?? Nem volt elég világos, mire gondolok? Akkor azt hiszem, nincs esélyünk megérteni egymást! Tõlem lehet a 300 a kedvenc filmed, nyugi!
Gondolom a Sega TW blogján kiadott Clan feature rész pont azt a 8 játszható családot mutatja be amelyek játszhatóak lesznek. (Chosokabe, Date, Uesugi, Moori eddig) Ezek után nem lehet szerintem bûn kihagyni az Oda, Takeda, Shimazu, Tokugawa családokat(az utolsó 8. viszont kérdéses számomra). Kérdés azonban, hogy a készítõk mit látnak jónak ebben az esetben.
szóval zavar hogy más célok lebegtek a filmrendezõk szeme elõtt? :)
aztaaa, egy film a történelmet vette alapul de aztán másitott rajta, nahát, ilyet még filmbe sose csináltak, és nem is szabad, huu... viccelsz remélem. elhiszem hogy zavar, de ez a te problémád, ettõl még a film lehet jo vagy rossz, de ezt negativumként felroni, hááát.
Az alábbi családokat tudtam összeszedni az eddigi információk alapján: Takeda, Hojo, Date, Uesugi, Imagawa, Chosokabe, Oda, Tokugawa Kérdés, hogy ezek közül mind játszható lesz-e , mert ezeken kívül még szerintem a Moori, Shimazu, Asai, Asakura stb. családok is bõven beleférhetnének a játszható kategóriába.
Bocs, javítanám: "de még így is tartok tõle, hogy az a 20 fajta egység csak a nevében fog különbözni népenként"
Nos, mivel itt egyesek - úgy látom - nem ismerik a konstruktív vita intézményét, valamint mások véleményének tiszteletben tartását, tényleg nincs értelme folytatni, ezért én is lezárnám a magam részérõl a témát. Csak egy utolsó megjegyzés: a 300 c. filmben (a gyengébbek kedvéért még 1x leírom) az nem tetszik, hogy egy érdekes és jól ismert, valós történelmi eseményt fantasy-sztorivá "silányít" (elnézését kérem a fantasy-rajongóknak!) - legyen fantasy, de akkor ne lopjon a történelembõl! Egy nagy ember mondta 1x, hogy a történelem érdekesebb dolgokat produkál(t), mint amit az emberi képzelet ki tudna találni - én ezzel értek egyet! Na mindegy... Az AoE2 pedig egy nagyszerû játék, rengeteget játszottam vele, de kérem: ne hasonlítsuk már össze egy total warral!! Egyszerûen más-más kategória! Ha nekem egy játék lemodellezi (vagy legalábbis le szeretné) a középkori Magyar Királyságot, akkor nekem ne Budapest virítson ott fõvárosként, a Duna ne egyenesen folyjon át a Kárpát-medencén, és ez a szerencsétlen közép-európai nagyhatalom (mert az volt) ne egy kib...szottul elnagyolt tintapacaként virítson a térképen csak azért, mert az alkotóknak nem volt kedvük kinyitni egy tört. atlaszt a megfelelõ évszázadnál!!! A kitalált fantasy-egységekrõl nem is szólva...oké, téma lezárva! Várom az új infokat shogun2-témában! A 8 játszható klán tényleg kicsit kevésnek tûnik, de még így sem tartok tõle, hogy az a 20 fajta egység csak a nevében fog különbözni népenként...egyébként ez tényleg nehéz feladat, kemény dió a készítõknek: ez a történelmi hely és idõ kínálja a legkevesebb variációs lehetõséget egységek terén (legalábbis a totalwarokban eddig feldolgozott korok közül) - és itt vissza is tértünk eredeti vitaindító témánkhoz: mennyire is voltak hasonlóak az egységek az adott korban?
A nyolc klánt kicsit keveslem abba az érába, igaz az elsõbe is csak annyi volt, de akkor is kimaradt szerintem jó pár jelentõs család. Császár? Fura inkább sógunnak kéne lennie mivel õ volt a tejhatalmú úr abban az idõben igaz az utolsó Ashikaga-sógunok már csöppet tutyimutyi tehetetlen személynek számítottak.
