Azert egy levegovel/nitrogennel telitett, alakjaban „szabadon” valtozo gumiabroncsot (terfogatanak csak ~5%-a gumi:P), ne hasonlitsunk ossze egy specialis, alu/acel keretbe zart, igen kemeny es TOMOR, csavarasra, nyirasra tervezett „gumi-szerkezettel";)
iR-ben, meg rFactorban is meg lehet fogni a csúszásokat, hacsak nincsen kurvamód elmelegítve a gumi. Sose értettem emiatt a nyígást. Nem egy bajnokságban indultam rF-ben, ahol végigcsúsztuk az egész versenyt. Formulaford, historic autók... iR-ben meg kifejezetten azért ment a rinyálás, hogy driftelve lehetett csak gyorsan menni.
Így van. A végén már olyanokat csinált, hogy az új patch tartalma a következõ volt: Nyíl jelezte, hogy a garázsból jobbra v. balra kell kifordulni. Na most ezt leprogramoznia kb 10 perc lehetett, mégis eltelt fél év az elõzõ patch óta. :D Gondolom unatkozott, aztán bele rakott egy nyilat :D
Az a nagy elonye meg van az LFS-nek, hogy ha mgejelenne szinjte valtozattlan minosegben, csak uj gumival es egy-ket parasztvakito ujdonsaggal (pl. Scirocco + 1 palya) meg akkoris „sok” fogyna belole;)
Azert ez erosen ember fuggo is. Sokan vannak olyanok, hogy hozzajutnak annyi penzhez, amibol eletuk vegeig kenyelmesen elhetnenek, de nem eleg, es inkabb tovabb nyomulnak (meg tobb penz, meg nagyobb hirnev, vagy egyszeruen nem tudnak leallni).
Scawen, ha a pletykak igazak, kb. fel milliardot keresett forintban. Ami kint azert mas penz, de ott sem keves, a kamatbol mar kint is el lehet kenyelmesen eldegelni. Ha fontos neki a csalad, a gyerek, nem erdekli hogy nyomuljon, akkor minek eroltesse. Ha raer, piszklaja egy kicsit az LFS-t, amugy meg inkabb eldegel;)
Úgy értem, hogy az eladások azért folyamatosak voltak hosszú évekig, ha dolgozott rajta ha nem. Mostanra viszont már olyan szintû elvárások vannak pl a pálya modellezésben, fõleg a textúrázásnál amit egyedül esetleg ketten hárman nehezen lehet tartani, ha meg többen vannak több felé oszlik a zseton, már nem éri meg.
Hát az lehet, de mondjuk egy klasszikus pálya szerintem azért vonzóbb is lehet a többségnek, de hát mondjuk mindegy. láss engem, én emiatt nem vettem meg soha az LFS-t. mondjuk nem is nagyon használtam. mondjuk tõlük nem is nagyon vennék mai napig semmit, ennyire beleszarós bandát rég láttam...
nem ismerem a licenszelési törvényeket, így azt sem tudom hogy a kamu név elégséges-e. de hogy sokkal sokkal komplikáltabb egy pályát lemásolni, mint kitalálni, az tuti. szerintem egyszerûen így volt költséghatékonyabb
De nekem mintha olyat mondott volna alex, hogy a CARS-ban is azért vannak kamunevekkel a pályák, mert nem akarnak licensz díjakat (még) fizetni. Mert ha fizettek volna, akkor nyilván eredeti nevükkel lennének ott, szóval a kérdés még mindig adott, miért nincsenek eredeti pályák az LFS-ben.
Azt is halottam, hogy Scawen végzetsége Fizikus, Matematikus és Programozó. Na most ilyen tudással nem volt neki annyira jól megcsinálnia az LFS fizikáját mint amilyen lett. A baj csak az ,hogy mivel elég szépen jött belõle neki a zseton talán kicsit belesz*rt az egészbe mostanra.
Elméletileg elkészült Brimingham (ha ez a neve) lézeres verzióban kb 1-2 éve. Csak lehet közben meglátták a konkurenciát és jobbat akartak csinálni, csak közben jönnek az újabb bejelentések, (cars, assetto corsa, ir fejelsztések, rf2) és nem tudják tartani a lépést, így inkább nem is foglalkoznak vele.
