Jó dolog LENNE ez az "e-learning" ha nem csak összetákolták volna, félig meddig. Rengeteg költséget meglehetne hosszútávon spórolni, ha nem kéne marha drága, nehéz könyveket venni, cipelni, hanem pl. ebook, pdf formátumban megvehetõ lenne, és letölthetõ segédanyag formában. Rosszúl leszek amikor általános iskolás elsõs, másodikos gyerekek, 15kgos táskával kell rohangálniuk, mert minden tárgyból egy halom könyvet, feladatgyûjteményt, füzetet kell kötelezõen hordaniuk.
Könyv helyett egyszer kéne venni egy jó minõségü ereadert, arra rátölteni az összes könyvet, jegyzetet, segédanyagot, és minden elfér egy helyen. Sokkal könnyebb, egyszerûbb és környezetbarátabb lenne. Ezekhez persze jó lenne ha párhuzamosan mûködnének a digitális táblás megoldások, minden órára elkészített diasorok, szemléltetések, amelyek otthonról interneten keresztül elérhetõek és tudnak belõle tanulni. Megoldható lenne az összes olyan probléma, hogy nem tudta, h órán mi volt, mit kell tanulni, mit kérnek számon, mert minden benne lenne az órai diasorban. Továbbá a tanárnak is könnyebbség lenne HOSSZÚTÁVON, hogy csak egyszer kell elkészítenie az egészet, utána már csak módosítgatni, finomítani és rendesen, elõre lebontott tanmenettel tud haladni, amihez tudja tartani magát, sokkal kiszámíthatóbb lenne mindenki számára.
Ezek mind megoldhatóak lennének az általános iskolákban, gimnáziumokban valamint a felsõoktatásban, de valahogy senki sem akarja, hogy mûködjön. Tudom, sokkal égetõbb problémák vannak, hogy összedõlnek az iskolák, beáznak, rohadnak, ezek egyértelmûen prioritást élveznek. De az újabb iskolákban, vagy a felújítottakban, jobb állapotúakban, el lehetne kezdeni az átalakításokat, hogy évek/évtizedek alatt, szépen átalakuljon a rendszer, hiszen ez egy hosszú folyamat.
De amíg kormányzati szinten teszik tönkre szándékosan az oktatást, és rég elavúlt oktatási modelleket toldoznak-foltoznak, addig semmi értelme ezeknek a fejlesztéseknek, mert beépítik és senki nem tudja használni, mert se anyag, se hozzáértõ ember nincs.
"A távoktatásnál nincs büfészak."
Ezt kifejtenéd bõvebben? (Sokan, sokszor leírták már: 1. nem lehet mindenki fizikus, kémikus stb. 2. amíg a finanszírozási rendszer/oktatói gárda nem változik, eredményt sem lehet elérni.)
Nagyon sokan járnak levelezõs képzésre a környezetemben, el nem hinnéd mennyit pénzt fizetnek ki azért, hogy végül - már ha eljutnak a diplomáig - rájöjjenek: a megszerzett "tudásuk" nem kell senkinek.
Ha komolyan veszed a dolgokat, akkor nincs olyan, hogy büfészak.
Egyik ismerõsöm úgy vizsgáztatott, hogy a ketteshez ott kellett lenni minden elõadáson + szemináriumon + belekérdezett a 20 legfontosabb kapcsolódó könyvbe/jegyzetbe/tanulmányba/cikkbe - ezek jórészt nem magyarul íródtak -, az ötöshöz a 20-as helyett 60-as lista volt megadva, amit akkor sem olvashattál végig egy szemeszter alatt, ha mással nem foglalkoztál.
Igaz, az is sokat számított nála, ha a válaszokat angol, német vagy francia nyelven tetted.
Nem a távoktatással van gond. Ha egy oktatási mód még kevesebb lehetõséget ad a lébecolásra, akkor látszólag alacsony hatásfokú. Egy egyetemen nappali tagozaton évekig ellehet az emberke, hogy effektíve bármit is tanulna azonkívül, ami valahogy rá ragad. És õ mégiscsak javítja a statisztikát, pedig a büfé/buli-szakra jár csak.
A távoktatásnál nincs büfészak. Nem a távoktatás nem hatékony, hanem ennyi emberkét etetünk éveken keresztül az egyetemeken fõiskolákon.