Értem már, viszont ezt (szerintem) inkább lehetõségnek nevezik, nem keresztmetszetnek. Vagyis, nem szûk a kontroller keresztmetszete, hanem behatároltak a lehetõségei, mert csak 16 gomb és 2db. analóg botkormány van rajta.
Ez valóban így van, de pl. a Red Alert 3-ban nagyon jól megoldották a kontrolleres kezelést, csak a kurzor mozgatása macerás annak, aki egeres RTS-eket játszott korábban. Vagyis, aki konzolon tanulja be az irányítást, az profi lesz benne. Egyébként csak a fejlesztõkön múlik, mert az AoE2 playstation 2-es változata teljes egér és keyboard támogatással jött ki, meg pár FPS (NOLF, HL2, ST Voyager EF). Hogy PS3-nál miért nem írják így meg, azt nem tudom, pedig a gép formware szinten támogat mindent. ha rádugsz egeret é billentyûzetet, a menükben és a böngészõben is használhatod simán.
A kontrollerre visszatérve, azért Frag a neve, mert kimondottan FPS-ekhez ajánlják, és azért is drága (amellett, hogy célhardver vagyis kevesen veszik és ezt bekalkulálják az árba), mert igen jó minõségû, szabadon konfigurálható, stb. Személy szerint ugyan nekem az egeres fps olyan, mintha excelben kattintgatnék, mert az egeret default erre találták ki, és egy valós helyzetben is sokkal élethûbb a lomha fordulás és a gyaloglásból futás, mint a pécén, ahol fél mp. alatt hátrafordulsz egy 8 kilós gránátvetõvel, és 0mp. alatt gyorsulsz álló helyzetbõl rohanásba. De hát van, akinek az élethûség és a feeling a fontos, másnak meg az, hogy irreális távolságból leszedjen pixel méretû embereket a távcsövessel kattintgatva a képernyõ közepére.
A szûk keresztmetszetet itt arra értem, hogy ugyebár leülnek a tervezõk, belõni a játékot, eltervezgetni, milyen legyen a játékmenet stb stb.
De csak az alapgépet vehetik alapul, ugyanis a te általad is említett kiegészítõ-kontroller, opcionális, nem jár az alapgéphez, ergo nem is terveznek rá olyan játékot, ami ennek a kontrollernek a képességeit maximálisan ki tudná használni - te lehet, hogy kényelmesebbnek érzed, de ez egy más dolog - ugyanis ez esetben már a hagyományos gamepad-al okozna komoly gondot az irányítás.
Tehát itt a gampad a szûk keresztmetszet, ahhoz kel igazodni az fogja megadni azt a minimál játékvezérlést, amihez gyakorlatilag az egész játékot tervezni kell. Komplexebb vezérlést nem találhatnak ki, ugyanis akkor már gamepaddal vagy nehezen vagy sehogy sem lenne irányítható a játék.
Lehet, hogy a te általad leírt vezérlõt is tudod használni, de olyan játékot nem csinálhatnak, amit csak ezzel tudsz használni. Errõl szól itt a szák keresztmetszet és ezért van ez nagyon behatárolva.
Hozzátéve, hogy amint írtad FPS - mondjuk pont ez a játékstílus a pécé védjegye. Na, akkor az amúgy eddig fertelmes gamepad-os FPS-ezést felválthatja egy ilyen, de nem csak FPS-bõl áll a világ. Nézz meg pl egy StarCraft-ot, hogy mennyi gombot használnak a jobb játékosok.
Amúgy néztem, használtan 13.000 forint, ebbõl már veszek pécére egy Razer DeathAddert, ami azért a kontroller-technológia egy topja.
De amúgy pécére meg eleve így lehet fejleszteni, mert van normális defualt kotnroller.
Nézz meg egy pécére portolt konzolos játékot.
A többségben egér nuku, kurzorral lehet a menüben lépkedni ielltve négy-hat gomb le van bindolva a pécé billentyûire, szóval fertelem.
Ez a szûk keresztmetszet.
Majd ha defaultban jönnek az ilyen FragFX-ek, plusz még egy billentyû-féle is esetleg, akkor már elhárul az akadály, a bóvli, faék egyszerûségû konzolos játékok eltakarítása elõl.
Ehhez csak az kell, hogy a teljes játékot újra írják.
Pl. ha kiviszik a "World" engine egy (vagy több) részét a szerverre, akkor azt a teljes részt újra kell írni az összes interface-szel, ami a kiköltözést lehetõvé teszi.
