilyen kamu dumát ir ki.
Pedig látható az autón, hogy alig volt használva és kivételesen szép kivül-belül. De nem fûz hozzá nagy reményt, hogy valaha, reális áron eladja.
Aki használt autót vesz, annak fel kell készülnie arra, hogy akár minden elképzelhetõ és elképzelhetetlen módon át fogják verni. Evvan. Sõt új autóknák is ez van már. Nincs garancia semmire sem. Ez egy ilyen csaló világ.
Én ezért sajnálnám a pízt új autóra, de még pár évesekre is. Egy 10-20 éves autó meg már olyan értékcsökkenésen ment át, hogy ha át is vernek vele a palánkon (és biztos ez sajnos), de durván, akkor sem bukok sokat és lenyelem a békát, rendberakom a kocsit és használom békével.
Sajnos az autóárak olyan brutálisak 6 éves koruk elõtt, hogy nem lennék képes kifizetni, no nem azárt mert nem telik rá, hanem mert nem vagyok hülye, ellenben tisztességes paranoiás vagyok. :DDD
A legfiatalabb autóm 9 éves volt és szívtam is a fogam, hogy milyen murva drága. DEhát kellett gyorsan.
na írok egy kis eddigi élménybeszámolót :D Igaz csak 2 kocsit néztem meg idáig. Elsõ a lentebb említett sunny EZ Szóval amit ír a jellemzésben érdemes elolvasni, lementünk hááát élõben tele karccal meg horpadással ami még nem a világvége, egyes kédergumik nem voltak meg, pl. beláttál az ajtóba az üveg mellett. Alánézve küszöb szétrohadva több tenyérnyi helyen, fekete trutyival bekenve jól az egész csakúgy rá. Beltér: képen fasza de vagy 10helyen kiégetett kárpit, szakadt ülés a beszállás helyén, órában 250ezer de a kettes persze furán áll. Kérem indítsa be, motortetõ felnyit a tornyok aljánál a hegesztés mentén végig szanaszét rohadva egy csíkban, (egyik oldalon javítva volt a fekete szarral) na mondom azott elég gáz már, de azért legalább milyen a motorja. Beindít, hát mint az állat úgy nyomta a fehér/világoskék füstöt a dízel :D alapjáraton rendes ködösítés volt. kösziviszlát
Másik EZ ugyanaz csak sedan. Na ez már alapvetõen szebb állapotban van, az alja viszont rozsdásodik eléggé annak is, szintén bekenéses játék, ujjal leszedhetõ. itt ott ütött kopott de ennyi pénzért mást nem vár az ember-bár sok érte az irányár eléggé. Viszont ahogy odaértem a jobbelsõ kerék mögé, látom hogy eléggékiba*ottul felakadtak ott vele vagy énnemtudom, de 2-3tenyérnyi helyen behorpadva felfelé és rozsdaboglya módon szétmállva az egész történet. jobbelsõ ajtó csak belülrõl nyílt, lábtérben a kárpiton jól kitapintható volt az említett lyuk... be is volt ázva a szõnyeg.. motorteret fel sem nyitottuk, lehet hogy jó motorja van, óra szerint 309ezer nem tûnt pörgetettnek.
Szal eddig ennyi :D nézelõdés-keresgélés
nem gondoltál már arra hogy levágd a szakállad? :D
jah ezt meg nem birom szo nelkul hagyni, az ilyentol eldurran az agyam! onnan melyen tisztelt tulokos forumtarsam, hogy volt egy idoszak, eleg sokat logattam a labam ismeros karosszeriasnal... hoztak oda mindent... opelt, fordot, olaszt, bmwt, audit stb... mind el akart rohadni... ennyi gg hagyjuk ;)
es akkor felejtsel is el... valaszolni mindenkepp ne felejts el, hogy tied legyen az utolso szo! tiszteletben tartom, hogy idosebb vagy, legyen tied ;)
ok rendben... de most megint jossz egy alsopremium markaval egy alsokozeppel szemben... :P amely anno eladta magat a "galvanizalt karosszeria" marketinggel :) Mind1... nem szeretnek vitazni, mert neked nagyon megy az altalanositas + a regi marketingmaszlag bekajalasa ;) Be is fejeztem...