Na akkor hogy oldjam a feszültséget, néhány campaign információ:
-A játék a 16. századi feudális japánban játszódik. -Nyolc(+1 tutorial) játszható faction lesz, ezek a klánok.Mindegyik klánnak különbözõ harci,diplomáciai erõsségei lesznek, és a természeti erõforrások is mások. -Klánonként 20 fajta egységünk lesz. -A játékon belül lesz egy ún. "Sengoku-pedia" amiben minden játékbeli egységrõl,klánról és technológiáról olvashatunk, lesznek benne taktikai segítségek, és történelmi információk. -Pápa helyett itt Császárt kapunk majd. -Az animációk sokkal élethûbbek lesznek az eddigi TW játékokhoz képest, profi harcmûvészekkel vették fel a harci mozdulatokat. -A játékban egyszerre 56.000 egység lesz megjeleníthetõ, kíváncsi vagyok kinek bírja majd a gépe :D -Az AI harcmodora Sun Tzu - A háború mûvésezte c. könyvben leírtakon alapul. -A kevés féle egységtõl nem kell félni, minden egység egyénileg costumizálható és specializálható lesz többféle módon. -A várostromoknál az elfoglalt épületek csökkentik/növelik majd a seregek morálját. -A tengeri ütközetek nem olyanok lesznek mint ez Empireben vagy Napoleonban, nem nagyon lesz ágyúval szarrá lövöldözgetés, inkább egymás hajójának az elfoglalása lesz a cél. -Csata elõtt több mint 100.000 féle lelkesítõ beszédet hallhatunk. -Sokféle ügynökünk lesz, rengeteg diplomáciai opcióval. -65 provincia lesz összesen, ebbõl hárommal fogunk kezdeni.
Legközelebb a multiról gyûjtök majd, ha van rá érdeklõdõ :)
Japán hadtörténelemhez itt egy "új" könyv. Egy másik fórumból:
#99 Conlan, Thomas D.: Szamurájok - Fegyverek és harci technikák 1200-1877 Ventus Libro Kiadó, 2010
Na erre inkább nem is reagálnék akkora baromság. De mégis... egy több mint 1000 éves történelmi korszakról beszélsz ember!!! Volt , hogy azon múlt az események alakulása, hogy nem vett fel sapkát valaki, aztán megfázott, és idõ elõtt meghalt..császár volt az illetõ. Róma bukását is ajánlanám a törikönyvekben elemezni. Még az utolsó évszázad sem volt evidens bukás ügyileg. De ezt tényleg csak nem TÚL mélyen és populárisan... Ez a többi érved meg olyan -minek eszünk úgyis megéhezünk-hozzáállás. Nem majd egy hónapig ülök a gép elõtt mi, Amúgy meg aki az elcseszett csatáit tölti vissza, magát bassza át. És igaz a tw alapvetõen játék...TÖRTÉNELMI játék. És legtöbbünknek csak az arányával van a gondunk, mondom ezt úgy, hogy a sógunnal(1) kezdtem.
Itt én befejeztem a vitát, sajnos egyesek képtelenek értelmezni a leírt szöveget, és folyamatosan próbálják a maguk igazát hajtani, amiknek az eredeti vitához köze sincsen. Egyébként is ez már eléggé off ebben a topicban, úgyhogy kérek mindenkit hogy fejezzük ezt be, mindenki úgy játszik és azt gondol amit akar, úgyis csak a saját igazát fogja mindenki elfogadni. Idáig vagyok hajlandó elmenni értelmes vitapartnerként, innen már úgyis csak a 'kurvaanyádat hát nem érted hogy hülye vagy' következik, aztán meg a moderátor.
Valaki inkább dobjon be egy jó kis shogunos témát, hírt vagy videót, és kielemezzük!
nem zavar hogy különbözõ célokkal készültek az emlitett filmek? A 300 készitoi biztos rohadt sajnálják hogy nem feleltek meg az igényeidnek, de tényleg. :)
Eh, amit csináltok, az úgy hívják sznobizmus. Semmi más. Így nem jó, meg úgy nem jó...
Az a baj, ti azt várjátok el, hogy egy játék ami a széles tömegeknek készül, reális legyen. De miért? Könyörgöm miért? Se játéktól, se filmtõl se sorozattól ilyet elvárni nem szabad!
Ott a 300.c film. Igen is jó film volt. Nem történelmi film volt, soha nem is nevezte annak senki, az egy képregényen alapuló fantasy. Ilyenkor szoktam megkédezni, vajon a Csillagok Háborúja elõtt is morogtok, hogy de nincs is a valóságban lézerkard, jaj de szar film ez!
A Total War-ra vissza térve, mégis mi a baj vele? Melyik egység melyik TW részben nem stimmel? Annyira stimmelnek, mint ahogy az egy játéktól elvárható. Ez nem egy oktató program a hadtörténész hallgatóknak, hanem egy JÁTÉK!
Az Age of Empire 2 -re emlékeztek? Nagyon jó RTS volt, érdekes történelmi korokban játszódott, és ÚRISTEN! a pap varázsolni tudott benne , gyógyítani meg azt hiszem áttéríteni az ellenséges egységet. Ilyen a valóságban nem is volt, akkor hát az Age of 2 se jó? A logikátok alapján az egész szar, hiszen teljesen hiteltelen történelmi szempontból.