Sok sikert. ;-)))
Ezeket csak belsõ emberrel tudják feltörni.
Ha csak érvényesítõ kódokat küld, mint pl. a Settlers 7, azt el lehet kapni és ki lehet írtani, még akkor is, ha nagyon sok helyrõl küldi.
De ha a valódi program fut távol, azzal semmi sem tudnak kezdeni.
Pl. az internet bankod is pont így mûködik. Ha fel lehetne törni, megtennék...
Így van. Pl itt van az új Splinter Cell. Kitalálták, hogy legyen akciójáték, p-be a lopakodással. Legyen egyszerre sok ellenfél. De ugye ezek likvidálásához, egér kell, a gyors, precíz célzás miatt. Ha nincs egér, akkor jöjjön a fakezõ, faagyú konzolos vakegerek auto-aimje. Ki kell jelölni az összes fószert, majd egy másik gomb lenyomásával Sam Fisher kiírtja mindet. Sõt egy pályarésznél már ki sem kell jelölni, mert mind eleve így érkezik, csak nyomogatni kell a megfelelõ gombot. Én ezt hívom a játék megcsúfolásának.
Nem. Ez egy egeres kontroller kombó, amit a default helyett használhatsz. Nem kell semmit állítani, konfigurálni, bedugod és megy. És sokkal jobban játszható vele egy FPS, mint a bill/egér cuccokat pécén, mert itt a mozgás sebessége is dinamikus, nem pedig vagy rohansz vagy állsz és annyi (bár nem hiszem, hogy ez a pécé gamereknél igény lenne, õk a rohan / kempel / lõ mozgáskúltúrában nõttek fel).
Mi az a szûk keresztmetszet amúgy, amit emlegetsz? Ezt valóban nem értem.
Gondolom arra céloztál, hogy sokan említik a kontroller hiányosságait, és lám mégis van hozzá egeres kontroller.
Erre írtam, hogy nem az a porbléma, hogy nincs, hanem az, hogy a default, jóval szegényesebb kontrollerre írják a játékokat, tehát lehet bármilyen hiper-szuper kontroller hozzá, ha a szûkkeresztmetszet miatt nem tudnak komplexebb irányítást adni.
Remélem most már érte,d ha nem, az már a te bajod:)
Mikor egy játék megjelenik PC-re és valamelyik konzolra is (hacsak nem port), akkor a PC mindig szebb és játszhatóbb. A konzolról portolt járék viszont PC-n mindig szar. Illetve a PC-s minõséghez szokott szemnek, agynak szar.
Jaj hagyjad már az Ubisoft-ot, az úgyis becsõdõl pár év múlva...
Assassins Creed 2-t se hekkelték ki, mégis van hozzá krekk. Általában csak valami ellenõrzõ cucc van a neten, azt meg hasraütésre is meg lehet írni, ha valaki jól ért az assemblyhez. De a program egész exéjét is meg lehet írni csak az általa használt dll-eket megfigyelve.
Ez a forráskód azért nem válik be, mert lementik a játék és a szerver kommunikációját, aztán emulálják (majd beleintegrálják crack formájában), úgy ahogy pl. AC2 -nél (meg Silent Hunternél is azthiszem). Túl sok forráskódot nem küldözgethetnek, mert nem bírnák erõforrással (vagy nem éri meg annyira). Majd biztos fognak valamilyen algoritmussal, hogy változó legyen a kód, de az is csak lassítja a feltörõket.
Mindent fel lehet törni. Egyszerûen ki kell hekkelni a forráskódot a szerverbõl, vagy ha nem megy, újraírni és utána már simán meg lehet írni egy krekket.
A Ubisoft kiviszi a forráskód egy részét egy külsõ szerverre.
Ezt már nem lehet feltörni.
Ha bejön, nem lesz a PC-n játék kalózkodás és lehet újra PC-ra játékot fejleszteni, mert lesz pénz.
a warez rinyálás helyett inkább csináljanak már jazz jackrabbit 3-t.. -.- nagyon remélem gow3 után már vmi olyasmi jön. régebben vhol olvastam egy cikket h jazz nincs elfelejtve csak most gears of wart fejlesztenek...
