Majd meglátom, mit tehetek ez ügyben. Szerintem a post processing-el meg lehet oldani. De ahogy nézem, pl a distorsion effekt sem látszik ezen a képen.
readswift: Koromréteg, meg a kis molylepkék a fény körül. Sõt még csak nem is folyadékdinamikával számoltatott lángok vannak a tartókban :D A sci-fi dolgot hogy érted? Csak mert a sztori a játék szerint kicsit sci-fi lesz. Fõleg a végén :P
Lemaradt a koromréteg :) A depth of fieldet meg nem méltatom mert azt utálomám : D
Lesz valami sci-fi dolog elõbb utóbb?
Ennek örömére egy kép:
Huh, csak én voltam hülye. Szórakoztam egy kicsit az UScript-el és elfelejtettem a végén Bulid Packages-re nyomni. Már jó :P
Tiszta jó. Elkezdett bugzani ez a vacak. Remélem egy reinstall megoldja a gondot, mert így sokra nem megyek vele. Ugyanis bármi amit beimportálok láthatatlan a játékban, valamint ha új részecskerendszert hozok létre az sem látszik.
Állítólag az Unreal XMP-nek meg lehet szerezni a forrását és csomó kiadatlan dolgot.
S hozzá kell tennem, mindegyik (és sajnos) csak alapokkal foglalkozik... de nélkülük programozási és egyéb grafikus tapasztalat nélküli ember (mint én) inkább neki se álljon a KIT-nek...!
In this demonstration the instructor starts off by giving a detailed explanation of commonly used material nodes. Once the foundation is laid its on to creating several full materials using only a few textures. This tutorial is appropriate for artists on multiple skill levels. If you have never used a material editor you should be able to follow along and understand. Even if you are experienced using the Unreal 3 material editor, you should pick up useful information throughout the DVD. As a professional you will be able to learn efficient ways to keep your models high quality when it comes time to ship the game. As a student you will become exposed to professional techniques in the game industry.
Eat 3D: Unreal Kismet - An Introduction English | AVC1 1024x768 | MP3 128 Kbps | 527MB
In this demonstration the instructor starts off by giving a detailed explanation of commonly used kismet nodes. Once the foundation is laid its on to creating several interactive scripted sequences. Everything from dramatically revealing a character, to creating a camera fly through for your portfolio is covered. This tutorial is appropriate for both artists and designers. If you have never used the kismet editor you should be able to follow along and understand. Even if you are experienced using the Unreal Editor 3, you should pick up useful information throughout the DVD.
The Gnomon Workshop Unreal Development Kit Materials DVD | 1.67 GB
In this video, Waylon Brinck teaches the fundamentals of creating materials in the Unreal Development Kit. Waylon begins by showing examples of what’s possible to create in Unreal, then dives directly into the basic features of the editor. With an eye on developing a deep fundamental understanding of the tools, Waylon covers a variety of progressively more advanced features, with plenty of examples along the way. You’ll also receive a brief introduction to more advanced features like vector math and reflections, as well as performance optimization. Whether you’re new to material creation in general, or just new to Unreal, this video contains everything you need to get up to speed quickly.
Azokat én még el se kezdtem nézni. De jó hogy mondod, szerintem ez lesz a ma esti programom. Talán megtudok még 1-2 hasznos trükköt belõlük amire szükségem lehet.
Na, eljutottam addig hogy csinálok egy ilyet: Hogy tovább?
Aki meg tudja mondani hogy ez micsoda, az kap egy üveg sört :D (én sem tudom)
Particle System + MovabelPointLight + Matinee
Nem végleges, esetleg még tudok rajta mit csiszolni.
Hogy azért a témánál is maradjunk:
Tegnap elkezdtem leanimálni a lépcsõt, de rájöttem hogy valami bonyolultabb kell ide. Az lett az agyam szüleménye hogy a fal "tégláiból" álljon össze a lépcsõ. Megcsináltam kb 40 elem külön-külön animációját, megnéztem az eredményt és arra jutottam hogy szép, meg látványos de tök hülyén néz ki az adott környezetben. Így maradok egy egyszerûbb változatnál.