Pl nekem eléggé "odaütött" amikor megláttam Assetto Corsa képeit, nem is számítottam rá, lehet Scawenéknak is megviselte a lelkét. :D
Én úgy tudom, hogy egyszer valakik az Magyar lfs-es közösségbõl lebeszélték, hogy ingyen betehessék Hungaroringet az LFS-be. Írtak is Scawenéknak, amire az volt a válaszuk, hogy hát messze van oda menni fényképezgetni meg amúgy sincs hozzá kedvük...
LFS-es srácok bekaphatják, valamit mondhatnának már, bár nem is követem õket, de az, hogy pletyka szinten hallani róluk ezt-azt az gáz, nem értem miért nem lehet kiállni, és odamondani a frankót, hogy mi van, miért áll a cucc, vagy mi lesz, mit terveznek. ha meg semmit, akkor azt is megoszthatnák.
egyébként az LFS érdekel a legkevésbé, valamiért sosem nyerte el a tetszésem. talán a pályák miatt... melyek lehet jók, de sehol semmi klasszikus ring. alapból hagy kérdezzek valamit, miért nem kerültek bele népszerû pályák annak idején? kamunevekkel bemehettek volna nem?
A lezeres palya nem csak a szuper pontossag miatt lehet erdekes. Ha koltseghatekonyan, olcson beszerzik, megoldjak, akkor a modellezesnel, palyagyartasnal hatalmas segitseget jelent, rengeteg munkaidot lehet vele megsporolni.
Kunos eddigis kapcsolatban volt cegekkel, csapatokkal, gyartokkal, eddigis szolgaltatott software-es alapot cockpites, training-es hardware-ekhez, promociok, vezeto iskolak, lehet hogy igeny van ra, hogy pontosabb, jobb palyakat tartalmazzon a program.
Termeszetesen amit irtam, foleg a jelenre es/vagy a kozeljovore ervenyes;)
Lehet hogy a CARS lesz a vilag legjobb szimulatora, de egyelore vak vezet vilagtalant:)
De az is lehet, hogy a semmibol nagyhirtelen megjelenik az LFS 0.8CZ, es mindenki eldobja a hajat:D
De a lenyeg, hogy mindegyik fejlesztesnel a helyi adottsagokat, lehetosegeket kel figyelembe venni.
Assetto Corsa: kis csapat, keves penzzel, egyedi megoldasokkal. GTR3: futoszalagos, profitorientalt cucc. CARS: kozosseg altal barkacsolt akarmi;) iRacing: nagy csapat, sok penzzel, de napi szinten korrekttul kell mukodokepesen tartani az elofizetesek miatt.
es a lezer scannelt palya csak azoknak hasznos aki a valosagba is versenyez a palyakon, nekunk szerintem szuksegtelen az a par meter elteres mert ugy se fogunk a valodi palyan menni szinte biztos :D
Persze, lesz meg Assetto Corsa, Kunos fizikaval, gumival, FFB-vel, napszakkal, lezeres cuccokkal, uj grafikaval, AI-val, modolhatosaggal – de idojarasrol nem esett szo, egyelore csak project bejelentes volt.
Az igazi fekete lo, a sumak, a kiismerhetetlen az iRacing;))) A gumi nepszeru tema, az OK. De idokozben, azert Ok sem nyugszanak, piszkaljak a cuccot rendesen.
Szep csendben bekerult a pilotaanimacio (meg felkesz); van post-process kezdemenyezes (visszajatszasban realtime melysegelesseg); ujrairjak a hangokat; atdolgozzas a shadereket (amitol komoly grafikai ugras lehet); tucatnyi onboard allitasi lehetoseg mukodik az autokbol; 3D-ben mukodnek, mozognak a kapcsolok, tekerok; most mar korrekt, liszenszelt McLaren telemetria; animaciok a palyakon (madarak, leghajok, repulok); stb. Ok sem allnak le, csinaljak az „extrakat”, csak marha lassan haladnak;) De amit csinalnak, az altalaban minosegi, megbizhato cucc.
Igazabol, szokas szerint, osszessegeben, ismet az rF lesz valszeg a nyero;) Minden benne lesz, amire a szimesek altalaban vagynak, igaz kompromisszumokkal, de valszeg hasznalhato kivitelezesben.
Lehet hogy grafikaban nem lesz toppos, „csak” DX9, de ha belekerulnek a hianyzo efektek, boven megfelel. A CARS szep (lesz), de egyelore igeret, es meg 1 autoval is szaggat, pedig meg se uj fizika, se napszak, se dinamika, se eso, se semmi...