A játékipar is sajnos egyre pénzorientáltabb lesz, igénytelen játékokat csinálnak amiket aztán a grafika és a hype segítségével adnak el. Manapság inkább az eladásokra fektetik a hangsúlyt mintsem a szórakoztatásra (tisztelet a kivételnek). Gyakori, hogy a fejlesztõk és a kiadók ferdítenek vagy egyszerûen össze-vissza hazudnak mindent a játékukról annak érdekében, hogy növeljék az új csodálatos pénzhozó fejõstehenük, az elõrendelések számát. Emiatt persze már nem divat a demók kiadása sem vagy ha veszik is rá a fáradtságot akkor valami hülye ürüggyel kitolják a kiadás dátuma utánra nehogy a jól felépített hype miatt vaktában elõrendelõk idõ elõtt kipróbálhassák a játékot és rájöjjenek, hogy nekik ez bizony mégsem tetszik vagy nem is olyan jó mint ígérték és lemondják az elõrendeléseiket. A wareztõl azért félnek mint a tûztõl mert lehetõséget ad arra, hogy a játékosok kipróbálhassák és eldönthessék, hogy nekik megéri-e megvenni a játékot vagy sem, a vevõ döntési szabadsága pedig a mai piacorientált világban nem kívánatos dolog. Nem véletlen, hogy azok a kiadók küzdenek ellene legaktívabban és ölnek hiábavalóan pénzt DRM-ekbe akiknek takargatni valója van. A nemrég megjelent Splinter Cell Conviction kb. 5 óra single játékélményt biztosít ami írtó rövid és messze nem olyan szórakoztató mint elõdjei. A multi kooperatív része biztos érdekes egy darabig de szintén rövid, a többi játékmód pedig nem elég kifinomult ahhoz, hogy hónapokra vagy ne adj Isten évekre lekösse a játékosokat. Megéri ez a játék a pénzét? Szerintem nem. Volt demója? PC-re nem.
Egyzerûen jó játékot kell csinálni és akkor van esély arra, hogy megveszik azok is akik esetleg letorrentezték. Én minden játékot ami tetszett megvettem vagy igyekszem megvenni amint lesz rá keret és sokan ugyanígy tesznek még külföldön is ahol a jobb fizetések és árak miatt megengedhetnék maguknak, hogy mindent vaktában megvegyenek de õk sem szeretnek csalódni vagy szarért pénzt adni. Nekik az elterjedõben lévõ játékkölcsönzés alternatívát nyújthat de a torrent még mindig kényelmesebb.
A lényeg, hogy nem kell PC-seknek aggódni, személy szerint ha lenne konzolom se venném meg a játékok nagy részét ami meg érdekel néhány kivétellel mind kijön PC-re is, tehát nem maradunk le túl sok mindenrõl. Jelenleg egyetlen játék van amivel szívesen játszanék és nincs PC-re az pedig a Red Dead Redemption ami nagyon jónak tûnik.
Mondjuk ez szerintem nem feltétlenül jelent minõségbeli különbséget. A halo szerintem hangulatában a legjobb fps amivel eddig valaha játszottam, pedig HL2 is nagyon tetszett. A stratégiákat természetesen én is pcn nyomom, de néha jól esik egy kicsit mondjuk száguldozni, nem vagyok egy autoversenyzõ van és az egyetlen ilyen jellegû program ami leköt és minden szempontból azt mondom rá, hogy vállalható az a Forza3 ami ugye nincs PC-re. Azután ott van a fifa amivel pl barátokkal rendszeres összejövünk egy kis "szétlövésre", ez nekem Pcn játszhatatlan (egy ideje nem is próbálkozok vele). Akkor ott a Fable2 ami elõl felállni sem tudtam mig nem játszottam végig, egyetlen baja, hogy túl gyorsan lehet pénzt keresni, sajnos ez sincs PC-re (mondjuk nem is azon játszottam volna), Mass Effect 1-2 ezt szintén Xboxra vettem meg, egyszerûen mert nekem ezt a stilust sokkal jobban fekszik azon játszani. Hogy a másik oldalról is mondjak valamit, World of Warcraft majd egy évig lekötött, nagyon jókat játszottunk haverokkal, azután ott van a Football Manager ami egy örökös kedvenc, ez meg hiába van xboxra is, ezt csak Pcn tudom elképzelni, mint ahogy egy jó kis stratégiát is. Alig bírom kivárni hogy a Starcraft 2 megjelenjen, amint lehet kapni, veszem meg és állok neki, az 1-et a mai napig nyomjuk. Én továbbra is azt tartom, hogy a két gép jóesetben kiegészíti egymást (játékstilus függõ egyébként, mert unokatesóm csak FPSt nyom, neki egyértelmûen a PC a nyerõ, viszont barátom meg autós játékok és akciójátékok neki meg egyértelmûen a box. Mint irtam korábban is egy szakad 5 éves notija van csak azon kivül)
"... hogy na vajon miért nem tudnak eladni elég játékot Mo-n és hasonló országokban. Hát azért, mert nem mindegy, hogy a minimálbér negyedébe kerül egy játék, vagy megúszom egy tankolás áráért, "
Ha belegondolsz, itt is egy tankolás ára egy új játék, (~12-15e Ft). Csak míg usában mindkettõ olcsóbb (vagy legalábbis megfizethetõbb), addig nálunk mindkettõ drága.