Mintha a számból vetted volna ki a szavakat, MaRee! Teljes mértékben egyetértek! Örülök, hogy vannak, akik hozzám hasonlóan gondolkodnak errõl a nagyszerû - és nem érdekel, ki mit mond: elsõsorban is történelmi - játéksorozatról!!! KingPunisher: nem értünk egyet, de élvezd úgy a játékot, ahogy neked jó, engem nem zavar! Engem a filmekben is kiborít a korhûség figyelmen kívül hagyása, a tárgyi tévedések, pláne a történelem és a mese (legenda, mitológia stb.) összemosása: ez sajnos angolszász jellegzetesség (legjobb példa a Szent Grál legendája, az egyetlen, amit az Arthur-legenda mellett magukénak érezhetnek a saját kis szegényes múltjukból)... Jó példa a 300 c. film: sikerült egy izgalmas történelmi témát elcseszni azzal a hatalmas baromsággal, hogy nem az igazi sztorit filmesítették meg, hanem annak a gagyi amerikai képregény-változatát!!! Lett belõle egy ponyvafantasy szõrtelen habtestû spártaiakkal, szörnyszülöttekkel, mesebeli lényekkel, és 100-ból kb. 90 ember csak a "this is Sparta!" felettébb sokatmondó ordításra emlékszik belõle, meg a mátrixos lassításokra...a Gladiátor és az Utolsó szamuráj az etalon nekem: nem tökéletesek persze, de megvolt a szándék, és bele tudod élni magad a kor hangulatába, ahogy kell!! Na, mindez igaz a total warokra is - de szerintem csakis az említett modokkal játsszva (sajna)!!! Végül a lényeg: mindenki úgy élvezze a totalwarozást, ahogy akarja! Csak totalwarozzatok! Uff
Nem a sereg összeállítása a lényeg, az senkit nem érdekel hogy nem voltak full íjász seregek meg full berzerker seregek.. Az a baj hogy NEM IS LÉTEZTEK ilyen egységek a valóságban, vagy ha igen, akkor egyátalán nem hasonlítottak arra ahogy a játékban megjelennek, egyedül ezzel van probléma.
Empire-ban van külön történelmi hadjárat Napoleonnal, szal a töri "buzik" megkapják amit várnak. de a Világ meghódításában már TE vagy a történelem. Ezért total war. és ez a lényege!
Jah hagyjuk én kurva jol szorakozom vele, full gladiátor seregekkel stb.. Leszarom hogy ilyen nem igen volt.
Bambusz doboz nem köll :P Art book sem annyira, sokkal szebb könyveket lehet venni pár ezerért a4-es méretben.. Izé klán meg nem izgat fel majd ha az alap 8-al vagy mennyi van kitoltam.. :P
ÁÁ ez elég meddõ vita. Nem vagyok történelem buzi de vegyük pl Rome-t. Ha tolom Egyiptommal akkor még szerény töri tudással is le lehet venni, hogy kurvára nem történelem hû hogy elfoglalom Britanniát. Már pedig ez eléggé odaver a "realizmusnak". Ezek pc-s játékok gyerekek nem töri könyv, csupán némi ihletet merítettek egyes történelmi korokból. Ha már felhoztad a Dow2-t a másik kedvencem akkor mondok neked egy egyszerû példát, 1 space marine akár több száz orkot meg tud ölni (kitalált világban).. Dow2-ben csöppet máshogy van.. A Balance kedvéért akár fordulhat is az erõviszony hisz csupán a modellek meg a hangulat az ami kötött a wh40k univerzumhoz.
"Azt pedig nem értem, hogy ha korhû a játék, akkor miért nincs köze a valósághoz." Mert nem korhû, ezt honnan veszitek.. hol írták ezt a készítõk ? Nha hagyjuk is ezt mert én nem kívánom minõsíteni sértõen senki gondolatát. Akinek nem tetszik modozzon, hajrá, lényeg a szorakozás nekem az eredeti jobban bejön.
Ennyi...gagyi szar , nyomorékoknak való történelmietlencsillivilliokádék van elég. Ez ne legyen az. Ha tehetném én igenis történelem szimulátorrá változtatnám(nagyon félek ,hogy még a minimumot sem éri el) de értem én, hogy a tömegeknek nem tudnák eladni. Azt azért megtehetnék végre, hogy legalább a beállításoknál választhatnál realiti opciókat.
Hát most itt rohadt nagy baromságokat hordtál össze, már bocs. Mint alattam Gubo említette ez egy történelmi játék, tehát igen is fontos hogy valamennyire hû legyen a valósághoz és a történelemhez.Ez nem egy középkori fantasy játék kitalált dolgokkal, hanem a középkori Európa és Közel-Kelet.