Közben azért eszembe jutott 1-2 jó ötlet még amit meg fogok valósítani. Ezért nem is mondok megjelenési dátumot. Maximum egy ilyet:
Hát, ha megnyertem volna a 3 milliárdot, szó se róla, azonnal küldtem volna 2 db 30-as Dell LCD-t, hogy kényelmesen dolgozhass :))) De, sajnos, nem nyertem meg.
Hát ez az hogy ennyi eredeti és drága program után már nem fussa rá El kellett adnom a házat a kocsit és az asszonyt is. Csak a blöki maradt, meg egy karton sör. Ezeket sajnáltam volna
Közben rájöttem hogy kevés monitorom van, mivel ehhez ennyi kellene:
1.) Ahol az UDK fõ ablaka fut 2.) A contet browser-nek (UDK) 3.) A Kismet-nek (UDK) 4.) Esetlegesen megnyitott Matinee (UDK) 5.) UDK külön ablaka ahol Game View-ban látnék rögtön mindent. 6.) 3DSMax 7.) Photoshop 8.) Minden másnak, amit esetleg használnom kell közben.
Akkor kényelmesen elférnék. De 4 kellene mert a négy UDK ablakból/ba folyamatosan kell áthúzogatni dolgokat. Most kettõt használok (notebook + külsõ monitor), így kényelmesebb, de nem az igazi.
Szóval ha valakinek van fölös 19-32"-os LCD monitora, akkor a képernyõ alján látható címre küldheti
És egy nem teljesen a játékhoz kapcsolódó kép: Így néz ki a start menüm. :D
Nah ma ha vége a melónak csinálok valami tûzhelyet a tûznek. Aztán úgy döntöttem hogy készítek egy tök állati kis lépcsõt, ami a fal elemeibõl áll össze egy animáció keretein belül. Utána (mivel ezzel a kettõvel hamar megleszek) nekiállok az aktuális pálya utolsó feladványának. Az kemény dió lesz, még ha csak a felét is készítem el (elképzelés az van, na de hogy kivitelezni tudom-e), eltart majd 1-2 napig. Abba ugyanis beleszövöm majd minden tudásomat, meg alakítok még hozzá egy keveset. Ha ezzel is végeztem csinálok még 1-2 UIScene-t, amit felvehetõ (elolvasható) tárgyakhoz rendelek, meg folytatom a szinkronmukát, és a hozzá tartozó triggerezést. Valamint megcsinálom a grandiózus záró jelenetet (divatosan szólva epikus lesz :D ). Annyit elárulok hogy egy cliffhanger, mert ha tetszett a játék akkor lehet majd csinálok folytatást is.
Huh... így végig gondolva még jócskán van mit csinálni, de nem baj. Én élvezem hogy alkothatok valamit, ami mozog, cselekszik, az én elképzeléseimet követve és még szép is :P
A stratégia és az Up-to-Down játék az két külön világ. UtD játékot egy egyszerû kóddal tudsz csinálni (legalább is ami a kamerát illeti). A többi részében ugyanúgy irányítod a játékost. Míg a stratégiában nem csak a kamera szögét és magasságát szabályzod, de még a képernyõn lévõ egységeket és csapatokat is valahogy koordinálnod kell. Ezt pedig már keményebb dió megcsinálni és nagy Unreal Script szakértelmet kíván. Szóval ha életedben nem csináltál még ilyet, akkor szerintem te is kezdj valami könnyebben megoldható játékkal és ha azzal elkészültél és még kedved van hozzá, akkor fogj bele egy nagyobb projektbe.
Eh. Most nézem hogy az Imagez meghalta magát teljesen.
Hát neki állhatsz, bár nekem gõzöm sincs hogyan lehetne ilyen klikk és irányít rendszert implementálni bele.
Bár azt már elhatároztam, hogy a következõ játékom külsõ nézetes lesz és ügyességi. (aztán majd kiderül, a végén lehet hogy egy Izometrikus SciFi lesz :D )
Csõ Én arra gondoltam egy kis stratégiát nyomatnék vele. Szerinted menne vele? Van programozési ismeretem igaz nem game, illetve modellezési és textúrázos is. Amolyan total annihilatin klónt ezerrel jobb graffal és a felhasználó is irányíthatja a jármûveket...