Nem tamagocsi játékok, de arányaiban több a leegyszerûsített játék konzolon, mint a pc-exkluzívak között, sõt. A Halo is sokkal egyszerûbb volt pl. a HL2-nél és a Supreme Commander is jelentõs egyszerûsítésen ment át, mikor konzolra is kivitték a sorozatot, de ott van a GoW, az újabb CoD-ok, satöbbi. Tudom én, hogy ott van pl. a Final Fantasy, de ritka az olyan sajnos, PC-n meg Stalker, Half-Life meg egy rahedli stratégia azért elég komoly felhozatal.
Ez persze nem biztos, hogy baj, de így van, kár tagadni.
Szerintem most arról vitáztok, hogy a csoki fagyi finomabb vagy a vanília? Én mindkét gépre (konzol, PC) tudok mondani olyan játékokat amik nagyon jók és eredetiben is megvannak, és hiányozna ha nem lenne. Az meg hogy konzolra csak 12 éveseknek van tamagocsi játék el kéne már felejti.
Nohát azt nem próbáltam, én elsõ sorban a Metroid 3-ra és a Resi 4-re alapoztam a kritikámat. A PS3 világítós nyalókájából meg nem sokat nézek ki, valahogy nemtom elképzelni hogy egy barokkosan részletgazdag, világos nappaliban bármit is lásson abból az izébõl egy webkamera szintû érzékelõ. Meg akkor a közös tévé még mindig probléma, meg valahogy én egy közeli monitoron jobban élvezem a legtöbb játékot, mint egy távoli tévén.
A cliffy is ott sírt a múltkor mint egy 12 éves emós csaj, hogy "jajjacsúnyakalózok, mind éhen fogunk halni", szóval én az övére se. Profithajhász pöcshuszárok lettek ezek mind, a GoW3 is egy rakás sz...ínesceruzát se ér.
Hát szerintem már egész jó lett wiin a modern warfare reflex irányítása, a pontatlanságra/látószögre megoldás lehet a sony koppintása, esetleg késõbb egy wii HD/3D (vagy biztos kitalálnak egy frappáns nevet)...
Nem tudom ki hogy van vele, de én az Epictõl egyedül Sweeney bácsi és CliffyB szavára adok.
érdekes módon egyre több konzol only játék jön ki pc-re :) hogy is van ez? évente egy szar cég elkezd sírni hogy rohadt pc, mivel szar játékokat csinálnak. Aztán széplassan kimúlnak, mert konzolra is ugyanolyan szar játékokat csinálnak, és azt sem veszik :D
Wiim van is, de annyira azért nem jó, lassú a célzás, sok játék még mindig az analóg karral vezérelteti a fordulást, számomra kényelmes távolságból már pontatlan (akkor is, ha érzékenyebbre veszem) és olyan kicsi a látószög a játékokban, hogy tisztára klausztrofób érzése lesz az embernek... Meg valahogy én egy komplexebb játékot nem is tudnék a nagyszobában, tévén játszva elképzelni, valahogy jobb monitoron... Ráadásul azért nem is kell annyit pankrációzni a családdal :D
Hát a Wiimote fps irányítása van olyan jó mint a bill-egér ha megszokja az ember, ott "csak" a hardver lett gyenge, de annak a "koppintása" lett a PlayStation Move, azzal már asszem jó lesz fpsezni...
Egyébként ha megnézzük akkor a konzolos játékok ára alapvetõen magasabb mint a pc-s (ez gondolom a konzolgyártók sápja miatt van), viszont az árukat is jóval tovább megtartják (avagy szerzõdésekkel tartatják), mint a pc-sek.