Te sem örülnél, ha a legújabb DoW2 kiegben lila orkok harcolnának a space marineok oldalán, vagy az eldar egységek között imperial guardok lennének. Az pedig kitalált világ és sci-fi, mégsem csinálnak benne ilyen baromságokat, mert nem hû a világhoz.
A játékélmény fokozása és a történelmi hûtlenség között nem értem a párhuzamot, rengeteg ember töltötte le pl a már említett BC modot, vagy a Stainless Steelt, esetleg a Magyar Mod-ot, vagy a Total Realism modokat mindegyik játékhoz, a játékélmény fokozása végett.Ezek nem balance nélküli bughalmazok, a mod fejlesztõi többet foglalkoztak a balanceszal és a történelmi hûséggel mint a játék eredeti alkotói(sajnos).
Az egységek kinézete pedig rohadtul nem mindegy, egy történelmi játékban még ha az nem is "szimulátor" igen is legyek annyi a fejlesztõkben hogy normálisan utánanéznek(legalább annyira mint a modderek, némelyik modnál többszáz oldalas topicok vannak csak arról hogy egyik-másik egység a valóságban hogy nézett ki és mik voltak a jellemzõi), hogy vajon hogy is nézett ki egy római triarii, vagy hogy a huszárok valójában magyarok voltak, nem lengyelek. És amúgy sem mindenki "madártávlatból" játszik, én pl szeretek nagyon közelre zoomolni hogy lássam hogy harcolnak az egységek, de gondolom nem vagyok egyedül vele.
Azt pedig nem értem, hogy ha korhû a játék, akkor miért nincs köze a valósághoz.
Nos, mert ez egy történelmi játéksorozat elvileg, nem pedig fantasy! Én pedig töribuzi vagyok, és imádok ilyen játékokkal játszani, ahol beleélhetem magam egy izgalmas kor részleteibe - nem kell itt történelmi szimulátor, de a kiindulópont (értsd: a játék kezdete) igenis legyen korhû! Utána meg alakul,ahogy játszol, mivel ez egy játék! Nem gagyik az egységek?? Hasonlítsd össze vmelyik - általam említett - mod egységeivel, majd látod, mirõl beszélek! Persze madártávlatból minden hangya egyforma, de akkor nem is használod ki igazán ennek a játéknak a lehetõségeit... És ne beszélj nekem "hangulatról" battlefied assassinok, sherwoodi íjászok és lángoló disznók között Bran híres középkori fellegváránál.... Ja, és bocs, de egyetlen korban se voltak legyõzhetetlen egységek - tudod, nem fantasy.... A modokról meg olvasd el még1x, amit írtam... A lényeg: Te úgy látod - én meg így! Nincs ezzel semmi baj!
Ez a Shogun 2 sakk szerintem elég gagyi, nekem annyira nem tetszik. A figura viszont jól néz ki, azt elfogadnám. Bár 10k-t nekem az sem ér. Jo lesz egy sima Shogun 2 is..
Háát ezt sosem értettem, hogy valakinek miért számít az hogy történelmileg nem hû egy játék. 500 évet amugy sem élsz meg képtelen lennél kormányozni egy totális birodalmat, akkor meg mit akarsz ? Ezek nem szimulátorok, a játékélmény fokozása végett sok dolog persze hogy torzítva kerül bele. Egységek kinézete gagyi ? Hát ezt még nem is vettem észre :P , talán mert madártávlatból tolom.. Érted ez olyan mint egy film, pl. nézed az uj Spartacus sorozatot, iszonyat jo szerintem, nos ott is elég komoly ferdítések vannak. Ez nem errõl szól, hanem a játékélményrõl a hangulatról. Voltak kiemelkedõ legyõzhetetlen egységek szinte minden korban, de azok sem véletlen nem ugy kerültek bele és nem abban a formában.. De erre ott vannak a modok, ahol nincs semmiféle balance, millionyi bug stb.. de cserébe egy csöppet korhûbb a játék, ami még is köszönõ viszonyban sincs a valósággal. Én igy látom.. Rome total War !! "Vanilla"
Nem semmi... Azt hittem, hogy csak nagyon le lett butítva a grafika... No meg elég kis felbontásban is van feltöltve... Elsõre teljesen bevettem, hogy ez a s2-bõl valami elõ-elõzetes demo-ból van...