Bar meg nem lattunk semmit, de gazi dinamikus napszak, idojaras, palya csak ebben lesz/van. Persze, ott a SimBin (GTR3), de roluk meg pletyka szinten sincs semmi, hogy lecsereltek volna az 5-6 eves agyon barkacsolt engine-t.
„Ujrairtak” a gumifizikat, ami nem csak azert erdekes, mert latvanyosan 3D-ben gyurmalodik, hanem valoszinulag szamolja is ezeket a deformalodasokat, tapadasvaltozasokat. Az LFS-ben is „keszul” (?!) valami nagy dolog, de ott 2-3 evente van 1-1 hozzaszolasa a topic-ban... Az iR-hez Kaemmer is barkacsolja a gumijat, a gumigyartoktol beszerzett hightech technika segitsegevel, de az ember kompromisszumokra keptelen, a surface-model meg sehol sincs – ez igy perpetuum mobile;)
Kormanyzas, FFB. Amikor megjelent a RealFFB plug-in, uj alapokra helyezte az ISI engine-ben az erovisszacsatolast. Es miutan az 1.0-as verzio elott nagyhirtelen eltunt, mar akkor arra tippeltem, hogy az ISI „felvasarolta", „lefizette". Ez nem biztos, csak gyanus a dolog;) Valoszinuleg most mar szerves reszet kepezi majd ez a technika, tovabbfejlesztve, integralva. Igy ezzel sem lehet gond.
Es ott van a modolas, a „korlatlan” ingyenes tartalom lehetosege, az is ISI erossege, foleg az uj engine-nel, ennyire atgondolt, megtamogatott rendszerrel.
Lehet hogy az rF2-nel sok a hianyossag, a kompromisszum, de osszessegeben nagyon ossze van/lesz rakva.
Nem hiszem, hogy elfogult lennék. 4-5 év LFS után egy pillanat alatt átmentem iR-be és azt mondtam az az isten mert az FFB fényévekkel jobb volt mint LFS-ben ettõl a vezetési élmény össze sem hasonlítható az LFS-ével hiába jobb abban a gumi modell. Ekkor már rég megvolt nekem véve nkp, láttam benne a potenciált de akkoriban rosszul volt valami belõve, minden autó irreálisan alulkorányozott volt ami ellen csak extrémen buta szetupokkal lehetett tenni. Majd kunos talán az 1.2 ben "lekoppintotta" iR-es ffb-t meg valamit bütykölt az autók egyensúlyán és jelenleg számomra nincs nkp-nál jobb. Megnéztem az egyik uccsó videót rF2 bõl amikor spa-ban megy azzal a régi f1-es autóval (ilyen kamerás felvétel) és most ránézésre azt mondom, hogy jobb lesz mint nkp sõt abból a videóból olyan gpl-es feeling jött le nekem ahogy dolgozott az ember a kormánnyal. Alig várom hogy kipróbáljam.
Kérlek abba ne hagyd a kommentelést! Már átbillentettél a túloldalra, örömmel olvasom írásaidat, jókat derülök.
Hajrá!
ez totál szubjektív és és az ember alapból azt hiszi jobbnak, amit jobbnak szeretne tartani, esetleg elfogult valamilyen irányba, hiába próbáljátok itt objektívan megközelíteni a témát.
pl szerintem iracinggel semmi gond nem volt. egyedül a rendszere nem tetszik, meg a kommunikáció.. etc.
Csige-tõl pl. mást se várhatnék, mint hogy a netkart istenítse. :D
Fogalmam sincs melyik az élethûbb, de az biztos, hogy lfs és nkp-t sokkal jobban érezni mint akár rf1-et vagy ir-t.
De pl Gergõ (vele csináltuk a nkworld-öt) egyszer neki állt egy szim fejlesztésének, emericoék is teszteltétk 1x vagy 2x, gergõvel mi többször. Grafikára az Ogre ingyenes motort használta, gumira meg a legfrisebb pacejkát, és kevesebb mint 1 hónap alatt nagyon jól eltalált lett a gumi fizikája, persze nem volt még kész de nekem jobban tetszett mint az rf1 alap autóinak a megoldása. Ismétlem kevesebb mint 1 hónap alatt és mindezt munka után otthon csinálta esténként.
pl.: Suzuki Kupa modunkat próbáld, kb tökéletes. pl.: Enduracers mod (Itt a Porsche), kabaré azokról tudok nyilatkozni, amiket valóban ismerek.