Az Epic Games-rõl pedig: nem mondom, a 90-as években jó kis pinball játékokat csináltak, de aztán kb ennyi volt. Unreal sorozat már önmagában egy klón volt, igazából ezek nem játékok, hanem techdemók amivel utána az engine-eket el tudták adni. Utána mi volt pc-re, GoW széria és csá... mindezt tíz év alatt... Tehát ez a döntés igazából nem sokat jelent, játékokat direktben eddig sem adtak ki komolyan, a bevételek az engine-ekbõl jönnek.
szarházi banda mondjuk sose szerettem az epic-et
Én meg akkor nem játszom epic játékokkal. Kvittek vagyunk.
Nekem addig nem lesz konzolom, amíg a bill+egeres irányítást nem tudják hozni FPS-ek és TPS-ek terén. Ha meg pár játék nem jön pc-re, játszom azzal ami jön, azokból sincs mindre idõm, amire szeretném...
Ennek a konzolfikázásnak eléggé ellentmond, hogy az assassins creed 2, és a (kicsit sem splinter cell) conviction pcn is sikeres lett, pedig ezeknek a nehézségi foka a casual szintet súrolja...
Úgye nem haragszol meg ha ezt nem veszem reprezentatív mérésnek? De Magyarországot nagyon nem kellene összehasonlítani a világ többi részével, nagyon különbözik a felfogás meg minden úgy általában.
Fenét van igaza. Csak magyarázkodni próbál, hogy a gyenge játékait védje. Mert valljuk be, a nagy sikersorozatát, a GoW-ot kb. minden téren legyalázza a Rouge Trooper, max. grafikailag nem.
Egyben van igaza,h ogy egy sima hack 'n slash játékkal lehet keresnivalója a konzolpiacon, a pécén viszont nem.
Ebbõl a szempontból valóban elõnyösebb konzolra fejleszteni mert ott az iylent ucatjátékokat is zabálják.
õszintén szólva, pont ezt nem igazán lehet érzékelni. éppen hogy mintha egyre inkább törõdnének a pc-vel, olyan hozzáadott értékekkel, amik túlmutatnak egy sima porton.
Elfelejti,de igaza van.És ezt a pc le van tojva tendenciát egyre több játékfejlesztõ követi....
...vagy a bethesda oblivionja: a mai napig játszom ...a bf2-õt megjelenés napján megvettem: több évig játszottam ...bf bc2-õt megjelenés napján megvettem: majdnem 100 órát játszottam (de eladtam, mert túlságosan rákattantam)
szóval az ár-érték arányt az elfelejti az epic megmondóembere...
igazad van. de nézd meg pl. amit jimmyke írt illetve linkelt (#27)...a bethesda, a bioware, a cdprojekt nem aggódik...õk olyan játékokat csinálnak/adnak el amiket szinte bekötött szemmel érdemes megvenni, igen-igen ritkán okoznak csalódást, ráadásul a sokat emlegetett újrajátszhatóság és a kellõen hosszú játékidõ is megvan...
de persze a többiek erõltessék csak az alibibõl összedobott single-t, szinte már végletekig leegyszerûsített játékmenettel, és a nyomorékabbnál nyomorékabb, vagy csak szimplán elcseszett multiplayert, valamint fektessenek többmillió dollárt marketingeb, vesztegessék meg tesztmagazinokat és site-okat...aztán meg szidjanak mindenkit, aki nem hajlandó megvenni a "nagyszerû" játékukat.
csak egy példa: igen, a MW2 single-jét én is warez-ben vittem végig...nem óhajtottam azért a nettó kb. 7 óráért 12k-t fizetni, bár elismerem, szórakoztató volt...a stalker clear sky-t annak idején megvettem teljes áron 8k-ért (!), és kb. 3 hónapnyi játékidõvel, és fenomenális atmoszférával ajándékozott meg (most ne kezdjünk ízlésekrõl és pofonokról vitatkozni)....gondolkozom, melyik volt a jobb befektetés...
No, pont ezért csinálom azt, hogy XBOX-on csak WAREZ jöhet szóba, PC-n viszont a nekem tetszõ címeket meg is veszem! Sõt, volt olyanra példa is, hogy egy multiplatform játékot (Batman) szépen végigvittem BOX-on, majd mikor megjelent PC-re megvettem arra. PONT! :D
Soksok hõbörgõ emberke...A legnagyobb problémájuk hogy egy kiadó megmondta a frankót: a warez miatt pc-n lófarok a bevétel a konzolokhoz képest. Ezzel lehet vitatkozni,ezt lehet szidni,de ettõl még tény marad. Majd ha a nagy mutlineveknél amiknél nincs semmi extrább védelem nem lesz másfélszer annyi warezjátékos,mint origi (pl Cod 4), akkor lehet kirõl vitatkozni. Addig viszont csak fröcsögtök feleslegesen.:)
Te nem cinikus vagy. Te egy szerencsétlen balfasz vagy, aki azt hiszi magáról, hogy cinikus, sõt mi több humoros... De a humor is olyan távol áll tõled, mint ide Tokió...