A video végén van pár egységrõl kép: http://www.youtube.com/watch?v=EqH4oEFctRw&feature=related
Oké, srácok, akkor pontosan leírom, én hogy is gondoltam/gondolom ezt a dolgot: a vanilla verziók (a Napoleon azért kivétel, nem is értem...) azért játszhatatlanok nekem, mert élvezhetetlenek számomra: mert az egységek kinézete sokszor szinte gagyi, mert a mozgásuk túl gyors, vagy túl lassú, mert sok a "fantasy" egység, viszont van egy csomó igazán "angolszászos" történelmietlen baromság...magyarul, engem az zavar, hogy nagyrészt nem valósághû, és nem is korhû a vanilla játék! Ezen pedig igenis rengeteget javítanak a modok, csak kell egy kis energiát fektetni bele, hogy rátalálj az igazi, igényes modifikációkra: ilyen a Rome-nál az EB, az RTR, az Invasio Barbarorum, a Medieval 2-nél a Brocken Crescent, a Magyar Mod, és igen: az SS is (a hosszú körváltást már kiküszöbölték, játssz a legújabb verzióval!) Lehet, hogy ez csak a modok 1%-a: de ez az 1% érte el azt, hogy évek óta játszom még a Rome-mal is, és nem raktam el az elsõ fél óra után örökre... Az AI-val nem foglalkozom: azt - ha a fejlesztõk hülyére csinálták - úgysem lehet igazán javítani modokkal sem: sz..rból nem lehet várat építeni, ugye!
Szerintem sem játszhatatlan az AI. Most Romaval tolom és elég szép megmozdulásai vannak az Ai-nek. Persze nem hozza ki a maximumot a lehetõségekbõl de probál oldalba kapni, megkerülni, ráront az elõretolt íjászokra lovassággal stb.. Pont az Ai-t emelték ki a készítõk amit tökéletesre akarnak csiszolni, sõt azt nyilatkozták addig ki sem adják míg nem lesz az. Volt pár video ott elég szépen játszott a gép. Tökéletest nem várok de tuti lesz fejlõdés. Modokról meg nekem is az a véleményem hogy inkább kerülni kell nem véletlen olyan az alap amilyen.. Persze izlés dolga kinek mi a fontos. Van akinek a sokféle modell..
A hivatalos honlapon azt írják, hogy: Grand Master Edition = Sakk készlet + full Collector’s Edition
Míg az egyetlen helyen, ahol hivatalosan elõrendelhetõ (GAME [www.game.co.uk]) Grand Master Edition = Sakk készlet + Limited Edition
Remélem, mire kijön egy Demo, javítják, mert már nagyon kattintanék a megrendel gombra...
bgabor:
Annyit azért tudok, hogy az egyenruhák egyformák, de utána is néztem mielõtt beírtam.
Hunor1:
Már a medievalhoz is vannak fasza AI modok amik sokat dobnak a játékon, a fejlesztõk pedig mondták hogy tudják hogy eddig szarul csinálták, valamelyik videóban volt szó AI improvement-rõl. Egyébként meg ebben is benne lesz már az, mint a Napoleonban: campaign csatánál ki lehet választani hogy AI vagy élõ játékos ellen akarod játszani a csatát, ott pedig egyáltalán nem biztos hogy könnyen nyersz :) Persze ez csak eredetinél mûködik, de aki ezt nem veszi meg, az ERETNEK! :D
Nem voltak azok játszhatatlanok, mert hamar kijöttek az elsõ patchcek hozzájuk. Mind a mai napig a vanilla Rome és a Kingdoms a király. A modjaikról pedig ne is beszéljünk, többségük használhatatlan. Említhetném a népszerû Stainless Steelt, aminek az az "apró" hibája volt, hogy majd egy percig end turnözött. Komolytalanok, legalábbis a 99%-uk.
Ha nem értesz hozzájuk, honnak tudod hogy nem ugyanolyan egyenruhát hordanak? :D(Mellesleg de, tökugyanolyat hordanak) A SWAT egyébként csak egy csapat rendõr, akik különleges kiképzést kaptak, semmi közük a katonákhoz és a hadsereghez. És van belõlük minden amerikai megyében/nagyvárosban.