-neked biztosan,mert fogalmad sincsen mi a különbség pl. egy audi 80-as v. egy mondeó kasznija között
hát megsúgom neked hogy az audié pont 2-szer annyi évet kibír annak ellenére hogy német autó mindkettõ,/a sérülések miatti rohadást most tegyük félre/
honnan is lenne fogalmad róla,még dízelt se vezettél soha csak azt nem értem minek kötözködsz velem állandóan
a nepperes kérdésrõl meg annyit hogy tök mindegy hol veszed az autót ilyen korúnál már csak az állapot számít háztól is olyan öreg kocsit veszel aminek egyátalán nem tudhatod az elõéletét kivéve ha elsõtulajos,de az minden ezredik darab csak
ha jó állapotú akkor meg tök mindegy ki árulja,max a sok állás lehet plussz rizikófaktor egy kereskedésnél de az magánháznál is elõfordul,az viszont törvény hogy 1-2 éves állás után komoly kockázat bármit megvenni
Jó,akkor nem Mo.-n veszek autót:D Itt belgiumban olcsóbb és biztonságosabb is.:D A mûszaki MAXIMUM 2hónapos(bár ebben nem vagyok annyira biztos) lehet és még van az úgynevezett Car-Pass teszt,ahol lekérnek minden információt az autóról.
Mennyi arra az esély szerinted, hogy talál egy nagyon olcsó épp állapotú tdi-s autót?:D Szerintem nagyon kevés sajnos. A hibátlan szívókat is "aranyárban" mérik, nemhogy a feltöltõseket. De végülis, meg kell próbálni:). A remény hal meg utoljára:D.
mondjuk az elozo hsz-ed alapjan en siman elhiszem minden ketkedes nelkul a dolgot, gondolom videken nincs az a pesti orulet :)
Viszont ha minden jol fog menni, akkor most olyan melom lesz, hogy minden nap koran reggel meg ippeg dugo ido elott pest(zuglo)->go be buda (arpad fej. utja) na ez lesz a huzos... pont belezuhanok dugoba minden nap :(
Azon agyalok, hogy kocsi vagy nem kocsi (reggel minden nap vesztenek legalabb egy 3/4 orat siman az atszallasok/varakozasok miatt)... na ehhez szeretnek valami 5 liter koruli lolt! es jobb lenne a gazolaj, mert khmm, vagjatok :))
Nem tudom ismeritek-e ezt az oldalt: http://www.spritmonitor.de/ A lényege, hogy fogyasztási adatok vannak megadva, elég részletesen. Némelyik tömegautónak akár több száz "megosztója" is lehet. Szóval autóvá sárlás elõtt ezt is érdemes bogarászni.
amúgy én nem értem azt a fogyasztás, hogy mindenki hitetlenkedik, nekem kis odafigyeléssel a Volvo is bõven 6 alatt eszik, pedig az TDi...
5körül járt, dugót nemtom, vidéki gyerek vagyok...
az acélos 54 lóval is fel lehet venni a forgalom ritmusát igen...
Miert is ertelmetlen? 1. Gondoltam megkerdezem mennyire realis a fogyasztas ami oda van irva (gondoltam tovabba, hogy kulturalt finom pedalkezeles mellett erdtendo az ertek, mert nem sz*rjuk a penzt ugye) 2. Hal iSTENNEK soha az eletben nem volt dolgom meg 1060kg/75 hp gyengebb autoval... ha volt ceges autom, az is felette volt eddig... megszoktam egy minimal dinamikat (elvar az ember, es nem tevesztendo ossze a szaguldozassal) Hugom uj pasijanak van egy 1-es szivodizel golfja... most mar ki fogom probalni eskuszom :D
1. Tenyleg eljarnak ezek 4-5 lityivel? (konkretan sok dugozas erdekelne) 2. evvel az acelos 54 loval mennyire tudtad felvenni a forgalom lenduletet? Nem anyaztak? :D
hehe... a turbos 4wd Mazdam is ilyen volt sajnos... mivel gombokert vettem, ezert nem volt pofam komolyan megnezetni (magyaran tudtam, hogy nem uj auto es el is fogadtam... logott a turbo, szanaszet volt rohadva a taposolemez stbstb)... persze amikor le lett csupaszitva total az auto kasznira, akkor igazolodott be a gyanum, hogy ez az auto mar volt minden "pozicioban" elete soran... :D (amugy rally treningauto volt)
Nem nez ki rosszul... de most jon egy kis gonoszkodas(eletszeruseg inkabb)
Ha jol nezem akkor ez kereskedes? ha igen(amit leirok inkabb a patkany neperre hajaz), ha nem... meg van a veszelye, mondjuk egy kuszob javitasnal, hogy kitoltik purhabbal, levagjak a kituremkedest, majd ra gitt (2-3 mm), lecsiszol es utana johet a fenyezes... garantaltan ha kopogtatod, akkor olyan "igazi munka" hangja van :D az aljanal kozel hasonlo a szitu, csak ott meg...
szoval ezekre nagyon vigyazni! amugy jo! :)
(remelem, melyen tisztel 'pszihopata' kollega is 1etert!)