És hát igen, az ilyen fogyatékosokat csak fikázni tudom.
felõlem nyugodtan tapsolgass, balfasz ;) igazad van, én csak cinikus vagyok, te viszont fikázol mindig ahogy az igazi internetes tajparasztok, az kell a népnek
Tessék megnézni a kisebb fejlesztõcégeket, akik nem a nagyokat majmolják ész nélkül, hanem eredeti ötletekbõl kiváló játékokat készítenek, és mindenféle hype nélkül is sikeresek. Hogy csak egyet említsek: Mount & Blade... Pedig ez amúgy csak egy "rétegjáték"...
ez hülyeség. Magamon, és máshol is látom, hogy ha jó játék akkor warez után megveszik. az én példáim: ofp, gta4, arma, és ha lesz majd stalker deluxe, mindet játszottam warezon, majd megvettem.
"multi-million-strong raiding party that is pillaging the PC gaming industry" kifejezés tetszett a legjobban :D
"How about making quality games instead of the usual crap with 0 replay value coming right off the conveyor belt lasting a few hours or so?
For the price of a freshly released Dead Horse Beaten Again franchise part n+1 game I can buy the Baldur's Gate saga and the Fallout Trillogy giving me months (!) of gameplay. The quality of games today is incredibly bad, thanks to the likes of Robert Kotick and the horde of dimwits whom he makes a living from.
Thankfully a handful of developers (Bethesda, CD Project, BioWare, Obsidian has it's moments sometimes) are still alive and kicking providing some lasting games to keep me interested in gaming. I buy 2-3 games per year so I understand the gaming industry isn't going to be rich from the likes of me since I'm a tiny fragment of the gaming industry's supporters.
I blame human idiotism."
hát ez nem igaz... ps3 törhetõ, de errõl többet nem tudok (pl pont ezért szüntették be az otheros opciót is, mert azon keresztül haxxolgatták). viszont az xboxról igen.
Egyrészt nincs akkora selejtarány, ha nem tûnt volna fel, már 5. kiadásnál tartunk, az újabbak már nem olvadnak szét. Másrészt semmilyen chip nem kell, csak firmware-t kell írni a lemezmeghajtóra (pc-vel sata-n összeköthetõ, 2 perces meló, ha nem vadállat módjára téped le a burkolatot nyomtalanul), és persze az eredeti firmware-t ugyanígy 2 perc visszaállítani, így gariztatni lehet simán (sõt hallottam olyanról is hogy hackelt firmware-el gariztatták, meg sem nézték milyen van rajta). live-ról meg nem basznak ki(fõleg mert az nem is a firmware miatt basz ki hanem ha warezolt játékot érzékel), de csak akkor ha okos módon ellenõrzés nélkül írod ki a warezolt lemezt, és felismerhetõ (megint csak 2 perc leellenõrizni, és eredetinek látszóvá tenni). Az más kérdés hogy a live egy szar, jelenleg nem sok értelme van, hiszen a multi is igen gagyi még, minden más pc-rõl egyszerûbben elérhetõ.
"de már szembesültünk a kalózkodás hatásaival. Rengeteg nagyszerû független fejlesztõt tett tönkre és ez megváltoztatta a kiadói gyakorlatunkat.""
nana nem voltak azok olyan nagyszerûek... jó játékot kéne csinálni, azt akkor is megveszik ha simán le lehet warezolni, mert MEGÉRI. De amíg szar játékot, vagy esetleg jó de 4 óra alatt végigjátszható játékokat csinálnak ne is várjanak mást... Nálam a megéri megvenni kategória 20 óra felett kezdõdik, jó játékélménnyel.
Csatlakozom. Letöltöttem a mass effect-et egyszer végigvittem és utána megvettem eredetiben (azóta két újabb végigjátszás), call of duty 4 szintén (itt a multi miatt), mass effect 2 collector's edition, unreal tournament 3.... Viszont mw2-ért pl nem adnék pénzt és kb. az ablakon vágtam volna ki az eredetit, ha kipróbálás nélkül megveszem.
"Mert pont azért ewarezol, hogy ne kelljen fizetnie."