korábbi hsz.-em nem a katonák klón modelljére akartam kihegyezni, hanem amiatt aggódtam hogy a diplóban nem lesznek új opciók, illetve az AI is kb Med2-es lesz. Hogy nem lesznek ebben semmilyen változások és nagyon hamar sematikussá válnak a csaták!Pl az elsõ sorban lerakott 4-5 egységre szinte hangyabolyként rázúduló ellenfélt a szárnyakon lovassággal megkerülve, oldalba-hátbakapva szinte minden csatát ugyanúgy megnyerünk, mindegy hogy ashigaruk vagy spearmenek vagy hastatik...Jó majd jöttök hogy az AI is fog próbálkozni megkerüléssel, de ez abban fog kimerülni hogy 1-1 egysége megy bal illetve a jobb szárnyra kerülni és slussz( ne tévesszenek meg a modok senkit, vanilláról beszélünk) Ráadásul ez a rész is már kevésbé moddolható lesz mert a szöveges fájlok helyett itt is a bináris verziókkal dolgoznak majd...:(
Én meg kicsit hevesen reagáltam, bocs! Amit most írtál, azzal biz. fokig egyetértek (hasonló stílus), de azért nem teljesen: értem én, hogy a francia, meg a svájci sorgyalogos egyenruhája max. színben tért el, de ha belegondolsz, azért a nyugat-európai, közép-kelet-európai és a keleti viselet már jelentõsen különbözött: azért egy lengyel szárnyas huszár, vagy egy ulánus, egy magyar hajdú, vagy egy horvát határõr, egy orosz sztrelec, egy török szpáhi, vagy egy perzsa vagy mogul nehézlovas stílusban is gyökeresen különbözik egymástól. És ha jobban belegondolunk, ez már legalább akkora sokszínûség, mint ami az ókorban, vagy a középkorban volt (csak ott nem is az egyes népek viselete különbözött annyira, inkább minden egyes harcosé más volt – mindenki olyan felszerelést szedett össze, amilyet tudott :), oké, ez talán Rómára nem volt igaz, de a többire feltétlenül!) Szóval szerintem minden csak odafigyelés, és igényesség kérdése: a modok az Empire-ben is megmutatták, hogy lehet sokszínûséget csinálni (korhûen ráadásul!!), csak akarni kell!! Jobban, mint ahogy a fejlesztõk akarják…
Bevallom igazad van, én fogalmaztam hülyén. Nem úgy értettem, hogy ugyan olyanok voltak az egyenruhák, viszont nagyon hasonlóak.Leginkább színben tértek el, de stílusilag szinte megegyeztek. Mindegyiknél volt feszülõs, nyakig felhúzott nadrág :), térdig húzott zokni, majdnem térdig érõ kabát, nagy vissza hajtható kabátujj alatta buggyos ingujjal, és kalap.
Igaz ezt színben és formában(fõleg a gombok terén) kicsit megvariálták a különbözõ népek, de remélem érted mit akarok mondani, és igazad van, én nem akarom a fejlesztõket védeni, csak megjegyeztem.
Én nem tudom mit vártok, legyen bent repülõ elefánt meg sétáló delfin ? Persze hogy egyformák lesznek az egységek, 1 kultúra 1 kor. Nem lõhetnek lézerpisztolyos cowboyok meg nem lehetnek parittyás busmanok sem bent. A különféle klánoknak lesz esetleg, 1 speciális egységük, meg speciális art of warok. Talán a fegyverzet erõssége is enyhén eltérhet, én ilyesmiket várok csak. 1 országról beszélünk, még csak nem is Roma meg medeival ahol több kutúra találkozik.
"1000 katonai egyenruha - A világ katonai viseletei a kezdetektõl napjainkig" Na, ezt a könyvet tudom ajánlani mindenkinek, aki továbbra is azt vallja, hogy az egyforma egységek a XVIII. sz., a "kor sajátossága" volt!!! Ez: HÜLYESÉG!!! El kéne már felejteni! Egész egyszerûen a készítõk úgy csinálták meg az Empire-t is, mint az összes eddigi total wart (minél újabb részrõl beszélünk, annál inkább): elnagyoltan, egy bétát adtak ki gyak.lag, és ezekbõl a lelkes modolók készítettek nagyszerû játékokat! Én imádom a total warokat, az elsõ shogun kivételével az összessel játszottam rengeteget, de - férfiasan bevallom, tessék, lehet megkövezni - pl. a Rome és a Medieval 2 "gyári" változata egyszerûen játszhatatlan volt számomra!!! Modokkal pedig szenzációs... Szóval a lényeg: nézzétek meg a DMUC modot az Empire-hoz, vagy a fenti könyvet, és rájöttök, mennyire nem voltak akkor egyformák az egységek! Nem kell az "alkotók" baromságát védeni azzal, hogy ideológiát gyártotok rá, mért nem voltak képesek elsõre 1-1 jó játékot összerakni... Ha meg vki mindenképpen ragaszkodik ehhez az "egyforma egységek a kor sajátossága" elmélethez, hát nézzen már utána: ezt max. a XIX. sz. második felérõl nmondhatjuk el, akkor sem általános jelleggel!
Ez azért nem teljesen igaz, ezek ELIT egységek.Az amerikai és brit hadseregben is mindenki ugyan olyan egyenruhát hord, de az SAS és SWAT egységek nem(tudom, hogy a SWAT az nem a sereghez tartozik, de nem tudok most hirtelen elit amerikai katonai egységet mondani, nem értek a modern hadviseléshez).