Eh. Elfelejtettem linkbe tenni a második képet:
Remény az mindig van. :)
Ha jól tudsz logikusan gondolkodni és átlátod a komplex rendszerek viszonyát, akkor könnyû lesz :D Bár igazából attól függ mire akarod használni. Ha csak UT3 modokat akarsz készíteni az könnyû mivel szinte minden adott hozzá. Pálya szerkesztés, fegyver pickup-ok...stb. Ha egy tök új játékot tervezel, nah az már nem egyszerû. Oda több tudás, türelem, kreativitás kell. Fõleg az elsõ kettõ. :D Én már egy hete tervezem a játékot amit csinálok, de még szerintem van egy hét hátra míg "kiadható" állapotba hozom. És ez csak az elsõ játék amit csinálok.
Apropó. Felfedeztem a részecskerendszerek rejtelmeit. Csináltam fáklyát, meg füstöt és szerényen megjegyezném, hogy jó lett :D
http://i32.tinypic.com/317jn1f.png
Na várjál, elõször azt akarom megtudni érdemes-e idáig eljutni:D Ha nagyon bonyolult ez az egész, neki se állok :) Amúgy már próbálkoztam 3d programokkal, c++ul is tudok egy kicsit, úgyhogy azért van remény:D
Hát, utána telepíted, aztán elindítod és mikor meglátod a képernyõn megjelenõ szerkesztõt akkor csinálsz egy ilyet
Aztán majd mondom tovább ha ide eljutottál
Tulajdonképpen letöltöm az UDKt, hogyan tovább?:D
Elég sok mindent kell megtanulni hozzá. De ha konkrét kérdésed van tedd fel, szerintem tudok rá válaszolni, vagy linket adni a válaszhoz :D
Sziasztok! Eléggé kezdõ vagyok még e témában, de szeretnék megtanulni játékot csinálni az UDK segítségével. Ha lenne olyan kedves valaki és leírná mit is kéne megtanulni hozzá, azt megköszönném:)
Nah mára befejeztem. Kicsit csiszolgattam Kismet-ben az egyik rejtvényt. Ezt itt:
Elkészítettem néhány szinkronhangot, illetve pár csapdát is. Haladok haladok :D
Nah szereztem egy hang-editor programot. Mivel a mikrofonom gagyi occó öccá ezért a SpeakBoard fog helyettem beszélni. A sztori szerint már úgy is robotok vagyunk, hát beszéljen géphangon a szereplõ :D
Szóval elkezdtem a szinkron munkálatokat.
Arra is rájöttem hogy elég lett volna megszerkesztenem a pályákat, majd egy Main Level-ben összeillesztenem õket és úgy megalkotni az interakciókat/eseményeket, mert így vannak bizony ütközések. De majd megoldom a debuging szekvenciában.
A Csekpojint rendszer marad ilyen. Úgysem remél senki 10 órás játékidõt. Igazából kb 5 perc alatt végigvihetõ, ha már rájöttél minden talányra. Ha még rá is kell jönnöd szerintem max 20 perc alatt akkor is végigmész rajta. Majd a következõ próbálkozásom biztosan jobb lesz, de egyenlõre ennyivel kell beérnetek :D
Igazából az UScript-hez elég annyi C tudás hogy milyen felépítése van egyáltalán az egésznek. Mármint szintaktikailag hogy néz ki. A szemantika része csak hasonló de nem ugyanaz.
Imyke: Hirtelen felindulásból csak olyant tudtam csinálni hogy ha meghalsz akkor visszarak egy bizonyos pontra. Sajnos hogy újratöltse a pályát még nem tudom hogyan kell, de talán rájövök :D
Ez eddig ok, viszont az 57-edik kommentedbõl azt veszem ki, h nem árt hozzá C ismeret. Mennyire kell hozzá? Meg én sima C-hez egyáltalán nem értek, se C++-hoz, csakis C#-hoz, ahhoz viszont már jól, csak nem túl sok .NET metódust ismerek.
Majd utána nézek, de szerintem azt us UScript-el kell megcsinálni és az eddigi tapasztalataim alapján a neten lévõk 90%-a nem mûködik nálam még ha az õ mûködõjüket is használom. Egyszerûen befordításnál elkezd sírni hogy nem érti ezt, azt amazt.