Khm...Én azon személyek közé tartózom aki azért szedd le egy játékot esetleg letöltés formájában, hogy letesztelje és, ha tetszik akkor megveszem eredetibe. :P
Konzolra az exkluzív játékok is általában minõségibbek mint a multiplatform címek (mondjuk muszáj annak lenniük, hiszen az adja el a gépet)...
Hadd ne kelljen 100x elismételnem, aki warezol, annak nem alternatíva a 10.000 forintos játék. Mert pont azért ewarezol, hogy ne kelljen fizetnie. Na már most ezek vajon mennyire tekinthetõek potenciális vevõknek? Aki nem is akar elve fizetni a játékért! Semennyire...
A Pécések a minõséghez vannak szokva, a mostani konzoljátékok pedig egy-két kivételtõl és a grafikától eltekintve nem a minõségrõl szólnak.
Szar játékokat cisnálnak, ami ugyan emészthetõ egy 12 éves kínai kölöknek, de nem az olyan embereknek, akik pécén már emgszokták a jót.
Háztartási mennyiség fogalma? Ha meg a boltos csinál belõle businesst az úgy is lebukik egyszer.
Bár biztos lenne olyan, aki minden nap bemenne venni 1 példányt, hogy a hó végén kimenjen eladni külföldön, de ez is feltûnne egy idõ után, azt akkor még a vámosoknak is örülne a szájuk, hogy megint benne lehetnek a TV-be, ezúttal amiatt, hogy Magyarországra szánt forgalmazású software csempészeket fogtak.
Hát ha valami magyarországon 2ezer, máshol meg 12ezer, akkor elég sok magánkereskedõ kezdi el azt, hogy megveszi magyarországon 2Kért, külföldön meg eladja 6Kért az új eredeti játékot, tehát sajnos ez sem mûködhet...
Opeca: "Nem kellett volna a szokásos warez hülyeséggel jönnie" Hát ha pcre egy játékból jóval kevesebbet szoknak eladni mint konzolra, most két eset lehetséges, az egyik az hogy pcn a játék nem érdekel "senkit", a másik a "szokásos warez hülyeség"...
Ja meg ami még nagyban befolyásolja az eredeti eladásokat, az a játék újrajátszhatósága. A PC itt is nagy elõnyben van, mert egy már kiadott játékhoz évekig készülnek a hivatalos és nem hivatalos kiegészítõk, modok. Ezek mind növelik a játék értékét.
A Blizzard is azért gazdagodott meg a WOW-ból, mert folyamatosan jön az új tartalom, hiába a tört szerverek, nem tudnak lépést tartani a hivatalos realmekkel. Csak hát sajnos azért itt Magyarországon a feltöltõkártya ára sem valami túl reális, de mégis ismerek jópár embert, aki eredetin tolja.
Magyarországon azért elég érdekes a helyzet.
Ha ismerõsök között konzol jön szóba, mindig az a kérdés chip-elve van -e, illetve az mennyibe fájna, mert a játékok árai elrettentõek.
PC esetében azonban sokkal jobb a helyzet, persze csak ha olyan játékról van szó, ahol a kiadó nem akar 300%-okakat leakasztani a név miatt, vagy ha nincs is kiadó.
Egy barátomnak gépre is alig volt pénze egy idõben, de amikor megkérdezte, hogy hogyan tudna neten CS 1.6-al játszani minden szerveren, én meg mondtam, hogy: kizárólag Steam, akkor nem sokáig gondolkodott, és meg is vette eredetiben.
Olyan ismerõsöm viszont egy sincs, aki pl egy Need For Speedet megvett volna eredetiben az utóbbi idõben. És nem azért, mert nem tetszene nekik a sorozat, hanem azért, mert az EA árai irreálisak a magyarországi keresetekhez képest.
Egy kicsit elgondolkodhatnának már a kiadók, hogy na vajon miért nem tudnak eladni elég játékot Mo-n és hasonló országokban. Hát azért, mert nem mindegy, hogy a minimálbér negyedébe kerül egy játék, vagy megúszom egy tankolás áráért, max ezen a héten nem készítek 0-100-as videókat a youtubera az új kocsimról amit most vettem fél havi fizetésembõl, igaz a szomszéd államba kellett érte utaznom.