A játék korhûségén meg lehet vitatkozni, az már a Medievalban és a Romeban sem volt tökéletes, azért készült hozzájuk ezerféle mod.
A játékosok által készített modokról nem is beszélve, ahol sokszor sokkal korhûbb egységek jönnek ki (amik valahogy mégsem egyformák, hiába line infanty nagy részük).
Hát az Empire-nél sajna azért is volt így, mert ez volt az adott kor sajátossága.
Minden népnél szépen felálltak egymással szemben a line infantryk és lõtték egymást mint a hülye, hátulról meg ágyúztak.Ekkor már kezdett kialakulni a standard hadsereg egyenruhával stb, néhány népnél voltak extrém kivételek mint pl Indiánál, de máshol a valóságban is "ugyan azok" voltak az egységek.
Remélem nem az lesz, mint az empire-ben: ugyanazok az egységek és ugyanaz a fejlõdés fa minden népnek...
Közben utána néztem eddig úgy tûnik három szigetet kapunk(Honsú,Sikoku,Kjúsú), és ez együttesen lesz akkora mint mondjuk a Medieval 2 térképe, tehát nincs mitõl félni.
Persze, nem kell ettõl félni hogy ugyan olyanok lesznek az egységek.. Európában is megvoltak a különbözõ páncél/fegyver formák amiket mindenki használt az adott idõszakban(láncing, lemezvért, stb), mégsem voltak egyformák az egységek :)
A Shogun amúgy is minden újítást és jó ötletet tartalmazni fog, amik az azóta kijött részekben benne voltak, szóval nem egy Medieval 2-re ráhúzott japán mod lesz, ne aggódj ;)
A japán szigetvilág pedig több mint háromezer szigetbõl áll, ebbõl gondolom nem csak egyet fogunk megkapni a kampányban, de ha igen, szerintem akkor sem lesz extrém rövid a játékidõ.
Különféle képességek lesznek amolyan "art of war", ez különbözteti meg fõként a klánokat.. Kínában is rengetegen karatéztak , de sok sokféle irányzat volt, ami mind más más stílust képviselt. Lehet egyik lejtõn lefelé lesz erõs másik meg dombnak felfelé.. Jó ez most amolyan sarkított példa volt de értitek.. Jó lesz ez, már alig várom...
Nem tudom észrevetted-e, de az Empireben minden sereg 70% line infantry volt. Annál valószínûleg változatosabb lesz ^^
Én viszont egy valamitõl tartok.Ugye ez egy szigeten játszódik és csak japán klánokkal. Így jóval beszûkültebbek lesznek a variációk, sõt a seregek kb ugyanazokból a modellekbõl épülnek föl tehát amolyan klón háborút fogunk kapni csak más színekkel..:( Ez még ok is lenne ha ezek ellensúlyozására legalább kapnánk egy BÕVÍTETT diplomáciát és az AI megújítását. De attól tartok hogy itt csak a meglévõ sémára csak egy grafikai köntöst húznak , lényegében egy MOD-ot kapunk majd..:(((
Az Empiret olyan 9k körül vettem, Medieval II Kingdomsszal együtt olyan 3k körül volt, Rome-hoz meg netrõl van multiban is mûködõ key-em :)
Gondolom nem teljes áron vetted Steam-en a TW részeket. :) Akcióhoz meg idõ kell, szerencsére sokat nem kell várni. Én is Steam-en szedtem össze a TW-ket.
Erre találták ki az eszperantót. Teljesen szabályos, mesterséges nyelv. Mivel nincsenek benne rendhagyó dolgok, vagy különleges formulák esetek, ragozások, különleges igeidõk ezért elég a szabályt megérteni és a szavakat megtanulni. Mondanom se kell, hogy ugye nem terjedt el.
Mert az emberiseg egy nagy buta majomivadek. Hangsulyozzuk, milyen okosak vagyunk, mikozben egy ilyen egyszeru feladatot nem tudunk megoldani.
Pedig a megoldas egyszeru lenne,egy nyelvet kinevezni vilagnyelvnek, mondjuk az angolt es kotelezni az orszagokat, hogy ovodatol mar jatekos formaban tanitsak ezt a nyelvet. A gyerekek sokkal gyorsabban tanulnak igy mar 6-7 evesen siman elsajatitanak a "masodik nyelvuket".
Persze az emberiseg van olyan hulye, ha ezt megprobalnak bevezetni, akkor a vezeto hatalmak egybol kitalalnak, hogy miert nem az o nyelvuk ez a "masodik nyelv" es megvetoznak javaslatot. Igy pedig senki nem jarna jol, ellenben mindenki veszit.