Mivel kijelentetted, hogy a Fordok nagyon rohadnak, ezert felteteleztem, hogy mas nem rohad annyira a te irasod alapjan... hat a lof***t nem! hugom volt pasijanak nem elso szerias turbos Calibraja peldaul mar kezd eleg gazos lenni ;) ugyanugy rohad minden regi auto... a lenyeg, hogy faszan karbantartva es idoben megelozve a problemat, legyen az Ford vagy Opel vagy akarmi szepen karban lehet tartani az autot, gondolom ebben az egyben 1etertunk ;)
igen a népítélet az egyik leghasznosabb, szinte az összes olyat végigolvastam amelyik tipus szóba jöhet. Persze ott is átlagot kell vonni, bírom az olyan írásokat hogy ilyet soha többet egy szar pénztemetõ volt stb :D vagy soha nem hagyott ott sehol semmit nem kellett rá költeni 5 év alatt :D
Amik a körben vannak azért
Peugeot 205/309 1.9D 91-92-es évjárat - motor nagyonjó csak olyat kell kifogni, futómû, elektronika a gyengéi de vigyázva mindennek ki lehet tolni a javítási idejét. A motor jól viszi a könnyû kasztnit és nem kér sokat.
106 1.5D itt ugyanez, nagyon takarékos és jó motor, a fenti bajok meg azért csak javultak a régebbiek óta - ebbõl viszont a modelfrissités utánit lenne jó ('96 utáni) de azok inkáb 400ezertõl :S
Japánok Nissan sunny, micsu lancer - kevés van belõlük sajna a piacon most, de ezeknek olyan tipus- vagy gyakran elõforduló hibár nem írtak, elég masszív autók. Jó lenne ha lenne több belõlük dízel eladó...
Golf II, áhh lepukkant egyhatdék 3-4kilóért énezt nemértem. Még a kis polo II-est néztem 1.4D, kisszériás eléggé, de faék egyszerûségû.
Régi Swiftet. :)
Sokat nyomott a latba, hogy hol tudtam beszámíttatni az elõzõ autómat elfogadható áron (Fiat Uno 1.0 i.e.). Aztán arra kellett ráraknom még 140-et, így lett meg a Swift. 1.3-as, 94-es. Meg vagyok vele elégedve teljesen, fõleg városban fut. Fogyasztásnak eddig a legkevesebb amit mértem 5,8 volt, télen 7 körül van, néha minimálisan felette.
Kicsit ütött-kopott a külseje, ellenben rozsda szinte nincs is rajta. A kárpit szép állapotú, igaz a "padlószõnyeg" igazítást követel! :)
Ami fontosabb: olaj+szûrõ+levegõszûrõ cserén kívül kapott még 4 téli gumit is. Ezeken túl semmi nem kellett neki. Persze átnéztük a fékeket meg a vezérmûszíjra is ránéztünk, stb. De minden rendben.
Kellemes meglepetés volt, hogy - bár kereskedõtõl vettük - alá is engedtek, teljesen jól meg lehetett vizsgálni. Sõt még belealkudtunk 4 majdnem új nyári gumit is.
Van benne óra szerint 130 ezer kilométer, most én nem állítom, hogy nem lehetett tekerve az óra, de a 130 ezernek felel meg az állapota is. Szervizkönyve megvan, kb. 70 ezerig vezetve is volt, valamint az elõzõ tulajokat is vissza lehet nézni, elvileg 2-en voltak elõttem.
Persze a km-állásból, meg a szervizkönyvbõl igaz, ami igaz, lényeg, hogy most van egy 17 éves, de lényegében költségmentes gépem.
Ugyan nem rendelkezik az Audi presztízsével, méretével, de nekem ez tökéletes.
természetes,de pl. a franciák futómûve jóval gyengébb mint a németeké,de sokkal innovatívabb autók a japánok elektromossága és gumialkatrészei meg messze a legjobbak,csak semmitelen a kinézetük
Nyilván, ha valaki megvesz egy 20 éves alfát, az tisztában van vele, hogy mit vesz... Hetes BMW meg stb. azok már számomra a prémium a kategória(valójában nem tartoznak oda, gondolom, vagy igen?:)), ergo épp eszû magyar átlag(!) ember ilyen autót meg sem környékez. Én inkább a tömegautókra értettem, amit írtam. Tehát egy 15 éves francia kis autó is lehet jó vétel, ha jól tartották.