No skacok! A helyzet az hogy az UnrealScript-el a hócipõm teli, úgyhogy kicsit félre rakom, majd jó lesz máskorra, kenyér és mustár mellé :D
Viszont cserébe már tudom hogyan lehet több pályát betölteni egymás után. Így tudom majd csökkenteni a gépigényt (nem jelenít meg egyszerre 50 négyzetkilométernyi területet :D ). Nem lesz HUD és fegyver, egyenlõre legalább is. Illetve az US szkript nem-mûködése miatt egy kicsit át kell alakítanom a sztorit is sajnos. Így a játék kicsit hajazni fog a Portal-ra (sajnos?), legalább is az alap szitut figyelembe véve. Viszont cserébe kaptok majd +2 pályát, bár csak átvezetõt :D
Amit a holnapi napra tervezek: - Fizikai objektumok mozgatása (mivel kitaláltam rá egy rejtvényt) - Az egyik pályára még néhány "érdekesség" elhelyezése. Illetve egy másik rejtvény elkészítése. - A pályák egymásutániságának beállítása (nem is olyan egyszerû) - Ha marad idõm, elkezdem a szinkron munkálatokat
Amúgy triggereket mozgatni a SetActorLocation-el lehet. Illetve majd megpróbálom ezt az értéket egy másik animált objektumra rátenni, így egy "érintõ aurát" képezhetek akármi körül. Ezzel pedig sebzést rakhatok bármihez. Mert igen, meg lehet majd halni a játékban. Ha nem vagy elég okos és ügyes :P
Csak az engem érdeklõ részeket :P
(Bakker könyvjelzõimnek lõttek, nem mentettem le õket :'( )
Nah akkor most telepítem az UDK-t, Notepad++-t, 3DSMax-ot, Photoshop-ot...pfff. Elleszek egy darabig.
Az utolsó kettõt ismerem, az elsõt meg meglesem, bár eléggé szemkibökõ ez a fekete-fehér színhasználat
Amúgy vicc amit írtak néhány oldalon. Hogy "Ha ismered a C nyelvet akkor könnyû" aha, meg egy nagy túrót! Hiába ismerem a C-t ha nem ismerem a változókat, meg parancsokat, amikrõl viszont nincs lista. Nah mindegy, meglesem amiket adtál.
(Más: WinUpdate autora van téve, volt még 3 giga szabad helyem a C-n erre most sikítozik a gép hogy elfogyott a terület. Hát még jó, mert a WinUpdate teliszemetelte. Annyira hogy törölni sem tudok programokat, meg még rendszervisszaállítás sem megy. Úgyhogy kénytelen leszek újratenni. Remélem még megvan a képfájlom :D Eh most meg kiírta hogy frissítéseket lehet telepíteni... ez de hülye XD )
Találtam egy részletes és szájbarágós tutorial-videó sorozatot az UnrealScript-rõl. Megcsinálom az elsõ leckét pont úgy ahogy leírja de nem történik az amirõl szó van! Megcsináltam egy másik leírás alapján egy tökmás dolgot az meg mûködik (csak ott valamiért testetlenül vagyunk végig a játékban). És persze csak olyan leírások vannak hogy "for pro-s", tehát "megcsinálod a XY mûveletet és aztán..." aha és az XY mûveletet hogy a túróba kell megcsinálni? Arról meg egy szó sincs. Elmehetnek a sunyiba!!! Most ezzel vacakolok. Nem nyugszom amíg nem sikerül valami hasznosat is összehoznom US-el.
gregtom6:
Hát nem tudom. Youtube-on fent vannak a "kezdõknek lépésrõl-lépésre" videók, csak angolul. Linkeltem már hogy hol. Én is ott kezdtem.
Figy, mindent írj le, mihez mit csináltál, sorban a lépéseket, miket használtál, még annak is örülnék, ha egy próba pályát csinálnál, átvezetõ anim.-val, és youtube-on elmondanád magyarul, h miket csinálsz...
Az igen, milyen veszélyes emberek vannak már itt:D Hát nagyon szeretnék így ilyen szinten UDK-zni....Csak marha sok idõt venne igénybe megtanulni sztem... Már eleve azt se tudom, hogy csinálnám meg, h egy üres terembe járkáljak...