Hát én kurva sok 10 000 km-ert toltam rF-be, teljesen biztos vagyok benne, hogy messze van a jótól, leginkább a rákormányzás (!!??) segített a megfogásban.
Eleve hogy számítana a sok apróság, mikor a setupnál ha 50 % -al arrébb tolok mindent semmit nem érezni szinte az autóban ebbõl, max köridõben ....az persze vitathatatlan, hogy vannak rossz és jó modok .
helyre tennék néhány dolgot. van olyan hiba, besokalás amit nem lehet megfogni nem mindegy, hogy elsõ, hátsó, vagy összkerék nem mindegy, hogy milyen a gumi és még rengeteg minden.
pl, egy erõsebb hátsókerekes autót, aminek még a súlypontja is hátrébb van, soha nem fogsz meg, ha komolyabb a hiba. persze kisebb korrigálást még elbír. egy elsõkerekest meg általában egyenes kormánnyal, gázzal hozol ki a csúszásból.
ez egy nagyon összetett dolog.
van olyan rf mod, ahol szinte tökéletes a realisztikus érzet, van amelyik csapnivaló. ez nem rf kérdés, ez mod kérdés.
Itt egy pelda egy modrol amit meg lehet fogni es milyen profiul megy vegig csusztatva :D ez az egyik kedvenc videom RF-rol
Nem arról van szó, hogy fogható -e vagy sem. Egészen egyszerûen sok játékban bármit is teszel csúszás közben szinte semmi hatása sincs, nem érezni belõle semmit, pedig olyankor a legapróbb mozdulatnak, fékezésnek, gázadásnak is drámai következménye vannak.A csúszott már meg autóval az tudja mirõl beszélek :))) Valóban csak utas vagy , mintha kihúzták volna közben a kormányod :)
egy troll arról is könnyen felismerhetõ ha a 6 éves játékot hasonlít 0-2 éves játékhoz..
De hogy valósághûbb érzésed legyen egyáltalán nem azt jelent, hogy mindenben megegyezik az igazival, mert nem lehetne vezetni !Engedmények ,könnyítések kellenek bele, és van is mindegyikben ,mert nem igazi autó van a feneked alatt. Jó példa erre NKP nagy forma autói: kerékvetõn teljesen reálisan a másodperc tört része alatt eldobja magát, viszont szinte lehetetlen reagálni rá. Mire a szemem felfogja már késõ. Igaziban azért sokkal gyorsabban érzékelni ezeket, mert érzem a a gyorsulásokat.
Akkor nem hívjuk szimulátornak. Részben csak esetleg. Nyilván otthon a székedben nem tudod oda varázsolni a 100% valósághûséget, de a törekedés rá megvan. Ezért veszel kormányt. A szimulátor játékok is erre törekednek hogy minél valósághûbb legyen, és hogy minden áron? Hát nézd az rF2t. Évek óta várunk rá. Az idõhúzás nálam a minden áron kategóriába tartozik.
Egy szim -szerintem- akkor jó, ha elfelejtik a száraz adatokat és nem mindenáron valóságos minden. Pont azért jó LFS, mert hagy elég idõt reagálni a látványra ( és ugye szinte csak a látvány van mint információ, G erõ nincs ...) , vagyis kicsit lassabban történnek a dolgok .