Attól függ honnan nézzük. Az EU-s átlaghoz képest igen le vagyunk maradva az tény. De az EU-s átlag arról szól, hogy legalább 1 idegen nyelvet beszélõk aránya. Tehát nem arról van szó, hogy EU-ba mindenki keni vágja az angol nyelvet. Nos ebbe beletartozik, hogy a Balti államoknál szinte mindenki beszéli az oroszt, a szlovákoknál meg a cseh nyelvet. A szlávok egymás nyelvét elég jól beszélik. A skandinávok (mivel germán nyelvcsalád), 3 délután alatt már tudnak angolul. :) (túlzással persze). Dánoknak se gond pár hónap alatt németül eltársalogni, nagyon tanulniuk se kell rá konkrétan. Franciák, meg a déli állmok (spanyol, portugál, görög, török) az idegenforgalmon kívül, kb leszarják a nyelvtanulást. Pedig egymás nyelvét nem nagy kunszt megtanulniuk.
Sajnos mi a magyar nyelvünkkel eléggé egyedül vagyunk itt Európában. Nekünk a semmibõl kell megtanulnunk egy idegen nyelvet, semmihez se tudjuk kötni. így sokkal nehezebben boldogulunk bármilyen nyelvvel. Ez a fõ oka a lemaradásnak, nem az, hogy lustábbak vagyunk egy svédnél és csak siránkozunk. Az is igaz, hogy ezzel együtt kell élni, ez van ezt dobta a sors. Mások meg Afrika közepén születtek, azzal élnek együtt. Tehát én se a siránkozást akarom erõsíteni, igen is lehet tenni valami az elõre lépésért. Csak ezzel azt akarom mondani, hogy ennek azért van más oka is, nem csak a "lustaság".
Nem arról van szó, hogy nem jó ha honosítják a játékokat, csupán roppant idegesítõ minden total war topikban meg sok másikban is a siránkozást látni, hogy miért nem magyar, miért nincs magyarítás, bla bla bla...
Szó se róla nem akarok én sem belemenni egy ilyen vitába, csak megjegyeztem, de abban azért egyetérthetünk hogy a fiatalok nagy részének az angol/német/bármilyen nyelvtudása katasztrofális más országokéhoz képest.
"...fõleg a magyarok"
Megnézném, ha egy francia, német, spanyol, orosz játékos nem játszatná a saját nyelvén a játékot. Hozzá se nyúlna. Az a különbség, hogy õk kapnak honosítást mi nem. Most mellékes, hogy az angol játékkal én is elboldogulok.
Mint ahogy meg kellene tanulni pontosan magyarul is...,de semmi esetre sem szeretnek belemenni ilyen meddo vitaba! Gyanitom h jobban beszelem a nemete,mint Te az englischt,megsem zavarna,ha a sajat nyelvemen lehetne jatszani azt a jatekot amiert En is annyit fizetek,mint a tobbiek Europaban. A Cdgalaxis egy csomo bena jatekot leforditott mar,miert nem veszi a faradsagot egy ennyire nepszeru strategia honositasara?! En biztos onnan rendelnem meg,ha megtennek!
Nem olyan bonyolult az angolul... Sajnos nagyon elvannak kényelmesedve az emberek, fõleg a magyarok. Ne kelljen már mindent honosítani meg szinkronizálni meg anyámkínnya.. Meg kell tanulni angolul, egyébként meg alapfokú angol tudással is el lehet játszogatni egy ilyet, egy MMO-nál már más a helyzet.
Pre-Order Chart 1. Total War: Shogun 2 (Limited E... 2. Crysis 2: Limited Edition 3. The Witcher 2: Assassins Of Ki... 4. Dungeons 5. The Witcher 2: Assassins Of Ki... 6. Dead Space 2 7. Duke Nukem Forever 8. Warhammer 40,000: Dawn Of War ... 9. Assassin's Creed: Brotherhood 10. Total War: Shogun 2 (Collector...
Jó jó..., de nekem pl.: nincs olyan ismerõsöm akivel "össze tudnék fogni", érdekelné. Nálunk Miskolcon pl.: Mediamarkt-ba is ki tudja mit hoznak, mikor, mennyiért...
Menjen a cdgalaxis a picsba,oda! Kesobb kapod meg,dragabban es persze meg csak veletlenul sem honositva. En biztos kulfoldrol rendelem meg 1-2 haverrel osszefogva(igy a szallitasi koltseg is marginalis),ahogy eddig is tettem jatekvasarlas eseten.
Sajnos: Kiadás módja: normál A játék várható magyarországi megjelenése: 2011. március 18. A játékból gyûjtõi kiadás érkezése Magyarországra sajnos tudomásunk szerint nem várható.
Jó lenne tudni, hogy ez sem lesz kapható: Limited Edition?