Mert nincs olyan hogy BumpMap, csak olyan van hogy ParallaxMap (ugye a bump csak szembõl nézve "térhatású" a parallax meg minden irányból.). Így én 3dsmax-al csinálok Bump-ból Parallax-ot szóval csalok :D
Most szórakozom az UnrealScript-el. Már ki tudom íratni a célkereszt helyére hogy "Szösz". Tiszta jó :D
Köszi mindenkinek! Akkor majd posztolom a fejleményeket :P
Két rejtvény van már készen. Az elsõ is elég nehéz, mivel megmozgatja majd az agyat (meg eleve arra is rá kell jönnöd hogy mi a rejtvény :D ). Közben kicsit beleástam az UnrealScript-be magam mert akarok egy olyan HUD-ot csinálni amin csak az életerõ csík van (kicsi és jelentéktelen :D), nem pedig az ami gyárilag (radar-lõszer-élet-fegyver-tõzsde-bulvár-szaksajtó-univerzum) és kitakarja a fél képet. Illetve a játékos gyárilag egy robot. Ezen is változtatni fogok (jelenlegi változatban HUD kilõve, játékos megjelenítése kilõve, így nem idegesít. Sajnos a mozgás hangja meg mikor ugrunk még mindig droid :( )
Amit még tesztelek az hogy ne legyen az összes szoba egy helyen, mert már így is sokat tölt a játék ha közvetlen indítom. A "törés pont" egy misztikus kapu lesz amin ha átlépsz akkor töltené be a következõ pályát. Egyenlõre ez még tesztelés alatt áll.
Apropó. Csináltam egy lámpást is, amit fel lehet venni és magaddal vinni az egyik szobában. Igazából kötelezõ is, mert nélküle nem igazán látsz majd semmit. :D
Most még csinosítom ezt az elsõ 4 helységet, meg Debug-olom a skriptelt eseményeket és jöhet majd a második pálya, másik 3 helységgel. Ha az kész, meg az utó-munkák* (kezdem megérteni mért tart 1-1 játék elkészítése évekig), akkor majd gondolkozhatok azon hogyan lehet telepíthetõ-bárhol futtatható játékká összerakni (gondolom ott ahol az US szkripteket is összehozza a játékkal).
*Szinkron hangok, karakter animációk, néhány decal a falakra ami meséli a sztorit. Felvehetõ jegyzetek... stb.
Ha valaki kedvet érez arra hogy segítsen és ért valamihez (UnrealScript, Modellezés, Animációk, esetleg maga az UDK) annak üzenem mire lenne szükségem: - Könyvszekrény és komód modellek (LowPoly, UV texturával) - Csak életerõs HUD-hoz skript (mûködõ, mert neten ugyan van de az nálam nem vált be) - Triggerek mozgatása (mert erre még mindig nem jöttem rá), Játékos modelljének megváltoztatása. Játékos sebességének megváltoztatása (mert hát ezek is jól jönnének.)
Ezeket bár én is meg fogom csinálni, de no, azért örülnék némi hátszélnek :D
Egyenlõre ennyi. Megyek folytatom a csinosítgatást... ( Azért belegondolva, egyedül csinálok egy játékot. Érdekes érzés :D )
Tegnapelõtt én is beraktam fav-ba ezt a topikot, azóta figyelemmel követem változásokat.Hajrá Magiszter!
Nah mára még egy kép, aztán legközelebb csak akkor szúrok be ha valami igazán nagyot csináltam :D
Nah itt a szekrény újra textúrázva. Az a szemétség hogy csak 1024x1024-es textúrákat lehet használni max, az meg kevés akárhonnan is nézem.
Akkor leírom milyen alap tudással álltam neki az UDK-nak:
-Programozást tanultam egy ideig C-t, HTML-et, Java-t, aztán az AutoIt-et (ha annak számít :P).
-Modellezést (3d): Maya-val indultam, aztán már vagy... régóta 3DSmax (Kb 2001-óta). Persze voltak kicsapongások mint ZBrush, Lightwave, Cinema4D.
-Textúrázást meg egyszerûen Photoshop-al oldom meg.
UDK-ban meg tutorialok segítenek, illetve amire magamtól rájövök (pl hogy csak parallax mapokat eszik meg, tehát nincs bump, így újratextúrázom a szekrényt :P ) De eddig inkább csak 3D, Photoshop és Tutorial-ok alapján csináltam mindent. Programozni (kódokat pötyögni) még nem kellet, de lehet majd eljutok egyszer oda is :D Most még inkább csak a logikai kapcsolatok (folyamatábrák) szerkesztésére van szükségem.