codemasters F1-ben elég jó a rádiózás, bár néha ott is elég furcsa dolgokat mondanak :DDD De idõjárást úgy ahogy rám mondja, a körülöttem lévõ versenyzõkrõl is mond néha ezt azt ( mögöttem közeledik XY lágy gumival...), valamint ami hatalmas , mindig látom a becsült helyet , hová kerülök vissza ha az adott körben boxba megyek ... szóval sok info nincs , de legalább hangulatos :)
kicsit vissza az rF2-höz, jó lenen végre valami olyasmi is, hogy aktív rádiókapcsolat. Pl a boxokban számtalan monitoron látni lehet az aktuális és várható radarképet, elõrejelzést, idõjárást, ez tök jó, a való életben ránk szólhatnak, hogy 5 percen belül elered az esõ (néha biztos ugye, nem kérdéses), ez pedig rohadt hasznos lehet, ha nem látunk mást, csak a futam elõtti idõjárás elõrejelzést, ami akár kuka is lehet. nem tudom van-e ilyesmi szimulátorban most, talán az f1 2011-ben lehet (nem néztem még), illetve a CARS meg a GTR3-ban lehet még ilyesmi. (cars-nál hangoztatták a "forradalmi rádió kommunikációt")
Ha ez megnyugtat, F1 2011-ben is lófütyi a törésmodell. :)(Forrás)
...a megfogással kapcsolatban. Eddig minden autós jatekban/szimulatorban amit probaltam azt tapasztaltam, hogyha elkezd úszni a kocsi fara akkor ellenkormányzás plusz padlófékkel simán irányba áll. Kicsit furcsa ez nekem, ha csak ellenkormányzok szépen kicsúszik és vége de ha fékezek mellé akkor megáll a csúszás és irányban marad az autó. f12011, iracing, netkar-ban is így van vajon az életben is így van ez?:) Amit még nem értek, hogy miért lenne olyan nehéz végre egy korrekt törésmodellt csinálni ezekben a játékokban. Invictusék sok éve már megcsinálták hogy farnkón deformálódik a kasztni aztán egy PII-es is kibírta számolni. Az autóiparban már régóta ott vannak a törésmodell szoftverek meg mindenféle szimulációs szoftverek nem értem a hogy a pc-s szimulátorok miért vannak még mindig ilyen gyerekcipõben.
Attól mert valami megfogható, attól lesz élethû? Idén Porsche-val mentem le a szezonunkat, és az bizony fogható volt ha megcsúszott (amúgy a fizikája közepes, vagy inkább kicsit alatta). Talán életben azért könnyebb megfogni, mert érzed (G-hatások talán) már mikor elkezd csúszni az autó, és elõbb érzékeled. Amúgy most a Race07 az király akkor mert azt bármikor megfogom? Nem hinném, hogy ettõl lesz valami élethû, bár vannak szar modok rF-re, ahol nem lehet megfogni az autót. Pl. Megane Trophy is foghatatlan volt még évekkel ezelõtt, pedig az nagyon eltalált mod véleményem szerint.
Ez a "scriptelés" könnyen észrevehetõ pl rFactorba de még akér iR-ben is. Kanyarban megcsúszik az autó hátulja és onnan vége a történetnek, bármit csinálsz csak utas vagy.
Persze nem azt mondom ,hogy mindent meglehessen fogni, de én azt vettem észre, hogy egy ilyen megcsúszás után bármit tekersz a kormányon, mintha nem lenne hatása. Ráadásul a tapadás és nem tapadás közötti történet túl hirtelen következik be, míg ez netkarban vagy lfs-ben sokkal élethûbb(?).
De a gond akkor van, ha ezek a leegyszerûsített számítások rákényszerülnek, hogy egymás eredményeire támaszkodjanak, no akkor van ám repkedés, betonba ragadás, pattogás, stb :)))
Meg olyan alapon ,amit írsz a legócskább NFS is fizikát számol, csak egyszerûen ! :)
Lényeg a lényeg, érted mire akartam kilyukadni ... :)
Olyan nincs, hogy keves adat kell a teljes eredmenyhez:)
Egyes komponenseket onmagukban modellezni, szimulalni, kiszamolni megoldhato feladat. A gond az, hogy ezek a komponensek onmagukban dinamikusan valtoznak, nem beszelve a kulso tenyezokrol. Igy a "problema" harom dologbol all ossze: alapallapot; dinamikus valtozasok; kulsobehatasok.
Pl. a guminal mar 1 gorbevel is jo eredmenyt lehet elerni. De ha figyelembe vesszuk a formajat, profiljat, akkor mar kell a 2–3. Ha mar van formank es profilunk, akkor alakvaltozast is lehet szamolgatni. Ha van melegedes, akkor valtozik a forma is. Es ha mar melegedes, akkor anyagminoseg-valtozas, kopas stb.