Meg azért mára minden értelmesebb játékfejlesztõ tudja, hogy ma a kiadók már csak azért vannak, hogy a tulajdonosok továbbra is versenyezhessenek a világ 10000 leggazdagabb embere listán. Amúgy teljesen feleslegessé váltak, mert õszintén ki az, aki rendelkezik olyan géppel, hogy a legújabb játékokkal tudjon játszani, de nincs internete és bankkártyája, hogy online megvegyen és letöltsön egyet?
Ja, hogy nem sikerült olyan játékot készíteni, ami elég önreklámot termelne magának az interneten, mert akkora szar, viszont el kéne adni, mert különben elveszi a Ferrarimat a befektetõ, aki felkért minket a játék elkészítésére(és persze minden hülye ötletéhez ragaszkodott a játékban)? Hát keressünk egy kiadót akkor, hátha hajlandóak eladni ezt a szar, és talán kapunk is az eladásokból 10%-ot...
Azért szerencsére vannak kívételek, ott volt pl a Flat-Out 2, németbe valami 12k körül volt euróból átszámolva, Magyarországon meg 2000 forintért elõrendelhetõ volt ingyenes házhozszállítással. Sikerült is eladni belõle nem keveset. Ez többek között a magyarországi (magyar) forgalmazóknak köszönhetõ, akik azért tisztában vannak az itthoni piaccal, csalódtam már kellemeset velük kapcsolatban párszor, de amikor egy nemzetközi kiadó ragaszkodik a horribilis árakhoz, akkor sajnos õk is tehetetlenek.
EPIC FAIL!
"Felemás évet zárt a Ubisoft: a francia kiadónak akad néhány komoly sikercíme, ám ennek ellenére sem tudták nyereséggel zárni a mögöttünk levõ üzleti évet."
Mondtam, hogy ezek öt év és becsõdölnek. Csõdöljenek is.
"Ez azért van, mert a konzolokban van a pénz."
Így van, ez igaz, ezzel le is kellett volna zárnia a mondandóját és még azt is mondtam volna, hogy hát basszus, ez így igaz. Nem kellett volna a szokásos warez hülyeséggel jönnie, mert már senki sem veszi be, hogy a warezbõl bármiféle hátrányuk is származna egy fejlesztõcsapatnak.
Kész, vállalni kell, hogy profitorientált cég, ahol több pénz van, oda fejlesztenek.
Költséges egyszerre olyan csapatot fenntartani, amelyik konzolra is ír, meg pécére is portol.
Ez egy nagyképû hülye gyerek. Mit akar a GoW-al? Most essünk hasra tõle? Ugyan már. Ott van a Rouge trooper ha már ilyen stílusról akarunk beszélni. Ja, hogy csak a grafika számít.
Azért a PC-s piacon is lehet keresni. Igaz nem annyit, mint a konzol játékoknál, de azért nem elhanyagolható egyáltalán: Link. Ráadásul ebbe a felmérésbe a 2 konzol örült USA és UK szerepel.
PS3 egyaltalan nem torheto ?! Ne beszelj mar csacsisagokat,foleg a tomeg elott ne. Csupan 4 Kinai munkatarsam van akik ilyen ps3-al rendelkeznek,es a Kinabol hozzak a jatekokat hozza,30-40 da'n korona a'ron. ( kb.1200-1800 HUF )
Pedig annyira nem is vészes a pc helyzete, KÉTSZER AKKORA BEVÉTELE VOLT AZ UBISOFTNAK PCBÕL MINT PSPBÕL, ÉS SOKKAL TÖBB MINT PS2BÕL, PEDIG MINDKETTÕ KONZOL!!! katt
PS3 egyáltalán nem törhetõ, Xbox360 pedig elég kockázatos (magas a selejt arány, és garanciavesztéssel, Live-ból kitiltással jár a chip). Egyedül a Wii az ahol a törésnek gyakorlatilag semmi hátrány nincs, ráadásul egy SD kártyával elvégezhetõ. Viszont Wii-bõl rengeteget adtak el, és nagyrészét olyanoknak akik warez-t hírbõl se hallottak. Ezért bár látványos az Xbox360 és Wii warez, a kiadóknak nem okoz komoly érvágást (Wii címeknél azért elõfordult már).
A PC-t meg nem szabad leírni. Valamiért a Blizzard játékoknál soha nincs eladási probléma. Jó játékot kell készíteni, magas hozzáadott értékkel.
Ja, és a cikkírónak üzenem, hogy FORRÁST MEG KÉNE ADNI, BAZ...bár ez itt asszem felesleges elvárás. Már csak azért is szar, mert magyar cikket a külföldi ismerõsöknek nem tudok linkelni...