Azok ilyen vakablakok. Elõször onnan jött volna a fény, de aztán rájöttem hogy sokkal jobb, ha nem :D
Az (igen, kardos) alak meg ugyanaz mint amit elõször mutattam, csak más megvilágításban. Õ amolyan kísértetként követ majd végig és mutatkozik néha-néha a pálya bizonyos részein. Ha majd rájövök hogyan lehet sebzést adni egy akármihez, vagy mozgó triggert (követi egy tárgy mozgását és érintésnél történik valami), akkor lehet majd üldözni is fog és ha elkap meghalsz :P
Amúgy a legnagyobb sajnálatomra a szekrényemet kukáznom kellett. Oka az volt hogy túl sok poligonból állt, így mikor beraktam 4-5 darabot egy helyre az komolyan visszafogta a gépet. Most csináltam egy Low-Poly-t, de az meg nem néz ki olyan szépen mint ha minden kis részletet magam alakítottam volna. :( Majd meglássuk, hátha fény-árnyékkal szebbé tudom tenni.
Így néz ki. Még rá kell jönnöm hogy adjam a bumpmap-jét hozzá a játékban :P
Tök jó, engem nagyon érdekelne.... Kár, h ide a C#-os ismeretek hasztalanok. Azért ha lesznek nagyon szorgalmas emberkék, lefordítgathatnák a fõbb tutorial videókat, vannak elég profi munkák is. LINK Legalább a témához érdemben is hozzászóltam:) Van nyelvvizsgám, tehát nincs bajom az angollal, de ide azért sok szakszó kell, ami azért igen lelassíthatja az embert, ha azokat kell fordítgatnia.
- Mert egy angol fejlesztésû program, ezért nincs magyar tutorial.
- Ha tisztában vagy pár alapfogalommal és tudsz angolul is egy keveset akkor már fél siker. Onnantól kezdve csak a szerkesztõ logikáját kell megtanulnod (mit mivel hogyan).
- (mi akik beraktunk képeket = én :P) hétfõ óta használom, napi 2-3 órát, de igazán még csak pár dolgot tudok csinálni benne. Talán majd ha hónapokat szöszölök és aktívan ráfekszem minden részére, tudok készíteni egy komolyabb játékot is.
- Internetrõl tanulom (youtube, meg van 1-2 oldal ahol leírnak ezt-azt, google-el rájuk lehet akadni), illetve kísérletezgetéssel.
Más: Végre rájöttem hogyan tudok feliratokat tenni a játékba. Valójában egy UIScene felületet hívok be teljes képernyõre, amire elõtte ráírtam valamit, így végül is olyan mint mikor felveszel egy papírt és elolvasod. Lényegében erre is volt szükségem. Így legalább már tudok történetet mesélni. Persze ezért még mindig erõsen sanszos hogy hangalámondás is lesz. :)
Miért? Talán ilyen egyszerû a használata? Úgy látom azért, már páran itt csinálgatnak dolgokat, de ti(akik beraktatok képeket)mennyi idõ alatt tanultátok meg ennyire a használatát? És honnan tanultátok így meg?
Lemaradt. Ez a pre-alfa verziója egy régi stílusú szekrények. Max-ban azért szebb, normális textúrákkal (Ami ezen van az paint-el lett szerkesztve :P )
Neked aztán vannak ötleteid :D
Amúgy szerintem az lesz hogy én fogom alakítani a fõszereplõt, ilyen "halljuk a gondolatait" stílusban "jön rá" dolgokra és úgy fogja alakítani a sztorit. Illetve megpróbálok majd beletenni jegyzeteket, amiket felolvas a karakter. (szedtem le szövegfelolvasót, de túl droid a hangja. Sci-fi környezetbe simán betenném, de a mostaniba nem.)
Most a modellezéssel vacakolok, csak sajnos nincs fent PS a gépemen, majd ha hazaértem felteszek és mehet a texturázás is.
Egyenlõre egy szekrényt sikerült összedobnom, legalább ki tudtam próbálni a beimportálást (nem is egyszerû). Most inkább a pályát folytatom tovább és majd a végén folytatom a modellezést.