Es ha mar felfuggesztes;) Egy jo kemeny, sportfelfuggesztesnel nagyon sokat szamit a gumi, mert a kerek, a gumiabroncs maga is egy csillapitasnelkuli rugo, ami raadasul, ahogy elobb irtam, folyamatosan valtozik;)
Vagy mást mondok: pont ma nézegettem, hogy a gagyi F1 2011 -ben, ha nyitom a DRS-t szépen megemelkedik kicsit az autó hátulja hisz csökken a leszorítóerõ, nincs is ezzel gond.Persze nyilván egyszerûen megoldották: ha nyitott 100 egység a leszorítóerõ, ha zárt akkor meg 200( uszkve...), ez ugye egy elég gagyi script, köze nincs áramlástanhoz stb, de mi esetünkben teljesen jó eredményt ad és gyors is. Vagy ha sérül az elsõ szárny: a jó isten ki nem számolnám hogy mi a végeredmény annak függvényében, hogy mennyi tört le, ami maradt hogy deformálódott, hogy változott az áramlás stb, ehelyett egyszerûen megoldják , hogy 50 % letört, 50 %-al csökken a leszorítás. Ugye ez sem valós fizikai számítás, de ez már akár jó is lehet.
Szóval én szentül hiszem, hogy olyan hogy valós fizika szimulátoroknál ( játékoknál) nincs !:) Van viszont kreativitás.... ha van ! :) akkor lesz jobb egy játék, ha a fejlesztõk elfelejtik a P3-as korszakban kitalált alapokat, új . bonyolultabb, többtényezõs "kamuképleteket" találnak ki, ezek miatt lesz ordító különbség egy NKP vagy egy TDU között....De semmi estre sem azért mert valamelyik kõkemény fizikai számításokat használ.
Persze ez a lényeg. A mi fizikánk a matematikán alapul, amit nem lehet matematikailag bizonyítani az nincs is :) De, nem mindegy, hogy egy olyan hosszú algoritmus kell a kiszámoláshoz, hogy ( lásd Sauber F1, albert...) szuperszámítógép is el van vele hónapokig, vagy egy otthoni PC kiszámolja másodpercenként több százszor. Ennek okán minden programozó megpróbál valami kevés tényezõs képletet létrehozni, erre mondhatjuk, hogy "kamu" "scriptelt". Ugye lehet aerodinamikát úgy is számolni ,hogy van négy kerék am ia földön tapas, van két szárny ami felület és meredekség fügvényében X erõvel nyomja lefelé az autót, vagy be lehet vonni örvényeket itt-ott, a teljes kasztnit leszimulálni az utolsó kis csavarfejig, levegõ hõmérséklet, sûrûség, szél , a kasztni elemeinek elmozdulása stb... egyik valós eredményt ad , másik annak látszót...
Jól tetten érhetõ, hogy ma szinte mindegyik játék abszolut jól számol felfüggesztést, mert ott valóban kevés adat kell a teljes eredményhez, aeroban vagy hajtásláncban már nem mondható ez el, ott gyengébben is teljesítenek.
Tehát ilyen alapon semelyik játék nem számol valós fizikát, csak van amelyiknek hihetõbbet hazudik :) Az a játék nyer, amelyik a legrafináltabban szemezget a törvényszerûségekbõl és az alapján egy gyorsan megoldható képletet "talál ki " .
Azert a Pacejka-gorbe (vagy formula) igencsak letezo torvenyszerusegeken alapszik, tobb tiz evig foglalkoztak vele, a mai napig hasznaljak, a gumigyartok is ezzel dolgoznak.
Nem szamitogepes, szimulatoros talalmany, hanem komoly jarmudinamikai kutatasokhoz, fejlesztesekhez kapcsolodik. Termeszetesen, valtozott az elmult 20-30 evben, a kezdo 2-3 parameter helyett, manapsag mar legalabb 10-15-tel szamolnak.
Igy mindegyik szimulator ezt hasznalja vagy ez az alapja a sajatjanak. Csak az a kerdes, melyik mennyi parameterrel szamol, es azokat hogyan hasznalja fel a tovabbi szamitasokhoz.
Érdekes kérdés ! Ha gumifizikában részecskefizika helyett Pacejka-görbét használ az script, mert ugye nyilván való, hogy egy nem létezõ törvényszerûséget próbálnak találni a gumi körül, ahelyett , hogy kiszámoltatnák a végtelen sok mûveletet ...?
"A valós idejû fizika kalkulációjának egyik úttörõje jelenleg a netKar Pro nevû szoftver, ami Stefano Casillo nevéhez fûzõdik, szkriptelt fizikát pedig a szintén népszerû rFactor esetében alkalmaznak." Azt lehet tudni mar hogy az rf2 meiket fogja hasznalni ?
én se havonta telepítettem..igaz nem is nagyon raktam és töröltem progikat, játékokat ;) mindenki azt használ ami szive joga, de én bizti fel nem rakom már az xp-t. visszalépés lenne.