'tök mind1 egy idõs autó vételekor a márka, mindegyikbõl lehet jót is, rosszat is találni"
-öregbõl csak egyszerût szabad venni és vannak márkák amik felejtõsek pl. öreg alfa egyértelmûen
de simán kijelenthetõ hogy olasz v. amerikai autót nem szabad öregen venni mert addigra szarok hogy miért ha akarod leírom azt is
német japán franciából is csak egyszerût,hiába fasza gép egy camry nagyvolvó 605 v. 7-es bmw 20 évesen már pénztemetõ a ritka kisszériás autókat is kerülni kell
hidropneumatikus felfüggesztés felejtõs,tûgörgõs francia hátsó felfüggesztés rábaszás,fordok rozsdahalmok mind
természetesen létezik ellenpélda is lehet mindenbõl rozsdamentes agyonszervizelt példányt is találni
sõt aki pl. egy régi alfát v. amerikait vesz az se hülye,csak õ vállalja úgyis a következményeket és akkor egy ritka szép autója lesz
10 év felett a használtpiaci árak amúgy remekül mutatják mi mennyit ér,egy-két prémummárka kivételével,mert ott a presztizs nyomja még az árat,de létezik fordítva is pl. a régi swift ára a nagy kínálat és a közútálat miatt egyértelmûen nyomottabb mint a valós használati értéke
a népítélet egyébként a legjobb kiszûrni hogy mi kell nekünk,csak meg kell tanulni jól olvasni az ítéleteket igazából csak a negatív kritikákat kell olvasni és ott is csak a konkrétumokat az összpontszámok is beszédesek
össze kell fésülni 4-5 ítéletet és mindjárt kirajzolódnak a tipushibák
autóvásárlás megint egy külön téma,mit hogy merre kell nézni az legalább annyira fontos mint elõre felkészülni a tipusokra
Ne vitatkozzatok már ilyeneken:D Mindenkinek megvan a véleménye, tiszteletben kell tartani, azt akkor nem lesz gond. (ez meg úgy hangzik mint ha kioktatnék ) Szvsz tök mind1 egy idõs autó vételekor a márka, mindegyikbõl lehet jót is, rosszat is találni(sokkal több rosszat:D). Laikusként nekem ez a véleményem.
nekem nem szentiras... a lenyeg, hogy egy atlag juzer el tud indulni ez a cikk alapjan... meg a lenyeg, hogy kotekedj ;)
szakujsagiro... lehet Te 20 eve vezetsz, de lehet neki ez a SZAKMAJA! ejjel-nappal evvel kel, fexik stb...
Mi a baj a Mondeoval btw? En ha FWD fetises lennek biza elgondolkoznek egy kozepes (1.8 pont idealis szvsz) kobcentis mk2(<-!!!)-es Mondin... kenyelmes, nem is veszes az alkatresz ellatas/ar kombo sem... (nem akarok reklamozni, de Ford forumos leven kapok kedvezmenyt
Én erõsen gondolkodtam ilyenben mielõtt autót vettem, végül nem ez lett.
A karosszéria kezdetben részben, majd (80-as évek második felétõl) teljesen galvanizált volt, ha jó tudom, és ismerõs autóját nézve valóban nem is rohad, ahol nem volt törve. Fogyasztása is jó.
Egész pontosan az Audi 80 B2-re gondolok most, de majd elmondják a többiek, hogy érdemes-e, ez csak egy tipp.
vadászik magának 20 éves autót,mitõl ért hozzá többet mint bárki?mert újkocsikról irogat mindennap?
20 éve van jogsim csak öreg fosokkal jártam végig csak én túrtam õket,volt ebbõl 4 öreg dízel is és volt benzines is jópár most is 30 éves kocsival járok
aki mondeót néz magának mint olcsó kocsit az elõttem már rég kiállította a bizonyítványát
Tetszenek ezek a japánok, igényes összeszerelés/anyagok, kicsit unalmas formák, de ez nem szempont
lancer 1.8D - 1db van eladó de amúgy elég jó áron mennek
Sunny 2.0D - ez már 2000cm3, de 6 literrel max talán elmegy és ez is minõséginek néz ki
Jók a tapasztalatok népítélet és egyéb fórumok szerint, meg ezekhez alkatrész is van ahogy néztem. Áhh de ez a kurva átírási költség, hihetetlen mennyire bele kell kalkulálni az árba
személyeskedés helyett válaszolhatnál a kérdésre 2734',ugyanis arról szól a topic!